Gönderen Konu: Runemaster Geliştirici Günlükleri 8 - Gorevler: Temel Mekanik  (Okunma sayısı 716 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Nogrod

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 204
  • A leader is a dealer in hope
    • Profili Görüntüle
Runemaster icin hazirladigimiz 8.Gelistirici Gunluklerine hosgeldiniz, bugun size gorevler ve temel mekanikleri hakkinda konusucagiz. Her oynayisinizin birbirinden ayri bir destan olmasini istiyoruz ama bunu yapmak icin ne uzerinde calisiyoruz?

Daha once size sizin kararlariniza gore degisen bir hikaye anlatimina sahip bir RPG olusturdugumuzu soylemistik. Her goreviniz amaciniza sizi daha daha yakinlastiracak, ve hic bir gorevinizin bosa gitmemesini sagliyacak. Peki bu gorevler nasil calisacak? teikleyiciler, konfiguratorler, bolumler ve dialoglar ve daha bir cok sey ile, sahne arkasina hosgeldiniz.

FARKLILIKLAR VE BENZERLIKLER
Eger Runemasterdaki senaryolanmizi diger PDS oyunlariyla karsilastirirsaniz bazi benzerlikler farkediceksiniz ornek vermemiz gerekirse tetikleyici ve efekt - ama farklılıklara gelirsek ise kofigurasyonlar, bolumler, gorevler ve dialoglar olucak.
Hoi 3: Semper Fi'den beri PDS'nin bir cok oyununda event(olay) senaryolari yazan biri olarak soylemeliyim ki Runemaster hem zor hem de daha zorlayici. Eglenceli ama cok cabuk karisiklasiyor.

TETIKLEYICI
Gorevleri senaryolastirirken(script) ilk farkediceginiz tetikleyicileri burda da kullanmak zorundaydik, yani aciklamak gerekirse bir olayin yasanmasi icin bazi durumlarin saglanmasi demek, eger durum saglanirsa gorev Kahraman'a gozukecek. Bir cok tetikleyicimiz var ve bunlar hakkinda butun gun konusabiliriz, ama bugun sadece birkacindan bahsedicegim:
  • Kahramanin Irki, örn:troll, insan, darkelf, lightelf, cuce yada dev, bu sayede her ırka ozel gorevler yapabildik.
  • Kahramanin Sınıfi, örn: Berserker(ofkeli), Runemaster(Run efendisi), Skald(şair), bu sayede sınıflara ozgu gorevler hazirladik.
  • Kahramanin Seviyesi, Kahramanin seviyesine uygun zorlukta gorevler hazirladik.

KONFIGURATOR
Bir sonraki konu ise konfiguratorler. Konfiguratorler, gorevlerin ve NPC'lerin nerede ortaya cikicagina karar vericek ve bir cok durum icin rastgele veriler olusturucak. Konfiguratorler ayni zamanda Sehir yada magara isimlerini olusturacak, bunlar tamamen rastgele olucak. Ayni tetikleyiciler gibi butun hepsini yazmamiz gunler surebilir, o yuzden direk olarak yer isimlerini ayarlayan konfiguratorlere geciyorum.
Bu konfiguratorler dunyadaki bazi bolgeleri bulucak, örnek vermemiz gerekirse, magaralar, sehirler, gemiler, runetaslari ve daha herneyse. Konfigurator yoluyla bu bolgelere tag vericegiz ve dialoglarda bu tagi kullanarak o sehirlerin, magaralarin, gemilerin ve daha herneysenin gercek isimlerini kullanicagiz. Bu konfiguratorlerin icinde bazi tetikleyici elementler var mesela mekani tamamen rastgele yapma, yada tam olarak ne aradigimizi belirleyebilir. Sehire ornek verirsek hangi irkin sehri olucagini yada magaraya ornek verirsek insanlar tarafindan mi yoksa troller tarafindan mi kullanildigini belirleyecek.

BOLUMLER
Gorevdeki tetikleyicinin istedigi durumlar yerine getirilirse, ve oyuncu gorevi kabul ederse, eglenceli bolum basliyacak! Bu bolum de oyuncunun gorevi tamamlamak icin ne yapmasi gerektigini ve nerede yapmasi gerektigini belirleyecek. Bolumlerin tetikleyiciye benzer bir sekilde gorevleri olucak. Kısacasi gorevlerin oyuncudan bir sonraki asamaya gecmeden once ne istedigini belirleyecek. Bu hersey olabilir, bazilarindan bahsedicegim.

  • Bir magarayi temizle demek, oyuncunun belirli bir mekana gidip oranin sakinleriyle savasarak, kazanmasi demek. Bu yuzden Magara bulucu-konfigurator'u kullanicaksiniz ki oyun ne aradiginizi bilsin.
  • Quest Flag(Gorev bayragi), herhangi bir yer icin belirlenebilir, cogunlukla dialoglarn icinde olucak, ve ckII nin karakter bayragi buna bir ornek olabilir. Kahramana yerlestirilebilcek, ve senaryodan siilinmedigi surece oyunun sonuna kadar sizinle kalicak. Quest Flag, bir Npc ile olan savastan sonra yada bir savasta ki bir event ile bile yerlestirilebilcek
  • Bolumler Npc ortaya cikartabilicekler - oynanamayan karakterler - Kahraman bunlarla degisik sekillerde iletisim kurabilir. Konus yada saldir en rastlanabilir durumlardan olmak uzere.

Son bolum ise odullendirme bolumu olucak, oyuncunun gorev boyunca aldıgı kararlara ore odul degisebilecek - bunlar hakramana tecrube puani, nadir bir item, altin ya da bir grup ile olan itbarini arttirabilir.
Her bolum icinde sana farkli birsey kazandiracak bir tetikleyici barindirabilir.

DIYALOG
RPG NPC'ler, gorevler ve cok sayida ki yazi parcalari olmadan bir RPG olamaz. Runemaster'da bizi ileri geri goturen dialog senaryolari yazdik, bu da bize gorevleri olusturmamız icin gereken imkanlari sagladi. Karakter ozeliklerine(trait)[daha onceki gunluklerde konusmustuk], tetikleyiciler ve oyuncunun kendi kararlarina baglı olarak dialog gelisebilir, degisebilir hem gorev akimindan hem yazilar bakimindan. Aranizda CK II ve EU IV'un sistem dosyalarina bakanlar senaryolasmis ayarlari bilirler, bunlar oyuncunun alabilcegi yazılı seceneklerdi. Seceneklerinde tetikleyicileri olabilir, eger istenilen durum saglanirsa bunlar kahraman icin mevcut duruma gelebilir. Strateji baslıklarimizda oldugu gibi eventler ve secenekler kahramana direk olarak etki edebilir. Bu bir gorevi kabul etmesi bir NPC ile savasmasi, belirli bir traitte ilerlemesi, bir gorevi reddetmesi yada NPC ile konusmaya devam etmesine sebeb olabilir.

SON
Daha gorevler hakkında konusmamız gereken cok sey var, ve bunu konu hakkında tamamlanmıs bir makale yazmak isterdim ama fazla vaktim yok bu yuzden gelecek gunlukleri beklemelisiniz.
Haftaya Runemaster'in bir baska gelistirici gunluklerinde gorusmek uzere.


« Son Düzenleme: 05 Ağustos 2014, 14:24:27 Gönderen: Nogrod »

Holy Roman Empire was neither holy, nor Roman, nor an empire.