Gönderen Konu: Runemaster Geliştirici Günlüğü 17-Geliştirilebilir Birimler ve Yetenekler  (Okunma sayısı 739 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1992
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Herkese Merhaba!

Bildiğiniz gibi, sonucunun ne olacağını kimsenin bilmediği bir savaş yaklaşıyor. Herkesin bu savaş bitmeden önce bir taraf seçmesi gerekecek, çünkü emin olun Tanrılar savaş giderken arada kalmak yerine desteklediğiniz tarafa mümkün olduğunca yardımda bulunmak isteyeceksiniz. E peki kendinizi nasıl yenilmez bir savaş gücüne dönüştürebilirsiniz? Ordunuzdaki insanların etraftakilerin en iyisi olmalarını sağlayarak. Onları size katılmaya ikna ettiğiniz zaman zayıf ve deneyimsiz olabilirler, bu yüzden Ragnarök gelmeden önce onların tecrübe kazanmalarını ve yeteneklerini geliştirmelerini sağlamanız gerekecek.

Bu yüzden bu hafta, Runemaster'da birim geliştirmelerinin nasıl işleyeceği konusuna değineceğim. Size vereceğim ayrıntılardan bazıları oyun çıkmadan önce değişebilir, çünkü bu konuda çalışmaya devam ediyoruz ve bazı yerlerde oyunun yararına değişiklikler yapmamız kaçınılmaz olacaktır. Ama sanırım size en azından bu tasarımın arkasındaki temel mantığı anlatabilirim.

Ordunuzdaki birimlerin tamamı 1-8 arasında bir seviyeye sahiptir. Çoğu birim ordunuza 1. seviyede katılır ve savaştıkça güçlenerek deneyim kazanır. Yeterince deneyimli birimler seviye atlar ve geliştirilmeye hazır olurlar. Bu noktada söz konusu birimleri onları para karşılığı geliştirebileceğiniz "Talim Alanı" bölgelerinden birine götürebilirsiniz. Birimlerin kazandıkları her seviye temel özelliklerinin bir miktar artmasını sağlar ama daha da önemlisi, bu birime özel olan iki geliştirmeden bir tanesini seçebilirsiniz. Bu geliştirmeler çeşitli özellikleri arttırabilecekleri gibi yeni bir  yeteneği de ortaya çıkarabilir veya zaten var olan bir yeteneği güçlendirebilir, hatta ve hatta birimdeki asker sayısının artmasını dahi sağlayabilir.

Bu sayede birimlerinizi oyunu nasıl oynamak isterseniz ona göre şekillendirebilirken aynı zamanda çok fazla detayla uğraşmanızı da engeller. Eğer herhangi bir birimi değiştirmez ve 15 birimin tamamını 8. seviyeye kadar taşırsanız toplamda 105 geliştirme seçmiş olursunuz. Bu da küçük bir sayı olmamakla birlikte, uzun bir oyun boyunca çok da sıkıntı yaratmayacaktır.

Parayı Veren Düdüğü Çalar
Oyunda altınlarınızı hem elinizdeki birimleri geliştirmek, hem de yeni birimleri ordunuza katmak için kullandığınızdan dolayı oyunu ilk dönemlerindeki en büyük ekonomik soru daha az sayıda ama güçlü birimler mi, yoksa bol miktarda çok da etkili olmayan birimler mi kullanacağınız sorusudur. Yüksek seviyeli birimler yaralandıkları ya da öldükleri takdirde iyileşmelerini sağlamak daha pahalıya patlayacağından elinizdeki sınırlı parayı ordunuza en etkili şekilde dağıtmanız gerekiyor. Belki yüksek seviyeli bir birimden kazanacağınız fazladan güçler bir savaşı kazanıp kazanamayacağınızı belirleyebilir ama bu birimlerin savaşta kılıçlarını çekmeye vakit bulamadan üstlerine çullanan düşmanlarca yok edilmelerini de istemezsiniz.

Sonuç olarak, savaşların oyun boyunca nasıl değiştiklerine dikkat ederseniz ordunuzu en iyi şekilde kurabilirsiniz. Bazı durumlarda bolca işe yaramaz birim "işe yarayabilirken" diğer durumlarda az ama öz savaşan küçük bir ordu daha yararlı olabilir. Oyun ilerledikçe en iyi birimlerinizi toparlamak ve saldırıya geçmek için önce düşmana bir miktar asker yollayıp dikkatlerini dağıtmak gerekeceğini de görebilirsiniz.

Yetenekler
Bütün birimler oyuna ya etken ya da edilgen bir yetenekle başlar. Etken yetenekler düşmanınızın kafasına büyükçe bir ateş topu fırlatmak ya da düşmanın menzilli birimlerine süvarilerinizle saldırmak gibi çeşitlere sahipken edilgen yeteneklerin içinde düşmana yandan ya da arkadan yapılan saldırılarda fazladan zarar verilmesi, etraftaki dostların daha iyi savunma yapabilmesini ya da düşmanların her tur bir miktar zarar görmesini sağlamak gibi ilginçlikler bulunur.

Çoğu birimler geliştirmelerden 1-2 tane fazladan yetenek kazanabilir. Bu yetenekler söz konusu birimi daha da özelleştirip savaşta belirli bir şekilde kullanılmalarını sağlayacaktır. Mesela okçularınız yanarlı ok atabilirler ya da zırhlı birimler bir kalkan duvarı oluşturabilirler vb. Başka geliştirmelerse söz konusu birimin temel yeteneğini geliştirebilir ya da kullanmak için harcanması gereken odaklanmayı azaltabilirler, böylece bu yeteneği daha sık kullanabilirsiniz.

Asker Sayısı
Her birim oyuna bir miktar askerle başlar. Mesela "Kalkanlı Kadınlar" biriminin içinde 3 kişi olabilir. Savaş alanında her askerin 3Boyutlu kendi temsili vardır ve her asker savaşta ayrı ayrı yaralanabilir ya da ölebilir. Birimlerin çoğu özelliği o birimdeki asker sayısıyla orantılı olduğundan dolayı kaybedilen her asker birimleri biraz daha güçsüzleştirir. Öte yandan, savaşta ölen her askeri bir miktar para karşılığı geri getirebilir ve birimi tekrar eski, güçlü haline kavuşturabilirsiniz.

Değişik ırkların birimlerinde değişik sayıda asker vardır. Söz gelimi bir Dev birimi savaşa bir Cüce biriminden çok daha az kişiyle gider. Aynı zamanda bir birime fazladan asker eklemekle başka bir şekilde bu birimi geliştirmek arasında da zaman zaman seçim yapmanız gerekebilir. Böylece daha büyük ama belirli bir yeteneğe sahip olmayan bir birimle küçük ama yetenekli bir birim arasından hangisi size daha uygunsa onu seçebilirsiniz.

Günlüğümüzü bir grup Yağmacıyı "Talim Alanında" gösteren bir resimle noktalıyoruz: