Gönderen Konu: Runemaster Geliştirici Günlükleri 6 - Dünya Haritasi ve Kesif  (Okunma sayısı 768 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Nogrod

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 204
  • A leader is a dealer in hope
    • Profili Görüntüle
Herkese merhabalar!

Runemaster icin hazirladigmiz 6. gelistirici gunluklerine hosgeldiniz. Bugun sizinle oyundaki dunyalari kesfetmekle ilgili konusucagiz. Her dunyanin detaylari ileriki gunluklerde paylasilicak, ama bugun sadace dunyalarin nasil olusturuldugunu ve oyun icinde bunlari nasil kesfedebiliceginizi acikliyicagiz.

Prosedurel Dünyalar
Daha once dunyalarimizin prosedurel bir sekilide olusturulucagini soyledik, am bu ne demek oluyor?
Baslangic olarak, prosedurel olarak yer sekilleri, daglar, ovalar, yuksek topraklar ve okyanuslar olusturduk daha sonra yagmuru ve dereleri yerlestirdik, bataklık ormanlari ve kuru bolgeleri ekledik. Sehirleri, haydut kamplarini, demir madenlerini, tarlalari ve diger yerleri taze suya gore, okyanusa, dag gecitlerine ve bir cok seye gore yerletirilmesini sagladik. Sonuc harikaydi, ck2'nin rastgele etkileri ve bir programci tarafindan yapilmasa cok guzel gozukebilirdi. Ama yapmak istedigimiz oyun icin guzel durmadi. RPG oyunu yapiyoruz, buyuk strateji oyunu degil, dunyanin oynanisi uzerinde biraz kontrolmuz olsa da yeteri kadar yoktu.

Bu kolay bir karar degildi, ama nasil derler bazen en evdiginiz seyleri feda etmeniz gerekir, bu edebiyatta oldugu gibi yazılımlarda da boyle.

Cizim tahtasina donus
Gercekci bir dunya yaratmak bize istedigimiz seyi vermedi, ama gercekten neye ihtiyacimiz vardi? Runemaster dunyasinin tasarim amaclari neler? Ilk olarak bizim gorevlerimize ozellikle ana gorevlerimize destek verebilen bir dunyaya ihtiyacimiz vardi. Bu bir seyin makul duzeyde olmasi icin, uzaklıgi ve buyukluklerin gorevlerin mantigiyla celismemesi gerekiyordu. Ikınci olarak kesfetmeye acik olan akılda kalıcı mekanlar yapmak - dunyalarin yeniden oynanabilirligini  arttirabilmek icin  cesitli olmasini istedik. Ucuncu olarak oyunun akısını bir sekilde kontrol etmek istedik. Yaratilan dunyalarin istedigimz sekilde olmasi icin sabit olmalari gerekiyordu. Bu sayede her oyuncu harika tecrubeler yasicak dunyalara sahip olucak!

Su anki sistem farklı bolgeler seklinde calisiyor. Bolgeler her dunyaya ve baslıcagin irka gore senaryolastirilmis durumda. İnsanlar ve Troller Midgard'da basliyacak ama her zaman farklı bolgelerde. Bolgeler farklı degiskenlere sahip bu yuzden her oyununuzda aynı yerden baslamiycaksiniz.

Bolge taslagi hazirlandiginda, bunun uzerinden bolgeler olusturuluyor ve bunlarin bir sekilde birbiriyle baglantili olmasina ozen gosteriliyor. Bu sure buyuk miktarda Rastgeleligi icinde barindiriyor. Yani ulke aynı taslaktan baslasa bile farklı olucak. Daha sonra her bolge icindekileri olusturuyor, sehirleri NPC'leri muhafiz birimlerini, Rune yazilarini ve buyuk parlayan kristalleri. Bolge kendi dogal limanini olusturabiliyor. ve balıkcı koyu olusturabiliyor yada bir dag yukselterek ustune bir troll koyabiliyor.

Kesif
Baslangıcta dunya bilinmiyor ve herseyi siz kesfetmelisiniz. Topraklari gezmeli yerlilerle konusmalisiniz, anıtlari ziyaret edebilir zenginliklerini somurebilirsiniz.(karakteriniz zenginlige duskunse tabii) Bazı yerler yollarla birbirine bagli bazi yerlere ise ormanlarin, sivri kayalarin yada zehirli bir golun etrafindan gecerek ulasmaniz gerekiyor. Her oyuncunun bir sekilde kesif yapmasi gerekiyor, bu gorev sebebiyle yada sadece oyun istedigi icin olabilir, ve goreve giden birden farklı gizli yollar olabilir, buralarda yan gorevleri, yagma, arkaplan ile ilgili bilgiler yada beklenmedik biriyle karsilasicaksiniz. Bu cogunlukla yolculuga hic baslamadiniz dunyalarda olucak.

Bir kasif olarak her zaman dikkatli olmalisin her bolge farklı zorluk seviyelerine sahip olucak. Eger ormanin cok derinliklerine girersen karsilastigin dusmanlar senin icin cok guclu olabilir. Biz bunun kesif yapmanin onemli bir parcasi oldugunu dusunuyoruz. eger yuksek seviyeli bir highelf topluluguyla karsilasirsaniz, geri mi donuceksiniz onlarin etrafindan bir yol mu ariyacaksiniz, yada hersey sizin aleyhinize olan bir durumda onlari alt edebilicek kadar iyi bir taktisyen misiniz. Bu ayni zamanda ordun guclendikten sonra geri gelip savasabilcegin bir durumda olabilir.

Modlama
Her bolge taslagi senaryolanmis durumda oldugu icin, bir modder olarak olusturulucak dunyanin buyuk kismini kontrol edebiliceksiniz.

Simdi dunyamizi nasil olusturdugumuz hakkında biraz bilginiz var! Daha fazlasi icin takipte olayi unutmayin haftaya gorusmek uzere.



Yaşlılık yıllarinda olan bir troll

Holy Roman Empire was neither holy, nor Roman, nor an empire.