Gönderen Konu: Runemaster Geliştirici Günlükleri 3 - Ana Hikaye  (Okunma sayısı 1167 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Nogrod

  • Binbaşı
  • *
  • İleti: 204
  • A leader is a dealer in hope
    • Profili Görüntüle
Runemaster Geliştirici Günlükleri 3 - Ana Hikaye
« : 03 Ağustos 2014, 14:04:26 »
Hikaye nedir?
RPG's yada role yapma oyunlari zorlayici ve sürükleyici dünyalar yaratirken ağırlıklı olarak hikayelere ihtiyac duyar. Runemaster da cogu konuda ayni ama biz oyunu yaparken gorevlere ve oyuncunun kararlari ile degisicek dunyaya agırlık veriyoruz. Ilhamimizin cogunu Crusader Kings II'nin event serileri ve hikaye anlatimindan aliyoruz, bu durumda hikayeyi olusturac kisi oyuncu oyun degil. Olusturacagimiz dunyalarda iletisime gecebiliceginiz ilginc karakterlere yer vericez, onlar icin gorevler yapabilicek belki de onlala savasicaksiniz. RPG oyunu yaparken olusturdugunuz hikaye büyük strateji oyunlarindan daha da limitleyici bir etken var. Oyunun ve gorev yazarlarinin daha onceki oyunlardan daha cok hayal gucune guvenmemiz gerekiyor. Gorevler kararlar ile degisiyor ve yazmasi daha da kompleks. CK II oynayanlar ve Cehennemin Kapısi event serisine denk gelenler bunun bir kac kati daha uzun daha karisik ve belki de daha ilginc durumunu akıllarinda canlandirabilirler. Runemaser'in gorevleri iste aynen boyle.

Tamamen rastgele bir oyun olan Nethack bile bir hikayeye sahip Amulet of Yendor'u ele gecirmek ve bu kadar baska bir amac yok. Hikaye senin aklında ve mekanik bir araya gelerek beklenmedik karsilasmalar ile bir hikaye olusturuyor.

The Witcher 2 ise bir cok minor goreve sahip ve siz bu gorevleri yaparken yaptıgınızın farkında bile degilsiniz. Bir bolgede ya birkac muhafiza elfleri bulmalarinda yardim edebilirsiniz yada elflerin kaçmasina. Verdiğiniz karar oyunu kucuk bir miktarda etkiliyecektir. Eger elfleri kurtarirsaniz ilerde biri size ulasicak ve size tesekkur ederek kucuk miktarda bir odul vericek. The Witcher II'de daha bir cok buna benzer seyle dolu. Aynı zamanda bircok farklı yola sahip harika bir hikayeye sahip, ve ne secerseniz tamamen farklı bir hikaye elde ediyorsunuz. Biz bunu bir sonraki asamaya ilerleterek, aldığınız her kararin oyunu bir sekilde etkilemesini sagladik.

Başlangıç
Her ırkın 6 dünyada kendine ozgu bir mekani var. Eğer İnsan veya Troll isen, Midgard'da başliyorsun. Light Elf'lerin evi Alfheimda, Cücelerin ve Devlerin eviJotunheim ve Dark Elf'lerin Svartalfheim. Hangi ırkla baslarsan basla oyun boyunca kendin hakkında daha cok seyler ogreniceksin, dünyalari tehdit eden tehlike kapıda. Secenegin gayet basit, ve bulundugun ırka baglı, ya Loki'yi serbest birakicaksin ve Ragnarök'u baslaticaksin, eski dünyanin bogulmasini ve yeni dünyanin safagini goruceksin, ya da Loki ile savasicaksin Ragnarök'un yasanmasini engelliceksin. Sana kalmis. Ne yapıcaksin?

Yan gorevler ve Ana gorevler
Runemaster'da yan gorevler yok, her gorev sonuca seni daha da yakınlastiriyor. bilsen de bilmesen de, oyun mekanigi yaptigin hic bir gorevin bosa gitmemesini sagliyor. Her gorev database'de saklaniyor, verdigin kararlar ve yaptigin her davranis, sana yenilerini kazandiriyor. Bazılari özel, sadece senin sınıfına bagli, bagzılarida senin ırkına, digerleri senin ozelliklerine gore degisebiliyor veya sana yeni yollar sunabliyor. Ornek olarak Fafnir, bir zamanlar cüce olan ve siyah bir ejderhaya dönüsmeyi kabul eden. Birden fazla gorev seni ona getiricek, ama onu her oynayisinda sadece bir kez goruceksin.

Ana gorev gayet basit bir amaci var: Loki'yi yen ve Ragnarök'u engelle yada Loki'yi serbest birak ve Ragnarök'un olmasina yardi et. Runemasterda ki her gorev seni bir adim daha hedefine yakinlastiracak. Nasil seyahat ettigin sana bagli. Ana gorevler bayunca bazi noktalar olucak, belirli gorevler Ana gorevler için onemli olan, duruma gore farklılasicaklar. Eger Cuceysen, Devlerle arkadas ve kendi irkina dusmansan oyun bunu dikkate alicak. Gorevlerini ona gore hazirlayacaklar.

Her gorevin dinamik olmasi uzerinde cok calisiyoruz, ve bu bizim icin cok zor bir gorev olucak ama biz bu gorevi memnuniyetle kabul ediyoruz. Takımımız buyuyor ve bircok yetenekli kişiler Runemaster'i daha iyi ve daha eglnceli yapmaya devam edicek.

Son
Hikayede her zaman bir amaç olmali, ve  herseyi oyun boyunca yazarlarin yazdigi ve senin kararlarinla etkiledigin dunyayi birlestiren bir son. Bazen bu son sana ahlaki bir ders veren bazen ise buyuk bir saka, ve bazen sadece hikayeyi bitirmek için orda olan. Runemaster'in amaci basit, eğlendirici, ogretici, harika bir oyun. Amacimiz oyunu yeniden oynanabilir yapmak, hikaye olsun, gorevler olsun,senin secimlerie ve izledigin yola  gore farklı sonuclar dogurmak. Runemaster'in sonunda ne olucagini zaten biliyorsun, ama oraya nasil gelicegini oyunu oynamadan bilemiyeceksin.




« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2014, 22:04:27 Gönderen: Nogrod »

Holy Roman Empire was neither holy, nor Roman, nor an empire.
 

Çevrimdışı unonimus

Netchack

*Nethack. Oynadığım için biliyorum :P .
 

Çevrimdışı Nogrod

  • Binbaşı
  • *
  • İleti: 204
  • A leader is a dealer in hope
    • Profili Görüntüle
*Nethack. Oynadığım için biliyorum :P .
Tesekkurler :)

Holy Roman Empire was neither holy, nor Roman, nor an empire.
 

Çevrimdışı samuray ahmet

  • Ataşe
  • *
  • İleti: 251
  • Mirajane-Devil Form
    • Profili Görüntüle
Güzele benziyor. Loki'nin tipte fena değilmiş.
 

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.