İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - kerem1249

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 159
21
HOI4 - Hikaye ve AAR / Ynt: Asya Medeniyetinin Dirilişi
« : 13 Ağustos 2018, 10:43:43 »
Umarım hikayeyi başarıyla tamamlarsın. Takipteyim sevgili dostum.
Dipnot: Türkçe Yama kullanmıyor oluşuna @FatihTr arkadaşımız gücenebilir krp*

22
1836-1919 / Ynt: Atatürk Sosyalist miydi?
« : 13 Ağustos 2018, 08:54:52 »
Burda ne demek istediğini anlamadım.Açıklar mısın ?
Atatürk sosyalist veya komünist değildi, milliyetçiliğe inanıyordu. Ancak sosyalizm öğretisinden çokca uygulama alıp kendi yönetiminde bunu uygulamıştır.

Laiklik, dinlerin ortadan kalkmasını teşviklemek, halkçı ve devletçi ekonomi modeli, Kürtlerin Irak'a sürülmesi fikrinin reddi, emperyalistlere karşı bölgesel işbirliği arayışı, SSCB ile saldırmazlık paktı gibi uygulamalar Atatürk'ün sosyalizm öğretisinden esinlenerek Kemalizm'i geliştirdiğini bizlere göstermekte.

23
1836-1919 / Ynt: Atatürk Sosyalist miydi?
« : 13 Ağustos 2018, 01:40:14 »
Atatürk başarılı bir Türk milliyetçisi ve demokrattı, ancak ekonomide devletçiliği (dolaylı olarak sosyalizmi) izledi. Diğer ırklara zarar vermeksizin uygulanan Nasyonal Sosyalizm Atatürk'ü en iyi şekilde tanımlıyor.

24
Hearts Of Iron IV / Ynt: Hikaye Konusunda Kararsız Kaldım
« : 12 Ağustos 2018, 16:48:36 »
Bunların arasından Komünist Çin ama ayrıca Macaristan Sovyet Cumhuriyeti öneririm. :)

25
Imperator: Rome / Ynt: Imperetor:Rome - beklentileriniz
« : 12 Ağustos 2018, 12:48:32 »
Victoria 2'deki gibi Ticaret ve Sanayii sistemi bekliyorum.

26
Bannerlord - Haberler ve DLC'ler / Blog M&B II: Bannerlord - Dev Blog #1
« : 12 Ağustos 2018, 12:24:11 »
Günlük Tarihi: 23 Kasım 2013

Mount&Blade serisinin hayranları ve okuyucular, bu blog TaleWorlds ailesini ve oyun geliştirme dünyamızın iç yüzünü anlamanız için planlandı. Ofislerimiz uzun bir koridorda sıralanan odalardan oluşuyor. Takım bazlı geliştirme yapımızı da yansıtacak şekilde, her oda farklı bir odakta çalışan farklı takımlara ev sahipliği yapıyor. Bu haftanın blogu sanat takımımız hakkında olacak, ya da bizim çağırdığımız şekilde “artist takımı”.

Çizerler ofisteki en çeşitli profesyonel arkaplana sahip grup. Bazıları usulen klasik sanatlar, sanat tarihi veya grafik tasarım okurken, diğerleri hobilerinden profesyonel olan kişiler. Hem işini bilen ustalar, hemde yeni mezunlar büyük ve rahat sandalyelerde oturuyorlar. Özenle düzeltilen bıyıklar, fiyakalı gözlükler, bir dizi karakter ve kişilik bulacaksınız. Her masa bir çeşit tablete sahip, bunlardan en etkileyicisi  kalem benzeri bir girdi ile çizim yapabilinen.”kalem ekranı” şeklinde pekte iç açıcı olmayan bir adlandırmayla karşımıza çıkan büyük, yüksek çözünürlüklü ekranlar. Bu eskiz çizmeyi veya gerçek bir tuvalde resim yapmanın bir benzerini, sanal çizim, kayıt, yakınlaştırma ve elinizi kirletmeden çizebilme olanakları sağlayan bir tablet.


TaleWorlds “Artist Takımı” iş üzerinde pür dikkatli. Arka plandaki postere dikkat.

Oyundaki her karakter, silah veya bina bir çizerler tarafından sanal evrende modelleniyor. Çizerler yazılım tarafından sağlanan olanaklar ile arzu edilen bir 3D şeklin (mesela bir kalkan) geometrisini işliyorlar. Bu şekle renk vermek için kaplama gerekiyor. Bu, gerçekçi bir resmi açıkta kalan yüzeye etkili bir biçimde boyayarak onu 3D şekle veya “mesh”e kaplamayı gerektiriyor.Arayüzü elementleri, ikonlar ve oyun menüleri için sanat çizimleri de gerekiyor. Animatörler çizerler ile aynı alanı paylaşıyorlar, motion capture teknolojisi ve el ile ortaya çıkarılan animasyonları canlı ve hareketli objeleri oyunda canlı hale getirmekte kullanıyorlar. Bu disiplinler kod yazmaktan farklı olup ve farklı kişiler ve farklı yetenekler gerektiriyor.

Çizerlerin odasında, TaleWorlds ofislerinden en büyük oda olmakla bilikte haftalık şirket toplantılarına ev sahipliği yapmakta, beyaz bir tahta bulunmakta, planlar ve hedeflerden çok sıralanmış pek çok eskiz ile dekore edilmiş durumda. Çizilecek iş tahtaya post-it notları ile birlikte çizilir ve online belgelerde saklanarak paylaşılır. Masalar en uygun iletişim şekli yerine tercih edilen ışık durumlarına göre konumlandırılmış halde. Panjurlar genellikle çekilmiş olur ve ışıklandırmalar doğru ambiyansı yaratmak ve en az ekran yansıması yapacak şekilde kullanılır. İşin çoğunluğu kulaklıklar takılı halde yapıldığı için genellikle sessizdir. Büyük bir kuluçka makinesi gibi.


Duvardaki fotoğraftan çizerlerin ne kadar çok çalıştıkları belli oluyor

Doğrudan modelleme ve kaplama programlarıyla çalışmanın yanı sıra, çizerler oyun içi görüntülerde de görev alırlar ve oyuna eşya eklemekte gerekli belgelere aşinalar. Bu ek yetenekleri uygulamak çizerlerin çalışmalarında etkinliklerini geliştiriyor; eğer oyun içinde bir sahneyi modellerken yeni bir eşya veya bina tasarlanması gerektiği vakit o iş ile uğraşabiliyorlar. Bu eşyaları oyuna ekleyebilmek de onlara çalışmalarını oyun içinde nasıl göründüklerini gösteriyor bu da onlara eşyalar üzerindeki materyalleri ve kaplamaları ayarlayarak en iyi görsel sonucu ortaya çıkarmalarına yarıyor. 3D sanat ve tasarımı hakkında genel olarak daha deneyimliler için oyun endüstrisinde sonradan öğrenilen bir olgu bu.


Oyunda kullanılan saçlardan bir tanesi. Sağ tarafa doğru kaplamasız bir hal alarak modelini görebilmemiz sağlanmış.

Çizerlerin şu sıralar odaklandığı konulardan bir tanesi karakter saçları. Saçlar, tüm oyunlar için, aynı anda farklı şekilde hareket eden birçok bireysel yapı içerdiği için gerçekçi hareket ve dokuları canlandırabilmek, gerçek zamanda yapıldığında oldukça yoğun kaynak gerektiren bir uğraştır. Bazı oyunlar bu canlandırmayı geliştirmek için farklı yönetmeler kullanırlar, ekranda bazen yüzlerce karakter görebileceğiniz Mount&Blade gibi bir oyunda kaynakları kurtarmak çok daha zor hale geliyor. Şu an üzerinde çalıştığımız yöntem, saç telleri ile kaplanmış (alfa kanalıyla poligonlara dönüştürülen) bir temelin (saça benzeyen bir bone tarzı) farklı yönlere hareket etmesinden ortaya çıkan doğal görünüş. Bu, bize Warband’de kullandığımız saç kaplamasının saça verdiği derinliğe oranla, daha fazla derinlik sağlıyor. Farkı aşağıda görebilirsiniz:


Sol tarafta M&B:Warband, sağ tarafta M&BII:Bannerlord. Fark inanılmaz. Yüz aşırı gerçekçi bir halde.

Şu an gördüğünüz manzara oyunun güncel halinden alınma ve saçlar büyük ihtimalle daha da üzerinde çalışılarak geliştirilecek. Bu, eğer beğenmediğiniz bir şey olursa ki bize bunu bildirmekten kendinizi alı koymayın, o şey büyük ihtimalle bizi mutlu etmiyordur. Bu konu hakkındaki en önemli gelişme ise yeni oyun motorumuzun gücüyle başarabildiğimiz bütün haliyle performansı çok fazla etkilemeden kullanılabilmesi.


Alıntı yapılan: Oyunfest
Mehmet Arda Gündüz tarafından Oyunfest için tercüme edilmiştir.

28
Imperator: Rome / Ynt: Imperator: Rome - Medya
« : 12 Ağustos 2018, 11:27:30 »
Yarın yayınlanacak olan geliştirme günlüğünde üzerine değinilecek konu hakkında bir anekdot Johan Anderson tarafından Twitter'da paylaşıldı.

29
Imperator: Rome / Imperator - Viki
« : 12 Ağustos 2018, 11:22:56 »


Imperator: Rome resmi Viki ansiklopedisi Paradox Interactive İsveç tarafından oluşturuldu.

Henüz ziyaret etmediyseniz, aşağıdaki bağlantıdan erişebilirsiniz. Sayfa yalnızca İngilizce dilindedir.
Viki hakkındaki sorularınızı konu üzerinden sorabilirsiniz.
https://imperator.paradoxwikis.com/Imperator_Wiki

30
Imperator: Rome / Ynt: Imperator: Rome - Sohbet
« : 12 Ağustos 2018, 11:14:28 »
Beyler Eu4+Ck2+Bannerlord tarzı bi şey çıksa efso olur.Kültüre özel ordularda umarım eu4e benzemez.
EU4+VIC2+TW Serisi birleşimi bir oyun olacak gibi görüyorum.

31
IR - Haberler / Ynt: Imperator Rome - 11. Geliştirme Günlüğü
« : 12 Ağustos 2018, 11:13:29 »
Sınır kalesi inşa etme olayını beğendim. Muhtemelen çoğunlukla kullanırım. Bu oyun çok sürükleyici bir Pdx oyunu olacağa benziyor ve VIC3'ü aratmayacak gibi :)

32
Girişte yazım hatası yapmışsın, "gecirirmissinizdir". Ona takıldım yoksa çeviri güzel, tebrikler. Eline sağlık.

33
EU4 - Haberler / Ynt: Eu4 geliştirici günlüğü 7 Ağustos 2018
« : 09 Ağustos 2018, 14:38:25 »
Paradox Hindistan'ı halen terk etmemiş anlaşılan. Hint geliştirmelerini okumak beni çok bayıyor ancak müthiş bir çeviri olduğundan rahatlıkla okudum. Eline sağlık!

34
Victoria II - Modlar / Ynt: Osmanlının Mısıra Dönüşü
« : 06 Ağustos 2018, 12:43:48 »
Umarım geliştirmeye devam edersin, çalışma için başarı diliyorum.

35
Tarih / Ynt: Türk Siyasetinin en ayıp olayı
« : 06 Ağustos 2018, 09:09:26 »
Şehide kelle, bölücü başına sn. öcalan denmesi, 2010 Anayasa değişikliği oylaması zaferinin hemen ardından "okyanus ötesine" selam gönderilmesi, Türkçe Olimpiyatlarında ilkokul mezunu bir hoca bozuntusuna övgüler yağdırmak, son olarak; Başbakan Ecevit'e Cumhurbaşkanı Sezer tarafından anayasa kitapçığı fırlatılması.

36
@kenanhan ana konuya bölümlerin linklerini eklersen hoş olur. :) Bölümleri konu içerisinde aramak zorlayıcı oluyor.

37
Benim oyum kötü değil yönünde. Ancak ne yazık ki iyi diyemiyorum çünkü Zaibatsu'ların oyuna etkisini azaltmak üzere olan odaklar kısıtlı ve ideoloji ile doğrudan ilişkili. Zaibatsu'lara daha akıcı mekanikler veren odaklar olsaydı keşke. İmparator'un şahsına da verilen güç fazla, istikrarın odaklarla artması daha iyi.
Vasat bir yenilik olarak tanımlayabiliriz.

38
Imperator: Rome / Ynt: Imperator: Rome - Sohbet
« : 03 Ağustos 2018, 20:58:36 »
Dinlere özel askeri birimler (Hristiyan gönüllüler, Putperest Arap bölükler) gelirse tadından yenmez. Ancak bence bu DLC ile olur.

39
Imperator: Rome / Ynt: Imperator: Rome - Sohbet
« : 03 Ağustos 2018, 20:05:19 »
Bu hafta oyuna neler gelecek acaba, merakla bekliyorum.

40
Japon İmparatorluğu odak ağacı geçtiğimiz DLC (Waking the Tiger) ile güncellendi. Yeni gelişen odak ağacı ülkeyi "Demokratik Şogunluk", "Komünist Tek Parti", "Otoriter Faşist-olmayan İmparatorluk", "Mihraklar İmparatorluğu (Zaibatsu hakimiyeti)" türlerinden birine dönüştürebiliyor. Tabi isteyen tarihsel olarak gidip Faşist ideolojisinde de kalabiliyor.


Yeni odak ağacı hakkında düşüncelerinizi alalım. Anket 30 Ağustos'a kadar sürecek.

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 159