İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - fksahin

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 25
41
O zaman konu kilit.

42
Europa Universalis IV / Günlük EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« : 30 Ocak 2018, 16:40:20 »
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-30th-of-january-2018.1067260/


Herkese iyi günler. Görünüşe göre bugün Salı günü ve adet olduğu üzere size haftalık bilgilendirmemizi yapmalıyız. Geçen hafta açıkladığımız yeni Görev Ağacı bir çok tartışma ve spekülasyonu beraberinde getirdi. Ayrıca bir çok soru ve benim üzerinde duracağım, modlarken nasıl kullanılacağına dair beklentiler vardı. Buna bir son vermek adına yeni çıkacak geliştirme günlüğünde kısa bir modlama rehberi sunacağız.

Görevlere daha sonraki günlüklerde döneceğimizi belirterek, yeni çıkacak adı konmamış 1.25 güncellemesiyle gelecek Immersion Pack'in yeniliklerinden konuşmak istiyorum. Bugün üzerinde duracağımız iki konu var: Anglikan Kilisesi ve Sanayileşme.

Öncelikle Anglikan Kilisesi. Şu anda, reform dönemi başladığında Hıristiyanlık'ta Protestan ve Reformist inançlar ortaya çıkıyor. Immersion Pack'e sahip olanlar Britanya Adaları'nda 3. bir branşa sahip olacaklar.

*1
(Peki ya kendim bir inanç yaratıp onu devletin resmi dini yapmak istiyorsam? Oh ho ho ho, nasıl şeytanca bir fikir bu böyle Henry?)

Reform hareketi ilk başladığında, güçlü bir Britanya ülkesi Anglikan inancını ülkesi için benimseyebilir. Bu inancı benimseyip, yaymak (büyük bir finansal sahil şehrinde merkez ortaya çıkar) ya da basitçe reddetmek seçeneklerine sahip olurlar. Bu yeni inanç, Hıristiyanlık'ta yeni bir branş ve kendine özgü bonuslar ve kilise mekaniklerine sahip.

*2
(Eşlerimi kahvemi sevdiğim gibi seviyorum!)

Anglikanizm daha düşük development maliyeti ve kafirlere karşı daha güçlü dönüştürme sağlıyor. Ayrıca Protestanlıkta olduğu gibi o ülkeye özel kilise gücü/puanı kazandırıyor. Bununla birlikte kiliseye mekanizma eklemek yerine, bunları direk para, ticari faaliyet(mercantilism) ya da ülke stabilitesini arttırmak için kullanabilirsiniz. Rights of Man'e sahip olanlar için, eşleri dehşete düşürecek iki özellik daha olacak. Değersiz partnerinizden derhal boşanabilir ve yeni yerel bir soylu hanımla evlenebilirsiniz.

Anglikanizm öncelikle İngiliz Adaları için gelmiş bir yeniliktir. Protestanlık ya da Reformizm gibi kolayca adapte edilemez ancak Evangelist bir Britanya ülkesi tarafından savaşla ya da asiler tarafından bir ülkeye dikte edilebilir.

Sanayileşme ile devam ediyoruz. Bu yeniliğe dair hikayemiz, EU4'e eklediğimiz Latent Resource (Gizli Kaynak) ile başlıyor. Dünyadaki bazı tarihi yerler, kullanılmayan, gizli bir kömür deposu içermektedir. Yüksek gelişmişlik koşulları ve Aydınlanma (Enlightenment) sağlandığında, bu bölgeler yeni süper ticaret ürününe geçiş yapacak.

*3
(Temel fiyat 10

Yeni Fabrika (ADM teknoloji 21)% 100 oranında üretilen malları artırmaz, bunun yerine ülke tarafından üretilen tüm malları% 5 artırır.)

Kömür, oyunun sonlarında altına karşı gelen bir maden. Kullanım olarak ülke çapında getirdikleri ile, ele geçiren ülkeler için gerçekten bulunmaz bir nimet. Dünya çapında bu madenlerden 50 tane var. Ticari mallar haritasında çizgili vilayet olarak gözükecekler. İşte dünya çapında mevcut yerleştirme;

*4 *5

Ve tabii ki, fırınımız (fabrika)tüm ihtişamıyla karşınızda

*6
Carlberg'in el işçiliği

Bonus: Fabrika listelerini hem vilayet hem de makro inşa görünümde yaşam kalitesini değiştirecek şekilde konsolide ettik, artık vilayetinizle alakasız fabrikaları görmeyecek ve hangi fabrikanın daha fazla kaynak getireceğini görmek için bir ona bir diğerine dans etmek zorunda kalmayacaksınız.

Ve son olarak, şahin gözlülerin geçen haftaki günlükte Fransa haritasında fark ettiği üzere, daha önce EU4'te olmayan bir şekilde isimler artık uzuyorlar. Optimizasyon Sihirbazı Meneth harita kodlarında yaptığı değişiklikleri size anlatacak;

Özellikle keskin gözlü olanların son geliştirme günlüğünde fark ettikleri gibi, ülke adları şimdi deniz bölgelerine yayılabiliyor.

Endonezya'da oynayan herkes bilir, deniz gerçekten iyi isim yerleştirmenin en büyük düşmanıdır. Ama artık değil.

Tek bir ülke, bir deniz bölgesini çevreleyen her kara bölgesini kontrol ediyorsa (wastelands hariç), oyun isim yerleşimi amacıyla kendi toprağının bir parçasımış gibi davranacak.

Sonuçların saçma olmamasını sağlamak için her ili kontrol etmenin ötesine geçen birkaç ilave gereklilik var:

- Deniz alanına bitişik en az iki farklı kara parçası olmalı.

- Sınırda kalan kara parçalarından en az ikisi, birden fazla eyalete sahip olmak zorundadır.

Aksi takdirde, adlar küçük adalara ulaşmak için uzayıp Portekiz adının Portekiz'in doğusu ile Azorlar arasında denizin ortasında olması gibi garip sonuçlar doğuracaktı. Bu kuralların birleşimi, çok sayıda adaya sahip alanlarda daha güzel görünümlü isimlerin oluşmasına neden olurken, deniz bölgesi boyunca gerçekten isme gerek duymayan alanlarda isim yerleştirmeye gerek duymuyor.

Böylece bugünkü geliştirme günlüğünü birkaç örnek ile bitiriyoruz;

*7
Gülümseyen Kore

*8
Gülümseyen Brunei

Bu hafta amma çok şeyden bahsettik böyle! Yeni Immersion Pack ve onunla birlikte gelecek 1.25 güncellemesine dair daha fazla bilgi ve yeniliği öğrenmek için takipte kalın.
 


*1

*2

*3

*4 *5

*6

*7

*8






43
Bölgesel ve genel görevleri olacak.

44
Bi açıdan da şöyle düşünebiliriz. Bu şekilde daha tarihi olarak kolonileşme olabilir. Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.

Bu yazılan pek bir Brezilya örneği gibi durmuyor:) Ve Viking fanatiği olmakla alakası yok, doğru bilgiyle alaksı var. Orayı yeni kıta olarak adlandırmamaları (Belki de adlandırdılar ama yazılı bir metin kalmadığı için bilemiyoruz haliyle), orayı keşfetmiş oldukları gerçeğini değiştirmiyor. Ve en başa gelirsek "Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur." yazmış olmanın yanlış bilgi olduğu gerçeği.

Oyunda zaten Kanada'yı keşfetmeye ve koloni kurmaya en yakın devlet Norveç'tir her zaman, İzlanda'ya sahip olmasından dolayı (colonial range'te diğerlerinden daha avantajlı). Hala neyi tartışıyorsun anlamıyorum:)

45

bazıları savunuyor olabilir ama ell tutulur bir kanıtı yok ikisinin de...

Kanıt yok derken neye dayanarak söylüyorsun bilmiyorum ama aşağıdaki linkten The Royal Ontario Museum'da yer alan Viking yerleşimleriyle ilgili makaleyi okuyabilirsin. Kanada'da Viking mezarlarından çıkanların sergilendiği müzedir kendisi.

https://www.rom.on.ca/en/blog/vikings-in-canada

Ve hepsinden öte İzlanda ve Grönland Vikingler tarafından kolonileştirilmişken, Kanada'ya ulaşmadılar demek zaten oldukça mantıksız.

46
O zaman senin düşünce tarzına göre "tarihsellik" olması için Floransa YZ'sinin "yeni kıtayı" keşfetmesi lazım:)

Ayrıca nasıl keşfetmekle koloni kurmak arasında fark yok? Oyun mekaniği tam olarak ikisini ayırt ediyor. Önce gemilerinle "keşfetmen" gerekiyor, daha sonra (koloni mesafen izin veriyorsa) kolonist göndererek koloni kuruyorsun. Yani gemi ile "keşfettiğin" bir toğrak yıllarca boş kalabiliyor, hatta bazen başkaları orada koloni kurabiliyor, ilk sen "keşfetmiş" olsan bile. Gemi ile "keşfetmediğin" alanlar " terra incognita" yani bilinmeyen topraklar olarak kalıyor (keşfedilmemiş).

Neden ısrarla bu kadar uzatıyorsun anlamıyorum ama ilkin "Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur." deyip daha sonra "Gitmek başka kolonileştirmek başka." deyip ve en sonunda da "keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok"a geldin. Yani sürekli kendi yazdıklarınla çelişiyorsun:)

Oyun mekaniğine göre keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok yahu. Her şekilde bu "yeni kıta" keşfinin Vespucci tarafından yapıldı gerçeğini değiştirmiyor.

Ayrıca Vespucci Brezilya kıyıları için "Yeni Kıta" tabirini kullanmıştır çünkü Kanada kıyılarına hiçbir zaman gitmemiştir.

47
Europa Universalis IV / Ynt: Brunswick ile ilgili event
« : 24 Ocak 2018, 23:19:14 »
PU'ya düşmeden direk annexlenmiştir. Evliliklerde oluyor ama şu an hatırlamıyorum tetikleyen etkenleri.

48
Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.

Karar ver keşfetmek mi koloni kurmak mı?:)

Ayrıca Vikingler Kanada'da koloni kurdular.

Neyse konuyu fazla dağıtmayalım. Ben beğendim yeni görevler ekranını. YZ bu sayede daha fazla tarihsel olarak genişleyecektir.

49
Kanada'ya (yani doğal olarak Amerika'ya) Vikinglerin (etnik olarak Norveçlilerin) Kolomb'dan yüzlerce yıl önce ulaştığının akademik olarak da kanıtladığından habersizsin sanırım:)

50
EUIV'e ilgi devam ettiği sürece DLC'ler gelmeye devam edecektir. Arz talep dengesi hiçbir zaman değişmez ticarette. Ayrıca EUIV'te tüm DLC'lere sahipsin, o kadar para harcamışsın. EUV çıkması demek tüm bunların çöp olması demektir çünkü tüm paranı ve zamanını yeni oyuna aktarman gerekecek. Ayrıca yeni çıkacak bir oyunun EUIV'ün şimdiki geliştirilmiş seviyesine ulaşması için de kat etmesi gereken yolu bir düşün. Kendin diyorsun Vanilla oyunla tüm DLC'lere sahip olunan bir oyun arasında ne kadar fark olduğunu. Yeni çıkmış bir EUV'in gerçekten şimdiki EUIV tadını vermesini bekleyemezsin.

Yeni bir ekran görüntüsü; İspanya Görev Ağacı


51
Europa Universalis IV / Günlük EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« : 24 Ocak 2018, 09:58:32 »
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-23rd-of-january-2018.1066296/


Herkese günaydın. Bir kez daha Salı geldi ve bugün iki kat heyecan yaşanıyor:EU4 Dev Clash'taki bir sonraki bölüm ve yeni bir geliştirme günlüğü. Geçen hafta TrinTragula direksiyondaydı ve gelecek 1.25 güncellemesi ile birlikte çıkacak harita değişikliklerini gösterdi. Immersion Pack ile birlikte gelen özellikler hakkında konuşmaya başlamadan önce, Mission System olarak adlandırılan ve 1.25 güncellemesi ile birlikte bedava gelecek bir özellikten söz etmek istiyorum.

EU3'teki görevler gerçek bir kumardı. İyi ya da en azından münkün olabilecek bir görev için umutla bekliyordunuz ve wiki'ye bakmadan ya da oyun dosyaları üzerinden kontrol etmeden ne için görevlendirilebileceğini bilmiyordunuz. Seçme şansı olmayan görevler için iki şıkka sahiptiniz, bitirmeye çalışmak ya da iptal etmek. EU4'te bunu biraz daha geliştirdik ve size her zaman 3 görev şıkkı sunuldu. Birini seçip bitirmeye çalıştınız ya da yeni görevler edinmek için iptal ettiniz. Bu iyi bir iyileştirme olduğu halde, milletiniz için tüm görevlerinizin neler olabileceğinden çok emin olmamanız, nasıl kilidinin açılacağı ve hatta yapmanın size zararlı olacağı görevler almak zorunda kalmanız eksikliklerindendi. Görev sistemi, yeni oyuncuların çoğunlukla rehberler için baktıkları bir şeydir ve onlara sadece 50 prestij kazandırdıklarını ya da rakipleriyle olan ilişkilerini geliştirdiklerini söylerken, yeni oyunculara tavsiyelerinin sezgisel olarak misyonları görmezden gelmek oldupğunu görebilirsiniz.

Tüm bunlar 1.25'te yeni "Görev Sistemi" ile değişiyor. Kısa bir görev listesinden seçim yapmak yerine, ulusunuz için tüm görevler en başından itibaren mevcut olacak ve onlar için kriterleri yerine getirirken, bu şekilde uyarılacaksınız ve ödülünüzü yeni eklenen "Görevler" sekmesinsen alacaksınız. Ödüller buna göre daha alakalı, daha uzun ömürlü hale getirildi ve çoğu kez daha fazla göreve yönelik taleplerde bulundu. Benim en sevdiğim uluslardan biri olan Bizans'tan Purple Phoenix görevleriyle, görev zincirine bir göz atalım (Osmanlının neden sürekli güç kaybettiği bu cümlede gizli :S ).

*1
rahat Bizans kampanyamdan mütevazı bir genişleme. Sanat / düzen son hali değil.

Tüm Bizans görevleri baştan görülebilir ve bunlar üzerinden ilerleme gösterilir.Gelişmekte olan Bizans oyuncusu Yunanistan'ı fethedince, bir sonraki görevlin yerine getirilmesine yardımcı olmak için zaman sınırlamalı bir ödül ve iddialar verilecek: "Recover Albania and Conquer Bulgaria." Bunlar tamamlandıktan sonra, yine ödüllerini alıp görev zincirinde ilerlemeye devam edecekler. Görevler, Batıda Genişleme, Anadolu'yu geri alma ve Adaları geri kazanmaya yönelik olarak farklı yönergeler için de ayrılıyor. Tüm görevler bir kampanya boyunca tamamlanabilmesine rağmen görev ödülleri sırayla talep edilmelidir.

*2
Purple Phoenix olmadan Bizans görev zincirinin sonu

Özel görevleri olan tüm uluslar, bu yeni sisteme sahipler. Buna ek olarak, Avrupalıların, örneğin Afrikalılar veya Yeni Dünya Yerlilerinden farklı görevler üstlenebilmeleri için tüm uluslara ve bölgeye özel görevlere ek olarak, genel görevler ekledik. Eski görevleri bu yeni sistemle çalışacak şekilde uyarlarken, daha eski görevleri temizleme fırsatı da elde ettik.

*3
Fransız görevleri, güzel kodlayıcı sanatıyla tamamlandı. Yine de Hebrides'le ilgili bir şey garip görünüyor...

Bu görev değişikliği, 1.25 Güncellemesinin ücretsiz bir parçasıdır ve amacımız, yeni oyuncular için bir rehberlik görevi görmesinin yanı sıra, görevlerin uluslarla daha fazla alakalı olmasını sağlamak.

Bazı sorularınıza erken cevap bulmaya çalışacağım:

     *Bir görevi nasıl seçerim?
          -Bir önceki görev sisteminin aksine, görevlerinizi seçemezsiniz, hepsi oyun başlangıcından görülebilir. Görev ağaçlarının üstündeki     tüm görevler "aktif" olur ve aktif bir görevi yerine getirirince ödülünü talep edebilir, altındaki herhangi bir görevi kendi zincirindeki oklarla birbirine bağlayabilirsiniz.

     *Eski sistemde bir görevin seçilmesi size görev için ihtiyaç duyduğunuz talep/CB'yi veriyordu, peki ya şimdi sitem nasıl çalışıyor?
          -Çoğu durumda, öncel görevler, aşağıdaki görevleri yerine getirmek için kullanılabilecek bir ödül olarak hak talepleri/CB'ler verecektir.

     *Görev kapısı nasıl çalışıyor?
          -Bir görev, hem birden çok görev için, hem de aktif olmadan önce birden fazla görevin tamamlanmasını gerektiren bir ön şart isteyebilir.

     *Ne kadar modlanabilir?
          -İstetiğiniz kadar geniş.

Önümüzdeki hafta, 1,25'in yanında piyasaya sürülecek olan ve henüz duyurulmamış Immersion Pack'te neler olduğunu konuşmaya başlayacağız. O zamana kadar yeni sistemdeki "Devasa Görkemli" Osmanlı görevlerine hayran hayran bakabiliriz. ("behemothic glory" şeklinde adlandırılmış; behemoth devasa yaratık/hayvan anlamına geliyor ama bizim kültürümüzde ne yazık ki yaratık/hayvan yakıştırmaları yakışıksız kalıyor :P )

*4

 


*1

*2

*3

*4




52
E tabiki var. Hiç fethetmediğinde hiç gelir elde edemiyorsun. State yapamazsan bile belirli ölçüde gelir ve manpower kazanıyorsun...

53
Bulamadım :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

mümkünse ss atar mısın :fpalm:
Buldummmmmmm çok teşekkür ederim inan 5 6 gündür arıyodum çok teşekkür ederim iyi ki varsın tbrk* tbrk*

Rica ederim:)

54
Decision bölümünde AB'den ayrılmanın opsiyonu olması lazım. Tek yapman gereken çıkışı seçmek.

55
HRE'den ayrılman lazım. Eğer imparator sen isen de sonraki reformları yapmaya odaklan. Bu reform imparatorun işine gelen bir reformdur çünkü diğer üyeler aralarında savaşıp, prenslik sayısının azalmasına yol açmaz. 2-3 reform sonra zaten HRE tek bir ülke olarak imparatorun bayrağı altında kurulur.

56
Osmanlıyla oynamak her sürümde kolay.

57
Imparatorluk reformundan mı bahsediyorsun?

Soru sorarken yeterince açıklayıcı belirtmeniz ve bir ss ile desteklemeniz cevap almanız için daha sağlıklıdır her zaman.

58
Religous league'de protestant lideri  ben (isvec) iken kucuk bir rus seferi duzenlenleyip religious war'i baslatcaktim.Lakin sefer sirasonda brandenburg savasi baslatmis ve war leader olmus.Daha ilginc olan savasi protestanlar yani biz kazaninca brandenburg degilde ben imparator oldum.Nerede hata yaptigimi bilen var mi? Savas lideri olmadigim icin lion of the north basarimi yandi

Liderken Lig savaşı başlatmayıp başka bir savaş açarsan eğer, liderlik başka bir ülkeye geçer. Başarım almak için oynuyorsan kontrol etmen gerekirdi bunları.

59
Europa Universalis IV / Ynt: Extended Timeline Sorunu
« : 17 Ocak 2018, 23:02:17 »
Oyunun orijinalse hiçbir şey kurmana gerek yok. Steam'den Extended Timeline'a üye olman yeterli.

60
Immerse Pack olacağına göre orta ve kuzey Avrupa'yı kapsamayacaktır. Zaten belirtilen tüm harita değişiklikleri batı Avrupa ve Britanya adalarına ait (İber yarım adası hariç). Diğer yerleri etkileyecek minör değişiklikler gelecektir ama genişleme paketi Britanya Fransa ve Alçak Ülkelere geliyor.

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 25