İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Apsihinx

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 57
1
Çekilişe katılmak istiyorum.

2
Europa Universalis IV / Ynt: Dünya Haritası
« : 26 Haziran 2015, 22:42:16 »
Ne yazık ki yok. Oyunun en saçma işi de bu bence. Ben nerelerde altın madeni var görmek istiyorum mesela. Kolonileşmeyi ona göre yapıcam

Öyle bir şey olamaz çünkü rastgele çıkıyor koloni yaptığın yerdeki kaynaklar.

3
Böyle olacak gibi değil size de uygunsa Common Sense'li bir arkadaş çıkasıya kadar Common Sense'siz oynayalım sonra geçeriz ona.

4
Diğer Oyunlar / Ynt: Empire Total War
« : 22 Haziran 2015, 20:16:38 »
Osmanlı'dan başka ülkeyle oynayan açık ve net söylüyorum kafirdir  tbrk*

5
Common sense var mı?

6
Europa Universalis IV / Ynt: Steam başarımları
« : 22 Haziran 2015, 10:58:18 »
Normale alıyor ama Lucky Nations historical olarak açık oluyor.

7
Diğer Oyunlar / Ynt: Ticaret Konulu Oyun
« : 22 Haziran 2015, 01:25:14 »
Eu4

8
Evet zaten 0.45te çok büyük bir rakam değil o merchant başka yerlerde de kullanılabilir duruma göre.

9
Direk topla de 1 tane merchant yetmez zaten Ivory'den aktarmaya ve evet nerdeyse tamamı boşa gidiyor o 0.45in en fazla 0.01i falan geliyordur sana.

10
Sona Ermiş Oyunlar / Ynt: Europe at War [Multiplayer]
« : 07 Nisan 2015, 19:59:55 »
Var mı haftasonu multi?

11
Çekilişe katılmak istiyorum.

12
Sona Ermiş Oyunlar / Ynt: Yeni Multi Kural Taslağı
« : 19 Şubat 2015, 12:43:40 »
Siz millete host host diyip köpek yerine koydukça olmayacak

13
Diğer Oyunlar / Ynt: LotrOyun Türkiye Oyun Kanalı
« : 17 Şubat 2015, 17:35:24 »
Hacı yanlış anlama ama olmamış :(

14
Europa Universalis IV / Ynt: Doğu Roma Modu
« : 04 Aralık 2014, 22:42:41 »
Purple Phoenix vardı sanırım DLC olarak Bizans'ı konu alan.

15
Çekilişe katılmak istiyorum.

16
Bilişim Teknolojileri / Ynt: Telefon Tavsiyesi
« : 12 Eylül 2014, 18:34:54 »
HTC almada ne alırsan al. Sürekli kendi kendine kapanıp duruyor hiç tavsiye etmiyorum.

17
Diğer Oyunlar / Ynt: The Sims 2 Tüm dlcleri ile bedava !
« : 25 Temmuz 2014, 21:29:27 »
Ea kendi sayfasında paylaştı. Orijinal key.  :fpalm:

Adam sana normal bir soru sormuş, yaptığın çok ayıp bir şey.

18
Diğer Oyunlar / Ynt: Plague Inc.
« : 25 Temmuz 2014, 21:11:24 »
Casual'da geçince değilde bir üst seviyesinden geçmen lazım. Bence ilaçlısını oyna ücretsiz versiyonunda diğer hastalıklar yok maalesef.

19
Sakin ol HulkSpider02 kardeşim bunlar laftan anlamaz müslüman değiller lakin ben senin hikayeni bekliyorum  tbrk*

20
EU4 - Rehberler / EUIV - Üretim (Production) Rehberi
« : 25 Temmuz 2014, 20:06:22 »
Üretim

Üretim, vergi ve ticaret ile birlikte, geliri oluşturan 3 ana kaynaktan biridir. Yerel üreticilerin ürettiği malları temsil eder ve doğrudan aylık gelire eklenir. Ticaret ile karşılaştıracak olursak, gelirinizi korumanız için tüccar yada hafif gemiler kullanmanız gerekmez ve vergi geliri gibi, büyük imparatorluklar için doğal bir gelir kaynağıdır.

Üretim Geliri

Bir devletin üretim geliri, tüm bölgelerinin üretimine eşittir. Ticari mal üreten ve deniz aşırı olmayan her bölge üretim üstünden her ay belirli bir miktarda gelir getirir. Oyundaki üretim sekmesi altında gösterilen rakam bölgenin üretiminin bir yıllık getirisidir, fakat bu değer yıl içinde değişebileceği için çokta doğru değildir.

Üretim geliri basitçe:

[Yerel üretim geliri] =  [Ticaret değeri] * (%100 + [Üretim verimliliği])

Ticaret değeri ise;

[Ticaret değeri] = (( [Üretilen ürünler] * [Piyasa fiyatı] ) + [Düz etkenler] ) * (%100 + [Ticaret değeri etkenler] )

Not: Bu formüllerde geçiçi etkenler yoktur. Piyasa fiyatı ise zamanla değişmekle beraber yüzyıllar içinde artmaktadır.

Üretilen ürünler: Bölgede o üründen ne kadar üretildiğini göstermekle beraber etkileyen çok fazla sayıda faktör vardır.
Piyasa fiyatı: Her ticari fiyatın önceden belirlenmiş ("Lüks mallar" için 3, "Diğer mallar" için 2) bir fiyatı vardır. Eğer arz-talep dengesinde bir değişiklik olursa, bu malın fiyatını dolayısıyla da üretim gelirini etkiler.
Düz etkenler: Eventle yada bazı binaları yaparak sağlanabilir, örneğin Trade Depot binası +1 verir.
Ticaret değeri etkenleri: Eventle yada bazı binaları yaparak sağlanabilir, örneğin Canal binası +%25 verir.
Üretim verimliliği: Aşağıya bakın.

Üretim Verimliliği

Üretim verimliliği adındanda anlaşılacağı üzere bir bölgenin yada tüm ülkenin ne kadar verimli üretim yapabildiğini gösterir. Mantıksal olarak örneğin %20 Üretim verimliliğine sahip bir ülke normalde üreteceği malın 5'te 1'i kadarını üretmesi beklenirken, oyunda bu böyle işlemez ve temel olan %100 temel üretim verimliliğinin üstüne %20 eklenerek sonuçta normal malın %120'si kadar üretim yapılmış olur. Üretim verimliliği, ADM teknolojisi arttıkça yükselir.

Üretim verimliliğini aşağıdaki faktörler etkiler:
Global etkenler:
-Teknoloji: ADM teknolojisi 3, 6, 9, 13, 21, 23, 25, 28, 30, ve 32 kademelerine ulaştığında +%10,
-Administrative Monarchy: +10% Üretim verimliliği
-Constitutional Republic: +10% Üretim verimliliği
-Smithian Economics (Economik idealar): +10% Üretim verimliliği
-Ve bazı ulusların ideaları

Yerel etkenler:
-Constable (1. seviye üretim binası): +%20 Üretim verimliliği
-Mint (5. seviye üretim binası): +%50 Üretim verimliliği

-Bazı eventler ve decisionlar Üretim verimliliğine etki edebilir.
-Üretim verimliliği %1'den düşük ve %200'den yüksek olamaz.

Örnek

Bölge: Würzburg
Ürün: Şarap



Bu da Würzburg'un sahibine aylık 11.97/12 = 0.99 altın gelir sağlar.

Not: Bu rehberdeki tüm yazılar ve resimler, eu4wiki.com'dan alınmış olup tarafımca düzenlenip Türkçe'ye çevrilmiştir.

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 57