İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - pistoltr

Sayfa: [1] 2 3
1
1919-1947 / Kişi D-Day'de Savaşan Koreli Asker
« : Dün, 13:22:47 »


D-Day'de Müttefik birlikleri Alman üniforması giyen 4 Asyalı adamı ele geçirmişti. Bunlardan biri Koreli olan Yang Kyoungjong'tu. Wehrmacht, ilginç bir hikayeye sahip olan Yang'in hizmet ettiği üçüncü orduydu. İlk başta Japonya tarafından Mançurya'dan orduya alındı. 1939 Ağustos'ta Khalkhin Gol savaşında Ruslar tarafından ele geçirilip Gulag'a gönderildi. Birkaç yıl sonra Almanlarla savaşa giren Rusya asker ihtiyacını Gulag'takilerden karşılarken onu da zorla orduya dahil etti. 1 yıl kadar Almanlara karşı savaştıktan sonra Doğu Ukrayna'da 3. Kharkov Savaşında Almanlar tarafından esir alındı. Fakat bu sefer de Almanlar onu kendi ordularına dahil edip batı cephesine gönderdiler. Normandiya'daki çatışmalarda Amerikan paraşütçü birlikleri tarafından tekrar ele geçirildi...

Yang Kyoungjong bu ilginç deneyiminden sonra 1992'ye kadar yaşamıştır.

2
HOI4 - Hikaye ve AAR / Güncel Dream of Lebensraum [Almanya E.AI AAR]
« : 03 Ağustos 2018, 17:54:34 »
Expert AI modunun önerilen en zor zorluğunda oynuyor olacağım. Bölümlerde kısa açıklamalar halinde bölüm başı 6 görüntü olarak atacağım.
Alıntı yapılan: Zorluk ayarları
A challenging Germany game (semi historical play) (500h+ game time recommended):

-Historical focuses on. EAI mode: challenging. EAI general difficulty: Very Hard
-Very Hard USSR.
-Hard  USA.
-Desperate Defense enabled.
-50% AI attrition reduction.
-(optional) USSR army config: medium or heavy armor focus with superior firepower or mobile warfare. Mass assault doesn't take full advantage of the industry bonuses.

Amaç genel olarak Lebensraum sınırlarına ulaşmak, geleceğe dünya gücü olan modernize bir Almanya bırakmak.


Bölümler:
1. Bölüm 'Kondor Lejyonu'
2. Bölüm 'Dünya Savaşı'

3
HOI4 - Haberler / Günlük HOI IV 1.6 #5 Özel Oyun Kuralları - 1 Ağustos 2018
« : 02 Ağustos 2018, 02:10:42 »
Herkese merhaba! Ekibimizin çoğu artık tatilden döndü, yani artık günlük makinesinin çarklarının dönme vakti. Bugün uzun süredir eklemeyi düşündüğümüz yeni bir şey hakkında konuşuyor olacağız: Özel Oyun Kuralları

İlk önce, bunu neden yaptığımızı açıklayayım - HOI4 insanların çok farklı şekillerde oynayabildiği bir oyun. Tek oyunculu , çok oyunculu, achievement toplamak için, sıradan gevşemek için oynayanlar ve diğerleri. Ayrıca "Tarihsel" oynayanlar ile oynamayanlar arasında büyük bir ayrım var (50/50 şeklinde). Tek oyunculu moda eğlence ve güç hissi katan pek çok şey, düzenli rekabet içeren çok oyunculu oyunlarda pek de dengeli değiller o yüzden çok oyunculu oyunları organize etmek güç olabiliyor, uzun kural listeleri ve oyun kuranların polislik yapması da dahil. Rekabetli oyunlar pek yaygın değil (MP oyunların %6'sı rekabetçi), şahsen oyuna dahil olmayan kural listelerini okumaya ve uygulamaya zorlamalarını bunun büyük bir sebebi olarak görüyorum.
Tek oyunculu oyunlara gelirsek, oyuncular sık sık oyunun genel gidişatını belirlemek istiyor. Örneğin bazıları konsol komutları kullanarak ülkelerini değiştiriyor ve o ülkede belli seçenekleri seçerek kafalarındaki senaryodaki uzun vadeli planlarına uyum sağlatıyorlar vs. ama bu tam olarak yeni başlayanların bilebileceği bir iş değil tabi, çok oyunculu oyunlarda da yapılamıyor zaten. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda farklı kural-kümeleri hazırlanabilmesine ve oyuncuların yapay zekanın gidişatını daha detaylı belirleyebilmesine destek vermemiz gerektiğine karar verdik.

Yani, özel oyun ayarları kısmına girin. Yeni oyuna başlamadan önce kullanabildiğiniz bu ayar, eski buff ayarlarını da kapsıyor:


Tercih ettiğiniz bu ayarlarınızı kaydedebilmeniz ve daha sonra tekrar kullanabilmeniz mümkün (hem tek oyunculu hem de çok oyunculu olarak). Kurallar direkt olarak oyunun derin-kodlanmış mekaniklerine etki etseler de uğraştık ve mümkün olduğu kadar modlanabilir kıldık. Sonlara doğru modlama yönlerinin üstünden geçeceğiz!

Ne gibi şeyler mi yapabilirsiniz? Henüz hepsini tam olarak bitirmedik, ama elimizdekileri aktaralım. Eminim ki yorumlarda insanların tonlarca önerisi olacak ;)

Tüm diplomatik durumların kurallarda yeri var. Yani işlerin gidişatını kısıtlayabilir ya da gidişatın önünü daha da açabiliriz. Bu özellikle odak ağaçlarını işin içine katınca daha da güzelleşiyor. Yeni İngiliz odak ağacının serbest bırakılabilir devletlerle birçok etkileşimi var, yani bu ayrıca bunu senaryodan değiştirmemize, saçma durumlardan ve oyun-açıklarından kaçınmamıza yardımcı olacak (mesela oyuncunun 'imparatorluk' yolundan gidip aynı zamanda tüm kolonilerini serbest bırakması gibi).





Burası gizlice yapılan şeyleri de içeriyor, yani örneğin darbeleri engelleyebilir veya sadece YZ'ye yapılabilir hale getirebilirsiniz. (MP oyunlarında genel bir kurald).


Ayrıca fort levelleri kısıtlama, paraşütçüleri kısıtlama gibi üzerinde çalıştığımız diğer ufak şeyler var. Belli zamandan önce savaş açmanın yasaklanması gibi oyuncuların çoğunlukla kullandığı kurallar falan da dahil. Bekliyorum ki yeni versiyon yayınlanmadan önce tüm bu ayarları canlı yayında sunacağız.

Ayrıca YZ'nin nasıl davranacağını da belirleyebiliyorsunuz. Yani bu daha belli seçenekleri tercih edeceği ve alternatif planlara yöneleceği anlamına geliyor. Şahsa özel bir oyun gidişatında YZ tarafından oluşturulan belli tarihsel/tarihsel olmayan olayları engellemek için bu, mükemmel bir yöntem.


Çoğu ülke için ideoloji ayarları var, Mançurya gibileri içinse duruma göre daha spesifik ayarlar bulunuyor:


Özellikle bunun gibi bazı özellikler DLC'lere bağlı, yani Walking the Tiger olmadan (bu odak ağacını getiren DLC) bu seçenek orada olmayacak. Bunun dışında tüm özel oyun kuralları sistemi bedava yükseltmenin bir parçası ve ileride bu özelliği kesinlikle daha da geliştireceğiz.

Kurallar başarımları (achievementları) genel olarak engelleyecek, fakat kurala göre ayarlanabilir yani her iki koşulda da uygun olduğunu düşündüğümüz bir achievement olursa yine de alınabilecek.

Modlama
Şöyle ki, kurallar üzerinde çalıştığımız zaman bazı multiplayer gruplarının kullandığı bazı küçük kuralları destekleyemediğimizi fark ettik ve bunun yerine işleri modüle etmek için mümkün olduğunca kolaylaştırmaya ve modlanabilir bir hale sokmaya çalıştık. Umarız ki yakın zamanda multiplayer oyunlar için tasarlanan kurallar Steam Atölye’de yerini alacak. Büyük mod yapımcılarının bazılarının kendi oyuncuları için özel kurallar ekleyeceğini umuyoruz.

Kural tanımlamaları böyle gözüküyor:


Ve teknoloji ağacı, odak ağacı, olaylara göre de çalışabilirler. Örneğin:


Diplomasi kuralları biraz daha özel. Hepsinin farklı iki tetikleyicisi var. Bu şekilde, standart oyun kontrollerini (oyun kodundan dünya gerilimine karşı kontroller gibi) _TRIGGER_OVERRIDES_GAME ile açıp kapatabilirsiniz. Kendi kural kontrollerinizde belirli eylemler için _ENABLE_TRIGGER kullanabilirsiniz, kurallar ülkeleri de içerebileceğinden böylece ülkeye özel kurallar oluşturabilirsiniz.
Garantiler için olan tetiklemeler böyle gözüküyor:


Bu kadardı! Man the Guns ve 1.6 'Ironclad' güncellemesi ile ilgili gelişmelerimizi görmek için haftaya bir daha uğrayın.

Yayınlayan: Podcat
Çeviri: @pistoltr @Fernweh

4
HOI4 - Rehberler / Ülke Güçlü Bir Avusturya-Macaristan Kurma Rehberi
« : 25 Temmuz 2018, 21:07:01 »
Macaristan, Death or Dishonor DLC'sinin Balkanlarında kendine özel odak ağacına sahip olan 3 ülkeden biridir. Bu rehberde en sağlıklı Avusturya-Macaristan kurma tekniğini ve bazı ufak detaylarını anlatacağım.

Macaristan odak ağacına gitmek için: https://hoi4.paradoxwikis.com/Hungarian_national_focus_tree


İlk olarak Trianon Anlaşması spirit'inden kurtulmalıyız. Bunu direkt monarşist focusuyla Avusturya'ya saldırarak yapabiliriz ama bu toplamda 50 bin-70 bin civarı asker kaybetmemize sebep olabilir. Ayrıca Avusturya'nın tümen şablonlarına ihtiyacımız var. Bu yüzden Secret Rearmament ile başlayıp War Games, sonra Bled Agreement focuslarını sırasıyla yapacağız.


Yeteri kadar politik güç biriktiğinde Partial Mobilization'a geçmeyi unutmayın. Ayrıca doktrini Trench Warfare olarak araştırın ki Almanya ile karşı karşıya geldiğinizde daha çok trench bonusunuz olsun.

Bled Agreement focusu tamamlandığında monarşi focuslarını Avusturya'ya referandum göndermeye kadar yapın. Avusturyayı ihlak ettikten sonra ileride Almanya'ya Südetleri teslim etmek istemiyorsanız Alp Dağlarına biraz land fort yapmanız gerekecek.




Şimdi burası biraz önemli. 1938 Şubatı Almanya tarihsel focus sırasında Army Innovations II'yi yapacak. Siz o sırada herhangi bir focus'u seçmeyin. Army Innovations II yarıya gelene kadar bekletin.


Yarıya geldiğinde Protect Czechoslovakia focusunu başlatın ve Çekoslovakya'ya Improve Relations yapın.


Çekoslovakya Almanların Südetenland talebi sayesinde oluşan tehditten dolayı kesinlikle annexlenmeyi kabul edecektir.

Hayırlı olsun. Nur topu gibi bir Avusturya-Macaristan-Bohemya İmparatorluğunuz oldu. Bundan sonrasında Mihver ve Müttefiklere karşı bol şans. :)



5
Etkinlikler ve Yarışmalar / Oyun Yarışması HOI IV - Haftanın Challenge Yarışması (1. Hafta)
« : 23 Temmuz 2018, 21:14:14 »

@warrior_000 adlı üyemizin Herkes Bir Challenge Yazsın Gerçekleştirelim adlı konusu aklımda bu fikri oluşturdu. Daha yetkili olan yöneticiler ile kararlaştırarak yarışma haline getirmeye karar verdik.

Öncelikle bugün aklınızdaki challenge'ları buraya yazacaksınız, bugün 21:00'dan sonra oylamaya geçilip yarın 21:00'da oylama kapanacak. Seçilen challenge önümüzdeki haftanın (24-31 Temmuz) challenge'ı olacak. 31 Temmuz'a kadar challenge'ı kazanan ilk kişiye 31 Temmuzdan itibaren bir sonraki hafta boyunca "yarışma kazanan" rütbesi ve ayrıca ileride forum marketi açıldığında işe yarayacak olan 2PLira ödül olarak verilecek. 31 Temmuz'da ise bir challenge daha belirleyeceğiz, bu da bir sonraki haftayı kapsayacak ve yarışma düzeni bu şekilde devam edecek.

Challenge'larda uyulması gereken kurallar:
-Ironman olarak oynanılmalıdır.
-Tarihsel (Historical) gelişmeler açık olmalıdır.
-Zorluk en az "normal/regular" seçilmelidir.
-Hile vs. kesinlikle yasaktır.
-Modsuz oynanılmalı ve oyun dosyaları temiz olmalıdır.
-Son yama ile oynanmalıdır (1.5.4)


İlk haftanın challenge fikirleri (Üstten herhangi biri için oy kullanabilirsiniz):
Ben ilk challenge önerisini yaparak başlayayım. Yeni yamada Almanya olarak BK'ya çıkarma yapmak bir hayli zorlaştığı için ABD savaşa girmeden önce normal zorlukta İngiliz donanmasını geçip başarılı bir Denizaslanı Operasyonu gerçekleştirin. Adada tam kontrolü sağlamanız gerekli.
Tüm dünya için anime
Japonya olarak ABD,sovyet rusya ve cini bölgesini full ilhak edip, ingiltere, ispanya ve almanyayı bir savaşta yenin!
Challenge fikrim; Almanya ile Polonya'ya hiç dokunmadan Fransa'yı 25 Haziran 1940'tan önce işgal edin.(Birleşik Krallık ve Polonya ile savaş halinde olmanız gerekmekte).
Challengem şu: Mongolia ile eski sınırlarınıza ulaşın.
Mançurya ile Çin'i birleştirin.
İsviçre ile Nazi Almanyası'na savaş ilan et ve anavatanını İtalya'nın kuzeybatısına genişlet.
Yunanistan ile Bizans'ı "Müttefikler" üyesi olarak kur.
Son olarak ben bir de şunu öneriyorum; Faşist İspanya ile İspanyol Kolonyalist İmparatorluğu'nun en geniş sınırlarına yayılın. (Normal Zorluk)
(aç/kapa)

6
Etkinlikler ve Yarışmalar / Oyun Yarışması HOI IV - Haftanın Challenge Yarışması (Öneriler)
« : 23 Temmuz 2018, 17:13:16 »

@warrior_000 adlı üyemizin Herkes Bir Challenge Yazsın Gerçekleştirelim adlı konusu aklımda bu fikri oluşturdu. Daha yetkili olan yöneticiler ile kararlaştırarak yarışma haline getirmeye karar verdik.

Öncelikle bugün aklınızdaki challenge'ları buraya yazacaksınız, bugün 21:00'dan sonra oylamaya geçilip yarın 21:00'da oylama kapanacak. Seçilen challenge önümüzdeki haftanın (24-31 Temmuz) challenge'ı olacak. 31 Temmuz'a kadar challenge'ı kazanan ilk kişiye 31 Temmuzdan itibaren bir sonraki hafta boyunca "yarışma kazanan" rütbesi ve ayrıca ileride forum marketi açıldığında işe yarayacak olan 2PLira ödül olarak verilecek. 31 Temmuz'da ise bir challenge daha belirleyeceğiz, bu da bir sonraki haftayı kapsayacak ve yarışma düzeni bu şekilde devam edecek.

Challenge'larda uyulması gereken kurallar:
-Ironman olarak oynanılmalıdır.
-Tarihsel (Historical) gelişmeler açık olmalıdır.
-Zorluk en az "normal/regular" seçilmelidir.
-Hile vs. kesinlikle yasaktır.
-Modsuz oynanılmalı ve oyun dosyaları temiz olmalıdır.
-Son yama ile oynanmalıdır (1.5.4)


Ben ilk challenge önerisini yaparak başlayayım. Yeni yamada Almanya olarak BK'ya çıkarma yapmak bir hayli zorlaştığı için ABD savaşa girmeden önce normal zorlukta İngiliz donanmasını geçip başarılı bir Denizaslanı Operasyonu gerçekleştirin. Adada tam kontrolü sağlamanız gerekli.

7
HOI4 - Haberler / Günlük HOI IV 1.6 #2 Yakıt - 27 HAZIRAN 2018
« : 21 Temmuz 2018, 19:00:48 »
Aradan bir süre geçse de yakıt konusu önemli bir güncelleme olacağı için yapımcı günlüğünü dikkate değer yerleri için ufak çeviri özetleri halinde hazırladım.

Deniz savaşları konseptli Man the Guns, bedava içerik olan 1.6 'Ironclad' güncellemesi ile birlikte sunulmak üzere üzerinde çalışılıyor. Henüz çıkış tarihini yayınlamayacaklar.

Yakıtlar normalde HOI4'te taşıtların üretiminde kullanılıyordu. Bunun iki sebebi; yeni oyuncuların bu sayede oyuna kolay aşina olması ve HOI3'teki yakıt stoklamadaki problemlerin önüne geçilmesi idi. Mevcut sistem çoğu yerde gayet güzel işlese de özellikle deniz savaşlarında yakıt için en ufak endişe duyulmaması pek doğru gelmemeye başlamış, mesela Japonların tarihte savaş planlarını bunu hesaplayarak yapmış olduğu gibi. Önce bu alanda bir yenilik yapmadan deniz konusunda bir güncelleme yapmak pek doğru değilmiş tabi.


Bu güncellemeden sonra motorlu taşıt bulunduran tümenler yakıt tüketecek. Özellikle savaşırken, hareket halindeyken ya da stratejik konumlandırma yaparken daha da fazla yakıt harcayacaklar. Tümenler kendileriyle birlikte az miktarda yakıt taşıyabilecek (erzak sistemi de aynı şekilde işliyor), yani yakıt gönderimi kesilirse tümenin mevcut yakıtının tükenmesi için az bir vaktiniz kalacak. Kötü düzeyde erzağı olan tümenler yakıtlarını daha geç dolduracak. (yani hızlı saldıramayacak veya hareket edemeyeceksiniz) ve tamamen kara bağlantınız kesildiyse yakıtı hiç dolduramayacaksınız. Yakıtsız olan bölüklerin özellikleri de hızlarıyla beraber düşecek.

Uçaklar türüne ve görevlerine göre yakıt tüketecek. (stratejik bombardıman uçakları yakıtı yiyip bitirmeyi sever) Interception (önleme) görevinde olan uçaklar daha az yakıt kullanacak (sadece düşman uçak gördüklerinde çıktıkları için.) Transport uçakları ise paket içine alınmış birliklerinize yakıt ilave edebilecek.

Birçok büyük gemiyi (capital ship) aktif görevde bulundurmaya dikkat etmeniz gerekecek. Yakıt stoklarınızın dibine vuracaklar. Burada yakıt konusunda stratejik davranmanız gerekecek.

Yakıtlar kullanılmamış petrollerden üretilecek, tank vesaire üretmek için artık petrol gerekmeyecek. Bakır gibi materyaller de eklemeyi düşünüyorlarmış. :) Yakıt yoksa elde etme yolları şunlar:
-Petrol zengini bölgeler ele geçirin.
-Petrol olan bölgelerinizin altyapısını güçlendirin.
-İthal petrol alın.
-Sentetik rafineri inşa edin.
-Lend-lease olarak petrol edinebilirsiniz.
-Düşman yakıt stoklarını ele geçirin.
-Daha gelişmiş petrol-yakıt dönüşümü teknolojilerini araştırın.


Yakıt stoklanabilir olacak, savaşta bitip bitmeyeceği garanti olmadığı için doğal olarak. Stoklanabilen yakıt ülkenizdeki bölge sayısına, altyapı oranına, yakıt silolarınıza ve ekonomik kanunlarınıza bağlı olacak. Yakıt siloları bombalanabilir olacak.





Son 2 paragrafta ana özelliklere nazaran arka plan hakkında vs. bilgi verilmiş, özet geçmeye gerek olmadığını düşünüyorum. İlk çevirim oldu, bu günlüğün üstünden zaman geçtiği ama önemli olmasına rağmen henüz paylaşılmadığı için böyle paylaştım. Gelecek günlükleri tam çeviri halinde iletmeye çalışacağız.

Paradox linki: https://hoi4.paradoxwikis.com/Developer_diaries

8
Dünya Halkları Dairesi / Koordinatör Konusu
« : 12 Haziran 2018, 04:42:14 »
1. Talep: DHD Koordinatörü tek gecede tüm DHD hazinesini kayıtsız şartsız kendi kendine borç vermiştir. Bu bencil ve kendi menfaatine dayalı aldığı karar dolayısıyla koordinatörün derhal görevden alınmasını talep ediyoruz.
Onaylayanlar:Fransa Cumhuriyeti
Reddedenler:Fransa Komünü, BHSC

2. Talep: Koordinatör yetkileri aşağıdaki gibi şekillenmelidir:
1- Koordinatör en az 4 devletin oyu olmadan hazinede oynama yapamaz.
2- Koordinatör kendi devletine borç vereceği zaman 4 oya dahil olarak DHD başkanının onayı gereklidir.
3- Koordinatör herhangi bir kararı kendi menfaatine aldığında(yetkisini kötüye kullanarak) derhal görevden alınmalıdır, DHD'ye 250.000 tazminat ödemelidir.
Onaylayanlar:Fransa Cumhuriyeti
Reddedenler:Fransa Komünü, BHSC

9
Dünya Halkları Dairesi / Corsica Krizi
« : 08 Haziran 2018, 03:40:51 »
22.05.1936
Kültür, dil ve millet bakımından bizimle birebir olan Corsica halkının gelişen ve hür ekonomimizin bir unsuru olması gerekirken illegal şekilde Adalar Cumhuriyeti adlı devletin boyunduruğu altındadır. Daha hükumetlerinin anadili bile uyuşmazken oradaki halkımızın özgür yaşayabilmesinden bahsedemeyiz. Corsica halkının oradaki hükumete uyum sağlaması bir elma ağacının armut vermesi kadar olanaksızdır. Adalar Cumhuriyetinden oradaki halkımızın bize tekrar katılmaları için oylama yapma hakkı verilmesini talep ediyoruz. Ayrıca güvenliksiz/hileli bir referandum yapılmaması için bizzat denetleyeceğiz.

-
03.06.1936
Demokrasinin reddedilmesi bizi zor kullanmaya mecbur bırakıyor. Halkımızın bu diktatörlük altında zorla tutulmasına müsaade etmeyeceğiz. Dil/kültür/milliyet uyuşmazlığına rağmen ve ayrıca Corsica halkının oy kullanma haklarının gaspı sonucu meclisimiz, ihtara uyulmadığı takdirde harekat yapılması kararı almıştır. Corsica'nın teslim edilmesi için Adalar Cumhuriyetine son uyarıyı yapıyoruz.

10
Ülke Bilgileri / Fransa Cumhuriyeti
« : 01 Haziran 2018, 17:56:33 »
Devletin Niteliği
Resmi adı: Beşinci Fransız Cumhuriyeti
Hükümet: Cumhuriyet
Din: Hristiyan (Katolik)
İnanç Hürriyeti: Var
Dil: Fransızca
Birincil ırk: Fransız
Kabul edilen ırklar: Cezayirli, Tunuslu

Hazine
Net: -205.000
Borç: 1.639.000 (%1 faizle, DHD'den)
Faiz: %12
Gelir: 1.115.000
Gider: 240.000
Aidat: 40.000

Mülkler
Kışla (×4)
İlçe Başkanlığı
Mahalle Temsilciliği
Kaymakamlık
Valilik
Tersane (×1)
Havaalanı (×2)
İstihbarat Dairesi
Çarşı (x2)
Çiftlik (x3)

Birimler
Acemi Er: 50.000 (50k Tunus)
Nitelikli Er: 125k (100k Tunus, 25k Tilimsan)
Özel Kuvvetler: 25.000 (25k, Tunus)
Topçu Bataryası: 500 (500 Tunus)
Hafif Tank: 100 (100 Tunus)
Denizaltı: 12 (Tunus)
Denizaltı: 3 (Kıbrıs üssü)
Muhrip: 15 (Tunus) 
Hafif Kruvazör: 6 (Tunus) 
Savaş Krüvazörü: 6 (Tunus)   
Savaş Gemisi: 3 (Tunus)   
Uçak Gemisi: 1 (Tunus) 
25 Zeplin (Tunus) 
25 YHD I (Tunus)   
100 Avcı I (Tunus)
50 YHD I (Tunus)   

Ordu
Moral: 84/100
Disiplin: 47/100
Savunma: 61/100
Hücum: 75/100
Taktik: 74/100
Komuta Gücü: 250
Seviye: S [27000]
Huzursuzluk: 17/100

Ordu Düzeni:
1. Kolordu
Komutan: Charles de Gaulle
Konum: Algiers
Birlikler:
50k Acemi Er,
15k Nitelikli Er.

2. Kolordu
Komutan: Philippe Pétain
Konum: Tunus
Birlikler:
100k Nitelikli Er,
25k Özel Kuvvetler,
500 Topçu,
100 Tank.

Kıbrıs Garnizon Tümeni
Komutan: -yok-
Konum: Kıbrıs üssü
Birlikler:
10.000 Nitelikli Er

Komutanlar
Charles de Gaulle: 19M,4D,7S,14H,6T
Philippe Pétain: 10M,12D,2S,8H,1T

Rejim
İdeoloji: Demokrasi
Alt-ideoloji: Muhafazakar
Parti: Fransız Muhafazakar Partisi
PP: 710
PP Artış: 95
Rejime Destek: 74/100
Güvenlik: 45/100
İstikrar: 46/100

İlişkiler
Alman İmparatorluğu (Saldırmazlık Paktı, 01.01.1937'ye kadar)
İngiltere İmparatorluğu (Saldırmazlık Paktı, 01.02.1937'ye kadar)

11
1919-1947 / Olay Zhukov'un Coca-Cola Siparişi
« : 18 Mayıs 2018, 16:05:58 »
Coca-cola, Zhukov'a savaş sırasında müttefik güçleri başkomutanı Eisenhower tarafından tanıtıldı. Ama bir süre sonra Coca-cola, Sovyet Rusya'da Amerikan emperyalizmini sembolize etmesi sebebiyle yasaklandı. Zhukov bunun üzerine Coca-cola'nın vodkaya benzer şekilde şişelenerek üretilmesini istedi. Bu isteği tanıdığı bir general aracılığıyla ABD başbakanı Truman'a iletildi, daha sonra The Coca-Cola İhracat Şirketi yönetim kurulu üyesi James Farley'e. Zhukov'un özel siparişi için Avusturya'daki Mladin Zarubica görevlendirildi. Zarubica ayrıca Coca-cola'nın rengini giderebilecek bir kimyacı buldu. Renksiz Coca-cola'lar düz, cam su şişeleriyle şişelendi. Ayrıca beyaz kapaklarında kızıl bir yıldız bulunuyordu. İlk nakliyatta Zhukov'a toplamda 50 kasa Coca-cola gönderilmişti.

kaynak:wiki, çeviri: ben
İlgili bir video:
https://www.youtube.com/v/E3uEOTHnxLM&fs=1&wmode=transparent

13
HOI4 - Hikaye ve AAR / İptal Edildi Großdeutschland [EAI AAR]
« : 02 Şubat 2018, 23:41:04 »
DLC'siz oynuyorum, Expert AI modunun Historical seçenekleriyle oynayacağım. ^^
(aç/kapa)

14
HOI3 - Hikaye ve AAR / [HoI3 AAR] Polonya (Black Ice Mod)
« : 24 Mayıs 2017, 08:35:58 »
Uzun bir süredir minör bir ülke ile HoI3 AAR'ı yazmak istiyordum fakat HoI3 çok da takip edilmediği ve sahip olduğu eski ilgiyi kaybettiği için pek de hevesim yoktu. Ama ben hevesime karşı çıkamadım, en sonunda Polonya ile yapmaya karar kıldım. Yenilgi muhtemel olsa da yenilmek de oyunun bir parçasıdır, ben de oyunu bir şekilde oynamış olacağım. :dozey:

Mod: Black Ice (8.4)
Zorluk: Normal
Ülkelerin zorluğu: Normal


1. bölümle beraber konuyu açayım dedim. Buyrun bakalım.
(aç/kapa)

16
HOI3 - Hikaye ve AAR / [AAR] Soviet Pride (HOI3-BICE)
« : 20 Ocak 2017, 00:02:23 »
(resim propaganda amaçlı değildir, sakıncası varsa kaldırabilirim.)
Black Ice modunu Almanya ile genel olarak çözdüm fakat fazla detaylı analiz etmedim. Yani bu AAR oyunun en gelişmiş haliyle oynayacağım sabit bir hikaye olacak.
Difficulty Almanya için hard, oyun difficulty'i de hard, bir de Çin difficulty'i very hard olacak, çünkü aksi hallerde Japonya epey hızlı işgal ediyordu..
Mod versiyonu 8.4
Genel olarak mod eventlerinden en verimli seçenekleri seçmeye çalışacağım, bu açıdan tarihsel gitmeyebilir. Fakat en azından Almanlar, Moskova önlerine gelene kadar tarihsel ilerleyeceğiz. Açıkçası ilk kez hard'ta ve ilk kez Sovyet Rusya oynayışım. Yani bu oyun benim için bir nevi challenge varsayılabilir :)
İyi şanslar bana. :P

17
HOI3 - Rehberler / [HOI3] Hava Stratejileri, Uçaklar
« : 05 Ocak 2017, 18:22:43 »
Hava rehberi yokmuş, belki birilerinin işini görür diye bir yazıyı çeviriyorum. Benim işimi gördü şahsen. :)

İlk olarak uçak tipleri ve kullanıldığı alanlar hakkında bahsedelim.

INTERCEPTOR (INT) - Avcı uçakları düşman uçaklarıyla ofansif veya defansif çarpışmaya girmek için tasarlanmıştır. Tek başlarına güçsüzdürler ve menzilleri düşüktür. Daha iyi çalışabilmeleri için toplu halde kullanılmaları gerekmektedir.

CARRIER AIR GROUP (CAG) - Uçak gemilerinde kullanabilmek için tasarlanmış küçük uçaklar. INTERCEPTOR'a göre daha uzun menzile sahiplerdir, aynı zamanda daha güçsüzdürler. Kara birimlerindense gemilere karşı daha iyi iş görürler. Fakat yine de bir tutam INTERCEPTOR görevi görebilirler.

CLOSE AIR SUPPORT (CAS) - Yakın cephe savaşları için tasarlanmış, daha da küçük uçaklar. Düşman kara birimlerinin gücünü(strength) ve organizasyonunu çökertmede birebir. Kısa menzile sahip olmaları ve uzun süre üstün kalamamaları sebebiyle onları en iyi kullanma yöntemi, saldırılarda/blitzkrieg yaparken zırhlı ve piyadelerinizle saldırmadan önce hedefi önceden onlarla zayıflatmaktır.

TACTICAL BOMBER (TAC)- CAS ile benzer operasyonel işlevi görür. Farkları gücünün (strength) daha az olması, daha uzun mesafeye gidebilmesi ve daha iyi savunmasının olmasıdır. En iyi kullanıldığı yerler uzun mesafeli kara hücumlarının ve buradaki savunmaların desteklenmesidir.

STRATEGIC BOMBER (STR) - Düşman endüstrisine(IC) ve yollarına(Infrastructure) hasar vermek için tasarlanmış çok büyük menzilli ve ağır uçaklar. En iyi kullanıldığı yönler düşman üretmini zayıflatmak ve düşman ilerleyişini yavaşlatmak için erzak hatlarını vurmaktır.

NAVAL BOMBER (NAV) - İsminden anlaşılacağı gibi, düşmanın gemilerini, konvoylarını ve limanlarını(port) vurmak için tasarlanmıştır. Örneğin İngiltere'de oynayan bir oyuncu Cebelitarık ve Malta gibi kritik noktalara bu uçaklardan yerleştirirse İtalya'yı Afrika'da açlıktan öldürebilir.

MULTI-ROLE (FTR) - Avcı uçağı boyutundadır. Avcı uçağından farkları daha güçsüz(strength) olması, fakat avcı uçağına göre daha iyi kara ve deniz saldırısı yapabilmesi ve ayrıca %20 daha uzun menzili olmasıdır. Ayrıca savaşırken havada diğer uçaklara göre daha uzun süre kalabilirler. Genelde oyuncuların filoları 2 CAS + 1 FTR olarak oluşturduğu görülmüştür.

TRANSPORT (TRA) - Paraşütçü askerleri bırakabilir ve kara birliklerine havadan erzak desteği yapabilir. Çok güçsüzdürler, iyi korunmaları şarttır.

Genel taktikler - Eğer uçaklarınız düşmana üstünlük kuramıyorsa yeterli uçağınız yoktur. Her zaman yedek uçaklarınız elinizin altında bulunmalıdır ki diğerleri güçsüzleşince onların yerini alabilsinler. Kritik bir bölgeyi korumak için birkaç avcı uçağı hiçbir zaman yeterli olmaz. (Almanya batı cephesi, sanayi bölgeleri gibi) Genelde uçak savaşlarını izlemeye çalışın ve bu sırada savaşan uçakların organizasyon ve gücünü(strength) gözlemeye çalışın. Güçsüzleşenleri geri çekerek onların yerine yedekteki sağlam uçakları gönderebilirsiniz.

Komutanlar - Bu arkadaşları uçakların görevine/işlevine göre yerleştirmeyi unutmayın. Uçakların savaşta başarılı olup olmamasını komutanlar belirleyebilir. 

Gece/Hava durumu - Yağmurlu bir gecede düşman birliklerini bombalamak gerçekten de saçma olur, uçaklarınız normalin bir hayli altında bir performans sergiler.

Karışık kuvvetler - Eğer düşman birliklerini TAC'ler ile vurmaya çalışırken TAC'leriniz düşman avcı uçakları tarafından düşürülüyorsa, öncelikle avcı uçaklarını düşman uçaklarını vurmak için gönderin. Düşman uçakları zayıfladığında pahalı uçaklarınızla bombardımana devam edebilirsiniz.

Karışık filo düzeni - Farklı uçakları bir tek filoda birleştirmeyin. Örneğin INT ile TAC'leri aynı filoda birleştirirseniz iki uçak tipi de standart performanslarının bir hayli altında bir performans sergileyecektir. Filoları her zaman tek tip uçaklardan oluşturun ve görev bölümü yapın. Ayrıca filoları oluştururken 3 veya 4 uçak kullanın. 5'in üstü hem performanslarını azaltır hem de stacking penalty yüzünden iyice rezil bir performansları olur.


18
1919-1947 / 2. Dünya Savaşı Her Gün
« : 05 Ocak 2017, 02:25:11 »
Bu başlıkta göremedim. Video gün gün haritadaki gelişmeyi gösteriyor. tbrk* (Aynı kanalda 1. Dünya Savaşı ve diğer haritalar da var.)
https://www.youtube.com/v/WOVEy1tC7nk&fs=1&wmode=transparent

19
HOI3 - Hikaye ve AAR / Sovyet Rusya - Barbarossa Harekatı AAR
« : 31 Aralık 2016, 19:17:44 »
Başta tutabileceğime emin değildim, Ağustos'a doğru surrender progress %20 oldu ancak onları bayağı duraksattım. Lojistik bombardımanlar devam ediyor, Great Patriotic War eventi ile birlikte bayağı güçlü hale geldim. Sık sık güncel durumun sslerini atacağım. (Buralar ölü ama bende de heves var yıllar sonra, garip adamım cidden.)
1. bölüm
(aç/kapa)

2. Bölüm
(aç/kapa)

3. Bölüm
(aç/kapa)

4. Bölüm
Alıntı
https://www.youtube.com/v/pPSyExohQ8o&fs=1&wmode=transparent
(aç/kapa)

20
Hearts of Iron III / Fall Blau dengesiziği
« : 30 Aralık 2016, 05:23:04 »
Fall Blau senaryosunda USSR oynayıp Almanya'yı tutabilen var mı? 4-5 kez denemişimdir en az, hep fail...

Sayfa: [1] 2 3