İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - Börklüce

Sayfa: [1] 2 3
1
Tarih / Savaşlardaki Favorileriniz
« : 17 Eylül 2014, 20:21:16 »
Konu başlığında yazdığı gibi, aşağıdaki savaşlarda taraflardan hangisini favori gördüğünüzü yazınız. Yani mesela hangi tarafın askeri olmak isterdiniz, gönlünüz hangi tarafta yatıyor, bu tür bir şey. Yazdığım formatı takip ederseniz (altı çizililer taraf tercihim) tatlı olur ama size kalmış tabii, istediğiniz gibi de takılabilirsiniz. Bir de benim buraya yazdığım savaşlardan başka bir tane aklınızda varsa, onu da seçiminizle birlikte yazabilirsiniz. Benim özellikle merak ettiğim, aklıma ilk gelenler:

Pasinler ve Malazgirt Muharebeleri -> Romalılar - Selçuklular
Ridaniye ve Mercidabık Muharebeleri -> Memlük - Osmanlı
Ankara Muharebesi -> Osmanlılar - Timurlular (en çok arada kaldığım ve bir türlü karar veremediğim :) )
Kösedağ Muharebesi -> Selçuklular - Moğollar
Otlukbeli Muharebesi -> Ak Koyunlular - Osmanlılar (küffar Mehmet mi İran Şahı Türkmen Padişahı Uzun Hasan mı, tartışmasız yani...)
Çaldıran Muharebesi -> Safevi - Osmanlı
Kalka Nehri Muharebesi -> Ruslar - Moğollar
Ayn Calut Muharebesi -> Memlükler - Moğollar
Hülagü Han'ın Bağdat'ı istilası - Bağdatlılar - Moğollar (ulan Hülagü, unutursak kalbimiz kurusun)
Yermük Muharebesi -> Romalılar - Araplar
Talas Muharebesi -> Araplar - Çinliler
Emevi dönemi Türk & Arap savaşları -> Araplar - Türkler
Heraklius dönemi Roma & İran savaşları -> Roma - İran

2
Konu Dışı / Çocuğunuz olursa adını ne koyarsınız?
« : 31 Ağustos 2014, 22:23:56 »
Oğlunuz veya kızınız olsa adını ne koyarsınız? Ya da çocuğunuz varsa adı nedir?

Mesela Meymune adını koyar mısınız? Veya Sefure? Sare? Sümeyye? Veya Hayrünnisa belki?

3
Tarih / Kısa Notlar
« : 19 Mart 2014, 22:50:12 »
Arada bir ilginç, güzel veya çok net açıklama olarak gördüğüm kitap alıntıları paylaşacağım. Üşenmeden devam ettirmeyi umuyorum. :toff:

Devlet-i Kızılbaş'ın ordusundaki askerleri coşturmakla görevli uzancılardan bahsediliyor.

Alıntı yapılan: Safevi Tarihi - Abdüllatif Kazvini, Sayfa 41
Şah İsmail, Yezd kalesini fethettikten sonra Sultan Hüseyin Mirza, Horasan'ın Timurlu hükümdarı Kemaleddin Hüseyin'in şeyhülislamını elçi olarak mektup ve hediyelerle İsmail'in yanına Yezd kalesine gönderdi. İsmail'e gelen mektubu Emir Ali Şir yazmıştı ve İsmail'e mirza diye hitap etmişti. Çağataylılara göre mirza sözcüğü padişah anlamındadır. Irak (ve İran) halkı ise mirzayı necip anlamında olduğundan padişah için kullanmazlardı, İran'da da Şahı Mirza söylemi yaygın değildi. İsmail gelen hediyeleri de hizmetçilerine uygun görmedi. Bu nedenle Tabes'e saldırdı. Oranın hakimi Emir Veli Muhammed Bey, Tabes kalesine sığındı. İsmail şehre girdi ve yedi bin kişiyi öldürdü. Rivayete göre, İsmail sonra pişman oldu.

Hüseyin Mirza'nın gönderdiği hediyelerin içinde birkaç güzel sesli şarkıcı ve maharetli okuyan vardı ki eşi benzeri bulunmazmış. İsmail "Sultan Hüseyin Mirza eğlenceye düşkün bir adam, ben savaşçıyım ve bunların sohbetini istemiyorum" dedi. Şah İsmail, gönderilen hediyelere karşılık Sultan Hüseyin Mirza'ya, savaş gününde çığlık atan, çuğurcu (çığırcı) denilen ve Türkçe marşlar okuyarak savaşçıları coşkulandıran uzancıları gönderdi. Hüseyin Mirza gönderilen hediyelere sevindi ancak daha sonra onların kaplan derisi giyip kılıçlarını sırtlarına asmış hallerinden, heybetlerinden çekindi. Uzancıların sesinden Hüseyin Mirza ve meclisteki adamlarının bedenlerindeki kıllar dimdik oldu. Hüseyin Mirza onların her birisine at, giysi ve para vererek uzancıları serbest bıraktı, onlar da İsfahan'a döndüler.

4
Konu Dışı / Makattan Seçim Sonucu Tahminleri
« : 13 Mart 2014, 21:09:11 »
Lütfen sadece tahminlerinizi belirtin, veya tahminlerle ilgili yorum yapın. Diğer türlü mesajlar için zaten gereken konular var, paylaşımınızı orada yaparsınız. Tahminlerinizi mantığa dayandırmak zorunda değilsiniz, zaten kendini belli eder. :D

Bu seçimde oy kullanacak toplam kişi sayısı: 52 milyon 695 bin 831
Önceki seçime göre artış: 2 milyon 505 bin 901
Toplam sandık sayısı: 194 bin 310

Ciddi tahmin olarak söyleyeyim, bence BDP+HDP %7-8'e yükselebilir.

5
Konu Dışı / Dünya Görüşü Testi
« : 13 Şubat 2014, 21:32:22 »
Çok tatlı bir test, uzun da değil: http://www.politicaltest.net/test/

Benim sonuç sosyal demokrat çıktı.


6
HOI3 - Modlar / Total Realism Project (TRP - v1.05.1)
« : 31 Ocak 2014, 21:54:11 »
Modla ilgili okuduğum yorumlar olumluydu, sanıyorum bayağı bir değişiklik var, en azından denenmeyi hak eden bir mod. Their Finest Hour'un yüklü olması lazım. Checksum: YNDB

İndirme linki: http://www.totalrealismproject.com/dload.php?action=file&file_id=107

PP linki: http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?470-TRP-(Total-Realism-Project)

Alıntı yapılan: Yeni binalar hakkında:
Dry Dock lowers build time of a ship by 0.1% and you need a certain size dry dock for each ship type

Heavy Industry gives a 15% bonus to IC in the province it is built in. You need at least 7 IC in the province for it to be worth your wild. You also need Heavy Industry to build Heavy and Super Heavy tanks.

Oil Refinery increases fuel conversion by 2.5%

Recruit Center increases manpower in the province it is built in by 1% (best to build them in cities)

Intelligence Center increases Count Intelligence by 1%

Political Center increases ruling party support by 1%

Research Center increase local leadership by 1% (best to build in cities)

Look at Strategic effects, if you build enough of certain building types in the same province you get special bonuses such as Central Intelligence Agency, Department of Agriculture etc...

7
HOI3 - Modlar / Kurtuluş Savaşı Modu
« : 31 Ocak 2014, 21:12:03 »
Üç farklı taraf (Grek, Türk, İtilaf Devletleri) ile ve üç ayrı dilde (Grekçe, Türkçe, İngilizce) oynanabilir olacak Kurtuluş Savaşı'nı konu alan ufak bir senaryo modu.

PP konusu: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?752742-MOD-Turkish-War-of-Independence.

Versiyon 0.5: http://www.mediafire.com/download/sq22f40x90i0pm8/TWI-%280.5+BETA%29.rar

(aç/kapa)

(aç/kapa)

(aç/kapa)

(aç/kapa)

8
Sadece Türk vatandaşı veya çifte vatandaş olsun, sizce bir başka ülkede yaşayan kişinin Türkiye'nin iç ve dış politikalarını belirleyecek iktidarı seçme hakkı olmalı mı? Mesela dedesi on yıllar önce Almanya'ya göç etmiş bir Türk düşünün, bu kişinin Türkiye'deki seçimlere katılma hakkı olmalı mı?

9
Crusader Kings II - Modlar / SWMH (Son Sürüm: 2.81)
« : 01 Eylül 2013, 12:53:56 »
Some What More Historic

Diğer modlarla uyumluluk için ana oyundan fazla uzaklaşmadan tarihsel ve kültürel anlamda birçok yeniliğin olduğu, haritanın üzerinde de çalışılmış olan kapsamlı bir mod. 1.111 yamasını gerektiriyor.

İndirme Linki

Sanırsam bu modla beraber PB ve VIET çok tercih ediliyor. Biraz uğraştırıyor ama SWMH+PB+VIET birbirleriyle uyumlu, PP konusunda da önerilmiş zaten bunlar.

Project Balance için: PF linki ve PP linki

VIET için: PF linki ve PP linki

10
Victoria II - Modlar / POP Demand Mod (HoD)
« : 03 Temmuz 2013, 15:30:29 »

Don't let the name fool you -- while the "Pop Demand Mod" started out as a discussion of how to improve and balance Victoria II's economy, it grew into a full mod focused on making the economy work smoothly but with comprehensive coverage of other areas. It not only adjusts the economy and migration mechanics but also introduces a host of new decisions, events and mechanics suggested by a wide variety of players in this sub-forum – thus providing the mod's unofficial second name: "People's Democratic Mod". It's become something of an unofficial expansion pack, and one that is continually growing as more and more gets added into it. The goal is not to change vanilla Vicky unnecessarily, but to smooth the rough edges that players experience and create a working world economy and a rich historical context for both historically-minded and sandbox players.
Major PDM Features:
(aç/kapa)

HoD 3.03 üstüne PoD 3.0.4 için: 1. link - 2. link

AHD 2.31 üstüne APD 3.2.9 için: 1. link - 2. link

Modun wiki adresi: http://popdemandmod.wikia.com/wiki/Pop_Demand_Mod_Wiki

Linkteki rar dosyasını Victoria 2/mod klasörünün içine çıkarın. Bir sorun olursa da oyunun ana klasöründeki map klasörünün içindeki cache ve kayıt dosyalarının bulunduğu yerdeki map klasörünün içindeki cache'yi silerek girmeyi deneyin.

Mod biraz fazla yenilik getirmiş, ben böyle oyunu tam anlamıyla değiştirecek kadar uçan modları çok sevmem ama Victoria 2'nin en iyi modu bu. Ekonomiyi özellikle iyice geliştirmişler, bir sürü yeni fabrika ve hammadde var. Güzel modlardan olan New Nations Modu da bu modun içinde bulunuyor, yani bir sürü yeni ülke var.

11
Victoria II - Modlar / Modern Çağ Modu
« : 03 Temmuz 2013, 15:07:59 »
Mod ölü, sanırım en son versiyonu oynanacak durumda değildir.

Bu moda ilk başlayan kişi bırakmış ama başka birisi yapılan çalışmayı devralıp üstüne ekleyerek modu bitirmeyi planlıyormuş. Son güncelleme iki gün önce yapılmış, bitirilirse güzel olabilir, bu oyun HoI3'den çok daha uygun olur modern döneme.

Modern dünya senaryosu oluşturularak Victoria 2'yi buna tamamen uygun hale getirmek amaçlanıyor. 1992 yılında başlayacak ve bu seneye uygun olarak dünya nüfusu, eventlar, teknolojiler ve gerçekçi olması için düzenlenebilecek her şeye ayar çekilecek.

02/08/2013 versiyonu: http://www.mediafire.com/download/069ykzbv3j81yz0/Modern_Age_Mod_02-08-13.rar

Modun PP linki: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?689900-Modern-Age-Mod-for-Heart-of-Darkness

12
Konu Dışı / Duolingo ile dil öğrenin
« : 03 Haziran 2013, 10:33:21 »
Alıntı yapılan: ekşi sözlük
Luis von ahn, internetin, bütünüyle farklı dillerde çevrilebilmesini nasıl sağlayacaklarını düşündükten sonra duolingo projesiyle ortaya çıkmış. Siz ücretsiz olarak internet üzerinden yabancı dil eğitimi alırken, yeni dilde önünüze getirilen metinleri kendi dilinize çevirerek bir katkı sağlamış oluyorsunuz. Hedefleri, yavaş yavaş artacak olan kullanıcı sayısıyla internetteki metinlerin büyük bir kısmını birçok dilde okuyabilme şansına erişebilmeniz.


www.duolingo.com - Şu anda Türkçe'den İngilizce'ye kursu da eklendi. Sıfırdan başlayıp İngilizce öğrenmek isteyenler kesinlikle denemeli.

13
Tarih / Osmanlı Türk müdür?
« : 20 Mayıs 2013, 18:01:16 »
İlk olarak şunu söyleyeyim; Osmanlı Türk değildi diye değişik bir tez olabilir ama her sonradan ortaya çıkan değişik fikirler doğru olacak diye bir şey yok.

Hem Avrupa hem de Osmanlı coğrafyasında daha çok Müslüman-Gayrimüslim şeklinde ayrılma vardı ama daha ilk dönemlerinden itibaren Türk kimliği öne çıkıyordu ki son dönemlerinde ne raddeye vardığını herkes bilir. O zamanlarda ne milliyetçilik ne de ümmetçilik genel hatlarıyla tanımlanmış bir akım olarak yoktu. İslam'ı koruma, kafire karşı cenk etme Müslüman-Hristiyan çatışmaları gibi şeyler dönemin normali, ümmetçilik değil bu. Şimdiki anlayışla bakılması yanlış, tabii ki 2013’deki gibi bir Türk-Kürt ayrımı yok. Ama üst tabakalarda özellikle devşirme kökenliler ve Türk olanlar arasında çekişme var.

Padişahlar zaman zaman Türklüklerini ön plana çıkartıyor. Orduda ve devlette göçebe-savaşçı kabile kültürünün izleri var. Bugün anlamındaki bir Türklük -normal olarak- yok, ama devletin üst kimliği Türk. Yani Müslüman diye tek bir millet yok, zaten Müslüman olmak Türk olmaya engel değil. Avrupa, İber üzerinden gelen Arap ve Berberilerle, Anadolu üzerinden gelip İstanbul’u kuşatan, Anadolu’yu yağmalayan Arapları Müslüman olarak nitelendiriyor, haçlı seferleri Türklere veya Araplara karşı değil Müslümanlara karşı yapılıyor ama Türkler Avrupa’da ilerlerken Müslümanlığın yanında Türk kimlikleri de mevzu bahis oluyor. Bu Selçuklu’da da böyle, Osmanlı’da da. Zaman ilerledikçe, nüfus arttıkça ortak dilini konuştuğun kimseyle normalde olandan daha kuvvetli bir millet bilincinin oluşması kadar doğal bir şey yok.

Her şey bir yana, bu devlet, birçok devşirme saray erbabı, devlet adamı ve paşasına rağmen Türk İmparatorluğu olarak biliniyor, İslam İmparatorluğu veya Devşirme İmparatorluğu olarak değil. Kurucu halk Türk (sonradan boyunduruk altına alınanlar bu durumu bağlamaz), ordu Türk, paşalar ya da devlet adamları ya öz Türk olup Türkçe konuşuyor ya da Türkleştirilmiş olup Türkçe konuşuyor. Hani “Osmanlı bir Türk devletiydi” demek niye bu kadar zor, anlamıyorum. Türk olarak görülmüyordu da uzaylı mı görülüyordu bu adamlar? Bunları yazmak için milliyetçi veya Osmanlı sevdalısı olmaya gerek yok, sadece tarihini kabullenmek gerekiyor.

Özet geç güzel kardeşim diyenler için: Osmanlı’da hakim unsur Türktür, 600 senelik tarihi olan devlete ne içip de “Türk değil” diyorlarsa aynısından ben de istiyorum.

14
HOI3 - Hikaye ve AAR / AAR: Almanya - Bir VH Denemesi
« : 30 Mart 2013, 13:42:56 »
1936 senaryosunda Almanya ile vh zorluğunda oynanılacak. Very hard zorluğunun bonusları: Oyuncu IC ve kaynaklarda -%25, 'supply throughput' ve 'naval base efficiency' için -%50, hava-kara-deniz çatışmalarının hepsinde -%40 bonus alacak, bilgisayar ise 'supply throughput' ve 'naval base efficiency' için +%50 IC ve kaynaklar için +%100, erzak tüketimi için de -%50 bonus alacak.

15
Victoria II / VIC2AHD-Aklıma Takılanlar
« : 17 Mart 2013, 09:54:04 »
Halhas, brk007, PERSIAN, Scofield ve diğer Vic2 reyizleri, bir el atın hele.

Rehberleri, manual'leri, günlükleri okuyarak AAR'ları inceleyerek bir nebze olsun aşinalık kazandıktan sonra 1861 senaryosunda ABD ile öğrenme oyunuma başladım. Yardımcı olunursa bu konu altında daha çok soru gelebilir. :P

1- Konfederasyonu işgal etmeye başladım, karada üstünüm ama nasıl oluyor da denizde onlar üstün oluyor? Oyunun başında da benim daha fazla gemim vardı. Birdenbire gemi sayıları 12 oldu, paralı asker gibi gemi satın alma diye bir şey mi var?


2- Resimdeki 15.040'lık değer gemi üretildikten sonra her gün bana olacağı yük mü? Yoksa üretilene kadar günlük masrafı mıdır? Bir de bu gemileri ve aynı şekilde askerleri üretmek için para vermiyor muyuz? Sadece giderleri mi masraf olacak?


3- Amerika gibi bir ülkede farkındalığın düşük olması normal midir? Bu farkındalık için en uygun değer yüzde kaçtır? Ayrıca resimde görüldüğü gibi clergymen'lerin sayısı toplam nüfusun %2'sini geçmek üzere, bunu nasıl engelleyebilirim? (kimseyi clergymen olması için yönlendirmiyorum, kendiliğinden yükseliyor)


4- 'Upper House' ne işe yarıyor? Bir işlevi var mı yoksa öylesine bir eklenti mi?

5- Eyaletler arası nüfus değişimi oluyor mu? Mesela bir eyaletde fazla sayıda olan ve kendine iş bulamayan clerk-craftsmen tayfası pılını pırtını toplayıp diğer eyaletlere gider mi? Gitmiyorsa ayıp yani, bu kadar derin bir oyunda olmamış...

6- 'Military Spending' bütçe çubuğunun tek işlevi asker ve subay sayısını arttırması mıdır? Yani 1m askerim ve yeterli sayıda subayım varken bu çubuğun yüzdesini sıfıra çeksem sorun olur mu?

7- Kapitalistler bayağı bir fabrika açıyor ama bu fabrikalar konumlarından dolayı veya dünya piyasasından yeterince mal alamamalarından dolayı kar edemeyip bir süre sonra kapanıyor. Ama psiko kapitalistler durmadan her tarafta fabrika açmaya devam ediyorlar. Bunların daha mantıklı kararlar vermeleri oyun içinde denge unsuru olsun diye mi engellenmiş yoksa YZ'nin yetersizliği midir? Eğer sorun YZ ise bu soruna yönelik mod önerir misiniz?

8- Anladığım kadarıyla ticaret sekmesi tamamen YZ kontrolünde. Bu sekme için YZ'ye güvenilir mi, yoksa ayrıntıyı ikiye katlayacak olsa da kendimiz mi ilgilenmeliyiz?

16
Çok Oyunculu Oyunlar / Mısır Sultanlığı
« : 13 Mart 2013, 18:55:58 »


1071 yılında üstün Romalıları dize getiren Türklerin methini çok duyduk. Uzun saçlarıyla, at üstünde dalgalar halinde gelen, savaşmayı eğlence bilen bu kadim milletin askerlerinin olmadığını, milletin kendisinin asker olduğunu işittik. Sultanlarının ricasını emir bilen bu topluluktan asker edindik; binlercesini, on binlercesini ordumuza asker, sultanımıza muhafız belledik. Zaman akıp gitti, gün geldi, bu askerler ayaklandı, öyle bir başkaldırıydı ki bu, Sultanımızı öldürüp kendilerine özgü bir aristokrasi ve Mısır adında bir devlet kurdular. Yiğitçe savaştılar ama sayıca azaldılar, zamanla da Araplaştılar. Mısır artık farklı milletlerin kaynaştığı ordusu ve Arap halkı ile İslam imparatorluğu dönemindeki refahını yakalamayı kendine amaç bellemiş bir ülkedir.

Sultanlığımız ile ilgili gelişmeler buradan bildirilecektir.

17
Sona Ermiş Oyunlar / İspanya
« : 02 Mart 2013, 22:01:37 »
Yanlış olmasın, 1470'lerde İspanya olduk.

18
HOI3 - Hikaye ve AAR / AAR: Polonya
« : 01 Ocak 2013, 12:22:56 »
Komintern veya Mihver'e girmeden tarihsel oynayacağım.

Arkadaşlar bu lafımın arkasında durarak, elimden geldiğince direnerek Polonya ile AAR yazacağım. Bu sefer 'kaybedeceksin' ci tayfa haklı çıkacak gibi. :P Polonya ile galip gelmek tam bir hayal. (SSCB'nin savaşa girmeme sorunu da olunca en iyi senaryoda dört sene direnmem gerekecek) Uygulanacak strateji de bir tane, o da belli zaten.

19
EUIII - Rehberler / EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« : 29 Aralık 2012, 18:31:18 »
İlk olarak oyun sürümünüze uygun en son çıkan yamayı edinin, yamalar çok önemli.

İkinci olarak kursad'ın yeniler için çok önemli olan rehberini okuyorsunuz.

http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=27944.0

Üçüncü hamleniz annibal'ın rehberlerini okumak olmalı.

http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=2960.0
http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=2894.0
http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=2933.0

Sırada bu rehberler var. Yeni başlayanlara uygun rehberler seçmeye çalıştım. Oyun tecrübesi arttıkça daha derin konular için diğer rehberleri de inceleyin.

yasinugur'un     http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=30092.0
ottoman'ın        http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=15433.0
kurtdizayn'ın     http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=10717.0
ottoman'ın        http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=20163.0
dadakoğlu'nun  http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=16018.0

Bütün bunları yaptıktan sonra okumanız önerilen sorular ve cevapları:

1-) İnfamy limit nedir?

İnfamy sınırını gösterir. Eğer aşarsan ülkeni yıkılışa götürelebilecek eventler ve olaylar olabilir. Ayrıca diğer devletler sana karşı cb alır.

2-) Ülkelerin limanları nasıl kuşatılır?

Naval tech 9 olunca gemiler otomatik olarak kuşatır.

3-) Bütün donanmayı birleşik tutmamın bir faydası var mı?

Faydası yok. Hatta eğer donanman normalden fazla attrition alır.

4-) Donanma oluştururken galley üretmeli miyim? Yoksa sadece en iyi olan gemiyi mi üretmeliyim?

Galley iç denizler için bonus sağlar. Dış denizlerde büyük gemiler iyidir ancak iç denizlerde de biraz büyük gemi bulunmalı.

5-) Oyun ayarlarındaki 'lucky nations' seçeneği nedir, ne değildir?

"Lucky Nations" "Historical" olarak seçilirse belli başlı güçlü ülkelere belli başlı bonuslar verilir. "Random" seçilirse oyun 'bazı devletleri kayırarak' rastgele 8 ülke seçer. Oyuncunun yönettiği devlet 'lucky nations' bonuslarını almaz.

6-) Teknolojileri geliştirirken nasıl bir taktik uygulamalı? Hepsine eşit derecede mi yaklaşmalı yoksa devlete göre mi hareket etmeli?

Devlete göre hareket edilmeli.

7-) Enflasyonu azaltmanın yolu nedir?

Centralization'a yönelmektir. Ve ayrıca ileride açılan çeşitli binalar mevcut. Danışman iyiyse bu modifier olarak +10 luk düşüşte gelebilir.

8-) Danışman çıkarırken çıkacak danışmanın kaç yıldızlı olacağı neye bağlıdır, yoksa rastgele midir?

Cultural Tradition'ın yüksek olmasına bağlıdır.

9-) Yönetim şeklimi nasıl değiştiririm?

Gerekli government tech'e gelirsen uygun yönetimlere geçebilirsin. Ayrıntılı rejim şeması için:
http://www.paradoxian.org/eu3wiki/eu3wiki_images/b/b3/GovernementsHTTT41b.png

10-) Birden fazla kolonist yollamanın faydası nedir? Koloni bölgelerindeki yerlileri öldürmeli miyim?

Yerliler isyan edip kolonini yakabilir. Fakat isyan etmezse ve orada şehir kurulursa yerli nüfusuda şehire eklenir. İlk kolonist 200 ve diğer kolonistler 100 tane yerleşimci götürür.

11-) Papalık ile diğer devletlerin arasını nasıl bozarım?

Bozamazsın.

12-) Casusları kullanarak bir ülkenin bana savaş açmasını nasıl sağlarım? Bir ülkeyi diğerlerine karşı nasıl kışkırtırım?

İnsult atabilirsin, support revolt tarzı şeylerde eğer casusun bulunursa sana karşı cbler kazanır.

13-) National focus nedir?

Nf olan bölge bazı bonuslar alır ayrıca sınır bölgelere de bu bonusları verir.

14-) Bazı ülkelere hediye yollamak çok pahalı, bunun sebebi nedir?

Ülkelerin bölge sayısı arttıkça hediyenin fiyatı da artar.

15-) Birliklere general atamak çok mu önemlidir? Yoksa oyunun başında general veya amiral çıkarmak lüks mü olur?

Komutanlar önemli. Eğer özellikleri yüksek olursa çok işe yarar. Oyunun başında hükümdarı general yapabilirsin, genelde özellikleri yüksek oluyor. Ama savaşta ölmesi riskini de almış olursun.

16-) Diyelim ki bir bölgemde bina inşası var. Eğer düşman birliği bu bölgeyi ele geçirirse inşaat iptal olur mu?

Evet, iptal olur.

17-) Bazı event'ların iki ucu boklu değnek oluyor. Böyle event'ların çıkmasının özel bir sebebi var mı?

Batılaşırken, Stability çok düşünce, İnfamy sınırını geçince, din değiştirince, hem koloni kurup hemde merkezi devlet olunca böyle eventlar geliyor.

18-) Farklı kültürleri kendi kültürümüze çevirme diye bir şey var mı?

Nf olan bölge ve çevresindeki bölgelerde 'settlement policy' diye bir decision açılması lazım.

19-) 50 sene beklemek dışında yabancı bölgeleri core yapmanın bir yolu çaresi var mı?

Bazen fethetme görevleri geliyor ve bazen ödül olarak core veriyor. Bir de core veren bir event var ama çıkma olasılığı çok düşük.

20-) Nasıl yeni CoT (ticaret merkezi) açılır?

National Focus olan ve başka bir CoT'a yakın olmayan her yere bir CoT açılabiliyor. Fiyatı da 500 düka.

21-) Yapılan savaşların warscore'a bir katkısı var mı?

Az da olsa katkısı vardır.

22-) Warscore'u %100'ün üzerine nasıl çıkarabilirim? Yoksa büyük ülkeler bir defada vassal yapılamıyor mu?

War Score'u %100'ün üzerine çıkarmak mümkün değil, büyük ülkeleri bir defada vassal yapma konusunda ise, ülkeyi işgal altında tutarsan toplam % bedeli düşüyor, mesela senin yolladığın ekranda %174 olan değer %168, %160 vb. değerlere düşebilir.

23-) Infamy azaltmak için danışman atamak dışında ne yapabilirim?

Government teknolojisi 30 olunca "Cabinet" adında bir National Idea açılıyor ve yılda -1 infamy veriyor.Ayrıca tribal yönetimlerde yıllık -1 infamy veriyor.Government 6 olunca başka bir ülkeyle sınırı olan ve core olmayan bir bölgeye yılda -0.4 infamy veren "Embassy" adlı bina kurulabiliyor.Katolik ülkelerde kontrol edilen kardinaller infamy'yi azaltıyor. Ayrıca vassalları serbest bırakarak infamy düşürülebilir.

24-) Vassallarımın bana katılmak istemesi için ne yapmam lazım? (likely-very likely yaklaşımlar için)

Prestij, infamy, kralın diplomatik puanı, vasallık süresi, vasal devletin güveni etkili.

25-) Padişahın ölmesinin belli sebepleri var mı? Bir de üstüne varis ölüyor, şanssızlık mı yoksa yanlış bir şey mi yaptım?

Padişahını generale çevirmek ve savaştırmak ölmesini hızlandırıyor, savaşlar bitince komutanlarınızı görevden alın. Varisin ölmesi eventler harici tamamen şansa bağlı.

26-) Özel binaların yapılmasının bir sınırı var mı? Aynı şekilde fabrikalarda da bir sınır var mı?

Her şehre bir adet fabrika inşa edebilirsin. Elçilik gibi özel binaları sadece bir şehre kurabilirsin, yoksa hileli bina olurdu.

27-) Core olmayan topraklarımdaki milliyetçilikden doğan isyan riski o bölgeler core olunca kalkacak mı? Yoksa hep isyanlarla uğraşmak zorunda mı kalacağım?

Core olmayan şehirlerde ilk 30 yıl boyunca isyan olur, milliyetçilik ve din gibi. Core kazanınca isyan riski azalır.

28-) Kral veya padişah değiştirebilir miyim? Kendi casuslarıma öldürmek gibi bir görevi var mı?

Böyle bir şey yok. (keşke olsa)

29-) Land Force Limit, Naval Force Limit nedir?

Besleyebileceğin ordu ve donanma limiti. Bu sınırı geçersen hem maliyet artar, hem de savaşta eksilen birimlere takviye zorlaşır.

30-) Korsanların ortaya çıkmasının sebepleri nedir? Korsanlar ile anlaşılabilir mi

Belli bir naval_tech seviyesinden sonra otomatik ortaya çıkıyorlar. Anlaşma yapılmıyor ama deniz bölgesine limanı olan bir şehre gemi bırakırsan o bölgede çıkmazla

31-) Benim olan bir bölge başka bir ülkenin CoT'una bağlı. Bunu nasıl değiştirebilirim?

Başka bir ticaret merkezine bağlı olmasının nedeni senin CoT'una uzak olması.

32-) Kendime bağlı olmayan bölgelerin halkını sünni yapmak için yapılacak bir şey var mı?

Böyle bir şey yok.

33-) Papalık'ın ilhak edilmesi veya vassal yapılmasının faydaları nelerdir?

Hristiyan bir devletsen Papalık vassalınız olduğu takdirde asla dinden atılmazsınız.

34-) Overextension nedir?

Core bölgenizin toplam bölgenize oranı (düşük olursa), yöneticinin yetenekleri, ülkenin genişliği fazla olursa ve çok merkezi bir yapıda olması bu duruma sebep olur.

35-) War capacity nedir?

Ülkenin savaşa devam edebilirliğini gösterir ki yapay zeka doğru kararlar alabilsin diye önemlidir. İşgal altındaki bölgelere, uygun insangücüne, toplam asker sayısına, savaş yorgunluğuna (we) göre değeri hesaplanır.

Ve en son olarak da oyuna girip tecrübe edinin, birkaç kez ülke batırın ki tam olarak alışın.


Yanlış cevaplar varsa uyarın değiştireyim. Sade olması için uğraştım ama fazlalık sorular da olabilir, onları da kaldırabilirim.

20
Europa Universalis III / EU3 Sorularım
« : 22 Aralık 2012, 10:51:48 »
1-) İlk resimde gösterilen infamy limit infamy'nin yükselebileceği limiti mi arttırıyor? Eğer öyleyse ikinci resimde görülen bu limit ne işe yarar? Infamy değerinin beyaz veya kırmızı renkle yazılması neyi gösterir? İlk resimdeki yönetim biçimlerini değiştirmenin yolu slider'lar ile oynamak mıdır?





2-) Ülkelerin limanlarını kuşatmanın çok faydalı olduğunu biliyorum ama nasıl yapacağımı çözemedim. :P



3-) Müttefiklerim çağırdı diye savaşa girdim ama resimde görüldüğü gibi tek başıma kaldım, sık oluyor mu bu durum? Buradaki war capacity ülkenin barış yapmaya yatkınlığını mı gösterir? Öyle değilse nedir?



4-) Ben adamların şehrini işgal ediyorum, gelen teklife bak. Bu olay başıma çok geldi, oyunun normal hali mi yoksa ayarlarda bir değişiklik yapmam gerekir mi?



5-) Oyun ayarlarındaki 'lucky nations' seçeneği nedir, ne değildir?

6-) Teknolojileri geliştirirken nasıl bir taktik uygulamalı? Hepsine eşit derecede mi yaklaşmalı yoksa devletin durumuna göre mi hareket etmeli? (mesela osmanlı ile trade sekmesini araştırmama ya da production sekmesine yüklenme?)

7-) Okuduğum rehberlerin birinde enflasyon 0.23 azaltılıyordu. Banka ve danışman ile en fazla 0.16 azalttım, enflasyonu azaltmanın diğer yolları nedir?

8-) Danışman çıkarırken çıkacak danışmanın kaç yıldızlı olacağı neye bağlıdır, yoksa rastgele midir?

9-) Misyoner yolladığım yerlerden birinde şansım %10 civarı. Bu şans nasıl işler? Yani o bölgenin benim dinime geçmesi için her sene bir kereye mahsus hesaplanır ve tutarsa başarılı mı olurum? Yoksa zamanla artar mı bu oran?

10-) Birden fazla kolonist yollamanın faydası nedir? Koloni bölgelerindeki yerlileri öldürmeli miyim?

11-) Papalık'ın kontrolünü ele geçiriyorum ama hiçbir ülkenin Papalık ile kötü ilişkileri olmadığı için dinden çıkarmayı uygulayamıyorum. Papalık ile diğer devletlerin arasını nasıl bozarım?

12-) Casusları kullanarak bir ülkenin bana savaş açmasını nasıl sağlarım? Bir ülkeyi diğerlerine karşı nasıl kışkırtırım? Böyle seçenekler varsa tabi. :P

13-) Donanma oluştururken galley üretmeli miyim? Yoksa sadece en iyi olan gemiyi mi üretmeliyim?

14-) Taşıma gemilerini savaş gücü olan gemilerle birleşik tutmamın bir faydası var mı? Yoksa cog'ları ayırıp sadece asker taşımada kullanacağım.

15-) Ordu oluştururken okçu-piyade ayrımı yapmalı mı? Bunların adları farklı ama ikisi de piyade sınıfında görüldüğü için bir sorun olmaz diye düşünüyorum, doğru mudur?

Sayfa: [1] 2 3