İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - vakanüvis

Sayfa: [1] 2 3
1
Paradox Interactive / Mobil grand strategy oyunu ?!!
« : 17 Temmuz 2018, 11:00:58 »
1 veya 2 yıl önce paradox bir anket yaptı ve ankette board game veya mobil gibi alanlara yayılmak istediğini ve bu konudaki fikrimizi merak ettiği vardı.

Bu anketten 1 yıl sonra ck2 board game geldi (bu sene)

Peki sizce paradox anket sonuclarını dikkate alarak bir mobil GSG yapar mı ? Ya da eski oyunlarından müsait olanları port edebilir mi ? Böyle bir şey görmek ister miydiniz?

2
Evet baslık çok açıklayıcı, ck2-eu4 gibi bir converter olsun mu ?

3
Imperator: Rome / Imperetor:Rome - beklentileriniz
« : 12 Temmuz 2018, 18:25:29 »
Evet beyler oyunda ne olmasını ve ne olmamasını dilerdiniz?

4
Hikaye Türü: AAR
kullanılacak oyunlar:
power revolation
democracy 3
democracy 3: Africa
goverment similator
crsis in kremlin
-daha eklenecek, ilk sezonlar için simdilik bu kadar-

ÖNSÖZ
evet beyler, yine karşımızdayım ama bu sefer değişik bir AAR serisi ile geldim. Tam olarak ne olduğunu okudukça anlayacaksınız...
bu arada bu oyunların hepsini henüz almadım sırası ile deneyeceğiz hikayenin vizyonu hem tanıtım hem eğlence hem "nasıl oynanır" eğitimi olacak. Hepsinin garantisi yok bu arada.
iyi okumalar  tbrk*

I.Sezon Mısır devleti DİP Partisi Arkaplan
(aç/kapa)

5
Imperator: Rome / Günlük I:R 7.geliştirici günlüğü
« : 09 Temmuz 2018, 12:58:28 »
Hello everyone and welcome to the seventh developer diary for Imperator. This time we take a look at our characters!

The characters in Imperator are deeply detailed, and together with the pops and the politics are part of what makes a vibrant living world.

They have portraits that age gradually, with lots of different ethnicities covering the world.

There are four attributes that characters have.
Martial represents a character's ability to fight and lead troops. Characters with high martial skills make excellent generals.
Charisma is a character’s ability to charm and persuade others.
Zeal is a character's ability to inspire faith in other characters, and also in calling upon the favour of the gods.
Finesse represents a character's skill in disciplines requiring a high attention to detail. High finesse characters make excellent researchers and governors.

For those of you that played the original Rome or the Crusader Kings series will not be surprised to hear that our characters have traits. Traits on a character can be gained or lost.


Traits can be categorized in the following categories.
Personality - This includes being Brave or Coward, Cruel or Merciful. These impacts the character attributes and stats directly, as well as….. :)
Military - Usually a character has a maximum of one of those, that may give a bonus or penalty
Health - Stressed, Maimed, Lunatic etc. Not beneficial to the character in most cases.
Status - Some exceptional traits that can be given from actions, like Conqueror
Traits can also unlock a variety of unique event options, each tailored to the specific trait in question. Those of you familiar with CKII will be (dis)pleased to see the return of the Lunatic trait.

A Character also has his or her personal wealth, and four primary stats.
Popularity - Popularity is a measure of how the people see the character. In republics high popularity characters are more likely to elected leader of the republic. However even monarchies cannot ignore popular people.
Loyalty - Loyalty is a measure of a character's loyalty to the state. Disloyal characters are more likely to cause problems to a ruler than loyal ones. However even the most loyal of characters has their limit.
Prominence - Prominence represents the fame of the character. Jobs and titles help bring characters to public attention.
Corruption - Corruption is a measurement of this character’s willingness to engage in underhanded practices. Greed, bribery and the bending of rules come hand-in-hand with high corruption.

Characters have parents, will be able to marry and get children, just as you’d expect. They can also have friends and rivals.

Characters can be given various roles. Besides being ruler of a country, they could be assigned to govern a province, command an army, handle research or be given a role in the government. Some countries allow women to be given offices, and some do not.


There are lots of different interactions you can do with and on your characters, including arranging marriages, bribe them, loan from them, or even sacrifice them if your religions so permit and desire. There will be a deep development diary on those later in development.


We’ll also talk about the factions characters can be in, what holdings are, and other character related things in future development diaries, but next week we’ll go into trade.

@Hynkel günlükleri çevirebilirsen çok güzel olur  tbrk*

6
HOI4 - Modlar / MOD League of Nations - Agresif genişleme ve BM tepkisi
« : 07 Temmuz 2018, 17:10:19 »
beyler üzgünüm çok detaylı inceleme yapamayacağım söyle bir mod gördüm oyuna birleşmiş milletler ekliyor(WW II'deki adı ile milletler cemiyeti), sistem daha çok EU4'deki agresif genişleme ve koalisyonlara benziyor. ayrıca BM konseyinde agresif bir güce karşı koalisyon savaşı başlatmak yerine ülkelere ekomonik yaptırım da uygulayabiliyorsunuz, veya diplomatik bir nota verebiliyorsunuz. Mod eklediği tüm özelliklere rağmen normal oyunda aşırı derecede etkili değil belirli modlara uyarlanırsa çok eğlenceli olur yapımcı da bunun farkında olduğu için MD ve soğuk savaş modifikasyonlarında kullanılmak üzere bir sürüm geliştiriyor, bu mod MD ve CW:IC gibi aksiyondan uzak modların oynanabilir olmasını sağlayacak gibi gözüküyor

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1425386497&searchtext=

steam olmayan link:
16 Temmuz: https://modsbase.com/hepmi519injm/1425386497_League_of_Nations.zip.html

7
Imperator: Rome / Günlük I:R 6.geliştiriçi günlüğü
« : 02 Temmuz 2018, 12:59:31 »
Hi everyone and welcome to another development diary for Imperator. Today we’ll talk about the economy and the buildings in a city.

First of all, we have Tax income. As mentioned in the chapter about pops, the tax income of a city is primarily based on how many slaves you have in that city. Then of course there are several modifiers that affect it, like access to trade-goods, stability, ministers, and some factions when in power may increase your tax income.

Secondly there is Commerce. This is only present if you either import or export trade-goods from a province. Each tradelink provides some income, and then the amount of citizens you have increase it, while marketplaces and other factors can increase it as well.

There are also various economic policies that affects your income and expenses on a country level, but we’ll go through these in a later development diary.

Finally, each city has a few building levels. Each city can have at least 1 building, and each additional 10 pops in that city allows another building level.

Currently these are the effects of the building types, but that may change during development.
Training Camps : Gives +10% Manpower, and +10% experience to units built in the city.
Fortress: Each gives +1 fort level.
Marketplace: Each gives +20% Commerce Income
Granary: -1 Unrest and +10% Population Growth

Each building type can be built multiple times, and if you have 4 slots in your city, you can fill them all with Granaries if you so desire. Of course you can order the building of multiple buildings in a city at once, and they will be built in a queue.


8
Imperator: Rome / Günlük I:r - 5.günlük
« : 29 Haziran 2018, 18:57:06 »
Hi and welcome to the fifth development diary for Imperator! This time we delve into the population mechanics.

The population in the game is divided into population units, or “pop” for short, just like Vicky or Rome1.

Each individual pop has its own religion, culture and happiness . So yes, there are minorities in Imperator!

While there are ways to increase happiness of pops, including ideas, inventions and access to trade-goods, they tend to be less happy if they are not of the same culture-group, or if they belong to a different religion. Happiness impacts two thing on the pop, first of all, a pops happiness directly affects how productive they are. Secondly, low happiness increases unrest in a city.

There are four different types of pops in the game.
Citizens - They provide research and commerce income. These represent the patricians in Rome, and nobility in monarchies
Freemen - They provide manpower. The plebs of Rome is included in this group.
Tribesmen - These provide a tiny amount of manpower and tax income. These are the barbarians or uncivilized parts of your areas.
Slaves - These provide tax income
So how do you get a more pops in a city?

First of all, there is always a single pop either in growth or decline, depending on the population growth of the city. When this pop is fully grown or totally dead, either a current pop is picked for death, or a new random pop is created that will slowly grow.

Terrain, Civilization value, amount of pops in the city and access to trade-goods impact the growth in a city.
(aç/kapa)

Secondly, you can also gain pops through warfare. As you sack cities you will take some of their pops back to your main capital, and your provincial capitals as slaves.

One other aspect of conquest is that when a city formally becomes yours, citizens becomes freemen, and freemen becomes slaves.


If you need more citizens or freemen of your pops, you can always promote pops to a higher class of society, where promoting a slave or tribesmen to freemen currently have a base price of 10 religious power, and promoting a freemen to citizen costs 10 oratory power.

If you permanently want to increase a pops happiness, you can always spend some religious power to convert them to the state religion.

We’ll talk a fair bit more about pops in the development diary about colonisation and internal movement later on.

Of course, any modder can define how many pop-types they want and what they are used for freely. Here is an example of the freemen poptype.

(aç/kapa)

Another cool modding aspect is that everything that costs power, manpower or money use the same “price”-mechanic internally, so you can base everything on money if you so desire. Here is a few scripts from the price database.
(aç/kapa)

Next week, we’ll be back looking at the economy system.

9
evet beyler uzun uğrasların sonunda sıfırdan map yapmayı öğrendim, ama photoshop yeteneklerim kötü olduğu için beceremiyorum ben de dedim ki bari foruma anlatayım isteyen yapsın.
hem @kerem1249 kurtuluş savaşı mapını yapacak daha çok cengaver ortaya çıkar ayrıca bu rehberi soranlar arasında @TitanBey™ de vardı onu taglayalım.

simdi beyler, map için bilmeniz gereken 4 önemli şey var
(aç/kapa)

simdi eğer sıfırdan map yapacaksınız en çok cebelleseceğiniz dosyaları söylüyorum:
(aç/kapa)

Kısa anlatım:
(aç/kapa)

ÖNEMLİ SON SÖZ:
EĞER İSTEYEN OLURSA VANILLA İÇİN TERRAIN KODLARINI ATABİLİRİM, AMA BÖLGESEL HARİTAYI KENDİNİZ YAPMAK ZORUNDASINIZ
YAPAMAYANLAR İÇİN YENİ AÇTIĞIM YOUTUBE KANALINDAN VİDEOLU REHBER YAPABİLİRİM. (sıfırdan map değilde "mu" kıtası ekleyeceğiz)
HALEN DAHA ANLAMAYAN OLURSA HOI4-WİKİ'DE İNGİLİZCE REHBER VAR ONA BAKABİLİRSİNİZ
İYİ FORUMLAR! İYİ MODCULUKLAR! VAKANÜVİS KAÇAR ;)

10
Imperator: Rome / Günlük I:R - 4.Günlük özel birimler
« : 18 Haziran 2018, 19:57:21 »
klavyem çıldırdığı için geliştirici günlüğü yine geç geldi  :(
yine aynı sebepten ötürü resimleri atamıyorum klavyem tamir edilince bu günlüğü ve bir öncekini türkçe okuyabileceksiniz. iyi forumlar.

Hello everyone, and welcome to the fourth development diary for Imperator!

This time we’ll take a look at the different types of units an army can have in the game.

Archers
These units can assault, prefer to fight from the second row, and can be built by anyone. They are good versus infantry, but weaker versus cavalry. They are cheap and fast to build.


Camels
These units prefer to fight on flanks, and require the camel trade-goods to be built. They are quick to build, and move quickly. Strong versus lightly armored types.

Cavalry
These units prefer to fight on flanks, and require the horse trade-goods to be built. They are more expensive to build, and move quickly. Countered by heavy infantry and warelephants, but very good against everything else.

Chariots
These units can be built if you have the celtic or mauryan traditions. They are rather cheap to build. They are very good against light infantry, but weaker against other units.

Heavy Infantry
These units can assault, and require the iron trade-goods to be built. They are not cheap, but are really good against cavalry, light infantry and chariots.

Horse Archers
These units prefer to fight from the second row, and require the steppe horse trade-goods to be built. They cost similarly to cavalry, and are deadly to slower moving units.

Light Cavalry
These units prefer to fight on flanks, and require the horse trade-goods to be built. They are not very expensive to build, and move very quickly. Weak against most units, but strong against archers and light infantry.

Light Infantry
These units can assault, and can be built by everyone. They are are cheap and quick to build, but weak against every other type of unit.

Warelephants
This unit requires the elephant trade-goods be built. They are very expensive to build, but are very good against units that can not quickly run away.

11
1836-1919 / Olay Bohsin Savaşı 1868-1869
« : 13 Haziran 2018, 19:02:03 »
BOHSIN SAVAŞI

Kısaca Savaşa giden yol:
-Amiral Metthew önderliğinde ABD filosunun 200 yıldık yabancı ticaret yasağını silah zoru ile kaldırması
-bu olaydan sonra shogun'un itibarı sarsılmıştır ama shogun farkına varmıştır ki batı 200 yılda çok gelişmiştir bu yüzden ülkeye yabancı danışmanlar ve mühendisler alır,ülkeyi batılılaştırmaya ve modernleştirmeye çalışır.
-bu durumda "barbarlar denize dökülmelidir" sloganı altında shoguna büyük bir muhalefet başlayacaktır.
-İmparator, bu muhalif örgütlere destek destek verecektir ve böylece yüzyıllardır ilk defa bir imparator, shoguna karşı çıkmıştır (yüzyıllar önce en son karşı çıkan kisi idam edilmişti bu arada)
-İmparator, klanlarda kendine sadık ve shogun karşıtı grupların darbe ile iktidara gelmesini sağlar
-Shogun imparatora satsuma ve chosu klanlarının ihanetini anlatmak için bir mektup heyeti göndermiştir ama bu mektup heyeti aslında imparatoru tahttan indirmek için yola çıkan bir ordudur, bunu haber alan chosu ve satsuma daimyoları Toba-Fushimi yakınlarında konumlanır ve 2 ordu burada karşı karsı karsıya gelir.
-çarpışmanın 2.günü saigo takomori önderliğinde shogun karşıtı güçler imparatorun emri ile imparatorluk flaması sallandırırlar, iç savaş resmi olarak başlamıştır.

Savaş sırasındaki önemli olaylar:
-ilk japon demiryolu kuruldu
-Shogun esir düşüp yetkilerini imparatora verdiğini ilan edince eski shogun yanlıları Ezo Cumhuriyetini ilan eder ve Japon tarihinde ilk defa tam anlamı ile monarksız bir devlet olmuştur ama bu devlet shogun'un devamı olarak görüldüğü için imparatorluk kuvvetlerince yıkılır.
-ilk askeri bando kuruldu, "battoai" marşı yazıldı

Savaşın sonuçları:
-Japonya'nın shogun yönetiminden bile daha hızlı modernize eden "Meiji Resterasyonu" başladı
-resterasyon burokratik bir oluşum,merkezi bir ordu,reforme edilmiş vergiler,seri üretim yapan fabrikalar,gelismiş tarım aletleri,yeni bir eğitim sistemi ve şu anda aklıma gelmeyen pek çok şeyi içeriyordu
-feodalite'yi bitiren toprak reformu samuraylar için bardağı taşıran son damla olmuştu, İsyan satsumada patlak verdi. isyankar Samuraylar, eskiden imparatorun bir numaralı savunucusu ve boshin savaşınında tüm çephelerde imparator için savaşan saigo takomori tarafından yönetiliyorlardı. Saigo takomori shiriyoma savaşında hayatını kayıp etti ve isyan bastırıldı ama saigo takomori sonsuza kadar son samuray olarak hatırlanacak...

12
1947 Sonrası / Kişi Nikitia Kruşev
« : 13 Haziran 2018, 14:15:05 »
Nikita Kruşçev
"Politikacılar dünyanın her yerinde aynıdır, nehir olmayan bir yere köprü yapacaklarını vaat ederler."

KİŞİSEL
Doğum: 15 Nisan 1894, Kalinovka, Rusya
Ölüm tarihi ve yeri: 11 Eylül 1971, Moskova, Rusya
Milliyet: Rus
Devlet: SSCB
Eşler: 3 tane
Çocuk: 5 tane (1 tanesi ABD'ye göçüyor)

KARİYER:
Meslek: Politikacı
eski meslekler: Boru Tesisatçısı
Parti: Sovyetler Birliği Komünist Partisi
İdeoloji: Komünist
İç politika Tutumu: Reformculuk
Dış politika tutumu: Detant
En meşhur mevki: SSCB Devlet Başkanlığı
Yerine geldiği: Stalin
Yerine gelen: Leonid Brejev
İktidardan düşüş sebebi: İç Baskı Dahilinde Zorunlu İstifa

KAYNAKÇA

13
1453-1836 / Muharebe Sekigahara
« : 13 Haziran 2018, 13:57:06 »
Sekigahara Muharabesi
Neden/Nedenler: Toyotomi hideyosi'nin ölmesi üzerine ülkeyi yöneten naip konseyinden tokugawa iyesu'nun iktidar olmak istemsi.
Taraflar: 80 bin kişilik Doğu Ordusu(Tokugawa taraftarları) VS 100 bin kişilik Batı Ordusu ( Mitsudari'ye sadık kalanlar)
Taktik: savaşın başı Avrupa'dan getirdikleri tüfekler ve sayı üstünlüğüne sahip batı ordusu için iyi gitse de 6 daimyo'nun savaş anında taraf değiştirmesi savaşın seyrini değiştirdi
Sonuç: Doğu ordusu zaferi, Tokugawa iyesu İmparator tarafından shogun ilan edildi.

14
Diğer Oyunlar / Cyberpunk 2077
« : 13 Haziran 2018, 13:44:44 »
bu oyuna ilgi duyan var mı ? bence yıllar sonra klasik open world shooterlere yenilik getirecek, zaten witcher'in yapımcısı yapıyor RPG tarzı olacakmış.

https://www.youtube.com/v/8X2kIfS6fb8&fs=1&wmode=transparent

15
Imperator: Rome / Günlük I:R - 3.Günlük Monark Puanları
« : 11 Haziran 2018, 22:26:07 »
diğer günlüklerin aksine Bu günlüğü çevirebileceğimi düşünüyorum tabi her şey zamana bağlı...
(aç/kapa)

16
Diğer Oyunlar / Elder Scrolls 6 - DUYURULDU
« : 11 Haziran 2018, 13:02:02 »
RPG fanları olanların gözü aydın beyler, zira ben duyunca çığlık attım.

https://www.youtube.com/v/OkFdqqyI8y4&fs=1&wmode=transparent

17
Imperator: Rome / Günlük I:R - 1.geliştirici günlüğü - vizyonumuz
« : 07 Haziran 2018, 13:55:04 »
keremin tavsiyesi üzerine günlük düzenini yeniden düzenledik bunun için bu günlük ayrı bir konu halinde yazıldı.
(aç/kapa)

18
bir kaç günlük geçikme için özür dilerim.

(aç/kapa)

19
Diğer Oyunlar / TAŞINDI: Eu3 Küçük Ekran
« : 02 Haziran 2018, 18:45:54 »
Bu konu EU3 isimli bölüme taşınmıştır. Bir daha ki sefere konu açarken doğru bölüme açmaya gayret gösteriniz!

konu linki:
http://paradoxfan.com/forum/europa-universalis-iii/t55512/

20
Ülke Bilgileri / Komünist Fransa
« : 01 Haziran 2018, 15:38:03 »
Devletin Niteliği
Resmi adı: Fransız Komünü
Hükümet: Tek Parti Yönetimi
Din: Yok (Ateist)
İnanç Hürriyeti: Var
Dil: Fransızca
Birincil ırk: Fransız
Kabul edilen ırklar: Valon

Hazine
Kasa: 5.000 (1.800.000 %1 faiz ile JSHB)
Faiz: %5
Gelir: 2.325.000 (+100.000 ticaret geliri)
Gider: 350.000
Aidat: 40.000

Mülkler
Çiftlik
İşhanı
Maden (x2)
x3 küçük fabrika
Orta Fabrika
x1 Lunapark
Kışla (×10)
İlçe Başkanlığı
Mahalle Temsilciliği
Kaymakamlık
Valilik
Tersane (×2)
Havaalanı (×4)
İstihbarat Dairesi

Birimler
Acemi Er: 190.000
Nitelikli Er: 380.000 
Özel Kuvvetler: 45.000
Topçu Bataryası: 5.000 
Hafif Tank: 1.5k

1. Ordu(Lille)
Komutan: André Gide: 16M,7D,4S,1H,13T
Acemi Er: 70.000
Nitelikli Er: 130.000
Özel Kuvvetler: 15.000
Topçu Bataryası:  2000
Hafif Tank: 500


2. Ordu (Reims)
Maurice Gamelin: 12M,14D,12S,14H,12T
Acemi Er: 70.000
Nitelikli Er:  125.000
Özel Kuvvetler: 15.000
Topçu Bataryası:  1500
Hafif Tank: 500


3. Ordu (Dijon)
Komutan:Maxime Weygand: 8M,10D,7S,10H,15T
Acemi Er: 50.000
Nitelikli Er:  125.000
Özel Kuvvetler: 15.000
Topçu Bataryası:  1500
Hafif Tank: 500

Deniz Kuvvetleri

1. Filo
Muhrip: 16 (Dunkirk)
Hafif Kruvazör: 3 (Dunkirk)
Ağır Kruvazör: 2 (Dunkirk)
Savaş Kruvazörü: 2 (Dunkirk) 
Savaş Gemisi: 7(Dunkirk) 
Uçak Gemisi: 1 (Dunkirk)

2. Filo

Muhrip: 16 (Marsilya)
Hafif Kruvazör: 3 (Marsilya)
Ağır Kruvazör: 1 (Marsilya)
Savaş Kruvazörü: 2 (Marsilya) 
Savaş Gemisi: 7(Marsilya) 
Uçak Gemisi: 1 (Marsilya)

Denizaltı Filosu

Denizaltı: 20 (Dunkirk)

100 Zeplin (Paris)
100 YHD I (Paris) 
150 Avcı I (Paris) 

Ordu
Moral: 84/100
Disiplin: 79/100
Savunma: 67/100
Hücum: 77/100
Taktik: 72/100
Komuta Gücü: 250
Seviye: A [11000]
Huzursuzluk: 9/100

Komutanlar
André Gide: 16M,7D,4S,1H,13T
Maurice Gamelin: 12M,14D,12S,14H,12T
Maxime Weygand: 8M,10D,7S,10H,15T

Rejim
İdeoloji: Komünist
Alt-ideoloji: Radikal Sol
Parti: Fransa Komünist Partisi
PP: 475
PP Artış: 95
Rejime Destek: 100/100
Güvenlik: 69/100
İstikrar: 78/100

İlişkiler
Saldırmazlık Paktı (Britanya Birliği)

Sayfa: [1] 2 3