İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - battle4royal

Sayfa: [1]
1
Mod geliştirme konusunda kodlama konusunda yaşanan aksaklıkları buradan paylaşıp çözülmesine yardımcı olabiliriz. Genel olarak rehberler yön gösterse de, basit modlamalardan öte işe yaramıyorlar. Dolayısıyla daha karmaşık modlamalar için bu bölümü kullanabiliriz.

2
Özellikle Japonya ile oynarken görülebliyordu. Alan taralı taralı oluyordu. Biraz sınır çatışmasını andırıyordu. Bununla ilgili bir örnek var mı? Dersim İsyanı için bunu uygulamak istiyorum.

3
Başlıkta da yazdığı üzere, teknoloji ağacındaki ekipmanlara nasıl görsel eklerim.

4
Teknoloji ağacındaki uçaklara görseller ekleyeceğim ve bazı uçaklar için Türk Skin bulmakta zorlanıyorum. Kendim de biraz photosop biliyorum ancak yeterli değilim. Yapılacak 2-3 şey var zaten. İyi Photoshop bilmesi yeterli gönüllü olacak kişinin.  Uçakların yan görünüşlerine Hava Kuvvetleri arması ve bayrak koyulacak. Ya da en fazla mevcut ülkenin armalarını silip bu armaları koyacak.

Örnek olarak şu görsel;
(aç/kapa)

Şu şekillere dönüştürülecek
(aç/kapa)

5
HOI4 - Mod Geliştirme Atölyesi / Kararlar Mekaniği
« : 21 Mart 2018, 00:29:33 »
Bana bu mekanik çok karmaşık geldi. Saatlerdir bir tane karar oluşturamadım.

6
Tecrübeli modcular olarak bu konu altında acemilere tavsiyeler verelim derim. Hem konu çöplüğünün önüne geçeriz hem de etkili bir yol gösterme oluşturabiliriz.

1-Öncelikle direkt mod yapmaya başlamayın. Rehber videoları ve konularını dikkatli ve uzunca inceleyin.
2-Önce ne istediğinizi bilin. Bir senaryo oluşturup mod yapmaya başlamak yeterli değil. Senaryonuzu detaylandırın. Mesela odak ağacını oluşturacaksanız bir A4 kağıdı yan çevirip bir şema oluşturabilirseniz daha kolay ilerlersiniz.
3- Mümkün mertebe örnek dosyaları karıştırın. Tarihsel bir mod yapacaksanız olayların örgüsünü oyundaki tarihe uyacak şekilde yapın. Mesela Montrö Boğazlar Sözleşmesini, Rheinland'dan örnek alabilirsiniz.
4-Tecrübesiz halinizle devasa modlar yapmaya kalkmayın. Zaten muhtemelen beceremeyip bırakırsınız. Büyük modlar büyük ekiplerle yapılabiliyor. Ya da az kişiyle bile olsa aylar sürebiliyor.
5-Modun senaryosu ve içeriğinde aşırı uçuk kaçık bölümlerden mümkün mertebe kaçının. Bunların pek çoğunu profesyonel modcular bile yapamadığı oluyor.
6-Kapsamlı bir mod amaçlıyorsanız önce ufak tefek modlar geliştirip denemeler yapın. Hedefi Veteran'da açmaya gerek yok :)

7
Son derece sakin ve temkinli hatta paranoyak derecede temkinli bir karaktere sahip olan bir hükümdara İngiliz sefiri tokatlatılmasından tutun, CB'nin Abdülhamid'in idam edildiğini sanmasına hatta hiç bir toprak kaybetmediğinden bahsetmesine, bilmem kaçıncı kuşaktan torunu olduğunu iddia eden bir kadının tazminat olarak ada istemesinden tutun, 93 Harbinin kaybedilmediğinin aksine Rusların Çatalca'ya dek gelişinin sebebinin Abdülhamid'den af dilemek için olduğunu iddia eden "yazar"lara, Girit ve Kıbrıs meselelerine, Meşrutiyete... Son bir kaç yıldır ayyuka çıkan Abdülhamid tüccarlığı ve çarpıtma tarihi meseleler hakkında etraflıca neler düşünüyorsunuz? Abdülhamid'in bu denli gündem olmasını neye bağlıyorsunuz? Hakaret etmeden tartışabiliriz bunu.

8
Sitede veya Steam'de hiç fark etmez mod çalışmalarının yarısından çoğu oyuna bir katkı sağlamayan fantastik modlar olarak üretiliyor. Neden bu tip çalışmalar yerine oyunun ana konusuna destek sağlayacak modlara çabalamıyorsunuz? Hem emeğinizin de bir manası olur. Tabii bu benim görüşüm.

9
Biliyorsunuz oyunda tümen yapılarında özellikle manpower konusunda aşırılıklar mevcut. Destek taburlarının 400-500 kişi olması hiç ama hiç gerçekçi değil. Yine Taburlar da bu şekilde aşırı fazla. Daha Küçük mevcutlu tümenler ile aynı anda daha çok tümeni savaşa sürebilmeyi düşünüyorum. Yani normal bir piyade taburu 400-500 kişi destek birlikleri de 150-200 kişi olmalı. aynı şekilde mevcutları düştüğü için de combat width olarak düşmeli. Bi örnek Tümen yapalım:

Mühendis    Piyade   Piyade   Piyade
Gözcü         Piyade   Piyade   Piyade
Tanksavar   Piyade   Piyade   Piyade
Topçu       
Sıhhiye

Normalde Böyle bir bölük ~10000 kişiden oluşurken olması gereken 5000-6000 kişi.

200    500   500   500
150    500   500   500
150    500   500   500
200       
200

Bu şekilde düzenlenebilecek bir modda ise manpower= 5400 combat width=9 olacak (Eğer Topçu Tankçı vs eklerseniz +2 CW olacak)

Fikir bu yönde ve öneri ve eleştirilerinizi bekliyorum

10
Hearts Of Iron IV / Esir Kampı Mekaniği(Geliştirme Fikri)
« : 30 Ocak 2018, 00:13:06 »
Şimdi şöyle bir fikir var aklımda ama yapılabilir mi bilmiyorum. Paradox %99 böyle bir fikri kabul etmez ama belki buna kafa yorar ekip kurup makul şekliyle geliştirebiliriz.

-Yapılar kısmı gibi esir kampı inşa etme oluşacak. Ve esir kampı inşa etmek zorunlu olacak. Her kamp 10bin kişi barındıracak. Her  şehirde yalnız 1 tane kamp olabilecek.
-Savaşlarda mağlup tarafın kayıplar kısmının %10'u esir kamplarına gidecek. Kamp kapasitesi yeterliyse esir kısım attration yiyecek. Aylık kamplarda %0,1 ölüm vs olabilecek. Toplu kıyımlar infazlar olmayacak. Fikri sadizme çevirmeye gerek yok :)
-Kamp yetersizse Her gün esir sayısının %1i kadar firar olacak ve bu kayıplar tekrar manpower olarak ülkesine dönecek. Ta ki dengelenene dek.
-Bir ülke içinde esirlerinin(müttefiklerinin de esirleri) bulunduğu bir kampı düşmandan ele geçirirse kamptaki herkes ele geçiren ülkenin manpower havuzuna dahil olacak.
-Esir kampı yalnızca kapitülasyonu kabul etmiş ülkelerin topraklarında ve kendi core topraklarında inşa edilebilecek. Kapitülasyonu kabul etmemiş ülkede kurulamayacak.
-Esirler çalıştırılabilecek. Kampın bulunduğu bölgede ekipman üretim kapasitesi artacak. Ancak çalışma olursa firar riski ve ölümler artacak. Hatta bazen tüm kampın firar ettiği durumlar olabilecek ya da Kamptaki esirler silahlanıp direnişe başlayabilecek. Cephe gerinizde devasa bir esir ordusu olabilecek. Ve bu ordu eğer müttefik bir devlete ulaşırsa doğrudan manpower olarak ülkesine dönebilecek.

Proje çok derinlemesine ve oldukça zor görünüyor ama buna kafa yormak için modlamadan fazlası gerekiyor. Fikir beğenilirse yapamasak bile belki Paradoxa bile detaylı bir açıklama ile yollayabiliriz.

https://steamcommunity.com/app/394360/discussions/0/1291817837636221089/ Çok benzer şeyler yazılmış ama konuyu kilitlemişler.

11
Yapılan DLCler devamlı olarak genişleme amaçlı olsa da yapay zekanın hala önemli bir problemi var. Yapay zekanın asker gruplamasına dair bir geliştirme yapılması lazım bence. Yani denizcilerin denizci tümenleri ile birleştirilip bir komutana bağlanması gerekiyor. Ya da daha hiç bir oyunda AI tarafından paraşütçü kullanıldığını görmedim. Daha doğrusu paraşütçülerin uçaktan atladığını görmedim. Yine bence çıkartma konusunda da kısıtlamalar yapılması lazım. Kalkıp da Amerika'dan bir limandan Berlin'e çıkmak hiç mantıklı değil. Umarım operasyonel bir yapay zeka geliştirmesi yaparlar da denizciler ve paraşütçüler ile savaşın şekli değişir.

12
Hearts Of Iron IV / Günlük HOI4 - Geliştirici Günlüğü [13 Aralık 2017]
« : 13 Aralık 2017, 16:48:26 »
HoI 4 Dev Diary - Sınır Savaşları: Savaş Lordları(Orijinal metin çeviri için çok sıkıntılı bir İngilizce'ye sahip. O yüzden pek çok yerde birebir çeviri yerine yorumladım.)

Aralık ayının ebedi karanlıkla sarılı donmuş çorak arazisi İsveç'ten merhaba!

Temel oyunda, Çin Savaş Lordları saçma sapan bir önderlik yürütüyordu.

Başlangıçtaki mevcut halleri ile normal olarak oynanabilir(en azından standart odak ağacına sahip herhangi bir ülke kadar oynanabilir) haldeydiler ve Çin-Japon savaşı başladığında olayların ilginçleşmesiyle birlikte Milliyetçi Çin tarafından yutuluyorlardı.

Bu, Milliyetçi Çin oyuncusunun ile diğerleri arasında çok az bir etkileşime girmesi anlamına gelmektedir ve savaşın başlamasından itibaren her şekilde Milliyetçiler tarafından yutulacaklardır. Bu durum, Milliyetçilerin durumunu tarihsellik açısından olduğundan biraz daha kolaylaştırıyordu. Bu yüzden Milliyetçilerin karşılaştıkları sorunları gerçekten göstermek için, Savaş Lordları'nı biraz daha dinamik hale getirmek zorundaydık - bunu yaparken de onları oynamak için biraz daha ilginç kıldık.

Milliyetçi oyuncunun ülkeyi birleştirip savaş lordlarından yönetimlerini devralması hala mümkün olacak, bunun için kaynak ve çaba harcanmak oyuncunun elinde olabilecektir.



Yine de "Savaş Lordu" ağacının biraz kenar süsü kalacağını biliyorduk, bu yüzden 5 Savaş Lordu'nun tümünün (Shanxi, Xibei San Ma, Sinkiang, Yunnan, Guanxi Clique) aynı odak ağacına sahip olmasına karar verdik ve normal bir ülke için yapacağımızdan biraz daha küçük bir odak ağacı yaptık.

Bununla birlikte, oyuncunun fark yaratabilmesini ve oldukça küçük ve sınırlı olan savaş lordları odak ağacına sonsuza dek sıkışmamasını istiyorduk. Odak ağacının arkasındaki temel fikir, savaş lordlarından herhangi birisinin Çin'deki üstünlük mücadelesini kazanarak ulusal liderliği ele geçirmesi ve nihayetinde tam Milliyetçi veya Komünist Odak Ağaçlarına geçiş yapabilmek için erişim imkanı sağlamasıdır. Bu imkan, onları Çin İç Savaşı'nda tam teşekküllü yarışmacılar haline getiriyor.



Bunu yapmak için üç temel seçeneğiniz vardır: Milliyetçilerle işbirliği yapın, Komünistler'in tarafında olun veya kendi kaderinizi tayin edin. (belki daha sonra Japonya'ya yanaşmak isteyebilirsiniz). Güç merkeziniz güvende olduğunda, siyasi mücadeleye katılmaya ve Çin'in siyasi alandaki liderliği için hareket etmeye karar verebilirsiniz.



Bu çekişme, Komünist Çin hakkındaki Geliştirme Günlüğü'nde ana hatlarıyla anlattığımız mekanik yöntemlerini kullanmaktadır ve eğer Milliyetçilerle Komünistler arasındaki siyasi iktidar mücadelesi devam ediyorsa, diğer savaş lordları da mücadeleye katılabilecektir. Eğer mücadeleyi kazanırsanız ve ulusal liderlikte iddianız varsa, odak ağacınız Milliyetçi Çin odak ağacına geçecektir.




Son olarak, şüphesiz kendi başınıza yol alma seçeneğinin en zor olan yanı, her iki tarafı da kendinize düşman ilan etmenizdir ki bu seçiminizle hiç bir uzlaşmaya gerek duymadan tüm Çin'de hak iddia etme şansına da sahip olursunuz. Japonlar ile işbirliği için girişimlerinde bulunabilirsiniz. Ancak onların böyle bir teklifi kabul edeceğinin de garantisinin olmadığını bilmeniz gerekir. Yani her halükarda birileriyle alışveriş yapmanız gerekecekti. Bu yaklaşım aynı zamanda Çin'deki siyasi mücadeleye katılma şansınızı da engeller, yani bunun için savaşmanız gerekir.

Bununla birlikte, bölgedeki milliyetçi ordularla sahada karşı karşıya gelmek onların tüm zayıflıklarına rağmen fazla gelebilir. Sınır Savaşları'nı da biraz genişletmeye karar verdik. Riski yönetilebilir tutarken, bağımsız fikirli savaş lordlarına yayılma seçeneği sunulabilir.

Bu, bir miktar PP gerektirir ve onlara birliklerin konumlandırılması ya da devletin kontrolünü kaybetme riski taşıdıklarını bildiren bir event ortaya çıkarır.



Bir süre sonra, olayı başlatan her kimse durumu daha da tırmandıracak bir karar alır. Bu karar uzun süre uygulamaya geçirilmediği takdirde olaylar unutulur ve hiçbir şey olmaz.



Olayı bir sınır çatışmasına tırmandırmak için, kışkırtıcının sınıra birlikler yığması ve kararlar kısmından ilgili kararı seçmesi gerekir. İki devletin tümenleri, daha az bonus veren arazi, daha düşük savaş genişliği vs. gibi özel kurallarla sınırlı bir savaş tipinde savaşmaya başlar. Olayı ilk başlatan ülke saldırgan olarak kabul edilir.



Mücadele uzunca bir süre devam edecek ve eğer kimse zafere ulaşamazsa, çatışmanın bir çıkmaza girdiği kabul edilecek. Bu durumda, iki taraf bir miktar ordu tecrübesiyle ve savunan taraf bölgesine başarıyla savunabildiği için de ayrıca bir miktar PP ile ödüllendirilir. Bu, saldırgan için yumuşak bir kayıp olmakla birlikte, tüm olayı başlatmak için harcanan PP'nin haricinde büyük bir maliyete sebep olmaz.



Hem saldırgan hem de savunmacı, çatışmayı bir miktar daha PP kullanarak daha da tırmandırmayı seçebilir. Bunu yapmak muharebelerde fazladan çatışma bonusu sağlar, daha fazla birliğin savaşa katılmasına müsaade eder ve çatışmayı topyekün bir savaşın eşiğine iter. Her iki taraf da bu noktada geri çekilebilir, ancak bu durum sınır çatışmasının kaybedilmesine neden olur. Bu hamle ile savaş kazanma umudunuzun kalmayacağı bir hale evrilebilir ve tüm savaşın gidişatı olumsuzlaşır.

Taraflardan herhangi biri daha fazla çatışmayı tırmandırmayı seçerse, kısa bir süre sonra savaşın büyüyeceği diğer tarafa haber edilir.

Haftaya modcular için Noele özel bazı güzel şeyler olacak.


Özetlemek gerekirse;

1- Warlordlara küçük birer odak ağacı yapılmış. 5 Warlord için de ortak odak ağacı yapılmış.
2- Duruma göre Milliyetçilere katılım yine olabiliyor. Önünüzdeki diğer seçenekler Komünistlere yanlamak ya da yalnız kurt takılmak. Yalnız kurt takılmak iki tarafı da size düşman edebiliyor. Yalnız kurt olmayı seçerseniz bu kez de Japonlara yanlama şansınız var. Ancak Japonların bunu kabul etmeme ihtimali yüksek. Ayrıca Japonlara yanlamak dışındaki tüm seçeneklerde büyük odak ağaçlarından birine ulaşma şansına sahipsiniz. Ayırca tüm ÇiN'deki siyasi mücadeleyi de kazanma şansına sahip olabilirsiniz. Bu tamamen sizin çizdiğiniz yola bağlı.
3- Diğer warlordlarla sınır çatışması yaratabiliyorsunuz. Bunun için sınıra asker dizmeniz yeterli. Sonra bir event geliyor ve tercihinizle LET THE FIGHT BEGIN. Bu çatışma kısıtlı bir sınır savaşından ibaret ve pek çok savaş bonusunun etkisini düşük kademede alıyorsunuz.
4- Savaş lordları arasındaki sınır çatışmaları tırmandırılırsa en nihayetinde bu çatışmalar topyekün bir savaşa dönüşebiliyor.

Açıkçası çok da gerekli olmayan, gereksiz bir günlük olmuş.

13
Hearts Of Iron IV / Modu steame nasıl yüklerim?
« : 04 Aralık 2017, 20:26:30 »
Bununla ilgili düzgün bir rehber var mı? Zip olarak mı yüklüyoruz klasör olarak mı?

14
Hearts Of Iron IV / Steam'de Hearts of Iron IV indirimde
« : 22 Kasım 2017, 22:26:04 »
Oyunu sorunsuz oynamak için bu paketler yeterli mi?

15
Hearts Of Iron IV / Steam'de Hangi Sürüm Tam Sürüm Oluyor?
« : 10 Kasım 2017, 22:28:51 »
Oyunu eksiksiz olarak satın almak için tek bir paket var mı?

Mesela şu Field Marshal Edition tüm dlcleri içeriyor mu?

16
"İspanyol Mavi Tümeni askerleri dirayetli fakat disiplinsiz ve tedirginlermiş. Askerler soğuktan ıstırap çekiyor ve kadın istiyorlarmış. Almanların şap etkili haplarının onların üstünde en ufak bir etkisi olmamış. Pek çok şikâyetin ardından Alman komutanlığı geneleve gitmelerine izin vermiş ve kendilerine prezervatif dağıtılmış. Ardından karşı emir gelmiş: Polonyalı kadınlarla temas kurmayacaklarmış. İspanyollar durumu protesto etmek için prezervatiflerini şişirip tüfeklerinin ucuna bağlamışlar. Böylelikle Varşova banliyölerindekiler İspanyol lejyonerleri tarafından taşınan on beş bin prezervatifin geçit törenine tanık olmuş."

25 Kasım 1941
Kont Galeazzo Ciano
1939-1943 Savaş Günlükleri

17
HOI4 - Mod Geliştirme Atölyesi / Müzik Modlama Hakkında
« : 08 Kasım 2017, 16:01:07 »
Geliştirdiğim modu biliyorsunuz. Müzikleri ekledim çalışıyor ancak bir problem var. Benim eklediğim müziklerin yanında default müzikler de çalıyor. Bunu engellemenin kısa bir yolu var mı? Sadece kendi müzik dosyalarımın çalmasını istiyorum. Yoksa ilgili müzik dosyalarının tamamına aşağıdaki kodu eklemek zorunda kalacağım. haliyle bu da uzun iş.

Kod: [Seç]
modifier = {
factor = 0
tag = TUR
}

18
-Almanya Polonya'yı teslim aldıktan sonra beklemeden Fransa'ya yürüyor. Genelde de daha 1940 bile olmadan Paris düşüyor ve Fransa teslim oluyor. Oysaki Paris'in düşüşü Haziran 1940'da gerçekleşmişti. Bu tarihsel tutarsızlıktan dolayı da oyunda pek çok denge kayıyor. Yapay zeka ile "Garip Savaş" olayının yaşanması ve Almanya'nın Polonya'yı teslim aldıktan sonra bir kaç ay savaştan kaçınması gerekir.

-Yine benzer bir tutarsızlıktan dolayı 1941 yazında başlaması gereken Alman-Sovyet Savaşı Ocak ayında başlıyor.

-Üçüncü bir saçmalık da DoD dlc ile geldi. Yugoslavya için yapılan saçma sapan bir event floodu eklediler. Bu event dizisine göre Yugoslavya Almanya'nın ve İngiltere'nin her dış politika hamlesinde saçma sapan eventler alıyorlar. Bu sebepten ötürü Almanya'ya bir event gidiyor ve daha 1940'ın başında Yugoslavya'ya savaş açıyor. Oysaki gerçekte 1941de olması gerekiyordu. Yok o açmazsa da 90 gün sonra bu kez İngiltere savaş açıyor ve YUG Axis'e katılıyor. Bu durumda Almanya'nın odak ağacındaki Slovenya talepleri ile başlayan odak ağacının hiç bir manası kalmıyor. Aslında Sovyetlere 5 ay önceden savaş açmasının sebebi de bu. Event dosyalarını kurcalayıp 1 yıl erteledim. Bakalım deneyeceğim bunu. DoD dlc'si çok acemice yapılmış pek çok tarihi olmayan tutarsızlıklarla dolu. Umarım bunları ileride düzeltirler.

19
Kasıtlı yaptıklarını düşünmüyorum ama bu ne salaklıktır be kardeşim. Neye göre yaptınız bunu?


20
Hearts of Iron IV - Tarihi Türkiye Modu v1.4

#Açıklama
Merhaba. Hearts Of Iron'u yaklaşık olarak çıktığı günden beri oynuyordum. Ancak zamanla heyecanı azaldı. Oyunda Türkiye'nin generic focus olması ve oldukça zayıf durumda olması, neredeyse grafiksel olarak hiç bir destek görmemesi beni kodları kurcalamaya itti. Bu süreçte en ufak fikrim dahi olmadığı halde Photoshop dahi öğrendim. Dönemi öğrenmek için onlarca makale, yazı hatta ingilizce metin öğrendim. Localisation paketi için kendi çabamla 1000 satır event çevirisi yaptım ve ekibe yolladım. Bunların sonucunda aralıklı olarak 1 yıl süren bir emeğin mahsulü bu mod çıktı ortaya. Bu modun amacı Türkiye'yi daha dengeli bir seçenek haline getirmek ve Türk oyunculara daha çok keyif vermektir.

#Mod İçeriği
(aç/kapa)

#Ek İçerik
(aç/kapa)

#Tavsiye Edilen Tarihi Odak
(aç/kapa)

#Güncelleme Notları

v1.0
(aç/kapa)

v1.1
(aç/kapa)

v1.2
(aç/kapa)

v1.3
(aç/kapa)

v1.4

(aç/kapa)

İndirmek için:

Güncel Sürüm v1.4

----İyi Oyunlar----

Sayfa: [1]