İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - anderas andersen

Sayfa: [1]
1
Diğer Oyunlar / Clash of Clans Bot
« : 02 Mayıs 2016, 19:57:31 »
Arkadaşlar clash of clans için bot programı buldum. Sorunsuz çalışıyor. Direk indirme linkini veriyorum.

https://github.com/MyBotRun/MyBot/archive/release/MBR_5.3.2.zip

2
Diğer Oyunlar / HUMBLE BUNDLE
« : 27 Mart 2016, 13:17:37 »
Düzenli olarak 1$,7$ ve 12$ lık pakerler ile birçok oyunu indirimle sunan bir site. Herkesin takip etmesi gereken indirimleri var. Satın aldıktan sonra email adresinize gelen linke tıklayarak oyunların steamdan indirmek için gerekli olan kodu elde edebiliyorsunuz.

Sitenin linki: https://www.humblebundle.com/


SEGA Strategy Bundle da şu anda
 
1$ ödeyerek alabileceğiniz oyunlar: Company of Heroes Complete Edition, Warhammer 40,000: Dawn of War - Master Collection, Medieval II: Total War Collection, Rome: Total War™ Collection, SEGA Genesis/Megadrive Strategy Pack

7$ ödeyerek üstteki oyunlara ek olarak Valkyria Chronicles, Warhammer 40000: Dawn of War II - Grand Master Collection, Eastside Hockey Manager, Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai Collection oyunları ve Football Manager 2016 için %66 indirim paketi

12$ ödeyerek üstteki tüm oyunlara ek olarak Total War: ATTILA ve Company of Heroes 2: Master Collection oyunlarını da alabilirsiniz.


toplamda $379 civarında birpara ödemek yerine $12 ödeyere tüm bu oyunları alabilirsiniz. SEGA Strategy Bundle 9 gün sonra bitiyor.

3
Diğer Oyunlar / Gerilla Savaşı Konulu Oyun Önerisi
« : 17 Eylül 2015, 22:46:46 »
Arkadaşlar. Oyun kıtlığı çekiyorum bu aralar. Gerilla savaşı yapabileceğim, az askerle taktik geliştirip çok iş yapabileceğim oyunlar önerebilirmisiniz. Xenonauts tarzı sıra tabanlı üs kurup yönetebileceğim oyunlar da olabilir.

4
1919-1947 / Almanya'nın Londra Borbardımanı
« : 03 Temmuz 2015, 14:21:32 »
Az önce Almanya'nın 2. dünya savaşında Londraya attığı bombaların hepsinin işaretlenmiş halini gösteren interaktif bir harita buldum sizlerle de paylaşmak istedim.

http://bombsight.org/#9/51.5310/-0.1689

5
Diğer Oyunlar / Prison Architect
« : 18 Mayıs 2015, 13:03:50 »
Arkadaşlar steamda prison artifact indirime girmiş. Alayım dedim 5 tane kadar seçenek vardı. Hangisi alayım sizce. Bilgisi olan varsa birini önerebilirmi acaba??

6
1453-1836 / Takiyüddin bin Maruf
« : 10 Mayıs 2015, 13:00:33 »
Yakın zamanda bir kitap okudum ve Takiyüddin efendinin rasathanesinin "Allah'ın işine karıştık veba bu yüzden geldi Osmanlıya" gibi bir söylemle Şeyh-ül İslam'ın fetvası ile yıkıldığı ve çalışmalarının toplatıldığı yazıyordu. Bu konuda bir bilgisi olan var mı? Neden bu kadar büyük bir bilim adamına böyle bir şey yapılsın ki??

7
Hearts of Iron III / Bölüm Düzeni
« : 09 Mayıs 2015, 00:35:20 »
Arkadaşlar bildiğiniz üzere Lakka ve ben bölümün yeni moderatörleri olduk.Bir ricamız var. Konularınızda ve yorumlarınızda yazım kurallarına dikkat etmeniz. Yazım kuralları bölümüne buradan ulaşabilirsiniz: http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=1286.msg16885#msg16885

iyi forumlar tbrk*

8
Crusader Kings II / Kral değişimi isyanları
« : 10 Nisan 2015, 12:30:07 »
Arkadaşlar yeni başladım oyuna. Barselona dükü ile oynuyordum. leon krallığını falan yendim (para hilesi yapıp asker çağırdım evil* evil*) sonra kral öldü 1 yaşında çocuk kral oldu( :fpalm:). çocuk şimdi 6 yaşında ama hala dükler isyan edip duruyorlar. :wall: :wall: :wall: sinirim bozuldu nasıl sakinleştireceğim ben bu dükleri. bi anlatabilirmisiniz

9
        herkese tekrar marhaba. küçük bir rehber daha hazırlayayım dedim. spoiler'lardan dolayı biraz garip göründü sanki ama böyle daha az yer kaplıyor ve aradığın bölümü bulması kolaylaşıyor diye yaptım.

   1. bölüm: general/amiral eklemek

(aç/kapa)

   2. bölüm: bakan ekleme

(aç/kapa)

   3. bölüm: siyasi görüş değiştirme, başlangıç teknolojilerini ve yasalarını ayarlama, yıllara göre bakanları ayarlama ve ülkeyi oyunun başında bir bloğa ekleme.

(aç/kapa)

10
HOI3 - Modlar / Modlama Ekibi
« : 18 Mart 2015, 22:19:06 »
Arkadaşlar bir mod ekibi kurmayı düşünüyorum. HoI4 çıkınca orda da devam edeceğiz. aklımda birkaç mod fikri var ve çok kişi olursak daha hızlı yapabiliriz. Ekip eventler ve birim ekleme konusunda yardımcı olacak ve tarih konusunda bize bilgi verebilecek kişilerden oluşmalı. katılmak isteyenler yorum atıp hangi konuda yardım edebileceklerini söylerlerse mutlu olurum. ekip listesi aşşağıdaki listeye yazacağım. 6 kişi yeter diye düşünüyorum ama fazlası da olabilir. Bir de ekip liderini ekip kararlaştırıldıktan sonra ekip içindekilerle belirleyeceğiz.


mod ekibi
1- ekip lideri :
2- event, birim ekleme:
3- event, birim ekleme:
4- event, birim ekleme:
5- tarihçi
6- tarihçi

Başvuru yapanlar:
event için:

anerasanersen
emirhankyy
HulkSpider02

terihçilik için:

yakuza373
OttomanEmpire

11
HOI3 - Mod Geliştirme Atölyesi / Yeni Birim Eklemek
« : 17 Mart 2015, 03:28:13 »
   event konusu tutunca bir de birim ekleme rehberi yaatım dedim.


        Öncelikle birkaç ücretsiz program tavsiye edeceğim:

        paint.net: resimleri düzenlemek ve siyahbeyaz yapmak için kullanıyorum.
        DDS Viewer: .dds uzantılı resimleri görüntülemek için bir program.
        notepad++ : .txt dosyalarını düzenlemek ve birden çok .txt dosyasının içeriğinde arama yapabildiğin güzel ve kolay kullanımlı bir programdır.

   Hadi Başlayalım. Birim eklemek çok zor bir iş değil zaten plaza forumda İngilizcesi var. Sizinle birlikte Türkiye için özel bir birim(ABD'nin Rangerleri gibi) eklemek istiyorum. öncelikle gerekli dosyaları yazayım

1) Hearts of Iron 3\localisation       units.csv

2) Hearts of Iron 3\gfx\mapitems         birim fotoları
   Hearts of Iron 3\gfx\models         birim fotoları

3) Hearts of Iron 3\technologies         teknoloji ayarları
4) Hearts of Iron 3\interface          counters.gfx

   1. adım: birim dosyasını hazırlamak.

öncelikle Hearts of Iron 3\units (ya da Hearts of Iron 3\tfh\units) dosyasının içindeki birimlerden birisini boş bir txt dosyasına kopyalıyoruz. ben türkiyeye bordo bereliler ekleyeceğim. bunun için önce ranger Bridgeyi kopyalıyorum.

(aç/kapa)

ranger_brigade = birimin ismi. her birimin kendi özel ismi olmalı ve bu isim .txt dosyası ile aynı isimde olmalıdır.

usable_by = { USA } demek bu birimi sadece USA üretebilir demek.

type = land birimin türünü gösterir. oyunda 3 tip birim vardır. land (kara) air(hava) naval(deniz)

can_paradrop = yes = bu satır birimin havaindirme saldırısı yapabilmesini sağlar. Eğer belirtilmezse oyun "no" olarak algılar ve birim havaindirme yapamaz.

#limitations = limit. "minimum_of_type = 6" satırı bu birimden kaç adet tümen("x" derecesindeki) üretilebileceğini gösterir. yazılması zorunlu değildir. eğer yazmazsanız sınırsız limiti olur.

bu bilgileri istediğinz gibi değiştirin ben bordo bereli birimini düzenledim aşşağıdaki gibi:


(aç/kapa)


   adım 2: birim resimlerini düzenlemek.

   birim resimleri için bize

Hearts of Iron 3\gfx\mapitems
Hearts of Iron 3\gfx\model

klasörleri lazım.


   Hearts of Iron 3\gfx\mapitems klasöründe counters, mapcounters, smallcounters dosyaları lazım. counters klasöründeki .dds dosyaları 64x64 boyutundaki küçük resimlerdir ve üretim ekranında birimlerin şekillerini gösterir.

mapcounters, haritada birimlerin şekillerini gösterir.

smallcounters ise birimi seçtiğimizde generalin yanındaki birim resmidir.

bu resimleri kendiniz de yapabilirsiniz ama ben kopyala yapıştır yapıyorum. ve isimlerini değiştirip aynı klasörlere koyuyorum.

   Hearts of Iron 3\gfx\model klasöründe ise birimin üretim ekranında tıklayınca gelen resmidir. Bu resimler 192x104 boyutunda ve .tga formatında olmalıdır. resimler "....._brigade_0" şeklinde isimlendirilir. "_0" bölümü birimin seviyesini gösterir. birim seviye atladıkça değişmesi için (armorların tiger 3 e dönüşmesi gibi) vardır. birimler geliştikçe resimleri de değişir bu sayede.


   bölüm 3: birimleri oyuna tanıtmak

   birimin dosyasını ve resimlerini ayarladık. şimdi sırada bunları oyuna tanıtmak var. bunun için

Hearts of Iron 3\interface klasöründeki counters.gfx ve Hearts of Iron 3\localisation klasöründeki units.csv dosyasına ihtiyacımız var.

"ilk olarak units.csv dosyasını anlatayım. units.csv dosyası birimlerin isimlerinin ve kısaltmalarının yer aldığı dosyadır. bu dosyanın içinde "Unit Names" bölümüne bordo bereliler için şu satırları ekliyorum. maroon bridge birimin uzun ismi. MB ise kısa ismi.
(aç/kapa)
satırlarını ekliyorum. bu sayede birimimin kısa ve uzun isimlerini belirledik. şimdi de birimin üretim ekranında yer alması için counters.gfx  dosyasını düzenlememiz lazım. bunun için de kopyala yapıştr yapıp birkaç yeri değiştireceğiz. dosyayı açtıktan sonra ranger_bridgeyi araıyorum aşşağıdakine benzer 3 bölüm var. birisi counters, birisi mapcounters, sonuncusu ise smallcounters klasöründe belirlediğimiz resimleri tanıtmak içindir.

(aç/kapa)


bu bölümü kopyalayıp hemen altına yapıştırıyorum ve işaretli bölümleri kendi birimimin adı (maroon bridge verdiğim için ismi öyle yazdım.) ile değiştiriyorum. aşşağıaki gibi oluyor kopyaladığım bölüm. bunu 3 bölüm için de ayrı ayrı yapıyrum

(aç/kapa)


   bölüm 4: teknoloji.

   oyunda teknolojiler ilerledikçe birimlerin güçleri artıyor. bizim birlikler yerinde kalırsa olmaz. bunun için Hearts of Iron 3\technologiesklasörünü açıyorum. _Infantry Technologies klasörünü açıp ranger_brigade'yi (o birimi kopyalayarak oluşturduğum ve onun yeteneklerine sahip olmasını istediğim için.) arıyorum.
(aç/kapa)
smallarms_technology'den ranger bridge seviye başına 0.6 soft attack bonusu alıyormuş. bu satırı kopyalayıp hemen altına yapıştırıyor ve ranger_brigade ismini kendi birimimin ismi olan maroon_bridge ile değiştiriyoruz. ve bu işemi tüm ranger_brigade satırlarının altında tekrarlıyoruz.

   bölüm 5: birlikleri isimlendirmek.

   piyade birimi ürettiğimiz zaman türkiye için birimler 1. Piyade Tümeni, 2. Piyade Tümeni, 3. Piyade Tümeni... gibi isimler alıyorlar. bizim birimlerimizin de böyle isimler alması için Hearts of Iron 3\common\countries klasöründen birimi üretebilen ülkeyi seçyoruz ve  (ben türkiyeye eklediğim için türkiyeyi seçtim) "unit_names = {" satırının hemen altına kendi birimimizin isimlerini yazıyoruz. örneğini vereyim:

(aç/kapa)

şeklinde

12
   Eventler ve event hazırlama hakkında birçok soru soruldu forumda ben de bir rehber hazırladım.

   Eventler oyun esnasında oyundaki birçok şeyi değiştirmeye yarar. bölgelere binalar (fabrika, nükleer tesis vs.) eklemek, bölgelere core(hak iddiası) eklemek, bölgenin kontrolünü almak, veya depoları doldurmak.(fuel manpower money vs.)

   Hadi başlayalım. Öncelikle sık kullanılar event kodları ve manalarını açıklamak istiyorum

   # : sharp simgesi açıklama metni yazmanızı sağlar. oyun #dan sonra yazdıklarınızı çalıştırmaz. sadece eventi inceleyen kişi için kolaylık olması için kullanılır.

   ai_chance = { factor = 100 } : bu ai'nin bu olaydaki seçeneklerden hangisini seçeceğini belirler. factor kısmında 100 yazarsanız eğer ai kesinlikle o seçeneği seçer. Küçük bir örnekle açıklayayım.


(aç/kapa)

    country_event = {  id = 1975  : event ıd ler eventlerin kimlik numaraları gibidir. her eventin kendi kodu vardır.
oyunda kod ekranında eventleri bu ıd'leri kullanarak aktifleştiriyoruz.

   TAG : eventin hangi ülke için kullanılabilir olduğunu gösterir. Ülke taglarını "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Hearts of Iron 3\history\countries" klasöründeki dosyalardan öğrenebilirsiniz. (AFG - Afghanistan afg=afganistanın tag ismi gibi.)

   add_core = Province ID : bir bölgeye ülkenin coresini(hak iddiasını) eklemek için kullanılır. province ıd hangi bölgeye core ekleneceğini gösterir. Province ıdlerini "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Hearts of Iron 3\history\provinces" klasöründen öğrenebilirsiniz.

   remove_core = Province ID : bir bölgeden bir ülkenin coresini silmeye yarar.

   eventi aktifleştirmek konusu ise 2 şekilde olur.

   1) alt+ 2 + 1 ile açtığımız hile ekranında event ıd'sini yazarak(event 1975 gibi)
   2) eventlere tarih ekleyerek kendiliğinden aktifleşmesini sağlayarak. ancak bunu eğer mod yapmıyorsanız tavsiye etmem karışık bir olay (ve bazen çalışmadıkları oluyor.)



   Yeni bir event yapmak için öncelikle bir .txt dsyası oluşturup kodları yazıyoruz (aşşağıdaki örneklerdeki gibi) ve ardından bu txt dosyasını "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Hearts of Iron 3\events" klasörüne kaydediyoruz. (Dosya ismini event ıdsi olarak yazmanız event klasöründe karmaşayı önleyecektir.)
 

   Şimdi geçelim örneklere.


   1. Örnek:
   
   bir bölgeye fabrika eklemek için bir event. aynısını industry yerine
air_base, naval_base, coastal_fort, land_fort, anti_air, radar_station, nuclear_reactor, rocket_test, infra da yazarak diğer tip binaları ekleyebilirsiniz. daha fazla Province


(aç/kapa)

   2. Örnek:
newyork ve Washington DC şehirlerini Türkiyeye vermek.

(aç/kapa)


   3. Örnek

   Ülkenin depolarını kaynak ile doldurmak(oyunun vikipedi adresinden aldım)

   
(aç/kapa)

   sorular üzerine birkaç şeye daha açıklık getireyim.

   1)Eventlerin resimlerini düzenlemek.

   Event resimleri Hearts of Iron 3\gfx\pictures\events klasöründe .tga formatında ve 466x203 boyutlarında olmalıdır.

   2) çok seçenekli eventler.

   verdiğim örnekler hep tek seçenekli eventlerdi. bir de çok seçeneklileri anlatayım. çok seçenekli eventlere örnek vermek gerekirse her oyunda karşımıza çıkan Re-organization of the Foreign Ministry olabilir. yapımı da çok zor değildir.

(aç/kapa)

gördüğünüz gibi giğer erneklerde tek option yazıp eventi bitiriyorduk. burada fazladan bir option satırı açıp 2. seçeneği yazıyoruz.


   3) kendiliğinden  gerçekleşen eventler.

   eventler triggerli(tetikleyicili) veya zaman ayarlı olabilir.

   a) zaman ayarlı eventler:

   
(aç/kapa)

   satırları ile eventlere zaman ayarı koyabilirsin. months = 4 demek 1936 nın 4. ayında bu event kendiğinden gerçekleşecek demektir.


   b) triggerli eventler:

   
(aç/kapa)

triggerli eventler belirli koşullarda aktif olur. örnekteki trigger e göre event eğer Republican Spain bağımsızsa, savaşta değilse, Nationalist Spain yoksa(daha ortaya çıkmamışsa) ve Republican Spainin yönetim şekli national_socialism ,fascist_republic , germanic_fascist_republic, right_wing_republic, hungarian_right_wing_republic, right_wing_autocrat, absolute_monarchy, imperial değilse ve spanish_civil_war gerçekleşmemişse eğer çalışır. bu koşullardan bir tanesi bile sağlanmazsa eğer event çalışmaz. Oyunnun orjinal eventlerinden bu ikisinide bulunduran bir örnek vereyim:

(aç/kapa)

   4) event hazırlamak için tavsiye ettiğim programlar:

   irfanview : sadece .tga ları değil neredeyse tüm resim türlerini açabilen bir program.

   notepad++ : windowsun içindeki notepad dan çok daha kapsamlı ve kolay kullanışlı birden fazla .txt dosyasının içeriğini aynı anda görüntüleyip düzenleyip arama yapabilmenizi sağlayan bir program.

   paint.net : resim düzenlemek için kullandığım ücretsiz bir program. resimlerin boyutlarını değiştirmek ve siyah beyaz yapmak için kullanıyorum

   ddsviewer : eventlerin olmasa da yeni birim eklerken kullandığım dds dosyalarını açarken işe yarayan bir program

13
Hearts Of Iron IV / Heart of İron 4 wiki
« : 21 Şubat 2015, 14:20:39 »
HoI4 için de viki hazırlanmış. Bir yandan bu wikiyi türkçeye çevirmeye başlayalım bence. eni başlık eklendikçe hemen çeviririz sonra çok fazla uğraşmak zorunda kalmayız

Adresi: http://www.hoi4wiki.com/Hearts_of_Iron_4_Wiki

14
Hearts of Iron III / [ÇÖZÜLDÜ]oyunumda fena bug var
« : 13 Şubat 2015, 13:14:12 »
arkadaşlar sürekli yeni oyuna başlayıp deniyorum ama ispanyada iç savaş çıkmıyor hiç. 1943 oldu yıl polonya hala bağımsız. japonya çin e saldırmadı, türkiye +55 le komintern e yakınlaşıyor. 2 defa oyunu silip tekrar yükledim düzelmedi nasıl olucak bu iş ki??

15
HOI3 - Modlar / 20. yy savaşları
« : 28 Ocak 2015, 13:26:36 »
arkadaşlar oyunda 2. dünya savaşını yüzlerce kere kazandık (veya kaybettik) ben de dedim ki WW2 den biraz uzaklaşıp Kore, Vietnam, arap-israil, ırak-abd, iran-ırak ... gibi yeni savaşların modlarını hazırlamaya çalışıyorum. ilk olarak kore savaşı ile başlayacağım. senaryo olarak değil de oyunu 1936 dan başlayıp 2011 e kadar uzatarak eventler ve yen birimlerle yapmayı düşünüyorum. mod konusunda tecrübeli olanlar yardım edebilirler zira bu oyunda modlama konusunda daha yeni sayılırım.

Sayfa: [1]