İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - pistoltr

Sayfa: [1]
1
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - Devletinizi Yollayın!
« : 16 Ağustos 2018, 21:59:41 »
@tervel hocam yeni versiyonda line artillery pek etkili değil zaten ve evet, pahalı. Normal piyade tümeni daha az maliyetle 20-60 soft atak eksik kalıyor sadece.

Ama topçuları support olarak koyabilirsin, 12 topçu istiyor ve gayet etkili. 10 veya 20 tabur piyade koyup (20 veya 40 cw) cepheye sürersen o tümenden gayet yeterli verim alırsın.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: tervel

2
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - Devletinizi Yollayın!
« : 05 Ağustos 2018, 15:04:18 »
@The Last Kaiser radar ile balık mı tutuyorsun hocam :D
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

3
Hearts Of Iron IV / Ynt: sp artielly nasıl üreticem?
« : 05 Ağustos 2018, 14:59:29 »
Normal üretim alanından tank üretir gibi üretebilirsin. Ama önce araştırmalardan açman lazım, normal tankların yanında ufak 3 tane kutucuk oluyor onlardan biri.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: hirohito3214

4
HOI4 - Modlar / Ynt: HOI4 Paradox Fan Üyeleri Modu
« : 02 Ağustos 2018, 13:16:48 »
Moğolistan
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Fernweh

5
Herkese merhaba! Ekibimizin çoğu artık tatilden döndü, yani artık günlük makinesinin çarklarının dönme vakti. Bugün uzun süredir eklemeyi düşündüğümüz yeni bir şey hakkında konuşuyor olacağız: Özel Oyun Kuralları

İlk önce, bunu neden yaptığımızı açıklayayım - HOI4 insanların çok farklı şekillerde oynayabildiği bir oyun. Tek oyunculu , çok oyunculu, achievement toplamak için, sıradan gevşemek için oynayanlar ve diğerleri. Ayrıca "Tarihsel" oynayanlar ile oynamayanlar arasında büyük bir ayrım var (50/50 şeklinde). Tek oyunculu moda eğlence ve güç hissi katan pek çok şey, düzenli rekabet içeren çok oyunculu oyunlarda pek de dengeli değiller o yüzden çok oyunculu oyunları organize etmek güç olabiliyor, uzun kural listeleri ve oyun kuranların polislik yapması da dahil. Rekabetli oyunlar pek yaygın değil (MP oyunların %6'sı rekabetçi), şahsen oyuna dahil olmayan kural listelerini okumaya ve uygulamaya zorlamalarını bunun büyük bir sebebi olarak görüyorum.
Tek oyunculu oyunlara gelirsek, oyuncular sık sık oyunun genel gidişatını belirlemek istiyor. Örneğin bazıları konsol komutları kullanarak ülkelerini değiştiriyor ve o ülkede belli seçenekleri seçerek kafalarındaki senaryodaki uzun vadeli planlarına uyum sağlatıyorlar vs. ama bu tam olarak yeni başlayanların bilebileceği bir iş değil tabi, çok oyunculu oyunlarda da yapılamıyor zaten. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda farklı kural-kümeleri hazırlanabilmesine ve oyuncuların yapay zekanın gidişatını daha detaylı belirleyebilmesine destek vermemiz gerektiğine karar verdik.

Yani, özel oyun ayarları kısmına girin. Yeni oyuna başlamadan önce kullanabildiğiniz bu ayar, eski buff ayarlarını da kapsıyor:


Tercih ettiğiniz bu ayarlarınızı kaydedebilmeniz ve daha sonra tekrar kullanabilmeniz mümkün (hem tek oyunculu hem de çok oyunculu olarak). Kurallar direkt olarak oyunun derin-kodlanmış mekaniklerine etki etseler de uğraştık ve mümkün olduğu kadar modlanabilir kıldık. Sonlara doğru modlama yönlerinin üstünden geçeceğiz!

Ne gibi şeyler mi yapabilirsiniz? Henüz hepsini tam olarak bitirmedik, ama elimizdekileri aktaralım. Eminim ki yorumlarda insanların tonlarca önerisi olacak ;)

Tüm diplomatik durumların kurallarda yeri var. Yani işlerin gidişatını kısıtlayabilir ya da gidişatın önünü daha da açabiliriz. Bu özellikle odak ağaçlarını işin içine katınca daha da güzelleşiyor. Yeni İngiliz odak ağacının serbest bırakılabilir devletlerle birçok etkileşimi var, yani bu ayrıca bunu senaryodan değiştirmemize, saçma durumlardan ve oyun-açıklarından kaçınmamıza yardımcı olacak (mesela oyuncunun 'imparatorluk' yolundan gidip aynı zamanda tüm kolonilerini serbest bırakması gibi).





Burası gizlice yapılan şeyleri de içeriyor, yani örneğin darbeleri engelleyebilir veya sadece YZ'ye yapılabilir hale getirebilirsiniz. (MP oyunlarında genel bir kurald).


Ayrıca fort levelleri kısıtlama, paraşütçüleri kısıtlama gibi üzerinde çalıştığımız diğer ufak şeyler var. Belli zamandan önce savaş açmanın yasaklanması gibi oyuncuların çoğunlukla kullandığı kurallar falan da dahil. Bekliyorum ki yeni versiyon yayınlanmadan önce tüm bu ayarları canlı yayında sunacağız.

Ayrıca YZ'nin nasıl davranacağını da belirleyebiliyorsunuz. Yani bu daha belli seçenekleri tercih edeceği ve alternatif planlara yöneleceği anlamına geliyor. Şahsa özel bir oyun gidişatında YZ tarafından oluşturulan belli tarihsel/tarihsel olmayan olayları engellemek için bu, mükemmel bir yöntem.


Çoğu ülke için ideoloji ayarları var, Mançurya gibileri içinse duruma göre daha spesifik ayarlar bulunuyor:


Özellikle bunun gibi bazı özellikler DLC'lere bağlı, yani Walking the Tiger olmadan (bu odak ağacını getiren DLC) bu seçenek orada olmayacak. Bunun dışında tüm özel oyun kuralları sistemi bedava yükseltmenin bir parçası ve ileride bu özelliği kesinlikle daha da geliştireceğiz.

Kurallar başarımları (achievementları) genel olarak engelleyecek, fakat kurala göre ayarlanabilir yani her iki koşulda da uygun olduğunu düşündüğümüz bir achievement olursa yine de alınabilecek.

Modlama
Şöyle ki, kurallar üzerinde çalıştığımız zaman bazı multiplayer gruplarının kullandığı bazı küçük kuralları destekleyemediğimizi fark ettik ve bunun yerine işleri modüle etmek için mümkün olduğunca kolaylaştırmaya ve modlanabilir bir hale sokmaya çalıştık. Umarız ki yakın zamanda multiplayer oyunlar için tasarlanan kurallar Steam Atölye’de yerini alacak. Büyük mod yapımcılarının bazılarının kendi oyuncuları için özel kurallar ekleyeceğini umuyoruz.

Kural tanımlamaları böyle gözüküyor:


Ve teknoloji ağacı, odak ağacı, olaylara göre de çalışabilirler. Örneğin:


Diplomasi kuralları biraz daha özel. Hepsinin farklı iki tetikleyicisi var. Bu şekilde, standart oyun kontrollerini (oyun kodundan dünya gerilimine karşı kontroller gibi) _TRIGGER_OVERRIDES_GAME ile açıp kapatabilirsiniz. Kendi kural kontrollerinizde belirli eylemler için _ENABLE_TRIGGER kullanabilirsiniz, kurallar ülkeleri de içerebileceğinden böylece ülkeye özel kurallar oluşturabilirsiniz.
Garantiler için olan tetiklemeler böyle gözüküyor:


Bu kadardı! Man the Guns ve 1.6 'Ironclad' güncellemesi ile ilgili gelişmelerimizi görmek için haftaya bir daha uğrayın.

Yayınlayan: Podcat
Çeviri: @pistoltr @Fernweh
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Rapper, Hynkel, Agnostik, Fernweh, 25itroy25, The Last Kaiser

6
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - Devletinizi Yollayın!
« : 29 Temmuz 2018, 20:10:19 »
Yaptığım küçük bir dikkatsizlik yüzünden sovyet içimden geçti. Save'i sildim :(
https://www.youtube.com/v/zpG1Ywmbioc&fs=1&wmode=transparent
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Rapper, Agnostik, gktug7, 25itroy25, Dutchy

7
Mekanize tümenler görmek isteriz. :) )
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: batu.karasu1123

8
Macaristan, Death or Dishonor DLC'sinin Balkanlarında kendine özel odak ağacına sahip olan 3 ülkeden biridir. Bu rehberde en sağlıklı Avusturya-Macaristan kurma tekniğini ve bazı ufak detaylarını anlatacağım.

Macaristan odak ağacına gitmek için: https://hoi4.paradoxwikis.com/Hungarian_national_focus_tree


İlk olarak Trianon Anlaşması spirit'inden kurtulmalıyız. Bunu direkt monarşist focusuyla Avusturya'ya saldırarak yapabiliriz ama bu toplamda 50 bin-70 bin civarı asker kaybetmemize sebep olabilir. Ayrıca Avusturya'nın tümen şablonlarına ihtiyacımız var. Bu yüzden Secret Rearmament ile başlayıp War Games, sonra Bled Agreement focuslarını sırasıyla yapacağız.


Yeteri kadar politik güç biriktiğinde Partial Mobilization'a geçmeyi unutmayın. Ayrıca doktrini Trench Warfare olarak araştırın ki Almanya ile karşı karşıya geldiğinizde daha çok trench bonusunuz olsun.

Bled Agreement focusu tamamlandığında monarşi focuslarını Avusturya'ya referandum göndermeye kadar yapın. Avusturyayı ihlak ettikten sonra ileride Almanya'ya Südetleri teslim etmek istemiyorsanız Alp Dağlarına biraz land fort yapmanız gerekecek.




Şimdi burası biraz önemli. 1938 Şubatı Almanya tarihsel focus sırasında Army Innovations II'yi yapacak. Siz o sırada herhangi bir focus'u seçmeyin. Army Innovations II yarıya gelene kadar bekletin.


Yarıya geldiğinde Protect Czechoslovakia focusunu başlatın ve Çekoslovakya'ya Improve Relations yapın.


Çekoslovakya Almanların Südetenland talebi sayesinde oluşan tehditten dolayı kesinlikle annexlenmeyi kabul edecektir.

Hayırlı olsun. Nur topu gibi bir Avusturya-Macaristan-Bohemya İmparatorluğunuz oldu. Bundan sonrasında Mihver ve Müttefiklere karşı bol şans. :)


Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65, alemdar1227, 25itroy25

9
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 24 Temmuz 2018, 00:19:06 »
@Elensar videoya tekrar baktım, erzak/kaynak gemilerini Hint Okyanusu yerine Pasifik-Atlantik'ten geçirmiş. Onun için de muhtemelen Panama'dan izin almış olmalı.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Elensar

10
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 23 Temmuz 2018, 04:34:46 »


Kaynaklar yükseliyorsa cok iyi ozaman bende bunu merak edıyordum en cok  mesela ne kadar farkı vardır kaynak ornek verıyorum 30 celık olan yerde ne kadar arttırır 10. seviye alt yapı?
Eyaletten eyalete oradaki kaynakların oranına göre farklılık gösterir hocam. Deneyip gelecek faydaya göre(inşa işleminin bitmesine gerek kalmadan gözüküyor) inşa etmen daha iyi olur yani. Bir de fabrika vs. yapıları 5 birim altyapı olan yerde 1.5 hızıyla, 10 birim altyapı olan yerde 2.0 hızıyla inşa edersin, o yüzden fabrikaları ilk başta altyapısı büyük yerlere yaparsan kârda olursun.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

11
HOI4 - Haberler / HOI IV 1.6 #2 Yakıt - 27 HAZIRAN 2018
« : 21 Temmuz 2018, 19:00:48 »
Aradan bir süre geçse de yakıt konusu önemli bir güncelleme olacağı için yapımcı günlüğünü dikkate değer yerleri için ufak çeviri özetleri halinde hazırladım.

Deniz savaşları konseptli Man the Guns, bedava içerik olan 1.6 'Ironclad' güncellemesi ile birlikte sunulmak üzere üzerinde çalışılıyor. Henüz çıkış tarihini yayınlamayacaklar.

Yakıtlar normalde HOI4'te taşıtların üretiminde kullanılıyordu. Bunun iki sebebi; yeni oyuncuların bu sayede oyuna kolay aşina olması ve HOI3'teki yakıt stoklamadaki problemlerin önüne geçilmesi idi. Mevcut sistem çoğu yerde gayet güzel işlese de özellikle deniz savaşlarında yakıt için en ufak endişe duyulmaması pek doğru gelmemeye başlamış, mesela Japonların tarihte savaş planlarını bunu hesaplayarak yapmış olduğu gibi. Önce bu alanda bir yenilik yapmadan deniz konusunda bir güncelleme yapmak pek doğru değilmiş tabi.


Bu güncellemeden sonra motorlu taşıt bulunduran tümenler yakıt tüketecek. Özellikle savaşırken, hareket halindeyken ya da stratejik konumlandırma yaparken daha da fazla yakıt harcayacaklar. Tümenler kendileriyle birlikte az miktarda yakıt taşıyabilecek (erzak sistemi de aynı şekilde işliyor), yani yakıt gönderimi kesilirse tümenin mevcut yakıtının tükenmesi için az bir vaktiniz kalacak. Kötü düzeyde erzağı olan tümenler yakıtlarını daha geç dolduracak. (yani hızlı saldıramayacak veya hareket edemeyeceksiniz) ve tamamen kara bağlantınız kesildiyse yakıtı hiç dolduramayacaksınız. Yakıtsız olan bölüklerin özellikleri de hızlarıyla beraber düşecek.

Uçaklar türüne ve görevlerine göre yakıt tüketecek. (stratejik bombardıman uçakları yakıtı yiyip bitirmeyi sever) Interception (önleme) görevinde olan uçaklar daha az yakıt kullanacak (sadece düşman uçak gördüklerinde çıktıkları için.) Transport uçakları ise paket içine alınmış birliklerinize yakıt ilave edebilecek.

Birçok büyük gemiyi (capital ship) aktif görevde bulundurmaya dikkat etmeniz gerekecek. Yakıt stoklarınızın dibine vuracaklar. Burada yakıt konusunda stratejik davranmanız gerekecek.

Yakıtlar kullanılmamış petrollerden üretilecek, tank vesaire üretmek için artık petrol gerekmeyecek. Bakır gibi materyaller de eklemeyi düşünüyorlarmış. :) Yakıt yoksa elde etme yolları şunlar:
-Petrol zengini bölgeler ele geçirin.
-Petrol olan bölgelerinizin altyapısını güçlendirin.
-İthal petrol alın.
-Sentetik rafineri inşa edin.
-Lend-lease olarak petrol edinebilirsiniz.
-Düşman yakıt stoklarını ele geçirin.
-Daha gelişmiş petrol-yakıt dönüşümü teknolojilerini araştırın.


Yakıt stoklanabilir olacak, savaşta bitip bitmeyeceği garanti olmadığı için doğal olarak. Stoklanabilen yakıt ülkenizdeki bölge sayısına, altyapı oranına, yakıt silolarınıza ve ekonomik kanunlarınıza bağlı olacak. Yakıt siloları bombalanabilir olacak.





Son 2 paragrafta ana özelliklere nazaran arka plan hakkında vs. bilgi verilmiş, özet geçmeye gerek olmadığını düşünüyorum. İlk çevirim oldu, bu günlüğün üstünden zaman geçtiği ama önemli olmasına rağmen henüz paylaşılmadığı için böyle paylaştım. Gelecek günlükleri tam çeviri halinde iletmeye çalışacağız.

Paradox linki: https://hoi4.paradoxwikis.com/Developer_diaries
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Rapper, Hynkel, kerem1249

12
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - İlginç Görüntüler
« : 07 Temmuz 2018, 23:37:40 »
Arkadaşımla elite zorluk + UK'ye %100, Fransa'ya %50, Rusya'ya %50 boost vererek Almanya-İtalya olarak bir süre oynadık. Sonuç: 10 bin uçak üreten İngiltere Ruhr'u dümdüz etti. Rusya'da da 7 bin uçağı görünce savaş açmadan zirvede bırakmaya karar verdik...
Çıkarılan ders: Zorlukların b.kunu çıkarmamak lazımmış.

Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Florian Geyer

13
Tarih / Ynt: Diktatörler
« : 30 Haziran 2018, 14:00:59 »
@pistoltr dostum,
attığın link'teki şeylerin büyük kısmı zamanla avimler kamarısna devredildi, ayrıca link'e göre konuşursak yargının üzerinde 3-5 af yapmaktan başka yetkisi yok ve bu af en son taaa WW II'de kullanılmış

gerçekte kraliçe sadece hiç bir yetkisi bulunmayan ve danışman olarak görev yapan "lordlar kamarası" üyelerini seçip, halk'a moral vermek için törenlere filan katılıyor, var olan azıcık güçlerini bile kullanmıyor hem niye kullansın ki ? Tüm kararları ve dolayısıyla tüm eleştirileri Avimler kamarasındaki başbakan alırken niye kullansın yetkilerini ?.

ayrıca bir not düşmek isterim ki diktatör demek tam anlamı ile sınırsız yetki demek değil, despotizm-diktatörlük arasındaki ilişki demokrasi-cumhuriyet arasındaki ilişkiye benzer ikisi aynı şey değildir ama biri diğerinin içinde olabilir her neyse zaten detaylı anlatmaya üşeniyorum ne olsa kimsenin umrumda olmayacak herkes ne isterse onu düşünecek. İyi günler size
Doğru, attığım link dikkat çekmek isteyen bir takım kişilerin ürünü. Şimdi 5-6 yeri daha araştırdım. Basit bilgiyi bile böyle çarpıtarak yansıtmak "royalcentral.co.uk" adlı bir haber sitesine göre saçma ve a haber niteliğinde bir haber olmuş...
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: vakanüvis

14
Kaiserreich / Ynt: Kaiserreich
« : 28 Haziran 2018, 18:11:41 »
https://www.youtube.com/v/n5QDC63LMbk&fs=1&wmode=transparent




Her gün 50 Osmanlı bu şekilde işgale uğruyor... Destek olmak için 1 like = 10 tüfek
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Huai-Hen Teleüt, The New Kaiser, batu.karasu1123

15
1947 Sonrası / Ynt: Recep Tayyip Erdoğan
« : 26 Haziran 2018, 21:18:58 »
.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Noman Man, Revanchism

16
Kaiserreich / Ynt: Kaiserreich
« : 05 Haziran 2018, 07:16:30 »
Haberi yapıldı mı bilmiyorum ama oyunun "1.DS'yi Almanlar kazansaydı" konusunu ele aldığı malum. Ve bir easter egg olarak 1.DS'yi Almanya kaybetseydi ne olurdu konulu Führerreich adında bir kitap çıkacağını event olarak vermişlerdi.
(aç/kapa)

Ve bazı şakacı arkadaşlar bu "kurgu" Führerreich evreninin modunu çıkartmışlar.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1368243403
Bakmak için açtım da, bu görüntü milliyetçi duygularımı kabarttı. Bir ara oynayıp şu hamam böceklerini ezeyim.
https://prnt.sc/jqy8l9
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Huai-Hen Teleüt, The New Kaiser, batu.karasu1123

17
HOI4 - Modlar / Ynt: Money Mod (Para Modu)
« : 01 Haziran 2018, 19:33:17 »
Tankları falan tanrı mı satıyor acaba.  :P
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Ssipero

18
Monarşist Almanya değil de, mazoşist Almanya olmuş biraz.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: 25itroy25

19
1919-1947 / Ynt: Josef Stalin'in önemli bir sözü
« : 09 Mayıs 2018, 22:05:04 »
Anlayamadım, açar mısın?
Atatürk'ün Sosyalizme yatkınlığı, bu yönde yaptığı değişimler vardı ama Komünizme de tepkili bakıyordu.
Nasyonal Sosyalist Almanya'da da aynı şekilde Komünizme tepkili idiler.
Peki bu iki devlet neden bir sonraki aşamada Komünist olmadılar? Senin dediğine göre Sosyalizm, Komünizme atılan bir adımdı hani.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: kerem1249, Agnostik

Sayfa: [1]