İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - kerem1249

Sayfa: [1] 2
1
Forum Duyuruları / Ynt: Paradoxfan Discord Kanalı
« : 14 Ağustos 2018, 17:47:18 »
Sürekli güncel yazmanıza gerek yok bence. Ana sayfada uygun bir yere konu linki koyulabilir.
Bir daha güncel yazılması gerekmeyecek hatırlatma için teşekkürler dostum.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Wylde

2
Çöküş biraz hızlı oldu. Hikayeyi tamamen takip edemedim ama 12. bölüm her zamanki gibi çok güzeldi. Yunanistan'ın Ege'yi işgaline karşılık Batı Trakya'nın ele geçirilmesine Instagram'da yer verdik.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr, napolyon94

3
Herkese selam!

Bu hafta İberyanın Yeniden Fethini ve Kuzey Haçlılarını inceleyeceğiz. Gardınızı hemen düşürmeyin, halen çeşitli hatalar var ve ufak düzeltmelerle karşılaşabiliriz.



12. yüzyılın sonlarında ya da daha sonra, Töton Şövalyeleri eğer bir efendi tarafından tutulmazlar veya bir ülkede yerleşik bulunmazlarsa kuzeye (İskandinavya / Baltık / Rusya) dönmeye karar verebilirler. Orijinal duyuru olayından sonra, kuzeyde yaşayan herhangi bir Kral ya da İmparator, Tötonlardan saldırmaları için belirli bir hükümdarı hedeflemelerini isteyebilir.



Tötonlar kendilerine gelen talebi değerlendirdikten sonra bunu yapmak için toprak veya para isteyebilecekleri gibi, bedelsiz bir iyilik olarak da yapabilirler. Tötonlar kendilerine birini hedef seçtikten sonra tamamen ona odaklanırlar, özellikle hukuksuz krallığı Hristiyanlığa dönüştürmeyi amaç edinirler veya bir defalığa mahsus Düklerden biri uğruna savaşırlar. Kısaca, Tötonlar Hristiyan krallara düşman olmak istemezler.



Kuzey Haçlı Seferleri başladığında Tötonlar yerel güç odaklarından destek isteyecekler, bu doğrultuda olaya özel birimler onlara katılacak ve düşman Dükalığa doğru yürüyüş başlayacak. Bu savaştan zafer elde ederlerse Tötonlar bölgede sözü geçen bir Devlet haline gelecekler. Eğer bozguna uğrarlarsa, gelecekteki Kuzey Haçlı Seferlerini başlatmak için birkaç sene bekleyecekler; ikinci şanslarını denediklerinde de galibiyet alamazlarsa kuzeyden ayrılacaklar.



Tötonların kuzeyi etkisizleştirmesine yardım edenler altın, saygınlık, çeşitli eserler ve gerçekten dindarlarsa kan kutsaması kazanırlar.



Şimdi güneye dönelim, yenilenmiş bir Reconquista (İber'in yeniden Hristiyanlarca Fethi)'ya sahibiz. Her İberli Hristiyan efendi (Dük veya daha üstü) İberya'da toprağı olduğu müddetçe İber'in Hristiyanlaşması için harekete geçebilir. Reconquista hazırlıklarını başlatmaya yarayan yeni kararlar oluşturuldu. Bu karar önemli miktarda dindarlık, itibar ve altın kaybına mâl olacak. Dikkatini çekmek istediğimiz husus; Reconquista oyunun herhangi bir aşamasında başlatılabiliyor ve Haçlı Seferleri gibi çeşitli şartlara bağlı değil.




Reconquista başladıktan sonra hükümdar ertesi yıl kaynak ve asker toplamaya başlayacak. Her yıl veya iki yılda bir, hükümdara kıvılcımı yakmak için hazır olup olmadığını soran, Papa'dan çeşitli destekler arayan olaylar gelecek.



Saldırı için olağan durumlarda bir yıl beklemek gerekecek ancak hükümdar Reconquista'yı hemen yapmayı da kararlaştırabilecek, ama elbette bunun çeşitli dezavantajları olacak. Yeni Reconquista Casus Belli'si İberya'da özel düklüklere saldırma hakkını da verecek, bunun istisnası Navarra ve Balear Adaları olacak.

Reconquista devam ederken, Müslüman uluslardan bazıları hizmetlerini Hristiyanlara satabilecekler, veya tam tersi de olabilecek (tarihte Reconquista'nın yüzyıllarca sürmesinin oyuna yansıması). Hristiyan saldırganlara ve Müslüman savunuculara eş zamanlı olarak yardım edenleri (burada El Sid'e vurgu yapıyoruz) güçlendirici bir çeşit etki de var.



Reconquistador savaşı başarıyla tamamlarsa Reconquista sona erer ve Hristiyan bir hükümdar İspanya İmparatoru tacını giyer.




Son olarak, eğer Hristiyanlık İberya'da umutsuzca son demlerini yaşıyorsa kısaltılmış bir hazırlık süresi içinde Reconquista örgütlenecektir.



Ve geçen hafta yaptığımız gibi, oluşturulan yeni mekaniklerin devrede olup olmamasını ayarlanabilir kıldık.

Kuzey Haçlı Seferi
*Etkin
*Devre Dışı

Reconquista (İber'in Yeniden Fethi)
*Etkin
*Sınırlı (Maceralar yok)
*Devre Dışı


Bu günlük yalnızca Baltık ve İberya Yarımadası içindi. Umarız ki yeni eklenen özellikleri severek kullanırsınız! Haftaya yeni bir Crusader Kings II geliştirici günlüğü ile karşınızda olacağız.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr, Furkan 65, 25itroy25, Dutchy

4
1836-1919 / Ynt: Atatürk Sosyalist miydi?
« : 13 Ağustos 2018, 08:54:52 »
Burda ne demek istediğini anlamadım.Açıklar mısın ?
Atatürk sosyalist veya komünist değildi, milliyetçiliğe inanıyordu. Ancak sosyalizm öğretisinden çokca uygulama alıp kendi yönetiminde bunu uygulamıştır.

Laiklik, dinlerin ortadan kalkmasını teşviklemek, halkçı ve devletçi ekonomi modeli, Kürtlerin Irak'a sürülmesi fikrinin reddi, emperyalistlere karşı bölgesel işbirliği arayışı, SSCB ile saldırmazlık paktı gibi uygulamalar Atatürk'ün sosyalizm öğretisinden esinlenerek Kemalizm'i geliştirdiğini bizlere göstermekte.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr

5
Mount & Blade II: Bannerlord / M&B II: Bannerlord - Dev Blog #1
« : 12 Ağustos 2018, 12:24:11 »
Günlük Tarihi: 23 Kasım 2013

Mount&Blade serisinin hayranları ve okuyucular, bu blog TaleWorlds ailesini ve oyun geliştirme dünyamızın iç yüzünü anlamanız için planlandı. Ofislerimiz uzun bir koridorda sıralanan odalardan oluşuyor. Takım bazlı geliştirme yapımızı da yansıtacak şekilde, her oda farklı bir odakta çalışan farklı takımlara ev sahipliği yapıyor. Bu haftanın blogu sanat takımımız hakkında olacak, ya da bizim çağırdığımız şekilde “artist takımı”.

Çizerler ofisteki en çeşitli profesyonel arkaplana sahip grup. Bazıları usulen klasik sanatlar, sanat tarihi veya grafik tasarım okurken, diğerleri hobilerinden profesyonel olan kişiler. Hem işini bilen ustalar, hemde yeni mezunlar büyük ve rahat sandalyelerde oturuyorlar. Özenle düzeltilen bıyıklar, fiyakalı gözlükler, bir dizi karakter ve kişilik bulacaksınız. Her masa bir çeşit tablete sahip, bunlardan en etkileyicisi  kalem benzeri bir girdi ile çizim yapabilinen.”kalem ekranı” şeklinde pekte iç açıcı olmayan bir adlandırmayla karşımıza çıkan büyük, yüksek çözünürlüklü ekranlar. Bu eskiz çizmeyi veya gerçek bir tuvalde resim yapmanın bir benzerini, sanal çizim, kayıt, yakınlaştırma ve elinizi kirletmeden çizebilme olanakları sağlayan bir tablet.


TaleWorlds “Artist Takımı” iş üzerinde pür dikkatli. Arka plandaki postere dikkat.

Oyundaki her karakter, silah veya bina bir çizerler tarafından sanal evrende modelleniyor. Çizerler yazılım tarafından sağlanan olanaklar ile arzu edilen bir 3D şeklin (mesela bir kalkan) geometrisini işliyorlar. Bu şekle renk vermek için kaplama gerekiyor. Bu, gerçekçi bir resmi açıkta kalan yüzeye etkili bir biçimde boyayarak onu 3D şekle veya “mesh”e kaplamayı gerektiriyor.Arayüzü elementleri, ikonlar ve oyun menüleri için sanat çizimleri de gerekiyor. Animatörler çizerler ile aynı alanı paylaşıyorlar, motion capture teknolojisi ve el ile ortaya çıkarılan animasyonları canlı ve hareketli objeleri oyunda canlı hale getirmekte kullanıyorlar. Bu disiplinler kod yazmaktan farklı olup ve farklı kişiler ve farklı yetenekler gerektiriyor.

Çizerlerin odasında, TaleWorlds ofislerinden en büyük oda olmakla bilikte haftalık şirket toplantılarına ev sahipliği yapmakta, beyaz bir tahta bulunmakta, planlar ve hedeflerden çok sıralanmış pek çok eskiz ile dekore edilmiş durumda. Çizilecek iş tahtaya post-it notları ile birlikte çizilir ve online belgelerde saklanarak paylaşılır. Masalar en uygun iletişim şekli yerine tercih edilen ışık durumlarına göre konumlandırılmış halde. Panjurlar genellikle çekilmiş olur ve ışıklandırmalar doğru ambiyansı yaratmak ve en az ekran yansıması yapacak şekilde kullanılır. İşin çoğunluğu kulaklıklar takılı halde yapıldığı için genellikle sessizdir. Büyük bir kuluçka makinesi gibi.


Duvardaki fotoğraftan çizerlerin ne kadar çok çalıştıkları belli oluyor

Doğrudan modelleme ve kaplama programlarıyla çalışmanın yanı sıra, çizerler oyun içi görüntülerde de görev alırlar ve oyuna eşya eklemekte gerekli belgelere aşinalar. Bu ek yetenekleri uygulamak çizerlerin çalışmalarında etkinliklerini geliştiriyor; eğer oyun içinde bir sahneyi modellerken yeni bir eşya veya bina tasarlanması gerektiği vakit o iş ile uğraşabiliyorlar. Bu eşyaları oyuna ekleyebilmek de onlara çalışmalarını oyun içinde nasıl göründüklerini gösteriyor bu da onlara eşyalar üzerindeki materyalleri ve kaplamaları ayarlayarak en iyi görsel sonucu ortaya çıkarmalarına yarıyor. 3D sanat ve tasarımı hakkında genel olarak daha deneyimliler için oyun endüstrisinde sonradan öğrenilen bir olgu bu.


Oyunda kullanılan saçlardan bir tanesi. Sağ tarafa doğru kaplamasız bir hal alarak modelini görebilmemiz sağlanmış.

Çizerlerin şu sıralar odaklandığı konulardan bir tanesi karakter saçları. Saçlar, tüm oyunlar için, aynı anda farklı şekilde hareket eden birçok bireysel yapı içerdiği için gerçekçi hareket ve dokuları canlandırabilmek, gerçek zamanda yapıldığında oldukça yoğun kaynak gerektiren bir uğraştır. Bazı oyunlar bu canlandırmayı geliştirmek için farklı yönetmeler kullanırlar, ekranda bazen yüzlerce karakter görebileceğiniz Mount&Blade gibi bir oyunda kaynakları kurtarmak çok daha zor hale geliyor. Şu an üzerinde çalıştığımız yöntem, saç telleri ile kaplanmış (alfa kanalıyla poligonlara dönüştürülen) bir temelin (saça benzeyen bir bone tarzı) farklı yönlere hareket etmesinden ortaya çıkan doğal görünüş. Bu, bize Warband’de kullandığımız saç kaplamasının saça verdiği derinliğe oranla, daha fazla derinlik sağlıyor. Farkı aşağıda görebilirsiniz:


Sol tarafta M&B:Warband, sağ tarafta M&BII:Bannerlord. Fark inanılmaz. Yüz aşırı gerçekçi bir halde.

Şu an gördüğünüz manzara oyunun güncel halinden alınma ve saçlar büyük ihtimalle daha da üzerinde çalışılarak geliştirilecek. Bu, eğer beğenmediğiniz bir şey olursa ki bize bunu bildirmekten kendinizi alı koymayın, o şey büyük ihtimalle bizi mutlu etmiyordur. Bu konu hakkındaki en önemli gelişme ise yeni oyun motorumuzun gücüyle başarabildiğimiz bütün haliyle performansı çok fazla etkilemeden kullanılabilmesi.


Alıntı yapılan: Oyunfest
Mehmet Arda Gündüz tarafından Oyunfest için tercüme edilmiştir.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr, 25itroy25

6
HOI4 - Rehberler / Ynt: HOI4 - Rehber Arşivi ve İstek Konusu
« : 23 Temmuz 2018, 14:34:51 »
HOI4 Rehber isteklerinizi buradan yapabilirsiniz. Konu günceldir.
Japonya rehberi hazırlamak aklımdan geçiyor.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: napolyon94

7
Güzel bir seri olmuş. Benim bir önerim var, istersen her ülkenin konusunu ayrı olarak aç :)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr, KoKi, 25itroy25

8
HOI4 - Modlar / Ynt: HOI 4 - Mod Sohbet Konusu
« : 04 Temmuz 2018, 12:00:59 »
20 Temmuz'da @vakanüvis OHAL'i ilan edecek forum genelinde galiba...
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: vakanüvis

9
Herkes sırasıyla oy verecek. Oylama başlamıştır!
Sayın modum bu sistemle işimiz uzun sürer. Diyorum ki modların her birinin konusuna bu anketi açsak, konuların bağlantıları da verilse, üyeler her konuya girip anketi doldursa? Daha bir kolay olurdu.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr

10
Büyük Savaşın İntikamı / Market
« : 28 Mayıs 2018, 14:26:30 »
İdari ve Politik Binalar yalnızca bir kez alınabilir.

Politik Binalar:

(+15 PP)Mahalle Temsilciliği: 300.000
(+25 PP)İlçe Başkanlığı: 750.000
(+40 PP)İl Başkanlığı: 1.500.000
(+75 PP)Genel Merkez: 3.000.000
(+100 PP)Dış Temsilcilik: 5.000.000

İdari Binalar:

(+1 İstikrar)Kaymakamlık: 250.000
(+1 İstikrar)Meslek Odası: 500.000
(+3 İstikrar)Valilik: 600.000
(+2 Rejime Destek)Adliye: 750.000
(+3 Rejime Destek)Belediye Başkanlığı: 1.100.000
(+3 Güvenlik)Polis Karakolu: 700.000
(+3 Güvenlik)Jandarma Karakolu: 700.000
(+2 Güvenlik)Özel Birlikler Merkezi: 1.250.000
(+2 Güvenlik, +1 Rejime Destek -1 İstikrar)Paramiliter Güç: 1.500.000

Gelir Getirici Binalar:

(Gelir +40.000)Çiftlik: 200.000
(Gelir +60.000)İşhanı: 300.000
(Gelir +85.000)Maden: 400.000
(Gelir +140.000)Çarşı: 575.000
(Gelir +185.000)Küçük Fabrika: 700.000
(Gelir +240.000)Orta Fabrika: 1.050.000
(Gelir +300.000)Mega Fabrika: 1.300.000
(Gelir +425.000)Lunapark: 1.600.000
(Gelir +750.000)Metro: 2.500.000

Askeri Binalar:

(+100.000 Asker)(+20.000 Gider)Kışla: 400.000
(+500 Uçak)(+20.000 Gider)Havaalanı: 400.000
(+50 Gemi)(+10.000 Gider)Tersane: 400.000
(+25.000 Gider)İstihbarat Dairesi: 600.000

Askeri Birimler:

KARA
20.000 Acemi Er: 40.000
20.000 Nitelikli Er: 75.000
10.000 Motorize Er: 75.000
10.000 Özel Kuvvetler: 75.000
500 Topçu Bataryası: 70.000
100 Hafif Tank: 75.000

HAVA
50 Zeplin: 75.000
50 Stratejik Bombardıman I: 275.000
50 YHD I: 100.000
50 Avcı I: 100.000

DENİZ
Denizaltı: 85.000
Muhrip: 110.000
Hafif Kruvazör: 300.000
Ağır Kruvazör: 425.000
Savaş Kruvazörü: 700.000
Savaş Gemisi: 950.000
Uçak Gemisi: 1.100.000

GİZLİ SERVİS
10.000 Askeri Polis: 50.000
10.000 Milis: 30.000
1.000 Ajan: 100.000
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr

11
Forum Duyuruları / Paradox Interactive Türkiye Instagram'da!
« : 26 Mayıs 2018, 12:42:02 »
Dün itibariyle Instagram hesabımız yayına başlamıştır.
Forumla ve Paradox oyunlarıyla ilgili tüm gelişmeler hesabımızdan paylaşılacaktır. Ayrıca ödüllü çekilişlerimizde katılım koşullarından birisi Instagram'da bizi takip etmek olacak.

İnstagram Adresimiz:
https://www.instagram.com/paradoxinteractiveturkiye
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Liquido, Revanchism

12
Başarılı bir oyun. Instagram'da paylaştık:


Not: Instagram hesabımız açıldı. Bu tür üyelerimizden görseller ve kendimizden görseller paylaşılacaktır. Takip etmenizi öneriyoruz.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Independent

13
HOI4 - Haberler / HOI4 - Man the Guns ve PDXCON
« : 25 Mayıs 2018, 11:48:16 »
Merhaba!

Pdxcon'da bildiğiniz gibi HOI4 - Man the Guns genişlemesi duyuruldu. Bu genişleme ABD ve Birleşik Krallık ülkelerine ve deniz muharebelerine odaklanacak. Şimdilik net bir geliştirmeden bahsetmek için çok erken, bunun için önümüzdeki günlükleri takip etmenizi istiyoruz.


Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Grumpy

14
Mobilden bu yazıları yazmak, resim linklerini paylaşmak çok zor bundan dolayı bu hafta çoğu çeviriyi ertelemek zorunda kaldım. Bir arkadaşımızın içinden gelip bunu tercüme etmesi ve topluluğumuza yardımcı olması çok güzel bir durum. Çeviri için Yönetim Kurulu adına teşekkür ederim.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

15
Forum Duyuruları / Biyografi Düzenleme Özelliği
« : 20 Mayıs 2018, 17:05:31 »
Değerli üyelerimiz,

Forum profil seçeneklerine "Biyografi düzenleme" eklendi. Biyografilerinizi BBKod, Video ve Resim ekleme desteklerini de kullanarak oluşturabilirsiniz. Örnek biyografi için benim profilime göz atbilirsiniz.

Keyifli kullanımlar.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr

16
Çekiliş sona ermiştir.
@TooTHem isimli üyemiz kazanmıştır, hediyesini mutlu günlerde kullanmasını diliyoruz.
https://www.youtube.com/v/0XiH31KK9z4&fs=1&wmode=transparent

Gelecekte böyle bir faaliyette yeniden hep birlikte buluşmayı diliyor, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramını kutluyoruz.
Paradox Interactive Türkiye Ekibi
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: TooTHem

17
1919-1947 / Ynt: Weimar Cumhuriyeti(Almanya)
« : 13 Mayıs 2018, 13:38:42 »
Cumhuriyet hükümet tipinin hatalarını gösteren bir ülke. Halkın isteği sayesinde bir totaliter rejim kuruldu ve Yahudiler katledildi. Cumhuriyete hazır olmayan halklar bence cumhuriyetle idare edilmemeli.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Revanchism

18
Paradox Plaza'yı kullanan arkadaşlar lütfen konuya yazabilirler mi, 19 Mayıs Türk Başkahramanı Atatürk'ü Anma Bayramı bu tarihe denk geldiği için mutlu olduk diye? Belki oyun fragmanında bundan dolayı Atatürk anılır.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Revanchism

19
ÖNSÖZ:

Cities Skylines pek çok oyuncunun başına sıkıntı çıkaran bir oyundur. Oynamak tecrübe ve bilgi ister. O zaman tadına varısınız. Bu rehber de bir oyun tecrübeleri rehberidir (Son Zamanlarda Giremediğim İçin Tecrübesiz Kaldım). Ne yaşadıysak o ve yardımcı olur diye bu 10 maddelik özeti (!) hazırladım. Her şey burda olmuyabilir. Zaten bu rehber bir yere kadar işinize yarar. O yüzden kusura bakmayın. İnşaAllah yardımcı olur. Lütfen eksikler konusunda yorum atın. Yorumlara göre düzenleyip adam edebiliriz.
Hadi başlayalım:



1. TRAFİĞE YER YOK.
Trafik... Tüm sorunların mafya babası. Sabıkaları arasında çöp sorunları, yangın sorunları, sağlık sorunları vb. gibi büyük sorunlar bulunuyor. Eğer çok sık bu sıkıntıları yaşıyorsanız yolları geliştirip bir iki kavşak koyup (birbirine yakın ve ters yerlere koymayın) şehre birkaç çıkış ve giriş yapıp toplu taşıma (otobüs) hatlarını çok sayıda ama kısa yapıp ve viyadük ve tünelleri kullanıp (page up ve page down sayesinde) ve tek yön yolları kullanıp bu sorunu azaltabilirsiniz ki çöp sorunundan çok fazla çekmiş biri olarak size bunu sık sık kontrol edip acilen azaltmanızı tavsiye ederim. Bir not: BU SORUN HİÇ BİTMEZ! Bir not daha: BU SORUNU ÇÖZEYİMDERKEN BAŞKA SIKINTILAR DA DOĞABİLİR.

2. ELEKTİRİĞE DİKKAT EDİN YOKSA ÇARPILIRSINIZ.
Elektrik çok önemli bir sorun. Rüzgar tribünlerini rüzgarın en şiddetli yerlere koymanızı (suya konulan tribünler açılana kadar) ve şehrin yakınına koymamanızı tavsiye derim çünkü şehrin nefes alıyorum problem var psikolojili insanları gürültüden rahatsız oluyorlar (TÜRK İNSANI GİBİSİ YOK). Kömür tribünlerini şehre uzak koyun kirlilik yapıyorlar (Koyduğunuz yerlerin arsa değeri düşer sanayiye koymayın şehir sakinleri rahatsızlanabilir). Güneş panelleri sadece gündüzleri çalışır. Barajlara dikkat edin su altında kalıp sizi yüzüstü bırakabilirler. Nükleer santraller iyidir. Kabloları yolara kadar çekin yollar elektriği (tabi etrafında ev varsa) iletir.

3. BİR KAŞIK SUDA BOĞULMAYIN.
Su pompalarını koyarken dikkat edin. Akıntı yönüne göre atık suların ulaşamayacağı yere koyun. Tüm şehir zehirlenebilir. Boruları oluşan açık mavi alana göre şehirde boşluk kalmayacak şekilde koyun. Arıtmalı atık su cihazı çaçılınca onu kullanın. Kanalların suyunu boşaltmadan yıkmayın belli bir süre sonra yerden sular fışkırıp sel basar (Arkadaşım @TerliksiHayvan bunu yaşadı). Su kulelerine bulaşmayın. Koyarsanız kirli alanlara koymayın.

4. HARİTAYI ÖNCE KEŞFEDİN.
Bir save açıp haritanın madenlerin keşfedin veya kendiniz harita editleyin. Bazen madenlerin üzerine şehir inşa etme gibi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.

5. DENGELİ BİR EĞİTİM SİSTEMİ KURUN.
Başta mutlaka eğitimsiz bir bölge oluşturun ve fazla ofis yapmayın. Sanayide çalışacak adam bulamazsınız. Tabi bunun da bir sınırı var. Bir süre sonra ofisler sizi kurtaracak ama bu ofise geçiş sürecinde aniden saniyeden olma riski de var dikkatli olmalısınız.

6. PARA YOKSA OYUN DA YOK.
En büyük sıkıntılardan biri. Sakın borçlanmayın borçlanırsanız kapatmaya çalışın. Büyük zarar olur. Bütçeleri biraz kısın. Eğer çok sıkışırsanız vergileri en sona verip millet bağıncaya kadar para kasın. Bağırınca %11 %12 lere çekin. Maden ve benzeri şeyler ek kazanç getirir fazlasıyla ama madenin de bir sınırı var. Bir süre sonra yeterli maden yok diye bağırıyorlar. O zaman ofisleri de arttırmak gerekiyor eğitimliler için. Sonra sanayi tamamiyle de çökebiliyor maden yetersizliği yüzünden veya herkesin ofislere akın etmesi yüzünden.

7. TOPLU TAŞIMA İYİDİR
Toplu taşıma oldukça iyidir. Trafiği azaltır. Bedava haline getirerek de toplu taşıma kullanımını arttırabilirsiniz böylece trafik az da olsa azalır.

8. SAĞLIK, İTFAİYE, POLİS, ÇÖP VE ÖLÜLER
Bu hizmetleri mutlaka eksik etmeyin. Çöpler ve ölüleri yakma tesisleri konulabilir. Çöpü mutlaka koyun ve dolunca boşaltmayı unutmayın. Yakma tesisini ve kremeteryum da koyun (elektrik de üretirler). Bu hizmetler trafik yüzünden size sorun çıkarabilirler. Yol sisteminede dikkat edi. Bu yüzden bazı bölgelere giremedikleri oluyor.

9. İNSANLARI MUTLU EDİN.
Bol bol anıt, park vb. koyun ki halk mutlu olsun. Aynı zamanda iyi hizmet ederseniz de mutlu olurlar.

10. İNGİLİZCENİZ İYİ DEĞİLSE TÜRKÇE YAMA İNDİRİN.
İngilizceniz yeterli değilse oyundaki pek çok şeyi ve bilgilendirmeleri anlayamabilirsiniz. Bu durumda Türkçe yama indirmenizde fayda var.

Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. İyi oyunlar...
ALINTIDIR.
MalatyalıND isimli Steam kullanıcısına aittir. Paradox Oyunları topluluğuna katkısı için teşekkür ederiz.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: HaylHitler

20
Osmanlı'da son yapılan savaşın yorgunluğu hızla silinip atıldı. Takva ve millet coskuşuyla halk ve efendileri çok çalıştılar. Veliaht şehzade Bayezid ise umutsuzdu, kendisinin Rumeli'nde itibarı hızla siliniyordu. Üsküp Sancakbeyi olarak atanan bir diğer şehzademiz üretim ve bürokrasi üzerine harika çalışmalar yapmıştı.



Tüm bu çalışma arzusu payitahtımız Kostantiniyye'de de yayılmıştı. Sanatseverler mücevherleri payitaht ile buluşturdu. Dünya ticaretinin kalbi artık burada atar oldu. Kağıdın değeri Osmanlı Kağıt İşlemeciliği tarafından yükseltildi.





Böylesi asalet ve güce sahip olan bir imparatorluğun yüce dinini yayması için illa hoşgörü kullanması beklenemezdi. Yüzyıllardır bize düşmanlık besleyen Sırbistan ve onların kavmi Bosna Krallığı İslam'ın kılıcıyla alaşağı edilecek. Ey inananlar, muvaffakiyet yakındır!



Önemli şehirleri olan Semendere ve Visoki şehzade Bayezid'in üstün çabasıyla kolaylıkla düşürüldü. Herseğe çekilen kafir kolordusu Allah'ın izniyle yok edildi. Bu, gücümüzün ve imanımızın dayanağını sağlamlaştırdı.



Daha fazla dayanamayacağını anlayan Bosna Sırpları teslim oldu. Ellerindeki toprakların 5'te 4'ünü aldık ve son kalan şehirlerinde onları acılarıyla baş başa bıraktık.



Zaten orduları dağıtılmış ve yenilmiş olan Sırbistan'ın ise tamamı ilhak edildi.



İslam'ın kılıcı şimdi de Transilvanya'yı nuruyla aydınlatacak.



Halk bunca askeri tatbikata dayanamadı ve taleplerini bildirdi. Divan-ı Hümayun istanı başlamadan sonlandıracak olan bu talepleri onayladı.



Otoritemizden ödün vermemizi kaldıramayan şehzade Bayezid ince hastalığa tutuldu ve vefat etti.



Bu zaafiyetten yararlanan Habsburg İmparatorluğu ve mahiyetindeki işbirlikçileri ile kukla devletleri Arnavutluk bize haçlı seferberliği ilan etti. Alçak Papalık bizi resmen haçlı hedefi olarak gösterdi. Yanımızda kahramanca cenk eden Tunus, Kırım, Hırvatistan ve Moskova Knezliği'nin kutlu yardımı ile Friedrich III von Habsburg başkomutanlığındaki haçlı ordusunu defettik. Savaşın sonunda Yedisan ve İngil Kırım'a, Akkerman, Boğdan, Ragusa ve İşkodra ise Devlet-i Aliyye-i Osman'a bağlandı. Allah padişahı korusun!



Hiç olmadığı kadar güçlü olan II. Mehmed acilen Trabzon'a sefer düzenledi. Anadolu'dan Hristiyanlığı atmayı kendine birincil vazife edindi.



İyi haber tüm yurtta tellallar aracılığıyla duyuruldu. Trabzon artık Osmanlı'nın bir şehri oldu.



24 Muharrem 885 itibariyle Osmanlı İmparatorluğu sınırları:

Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

Sayfa: [1] 2