İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - kerem1249

Sayfa: [1]
1
1836-1919 / Ynt: Atatürk Sosyalist miydi?
« : Dün, 08:54:52 »
Burda ne demek istediğini anlamadım.Açıklar mısın ?
Atatürk sosyalist veya komünist değildi, milliyetçiliğe inanıyordu. Ancak sosyalizm öğretisinden çokca uygulama alıp kendi yönetiminde bunu uygulamıştır.

Laiklik, dinlerin ortadan kalkmasını teşviklemek, halkçı ve devletçi ekonomi modeli, Kürtlerin Irak'a sürülmesi fikrinin reddi, emperyalistlere karşı bölgesel işbirliği arayışı, SSCB ile saldırmazlık paktı gibi uygulamalar Atatürk'ün sosyalizm öğretisinden esinlenerek Kemalizm'i geliştirdiğini bizlere göstermekte.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr

2
Mount & Blade II: Bannerlord / M&B II: Bannerlord - Dev Blog #1
« : 12 Ağustos 2018, 12:24:11 »
Günlük Tarihi: 23 Kasım 2013

Mount&Blade serisinin hayranları ve okuyucular, bu blog TaleWorlds ailesini ve oyun geliştirme dünyamızın iç yüzünü anlamanız için planlandı. Ofislerimiz uzun bir koridorda sıralanan odalardan oluşuyor. Takım bazlı geliştirme yapımızı da yansıtacak şekilde, her oda farklı bir odakta çalışan farklı takımlara ev sahipliği yapıyor. Bu haftanın blogu sanat takımımız hakkında olacak, ya da bizim çağırdığımız şekilde “artist takımı”.

Çizerler ofisteki en çeşitli profesyonel arkaplana sahip grup. Bazıları usulen klasik sanatlar, sanat tarihi veya grafik tasarım okurken, diğerleri hobilerinden profesyonel olan kişiler. Hem işini bilen ustalar, hemde yeni mezunlar büyük ve rahat sandalyelerde oturuyorlar. Özenle düzeltilen bıyıklar, fiyakalı gözlükler, bir dizi karakter ve kişilik bulacaksınız. Her masa bir çeşit tablete sahip, bunlardan en etkileyicisi  kalem benzeri bir girdi ile çizim yapabilinen.”kalem ekranı” şeklinde pekte iç açıcı olmayan bir adlandırmayla karşımıza çıkan büyük, yüksek çözünürlüklü ekranlar. Bu eskiz çizmeyi veya gerçek bir tuvalde resim yapmanın bir benzerini, sanal çizim, kayıt, yakınlaştırma ve elinizi kirletmeden çizebilme olanakları sağlayan bir tablet.


TaleWorlds “Artist Takımı” iş üzerinde pür dikkatli. Arka plandaki postere dikkat.

Oyundaki her karakter, silah veya bina bir çizerler tarafından sanal evrende modelleniyor. Çizerler yazılım tarafından sağlanan olanaklar ile arzu edilen bir 3D şeklin (mesela bir kalkan) geometrisini işliyorlar. Bu şekle renk vermek için kaplama gerekiyor. Bu, gerçekçi bir resmi açıkta kalan yüzeye etkili bir biçimde boyayarak onu 3D şekle veya “mesh”e kaplamayı gerektiriyor.Arayüzü elementleri, ikonlar ve oyun menüleri için sanat çizimleri de gerekiyor. Animatörler çizerler ile aynı alanı paylaşıyorlar, motion capture teknolojisi ve el ile ortaya çıkarılan animasyonları canlı ve hareketli objeleri oyunda canlı hale getirmekte kullanıyorlar. Bu disiplinler kod yazmaktan farklı olup ve farklı kişiler ve farklı yetenekler gerektiriyor.

Çizerlerin odasında, TaleWorlds ofislerinden en büyük oda olmakla bilikte haftalık şirket toplantılarına ev sahipliği yapmakta, beyaz bir tahta bulunmakta, planlar ve hedeflerden çok sıralanmış pek çok eskiz ile dekore edilmiş durumda. Çizilecek iş tahtaya post-it notları ile birlikte çizilir ve online belgelerde saklanarak paylaşılır. Masalar en uygun iletişim şekli yerine tercih edilen ışık durumlarına göre konumlandırılmış halde. Panjurlar genellikle çekilmiş olur ve ışıklandırmalar doğru ambiyansı yaratmak ve en az ekran yansıması yapacak şekilde kullanılır. İşin çoğunluğu kulaklıklar takılı halde yapıldığı için genellikle sessizdir. Büyük bir kuluçka makinesi gibi.


Duvardaki fotoğraftan çizerlerin ne kadar çok çalıştıkları belli oluyor

Doğrudan modelleme ve kaplama programlarıyla çalışmanın yanı sıra, çizerler oyun içi görüntülerde de görev alırlar ve oyuna eşya eklemekte gerekli belgelere aşinalar. Bu ek yetenekleri uygulamak çizerlerin çalışmalarında etkinliklerini geliştiriyor; eğer oyun içinde bir sahneyi modellerken yeni bir eşya veya bina tasarlanması gerektiği vakit o iş ile uğraşabiliyorlar. Bu eşyaları oyuna ekleyebilmek de onlara çalışmalarını oyun içinde nasıl göründüklerini gösteriyor bu da onlara eşyalar üzerindeki materyalleri ve kaplamaları ayarlayarak en iyi görsel sonucu ortaya çıkarmalarına yarıyor. 3D sanat ve tasarımı hakkında genel olarak daha deneyimliler için oyun endüstrisinde sonradan öğrenilen bir olgu bu.


Oyunda kullanılan saçlardan bir tanesi. Sağ tarafa doğru kaplamasız bir hal alarak modelini görebilmemiz sağlanmış.

Çizerlerin şu sıralar odaklandığı konulardan bir tanesi karakter saçları. Saçlar, tüm oyunlar için, aynı anda farklı şekilde hareket eden birçok bireysel yapı içerdiği için gerçekçi hareket ve dokuları canlandırabilmek, gerçek zamanda yapıldığında oldukça yoğun kaynak gerektiren bir uğraştır. Bazı oyunlar bu canlandırmayı geliştirmek için farklı yönetmeler kullanırlar, ekranda bazen yüzlerce karakter görebileceğiniz Mount&Blade gibi bir oyunda kaynakları kurtarmak çok daha zor hale geliyor. Şu an üzerinde çalıştığımız yöntem, saç telleri ile kaplanmış (alfa kanalıyla poligonlara dönüştürülen) bir temelin (saça benzeyen bir bone tarzı) farklı yönlere hareket etmesinden ortaya çıkan doğal görünüş. Bu, bize Warband’de kullandığımız saç kaplamasının saça verdiği derinliğe oranla, daha fazla derinlik sağlıyor. Farkı aşağıda görebilirsiniz:


Sol tarafta M&B:Warband, sağ tarafta M&BII:Bannerlord. Fark inanılmaz. Yüz aşırı gerçekçi bir halde.

Şu an gördüğünüz manzara oyunun güncel halinden alınma ve saçlar büyük ihtimalle daha da üzerinde çalışılarak geliştirilecek. Bu, eğer beğenmediğiniz bir şey olursa ki bize bunu bildirmekten kendinizi alı koymayın, o şey büyük ihtimalle bizi mutlu etmiyordur. Bu konu hakkındaki en önemli gelişme ise yeni oyun motorumuzun gücüyle başarabildiğimiz bütün haliyle performansı çok fazla etkilemeden kullanılabilmesi.


Alıntı yapılan: Oyunfest
Mehmet Arda Gündüz tarafından Oyunfest için tercüme edilmiştir.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr, 25itroy25

3
HOI4 - Rehberler / Ynt: HOI4 - Rehber Arşivi ve İstek Konusu
« : 23 Temmuz 2018, 14:34:51 »
HOI4 Rehber isteklerinizi buradan yapabilirsiniz. Konu günceldir.
Japonya rehberi hazırlamak aklımdan geçiyor.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: napolyon94

4
Güzel bir seri olmuş. Benim bir önerim var, istersen her ülkenin konusunu ayrı olarak aç :)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr, KoKi, 25itroy25

5
HOI4 - Modlar / Ynt: HOI 4 - Mod Sohbet Konusu
« : 04 Temmuz 2018, 12:00:59 »
20 Temmuz'da @vakanüvis OHAL'i ilan edecek forum genelinde galiba...
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: vakanüvis

6
Herkes sırasıyla oy verecek. Oylama başlamıştır!
Sayın modum bu sistemle işimiz uzun sürer. Diyorum ki modların her birinin konusuna bu anketi açsak, konuların bağlantıları da verilse, üyeler her konuya girip anketi doldursa? Daha bir kolay olurdu.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr

7
Büyük Savaşın İntikamı / Market
« : 28 Mayıs 2018, 14:26:30 »
İdari ve Politik Binalar yalnızca bir kez alınabilir.

Politik Binalar:

(+15 PP)Mahalle Temsilciliği: 300.000
(+25 PP)İlçe Başkanlığı: 750.000
(+40 PP)İl Başkanlığı: 1.500.000
(+75 PP)Genel Merkez: 3.000.000
(+100 PP)Dış Temsilcilik: 5.000.000

İdari Binalar:

(+1 İstikrar)Kaymakamlık: 250.000
(+1 İstikrar)Meslek Odası: 500.000
(+3 İstikrar)Valilik: 600.000
(+2 Rejime Destek)Adliye: 750.000
(+3 Rejime Destek)Belediye Başkanlığı: 1.100.000
(+3 Güvenlik)Polis Karakolu: 700.000
(+3 Güvenlik)Jandarma Karakolu: 700.000
(+2 Güvenlik)Özel Birlikler Merkezi: 1.250.000
(+2 Güvenlik, +1 Rejime Destek -1 İstikrar)Paramiliter Güç: 1.500.000

Gelir Getirici Binalar:

(Gelir +40.000)Çiftlik: 200.000
(Gelir +60.000)İşhanı: 300.000
(Gelir +85.000)Maden: 400.000
(Gelir +140.000)Çarşı: 575.000
(Gelir +185.000)Küçük Fabrika: 700.000
(Gelir +240.000)Orta Fabrika: 1.050.000
(Gelir +300.000)Mega Fabrika: 1.300.000
(Gelir +425.000)Lunapark: 1.600.000
(Gelir +750.000)Metro: 2.500.000

Askeri Binalar:

(+100.000 Asker)(+20.000 Gider)Kışla: 400.000
(+500 Uçak)(+20.000 Gider)Havaalanı: 400.000
(+50 Gemi)(+10.000 Gider)Tersane: 400.000
(+25.000 Gider)İstihbarat Dairesi: 600.000

Askeri Birimler:

KARA
20.000 Acemi Er: 40.000
20.000 Nitelikli Er: 75.000
10.000 Motorize Er: 75.000
10.000 Özel Kuvvetler: 75.000
500 Topçu Bataryası: 70.000
100 Hafif Tank: 75.000

HAVA
50 Zeplin: 75.000
50 Stratejik Bombardıman I: 275.000
50 YHD I: 100.000
50 Avcı I: 100.000

DENİZ
Denizaltı: 85.000
Muhrip: 110.000
Hafif Kruvazör: 300.000
Ağır Kruvazör: 425.000
Savaş Kruvazörü: 700.000
Savaş Gemisi: 950.000
Uçak Gemisi: 1.100.000

GİZLİ SERVİS
10.000 Askeri Polis: 50.000
10.000 Milis: 30.000
1.000 Ajan: 100.000
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: pistoltr

8
Başarılı bir oyun. Instagram'da paylaştık:


Not: Instagram hesabımız açıldı. Bu tür üyelerimizden görseller ve kendimizden görseller paylaşılacaktır. Takip etmenizi öneriyoruz.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Independent

9
HOI4 - Haberler / HOI4 - Man the Guns ve PDXCON
« : 25 Mayıs 2018, 11:48:16 »
Merhaba!

Pdxcon'da bildiğiniz gibi HOI4 - Man the Guns genişlemesi duyuruldu. Bu genişleme ABD ve Birleşik Krallık ülkelerine ve deniz muharebelerine odaklanacak. Şimdilik net bir geliştirmeden bahsetmek için çok erken, bunun için önümüzdeki günlükleri takip etmenizi istiyoruz.


Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Grumpy

10
Mobilden bu yazıları yazmak, resim linklerini paylaşmak çok zor bundan dolayı bu hafta çoğu çeviriyi ertelemek zorunda kaldım. Bir arkadaşımızın içinden gelip bunu tercüme etmesi ve topluluğumuza yardımcı olması çok güzel bir durum. Çeviri için Yönetim Kurulu adına teşekkür ederim.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

11
1919-1947 / Ynt: Weimar Cumhuriyeti(Almanya)
« : 13 Mayıs 2018, 13:38:42 »
Cumhuriyet hükümet tipinin hatalarını gösteren bir ülke. Halkın isteği sayesinde bir totaliter rejim kuruldu ve Yahudiler katledildi. Cumhuriyete hazır olmayan halklar bence cumhuriyetle idare edilmemeli.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Revanchism

12
Paradox Plaza'yı kullanan arkadaşlar lütfen konuya yazabilirler mi, 19 Mayıs Türk Başkahramanı Atatürk'ü Anma Bayramı bu tarihe denk geldiği için mutlu olduk diye? Belki oyun fragmanında bundan dolayı Atatürk anılır.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Revanchism

13
ÖNSÖZ:

Cities Skylines pek çok oyuncunun başına sıkıntı çıkaran bir oyundur. Oynamak tecrübe ve bilgi ister. O zaman tadına varısınız. Bu rehber de bir oyun tecrübeleri rehberidir (Son Zamanlarda Giremediğim İçin Tecrübesiz Kaldım). Ne yaşadıysak o ve yardımcı olur diye bu 10 maddelik özeti (!) hazırladım. Her şey burda olmuyabilir. Zaten bu rehber bir yere kadar işinize yarar. O yüzden kusura bakmayın. İnşaAllah yardımcı olur. Lütfen eksikler konusunda yorum atın. Yorumlara göre düzenleyip adam edebiliriz.
Hadi başlayalım:



1. TRAFİĞE YER YOK.
Trafik... Tüm sorunların mafya babası. Sabıkaları arasında çöp sorunları, yangın sorunları, sağlık sorunları vb. gibi büyük sorunlar bulunuyor. Eğer çok sık bu sıkıntıları yaşıyorsanız yolları geliştirip bir iki kavşak koyup (birbirine yakın ve ters yerlere koymayın) şehre birkaç çıkış ve giriş yapıp toplu taşıma (otobüs) hatlarını çok sayıda ama kısa yapıp ve viyadük ve tünelleri kullanıp (page up ve page down sayesinde) ve tek yön yolları kullanıp bu sorunu azaltabilirsiniz ki çöp sorunundan çok fazla çekmiş biri olarak size bunu sık sık kontrol edip acilen azaltmanızı tavsiye ederim. Bir not: BU SORUN HİÇ BİTMEZ! Bir not daha: BU SORUNU ÇÖZEYİMDERKEN BAŞKA SIKINTILAR DA DOĞABİLİR.

2. ELEKTİRİĞE DİKKAT EDİN YOKSA ÇARPILIRSINIZ.
Elektrik çok önemli bir sorun. Rüzgar tribünlerini rüzgarın en şiddetli yerlere koymanızı (suya konulan tribünler açılana kadar) ve şehrin yakınına koymamanızı tavsiye derim çünkü şehrin nefes alıyorum problem var psikolojili insanları gürültüden rahatsız oluyorlar (TÜRK İNSANI GİBİSİ YOK). Kömür tribünlerini şehre uzak koyun kirlilik yapıyorlar (Koyduğunuz yerlerin arsa değeri düşer sanayiye koymayın şehir sakinleri rahatsızlanabilir). Güneş panelleri sadece gündüzleri çalışır. Barajlara dikkat edin su altında kalıp sizi yüzüstü bırakabilirler. Nükleer santraller iyidir. Kabloları yolara kadar çekin yollar elektriği (tabi etrafında ev varsa) iletir.

3. BİR KAŞIK SUDA BOĞULMAYIN.
Su pompalarını koyarken dikkat edin. Akıntı yönüne göre atık suların ulaşamayacağı yere koyun. Tüm şehir zehirlenebilir. Boruları oluşan açık mavi alana göre şehirde boşluk kalmayacak şekilde koyun. Arıtmalı atık su cihazı çaçılınca onu kullanın. Kanalların suyunu boşaltmadan yıkmayın belli bir süre sonra yerden sular fışkırıp sel basar (Arkadaşım @TerliksiHayvan bunu yaşadı). Su kulelerine bulaşmayın. Koyarsanız kirli alanlara koymayın.

4. HARİTAYI ÖNCE KEŞFEDİN.
Bir save açıp haritanın madenlerin keşfedin veya kendiniz harita editleyin. Bazen madenlerin üzerine şehir inşa etme gibi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.

5. DENGELİ BİR EĞİTİM SİSTEMİ KURUN.
Başta mutlaka eğitimsiz bir bölge oluşturun ve fazla ofis yapmayın. Sanayide çalışacak adam bulamazsınız. Tabi bunun da bir sınırı var. Bir süre sonra ofisler sizi kurtaracak ama bu ofise geçiş sürecinde aniden saniyeden olma riski de var dikkatli olmalısınız.

6. PARA YOKSA OYUN DA YOK.
En büyük sıkıntılardan biri. Sakın borçlanmayın borçlanırsanız kapatmaya çalışın. Büyük zarar olur. Bütçeleri biraz kısın. Eğer çok sıkışırsanız vergileri en sona verip millet bağıncaya kadar para kasın. Bağırınca %11 %12 lere çekin. Maden ve benzeri şeyler ek kazanç getirir fazlasıyla ama madenin de bir sınırı var. Bir süre sonra yeterli maden yok diye bağırıyorlar. O zaman ofisleri de arttırmak gerekiyor eğitimliler için. Sonra sanayi tamamiyle de çökebiliyor maden yetersizliği yüzünden veya herkesin ofislere akın etmesi yüzünden.

7. TOPLU TAŞIMA İYİDİR
Toplu taşıma oldukça iyidir. Trafiği azaltır. Bedava haline getirerek de toplu taşıma kullanımını arttırabilirsiniz böylece trafik az da olsa azalır.

8. SAĞLIK, İTFAİYE, POLİS, ÇÖP VE ÖLÜLER
Bu hizmetleri mutlaka eksik etmeyin. Çöpler ve ölüleri yakma tesisleri konulabilir. Çöpü mutlaka koyun ve dolunca boşaltmayı unutmayın. Yakma tesisini ve kremeteryum da koyun (elektrik de üretirler). Bu hizmetler trafik yüzünden size sorun çıkarabilirler. Yol sisteminede dikkat edi. Bu yüzden bazı bölgelere giremedikleri oluyor.

9. İNSANLARI MUTLU EDİN.
Bol bol anıt, park vb. koyun ki halk mutlu olsun. Aynı zamanda iyi hizmet ederseniz de mutlu olurlar.

10. İNGİLİZCENİZ İYİ DEĞİLSE TÜRKÇE YAMA İNDİRİN.
İngilizceniz yeterli değilse oyundaki pek çok şeyi ve bilgilendirmeleri anlayamabilirsiniz. Bu durumda Türkçe yama indirmenizde fayda var.

Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. İyi oyunlar...
ALINTIDIR.
MalatyalıND isimli Steam kullanıcısına aittir. Paradox Oyunları topluluğuna katkısı için teşekkür ederiz.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: HaylHitler

14
Osmanlı'da son yapılan savaşın yorgunluğu hızla silinip atıldı. Takva ve millet coskuşuyla halk ve efendileri çok çalıştılar. Veliaht şehzade Bayezid ise umutsuzdu, kendisinin Rumeli'nde itibarı hızla siliniyordu. Üsküp Sancakbeyi olarak atanan bir diğer şehzademiz üretim ve bürokrasi üzerine harika çalışmalar yapmıştı.



Tüm bu çalışma arzusu payitahtımız Kostantiniyye'de de yayılmıştı. Sanatseverler mücevherleri payitaht ile buluşturdu. Dünya ticaretinin kalbi artık burada atar oldu. Kağıdın değeri Osmanlı Kağıt İşlemeciliği tarafından yükseltildi.





Böylesi asalet ve güce sahip olan bir imparatorluğun yüce dinini yayması için illa hoşgörü kullanması beklenemezdi. Yüzyıllardır bize düşmanlık besleyen Sırbistan ve onların kavmi Bosna Krallığı İslam'ın kılıcıyla alaşağı edilecek. Ey inananlar, muvaffakiyet yakındır!



Önemli şehirleri olan Semendere ve Visoki şehzade Bayezid'in üstün çabasıyla kolaylıkla düşürüldü. Herseğe çekilen kafir kolordusu Allah'ın izniyle yok edildi. Bu, gücümüzün ve imanımızın dayanağını sağlamlaştırdı.



Daha fazla dayanamayacağını anlayan Bosna Sırpları teslim oldu. Ellerindeki toprakların 5'te 4'ünü aldık ve son kalan şehirlerinde onları acılarıyla baş başa bıraktık.



Zaten orduları dağıtılmış ve yenilmiş olan Sırbistan'ın ise tamamı ilhak edildi.



İslam'ın kılıcı şimdi de Transilvanya'yı nuruyla aydınlatacak.



Halk bunca askeri tatbikata dayanamadı ve taleplerini bildirdi. Divan-ı Hümayun istanı başlamadan sonlandıracak olan bu talepleri onayladı.



Otoritemizden ödün vermemizi kaldıramayan şehzade Bayezid ince hastalığa tutuldu ve vefat etti.



Bu zaafiyetten yararlanan Habsburg İmparatorluğu ve mahiyetindeki işbirlikçileri ile kukla devletleri Arnavutluk bize haçlı seferberliği ilan etti. Alçak Papalık bizi resmen haçlı hedefi olarak gösterdi. Yanımızda kahramanca cenk eden Tunus, Kırım, Hırvatistan ve Moskova Knezliği'nin kutlu yardımı ile Friedrich III von Habsburg başkomutanlığındaki haçlı ordusunu defettik. Savaşın sonunda Yedisan ve İngil Kırım'a, Akkerman, Boğdan, Ragusa ve İşkodra ise Devlet-i Aliyye-i Osman'a bağlandı. Allah padişahı korusun!



Hiç olmadığı kadar güçlü olan II. Mehmed acilen Trabzon'a sefer düzenledi. Anadolu'dan Hristiyanlığı atmayı kendine birincil vazife edindi.



İyi haber tüm yurtta tellallar aracılığıyla duyuruldu. Trabzon artık Osmanlı'nın bir şehri oldu.



24 Muharrem 885 itibariyle Osmanlı İmparatorluğu sınırları:

Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

15
EU4 - Haberler / EU4 - Geliştirme Günlüğü - 01 Mayıs 2018
« : 02 Mayıs 2018, 14:19:24 »

Herkese merhaba!

Bu hafta Hindistan haritasında olacak değişiklikleri ve kuzeydeki altiçeriğin devamını anlatacağım. Bu düzenlemeler halen geliştirilmekte olan 1.26 Yamasının bir parçası olacak.

1444'te KUZEY HİNDİSTAN

Cradle of Civilization ile birlikte kuzey Hindistan'ın jeopolitiği Timur Devleti'nin hamlesine bağlı şekillenmekte, 1398'te Delhi'yi istila etmeleri kıtayı oldukça etkilemişti, o dönemde Delhi kıtanın kuzeyinin (güneyde onlara bağlıydı ancak Bahmani Padişahı ülkeyi fiilen kendisi yönetiyordu) büyük başkentiydi. Haber vasallara ulaştığında Bengal, Jaunpur, Malva, Gujarat, Pencap ve Multan valileri derhal kendi iktidarlarını ilan ettiler. 1444'te Timur öldü ve oğlu Şah Ruh ölmek üzere, güçlü istilanın etkisi de sonlanmak üzere ve yerel iktidarlar pozisyonlarını sağlamlaştırdılar. Seyyidler kendileri için Delhi'yi fethettiler ve Delhi İmparatorluğu mirasını üstlendiler.

1.26'da, hem ilk başta hem de oyunun ileri evrelerinde bu çeşitliliğin oyuna yansıması için türlü düzenlemeler yapıldı. Bunun yanısıra daha sonra kurulacak olan ülkeler ve onların isyancıları (Sikkim, Rajkot ve Mangapur) da ayrı ele alacağımız bir konu.

Pencap, Multan ve Delhi
*1

Timur 1398'te Hindistan'dan ayrıldıktan kısa bir süre sonra Multan'dan sorumlu olan valiler kendi iktidarları için Delhi'yi ele geçirdi. Seyyid hanedanlığını yarattılar ve daha sonra Tuhlak hanedanının yerel egemenliklerine son verip Delhi İmparatorluğu'nu ilan ettiler.

Delhi'nin kaybedilmiş topraklarını geri kazanmak çok zor bir kuramdı, ancak rakiplerinin gülünç hataları bunu biraz daha kolaylaştırdı. Pencap Seyyid egemenliğinin bir parçası oldu ve soylu ailelerin yaşadığı bir şehir oldu.

1444'te Pencap'ın iddialı bir yerel diktatörü vardı: Bahlul Lodi (ismini Behlül olarak okuyabilirsiniz). Bölgedeki güç odağı soyluları birleştirdi ve onlarla birlikte liderliği almak için Delhi'ye yürüyebilir.

1.26 yamasında Delhi'de Pencap birlikleri aracılığıyla gerçekleşen ve Bahlul Lodi (4/5/6) komutasında olan bir isyan gerçekleşecek. İsyanı kabul etmek veya hiç gerçekleştirmemek ilgili devletlerin (Delhi/Pencap) elinde bir karar olacak.

1444'teki yeni ülkeler:

Pencap: Delhi'nin bir tebaası.
Sirmur: 11. Yüzyıla uzanan köklü geçmişiyle bir dağ krallığı.
Kumaon: 8. Yüzyıla dayanan bir Rajput dağ krallığı.

Hindistan Ganj Ovası ve Nepal
*2

Ganj ovasının iç bölgesi dünyanın en yoğun nüfuslu alanlarından birisi, 1444'te de, günümüzde de. Çoğu zaman büyük Hint imparatorluklarında istihdam ve ticaretin kalbi olmuştur. Bu nedenle Jaunpur Valisinin Şark Sultanı olduğunu ilan etmesi Delhi Sultanlığı'na çok ağır bir darbe olmuştu.

1444'te Sharqi (Şarkî) hanedanının durumu iyiye gidiyor. Jaunpur'un başkenti, kültür ve sanatın bozulmaması nedeniyle "Hindistan'ın Şiraz'ı" olarak anılıyor. Jaunpur politik olarak yalnızca bağımsızlığını korumakla yetinmedi, çoğu zaman saldırganca bir tutumla Delhi kentlerine saldırdı.

Kuzeydoğuda Nepal olarak bilinen diyar, sayısız küçük krallığa bölünmüştü ve gerçekteki oyunda canlandırabileceğimizden katlarca fazlasıydı.

1444'te artık Nepal'de birçok farklı ülke var ve bunlar gerekli toprakları alabilirlerse alacakları bir kararla Nepal'i kurabilecekler ve daha da geniş alanlarda hak iddia edebilecekler.

İşte yeni ülkeler:

Doti: Bir Nepal ilçesi, yerel ülke.
Jumla: 22 Prenslik bölgesinde bir yerel ülke.
Dang: Tunsipur Şahanları tarafından yönetilen küçük bir Nepal krallığı.
Gorkha: 24 Prenslik bölgesindeki bir ülke.
Katmandu: Nepal'de geniş bir vadiye hükmeden Malla hanedanınca yönetilen bir krallık.
Limbuvan: Bağımsız ve küçük bir Budist krallığı.

Rajputana & Malva
*3

Rajputana ve Malva, Müslüman istilasından önce çok renkli bir bölgeydi. 1444'te burada bulunacak yeni ülkeler:

Kalpi: Malva Sultanlığı'na bağlı Müslüman bir tebaa.
Kalinjar: Şenderra hanedanı tarafından 9. yüzyıldan beri yönetilen küçük bir krallık.
İdar: Mahi nehrinin yakınında, Retüri yöresinden bir prenslik.

Gujarat, Kathivar ve Sind
*4

Gujarat Sultanlığı, kuzey Hindistan'daki en güçlü ülkedir.

1444'te Avrupalıların aç gözleri ile genişledikleri çok ufak şehir devletlerine de yer vereceğiz:

Jhalavat: Bağımsız bir Rajput krallığı, Jahla hanedanı tarafından yönetilir.
Palitana: Gohil hanedanı tarafından yönetilen bir Rajput krallığı.
Junadagh: Orta-batı Kathivar bölgesinde, Şudasama hanedanı tarafından yönetilen bağımsız bir Rajput krallığı.
Porbandar: Jetva hanedanı tarafından yönetilen bağımsız bir deniz krallığı.

Diğer Hint Değişiklikleri
*5

1.18'ten itibaren Hint ticari işleyişinde sorunlar gözlemlemiştik. Artık hepsi düzeldi!

Ticari değişiklikler şunları içeriyor:

Bengal şimdi, Doab'a ve Coromandel'e (eski Seylan) ticaret veriyor .
Doab hem besleyen Deccan ve Lahore .
Deccan Beslemeleri Coromandel ve Gujarat
Lahore Gujarat , Semerkant ve Pers besliyor .
Gujarat Hürmüz , Aden ve Zanzibar besliyor
Coromandel Gujarat , Aden ve Ümit Burnu'nu besliyor .

Gelecek hafta Bengal, Burma ve Tibet hakkında konuşacğım. Hindistan için hazırlanan yeni kurulabilir ülkelerden ayrıntılı olarak bahsetmeyi de ihmal etmeyeceğim. Görüşmek üzere!


1:

2

3:

4:

5:
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Snykdel, Armagedon

16
oyunu debug modda başlatmam lazım ama steamsız yapamıyorum :(  :thumbsdown:

debug mod olmadan map işi imkansız oyunda tüm "provice"ler belli bir renk kodu ile özgünlesiyor(RNG) yepyeni bir provice eklemek için özgün RNG kodlarına gerek var.debug modda oyun kendi kendine uygun kodları üretebiliyor ama ben debug moda erişim sağlayamıyorum :(
Steam'e gir, oyun kısayolu ekle butonuna bas, hoi4'ü seç. Steam'de varmış gibi olacak, özelliklerden debug modunu aktifleyebilirsin böylece. ;) Korsana her zaman hayır ancak Türk yapımı sanatsal bir faaliyete tüyo vermek vatandaşlık görevimiz :)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Eq1NoX

17
Bir taraf isterken daha çoğunluk bir kesim istemiyor gerekli bulmuyor. Yüksek ihtimal çevirmem bu sonuçlara göre, belki boş bir zamanımda içime ilham gelir falan :) öyle çeviririm.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: gurkan724

Sayfa: [1]