İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Furkan 65

Sayfa: [1] 2 3 4
1
Selamlar !

Hali hazırda bir çok harita güncellemesi gösterdik ancak en çok hak edeni göstermedik değilmi ?

O yüzden haydi Afrika'ya bakalım.

Evet doğru okudunuz.Afrika sonunda hak ettiği sevgi ve dikkati ediniyor.Kuzey Afrika ve Mali uzun zamandır güncellenmesi gerekiyordu.Artık kontluklar kare veya dikdörtgenlere benzemeyecek.

Haydi kuzeydeki krallıklarla başlıyalım.Krallıkların aynı şekilde kalıyor.Yanlızca Moritanya(Mauretania) Mağrip(Maghreb) olarak değiştirilmiştir ve Afrika Krallığı Mağrip(Maghreb) İmparatorluğu olarak değişmiştir.Nedeni ise çok büyük olan Arab İmparatorluğunu azda olsa güçsüzleştirmekdir.Her kontluk olması gerektiği yerde ve yeniden renklendirilmiştir.






Neticede , yeni bölgeler ve eklenen yeni bina slotları Kuzey Afrika'yı daha güçlü hale getirecek.Ancak agresif Kutsal Savaşlara karşı koruma için deniz bölgelerinin sayısını azıcık arttırdık.Avrupalılar şimdi Afrika kıyılarına ulaşmak için İber kıyılarını veya Güney İtalya'yı aşmak zorundalar.Bu Afrikadaki devletlere azda olsa zaman kazandıracaktır.

Mali için ise.Önceden sahip olduklarının 2 katına bölgeye sahip olucaklar.Bu yanlızca Mali Krallığı'nın olmasını engelliyekecek ve Gana (Ghana) , Mal, ve Songhay Krallığı olarak 3'e bölünecek.Bölgeyi kaplayan önemli güçşler için 1'er krallık.Ve de hepsi Mali İmparatorluğunun bir parçası olucak ve artık tek krallığa sahip imparatorluk ünvanını kaybedecek.




İşte krallıkların görüntüleri.




Haritanın var olan kısımlarını güncellemek Afrika için yaptığımız tek şey değil.Kanem-Bornu ve Çad (Chad) Gölü etrafınıda haritaya ekledik.4 dükalık ve Kanem-Bornu İmparatorluğunu kapsıyan yeni bir bölge.




Haydi burda durmayalım.
Afrikayı diğer bölgelerden farklı yapmak için 2'nci bir ticaret yolu ekliyoruz ; Trans-Sahra Ticaret Yolu.




Bu rotanın kilidini açmak için At Efendileri (Horse Lords) veya Yeşimtaşı Ejderi (Jade Dragon) ek paketlerine ihtiyacınız var.Ticaret yolunun değerinin düşük olması neredeyse hiç bonus sağlamıyor.Bundan kazanç sağlamanız için gereken şey ise ticaret yolundaki belli noktaları elinizde tutmak ve özel binaları inşa etmek.Bu binalar bölgedeki ticari malları tarihsel olarak etkileyecek ve ticareti önemli ölçüde etkileyecek.En önemlisi ise altın madenler.




Haritada 2 altın madenine sahibiz ikiside Mali Krallığı bölgesinde konumlandırıldı.Altın madenleri Mali'nin fazlasıyla altın kazanmasına neden olacak.Tarihte olduğu gibi.Eğerki farklı bir yol denemek isteyip onları feth etmek isterseniz Afrika verdiğiniz efora değicektir.Altın madenleri hem Trans-Sahra Ticaretini geliştirmekle yetmiycek hemde ülkenizin gelirinide yükseltecek.Ve de onlara sahip olduğunuzda özel eventler ile karşılaşacaksınız.

Hatırlayınki hayla bu olaylar işlem sıransında ve değişebilir.Haydi şimdi günlükteki küçük eklemelere bakalım.

Chad gölü etrafındaki ülkeleri kapsıyacak şekilde Batı Afrika dinini basitçe Afrikalı diye değiştirdik.Ayrıca baş tanrılarıda ona göre düzenledik.Bu din ayrıca kendisine özel haneden armasına (veya kalkan) armasına sahip.




Umarızki Afrika'daki değişikleri sevmişsinizdir.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

2
Victoria II - Hikaye ve AAR / Ynt: Yeni bir Türkiye - 1923
« : 15 Ağustos 2018, 18:38:33 »
2. BÖLÜM

(aç/kapa)
[/spoiler]
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

3
HOI4 - Haberler / HOI IV 1.6 #7 Deniz Geçişi- 15 Ağustos 2018
« : 15 Ağustos 2018, 18:05:21 »
Günlük zamanı! Bugün, 7. günlüğünde, Man the Guns özelliklerini göstermeye devam ediyoruz, ancak endişelenmeyin-daha fazla geliyor! Bugün için konuların her ikisi de erişim ilgilidir.

Deniz bölgesi erişimi
MTG ile artık oyuncuların deniz bölgelerini önlemek veya yasaklamak için işaretlemesi mümkün olacak. Önleme olarak işaretlenmiş bir bölge tehlikeli ve riskliyse önlemek için bir şey olarak kabul edilecektir. Bu tüm gemi yönlendirme leri için de geçerli. Yani eğer düşman denizaltıları geminizi batırıyorsa, başka bir yere, belki de bir müttefiğe daha güvenli ve daha yakın bir yere yönlendirebilirsiniz. Gemiler, nereye gittiklerini elde etmenin başka bir yolu yoksa, hala bir bölge olarak işaretlenmiş bir bölgeden geçecektir.

Yasaklı bir bölge, manuel oyuncu hareketleri hariç, hiç hareket etmesine izin vermez veya oyuncu tarafından tetiklenen bir istila emri olup olmadığını söyler. Diğer olası yollar yoksa, ticareti kapatacaktır. Bölge işaretleri deniz harita modunda gösterilir ve hem stratejik alan uyarıları doğrudan geçiş, ya da deniz için yeni “devlet görünümü” olabilir. Burada, eski seyrek araç ipucu yerine hava bölgeleri için kullandığınız gibi, bölgedeki deniz üstünlüğü düzeyinde uygun bir ipucu  da gösteriyoruz. Gelecekteki bir konuyu bozmamak için sinsi sansürlemeye izin vermeniz gerekecek. ;)

Bu noktada, bazı hevesli U-boot Kaptanları, düşmanın neden bulunduğu ve yasaklı olmaktan kaçınmak için nakliye rotalarını sürekli karıştırıp karıştırmadığını merak ediyor. Rotanızı değiştirmek verimliliğini 0'a düşürecektir, bu nedenle ayarları sürekli olarak değiştirirseniz, işleri rota boyunca hareket ettiremezsiniz. Bununla birlikte, bazen düşmanın akıncılarını yoğunlaştırmasını zorlaştıracak şeyleri değiştirmekde iyi bir strateji olabilir.


Yerleştirme Hakları
Yerleştirme haklarını istemek veya almak yeni diplomatik eylemlerdir. Askeri erişim “ışık” gibi işlev görür ve birisinin deniz üslerinde üslere erişmesine, yeniden kaynak almasına ve onarılmasına izin verir. Aslında askeri geçiş otomatik olarak yerleştirme hakları ile birlikte gelir. Yerleştirme hakları size daha iyi ulaşmak ve zahmetli yolları önlemek verebilir. Örneğin, Alman denizaltısı, İspanyol limanlarından (izin verilirse) geçebilir ve onları savunmanın daha zor olduğu alanlarda İngiliz nakliyesini tehdit edebilir ve kanal veya daha fazla korunan sulardan geçmek zorunda kalmazlar.

Onarım söz konusu olduğunda ve bu tür bir bağlantı noktasının sahibinden daha düşük bir önceliğe sahip olacaksınız, ancak yeni onarım sisteminin nasıl çalıştığını ayrıntılı olarak öğrenmek için gelecekteki bir geliştirici günlüğü beklemeniz gerekecek. Yerleştirme hakları nedeniyle orada bulunan nötr bir limandaki gemiler üsde hava saldırıları ile saldırıya uğramaz, bu nedenle orada sığınan ya da çalışan gemilerden kurtulmak istiyorsanız, ordaki üsse sahip ulusu da savaşa çekmeniz gerekecektir.

 Hepsi bu kadar Millet. Bir *öksürük* büyük güncelleme için gelecek haftayı bekleyin.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

4
HOI4 - Hikaye ve AAR / Ynt: CUNTA - Bölüm 13 - "U-112"
« : 15 Ağustos 2018, 04:41:53 »
Bölüm 13 - "U-112"
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

5
EU4 - Haberler / Eu4 geliştirici günlüğü 14 Ağustos 2018
« : 14 Ağustos 2018, 21:04:57 »
Herkese iyi günler, ve Dharma’nın başka bir geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz.Eğer bir şekilde dünkü duyarıya erişemediyseniz, Dharma’nın çıkış tarihinin olduğunu bilmenizi isteriz. Ustalığınızı bu kıta parçasında 6 Eylül Perşembe günü gösterebileceksiniz.
O zaman ile bugün arasında birkaç tane günlük var. Hem Dharma hem de 1.26 Mughals güncellemesinde yeni özellikleri ve mekanik değişiklikleri ele aldık, ama hala bazı şeyler var.O yüzden bu gün içerik paketi ve Başarımları ele alacağız.

Dharma'nın yanı sıra Dharma İçerik Paketi de yayınlanacak.Yeni Hintli Danışman portreleri, Asker modelleri , Özelleşmiş fil çeşitleri, ve 12 dakikalık muhteşem tematik müzikleri içeriyor.
Dharmanın kendisi normal filleri içermekte. İçerik Paketine sahip olacak kişiler için Hindu yada Müslüman olmasına göre çeşitli filler bulunacak.
Karşılaştırma için normal bir fil ile müslüman bir fil:

While I have admittedly gone elephant crazy, there are also new unit models for bipedal warriors. For the Muslims, we have made units for all tiers for Bahmanis, Gujarat, Jaunpur, Malwa and of course, the Mughals. For the Indians, we have Nepal Mewar Gondwana Orissa and the South Indian Minors getting love. Here are the renders for a choice few:

Filler hakkında çılgınca konuşurken, 2 ayaklı savaşçılar içinde yeni modelleri unutmayalım. Müslüman devletlerde Bahmanis,Gujarat, Jaunpur, Malwa ve tabi ki Babürler. Hintli devletlerde Nepal, Mevar, Gondwana,  Orissa gibi devletler var. İşte bunlardan bazıları:


5 yıl önce, oyun piyasaya sürüldüğünde, Dünya çapında 2B ve 3B sanatta neredeyse çeşitlilik yoktu.
Tüm dünyada aynı yüzlere sahip danışmanları geride bırakalı çok uzun zaman oldu.
Dünya çapında derinlik ve çeşitlilik ekleme taahhüdümüzü daha da artırmak için bu İçerik Paketi ile birlikte 42 Hintli danışman portresi eklendi.

Müzik için gördüğünüz video klibine bakabilirsiniz( Arkada Trolleyen Paradox ekibinden çok müziğe bakmanız tavsiye edilir :D ):
https://www.youtube.com/v/KJedVuxxXxk&fs=1&wmode=transparent

Bugün bahsettiğimiz her şeyin, Dharma Genişleme paketinin yanında 7.99 $(steam için yaklaşık 12 tl) 'lık bir fiyatla satışa sunulan Dharma İçerik Paketi'nde bulacağınız içerik olduğunu unutmayın.
Gelecek hafta dikkatimizi 1.26 Babür Güncellemesinde eklenen Yirmi Başarıya çevireceğiz. Sadece eğlenmek için, başarı resimlerinden üçünü koyacağım. ve başarımların ne olduğunu tahmin edebilecek misiniz?
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

6
Bölüm 12 - "Mihver Düşüyor"
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

7
Herkese selam!

Bu hafta İberyanın Yeniden Fethini ve Kuzey Haçlılarını inceleyeceğiz. Gardınızı hemen düşürmeyin, halen çeşitli hatalar var ve ufak düzeltmelerle karşılaşabiliriz.



12. yüzyılın sonlarında ya da daha sonra, Töton Şövalyeleri eğer bir efendi tarafından tutulmazlar veya bir ülkede yerleşik bulunmazlarsa kuzeye (İskandinavya / Baltık / Rusya) dönmeye karar verebilirler. Orijinal duyuru olayından sonra, kuzeyde yaşayan herhangi bir Kral ya da İmparator, Tötonlardan saldırmaları için belirli bir hükümdarı hedeflemelerini isteyebilir.



Tötonlar kendilerine gelen talebi değerlendirdikten sonra bunu yapmak için toprak veya para isteyebilecekleri gibi, bedelsiz bir iyilik olarak da yapabilirler. Tötonlar kendilerine birini hedef seçtikten sonra tamamen ona odaklanırlar, özellikle hukuksuz krallığı Hristiyanlığa dönüştürmeyi amaç edinirler veya bir defalığa mahsus Düklerden biri uğruna savaşırlar. Kısaca, Tötonlar Hristiyan krallara düşman olmak istemezler.



Kuzey Haçlı Seferleri başladığında Tötonlar yerel güç odaklarından destek isteyecekler, bu doğrultuda olaya özel birimler onlara katılacak ve düşman Dükalığa doğru yürüyüş başlayacak. Bu savaştan zafer elde ederlerse Tötonlar bölgede sözü geçen bir Devlet haline gelecekler. Eğer bozguna uğrarlarsa, gelecekteki Kuzey Haçlı Seferlerini başlatmak için birkaç sene bekleyecekler; ikinci şanslarını denediklerinde de galibiyet alamazlarsa kuzeyden ayrılacaklar.



Tötonların kuzeyi etkisizleştirmesine yardım edenler altın, saygınlık, çeşitli eserler ve gerçekten dindarlarsa kan kutsaması kazanırlar.



Şimdi güneye dönelim, yenilenmiş bir Reconquista (İber'in yeniden Hristiyanlarca Fethi)'ya sahibiz. Her İberli Hristiyan efendi (Dük veya daha üstü) İberya'da toprağı olduğu müddetçe İber'in Hristiyanlaşması için harekete geçebilir. Reconquista hazırlıklarını başlatmaya yarayan yeni kararlar oluşturuldu. Bu karar önemli miktarda dindarlık, itibar ve altın kaybına mâl olacak. Dikkatini çekmek istediğimiz husus; Reconquista oyunun herhangi bir aşamasında başlatılabiliyor ve Haçlı Seferleri gibi çeşitli şartlara bağlı değil.




Reconquista başladıktan sonra hükümdar ertesi yıl kaynak ve asker toplamaya başlayacak. Her yıl veya iki yılda bir, hükümdara kıvılcımı yakmak için hazır olup olmadığını soran, Papa'dan çeşitli destekler arayan olaylar gelecek.



Saldırı için olağan durumlarda bir yıl beklemek gerekecek ancak hükümdar Reconquista'yı hemen yapmayı da kararlaştırabilecek, ama elbette bunun çeşitli dezavantajları olacak. Yeni Reconquista Casus Belli'si İberya'da özel düklüklere saldırma hakkını da verecek, bunun istisnası Navarra ve Balear Adaları olacak.

Reconquista devam ederken, Müslüman uluslardan bazıları hizmetlerini Hristiyanlara satabilecekler, veya tam tersi de olabilecek (tarihte Reconquista'nın yüzyıllarca sürmesinin oyuna yansıması). Hristiyan saldırganlara ve Müslüman savunuculara eş zamanlı olarak yardım edenleri (burada El Sid'e vurgu yapıyoruz) güçlendirici bir çeşit etki de var.



Reconquistador savaşı başarıyla tamamlarsa Reconquista sona erer ve Hristiyan bir hükümdar İspanya İmparatoru tacını giyer.




Son olarak, eğer Hristiyanlık İberya'da umutsuzca son demlerini yaşıyorsa kısaltılmış bir hazırlık süresi içinde Reconquista örgütlenecektir.



Ve geçen hafta yaptığımız gibi, oluşturulan yeni mekaniklerin devrede olup olmamasını ayarlanabilir kıldık.

Kuzey Haçlı Seferi
*Etkin
*Devre Dışı

Reconquista (İber'in Yeniden Fethi)
*Etkin
*Sınırlı (Maceralar yok)
*Devre Dışı


Bu günlük yalnızca Baltık ve İberya Yarımadası içindi. Umarız ki yeni eklenen özellikleri severek kullanırsınız! Haftaya yeni bir Crusader Kings II geliştirici günlüğü ile karşınızda olacağız.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

8
Victoria II - Hikaye ve AAR / Ynt: Rise Of Prussia 7.bölüm
« : 10 Ağustos 2018, 16:01:32 »

Französischer Krieg

(aç/kapa)
not:biraz acele olmuş olabilir kusura bakmayın
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

9
Yeni sürüm Çıktı! Ideas, Çin, Çin Halk Cumhuriyeti, Avustralya Odakları tamamen çevrildi. Bazı dosyalarda çeviriler yapıldı. Bir sonraki güncellemede Waking the Tiger ile gelen odak ağaçları bitmiş olacak ve WTT ile gelen eventlarda ilerleme sağlanacak.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

10
Europa Universalis IV / Ynt: Almanya kurmak (Yardım)
« : 06 Ağustos 2018, 21:29:35 »
Brandenburg'u seçiyosun oyuna başlıyosun. Avustur'a evlilik atıp müttefik oluyorsun, Pomeranya'dan Stolp,Kolberg'i alıyosun aldıktan sonra pomeranyayı vasal alıyosun eğer polonya tötonlara saldırmışsa hemen saldırıp polonyadan önce tötonları kendi sınırlarının içinde hapsediyorsun. Ya da olmaz polonya birkaç toprak işgal ederse sende tötonlardan geriye ne kaldıysa alıyorsun danzig ve königsberg'i kesinlikle almalısın. Sonra agresifliğin düşmesini bekleyip küçük HRE prensliklerine saldırıp genişliyorsun. Avusturla ilişkini iyi tutuyorsun. Ruslar'a diplomat gönderip müttefik oluyosunuz. Macaristan'ı da al sen 10 favor dolunca hepiniz birlikte avustur,rus,macar,brandenburg bir güzel polonyayı dövüyorsunuz. Agresiflik düşünce yine küçük hre prenslerini yemeye devam. Protestan oluyorsun prusya kuruldu. Oyun kolaylaşıyor din savaşından uzak kalıyorsun. Eğer avusturya imparatorluktan düşüp hre'nin başına güçsüz bir prens imparator olursa müttefiklerini toplayıp imparatorun başkentini ve seçmenlerin başkentini işgal ederek Hre'yi yok ediyorsun. Yok edemezsen avustur imparatorsa sıkıntı olmaz küçük prenslikleri yemeye devam. Influence,quantity,quality,diplomatic ideas alıyorsun. 1700'lerde Almanya kurulmuş olur.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

11
GERÇEKLER Mİ HAYALLER Mİ ?
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

12
Bölüm 11 - "Büyük Menderes"

(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

13
Macaristan, Death or Dishonor DLC'sinin Balkanlarında kendine özel odak ağacına sahip olan 3 ülkeden biridir. Bu rehberde en sağlıklı Avusturya-Macaristan kurma tekniğini ve bazı ufak detaylarını anlatacağım.

Macaristan odak ağacına gitmek için: https://hoi4.paradoxwikis.com/Hungarian_national_focus_tree


İlk olarak Trianon Anlaşması spirit'inden kurtulmalıyız. Bunu direkt monarşist focusuyla Avusturya'ya saldırarak yapabiliriz ama bu toplamda 50 bin-70 bin civarı asker kaybetmemize sebep olabilir. Ayrıca Avusturya'nın tümen şablonlarına ihtiyacımız var. Bu yüzden Secret Rearmament ile başlayıp War Games, sonra Bled Agreement focuslarını sırasıyla yapacağız.


Yeteri kadar politik güç biriktiğinde Partial Mobilization'a geçmeyi unutmayın. Ayrıca doktrini Trench Warfare olarak araştırın ki Almanya ile karşı karşıya geldiğinizde daha çok trench bonusunuz olsun.

Bled Agreement focusu tamamlandığında monarşi focuslarını Avusturya'ya referandum göndermeye kadar yapın. Avusturyayı ihlak ettikten sonra ileride Almanya'ya Südetleri teslim etmek istemiyorsanız Alp Dağlarına biraz land fort yapmanız gerekecek.




Şimdi burası biraz önemli. 1938 Şubatı Almanya tarihsel focus sırasında Army Innovations II'yi yapacak. Siz o sırada herhangi bir focus'u seçmeyin. Army Innovations II yarıya gelene kadar bekletin.


Yarıya geldiğinde Protect Czechoslovakia focusunu başlatın ve Çekoslovakya'ya Improve Relations yapın.


Çekoslovakya Almanların Südetenland talebi sayesinde oluşan tehditten dolayı kesinlikle annexlenmeyi kabul edecektir.

Hayırlı olsun. Nur topu gibi bir Avusturya-Macaristan-Bohemya İmparatorluğunuz oldu. Bundan sonrasında Mihver ve Müttefiklere karşı bol şans. :)


Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

14
TERCİHLER
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

15
Bölüm 9 - "Bozgun ve Ötesi"
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

16
CSS'i Uygulamak
Herkese Selamlar! 1.6 Ironclad ve Man the Guns'ın üçüncü geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz.

Zavallı programcılarımız Yakıt konusunda cebelleşirken biz içerik tasarımcıları yeni odak ağaçlarıyla meşgulüz. DLC'nin ana teması deniz olduğuna göre Birleşik Krallık ile başlamamız sürpriz olmayacaktır. ;)

Soru-Cevap'tan aldığımız geri dönüşler ve iş arkadaşlarımızın düşüncelerine göre iki konuyu düzeltme kararı aldık.

1. World Tension'a çok bağlı idi. Çoğu odak WT limiti ile kısıtlanmıştı.

2. Alternatif tarih oluşturamıyordunuz.

Odak ağacının temel olarak o kadar kötü olmadığını düşünüyoruz. Bu yüzden Japon odak ağacı gibi kökten bir düzenleme yapmayacağız. Alman odak ağacı gibi büyük bir kısmı aynı kalacak. Ayrıca odak ağacındaki düzeltmeler bedava iken alternatif tarih seçenekleri paralı olacak.

Sonuç olarak odak ağacı bu. (Geliştirme süreci devam ediyor değişikliğe uğrayabilir.)



Silahlanma konusunda ekleyip değiştirebileceğimiz çok fazla seçenek yoktu. Ama çok şikayet aldığımız Motorize Tugay template'inin sadece Motorize Ordu odağını seçtiğimizde gelmesi konusunu çözdük. Artık Template İngiltere ile oyunun başında mevcut olacak. Odak ise motorize-mekanize araştırmalarına %50 teknoloji desteği verecek.

Genel Silahlanmanın altındaki iki odak ise İngilizlerin ünlü olduğu SAS birlikleri ve Kurmay Heyeti hakkında. SAS birlikleri odağı daha çok özel kuvvetler yetiştirmeye olanak sağlarken ve Komando traiti olan David Stirling'i advisor olarak seçmeye olanak sağlarken, Kurmay Heyeti odağı ise kara, hava ve deniz tecrübesinin yanında CP veren ve CP kazanma hızını artıran bir spirit verecek.



Başka bir odak olan "Denizötesi Harekat" biraz etkisizdi. Bu yüzden %10 sıcak iklim alışkanlığı veren bir spirit verecek.



İmparatorluğu Güçlendirme odağının karşısında artık dekolonize olmanızı sağlayan bir odak var. Bu odak ile İngiliz Hükumeti kolonilerinden çekilme kararı alırsa ne olacağını görebileceğiz. Bu odak stability düşüşüne sebep olurken komünist parti desteğini artırıyor.

Bu odağın bir kısmı dominyonlara tamamen bağımsızlık verme üzerine kurulu. Örneğin Hindistan'ı dinlere göre tamamen serbest bırakabilirsiniz. Bu seçenek dominyonlarınızda bir takım iç savaşlara sebep olabilir.

Başka bir kısmı ise İngiltere'nin elinde olan Kuzey İrlanda, Cebelitarık, Hong Kong ve Falkland'ı sahiplerine geri vermek üzerine. Bu odaklar ciddi miktarda PP ve Manpower verecek. Ayrıca özgür olduklarında Britanya'da vatanlarından daha iyi bir gelecek yaşayacaklarını bildikleri için Britanya göç alacak.


"Zamanla Değişim" 3 adet alternatif ideoloji seçeneğini açacak. "Kral'ın Partisi" seçeneği sadece 1936 ortalarında başlayan bir event zinciri sonucu seçilebilir olacak. Event zinciri sonucunda (Çok uzun bir şekilde boş konuşmuş yazar arkadaşımız o yüzden atlıyorum.) ülke tarihte 8. Edward'ın tahttan indirildiği bir krize girecek. Bu son event ile tarihsel gitmeyip kendi yolunuzu çizebilirsiniz.



Tahttan indirme seçeneğini seçtiğinizde tarihsel gittiğiniz için fazla bir değişiklik olmayacak. Diğer iki seçenekte ise 200 günlük uzun bir event zinciri başlayacak ve hikayeniz şekillenecek.



Bazı şahıslar hakkındaki eventlerde veya 8. Edward'ın evliliği gibi olaylarda sizin kararlarınız stability, politik sonuçları, partilerin durumunu etkileyecek. Ek olarak bu konuda alacağınız kararları kapsayan, 50 günde bir karşınıza çıkacak olan ana event zinciri var. İşler kötüye giderse kabinenin istifasıyla ve Birleşik Krallığı hükümetsiz bırakma ile sonuçlanabilir, bu da Commonwealth ülkelerin zayıflığı avantaja çevirip bağımsızlık ilan etmelerine sebep olabilir.



Evlilik konusu kapandığında kriz de bitecek. Siyasi kargaşa esnasında kabine de yokken, kral güçlü destekçilerini atayabilir. Böylece tam da kralın isteklerine dayalı bir politik ekip oluşabilir... Eventlerdeki kararların da bu yönde oluşuyla en sonunda tüm kolonileriniz tek çatı altında toplanabilir. Ayrıca core-olmayan insan gücünden alınan verimi artıran ve kraliyet donanmasının hızı artıran National Spirit de bulunacak.



Karagömleklilerin yürüyüşlerle elde ettikleri dikkate değer başarılar sayılarının 50.000 kişiye ulaşmasına sebep olmuştu. Sonra Nazilerin eylemleri bu sayıda düşüşe sebep oldu ve gelişmeler daha asabileşmelerine de sebebiyet vermişti.

Britanya'ya Faşizm getirme yolu da bu Karagömleklilerin yürüyüşlerden geçecek. İlk başta "Organize the Blackshirts" focusu ile bu kararları aktif edebileceksiniz. Eyalet eyalet geliştikten sonra stability %50 altına düştüğünde bir sivil savaş başlayacak. Sivil savşata daha önce yürüyüşlerle "koruma altına aldığınız" eyaletler sizin tarafınızda olacak. Bir takım politik güç gerektiren kararlar ile stability'i %50 üstünde tutarak daha çok eyalete de sahip olabiliyorsunuz tabi.(düzenlendi) Komünizm kısmında ise belli kararlar ile güçlü(ekonomik olarak) ama geçici bonuslara sahip olabileceksiniz (bazı fabrika inşa eden kararlar kalıcı olacak) Ticari birlikle alınan her karar Komünist desteği %6 artıracak. Yeterince destek toplayınca referandum yaparak Komünist hükümet başa geçebilecek. Ama dikkat etin, 2 yıl içinde kolonilerinizden feragat etmezseniz destekçileriniz sivil savaş başlatabilir...

Komünizm gelince kraliyet ailesinden vesaire kurtulacaksınız. Kendi Komünist bloğunuzu kurabilecek, veya Sovyetler ile müttefik olacaksınız. Bu iki seçimin kendilerine özel gidişatları olacak, mesela kendi birliğinizi kurduğunuzda dünya genelinde anti-kolonyalist bir gelişim izleyebileceksiniz.



Son olarak, Faşizm veya Komünizm getirdiğinizde Dominyonlar hakkında hızlı ve etkili bir karar almazsanız sizi terk edecekler. Bunu da 9600 insan gücünden oluşan tümenleri oralara koyarak alacağınız "Move to Secure the Dominions" kararıyla yapabileceksiniz.



Çeviri: Hynkel, pistoltr
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

17
HOI4 - Hikaye ve AAR / Ynt: CUNTA - Bölüm 8- "Şark Cephesi"
« : 23 Temmuz 2018, 02:28:17 »
Bölüm 8 – “Şark Cephesi”
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

18
İnan, itaat et, dövüş
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

19
Herkese merhaba, 1.6 "Ironclad" güncellemesi ve Man the Guns DLCsi için başka bir günlüğe hoşgeldiniz.

İngiltere odak ağacı şekil almaya başladıkça kolonilerden çekilmeye ve bundan dolayı oluşacak yeni ülkeler için etiketlere ve haritalara ihtiyaç duyacağımız daha belirgin hale gelmeye başlamıştı. Hazır bunları yapmaya başlamışken sadece İngiltere için değil ama Portekiz, Fransa, Hollanda, Belçika, İspanya, İtalya kolonileri ve hatta Sovyetler için de yapmak istedim. Bu yüzden kendi zamanımın çoğunu yeni şehirler, eyaletler, etiketler eklemek ve var olanları düzenlemek için ayırdım.

Şimdi başlayalım.

Asya (Orta Asya, Hindistan ve Papua Yeni Gine)
Bazılarınızın fark ettiği gibi Kazakistan bayrakları ve tagleri bir süredir oyun dosyalarında bulunuyordu. Bunları oyuna koymamızın nedeni de gereken sınır değişiklikleri için zamanımız olmamasıydı. Şimdi ise bu değişiklikler tamamlandı.

Tacikistan, Özbekistan ve Kırgızistan sınırlarının daha iyi gösterilmesi için de değişiklikler yaptık. Bunun yanında Kazakistan'ın da güney ve kuzey sınırlarını düzenledik.
(aç/kapa)
(aç/kapa)
Sınırları daha iyi görebilmeniz için devletleri serbest bıraktık.

Sıradaki yer Pakistan. Pakistan oyunda bulunuyordu ama Hint Yarımadasını daha fazla parçalayamıyorduk. Doğu Bengal eyaletine olan değişiklikler sonrası artık Bangladeş'i de serbest bırakabilirsiniz.
(aç/kapa)
(aç/kapa)
    Yeni taglerin tam listesi:
    • Kazakistan
    • Özbekistan
    • Tacikistan
    • Kırgızistan
    • Bangladeş
    • Sri Lanka
    • Burma
    • Papua Yeni Gine

    Orta Doğu
    Daha önce bu bölge(Suriye, Lübnan, İsrail & Filistin ve Ürdün salınabilir) üzerinde oynanılmasına rağmen, yapılması gereken daha çok iş vardı. Burada harita değişiklikleri "Katar" devleti ekleyerek "Abu Dhabi" eyaletini bölmek oldu.
      Yeni taglerin tam listesi:
      • Kıbrıs
      • Birleşik Arap Emirlikleri
      • Kuveyt
      • Katar

      Amerika (Karayipler)
      Bu bölgenin haritasında herhangi bir değişiklik yapılmadı. Ama 9 adet yeni devlet eklendi:
      • Belize
      • Jamaika
      • Bahamalar
      • Guadeloupe
      • Trinidad Tobago
      • Guyana
      • Suriname
      • Curaçao

      Afrika Kıtası
      Nereden başlamalıyız?. Saat yönünde mi? Hadi yapalım!

      Daha sonra, Güney Afrika'daki Rhodesia eyaleti üç ülkeyi kapsayacak kadar büyüktü. Malavi ve Zambiya'yı, Zimbabve'den ayırmayı mümkün kılan üç parçaya bölündü. Belçika Kongo’sunda da sorunlar vardı, Rwanda ve Burundi için "Stanleyville" eyaletinden iki tane tek şehirlik eyalet alındı.

      (aç/kapa)
      (aç/kapa)

      Afrika Kıtası'nda en çok değişikliği Fransız Afrika'sı gördü. "Gabon", "Ekvator Afrika" ve geçilemez "Güney Sahra" sınırları neredeyse tamamen tekrar çizildi. Şehirlerin eyaletleri değiştirildi ve eyaletler büyük ölçüde bölündü. Sonuç olarak 4 yeni eyalet oluştu: "Orta Kongo", "Kamerun", "Çad" ve "B.E.T.".
      Önce                                                                                Sonra

      Fransız Batı Afrikası'da büyük ölçüde değiştirildi. "Gine", "Fildişi Sahili", "Üst Volta", "Nijer", "Togo" ve "Dahomey". Eyaletin adıyla "Mali" olarak değiştirildi.
      (aç/kapa)
      (aç/kapa)

      Yeni taglerin tüm listesi:
      • Fas
      • Cezayir
      • Tunus
      • Djibouti
      • Sudan
      • Erite
      • Rwanda
      • Somali
      • Uganda
      • Burundi
      • Tanzanya
      • Upper Volta
      • Malawi
      • Zambiya
      • Kongo
      • Gabon
      • Ekvator Ginesi
      • Kamerun
      • Orta Afrika Cumhuriyeti
      • Çad
      • Nijerya
      • Nijer
      • Dahomey
      • Togo
      • Gana
      • Mali
      • Sierra Leono
      • Senegal
      • Gine
      • Gambiya
      Mauretania oyunda geçilemez olduğu için yeni tag olarak eklenemedi.

      Avrupa
      Modern sınırları mümkün kılmak için "Bessarabia" ikiye bölündü, Moldova ve Ukrayna’nın çekirdeği olan "Southern Bessarabia" eklendi.
      (aç/kapa)
      (aç/kapa)

      Sırada Polonya var. Evet, yine Polonya. Daha önce düzenlenmişti, aynı düzenlemeyi batı ve kuzey sınırlarına da yapmak istedim. Doğudaki neredeyse tüm eyaletler de tekrardan çizildi, artık her yönde modern sınırlara uygun bir Polonya kurulabilir. Litvanya sınırında da bazı değişiklikler oldu.
      Dahası, "Wilno" devletini "Doğu Wilno" olarak adlandırıp yeni bir devlet olan “Batı Wilno” adını alarak ayrılıyorum. Bu bölünme, günümüz Litvanya sınırlarını takip ediyor. Ayrıca, Litvanya'yı "Batı Wilno" nu kontrol edenlere karşı zafere giden ve devletin onlardan kontrolünü ele geçiren oyuncular için küçük bir sır var…
      (aç/kapa)
      (aç/kapa)

      Ve final olarak Sırbistan'daki "Vojvodina" eyaleti de hem tarihi işgal sınırlarını hem de Avusturya-Macaristan sınırlarını daha iyi gösterecek şekilde düzenlendi.

      (aç/kapa)


      Şu ana kadar yapılan değişiklikler toplamda bunları içeriyor:
      • 8 yeni şehir
      • 22 yeni eyalet
      • 59 yeni serbest bırakılabilen devlet
      • Birçok şehir ve eyalet sınır değişikliği
      Tüm Harita: (ve evet.. Hala Hatay eksik.)
      [/list][/list]
      Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

      20
      Hearts Of Iron IV / Aylık Ekran Görüntüsü Yarışması
      « : 21 Temmuz 2018, 16:18:07 »
      Bu konu altında her ay paylaşılan ekran görüntülerinden en çok beğeni alan Paradoxfan İnstagram sayfasında paylaşılacak. Paylaşılan ekran görüntüsü oyundan olduğu sürece ve sizin oynadığınız oyundan olduğu sürece yarışmaya katılabilirsiniz.
      Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Furkan 65

      Sayfa: [1] 2 3 4