İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Agnostik

Sayfa: [1]
1

Umarım hepiniz iyi günler geçirirmişsizinizdir. Çarşamba, yani başka bir günlüğünü açmanın zamanı geldi. Bugün, Man The Guns ve 1.6 Ironclad ücretsiz güncellemesinden birkaç küçük özelliği kapsayan bir günlük olacak. Donanmadaki büyük değişiklikler takımın büyük bir kısmını işgal ediyor, bu yüzden size bununla ilgili detayları daha sonra vereceğim .
Faction Liderliği
Bir paktın lideri olmak büyük derecede kontrolü beraberinde getiriyor. İçinde bulunduğunuz paktı birisi kontrol ettiğinde bu kontrolü almanın yolu yok, pakttan çıkıp kendi paktınızı kurmak dışında tabi.

MTG ile, kalifiye olduğunuzu varsayarak, bu kontrolü devralmak için bir sistem ekliyoruz:

İçinde bulundukları grupta liderliği ele alabilmek için, bir ülke şunları yapmalıdır:

1.Faction  liderinin iki katından fazla manpowere sahip olmak.Not:haritada iki kat asker bulundurmak (vasallar sayılıyor ama otonomi derecelerine göre farklılık gösteriyor)
2. Faction lideri fabrikalarının % 150'sinden fazlasına sahip olmak
3.Faction liderinin bütün savaşlarında yanında olmak
4.Kapitüle olmamak :D

Bir miktar politik güç ödedikten sonra, ve sonra faction sizin. Faction  lideri, eğer bir başka ülke faction liderliği için yakınsa onları uyarmak için harekatta bulunacaktır, böylece eğer isterlerse bunu önlemek için gerekli adımları atabilirler (AI genellikle burada oldukça güzel oynayacaktır), ama aynı zamanda savaş ekranında adayları görmek de mümkündür ,yalnızca 6 ayda bir faction lideri değişebilir

İptal Edilebilir Focuslar Çn: En Güzel Özellik Bence Bu

Bazen yanlışlıkla o focusa tıklar ve sonra istediğiniz şeyi yapmadığınızı fark edersiniz ya da tıkladıktan sonra durum değişir. bu sık sık gerçekleşmez, ancak bunu yaparken çok sinir bozucu olabilir… bundan sonra 1,6 ile artık kilitlenmeyecek ve bir odağı iptal edip başka bir şey seçebileceksiniz (birkaç istisna hariç). Event zincirleri başlatan veya yarısında iptal edildiğinde bozulabilen odaklar yine de değiştirilemeyecek. Bu odakları seçmeden önce oyun da sizi uyaracak. Yanlış tıklamaların sorun olmaması için birkaç günlük ilerlemeler değiştirdiğinizde diğer odağa da taşınıyor ama bunun ötesinde fikrinizi değiştirirseniz harcadığınız puanları geri alamayacaksınız, bu yüzden hangi odağı seçeceğinizi iyice düşünmeye devam edin.

Deniz Ve Hava Eğitimleri
Yakıtın eklenmesiyle ve yeni gemi tamir sistemiyle (daha sonraki bir günlükte konuşulacak) deniz ve hava kuvvetlerinin talimi konusunu değerlendirmemiz gerekiyordu. Daha önceden talim maliyetini yansıtacak bir şey yoktu. Artık Gemileriniz Ve uçaklarınızda antrenman yapabilicek. Kara kuvvetleri gibi çalışıyor, birlikleriniz biraz hasar alıyor, yakıt harcıyor ve tecrübe kazanıyor (ulusal tecrübe de dahil). Normalde olduğu gibi talim sadece belirli bir seviyeye çıkartabilir. Tecrübe değerleri gemilerde zaten vardı ama şimdi hava birliklerine de getiriyoruz. Tecrübeli hava birlikleri daha iyi savaşır ve uçak kaybedince tecrübe de kaybedersiniz. Ne kadar talim yapılacağı oyuncuya kalmış bir şey, sonuçta büyük miktarda yakıta erişim gerekiyor. Tabi beklediğiniz gibi hava birlikleri savaşlardan da tecrübe kazanıyor.
 


Şimdilik bu kadar bir dahaki hafta görüşmek üzere
Beğendiyseniz Teşekkür Ederim
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

2
Herkese merhaba! Ekibimizin çoğu artık tatilden döndü, yani artık günlük makinesinin çarklarının dönme vakti. Bugün uzun süredir eklemeyi düşündüğümüz yeni bir şey hakkında konuşuyor olacağız: Özel Oyun Kuralları

İlk önce, bunu neden yaptığımızı açıklayayım - HOI4 insanların çok farklı şekillerde oynayabildiği bir oyun. Tek oyunculu , çok oyunculu, achievement toplamak için, sıradan gevşemek için oynayanlar ve diğerleri. Ayrıca "Tarihsel" oynayanlar ile oynamayanlar arasında büyük bir ayrım var (50/50 şeklinde). Tek oyunculu moda eğlence ve güç hissi katan pek çok şey, düzenli rekabet içeren çok oyunculu oyunlarda pek de dengeli değiller o yüzden çok oyunculu oyunları organize etmek güç olabiliyor, uzun kural listeleri ve oyun kuranların polislik yapması da dahil. Rekabetli oyunlar pek yaygın değil (MP oyunların %6'sı rekabetçi), şahsen oyuna dahil olmayan kural listelerini okumaya ve uygulamaya zorlamalarını bunun büyük bir sebebi olarak görüyorum.
Tek oyunculu oyunlara gelirsek, oyuncular sık sık oyunun genel gidişatını belirlemek istiyor. Örneğin bazıları konsol komutları kullanarak ülkelerini değiştiriyor ve o ülkede belli seçenekleri seçerek kafalarındaki senaryodaki uzun vadeli planlarına uyum sağlatıyorlar vs. ama bu tam olarak yeni başlayanların bilebileceği bir iş değil tabi, çok oyunculu oyunlarda da yapılamıyor zaten. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda farklı kural-kümeleri hazırlanabilmesine ve oyuncuların yapay zekanın gidişatını daha detaylı belirleyebilmesine destek vermemiz gerektiğine karar verdik.

Yani, özel oyun ayarları kısmına girin. Yeni oyuna başlamadan önce kullanabildiğiniz bu ayar, eski buff ayarlarını da kapsıyor:


Tercih ettiğiniz bu ayarlarınızı kaydedebilmeniz ve daha sonra tekrar kullanabilmeniz mümkün (hem tek oyunculu hem de çok oyunculu olarak). Kurallar direkt olarak oyunun derin-kodlanmış mekaniklerine etki etseler de uğraştık ve mümkün olduğu kadar modlanabilir kıldık. Sonlara doğru modlama yönlerinin üstünden geçeceğiz!

Ne gibi şeyler mi yapabilirsiniz? Henüz hepsini tam olarak bitirmedik, ama elimizdekileri aktaralım. Eminim ki yorumlarda insanların tonlarca önerisi olacak ;)

Tüm diplomatik durumların kurallarda yeri var. Yani işlerin gidişatını kısıtlayabilir ya da gidişatın önünü daha da açabiliriz. Bu özellikle odak ağaçlarını işin içine katınca daha da güzelleşiyor. Yeni İngiliz odak ağacının serbest bırakılabilir devletlerle birçok etkileşimi var, yani bu ayrıca bunu senaryodan değiştirmemize, saçma durumlardan ve oyun-açıklarından kaçınmamıza yardımcı olacak (mesela oyuncunun 'imparatorluk' yolundan gidip aynı zamanda tüm kolonilerini serbest bırakması gibi).





Burası gizlice yapılan şeyleri de içeriyor, yani örneğin darbeleri engelleyebilir veya sadece YZ'ye yapılabilir hale getirebilirsiniz. (MP oyunlarında genel bir kurald).


Ayrıca fort levelleri kısıtlama, paraşütçüleri kısıtlama gibi üzerinde çalıştığımız diğer ufak şeyler var. Belli zamandan önce savaş açmanın yasaklanması gibi oyuncuların çoğunlukla kullandığı kurallar falan da dahil. Bekliyorum ki yeni versiyon yayınlanmadan önce tüm bu ayarları canlı yayında sunacağız.

Ayrıca YZ'nin nasıl davranacağını da belirleyebiliyorsunuz. Yani bu daha belli seçenekleri tercih edeceği ve alternatif planlara yöneleceği anlamına geliyor. Şahsa özel bir oyun gidişatında YZ tarafından oluşturulan belli tarihsel/tarihsel olmayan olayları engellemek için bu, mükemmel bir yöntem.


Çoğu ülke için ideoloji ayarları var, Mançurya gibileri içinse duruma göre daha spesifik ayarlar bulunuyor:


Özellikle bunun gibi bazı özellikler DLC'lere bağlı, yani Walking the Tiger olmadan (bu odak ağacını getiren DLC) bu seçenek orada olmayacak. Bunun dışında tüm özel oyun kuralları sistemi bedava yükseltmenin bir parçası ve ileride bu özelliği kesinlikle daha da geliştireceğiz.

Kurallar başarımları (achievementları) genel olarak engelleyecek, fakat kurala göre ayarlanabilir yani her iki koşulda da uygun olduğunu düşündüğümüz bir achievement olursa yine de alınabilecek.

Modlama
Şöyle ki, kurallar üzerinde çalıştığımız zaman bazı multiplayer gruplarının kullandığı bazı küçük kuralları destekleyemediğimizi fark ettik ve bunun yerine işleri modüle etmek için mümkün olduğunca kolaylaştırmaya ve modlanabilir bir hale sokmaya çalıştık. Umarız ki yakın zamanda multiplayer oyunlar için tasarlanan kurallar Steam Atölye’de yerini alacak. Büyük mod yapımcılarının bazılarının kendi oyuncuları için özel kurallar ekleyeceğini umuyoruz.

Kural tanımlamaları böyle gözüküyor:


Ve teknoloji ağacı, odak ağacı, olaylara göre de çalışabilirler. Örneğin:


Diplomasi kuralları biraz daha özel. Hepsinin farklı iki tetikleyicisi var. Bu şekilde, standart oyun kontrollerini (oyun kodundan dünya gerilimine karşı kontroller gibi) _TRIGGER_OVERRIDES_GAME ile açıp kapatabilirsiniz. Kendi kural kontrollerinizde belirli eylemler için _ENABLE_TRIGGER kullanabilirsiniz, kurallar ülkeleri de içerebileceğinden böylece ülkeye özel kurallar oluşturabilirsiniz.
Garantiler için olan tetiklemeler böyle gözüküyor:


Bu kadardı! Man the Guns ve 1.6 'Ironclad' güncellemesi ile ilgili gelişmelerimizi görmek için haftaya bir daha uğrayın.

Yayınlayan: Podcat
Çeviri: @pistoltr @Fernweh
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

3
1919-1947 / 1919 Almanya Donanması İntiharı
« : 01 Ağustos 2018, 18:29:51 »
Not: Sözlükten alıntı olduğu için büyük-küçük harf uyumuna uyulmamıştır.

birinci dünya savaşı sonunda ingiltere'ye çekilen ve akibetini bekleyen imparatorluk almanyası açık deniz filosunun* gemiler müttefikler tarafından paylaşılmasın diye kendi kendini batırmasıdır.

11 kasım'da imza edilen ateşkes uyarınca birinci dünya savaşı sona ermişti ancak bir barış anlaşması imzalanana kadar almanların elindeki suüstü harp ekipmanının ne olacağı açık değildi. kaiserliche marine'in diğer yarısı olan denizaltı filosu almanyaya dönmemek üzere teslim alınmıştı ama 74 parça dünyanın en güçlü ikinci donanmasına ne olacak kimse bilmiyordu. amerikalılar öncelikle gemilerin tarafsız bir limanda interne edilip haklarında varılacak konsensüsü beklemelerini önerir. bunun teklif edildiği norveç ve ispanya teklifi reddederler. ingilizler ise alman donanmasının aynı anda 5 donanmaya evsahipliği yapacak kadar büyük scapa flow'a çekilmesini önerir. plana göre kraliyet donanması da bu gemilerin bekçiliğini yapacaktır. öneri öylece kabul edilir.

amiral franz von hipper donanmasını teslim etmeye gönülsüzdür. bu yüzden teslim olacak filonun başına astı ludwig von reuter'i atar. von reuter 70 küsür gemisini scapa flow'a getirir. bu sırada kraliyet deniz kuvvetlerinin başında amiral david beatty vardır. jutland'da iki gemisi prematüre olarak gözlerinin önünde patladığından beri alamadığı ve artık almasının pek mümkün olmadığı intikamını farklı bir yolla almayı seçer. semafor maharetiyle teslim olan alman filosuna şu mesajı çeker:

"gemilerdeki alman bayrakları bu akşamüstü gönderlerden indirilecek ve ikinci bir emre kadar veya izinsiz olarak tekrar göndere çekilmeyecektir"

almanlar ya sabır çekerek siyah beyaz kartallı naval jack'leri gönderlerden indirirler. scapa flow limanında da şu şekilde beklemeye koyulurlar

gemilerde bu arada belirtmek gerekirse en fazla 200 kişilik iskelet mürettebat bırakılmıştır ve karaya çıkmalarına izin yoktur. ayda iki kere almanya'dan esir donanmaya yemek gönderilir ama yemek kalitesi ve varyetesi almanyanın savaş sonraki durumundan ötürü çok kötüdür. esir denizciler balık tutarak vakit öldürmeyi ve monoton günlere renk katmaya çalışırlar.

von reuter'in scapa flow'daki yaşamı ise pek kolay değildir. sağlığı bozulmuştur ve alman donanmasının isyancı bolşevik özentisi "kızıl muhafız"ları emre daimi itaatsizlik gösterdikleri gibi adamcağızın kamarasının tepesinde tepinerek gece bile uyutmazlar. limana 20000 kişiyle gelen hochseeflotte'nin mürettebatı hiç durmaksızın azalmıştır. 3 aralıkta 4000 kadarı, 6 aralıkta 6000 daha ve 12 aralıkta 5000 kişi almanyaya dönmüş, gemilerde 4815 kişi kadar kalmışlardır. bunların da her ay 100 kadarı eve dönmektedir.

bu sırada ingilizler eğer alman donanması kendisini batırmaya kalkışırsa gemileri nasıl derdest ederiz'in derdindedirler. korkuları yersiz değildir çünkü von reuter pek kimseyi alttan alır bir adam değildir. üstüne versailles anlaşmasının koşullarını öğrendiği andan itibaren de gemileri batırma planını yapmaya başlamıştır bile. ancak çok daha önceden bir plan yapmış olması da muhtemeldir çünkü sonradan hatıratında erich raeder "gemiler zaten her koşulda intihar edecekti yav" tarzında şeyler de söylemiştir. von reuter bilahare 18 haziran'da gemi kaptanlarına "eğer gemilerimizi almaya kalkışırlarsa batıracağız" tarzında emri kulaktan kulağa yayar.

ingilizler devasa alman donanmasını kayıpsız ele geçirmek için 21 haziran gecesi gemilere bordalama planı yaparlar. ancak sonrasında anlaşmanın imzalanma tarihinin 23'üne ertelendiğini öğrenerek biraz daha beklemeye karar verirler. almanların da bunu bir şekilde duyduğu sanrısına kapılarak ingiliz amiral sydney freemantle kendi gemilerini scapa flow'dan çıkarıp açık denizde bir anti torpido manevrası eğitimine götürür.

von reuter ise bu haberi almamıştır. anlaşmanın 21 haziran'da imza edildiğini düşünerek batırma sinyali verir. saat 10:00'da sinyal semafor ve işaretle tüm gemilere iletilir. almanlar balyozlarla ekipmanları parçalar, valfleri açar, kompartmanları suya doldurur. lumbozlar gevşetilir, su geçirmez kapılar bükülerek açık bırakılır. hatta bazı gemilerin cıvataları karinadan çıkartılarak batışı hızlandırmaya yardım eder.

saat 12:00 ye kadar gözle görülen bir değişiklik olmaz. sonra sms friedrich der grosse iskeleye doğru ağır yatmaya başlar. bu arada tüm gemilere son kez imparatorluk alman sancağı çekilir. mürettebat da gemileri böylece terketmeye başlar. scapa flow'da kalan ingiliz gemileri bu şekilde biri tamirde 3 destroyerdir. destroyer kaptanları lan noluyo lan lan laaan diye birbirlerine bakakalırlar. saat 12:20'de torpidolara karşı açıkdeniz manevraları yapan freemantle'in da intihardan haberi olur. tam gaz scapa flow'a yardırmaya başlar. radyodan da sesi çıktığınca bağırarak olabilecek tüm gücün kullanılarak gemilerin batmasının engellenmesini emreder. karaya oturtturun bişey yapın geliyorum der. ingilizler sadece savaş gemisi sms baden'i kurtarabilirler. 32 destroyer, 4 hafif kruvazör, 15 savaş gemisi ve ağır kruvazör dibi boylar. bu sırada ingilizler 9 alman denizcisini vurur, 16'sını da yaralar.

olay ardından von reuter ve kurmay heyeti hms revenge zırhlısına çıkartılır. bir tercüman aracılığı ile yaptığının şerefsizce olduğunu, ateşkes kurallarının centilmenliğe aykırı bir şekilde bozulduğunu falan çemkirirler. von reuter ruhsuz bir şekilde olanları izler. olaydan yıllar sonra da freemantle "aslında adam onurunu koruyordu sempati duyuyorum biraz" falan diyecektir

fransızlar beklenmedik bir şekilde olaya sevinir. şöyle derler :

"alman donanmasının kendini batırmasını bir kutsama olarak görüyorum. bu olay bizi gemilerin nasıl taksim edileceği gibi çok dikenli bir sorundan bir anda kurtarıyor"

evde alman donanma kurmayları da memnundur :

"çok sevindim. teslimiyetin lekesi alman donanmasının üzerinden böylece silindi. gemilerin batışıyla donanmanın ruhunun ölmediği nihayet kanıtlandı. bu ifa edilen son görev alman donanmasının geleneklerine gayet uygundur" amiral reinhard scheer

ingilizler anlaşma sonrası gemilerden bir kısmını büyük zorluklarla geri yüzdürüp hedef talimlerinde kullanarak batırırlar. bir kısmı da halen scapa flow'da yatmakta ve popüler bir dalgıçlık destinasyonu olmayı sürdürmektedir.

bütün olayın dünya tarihine en ilginç etkisi de, scapa flow dibindeki donanmanın dünyada kalan son temiz çelik yığını olmasıdır. atom bombası denemeleri ve atmosfere bırakılan radyoizotoplar dünyadaki her şeyi kirlettiğinden içinde radyoizotop bulunmayan 1930 öncesi üretim çelik dünyada yalnız burada kalmıştır. misal geiger sayacı yapımı için gereken nükleer etkileşimden muaf metaller günümüzde ihtiyaç duyuldukça sms derfflinger'den sms seydlitz'den sms hindenburg'dan parçalar kesilmesi yoluyla edinilmektedir. dünya üniversiteleri ve test reaktörlerinde aranıp da bulunamayan saf çelik kaynağı hep scapa flow'dur.


Kaynak: Anglachelm
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

4
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - Devletinizi Yollayın!
« : 29 Temmuz 2018, 20:10:19 »
Yaptığım küçük bir dikkatsizlik yüzünden sovyet içimden geçti. Save'i sildim :(
https://www.youtube.com/v/zpG1Ywmbioc&fs=1&wmode=transparent
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

5
IR - Haberler / Imperator Rome - 6. Geliştirme Günlüğü
« : 24 Temmuz 2018, 16:39:11 »
Herkese bir Imperator Rome geliştirme günlüğünden yeniden merhaba.Bügün ekonomi ve şehirlerdeki binalardan konuşacağız.

İlk olarak , vergi geliri.Nüfüs ile ilgili sayfada belirtildiği üzere vergi geliri bir şehrin ne kadar köle'ye sahip olduğuna bağlı.Elbetteki vergi gelirini etkileyen farklı etkilerde var.Bunlardan bazıları ticaret malzemelerine erişim , bakanlar ve bazı özel gruplar gelirinizi arttırabilir.

İkincil olarak Ticaret.Bu sadece ithalat veya ihracat yapıyorsanız gözükür.Her bir ticaret bağı ekstra gelir sağlar ve sahip olduğunuz vatandaşlar bunu arttırır tabi alışveriş yerleri ve diğer faktörlerde bunu arttırabilir.
Ülkenizin gelirini ve harcamalarını etkileyen bir kaç ekonomik politikayada sahibiz ama bunlarla daha sonraki günlüklerde uğraşacağız.

Son olarak her bir şehir birkaç bina slotuna sahip.Her şehir en az 1 binaya sahip olabilir ve her 10 nüfüs başka bir bina slotu açar.
Şuandalık binalar için bu etkiler var ancak gelişim sırasında değişebilirler.

Eğitim kampları : %10 fazladan insan gücü verir ve o şehirde yapılan her birim için %10 fazladan deneyim puanı.

Kale : Seviye başına fazladan kale gücü verir.

Alışveriş yerleri : Her biri ticaret gelirini %20 arttırır.

Tahıl Ambarı : -1 Huzursuzluk ve fazladan %10 nüfüs büyümesi verir

Her bir bina birden fazla inşa edilebilir.Eğerki şehrinizde 4 inşaat slotuna sahip iseniz onları tahıl ambarı ile doldurabilirsiniz.Aynı anda birden fazla bina inşaat emri verebilir ve sırayla inşa olmalarınıda izleyebilirsiniz.



Sonraki haftanın günlüğünde karakterlere bakacağız. (

Okurken herhangi bir yazım yanlışı varsa lütfen yazınız.)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

6
Bölüm 9 - "Bozgun ve Ötesi"
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

7
EU4 - Haberler / Eu4- Geliştirici Günlüğü 19 Haziran 2018
« : 23 Temmuz 2018, 20:27:01 »

Eu4 Geliştirici günlüğü:Dharma geliştirmesinde Ses
Dharma ile ses deneyimini biraz daha geliştirmeye karar verdik.
Kısaca Dharmadakai ses geliştirmesinin hedefi Eu4 te var olan sınırlar içinde mordernize etmekti.
Aynı şekilde EU4'ü ilk kez denediğinizde, 4 e 3 en / boy oranına sahip bir ekranda oynamış olabilirsiniz ve şimdi ultra geniş ekranlarda görebilmektesiniz.
Son yıllarda Ses sistemleri çok yol kat etti. ve Bazı seslerin daha geniş bir dinamik aralıktan faydalanabileceğini ve daha karmaşık katmanları yeniden üretebileceğini fark ettik.
Tabi ki de sadece kalite anlamında değil. Aynı zamanda oyunda neler olup bittiğine dair size daha iyi geri bildirim verebiliriz. Bu yüzden dikkatli dinlerseniz sesin de daha etkileşimli ve daha dengeli olduğunu algılayacaksınız.(bla bla bla sadece terim)
Genel olarak oyunun genel ses yüksekliği -23 LUFS civarında endüstri standartlarına uyacak şekilde yükseltildi. Bu kısa yoldan, oyunu düzenli olarak oynayabileceğiniz diğer mevcut başlıklara göre daha yüksek ve daha karşılaştırılabilir.
Artık müzik oynatıcısında Müzikler özelliklerine göre çeşitli gruplara ayrılacak.
Askeri geliştirmeler artık savaş seslerini daha fazla etkileyecek örneğin sizin askeri teknolojiniz 5 oldu ve askerinizi geliştirdiniz. Savaşlarda önceki askerlerinizden daha farklı sesler alacaksınız( bence güzel bir detay)
Yukarıdaki maddeye göre: Eğer kara savaşına katılıyorsanız ve topçularınız varsa, artık toplar ve havan topları duyacaksınız demektir, bu yüzden bunun sadece savaş sonucu üzerinde değil, aynı zamanda daha tutarlı bir ses gösterimi üzerinde de bir etkisi olacaktır.Eğer daha barut teknolojisini araştırmadıysanız mantıklı olarak duymayacaksınız :D
Aynı şey gemi savaşları içinde geçerli olacak yani bir taşıma gemisini savaştırırken de top seslerini duymayacaksınız tüfek ve kılıç seslerini duyacaksınız( yine mantıklı bir şey çünkü top olmadığı halde top atışı yapmaları hep zoruma gitmiştir Taşıma gemilerinin. :D)
Kuşatma sırasında surları kırdığınızda sizin surlarınız kırıldığında topçu atışı yaptığınızda farklı sesler oyunu zenginleştirecek.
Son olarak Ambiyans yani oyunun havası. Burayıda özetlemek gerekirse savaştığınız ortam sesleri değiştirecek yani İstanbuldaki savaş ile Erzurumdaki , Edirnedeki savaşla iç anadolu bozkırlarındaki savaş sesleri farklı olacak.Yani bütün savaş sahalarında sesler farklı ve daha hoş gelecek.
Yukarıda bahsedilen birçok unsur, rastgeleliği arttırmak ve daha dinamik bir ses akışı sağlamak için katmanlı bir yaklaşım kullanarak entegre ve tetiklenir.
Bu güncellemelerin çoğu, Dharma başladığında ücretsiz bir güncelleme olarak size geliyor, böylece hepiniz bunları denemek için şansınız var!
Kısaca bu Günlükte olan değişiklikler;
1-Seslerin yeni teknolojiye olan uyumlarının arttırılması
2- Kalite ve Etkileşimli seslerin eklenmesi
3- Seslerin dengelenmesi
4- Savaştığınız ortama göre ses değişiklikleri yani ambiyans.(Ormanda savaşıyorsanız çölde savaşıyorsanız vs.)

Çeşitli sesler
1-Deniz kıyısındaki savaşlardaki top atışları:

2-Deniz savaşları:

3-Deniz savaşları 2:

4-Kuşatma topları:

5-Kuşatmada surların yıkılması:

6-Savaş meydanından bir ses:
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

8
Osmanlı Viyana'yı ele geçirseydi hiç bir şey değişmezdi. Osmanlı kaybetmeye mahkumdu. Osmanlı ülkedeki zihniyet nedeniyle çöktü.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

9
CSS'i Uygulamak
Herkese Selamlar! 1.6 Ironclad ve Man the Guns'ın üçüncü geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz.

Zavallı programcılarımız Yakıt konusunda cebelleşirken biz içerik tasarımcıları yeni odak ağaçlarıyla meşgulüz. DLC'nin ana teması deniz olduğuna göre Birleşik Krallık ile başlamamız sürpriz olmayacaktır. ;)

Soru-Cevap'tan aldığımız geri dönüşler ve iş arkadaşlarımızın düşüncelerine göre iki konuyu düzeltme kararı aldık.

1. World Tension'a çok bağlı idi. Çoğu odak WT limiti ile kısıtlanmıştı.

2. Alternatif tarih oluşturamıyordunuz.

Odak ağacının temel olarak o kadar kötü olmadığını düşünüyoruz. Bu yüzden Japon odak ağacı gibi kökten bir düzenleme yapmayacağız. Alman odak ağacı gibi büyük bir kısmı aynı kalacak. Ayrıca odak ağacındaki düzeltmeler bedava iken alternatif tarih seçenekleri paralı olacak.

Sonuç olarak odak ağacı bu. (Geliştirme süreci devam ediyor değişikliğe uğrayabilir.)



Silahlanma konusunda ekleyip değiştirebileceğimiz çok fazla seçenek yoktu. Ama çok şikayet aldığımız Motorize Tugay template'inin sadece Motorize Ordu odağını seçtiğimizde gelmesi konusunu çözdük. Artık Template İngiltere ile oyunun başında mevcut olacak. Odak ise motorize-mekanize araştırmalarına %50 teknoloji desteği verecek.

Genel Silahlanmanın altındaki iki odak ise İngilizlerin ünlü olduğu SAS birlikleri ve Kurmay Heyeti hakkında. SAS birlikleri odağı daha çok özel kuvvetler yetiştirmeye olanak sağlarken ve Komando traiti olan David Stirling'i advisor olarak seçmeye olanak sağlarken, Kurmay Heyeti odağı ise kara, hava ve deniz tecrübesinin yanında CP veren ve CP kazanma hızını artıran bir spirit verecek.



Başka bir odak olan "Denizötesi Harekat" biraz etkisizdi. Bu yüzden %10 sıcak iklim alışkanlığı veren bir spirit verecek.



İmparatorluğu Güçlendirme odağının karşısında artık dekolonize olmanızı sağlayan bir odak var. Bu odak ile İngiliz Hükumeti kolonilerinden çekilme kararı alırsa ne olacağını görebileceğiz. Bu odak stability düşüşüne sebep olurken komünist parti desteğini artırıyor.

Bu odağın bir kısmı dominyonlara tamamen bağımsızlık verme üzerine kurulu. Örneğin Hindistan'ı dinlere göre tamamen serbest bırakabilirsiniz. Bu seçenek dominyonlarınızda bir takım iç savaşlara sebep olabilir.

Başka bir kısmı ise İngiltere'nin elinde olan Kuzey İrlanda, Cebelitarık, Hong Kong ve Falkland'ı sahiplerine geri vermek üzerine. Bu odaklar ciddi miktarda PP ve Manpower verecek. Ayrıca özgür olduklarında Britanya'da vatanlarından daha iyi bir gelecek yaşayacaklarını bildikleri için Britanya göç alacak.


"Zamanla Değişim" 3 adet alternatif ideoloji seçeneğini açacak. "Kral'ın Partisi" seçeneği sadece 1936 ortalarında başlayan bir event zinciri sonucu seçilebilir olacak. Event zinciri sonucunda (Çok uzun bir şekilde boş konuşmuş yazar arkadaşımız o yüzden atlıyorum.) ülke tarihte 8. Edward'ın tahttan indirildiği bir krize girecek. Bu son event ile tarihsel gitmeyip kendi yolunuzu çizebilirsiniz.



Tahttan indirme seçeneğini seçtiğinizde tarihsel gittiğiniz için fazla bir değişiklik olmayacak. Diğer iki seçenekte ise 200 günlük uzun bir event zinciri başlayacak ve hikayeniz şekillenecek.



Bazı şahıslar hakkındaki eventlerde veya 8. Edward'ın evliliği gibi olaylarda sizin kararlarınız stability, politik sonuçları, partilerin durumunu etkileyecek. Ek olarak bu konuda alacağınız kararları kapsayan, 50 günde bir karşınıza çıkacak olan ana event zinciri var. İşler kötüye giderse kabinenin istifasıyla ve Birleşik Krallığı hükümetsiz bırakma ile sonuçlanabilir, bu da Commonwealth ülkelerin zayıflığı avantaja çevirip bağımsızlık ilan etmelerine sebep olabilir.



Evlilik konusu kapandığında kriz de bitecek. Siyasi kargaşa esnasında kabine de yokken, kral güçlü destekçilerini atayabilir. Böylece tam da kralın isteklerine dayalı bir politik ekip oluşabilir... Eventlerdeki kararların da bu yönde oluşuyla en sonunda tüm kolonileriniz tek çatı altında toplanabilir. Ayrıca core-olmayan insan gücünden alınan verimi artıran ve kraliyet donanmasının hızı artıran National Spirit de bulunacak.



Karagömleklilerin yürüyüşlerle elde ettikleri dikkate değer başarılar sayılarının 50.000 kişiye ulaşmasına sebep olmuştu. Sonra Nazilerin eylemleri bu sayıda düşüşe sebep oldu ve gelişmeler daha asabileşmelerine de sebebiyet vermişti.

Britanya'ya Faşizm getirme yolu da bu Karagömleklilerin yürüyüşlerden geçecek. İlk başta "Organize the Blackshirts" focusu ile bu kararları aktif edebileceksiniz. Eyalet eyalet geliştikten sonra stability %50 altına düştüğünde bir sivil savaş başlayacak. Sivil savşata daha önce yürüyüşlerle "koruma altına aldığınız" eyaletler sizin tarafınızda olacak. Bir takım politik güç gerektiren kararlar ile stability'i %50 üstünde tutarak daha çok eyalete de sahip olabiliyorsunuz tabi.(düzenlendi) Komünizm kısmında ise belli kararlar ile güçlü(ekonomik olarak) ama geçici bonuslara sahip olabileceksiniz (bazı fabrika inşa eden kararlar kalıcı olacak) Ticari birlikle alınan her karar Komünist desteği %6 artıracak. Yeterince destek toplayınca referandum yaparak Komünist hükümet başa geçebilecek. Ama dikkat etin, 2 yıl içinde kolonilerinizden feragat etmezseniz destekçileriniz sivil savaş başlatabilir...

Komünizm gelince kraliyet ailesinden vesaire kurtulacaksınız. Kendi Komünist bloğunuzu kurabilecek, veya Sovyetler ile müttefik olacaksınız. Bu iki seçimin kendilerine özel gidişatları olacak, mesela kendi birliğinizi kurduğunuzda dünya genelinde anti-kolonyalist bir gelişim izleyebileceksiniz.



Son olarak, Faşizm veya Komünizm getirdiğinizde Dominyonlar hakkında hızlı ve etkili bir karar almazsanız sizi terk edecekler. Bunu da 9600 insan gücünden oluşan tümenleri oralara koyarak alacağınız "Move to Secure the Dominions" kararıyla yapabileceksiniz.



Çeviri: Hynkel, pistoltr
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

10
HOI4 - Hikaye ve AAR / Ynt: CUNTA - Bölüm 8- "Şark Cephesi"
« : 23 Temmuz 2018, 02:28:17 »
Bölüm 8 – “Şark Cephesi”
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

11
1919-1947 / Nazi Propaganda Oteli: Prora
« : 22 Temmuz 2018, 18:21:18 »
Almanya sahillerinden bir ada üzerine inşa ettirilmiş 20.000 kişilik bu otel Nazilerin tatil yapması için inşa ettirilmişti. 3 sene boyunca inşası devam etti fakat tam bitecek derken II. Dünya savaşı patlak verdi. Kimsenin ne otelin inşasında çalışacak ne de tatil yapacak vakti vardı.



1- Baltık denizi boyunca sere serpe kilometrelerce uzanan bu kompleks binlerce Naziyi ağırlayacaktı. Ama Naziler bu otelin keyfini hiçbir zaman çıkaramadılar. Şu anda ise bir Nazi mimarisi örneği olarak boylu boyunca duruyor.

2- Trenin üzerinde "Eğlenceden Güce" yazıyor. Kısaltılmışı KDF olan bu organizasyon hükümetin resmi turizm düzenleyicisiydi. Naziliği tüm Almanya'ya yayma misyonunu taşıyordu. 1939'dan beri 25 Milyon Alman'ı gezdirdi. KDF ile "azman"a gidilecekti.

3- Hitler 3. Reich'ın gücünü gösterek için dev bir kompleks inşa ettirmek istedi. Kompleks 10.000 odadan oluşuyordu ve 20.000 Naziyi ağırlayacaktı.

4- Dev kompleksin inşasında 3 yıl boyunca 9000 kişi çalıştı. Fakat Naziler Polonya'yı işgal ettiğinde proje hala bitmemişti. Savaş zamanı Nazilerin ne inşaatı devam ettirecek ne de tatil yapacak vakti vardı.

5- Bitmemiş bu yapılar II. Dünya savaşında da pek fazla kullanılmadı. Düşmanların Hamburg bombardımanı zamanında sığınak olarak kullanıldı, daha sonradan da Doğu Almanya'dan gelen sığınmacılar için ev olarak.

6- Savaştan sonra Almanya bölündüğünde Prora Doğu Alman ordularına ev sahipliği yaptı. Berlin duvarının yıkılmasıyla birlikte ise ordular yapıları terkettiler ve kompleksi boşalttılar.

7- Prora'nın ne kadar büyük olduğunu kestirmek biraz zor. Sahil boyunca 5-6 km uzanan bir yapılar zinciri düşünün. Orjinal binaların 4'ü müteahitler tarafından satın alındı. 1 'i hostel olarak kullanılıyor. Diğer 3'ü ise terkedilmeye mahkum kaldı.

9- Otel odalarının çok küçük olması mimar ve müteahitlerin de işini zorlaştırdı. Yapıyı bozmadan ufak odalara rezidans yapmak durumundalar. Şimdiden tanesi 200.000 $'dan 50 daire sattılar. Hitler'in muhtemelen kemikleri sızlıyordur.


Kaynak: www.tarihiolaylar.com
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

12
HOI4 - Hikaye ve AAR / Ynt: CUNTA
« : 17 Temmuz 2018, 04:49:50 »
Epey zorlama bir giriş oldu.

Bölüm 1 - "Okuma Grubu"
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

13
HOI4 - Hikaye ve AAR / CUNTA - Bölüm 13 - "U-112"
« : 17 Temmuz 2018, 04:35:20 »

CUNTA

Genç Türkiye Cumhuriyeti ile oynayacağımız bu senaryoda alternatif bir Tarih oluşturacağız.
Bunu realiteden uzaklaşmadan, fakat ona asla dokunmadan yazmaya çabalayacağız.
Politik olarak kimseyi incitmeden ve kimseye mesaj vermeye çalışmadan yazacağımız bu hikayenin tamamen kurgu olduğunu belirtirim.
Bölümler ayrı mesajlar halinde girilecektir.

Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

14
Tarih / Ynt: Diktatörler
« : 30 Haziran 2018, 16:11:15 »
Doğru, attığım link dikkat çekmek isteyen bir takım kişilerin ürünü. Şimdi 5-6 yeri daha araştırdım. Basit bilgiyi bile böyle çarpıtarak yansıtmak "royalcentral.co.uk" adlı bir haber sitesine göre saçma ve a haber niteliğinde bir haber olmuş...
bu arada karşıdaki görüşünü savunmak için farklı bir bilgi verince "ben de yanlış olabilirim, biraz daha araştırayım" diyerek insanlığa olan umut ve güvenimi artırdın, haberin olsun :)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

15
Imperator: Rome / Ynt: Imperator: Rome - Medya
« : 28 Mayıs 2018, 15:56:07 »
İber'in içini dlc ile dolduracaklar :d
Geçmişinle yüzleş @Agnostik  :D
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

16
Alıntı yapılan: Paradox Plaza
Selamlar!

Bugün sonsuz steplerin önünde yatan Volga'nın aktığı devasa ve Rusların gururu olan toprakları gözlemlemek için kartografın ofisindeyiz. Rus toprakları boyutlarına karşın CK2'de hep az gelişmiş olarak nitelendirildi. Hatta Kiev veya Novgorod gibi çok önemli şehirler bile büyük düklükler tarafından istila edilebildi. Avrupa feodal beylerinin önünde yer almasıyla, Bizans'ta yer alan Roma kalıntılarıyla ve merhametsiz step kabilelerinin Ruslara etkilerini göz ardı edemediğimiz için Rusya'nın bu kadar gözardı kalmasına göz yumamadık ve geliştirmeye karar verdik.

Rusya çok büyük olduğu için resimleri üç parçaya böldük. Bu resimlerin hepsi 769 yılına ait, yani ismi o olmaması gereken bir şey gördüğünüzde bu yüzdendir (Örneğin Novgorod'un isminin Ilmen olması gibi.).

Kuzey ile başlayalım:

Gördüğünüz gibi keskinleştirme önemli bir derecede arttı. Tarihsellik de arttığı gibi bütün sınırlar 600 ve 1300 yılları arasında yer alan kaynaklardan esinlenerek düzeltildi. (Bu tarih Ön-Slavların Kiev bölgesine göçmesiyle başlar ve iç karışıklıklar ile Moğol İstilalarına kadar gider.)

Şimdi Güneydeyiz:

Gördüğünüz gibi Kiev şimdi bölündü ve eskisi gibi tek, devasa bir kontluk değil. Elf gözlerinizin göreceği gibi Radimichia ve Severia'nın altında Türki bir klan olan Burtas klanı var.

Ve bonus olarak, Wallachia.

Beserabya'nın Kiev ve Kırım toprakları ile çok içli dışlı olmasından dolayı Wallachia krallığına bir düzeltme yapmaya karar verdik.

Ve şimdi de diğer bütün günlüklerde istendiği gibi De Jure haritalar.

Düklükler:


Krallıklar:


Farkettiğiniz gibi Rus Krallığı Galicia-Volhynia ve Chernigov gibi daha tarihsel olan Novgorod ve Vladimir krallığına dönüştü. Bu krallıkların oynadığınız kabile çağı ve feodal çağlara göre çeşitli artı ve eksileri var.

İmparatorluklar:


Tatar İmparatorluğunun çok büyük olduğuna şüphe yoktu. Bu yüzden biraz parçalamamız gerektiğini hissettik. Güneyde gördüğünüz gibi Pontus Bozkır İmparatorluğu var, bu imparatorluk boyutlarından gördüğünüz gibi bölgedeki Hazar varlığını temsil ediyor. Ayrıca Perm krallığı artık Rus İmparatorluğu'na değil Tatar İmparatorluğu topraklarına bağlı.

İşte 867 yılı başlangıç haritası:


Ve 1066:


Bu tarihte bildiğiniz gibi Bilge Yaroslav'ın ölümü ile Kiev Rus toprakları 5 oğlu arasında bölüştürüldü. Oğullar arasında ve diğer akrabalarla birlikte (Polotsk Prensi gibi) ülke bir iç karışıklığa sürüklendi ve ülkenin stabilitesi zarar gördü.

Bu yüzden Kiev Rusları en azından bir süreliğine(!) Büyük Kiev Prensine bağlı olmasına rağmen ülkede bir birlik vardı diyemeyiz. Bu yüzden çeşitli düklükleri bağımsız ama Kiev'e Tributary yaptık. Ta ki kardeşler, oğullar ve kuzenler arasında veraset savaşları başlayana dek...

(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

17
1919-1947 / Ynt: Josef Stalin'in önemli bir sözü
« : 09 Mayıs 2018, 22:05:04 »
Anlayamadım, açar mısın?
Atatürk'ün Sosyalizme yatkınlığı, bu yönde yaptığı değişimler vardı ama Komünizme de tepkili bakıyordu.
Nasyonal Sosyalist Almanya'da da aynı şekilde Komünizme tepkili idiler.
Peki bu iki devlet neden bir sonraki aşamada Komünist olmadılar? Senin dediğine göre Sosyalizm, Komünizme atılan bir adımdı hani.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Agnostik

Sayfa: [1]