İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Hynkel

Sayfa: [1]
1
1836-1919 / Ynt: Atatürk Sosyalist miydi?
« : 13 Ağustos 2018, 20:20:35 »
Atatürk başarılı bir Türk milliyetçisi ve demokrattı, ancak ekonomide devletçiliği (dolaylı olarak sosyalizmi) izledi. Diğer ırklara zarar vermeksizin uygulanan Nasyonal Sosyalizm Atatürk'ü en iyi şekilde tanımlıyor.

Atatürk Devletçilik fikrini büyük 1930ların başına dek izledi. Aslında liberal ekonomi yanlısıydı. Bunun da en büyük dayanağı İzmir iktisat kongresidir. Ancak memlekette 10 yıllık savaşın yarattığı tahribat sermaye sahiplerini de erittiği için ekonomi düzelene dek mecburen hemen hemen tüm sanayi hamlelerinin devlet tarafından yapılmasını uygun buldu. Ancak büyük buhrandan sonraki dönemde yavaş yavaş devletçilik yerine karma ekonomi modeli benimsendi.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

2
Herkese merhaba! Ekibimizin çoğu artık tatilden döndü, yani artık günlük makinesinin çarklarının dönme vakti. Bugün uzun süredir eklemeyi düşündüğümüz yeni bir şey hakkında konuşuyor olacağız: Özel Oyun Kuralları

İlk önce, bunu neden yaptığımızı açıklayayım - HOI4 insanların çok farklı şekillerde oynayabildiği bir oyun. Tek oyunculu , çok oyunculu, achievement toplamak için, sıradan gevşemek için oynayanlar ve diğerleri. Ayrıca "Tarihsel" oynayanlar ile oynamayanlar arasında büyük bir ayrım var (50/50 şeklinde). Tek oyunculu moda eğlence ve güç hissi katan pek çok şey, düzenli rekabet içeren çok oyunculu oyunlarda pek de dengeli değiller o yüzden çok oyunculu oyunları organize etmek güç olabiliyor, uzun kural listeleri ve oyun kuranların polislik yapması da dahil. Rekabetli oyunlar pek yaygın değil (MP oyunların %6'sı rekabetçi), şahsen oyuna dahil olmayan kural listelerini okumaya ve uygulamaya zorlamalarını bunun büyük bir sebebi olarak görüyorum.
Tek oyunculu oyunlara gelirsek, oyuncular sık sık oyunun genel gidişatını belirlemek istiyor. Örneğin bazıları konsol komutları kullanarak ülkelerini değiştiriyor ve o ülkede belli seçenekleri seçerek kafalarındaki senaryodaki uzun vadeli planlarına uyum sağlatıyorlar vs. ama bu tam olarak yeni başlayanların bilebileceği bir iş değil tabi, çok oyunculu oyunlarda da yapılamıyor zaten. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda farklı kural-kümeleri hazırlanabilmesine ve oyuncuların yapay zekanın gidişatını daha detaylı belirleyebilmesine destek vermemiz gerektiğine karar verdik.

Yani, özel oyun ayarları kısmına girin. Yeni oyuna başlamadan önce kullanabildiğiniz bu ayar, eski buff ayarlarını da kapsıyor:


Tercih ettiğiniz bu ayarlarınızı kaydedebilmeniz ve daha sonra tekrar kullanabilmeniz mümkün (hem tek oyunculu hem de çok oyunculu olarak). Kurallar direkt olarak oyunun derin-kodlanmış mekaniklerine etki etseler de uğraştık ve mümkün olduğu kadar modlanabilir kıldık. Sonlara doğru modlama yönlerinin üstünden geçeceğiz!

Ne gibi şeyler mi yapabilirsiniz? Henüz hepsini tam olarak bitirmedik, ama elimizdekileri aktaralım. Eminim ki yorumlarda insanların tonlarca önerisi olacak ;)

Tüm diplomatik durumların kurallarda yeri var. Yani işlerin gidişatını kısıtlayabilir ya da gidişatın önünü daha da açabiliriz. Bu özellikle odak ağaçlarını işin içine katınca daha da güzelleşiyor. Yeni İngiliz odak ağacının serbest bırakılabilir devletlerle birçok etkileşimi var, yani bu ayrıca bunu senaryodan değiştirmemize, saçma durumlardan ve oyun-açıklarından kaçınmamıza yardımcı olacak (mesela oyuncunun 'imparatorluk' yolundan gidip aynı zamanda tüm kolonilerini serbest bırakması gibi).





Burası gizlice yapılan şeyleri de içeriyor, yani örneğin darbeleri engelleyebilir veya sadece YZ'ye yapılabilir hale getirebilirsiniz. (MP oyunlarında genel bir kurald).


Ayrıca fort levelleri kısıtlama, paraşütçüleri kısıtlama gibi üzerinde çalıştığımız diğer ufak şeyler var. Belli zamandan önce savaş açmanın yasaklanması gibi oyuncuların çoğunlukla kullandığı kurallar falan da dahil. Bekliyorum ki yeni versiyon yayınlanmadan önce tüm bu ayarları canlı yayında sunacağız.

Ayrıca YZ'nin nasıl davranacağını da belirleyebiliyorsunuz. Yani bu daha belli seçenekleri tercih edeceği ve alternatif planlara yöneleceği anlamına geliyor. Şahsa özel bir oyun gidişatında YZ tarafından oluşturulan belli tarihsel/tarihsel olmayan olayları engellemek için bu, mükemmel bir yöntem.


Çoğu ülke için ideoloji ayarları var, Mançurya gibileri içinse duruma göre daha spesifik ayarlar bulunuyor:


Özellikle bunun gibi bazı özellikler DLC'lere bağlı, yani Walking the Tiger olmadan (bu odak ağacını getiren DLC) bu seçenek orada olmayacak. Bunun dışında tüm özel oyun kuralları sistemi bedava yükseltmenin bir parçası ve ileride bu özelliği kesinlikle daha da geliştireceğiz.

Kurallar başarımları (achievementları) genel olarak engelleyecek, fakat kurala göre ayarlanabilir yani her iki koşulda da uygun olduğunu düşündüğümüz bir achievement olursa yine de alınabilecek.

Modlama
Şöyle ki, kurallar üzerinde çalıştığımız zaman bazı multiplayer gruplarının kullandığı bazı küçük kuralları destekleyemediğimizi fark ettik ve bunun yerine işleri modüle etmek için mümkün olduğunca kolaylaştırmaya ve modlanabilir bir hale sokmaya çalıştık. Umarız ki yakın zamanda multiplayer oyunlar için tasarlanan kurallar Steam Atölye’de yerini alacak. Büyük mod yapımcılarının bazılarının kendi oyuncuları için özel kurallar ekleyeceğini umuyoruz.

Kural tanımlamaları böyle gözüküyor:


Ve teknoloji ağacı, odak ağacı, olaylara göre de çalışabilirler. Örneğin:


Diplomasi kuralları biraz daha özel. Hepsinin farklı iki tetikleyicisi var. Bu şekilde, standart oyun kontrollerini (oyun kodundan dünya gerilimine karşı kontroller gibi) _TRIGGER_OVERRIDES_GAME ile açıp kapatabilirsiniz. Kendi kural kontrollerinizde belirli eylemler için _ENABLE_TRIGGER kullanabilirsiniz, kurallar ülkeleri de içerebileceğinden böylece ülkeye özel kurallar oluşturabilirsiniz.
Garantiler için olan tetiklemeler böyle gözüküyor:


Bu kadardı! Man the Guns ve 1.6 'Ironclad' güncellemesi ile ilgili gelişmelerimizi görmek için haftaya bir daha uğrayın.

Yayınlayan: Podcat
Çeviri: @pistoltr @Fernweh
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

3
HOI4 - Rehberler / Devletler&Savaşlar&Stratejiler 5.İtalya
« : 01 Ağustos 2018, 21:56:39 »
5.Bölüm:İtalya(İtaly)
İtalya'nın kimlik kartı;
Ordu
1936;
39 farklı birlik.
Deniz Kuvvetleri
1936;
80 Destroyer   
11 Hafif Kruvazör   
2 savaş gemisi   
51 Denizaltı
8 Ağır Kruvazör   
Hava Kuvvetleri
1936;
48 Yakın Hava Desteği
288 Taktik Bombardıman
72 Deniz Bombardıman
300 Fighters   
Focus

İtalya'nın kendine has odak ağacı bulunmaktadır.
Başarımlar
Faşist İtalya ile Los Angeles'a nükleer bomba atın.
Sizin Katkılarınız
Yeni başlayan arkadaşlarımıza tavsiyeleriniz nelerdir?
Kendi Uyguladığınız Stratejiler nelerdir?
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

4
1453-1836 / Ynt: Köroğlu Üzerine - 2
« : 28 Temmuz 2018, 15:33:45 »
Girerdim ama girmek isteme sebebime ihanet etmiş olurdum.
Aynen öyle ve millet %99 oranla oralara para ve prestij için girmeye çalışıyor... adamsın yine de takdir ettim. görüşüne katılsam da katılmasamda para ve prestij için değil de bu millete bir katkısı olmak için o tür yerlere girmek isteyenlere saygı duyarım.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

5
IR - Haberler / Imperator Rome - 6. Geliştirme Günlüğü
« : 24 Temmuz 2018, 16:39:11 »
Herkese bir Imperator Rome geliştirme günlüğünden yeniden merhaba.Bügün ekonomi ve şehirlerdeki binalardan konuşacağız.

İlk olarak , vergi geliri.Nüfüs ile ilgili sayfada belirtildiği üzere vergi geliri bir şehrin ne kadar köle'ye sahip olduğuna bağlı.Elbetteki vergi gelirini etkileyen farklı etkilerde var.Bunlardan bazıları ticaret malzemelerine erişim , bakanlar ve bazı özel gruplar gelirinizi arttırabilir.

İkincil olarak Ticaret.Bu sadece ithalat veya ihracat yapıyorsanız gözükür.Her bir ticaret bağı ekstra gelir sağlar ve sahip olduğunuz vatandaşlar bunu arttırır tabi alışveriş yerleri ve diğer faktörlerde bunu arttırabilir.
Ülkenizin gelirini ve harcamalarını etkileyen bir kaç ekonomik politikayada sahibiz ama bunlarla daha sonraki günlüklerde uğraşacağız.

Son olarak her bir şehir birkaç bina slotuna sahip.Her şehir en az 1 binaya sahip olabilir ve her 10 nüfüs başka bir bina slotu açar.
Şuandalık binalar için bu etkiler var ancak gelişim sırasında değişebilirler.

Eğitim kampları : %10 fazladan insan gücü verir ve o şehirde yapılan her birim için %10 fazladan deneyim puanı.

Kale : Seviye başına fazladan kale gücü verir.

Alışveriş yerleri : Her biri ticaret gelirini %20 arttırır.

Tahıl Ambarı : -1 Huzursuzluk ve fazladan %10 nüfüs büyümesi verir

Her bir bina birden fazla inşa edilebilir.Eğerki şehrinizde 4 inşaat slotuna sahip iseniz onları tahıl ambarı ile doldurabilirsiniz.Aynı anda birden fazla bina inşaat emri verebilir ve sırayla inşa olmalarınıda izleyebilirsiniz.



Sonraki haftanın günlüğünde karakterlere bakacağız. (

Okurken herhangi bir yazım yanlışı varsa lütfen yazınız.)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

6
IR - Haberler / Imperator Rome - 9. Geliştirici Günlüğü
« : 23 Temmuz 2018, 16:11:32 »
Imperator’un 9.Geliştirici Günlüğü

Orijinal Yayınlayan: Johan


Herkese merhaba, Imperator’un 9. Günlüğüne hoşgeldiniz. Bugün bir miktar Diplomasi hakkında konuşacak ve birkaç özelliğine değineceğiz.
Imperator yeni nesilde ki oyunlarımızda bulunan “iki taraflı” ilişkileri devam ettiriyor, CKII’yi de sayarsak tabi. Bu şu anlama geliyor, kimin sizi sevip sevmediğini sebepleri ile ve ayrıntıları ile görebilirsiniz.

CKII’den beri tüm oyunlarımızda mevcut olduğu gibi Yapay Zeka bir diplomatik manevranızı neden kabul yada reddettiğini gösterecek.



“Agressive Expansion” EU4’de sevdiğimiz bir konseptti, fakat garip bir biçimde uygulanmıştı. Imperator içinde de ülkenizin bir AE değeri var, eski oyunlarda ki bir nevi “badboy” çeşidi gibi. Bu yüzden AE’nin neden bozulduğu gibi noktaları görebilirsiniz. Bu değer sonrasında tüm ülkeler için “ilişki” hesaplamalarınıza entegre ediliyor.
Bir ülke derecesine bağlı olarak birkaç diplomatik ilişki ile sınırlandırılabilir. Her bir müttefik veya vergiye bağladığınız ülke hanenizde 1 ilişki olarak sayılırken, savunma paktlarınız da 1 ilişki yer kaplıyor. İlişki sınırı aşıldığında her kademe için kullandığını güç eforunuz %10 artıyor.
Imperator’da yeni ve havalı duran şey ise “Savunma Paktları”. Bu içinde birden çok ülkenin yer aldığı savunma odaklı bir ittifaklar bütünüdür ve birlik üyelerini “olası” bir saldırıda ortak bir savunma yapmasını sağlar. Paktın lideri başka ülkeleri davet edebilir ve pakt ne kadar büyük olursa olsun 1 ilişki olarak sayılır. Fakat sadece şehri devletleri yada minik diğer ülkeler bu tarz Savunma Paktlarının bir üyesi olabilirler.

Diplomatik Manevralar aşağıda ki gibidir:
-Savaş İlan et/ Barış iste
-Müttefiklik öner/ boz
-Bağımsızlığı garantile
-Askeri Geçiş izni iste/iptal et
-Asker Geçiş izni öner/iptal et
-Vergi (haraç) iste/ ara ver/ iptal et
-Ticaret hakkı iste/İptal et
-İsyancıları destekle
-Hak iddiasında bulun
-Savunma Paktı için davet et/ Paktan çıkart/ Ayrıl
-İlişkileri geliştir
-Hediye gönder
-Savaşa dahil ol
-Savaş tehdidinde bulun
-Zorla barış yaptır
-Şehir Sat



çevirmen: @napolyon94
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

7
Bakın Pf'nin gücü burada işte. Sabaha kadar çeviri işleriyle uğraşıp sabah 4:20'de çeviriyi yayınlamak. Çok teşekkürler gençler size. "Güzel günler göreceğiz güneşli günler  :) "
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

8
HOI4 - Haberler / HOI IV 1.6 #2 Yakıt - 27 HAZIRAN 2018
« : 21 Temmuz 2018, 19:00:48 »
Aradan bir süre geçse de yakıt konusu önemli bir güncelleme olacağı için yapımcı günlüğünü dikkate değer yerleri için ufak çeviri özetleri halinde hazırladım.

Deniz savaşları konseptli Man the Guns, bedava içerik olan 1.6 'Ironclad' güncellemesi ile birlikte sunulmak üzere üzerinde çalışılıyor. Henüz çıkış tarihini yayınlamayacaklar.

Yakıtlar normalde HOI4'te taşıtların üretiminde kullanılıyordu. Bunun iki sebebi; yeni oyuncuların bu sayede oyuna kolay aşina olması ve HOI3'teki yakıt stoklamadaki problemlerin önüne geçilmesi idi. Mevcut sistem çoğu yerde gayet güzel işlese de özellikle deniz savaşlarında yakıt için en ufak endişe duyulmaması pek doğru gelmemeye başlamış, mesela Japonların tarihte savaş planlarını bunu hesaplayarak yapmış olduğu gibi. Önce bu alanda bir yenilik yapmadan deniz konusunda bir güncelleme yapmak pek doğru değilmiş tabi.


Bu güncellemeden sonra motorlu taşıt bulunduran tümenler yakıt tüketecek. Özellikle savaşırken, hareket halindeyken ya da stratejik konumlandırma yaparken daha da fazla yakıt harcayacaklar. Tümenler kendileriyle birlikte az miktarda yakıt taşıyabilecek (erzak sistemi de aynı şekilde işliyor), yani yakıt gönderimi kesilirse tümenin mevcut yakıtının tükenmesi için az bir vaktiniz kalacak. Kötü düzeyde erzağı olan tümenler yakıtlarını daha geç dolduracak. (yani hızlı saldıramayacak veya hareket edemeyeceksiniz) ve tamamen kara bağlantınız kesildiyse yakıtı hiç dolduramayacaksınız. Yakıtsız olan bölüklerin özellikleri de hızlarıyla beraber düşecek.

Uçaklar türüne ve görevlerine göre yakıt tüketecek. (stratejik bombardıman uçakları yakıtı yiyip bitirmeyi sever) Interception (önleme) görevinde olan uçaklar daha az yakıt kullanacak (sadece düşman uçak gördüklerinde çıktıkları için.) Transport uçakları ise paket içine alınmış birliklerinize yakıt ilave edebilecek.

Birçok büyük gemiyi (capital ship) aktif görevde bulundurmaya dikkat etmeniz gerekecek. Yakıt stoklarınızın dibine vuracaklar. Burada yakıt konusunda stratejik davranmanız gerekecek.

Yakıtlar kullanılmamış petrollerden üretilecek, tank vesaire üretmek için artık petrol gerekmeyecek. Bakır gibi materyaller de eklemeyi düşünüyorlarmış. :) Yakıt yoksa elde etme yolları şunlar:
-Petrol zengini bölgeler ele geçirin.
-Petrol olan bölgelerinizin altyapısını güçlendirin.
-İthal petrol alın.
-Sentetik rafineri inşa edin.
-Lend-lease olarak petrol edinebilirsiniz.
-Düşman yakıt stoklarını ele geçirin.
-Daha gelişmiş petrol-yakıt dönüşümü teknolojilerini araştırın.


Yakıt stoklanabilir olacak, savaşta bitip bitmeyeceği garanti olmadığı için doğal olarak. Stoklanabilen yakıt ülkenizdeki bölge sayısına, altyapı oranına, yakıt silolarınıza ve ekonomik kanunlarınıza bağlı olacak. Yakıt siloları bombalanabilir olacak.





Son 2 paragrafta ana özelliklere nazaran arka plan hakkında vs. bilgi verilmiş, özet geçmeye gerek olmadığını düşünüyorum. İlk çevirim oldu, bu günlüğün üstünden zaman geçtiği ama önemli olmasına rağmen henüz paylaşılmadığı için böyle paylaştım. Gelecek günlükleri tam çeviri halinde iletmeye çalışacağız.

Paradox linki: https://hoi4.paradoxwikis.com/Developer_diaries
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

9
Crusader Kings II / Ynt: CKII - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 21 Haziran 2018, 16:33:09 »
Late Feudal için Legalism III'ü araştırman gerekiyor.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

10
Youtube' da Türk SS birliklerine değinen “Tarih ve Bilim vitae magistra " isimli bir kanal vardı. Videosu eğer kaldirılmadıysa konuya eklenebilir moderatörüm.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

11
1919-1947 / StG 44(MP44)
« : 10 Haziran 2018, 16:00:40 »
             Genel ve Teknik Bilgileri
  Dünyanın ilk gerçek taarruz tüfeğidir. Etkin, güvenilir ve dengeli oluşu, yüksek ateş gücü onu korkulan bir tüfek haline
 getirmiştir. 1943 yılında dizayn edilmiş, 1944 yılında da seri üretimine geçilmiştir. Standard piyade tüfeği olarak MP40 ve
 Kar98k modellerinin yerine geçmesi planlanmış ancak malzeme kıtlığı ve sürekli müttefik bombardımanları yüzünden üretimi
 sınırlı kalmıştır. Ünlü Sovyet silahı AK-47 bu silahtan esinlenerek yapılmıştır. 7.92 mm mermi kullanarak kesintisiz dakikada
 600 mermi, pratik olarak ise dakikada 200 mermi atabilmektedir. Uzunluğu 93 cm,ağırlığı ise 5 kg dır. Tam otomatik veya yarı-
 otomatik olarak kullanılabilmektedir.

             Neyi Daha İyi Yaptı?
  Şehir savaşında piyade ilerlerken koruma ateşi altında gitmek zorundadır. Sturmgewehr piyadeye kendi koruma ateşini kendisi
 sağlama imkanı vermiştir. Yeni bir kavramdır kendi zamanında.

             Ardılları
 Sovyetlerin ünlü AK-47'sinin ve de Almanların savaş sonrası yeni piyade tüfekleri olan G3'ün atası sayılır.

             Suriye'de Yeniden Ortaya Çıkışı
  Koleksiyonerler dışında orijinal Mauser StG44 bulmak falan Avrupa'da artık mümkün değildir. 1945'te hepsine el konulmuştur.
 Miyadı doldurunca da yavaş yavaş servisten çekilmişlerdir. Hepimiz bu silahın hikayesini iyi kötü bitirdiğini düşünüyorduk.
 2012 yılına kadar.

 Sonra ortaya birden şöyle bir video düştü. Suriye İç Savaşından gelme bir görüntü. (Video kaldırılmış)

 Bu silahın ortalarda hiç yokken 70 yıl sonra bir tugayı donatacak sayılarda, üstelik de efsane olduğu Avrupa cephesinden çok
 uzakta, Suriye gibi alakasız bir ülkede çat diye yoktan var olması NATO analistlerini ciddi bir bunalıma sokmuştur.

 Çin menşeili TYPE 56'ları takip edebiliyorsunuz. 1954 ilk Vietnam savaşı MAT49'larını takip edebiliyorsunuz, her silah
 hakkında söylenebilecek bir şeyler var ama bu kadar alakasız bir yoktan var oluş emsali daha görülmemiştir. Listening
 Tool'ları bırakıp ekrana boş boş bakan analistler daha sonra tavana bakarak bir çözüm bulmaya çalışıyorlar. Uzun telefon
 trafikleri ve 60-70 yıllık tozlu dosyaların bir yerlerde indirilmesi sayesinde 1945 yılında Berlin Postsdam Breslau Cottbus
 gibi Doğu alman etki alanında kalan tüm silahların 3-4 yıl kadar depolarda saklandığı daha sonra 1961-64 arasında Sovyet
 nüfuz alanına yanaşan Baasçı yönetimlere destek amacıyla Doğu Almanya tarafından Suriye'ye hibe edildiği
 öğrenildi. 1961'den beri Baba Esat bunlara dokunmamış. Oğul Esat da dokunmamış. Öso'cu El-Tevhid tugayları Halep'te bir
 depoyu basınca içeride bunlardan 5000 adet bulmuşlar. Daha sonra Amerikalı Redneck'lerin hayallerini süsleyen bu tüfek de
 teröristlerin eline geçmiş.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

12
İnternet sorunları yüzünden uzakta kalmıştım, yeni moderatör atanması güzel olmuş. Tebrikler.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

13
HOI4 - Modlar / Espionage(Casusluk)
« : 07 Haziran 2018, 14:29:07 »
Espionage

(aç/kapa)
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

14
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - İtiraflarınız
« : 06 Haziran 2018, 19:56:59 »
E yeter artık yaptık esprisini geçti bundan sonrası sulandırmaya ve küfürlü konuşmaya geliyor. 54 iletinin yarısında sikkim espirisi yapmışsın kompleksli misin kardeşim?
Katılıyorum.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

15
Mobilden bu yazıları yazmak, resim linklerini paylaşmak çok zor bundan dolayı bu hafta çoğu çeviriyi ertelemek zorunda kaldım. Bir arkadaşımızın içinden gelip bunu tercüme etmesi ve topluluğumuza yardımcı olması çok güzel bir durum. Çeviri için Yönetim Kurulu adına teşekkür ederim.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

Sayfa: [1]