İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Hynkel

Sayfa: [1]
1
Yakıt konusu önemli bir güncelleme olacağı için yapımcı günlüğünü dikkate değer yerlerde ufak çeviriler halinde hazırladım.

Hi everyone! We have now been working on Man the Guns for a bit and it is time to kick off dev diaries again!

For those who missed it, Man the Guns is the expansion we are currently working on. The main theme is naval warfare and it will be accompanied by the 1.6 ‘Ironclad’ free update. There is no release date yet. We will let you know when we can commit to a date :)
So without further ado, rev up your engines! Today we are going to be talking about fuel...

Fuel is something we originally decided to abstract into the production of vehicles in HOI4. The reasons for this were twofold: It simplified things, making the game easier to get into and learn and it avoided issues with fuel stockpiling in HOI3 (I’ll get to that later). I still think these were worthwhile tradeoffs with the gameplay impacts it had, but some areas, particularly naval warfare, never felt right without an overall worry over a supply for fuel, which essentially drove Japanese war planning historically. This in combination with a feeling that our fans can for sure handle a little nudge towards complexity now kinda cemented the idea that we couldn’t really make a naval expansion without expanding on this area.
 

Deniz savaşları konseptli Man the Guns, bedava içerik olan 1.6 'Ironclad' güncellemesi ile birlikte sunulmak üzere üzerinde çalışılıyor. Henüz çıkış tarihini yayınlamayacaklar.

Yakıtlar normalde HOI4'te taşıtların üretiminde kullanılıyordu. Bunun iki sebebi; yeni oyuncuların bu sayede oyuna kolay aşina olması ve HOI3'teki yakıt stoklamadaki problemlerin önüne geçilmesi idi. Mevcut sistem çoğu yerde gayet güzel işlese de özellikle deniz savaşlarında yakıt için en ufak endişe duyulmaması pek doğru gelmemeye başlamış, mesela Japonların tarihte savaş planlarını bunu hesaplayarak yapmış olduğu gibi. Önce bu alanda bir yenilik yapmadan deniz konusunda bir güncelleme yapmak pek doğru değilmiş tabi.


Fuel is used by trucks, tanks and other land equipment with engines in your divisions. They will use much more when fighting and moving than when stationary or during strategic redeployment (in fact right now those consume no fuel, but that might change with balance work). A division carries a bit of fuel with it ( much like how supply works), so there is a short grace period if cut off. If a division is in bad supply it will refill its fuel more slowly (meaning you won’t be able to attack or move rapidly as frequently), and you might even be unable to refill at all if totally cut off. Being without fuel will negatively affect the stats of the battalions that need it as well as severely impact speed depending on how low they are.

Bu güncellemeden sonra motorlu taşıt bulunduran tümenler yakıt tüketecek. Özellikle savaşırken, hareket halindeyken ya da stratejik konumlandırma yaparken daha da fazla yakıt harcayacaklar. Tümenler kendileriyle birlikte az miktarda yakıt taşıyabilecek (erzak sistemi de aynı şekilde işliyor), yani yakıt gönderimi kesilirse tümenin mevcut yakıtının tükenmesi için az bir vaktiniz kalacak. Kötü düzeyde erzağı olan tümenler yakıtlarını daha geç dolduracak. (yani hızlı saldıramayacak veya hareket edemeyeceksiniz) ve tamamen kara bağlantınız kesildiyse yakıtı hiç dolduramayacaksınız. Yakıtsız olan bölüklerin özellikleri de hızlarıyla beraber düşecek.


Air
Your active air wings will consume fuel. The amount will naturally depend on the type of plane (strat bombers love to guzzle down that fuel) but also what mission type. Planes on interception will be very fuel efficient as they only take off when there are enemies attacking ground targets or bombing etc. Transport planes on air supply missions will also be able to deliver fuel to pockets etc. When low on fuel air wings suffer big efficiency penalties.

Sea
Running a lot of active capital ships is something you will need to be careful with in Man the Guns. These behemoths will be going through your fuel stockpile like starved baby whales on the teat. To handle this and make fleets act more realistically and in a more controlled manner we have changed quite a bit here, so stay tuned for future diaries. The main point is that big fleets are costly to run and you will need to make decisions on how to best utilize them and how much to fit into the rest of your fuel use. Speaking of, you’ll be able to control who gets first dibs on fuel through prioritization just like with equipment (but we are also working on adding extra controls on top of this so you can more easily balance between the different branches of the armed forces). A fleet that is low on fuel will suffer penalties to its stats as well as operational range.

Production
Fuel is produced from unused oil, and equipment that used to use oil now no longer need that to be produced. I am currently looking into possibly adding copper or another resource in its place (and in some other places), but we will see if that ends up being a good idea or not ;) Will let you know. Anyways, if you are low on fuel there are several ways to go:
Acquire more oil rich states.
Increase infrastructure on your own oil rich states.
Trade for foreign oil.
Build synthetic refineries.
Lend leased fuel.
Capture enemy stockpiles.
Research improved oil to fuel conversion technologies.
Each unit of oil you have access to use your current techs to generate a certain amount of fuel. This fuel is then put into your stockpile for use by your forces.
 

Uçaklar türüne ve görevlerine göre yakıt tüketecek. (stratejik bombardıman uçakları yakıtı yiyip bitirmeyi sever) Interception (önleme) görevinde olan uçaklar daha az yakıt kullanacak (sadece düşman uçak gördüklerinde çıktıkları için.) Transport uçakları ise paket içine alınmış birliklerinize yakıt ilave edebilecek.

Birçok büyük gemiyi (capital ship) aktif görevde bulundurmaya dikkat etmeniz gerekecek. Yakıt stoklarınızın dibine vuracaklar. Burada yakıt konusunda stratejik davranmanız gerekecek.

Yakıtlar kullanılmamış petrollerden üretilecek, tank vesaire üretmek için artık petrol gerekmeyecek. Bakır gibi materyaller de eklemeyi düşünüyorlarmış. :) Yakıt yoksa elde etme yolları şunlar:
-Petrol zengini bölgeler ele geçirin.
-Petrol olan bölgelerinizin altyapısını güçlendirin.
-İthal petrol alın.
-Sentetik rafineri inşa edin.
-Lend-lease olarak petrol edinebilirsiniz.
-Düşman yakıt stoklarını ele geçirin.
-Daha gelişmiş petrol-yakıt dönüşümü teknolojilerini araştırın.


Stockpiling
Fuel is possible to stockpile, in fact it is necessary if you can’t guarantee a steady stream of produced fuel during wartime. The size of your national stockpile will depend on the number of states and their infrastructure, your economic law and if you have built Fuel Silos. This is a new building that takes up shared slots and will probably provide the majority of your stockpile space. It is also a building that can be damaged from bombing etc. which in the worst case could lead to a loss of fuel. Capitulating enemy neighbors is also going to be a good way of acquiring more fuel as it will work just like seizing their equipment stockpile in that respect.

Yakıt stoklanabilir olacak, savaşta bitip bitmeyeceği garanti olmadığı için doğal olarak. Stoklanabilen yakıt ülkenizdeki bölge sayısına, altyapı oranına, yakıt silolarınıza ve ekonomik kanunlarınıza bağlı olacak. Yakıt siloları bombalanabilir olacak.



HOI3 also had stockpilable fuel, and there it was quite a problem. As a beginner you did not know how much (or even that you had to) stockpile and as an experienced player there was no issue in making a stockpile big enough that you wouldn't ever have to worry. In HoI4 we are aiming to force a tradeoff between building up your industry and increasing the stockpile (have to spend civilian factories to get more oil from trade instead of building more factories) as well as trying to keep the total amount you can stockpile within reasonable bounds. Our goal is fuel as something you’ll need to consider for all your operations and playing it really safe will mean less industrial output in the long run.

Since I bet this will be the first question, fuel is going to be in the free update, but there will of course be features in the paid expansion that tie into it (stay tuned for more diaries!).

We are still working on all things fuel so I’ll wrap up here. Hopefully it gave you an idea of what we have done and are planning to do. I’ve saved some interfaces talk for future diaries, and also, be aware that many things could end up changing based on gameplay feedback. Rest assured though, I’ll keep you updated on stuff like that in these diaries up to release. This is not really anything out of the ordinary, but I usually keep systems like this that need long term balance and iteration for later. Fuel however ties into a lot of future topics, so I wanna make sure you are all clued in :)

Now for something completely different...
I assume nobody has managed to avoid having their mailbox fill up with fun updated privacy policies and things related to the new European General Data Protection Regulations (GDPR). During all this a really smooth looking lawyer dog in the smartest little suit I have ever seen came over to visit us from Brussels. He told us there are a bunch of regulations we too need to follow in our games… so to make sure we remained Good Boys in the eyes of the law we have added a couple of things to Hearts of Iron IV. The most important is to include our Privacy Policy in the game and making it easy to find.
 



Legal texts are long and boring and nothing has really changed in how we do things. So I would rather spend my time answering questions here and writing the rest of the diary, so I will refer you to check it out ingame or here if you want to.

What I would rather talk about is how gathering data from players is useful to us. Because it is. Super useful! Without telemetry we would be resorting to guesses and risk only the most vocal minorities to be heard. For example, telemetry data is one of the major things we look at for deciding what nations to develop focus trees on. We get data on how popular difference choices are for focuses, letting us spot balance issues or unpopular paths that could use some love and care. We can spot if new out of sync errors are introduced in multiplayer in graphs and get crash reports automatically uploaded to help us fix problems easily. All this, combined with a scoopful of forum reading, is what helps us steer this ship, so thanks for helping :)

Oh I almost forgot, because we had to make the GDPR compliance hotfix we managed to sneak in a fix you guys have been asking for. We solved an issue for a case in China (similar things could also happen elsewhere) when a nation had both a takeover and inherited wars (like when seizing ownership in the Chinese power struggle) and was at the same time occupied. As a Japanese player this would lead to the less than happy situation of seeing your occupied areas flip back to the enemy and leaving troops cut off from supply. We also fixed a crash issue that was reported in some big mods. The patch should be releasing shortly.

Next week some of the team will be on summer vacation (including me!) but Bratyn is going to be here to talk about all the awesome stuff he has been doing with Britain, so don't forget to tune in!
 

Son 2 paragrafta ana özelliklere nazaran arka plan hakkında vs. bilgi verilmiş, özet geçmeye gerek olmadığını düşünüyorum. İlk çevirim oldu, bu günlüğün üstünden zaman geçtiği ama önemli olmasına rağmen henüz paylaşılmadığı için böyle paylaştım. Gelecek günlükleri tam çeviri halinde iletmeye çalışacağız.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

2
Crusader Kings II / Ynt: CKII - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 21 Haziran 2018, 16:33:09 »
Late Feudal için Legalism III'ü araştırman gerekiyor.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

3
Youtube' da Türk SS birliklerine değinen “Tarih ve Bilim vitae magistra " isimli bir kanal vardı. Videosu eğer kaldirılmadıysa konuya eklenebilir moderatörüm.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

4
1919-1947 / StG 44(MP44)
« : 10 Haziran 2018, 16:00:40 »
             Genel ve Teknik Bilgileri
  Dünyanın ilk gerçek taarruz tüfeğidir. Etkin, güvenilir ve dengeli oluşu, yüksek ateş gücü onu korkulan bir tüfek haline
 getirmiştir. 1943 yılında dizayn edilmiş, 1944 yılında da seri üretimine geçilmiştir. Standard piyade tüfeği olarak MP40 ve
 Kar98k modellerinin yerine geçmesi planlanmış ancak malzeme kıtlığı ve sürekli müttefik bombardımanları yüzünden üretimi
 sınırlı kalmıştır. Ünlü Sovyet silahı AK-47 bu silahtan esinlenerek yapılmıştır. 7.92 mm mermi kullanarak kesintisiz dakikada
 600 mermi, pratik olarak ise dakikada 200 mermi atabilmektedir. Uzunluğu 93 cm,ağırlığı ise 5 kg dır. Tam otomatik veya yarı-
 otomatik olarak kullanılabilmektedir.

             Neyi Daha İyi Yaptı?
  Şehir savaşında piyade ilerlerken koruma ateşi altında gitmek zorundadır. Sturmgewehr piyadeye kendi koruma ateşini kendisi
 sağlama imkanı vermiştir. Yeni bir kavramdır kendi zamanında.

             Ardılları
 Sovyetlerin ünlü AK-47'sinin ve de Almanların savaş sonrası yeni piyade tüfekleri olan G3'ün atası sayılır.

             Suriye'de Yeniden Ortaya Çıkışı
  Koleksiyonerler dışında orijinal Mauser StG44 bulmak falan Avrupa'da artık mümkün değildir. 1945'te hepsine el konulmuştur.
 Miyadı doldurunca da yavaş yavaş servisten çekilmişlerdir. Hepimiz bu silahın hikayesini iyi kötü bitirdiğini düşünüyorduk.
 2012 yılına kadar.

 Sonra ortaya birden şöyle bir video düştü. Suriye İç Savaşından gelme bir görüntü. (Video kaldırılmış)

 Bu silahın ortalarda hiç yokken 70 yıl sonra bir tugayı donatacak sayılarda, üstelik de efsane olduğu Avrupa cephesinden çok
 uzakta, Suriye gibi alakasız bir ülkede çat diye yoktan var olması NATO analistlerini ciddi bir bunalıma sokmuştur.

 Çin menşeili TYPE 56'ları takip edebiliyorsunuz. 1954 ilk Vietnam savaşı MAT49'larını takip edebiliyorsunuz, her silah
 hakkında söylenebilecek bir şeyler var ama bu kadar alakasız bir yoktan var oluş emsali daha görülmemiştir. Listening
 Tool'ları bırakıp ekrana boş boş bakan analistler daha sonra tavana bakarak bir çözüm bulmaya çalışıyorlar. Uzun telefon
 trafikleri ve 60-70 yıllık tozlu dosyaların bir yerlerde indirilmesi sayesinde 1945 yılında Berlin Postsdam Breslau Cottbus
 gibi Doğu alman etki alanında kalan tüm silahların 3-4 yıl kadar depolarda saklandığı daha sonra 1961-64 arasında Sovyet
 nüfuz alanına yanaşan Baasçı yönetimlere destek amacıyla Doğu Almanya tarafından Suriye'ye hibe edildiği
 öğrenildi. 1961'den beri Baba Esat bunlara dokunmamış. Oğul Esat da dokunmamış. Öso'cu El-Tevhid tugayları Halep'te bir
 depoyu basınca içeride bunlardan 5000 adet bulmuşlar. Daha sonra Amerikalı Redneck'lerin hayallerini süsleyen bu tüfek de
 teröristlerin eline geçmiş.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

5
İnternet sorunları yüzünden uzakta kalmıştım, yeni moderatör atanması güzel olmuş. Tebrikler.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

6
HOI4 - Modlar / Espionage(Casusluk)
« : 07 Haziran 2018, 14:29:07 »
Espionage

(aç/kapa)
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

7
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - İtiraflarınız
« : 06 Haziran 2018, 19:56:59 »
E yeter artık yaptık esprisini geçti bundan sonrası sulandırmaya ve küfürlü konuşmaya geliyor. 54 iletinin yarısında sikkim espirisi yapmışsın kompleksli misin kardeşim?
Katılıyorum.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

8
Mobilden bu yazıları yazmak, resim linklerini paylaşmak çok zor bundan dolayı bu hafta çoğu çeviriyi ertelemek zorunda kaldım. Bir arkadaşımızın içinden gelip bunu tercüme etmesi ve topluluğumuza yardımcı olması çok güzel bir durum. Çeviri için Yönetim Kurulu adına teşekkür ederim.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Hynkel

Sayfa: [1]