İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - KoKi

Sayfa: [1] 2
1
Selamlar !

Hali hazırda bir çok harita güncellemesi gösterdik ancak en çok hak edeni göstermedik değilmi ?

O yüzden haydi Afrika'ya bakalım.

Evet doğru okudunuz.Afrika sonunda hak ettiği sevgi ve dikkati ediniyor.Kuzey Afrika ve Mali uzun zamandır güncellenmesi gerekiyordu.Artık kontluklar kare veya dikdörtgenlere benzemeyecek.

Haydi kuzeydeki krallıklarla başlıyalım.Krallıkların aynı şekilde kalıyor.Yanlızca Moritanya(Mauretania) Mağrip(Maghreb) olarak değiştirilmiştir ve Afrika Krallığı Mağrip(Maghreb) İmparatorluğu olarak değişmiştir.Nedeni ise çok büyük olan Arab İmparatorluğunu azda olsa güçsüzleştirmekdir.Her kontluk olması gerektiği yerde ve yeniden renklendirilmiştir.






Neticede , yeni bölgeler ve eklenen yeni bina slotları Kuzey Afrika'yı daha güçlü hale getirecek.Ancak agresif Kutsal Savaşlara karşı koruma için deniz bölgelerinin sayısını azıcık arttırdık.Avrupalılar şimdi Afrika kıyılarına ulaşmak için İber kıyılarını veya Güney İtalya'yı aşmak zorundalar.Bu Afrikadaki devletlere azda olsa zaman kazandıracaktır.

Mali için ise.Önceden sahip olduklarının 2 katına bölgeye sahip olucaklar.Bu yanlızca Mali Krallığı'nın olmasını engelliyekecek ve Gana (Ghana) , Mal, ve Songhay Krallığı olarak 3'e bölünecek.Bölgeyi kaplayan önemli güçşler için 1'er krallık.Ve de hepsi Mali İmparatorluğunun bir parçası olucak ve artık tek krallığa sahip imparatorluk ünvanını kaybedecek.




İşte krallıkların görüntüleri.




Haritanın var olan kısımlarını güncellemek Afrika için yaptığımız tek şey değil.Kanem-Bornu ve Çad (Chad) Gölü etrafınıda haritaya ekledik.4 dükalık ve Kanem-Bornu İmparatorluğunu kapsıyan yeni bir bölge.




Haydi burda durmayalım.
Afrikayı diğer bölgelerden farklı yapmak için 2'nci bir ticaret yolu ekliyoruz ; Trans-Sahra Ticaret Yolu.




Bu rotanın kilidini açmak için At Efendileri (Horse Lords) veya Yeşimtaşı Ejderi (Jade Dragon) ek paketlerine ihtiyacınız var.Ticaret yolunun değerinin düşük olması neredeyse hiç bonus sağlamıyor.Bundan kazanç sağlamanız için gereken şey ise ticaret yolundaki belli noktaları elinizde tutmak ve özel binaları inşa etmek.Bu binalar bölgedeki ticari malları tarihsel olarak etkileyecek ve ticareti önemli ölçüde etkileyecek.En önemlisi ise altın madenler.




Haritada 2 altın madenine sahibiz ikiside Mali Krallığı bölgesinde konumlandırıldı.Altın madenleri Mali'nin fazlasıyla altın kazanmasına neden olacak.Tarihte olduğu gibi.Eğerki farklı bir yol denemek isteyip onları feth etmek isterseniz Afrika verdiğiniz efora değicektir.Altın madenleri hem Trans-Sahra Ticaretini geliştirmekle yetmiycek hemde ülkenizin gelirinide yükseltecek.Ve de onlara sahip olduğunuzda özel eventler ile karşılaşacaksınız.

Hatırlayınki hayla bu olaylar işlem sıransında ve değişebilir.Haydi şimdi günlükteki küçük eklemelere bakalım.

Chad gölü etrafındaki ülkeleri kapsıyacak şekilde Batı Afrika dinini basitçe Afrikalı diye değiştirdik.Ayrıca baş tanrılarıda ona göre düzenledik.Bu din ayrıca kendisine özel haneden armasına (veya kalkan) armasına sahip.




Umarızki Afrika'daki değişikleri sevmişsinizdir.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

2
HOI4 - Hikaye ve AAR / Ynt: CUNTA - Bölüm 13 - "U-112"
« : 15 Ağustos 2018, 04:41:53 »
Bölüm 13 - "U-112"
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

3
1947 Sonrası / Ynt: MPT-76
« : 12 Ağustos 2018, 01:55:18 »
' Bunun sebebi ise sadece düzenli bir orduyla savaşacağını düşünen TSK'nın bir anda gayrinizami (gerilla) savaşının ortasında kendini bulmasıdır. Öyle ki TSK kendini düzenli bir orduyla savaşacağını sanıp çadırlar, sıhhiye birlikleri, istihkam malzemeleri ile vs. doğudan güneydoğuya birlik kaydırmıştır.'

Osman Pamukoğlu yapılan operasyonun analizini yapıyor. Ordu karşısındakinin gerilla harbi icra ettiğini biliyordu. Özel Kuvvetlerin gayri nizami harp unsurlarına karşı özellikle ilk Polis Özel Harekatçıların terörist ile terörist gibi mücadele ettiğini gördük. Ordu bilemedi yapamadı edemedi değil, ordu bildi mücadele etti. O bahsettiğiniz çadırlar, ileri üs bölgesi olarak geçer ve sınır ötesinde operasyon faaliyeti icra eden unsurlar için lojistik, konaklama, tedavi amaçlı kullanılır. Bu karşısındakini düzenli ordu sanıp öyle hareket ediyor diye değil bir zorunluluktan kaynaklanıyor. Asker yurt içi operasyonunda ileri üst bölgesi kurmuyor, zaten karakollarımız mevcut bu konuda bilginiz yanlış o yüzden.

Şimdi Ak-47 ve G-3 kalibresinde dağlar kadar fark vardır. G-3 7.62x51mm çapında mühimmat kullanır, Ak-47 ise 7.62x39mm. Aslında buradan şu sonucu çıkarın, 5.56mm standart NATO mermisinin uzun mesafede AK 7.62'sinden daha fazla performans verdiği görülmektedir. Bu performansı etkileyen en temel unsur silahın sahip olduğu yiv-set yapısıdır ardından namlu uzunluğudur. Kalibre bir silahın etkili olmasında en son etkenlerden biridir anlayacağınız. NATO içerisinde herhangi bir zorunluluk yoktur bu konuda zorlama yetkisine sahip değildir. Fakat anlaşmalar gereği ülkeler standart mühimmat çapını kullanmalıdır çünkü olası bir ortak operasyonda mühimmat sıkıntısı çekilmemesi için.

'G3'te kullanılan 7.62 merminin ise girdiği yeri yivli olması sebebiyle dönerek' her piyade tüfeğinde yiv-set vardır. Hepsinde aynı şekilde girer çıkar. Yukarıda bahsettiğim gibi ve ek olarak;

1)Namlu uzunluğu
2)Barut hakkı
3)Sahip olduğu yiv-set (3-3, 4-3)
4)Mühimmat kalitesi 

Bu 4 madde bir mühimmatın ne kadar efektif olacağını belirler.

'Çünkü Güneydoğu arazi olarak çok engebeli, yüksek ve uzun mesafeli muharebeye izin veren bir arazidir. Bu arazide 7.62 mm mermi kullanmak bir zorunluluktur.' böyle bir zorunluluk söz konusu değildir. Bugün aktif operasyonlarda 7.62x51mm den çok standart NATO 5.56'sı kullanan HK-33'ler kullanılmaktadır. Yukarıda bahsettiğim 4 madde...
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

4
1919-1947 / SS birliklerinin Kurulması
« : 11 Ağustos 2018, 16:27:51 »

Schutzstaffel; kısaca SS, Nazi Almanya'sında koruma timi olarak geçen bir birliktir.

SS, İlk kurulduğunda polis görevi yapan silahlı parti militanlarından oluşuyordu. Fakat, daha sonra Hitler'in kişisel korumalığını yapmak için görevlendirilmişlerdir.

SS için seçilecek kişilerin 25 ila 35 yaş arasında, sabıka kaydı temiz, iyi huylu, sağlıklı ve fiziği güçlü olması gerekiyordu. Bu kişiler partiye değil Adolf Hitler'e sadakat yemini ediyordu. SS’in ilk komutanı Julius Schreck, Nisan 1926'da itibaren de Josef Berthold oldu. İlk kurulduğu zaman her bölgede 10 muhafız ve 1 subaydan oluşacak birimlerdi. (Başkent Berlin'de 20 muhafız ve 1 subay olması öngörülmüştü.)

Hitler, SS'in yaratılış amacını 1934 yılında Himmler'le bir konuşmaları sırasında şöyle tanımlamıştı: 'Gelecekte Reich'imiz içerisinde SS, halkla olan ilişkilerinde gerekli olan otoriteye ancak askeri karakterle sahip olabilir. Şerefli askeri geçmişi ve Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi (NSDAP) ilkeleriyle eğitilmiş, halkımız öyle bir askeri zihniyete sahip olacaklardır ki, şişman ve tembel polis otoriteyi uygulayamayacaktır. Bu sebeple SS ve polisimiz kendi bağımsız birimleriyle kendilerini cephede kanıtlamak durumundadır tıpkı ordu gibi. Resmen silahlı SS'in birincil rolü Führer'lerine hizmet etmek ve onu korumaktır. 1935'te SS'in savaş zamanı orduya bağlanacağını belirtti. Himmler bundan pek memnun olmadı. Bunun üzerine 1936'da daha net bir tanımlama yapıldı: SS'in rolü Almanya'nın iç güvenliğini garanti etmektir, Wermacht'ın rolü ise Reich'ın şerefini, büyüklüğünü ve dışarıdan gelecek tehlikelere karşı onu korumaktır. Ulusal aciliyet durumunda SS iki şey için kullanılacaktır. Askeri açıdan (cephede) ordu başkomutanlığı emrinde ordu çerçevesi içinde askeri kanun ve yöntemlere bağlı kalacak, aynı zamanda politik açıdan NSDAP'ye bağlı olacaktı ve cephe haricinde birimleri SS-Reichsführer'in emrinde olacaktı.



SS Birliği'nin başı Erhard Heiden'in 1929'da istifa etmesinin ardından Hitler'in de onayıyla Himmler SS Birliğinin başı olmuştur. Meydanlardaki propaganda görevini de bir yandan devam ettiren Himmler, kendisini tamamen SS'ye adamıştır. Başa gelmesinden sonra 1 sene içerisinde 290 kişi olan SS birliğini 3000 kişiye çıkarmıştır. Himmler SA'ya bağlı olan SS birliğini ayrı bir birlik olarak hareket ettirmek istemiş bu nedenle de Hitler'i ikna etmeye çalışmıştır. Himmler 1933 yılına gelindiğinde SS'in sayısını 50.000 kişiye kadar çıkartmıştır.

Himmler'in başa gelmesinden sonra SS birlikleri ikiye ayrılmıştır:

Waffen SS: Silahlı bir örgüttür. Waffen SS, orduda görevli subaylar tarafından yönetilen kuvvetli bir askeri örgüttü fakat 1942 yılından sonra askerliğe tabi herkesin bu brliğe alınmasıyla sıradan bir askeri birlikten farkı kalmamıştır.

Allgemiene SS (Genel SS): Bu örgüt, polis görevi yapan bir örgüttür ve konsantrasyon kamplarında Yahudilerin öldürüldüğü Holokost döneminden dolayı yargılanan SS bölümü de budur. Savaş zamanı bu birlikler de silahlandırılıp yeni tümenler oluşturulmuştur.

https://www.youtube.com/v/vH6Ni7itfsU&fs=1&wmode=transparent


Kaynak
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

5
Savaş için taktik olarak bence munih tarafında nazileri sıkıştırında sıkıntı olmuyor
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

6
HOI4 - Hikaye ve AAR / Ynt: Mein Kampf(Bu Benim Kavgam)
« : 07 Ağustos 2018, 01:23:02 »
Troll hikaye mi?
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

7
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - Devletinizi Yollayın!
« : 06 Ağustos 2018, 16:10:01 »
(aç/kapa)
Acemiye göre fena değilim sanırsam fakat ingiltereye nasıl havadan çıkarma yapabilirim? Denizden deniyorum habire savaşıyoruz yeniyorum çünkü dünyanın uçağını ürettim. Paraşütçü ile transportmu etmem lazım ingilize çıkarma yapmak için ?

5 orduyu birleştirip ordular grubu oluştur ve başına bir mareşal ata. Biraz daha avantaj kazanırsın.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

8
Hearts Of Iron IV / Ynt: HOI4 - Devletinizi Yollayın!
« : 05 Ağustos 2018, 15:04:18 »
@The Last Kaiser radar ile balık mı tutuyorsun hocam :D
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

9
EU4 - Modlar / Ynt: Fatih Sultan Mehmet Modu
« : 05 Ağustos 2018, 10:48:30 »
Fatih Sultan Mehmet berbat bir komutan, çok iyi bir hükümdardır. Askeri yönden iyileştirmen gerçekçi olmaz pek.
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

10
EU4 - Haberler / Eu4 geliştirici günlüğü 31 Temmuz 2018
« : 05 Ağustos 2018, 00:12:27 »
İyi günler ve Europa Universalis IV ’ün başka bir Geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz.
Temmzuzun sonlarına doğru,malum yazında gelişi ile Paradox HQ Oyun yapımına geri dönecektir.Bu bağlamda kim bilir belkide dharmanın çıkış tarihini yakın bir tarihte yayınlayabiliriz.
Ama bugün nelere bakacağız?
Dharma için neredeyse tüm yeni mekaniklerin anlatımını tamamladık, Ticaret Merkezlerini daha ilginç hale getirmek için neler yaptığımızı konuşarak bugün bitireceğiz.
Eu4 çıktığından beri,Ticaret merkezleri bir toprak için Temel bonuslardandı. Savaşlarda normalde istemediğiniz yerleri almazsınız. Bu konuda ticaret merkezi olan bir bölgeyi kolaylıkla sadece deniz sınırınız olsada almak istersiniz. Ticaret sistemi şimdilik oldukça iyi çalışıyor, ancak değişmeye çalıştığımız bir derinlikten yoksun.

İlk olarak ve bu 1.26 Mughals sürümüne güncellenen herkes için geçerli. Hem karadaki hemde deniz kıyısındaki ticaret merkezleri, 3 farklı seviyeye sahip olacaklar, onların eyaletlerini, toprağın ait olduğu devleti ve etraflarındaki arazileri  etkilemelerini sağlayacak.
Bunlar:
(kıyı)
•Staple Port:
o   + 5 trade power,
•   Entrepot:
o   +10 trade power, -5% dev cost, +10% institution spread
•   World Port:
o   +25 trade power, +0.25 Naval Tradition, +30% institution spread
o   For whole Area: -10% dev cost, +100% Sailors, +1 Building Slot

(kara)
•   Emporium:
o   +5 Trade Power
•   Market Town:
o   +10 Trade Power, -5% dev cost
•   World Trade Center:
o   +25 trade power, +30% institution spread
o   For Whole Area: -10% Dev Cost, +33% Manpower, +1 Building Slot

Buradaki amacımız, dünyanın dört bir yanındaki Ticaret Merkezlerine çok daha fazla çeşitlilik getirmektir böyece Geneva Barselonadan daha fazla masaya gelir getirecek yada  Gujarat devletinin şehri olan Khambhatın Thanadan daha gelişmiş hissettirmesi sağlanacak(bence zaten öyleydi. :P)

Ticaret limanları ve Emporium'lar sadece küçük bir takım ticaret gücü bonusları getirecek. Antrepo ve pazarlar ise eski Ticaret Merkezlerine benzer olacak. Limanlar ve Ticaret Merkezleri ise sadece bulunduğu vilayete değil, bütün bölgeye fayda sağlayacak ve sahibine Naval Tradition kazanması için bir avantaj sağlayacak. Ticaret merkezlerinin inşaat slotu işgal etmemesi ise kayda değer diğer bir özellik.
Bununla birlikte, tüm dünyadaki Ticaret Merkezi seviyeleri dünyanın durumunu modellemek için hazırlandı ve Eskideki ticaret bölgelerine göre daha fazla ticaret bölgesi ekledik..

Artık ülkeler kendilerine ticaret noktası yaratabilcecek ve bu yarattıkları ve daha önce sahip oldukları ticaret noktalarını seviyesine göre 200 ve 1000 duca ile yükseltebilecek
Ancak, bir Merkez Ticaret Merkezi, diplomatik entegrasyon gibi barışçıl yöntemlerle bile, bir mal sahibinin değişmesi durumunda, 3'den 2'ye veya 2'ye 1'e kadar 1 seviyesinden aşağı indirileceğinden, dikkatli olun. Ticaret ve tüccarlar, barışçıl bir kesinlik içinde gelişecekler. Ayrıca kendi hesabınızı da düşürebilirsiniz
Ticaret merkezleri 10 prestij değerinde olacak eğer barışta iseniz.
Bugün için çok şey var, gelecek hafta geri döneceğiz, henüz kapsamadığımız Ulusal fikirleri yuvarlayacağız.
Ve bu özellikler sadece Dharma sahiplerinde olacak.
Bu çeviriyi tamamlamam da bana yardımcı olan Hynkel Arkadaşıma sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.


Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

12
1919-1947 / 2.DS Alman Generalleri (Video)
« : 03 Ağustos 2018, 00:03:24 »
https://www.youtube.com/v/ocsdvCfeO8A&fs=1&wmode=transparent
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

13
HOI4 - Rehberler / Hearts of Iron IV Online Division Designer
« : 29 Temmuz 2018, 21:20:51 »
Hearts of Iron IV Online Division Designer

Konu başlığından da anlaşılabileceği üzere internet üzerinden bir division şablonu yaratıp, yarattığınız divisionun statlarını görebilirsiniz. Aynı zamanda Kaiserreich modu ve  Milennium Dawn modları içinde division yaratıp statlarını görebilirsiniz.

Uygulama linki: https://taw.github.io/hoi4/

Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

14
1453-1836 / Köroğlu Üzerine - 1
« : 28 Temmuz 2018, 03:06:53 »
Her ülkenin kendi folklorunda düzene karşı durabilmiş halk kahramanları bir şekilde hatırlanıyor. Ortaçağ İngilteresinde yarı mistik Robin Hood, ondan biraz daha gerçek İsviçreli Guillaume Tell, İskoç William Wallace, Hollandalı Pier Gerlofs Donia’nın ortak paydaları kendilerinden çok daha üstün bir organizasyon, silah gücü ve finansal olasılıklara sahip siyasi entitelerin karşısında kendilerinden beklendiği gibi korkup sinmeden “kendilerince” direnişe geçmeleri. Bu isimler tabii daha uzayıp gidiyor ve sisteme ciddi bir yapısal hasar verenler olsa da direndikleri güçlere karşı sınırlı imkanlarıyla total bir zafer kazananları pek yok. Buna en yaklaşanlardan biri olan Spartacus’un hikayesi Appia yolunun iki şeridinde Roma’ya kadar ordusuyla beraber çarmıha gerilmek oluyor. Robin Hood’un aslında sisteme dair bir eleştirisi zaten yok, Whitby’de bir korsan gemisi içindeki herkesi okladıktan sonra bir manastırda ölüyor. Wallace’ın ayaklanması kendisinin asılıp indirilip dörde bölünmesiyle bitiyor. Guillaume Tell ise oğlunun başındaki elmayı emirle vurduktan sonra Avusturya valisi Albrecht Gessler’e de suikast düzenleyerek aslında aralarında en başarılılardan biri oluyor. Ancak İsviçre’nin bağımsızlığı için kendisinden biraz daha fazla şeye ihtiyaç olduğu için halk kahramanlarının sıfırdan en tepeye geldiği pek gözlenmiyor.


Bizde ise otoriteye karşı -eğer varsa- hareketler genellikle ya azınlığın değişik dini ya da mezhebiyle bu eşleştirildiği için opresif idareye karşı halk kökenli bir hareket olarak bunlar pek görülmez. Celali isyanları mesela birer huzursuzluktur. Celaliler hakim mezhebe göre Alevi-Bektaşi oldukları için zaten huzursuzluğun çekirdeği olarak görülmektedir. Pir Sultan Abdal’ın idari eleştirisi mezhep farkındandır. Devlet’i Ali Osman’ın mezhebi onikiler şiası olsa kendisinin yine ayaklanacağı mesela düşünülmediğinden bu böyledir. Şeyh Bedrettin ise kendi politik gücünün konsolidasyonu ya da kendi devletini kurmak için ayaklanıyor gibi bir imaj vermektedir. Kastoryotoğlu İskender Bey (Skanderbeg) ise etnik yabancı osmanlı’ya karşı bildiğini yapmakta ülkesini savunmaktadır. Bunlar şu an halk kahramanlığına yakın düzeyde seyrediyor olsa da otoriteye başkaldırışlarındaki siyasi sebepler ele avuca gelir, “ha bu yüzden” diyebileceğimiz şeylerdir.

Köroğlu işte öyle değildir.


Sovyetler Birliğinin Köroğlu anısına bastırdığı pul serilerinden biri

Köroğlu Yaşar Kemal romanlarından fırlayıp çıkmış bir karakter gibidir. Kendisi daha sonra Üç Anadolu Efsanesi’nde bunu gayet destanlaştıracak da olsa daha sonradan yazacağı Anadolu kahramanlarında da Köroğlu mitinden çok beslenecektir. Bilmeyenler için kısa bir özetini geçersek Köroğlu, Koca Yusuf namlı efsanevi bir at yetiştiricisinin oğludur. Bolu beyi Koca Yusuf’a yaşayan en doru en güçlü atı bulmasını ya da yetiştirmesini emreder. O da olabilecek en hastalıklı cılız ve albino atı bulup “aha buldum” diyecektir. Bunu direkt bir aşağılama kabul eden Bolu beyi Koca Yusuf’un gözlerine kızgın miller sokup kendisini kör eder. Koca Yusuf’un oğlu Ruşen Ali bu sayede artık körün oğlu, ya da Köroğlu olarak anılacaktır. Atı içine bir milim bile güneş girmeyen bir ahırda organik spa kürüne tabi tuttuktan sonra at gerçekten Rohan’da gezen Gölgeyele gibi bir efsanevi at haline gelir. Öyle ki çamur deryasında dörtnala koşup toynaklarını bile kirletmemektedir. Köroğlu bu Kır-At’ın üzerine elde kılıçla çıkıp artık babasının kanunsuz sorgusuz sualsiz ve yanlış yere kör edilmesinin intikamını almaya yemin etmiş bir otorite karşıtı figür haline gelir.

İşte bu siyasi opresyon/baskı karşıtlığı Köroğlu’nu gri, nispeten seküler ve adalet orjinli bir karakter haline getiriverir. Köroğlu Bolu beyi olmak istememektedir, hakim dini veya mezhebi yıkıp yerine yenisini getirmek de istememektedir. Adalet istemektedir. O zamana kadar adaletsizliğe karşı yaptıkları yapacakları sadece mevcut otoritenin sahibi kimse ölüp gitmesini beklemek olan Anadolu halkı için bu haklı sayılacak sebepleri olan bir genç yiğidin elde kılıç altında kırat gibi anadolu rock figürleriyle merkezi idareye karşı durabilmesi karşısında hem çok korkarlar hem de çok saygı duyarlar. Köroğlu’ya karşı duyulan bütün duygular genellikle başka kimsenin yapmaya götünün yemediği cesaret timsali işleri doğuştan gelen bir karizma ve kişilik patlamasıyla yerine getiriyor olmasıdır. Bu halk kahramanının kavga ettiği ejderin o zamana kadar rakibi yoktur.

Kendisi o kadar efsanevi olmuştur, günümüz ikonografisinde bile o denli etkilidir ki Köroğlu hikayesinden bihaber nesiller dahi “Silah icat oldu mertlik bozuldu” sözüne aşinadır. Veya Türk siyasi hareketinin son 75 yılına damgasını vurmuş olan Kırat gibi bir sembolün ne olduğunu bilmektedirler. Dahası aslında iktidar namzedi siyasi partiler bile bu popülariteden pay almak için “sizi beladan kurtarmaya geldik” imajını iktidarın baş düşmanı sembollerden olan kıratla falan vermeye çalışacaktır.





2. Kısım:http://paradoxfan.com/forum/1453-1836/t56031/
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

15
Faşit olup ispanyayı erkenden daha zayıf durumdayken fethediyorum. sonrada İtalya gibi. oluyor. Planlarım :D
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

16
EU4 - Haberler / Eu4 geliştirici günlüğü 3 Temmuz 2018
« : 25 Temmuz 2018, 22:52:25 »
Bu ay Geliştirici günlüklerimiz devam edecek ve bu gün İklim, Hava ve Filler'e bakarak başlayacağız.
Twitter'da beni takipedenler, Amerika'nın uzak güneyindeki bir kışı gösterdiğim son teaser'ımı fark etmiş olacaksınız. Daha önce oyunumuzun kışları nasıl modelleyebileceğimize dair bir sınırlama vardı.
sadece kuzey yarım kürede hakimlerdi. Bu uzun zamandır tatmin  etmedi Böylece, Güney Afrika, Güney Amerika'nın kışları Avustralya ve Yeni Zelanda’nın güneyde yer alan kışları doğru şekilde modellenmiştir. Bu bizim yeniden hedeflenmiş haritamızda, Hava haritasında görülebilir.


Harita etkisine ve toprak değiştiricilere ek olarak, özellikle yıkıcı veya verimli Musonlar yaşayan devletler için de bir avuç olay var.
Şimdi odanın içindeki file hitap etme zamanı.  Ekran görüntülerini takip eden ve devclash'i izleyen insanlar, yeni bir hayvanın Hintli devletlerin cephaneliğine doğru yol aldığını fark ettiler. Evet, Dharma'da Filler ekledik.

Bu, kıta parçasındaki  savaşlarda bu görkemli yaratıkları da kullanan Güney Doğu Asyalılar için eklediğimiz bir şeydir.
Filler, bu ülkeler için oynanma etkisi olmayan süvari birimleri için yeni bir 3 boyutlu modeldir.(yani güç olarak pek bir şey etkilemeyecek.)
Tekrarlamak gerekirse 1.26 Mughals Güncellemesine güncellenen tüm oyuncular Kış boyunca dünyanın dört bir yanından keyif alacaklar. Dharma sahipleri ise Musonlar ve Filler ile birlikte eğlenecekler. 
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

17
TERCİHLER
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

18
IR - Haberler / Imperator Rome - 6. Geliştirme Günlüğü
« : 24 Temmuz 2018, 16:39:11 »
Herkese bir Imperator Rome geliştirme günlüğünden yeniden merhaba.Bügün ekonomi ve şehirlerdeki binalardan konuşacağız.

İlk olarak , vergi geliri.Nüfüs ile ilgili sayfada belirtildiği üzere vergi geliri bir şehrin ne kadar köle'ye sahip olduğuna bağlı.Elbetteki vergi gelirini etkileyen farklı etkilerde var.Bunlardan bazıları ticaret malzemelerine erişim , bakanlar ve bazı özel gruplar gelirinizi arttırabilir.

İkincil olarak Ticaret.Bu sadece ithalat veya ihracat yapıyorsanız gözükür.Her bir ticaret bağı ekstra gelir sağlar ve sahip olduğunuz vatandaşlar bunu arttırır tabi alışveriş yerleri ve diğer faktörlerde bunu arttırabilir.
Ülkenizin gelirini ve harcamalarını etkileyen bir kaç ekonomik politikayada sahibiz ama bunlarla daha sonraki günlüklerde uğraşacağız.

Son olarak her bir şehir birkaç bina slotuna sahip.Her şehir en az 1 binaya sahip olabilir ve her 10 nüfüs başka bir bina slotu açar.
Şuandalık binalar için bu etkiler var ancak gelişim sırasında değişebilirler.

Eğitim kampları : %10 fazladan insan gücü verir ve o şehirde yapılan her birim için %10 fazladan deneyim puanı.

Kale : Seviye başına fazladan kale gücü verir.

Alışveriş yerleri : Her biri ticaret gelirini %20 arttırır.

Tahıl Ambarı : -1 Huzursuzluk ve fazladan %10 nüfüs büyümesi verir

Her bir bina birden fazla inşa edilebilir.Eğerki şehrinizde 4 inşaat slotuna sahip iseniz onları tahıl ambarı ile doldurabilirsiniz.Aynı anda birden fazla bina inşaat emri verebilir ve sırayla inşa olmalarınıda izleyebilirsiniz.



Sonraki haftanın günlüğünde karakterlere bakacağız. (

Okurken herhangi bir yazım yanlışı varsa lütfen yazınız.)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

19
Bölüm 9 - "Bozgun ve Ötesi"
(aç/kapa)
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

20


Western Europe 410-962 - The Winter King, karanlık çağda Batı Avrupa'da geçen geniş kapsamlı bir moddur. Beowulf'tan Arthur'a, Arthur'dan Clovis'e kadar ünlü karakterlerle oynanabilir.

Resimler:
(aç/kapa)

Steam Linki:
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: KoKi

Sayfa: [1] 2