Gönderen Konu: Muharebe mekanikleri ve sonuçları  (Okunma sayısı 4420 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« : 19 Şubat 2013, 14:56:43 »
Malum Napolyon dönemi ve bu ölçekteki oyunların olmazsa olmazı ve bir oyunun tekrar oynanabilirliğini arttıran muharebe sisteminin düzgün çalışması. Bu konuda en baştan söylenmesi gereken saat bazında savaş detayının metinlere dökülmesi güzel olmuş. Test amaçlı Avusturya'ya savaş açtım. Resimde görüldüğü üzere Avusturya ordusunda "Grenzers"(hafif piyade) brilikleri fazla. Belki bir savaş düzeninde olması gerektiğinden fazla. Buna bence bir yama lazım.
 Arazide "cephe genişliği" düşük seviyede.  Buda hafif birliklerin yararına. Muharebe sonucu resimde. Bu bölümde muharebe sonuçlarını paylaşalım.  ;)




 

Çevrimdışı Loki

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5021
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #1 : 19 Şubat 2013, 15:48:44 »
Mini bir rehber bekliyoruz senden savaş mekanikleri ve lojistik ile ilgili.

Ayrıca bir şeyi fark ettim daha fazla verim sağlıyor. Kanatları ve merkezi biz düzenleyebiliyoruz şunlar şuradan saldırsın gibi  :) Çok hoşuma gitti.

Çevrimdışı Nizam-ı Türk

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5978
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #2 : 19 Şubat 2013, 15:55:39 »
Barış abi bir rehber iyi olur. Alıyorum bu akşam oyunu.
 

Çevrimdışı MassiveStroke

  • (NukeHero)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1677
  • Beyne karşı biber gazı...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #3 : 19 Şubat 2013, 15:59:17 »
Donanmaya asker bindiremiyorum.Avusturya ile İstanbul'u kuşatamadım. :D
 

Çevrimdışı Abdulhamid III

  • (lawgiverkhan)
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #4 : 19 Şubat 2013, 17:04:52 »
İstanbul'u kuşatmak için gemiye ihtiyacın yok zaten Anadolu'ya geçmek için var. Az önce Avusturya ile Osmanlıyı ezdim herifler barışa yanaşmıyor Halep düştü öyle razı oldular. Ayar çekmek lazım.
Ben Avusturya'ya karşı bariz bir üstünlük kurdum Osmanlı ile ama barış istiyorum -hemde beyazından- adamlar kabul etmiyor.
 

Çevrimdışı MassiveStroke

  • (NukeHero)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1677
  • Beyne karşı biber gazı...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #5 : 19 Şubat 2013, 17:07:16 »
Modumun 2. veryonunda diplomasiyide ayarlayabilirim.
 

Çevrimdışı Baris

Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #6 : 19 Şubat 2013, 20:50:44 »
Büyük bir potensiyeli olan bir oyun ama bazı tam oturmamış noktalar da var. Bir kaç noktada gözlemim:

Şehirler genel olarak soyut olarak köy,kasaba dahil olarak haritaya eklenmiş olsa dahil  operasyonel boyutu ağır basan bir oyunda şehirlerin şu anki ikmal değerleri oldukça yüksek. Avrupa şehirleri 50-100 bin, anadolu da bazı şehirler ise 30 000 kişilik orduya ikmal sağlayabiliyor. 7 yıl savaşlarında II.Frederick'in Almanya'nın kırsal kesiminde 30 Bin civarı ordusu ikmalde sıkıntı çektiği düşünülürse bu değerler düşürülmeli. Ki böylece depo kurmanın bir anlamı olsun.

Muharebede moral hasarı çok az. Üstteki resimde Osmanlı ordusu 3 muharebe kazandıktan sonra direk blitzkrieg taktiğiyle devam ediyor. Bu dönem savaşlarında bu kadar hız yok.
Oyunda moral hasarı az olduğu için(özellikle sayıca üstün yenen taraf) pingpong dedikleri muharebeler tüm hızıyla devam ediyor. EU4'te duyurdukları kazanan tarafın belli bir moral sınırının altına düştüğünde hareket edememesi kuralı varmı bu oyunda bilmiyorum.

"March to the sound of guns"(yan bölgeden bağlı kolordunun muharebeye katılması) sistemi belki gerektiğinden fazla iyi işliyor. Fransız ve ALman generallerin manevra puanları oldukça yüksek olduğu için bir anda ordu sayıları yan bölgelerden gelenlerle beraber 60,100'bine ulaşıyor. Bu biraz daha dengelenmeli. MTSG olasılığı düşürülmeli.
Tarihsel olarak bir gerçek  Napolyon'un başarısının altında yatan bitişik düzende konsantre ateş gücü ve kolorduların hızlı manevra yapması. MTSG oranında Fransa'ya torpil geçilebilir.  ;)

Reserv sistemi ve cephe genişliği gayet güzel düşünülmüş fakat tam amacına ulaşmış bir özellik değil gibi.Diğer paradox oyunlarında görülen  "Killer stacks" olayını çözemiyor. .Resimde toplam 50.000 kişiden oluşan Osmanlı ordusu Avursturya ordusuna dağlık arazide saldırıyor. Bu sayının 17.000 civarı reserv birlik. Yani aktif muharebeye katılmıyor. Fakat muharebe ilerledikçe yavaş yavaş sağ kanattaki birliklere ekleniyor ve savaş kazanılıyor  ikmal sıkıntısı çekilmesine rağmen. Bence kaybetmeli. Avusturya'nın defans bonusunu ben ekranda göremedim. Ve ayrıca eğer reservler nasıl olsa muharebeye katılacaksa muharebeden evvel araziye göre birlik sayısı ayarlanır ve gerisi reserv birliklere atılır "frontage penalty" görmemek için. Bu ayarlama multiplay oyunda gerçek zamanlı nasıl yapılır bilemiyorum.
 Sayıca üstün taraf çok avantajlı gibi. Bu da taktiksel olarak  arazi seçimini ve cephe genişliğini anlamsız kılıyor.






 

Çevrimdışı lemelem

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 889
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #7 : 19 Şubat 2013, 22:03:08 »
March to the sound of guns olayını bilmiyordum. Öğrendiğim iyi oldu. Deli bişeymiş  :D Dediğin gibi oyunun potansiyeli yüksek ama eksikleri çok gibi duruyor.
 

Çevrimdışı Baris

Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #8 : 19 Şubat 2013, 22:26:42 »
Rise of Prussia oyununda da  vardı.
Bu oyunda "MTSG idea"  oyun başında sadece Fransa için açık. Prusya'da yok misal. Araştırması lazım. Bunu güzel düşünmüşler.
Demin baktım Sinop'un supply limit'i 130 bin kişilik orduyu beslemeye yetiyor. Baya abartılı bir sayı. Orduların hareket ederken kendi bölgelerin de attrition alması lazım bunun yolu supply limit'i oldukça azaltmaktan geçer.
Eğer bu "doomstack" dedikleri en fazla orduyu gönder savaşı kazan tarzı bir oyun olursa yazık çöpe gider. Reserv sistemine mutlaka düzenleme yapmaları lazım. Muharebe sonuçları Ageod'un Napoleonic campaigns gibi olması gerekir çünkü kullandıkları sistem neredeyse aynısı. Ana ordunun daha reservler muharebeye katılamadan belki morali daha hızlı düşmeli ve geri çekilmeli. Bu iki nokta düzeltilirse müthiş oyun olur.  ;)
« Son Düzenleme: 19 Şubat 2013, 22:27:15 Gönderen: Baris »
 

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2353
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #9 : 21 Şubat 2013, 19:39:39 »
MotE v1.0 beta oyunum, en az 2 dlc lazım buna. :P Hiç kayıp vermeden kazandığım m2tw savaşları geldi aklıma. :)

 

Adındaki von'dan utan, yarardan çok zararı var, olmaz olsun böylesi.

 

Çevrimdışı lemelem

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 889
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #10 : 21 Şubat 2013, 19:44:09 »
Kalabalık ordunun az kişilik orduya hiç kayıp vermesi mümkün. Belki adamlar teslim oluyordur. Senin generaller esirleri kurşuna diziyor galiba  ;D

Diğer adamın yetenekleri 4-4-4 illa bir faydası oluyordur. Savaş sırasında o adamın yönettiği bölüğün üzerine gelip baksana, artı kaç bonus veriyor
 

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 362
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #11 : 21 Şubat 2013, 19:52:50 »
Teslim olduğu zanan beyaz bayrak işareti çıkıyor generalin orada diye biliyorum ama yanlış olabilir.
 

Çevrimdışı lemelem

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 889
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #12 : 21 Şubat 2013, 19:54:31 »
Teslim olduğu zanan beyaz bayrak işareti çıkıyor generalin orada diye biliyorum ama yanlış olabilir.

Savaş raporu her şeyi yazıyor zaten. Ben şakasına takılıyorum. Gerçekten 1 kişinin bile ölmemesi mantıksız. Özellikler kuşatmalarda oluyor bana sık sık
 

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 362
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #13 : 21 Şubat 2013, 20:01:12 »
Bu oyunda sadece Avrupa'mı bulunmakta? ve Oyun hangi tarihler arasında geçiyor? ve Her ülkeyle oynamak sanırım  mümkün değil? Fazla konu açmak istemedim sadece.
 

Çevrimdışı lemelem

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 889
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #14 : 21 Şubat 2013, 20:03:34 »
Bu oyunda sadece Avrupa'mı bulunmakta? ve Oyun hangi tarihler arasında geçiyor? ve Her ülkeyle oynamak sanırım  mümkün değil? Fazla konu açmak istemedim sadece.

1805 ile 1820 arasını oynuyorsun. Her ülkeyi seçebiliyorsun. Harita Avrupa ve Osmanlı coğrafyasını içeriyor.
 

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 362
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #15 : 21 Şubat 2013, 20:04:42 »
Teşekkür ederim bu arada dosyaları inceledim. Az dosya var ve düzenlemek zor da olmayacak. Gerçekten paradox basit ve güzel bir yapı yaratmış. Tapmak istiyorum.
 

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2353
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #16 : 21 Şubat 2013, 20:06:34 »
Fransa 80 bin kişilik ordu getirdi Hollanda taraflarına, ben de diyorum nerede bu Fransız orduları? Prusya ilk oyun için doğru seçim olmayabilir. :P
 

Çevrimdışı lemelem

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 889
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #17 : 21 Şubat 2013, 20:08:28 »
Ben bir resim koymuştum Prusya oyunumdan. Fransa'ya hiç bılaşmaz isen, hem kuzeye hemde güneye çok güzel topraklarını genişletebiliyorsun.
 

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 362
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #18 : 21 Şubat 2013, 20:09:31 »
Acaba kendi ülkemimi yapsam. Versem orduyu versem gücü. Kim tutar beni...

Cevap Veriyorum: Fransa
 

Çevrimdışı lemelem

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 889
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #19 : 21 Şubat 2013, 20:12:03 »
Rusya ile Fransa'yı çok rahat yenebilirsin. 1 milyon asker basabiliyor Rusya