Gönderen Konu: March of the Eagles - İnceleme  (Okunma sayısı 2452 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bersun

  • Paşa
  • *
  • İleti: 9566
  • Paralel Yetkili Abiniz
    • Profili Görüntüle
March of the Eagles - İnceleme
« : 22 Şubat 2013, 16:16:32 »


III. Selim Han olup Napoleon’a tokat atmaya hazır mısınız?

Uzun zamandır çıkardığı oyunlarla çok özel bir kitleye hitap eden ve son yıllarda yakaladığı popülariteyle kitlesini giderek genişleten Paradox Interactive, yeni bir Grand Strategy tipi oyunla karşımızda: March of the Eagles.

devamını oku

Kaynak: Oyunfest
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2013, 16:16:50 Gönderen: Bersun »
 

Çevrimdışı Abdulhamid III

  • (lawgiverkhan)
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 359
    • Profili Görüntüle
Ynt: March of the Eagles - İnceleme
« Yanıtla #1 : 22 Şubat 2013, 18:48:12 »
III. Selim Han olup Napoleon’a tokat atmaya hazır mısınız?
Bunu yapabilen var mı ki acaba?
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2013, 18:48:24 Gönderen: lawgiverkhan »
 

Çevrimdışı Baris

Ynt: March of the Eagles - İnceleme
« Yanıtla #2 : 23 Şubat 2013, 20:25:06 »
Güzel bir inceleme olmuş.  ;)

Sandbox,tarihsel oyun  ve yapay zeka hakkında bende bir ilave yapayım. Genelde bu tür operasyonel veyahut taktiksel boyutta olan büyük haritada oynanan oyunları yapan yapımcılar en çok yapay zekayı geliştirirken zorlanır sandbox veya tarihsel oyun ayırımı olmadan. Belki de bir oyunu geliştirip piyasaya sürme sürelerini iki katına çıkarır. Özellikle Napolyon dönemi muharebe anlayışının manevra savaşları üzerine olmasından klasik defans hattı kavramı yok. Neticesinde haritayı kaplayacak kadar birlik yoğunluğu yok ki yapay zekanın hataları göze batmasın. 1 ve 2. DS üzerine oyun yapmak belki daha kolay. Bu oyunda da şu ana kadar gördüğüm mekanikler üzerinden konuşursam iyi bir yapayı oldukça gerektiren ve bu alanda Paradox firmasının sınırlarını zorlayacak bir yapım çünkü klasik bir strateji değil savaş oyunu.
 

Çevrimdışı Loki

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5684
    • Profili Görüntüle
Ynt: March of the Eagles - İnceleme
« Yanıtla #3 : 23 Şubat 2013, 21:09:04 »
Bir iki peç çıkması lazım orjinal aldım o kadar bug dolu bazı şeyler çok abes.

Çevrimdışı pafnus

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 216
    • Profili Görüntüle
Ynt: March of the Eagles - İnceleme
« Yanıtla #4 : 23 Şubat 2013, 21:46:06 »
Güzel bir inceleme olmuş.  ;)

Sandbox,tarihsel oyun  ve yapay zeka hakkında bende bir ilave yapayım. Genelde bu tür operasyonel veyahut taktiksel boyutta olan büyük haritada oynanan oyunları yapan yapımcılar en çok yapay zekayı geliştirirken zorlanır sandbox veya tarihsel oyun ayırımı olmadan. Belki de bir oyunu geliştirip piyasaya sürme sürelerini iki katına çıkarır. Özellikle Napolyon dönemi muharebe anlayışının manevra savaşları üzerine olmasından klasik defans hattı kavramı yok. Neticesinde haritayı kaplayacak kadar birlik yoğunluğu yok ki yapay zekanın hataları göze batmasın. 1 ve 2. DS üzerine oyun yapmak belki daha kolay. Bu oyunda da şu ana kadar gördüğüm mekanikler üzerinden konuşursam iyi bir yapayı oldukça gerektiren ve bu alanda Paradox firmasının sınırlarını zorlayacak bir yapım çünkü klasik bir strateji değil savaş oyunu.

Oyunda sayısal üstünlük her şey anlamına geliyor... 15k lık bir orduyla 20 k 'yı yenebilmek neredeyse imkansız.. teknolojinin önemi yok vs vs.. yoksa güzel oyun da.
 

Çevrimdışı Baris

Ynt: March of the Eagles - İnceleme
« Yanıtla #5 : 23 Şubat 2013, 22:20:01 »
Katılıyorum. Benim içinde öncelik burda, biraz konuyu açmak gerekirse,
 Özellikle CK2'deki savaş alanı seçimindeki gibi haritada görülen  dağ,tepe vs. sabit savaş alanı değil. Belli bir yüzdeyle strateji haritasında  ağaçlık gözüken savaş alanı pek nihayetinde başka bir bölge çıkabiliyor. Bunlar güzel ve ilaveten savaş "eventleri" Fakat savaş dinamiklerinde belirttiğim gibi bölgeye önce gidenin bir nebze defans bonusu alması lazım.Diğer görüşüm reservler komutanın yeteneğine göre muharebeye katılmalı. Bu illa ki moral durumuyla alakalı olmamalı. Ayrıca savaş esnasında bir kanat çökerse diğer kanata hücum eden düşman birlikleri  ayrıca bir "cephe genişliği" penalty alması lazım. Bunlar olmadan sayıca üstün olan hep kazançlı.

Yoksa oyun mekanikleri oldukça sağlam ki Ageod oyunlarından alınma. Özellikle kale içine sığınma, ikmal vs çok iyi özellikler. Fakat savaş mekaniğini Paradox biraz kendi sistemine benzetmiş tam verim alınamıyor şimdilik. Diplomatik ve birliklerin istatistik değerleriyle  ile ilgili hatalar,oyun dengesi kolay  düzeltilir fakat savaş mekaniğini biraz da optimize etmeleri lazım. Rise of Prussia'yı belki 1000 defa solo ve bir çok kez pbem oynamışımdır ki bu oyunda bulunan özelliklerin yarısı yok. Ben yinede bu oyundan umutluyum.  ;)
 

Çevrimdışı lemelem

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 923
    • Profili Görüntüle
Ynt: March of the Eagles - İnceleme
« Yanıtla #6 : 23 Şubat 2013, 23:17:34 »
Ayrıca savaş esnasında bir kanat çökerse diğer kanata hücum eden düşman birlikleri  ayrıca bir "cephe genişliği" penalty alması lazım. Bunlar olmadan sayıca üstün olan hep kazançlı.

Barış bu konuyu daha önce de dilegetirmiştin. Sayıca üstünlük konusunda ki problemin en akıllıca çözümü burada yatıyor. Bu fikrini Plazada da dile getir de ilk patch de bunu eklesinler.  krp*