Gönderen Konu: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans  (Okunma sayısı 2546 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle
[MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« : 03 Ocak 2017, 17:25:51 »
Başta öylesine observe izlerken oyundaki bazı şeyleri değiştirmeye başladım. Sonra yavaştan kod muhabbetine bulaştım, görevlere bir el atayım derken önce binalar sonra idea grupları sonra da hadi yapmışken bir kızıl elma Roma event'i yapalım dedim sonunda bayağı bir şey birikti. Bende hadi madem bunları mod haline getireyim dedim ve sonra ortaya bunlar çıktı.

Mod AI Osmanlı için tasarlandı bazı eventler gizli yani siz oynarsanız bile görmüyorsunuz. Fakat yinede Fatih'in başlamadan biten Otranto Seferini event olarak ekledim bakalım AI nasıl bir macera izleyecek? :)

E peki bu mod kimler için? Avrupa'da herhangi bir devlet alıp oyun sonunda kendini hep Fransa ile test etmekten bıkanlar için. Bu modda bölüm sonu canavarı olarak karşınızda Osmanlı'yı göreceksiniz :)


Resimler









Linkler

1.19 ile uyumlu

İndir


Tüm Değişiklikler


########
#      AI      #
########

  • Osmanlı'nın şehirlere gereksiz yere saçma sapan binalar kurması engellendi (Regimental camp, Dock, Courthouse). Bunları kurup şehirlerde boş slot bırakmadığı için özellikle fabrika kuramıyordu. Avruplalılar ise yüksek DEV'e sahip şehirlerini daha da geliştirerek her şehre 4-5 slot açıp istediklerini kuruyorlar. Hem bu sayede artık cebinde biraz para kalıyor Osmanlı'nın. Ayrıca ileride her yere fabrika kurup fabrikalar enstitüsünü kendisinde çıkartırsa şaşırmayın ;D
  • Osmanlı artık saçma sapan ittifaklar kurmuyor. Kuzey Afrika devletleri (Tlemcen, Fas, Tunus) ve  fethetmesi gereken yerler (Irak, Hicaz) gibi.
  • Osmanlı oyun başı Kıbrıs'ın bağımsızlık isteğini destekleyip Memlüklere savaş açarak en aşağı 15-20 senesini çöpe atmıyor.
  • Osmanlı ilk idea olarak %90 Ekonomi alıyor artık. Ekonomi AI için çok önemli bir idea, özellikle ekonomiyi habire göçürüp sürekli borç alan AI için enflasyon dengelemesi muazzam.
  • Osmanlı artık çöp idealar olan Diplomacy, Espionage, Exploration, Expansion ve Influence'i almıyor.
  • Osmanlı artık %5 disiplin, %10 production eff. + %10 trade eff. ve %20 trade goods poliçelerini daha sık alacak.
  • AI önceden Patrikhane kapatılması ile ilgili eventte %90 ihtimalle İstanbul'a +1 BT eklenmesini seçiyordu, artık +3 BM ekleyen seçeneği seçecek. (Resim)
  • Kırım'ın da mal vassal olmaması için bazı çöp ideaları alması engellendi. (DIP-INF-ADM gibi).
  • Kırım'ın denizcilik ile ilgili idea alması yada bina kurması da engellendi.
  • Osmanlı kaleleri artık hızlı bir şekilde upgrade ediyor. Normalde Fransa, Avusturya duruma göre İspanya falan hep +8 kaleleri çakarken diğer devletler (PLC-RUS-TUR) seyrederler. Artık seyretmeyecekler. Yani en azından Osmanlı :) (Resim)
########
#   Script   #
########

  • 1444'teki Osmanlı kumandanı Hadım Süleyman Paşa'nın kuşatma yeteneğine +1 eklenerek +2 yapıldı.
  • Osmanlı'nın saçma sapan dizilmiş kaleleri yeniden düzenlendi. Başkentte artık kale yok. 1444'deki kaleler; Üsküp, Silistre, Filibe, Kocaeli ve Bozok. Avusturya yada Polonya artık zart diye İstanbul'a erişemeyecek. Önce Silistre/Üsküp ve Filibe'yi almaları gerek (Resim). Diğer devletlerin bazılarınında kalelerinde yer değişikliği yaptım.
  • Kırım Osmanlı'ya march yada vassal olduğu anda eğer Theodora vassalı ise, Theodora'ya ait tüm topraklar Osmanlı'ya geçecek ve bu sayede Osmanlı bir anda Kırım+Çerkezya+Theodora olarak 3 tane vassala sahip olmayacak.
  • Osmanlı 1500 senesinden önce Kırım'ı vassallarsa, 1500 senesinde Silistre-Kırım arasındaki şehirler hem Kırım'a hem de Osmanlı'ya kalıcı claim olarak eklenecek. Malumunuz insan bir toprak bütünlüğüne dikkat eder değil mi? Ama mal AI Kırım ile arasında Karadeniz kıyılarını alarak toprak bütünlüğü oluşturmak yerine Karpatlar boyunca kuzeye Varşova'ya doğru toprak aldığı için bu claim'ler şart oldu. Eğer claim'leri Kırım'a eklersem AI hemen hemen asla vassalına toprak almadığı için manasız oluyor. Düşünün oyunda Kırım'ın Ingıl'e olan claimini kullanıp Polonya'ya savaş açıp savaş sonunda orayı değilde claimsiz başka toprakları kendisine alan AI Osmanlı var. 2 ülkeye birden ekleme sebebim ise eğer claim'leri Osmanlı'ya eklersem, Osmanlı subject interactions kısmından hepsini Kırım'a devrediyor dolayısıyla yine başa dönüyoruz çünkü Osmanlı asla vassalına toprak almak için savaş açmıyor açsada o şehirlerde claim'i olmadığı için almıyor ;D Civciv-yumurta hesabı.
  • Osmanlı artık Din Savaşlarına girmiyor. Defalarca izledim %30-50 arası war participation'a sahip olmasına rağmen daha ne Lehistan'dan ne de Macaristan'dan toprak verdiklerini görmedim. Ayrı savaş açsın daha iyi hem 10+ senesini çöpe atmamış olur. Avrupalılar birbirlerini yerken bir tokatta Osmanlı'dan yerler muhahaha
  • Anadolu teknoloji grubundaki atlı oranını %50'den %60'a çıkarıldı.
  • Osmanlı eğer Hint Okyanusunda -toprak bütünlüğü olacak şekilde- herhangi bir şehre sahip olursa donanmasında reform gerçekleştirecek ve tarihte yaptığı hataya tekrarlamayıp filolarındaki tüm kadırgaları parçalayarak bunları Kalyon yapımında kullanacak. Kısacası 15 Kalyon 325 kadırga görmeyeceksiniz artık Osmanlı'da. Batılılar gibi 50 Kalyon 250 hafif gemi ile takılacak. Bunun için Hicaz görevini Yemen Eyaletini kapsayacak şekilde genişlettim.
  • Modlama konusunda bilgisiz olduğum için AI'nin oyun başında ilk idea grubunu bitirene kadar ulusal odağını ADM yapmasını sağlayamadım. Bunun yüzünden 1458, 1464, 1472 ve 1482'de gelen 4 gizli event ile AI'nin DIP ve MIL puanlarının bir kısmı silinerek ADM'ye eklenecek.
  • Oyun başı Osmanlı sapıtıp 500 tane müttefiği olan Arnavutluk'a savaş açıp saçmalamasın diye 5 senelik bir ateşkes eklendi. Keza Venedik-Bizans için de bir 5 senelik ateşkes mevcut oyun başında.
  • Osmanlı'nın 1444'deki Ragusa garantörlüğünü kaldırıldı.
  • Kırım'ın başkentindeki kalesini kaldırıp yerine Kızılyar ve Kuban'a 2 adet kale eklendi.
  • Amasya ve Sivas ve başka bir Anadolu şehrinden toplamda toplamda 6 DEV alınıp Hüdavendigar ve Edirne’ye eklendi..
  • Oyun başında İstanbul Feth’i dışında başka bir görev olmayacak.
  • Bizans'ın oyun başı Trabzon yada Candar ile müttefik olup savaşın saçmalamaması için bu ittifakları engellendi. Sırbistan ile müttefik oluyor genelde.
#########
#  Graphics  #
#########

  • Osmanlı'nın harita rengi ve oyundaki adı değişti. Renk kırmızı isim ise Turkey-Turkish oldu.
  • Kışın çıkan ve grafikleri çirkinleştiren kar efektlerini kısıldı.
  • Harita fontu beyaz yapıldı.
##############
#  Missions/Events  #
##############

  • 1480'den sonra herhangi bir zamanda Osmanlı'ya 'The Red Apple' event'i gelecek. Bu event ile birlikte Otranto kalesi direk Osmanlı'ya geçecek ve tüm İtalya 25 yıllığına Osmanlı claim'i olacak. (Resim)
  • Otranto elde tutulduğu süre boyunca Osmanlı'ya yeni eklenen 'Güney İtalya'yı Feth Et' görevi seçilebilir olacak. Bu görev 1444'deki tüm Napoli topraklarına claim verecek. Eğer ileride Otranto düşerse bu görev de gelmeyecek.
  • 'Roma'yı Feth Et' görevi Otranto elde olursa aktif olacak. 1444'deki Napoli topraklarından ne kadar çok alınırsa görevin gelme ihtimali o kadar artacak.
  • Osmanlı'nın Kuzey Afrika'daki tüm görevleri kaldırıldı. Tamamen gereksiz ve çöp bir bölge için hiç lüzum yok. Zaten oraları alsa da problem çünkü sınırlar ne kadar genişlerse AI için o kadar sorun çıkıyor. Misal Tunus'u almış bir Osmanlı askerlerinin ~3'te birini orada tutuyor ve Avusturya'nın açtığı bir savaşta bu askerler oraya gelene kadar çok İstanbul kuşatması başlamış oluyor :S Hiç gereği yok yani.
  • Ekstradan çok fazla görev olmasın diye Haasa ve Mocha görevleri de kaldırıldı zaten çöp görevlerdi. Rodos Şövalyeleri ve Girit ile ilgili ada görevleride AI Osmanlı hiçbir zaman yapmadığı için kaldırıldı. Belki ileride 'Control Eastern Mediterrenean Sea' adında bir görev ile Rodos, Kıbrıs ve Girit'i içeren bir görev düşünülebilinir ama oyunun şu an ki haliyle AI asla yapmaz.
  • Kırım'ın Osmanlı'ya tabî bir devlet olması koşulu ile, varsa Gürcistan yoksa Imereti için vassal görevi geliyor. AI nedense bu görevleri almasına rağmen pek yapmıyor anlamış değilim. Bu arada tüm vassal görevleri ile ilgili olarak eğer öyle tek şehir kalırlarsa bu görevlerin gelmesini engelledim. Tek şehri kalmış ülke vassalanır mı hiç? Annex at gitsin. (AI feed yapmayı bilmiyor nasıl olsa)
  • 1480 senesininden sonra yeni Moldovya'yı vassallama görevi aktifleşiyor.
  • 'Macaristan'ı Feth Et' görevi eklendi. Aktifleşmesi için Belgrad'ın Bosna, Osmanlı yada Macaristan'da olması gerekiyor.
  • Bunlar dışında bazı görevlerde ufak tefek değişiklikler yapıldı.
  • Trabzon'u Feth Et görevini silip Safeguard Eastern Anatolia görevi ile birleştirdim ve bu göreve Şirvan'ı da dahil ettim. Oldu olacak oradan kuzeye dönüp bir de Ejderhan Seferine çıkalım değil mi? :)
##############
#   National Ideas    #
##############



  • İlk idea millets'den ekstra +1 kültür çıkartıldı. Yerine Ghazi ideası'ndan %+20 mp.rec.speed eklendi (AI hiçbir zaman kültür eklemediği için gereksiz idea idi). %33 core creation cost %30'a indi. (Bunu neden yaptım hiçbir fikrim yok sanırım %33 göze hoş gelmediği için :) )
  • Ghazi ideası (%+20 mp.rec.speed) Tophane Canons ideası (artillery combat ability %+10, siege ability %+10) ile değiştirildi. (Sonraki DLC'de %+33 siege ability veriyor Johan Osmanlı'ya bak ona göre)
  • Timariot System (%+15 cav. combat ability) ideası Devshirme System (%+10 infantry combat ability, %+10 cavalry combat ability) ideası ile değiştirildi.
  • Autonomus Pashas (%−10 Cost of reducing war exhaustion) çöp ideası Ottoman Expansionism (Province warscore cost %-20) ile değiştirildi. Malumunuz AI 12. kuşatma evresindeki şehri bırakıp kafasına göre takıldığı yada wargoal'ü olan şehri umursamadığı için düşük WS alıyor savaşlarda. Hatta seperate peace yapmasını bilmemesini de ekleyebiliriz.
  • Found the Imperial School of Naval Engineering (%−10 Ship costs) çöp ideası Koprulu Reforms (land moral %+20) ideası ile değiştirildi. (Hemen hemen tüm major Avrupa devletlerinde moral ideası varken Osmanlı'da yok ve hemen hemen bu ülkelerin tamamı defansif idea alırken Osmanlı asla almaz)
  • Ambitions (%+33 Land force limit modifier) ideası %-20 Land Attrition ideası ile değiştirildi. Sebep; Avrupa devletleri, şehirlerinin az sayıda ama genelde yüksek DEV'li olması sayesinde fazla sayıda askeri bir toprakta tutup az zayiat verirlerken, Osmanlı'nın çok şehir az DEV dolayısıyla düşük ikmal sebebiyle her sene yüzbinlerce anadolu kuzusunu zayiattan toprağa vermesi karşısında kahrolmak dışında bir şeyler yapma isteği :)
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2017, 23:09:07 Gönderen: Gregory »



Çevrimiçi Muhafız

  • Mr. Achievement
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 1012
  • EU4 Moderatörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #1 : 03 Ocak 2017, 17:50:55 »
Çok güzel upgrade gelir umarım. Bu arada inf ideasına niye çöp dedin  ???

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #2 : 03 Ocak 2017, 18:05:30 »
AI için çöp onu alana kadar trade, quantity, offensive, economy alması daha mantıklı.



Çevrimdışı Paytak

  • AAR Yazarı | EUIV
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 754
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #3 : 03 Ocak 2017, 18:12:02 »
Modda osmanlı adı türkiye'mi ? Yoksa sırf sende mi öyle ?

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #4 : 03 Ocak 2017, 18:13:21 »
Modda öyle.



Çevrimdışı Paytak

  • AAR Yazarı | EUIV
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 754
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #5 : 03 Ocak 2017, 18:20:24 »
Bence rengi ve ismi eski haline getir :D

Çevrimdışı kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 981
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Hayran Forumu | WizardFan
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #6 : 03 Ocak 2017, 18:26:19 »
Osmanlının resmi adı: Devlet-i Aliyye Osmaniyye idi.
Böyle olması veya Osmanlı olarak kalması daha iyi. Cumhuriyete geçilirse Türkiye olmalı.

Çevrimdışı Paytak

  • AAR Yazarı | EUIV
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 754
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #7 : 03 Ocak 2017, 18:43:20 »
Osmanlının resmi adını bende biliyorum ya :D Fakat çoğu oyunda (ingilizce olarak)Ottomans olarak geçtiği için öyle olması daha iyi bence.Ve Cumhuriyete geçilirse Harita rengi değişip adı değişebilir.Ama normal adı ve rengi geri getirilmeli bence

Çevrimdışı human

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1843
  • koyaanisqatsi
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #8 : 03 Ocak 2017, 18:46:32 »
Bu konunun milyonuncu tartışması modun küçük bir kısmı belki diğer ülkeleri de değiştirebilirsin
All day and all of the night!

Çevrimdışı Paytak

  • AAR Yazarı | EUIV
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 754
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #9 : 03 Ocak 2017, 18:48:59 »
Bu arada ekstra olarak sınırlarda eğer bir devlet zayıflar ise (misal timur veya persler)Oraya saldırma toprak alma görevi gelmeli bence.Böylelikle sınırında avusturya 7 cihanla savaşırken saldırmayan veya iran'a hindistana gitmeyen bir osmanlı görmeyiz artık

Çevrimdışı Patlıcan

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 537
  • VIP ÜYE
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
« Yanıtla #10 : 03 Ocak 2017, 19:01:29 »
    çöp

    çöp idea

    Sebep; Avrupa devletleri, şehirlerinin az sayıda ama genelde yüksek DEV'li olması sayesinde fazla sayıda askeri bir toprakta tutup az zayiat verirlerken, Osmanlı'nın çok şehir az DEV dolayısıyla düşük ikmal sebebiyle her sene yüzbinlerce anadolu kuzusunu zayiattan toprağa vermesi karşısında kahrolmak dışında bir şeyler yapma isteği :)[/li][/list]

    :D :D :D  tbrk*

    Çevrimiçi Probang

    • Ağır Süvari
    • *
    • İleti: 8917
    • Red Ale
      • Profili Görüntüle
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #11 : 03 Ocak 2017, 19:20:15 »
    Osmanlı Türkiye isim meselesini tartışmak yersiz. İdeolojik olarak bakmayan biri Türkiye isminin olması gerektiğini rahatlıkla söyleyebilmeli diye düşünüyorum.
    http://paradoxfan.com/forum/index.php?topic=36909.0
    Ömerin 1. mesajda topladıklarına bakabilirsiniz.



    İğrenç rengi yerine gayet kaliteli güzel bir renk gelmiş. Beğendim. Özellikleri itibariyle yeni bir DAO olabilir. Resmi PF EU3 Multi moduydu zamanında.
    « Son Düzenleme: 03 Ocak 2017, 19:21:07 Gönderen: Probang »

    Çevrimiçi Rapper

    • Loðbrók
    • Global Moderatör
    • *
    • İleti: 1288
      • Profili Görüntüle
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #12 : 03 Ocak 2017, 20:06:43 »
    Çok güze lduruyor, eline sağlık, bir kaç tane bana göre iyi olmayan değişiklikler var. Turkey değilde Turks daha uygun olur diye düşünüyorum ayrıca kırmızı olan renk daha da koyulaştırılmalı
    (bknz: albania)
     

    Çevrimiçi Probang

    • Ağır Süvari
    • *
    • İleti: 8917
    • Red Ale
      • Profili Görüntüle
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #13 : 03 Ocak 2017, 20:13:34 »
    Turks uygun olmaz. ''Horde'' olma anlamı var. Koskaca Türk İmparatorluğuna kabile devleti hitabı yanlış olur. Turkey yada Turkish Empire terimi uygun olur.

    Çevrimdışı Paytak

    • AAR Yazarı | EUIV
    • Moderatör
    • *
    • İleti: 754
    • Youtube videoları çeken bir genç
      • Profili Görüntüle
      • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #14 : 03 Ocak 2017, 20:32:57 »
    Turkish Empire olabilir. Cumhuriyete geçersen Turkey olur.Fakat ben hala Eski rengine döndürülmesini öneririm

    Çevrimdışı kerem1249

    • Master of Battles
    • Global Moderatör
    • *
    • İleti: 981
    • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
      • Profili Görüntüle
      • Wizard101 Hayran Forumu | WizardFan
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #15 : 03 Ocak 2017, 21:18:07 »
    Tarihte Osmanlı idi ama bu isim. Yani gerçeği göz ardı etmiş oluruz Turkey-Türkiye olursa. Ayrıca Osmanlı fikirlerine bakın, "Çokuluslu İmparatorluk" gibi bir fikir vardı isminden tam emin değilim. Yani Osmanlı hiçbir zaman sadece Türklerin olmadı, böyle olmuş olsaydı diğer halklar Osmanlı Sömürgesi olmuş olurdu.(Britanya'nın Hint ve Afrika toprakları gibi)Hanedan değişmesi konusuna gelirsek, hanedan değişirse ülke adı Turkey olabilir. Ancak Osmanlı ile Türkiye pek doğru durmuyor.

    Çevrimdışı Miltiades

    • Ağır Süvari
    • *
    • İleti: 3120
    • Miltiades
      • Profili Görüntüle
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #16 : 03 Ocak 2017, 21:53:41 »
    Güzel moda benziyor, denerim. tbrk*

    Çevrimdışı cemoooo

    • Yönetici
    • *
    • İleti: 1525
    • Flinders Petrie
      • Profili Görüntüle
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #17 : 03 Ocak 2017, 21:55:06 »
    Gayet iyi.

    Türkiye mevzusunu ise yeni kimselerle tartışmak gerisin geriye dönmek olur. 22 sayfalık konu orada duruyor.
    « Son Düzenleme: 03 Ocak 2017, 21:56:30 Gönderen: cemoooo »
    Whatever happens,
    we have got The Maxim gun,
    and they have not.

    Hilaire Belloc

    Çevrimdışı kerem1249

    • Master of Battles
    • Global Moderatör
    • *
    • İleti: 981
    • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
      • Profili Görüntüle
      • Wizard101 Hayran Forumu | WizardFan
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #18 : 03 Ocak 2017, 22:16:02 »
    Memlükler konusunda da birşey yapmalısın. Tüm Memlük şehirleri için -%60 Savaş puanı indirimi olsa görevle, fena olmazdı.

    Çevrimdışı ketolar

    • Sekban
    • *
    • İleti: 1119
    • Erbörü
      • Profili Görüntüle
    Ynt: [MOD] Gregory's SMRTR Ottomans
    « Yanıtla #19 : 03 Ocak 2017, 22:57:48 »
    Türkiye - Osmalı tartışması çok saçma biz 1923 te Türkiye olmadık. 1071 de anadoluya yerleşerek bu diyarıda Türkiye yaptık. Bir sürü devlet geldi geçti bu topraklar hep bizim Türkiyemiz oldu. Mod ile hepimizin dillendirdiği ama gerçekleştiremediklerini yapmışsın çok iyi olmuş. Kültür olayınada bir çeki düzen verirsin artık.

    Daha sonra daha güzel bir bayrakta çizersin diye umuyorum.
    Ülkenin rengi kötüyken bayrak güzel kalıyor ama ülke rengi daha güzel olunca bayrak çirkin kalıyor.

    Aklıma geldi ekleyeyim Fransa olayı gibi karaman, candar falanda Türkiye yi kurabilmeli.
    « Son Düzenleme: 03 Ocak 2017, 23:05:35 Gönderen: ketolar »