Gönderen Konu: CKII - Göçebelik Rehberi  (Okunma sayısı 6512 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #20 : 18 Aralık 2016, 02:41:31 »

Boylar, bir diğer deyişle klanlar göçebelerin vassalları diyebiliriz. Göçebelerde, diğer yönetim biçimlerine göre çok daha esnek ve serbest bir bağlılık durumu söz konusu. Bu serbestlik kağan olarak sürekli tetikte olmanızı gerektirir. Zira ipin ucunu kaçırırsanız klanlarınız size kafa tutmaya başlayacaktır. Bu sebeple klanlarınızla aranızı iyi tutmanız gerekli, klanlarınızı iyi idare etmelisiniz.

Bağımsız olduğunuz sürece kağan, ünvanlara bakılmaksızın imparatordur. Klanların hanları ise kraldır.
Klanların genel durumuna, resimde görüldüğü gibi menünün sağ tarafından ulaşabilirsiniz:

Üstteki rakamlar soldan sağa; klanın toplam nüfusu, kağanlığın sahip olabileceği klan sayısı ve klanların talep ettiği bozkır sayısı olarak nitelendirebiliriz.
Klanların üstünde yazan rakamlar da yukarıdan aşağıya; klan ilişkileri (clan sentiment) , nüfus ve sahip olunan bozkır sayısı.

Klanların arasındaki kırmızı çizgi, onların birbiriyle kavgalı olduklarını gösterir. Yeşil çizgi ise kan kardeşliğini belirtir. Kavgalı klanlar birbirinden bozkır almak için savaş açabilir (dispute casus belli) ve yağma yapabilirler. Kağanlığı elinde tutan boy bunları yapamaz. Aynı zamanda kavgalı klanlar arasında ilişki eksisi oluşur. Kan kardeşliğini de tek klanla yapabilirsiniz, hükümdarların ömrü boyunca o klanlar müttefik olur, birlikte hareket eder ve ilişki artısı kazanır. Kağan iken dikkat etmeniz gereken klanlarla kavgalı olmaktan uzak durmaktır. Klan sayınız çok yükselmişse kan kardeşi olmaktan da sakınmanızı önerebilirim. Bir klanla kan kardeşi olmak, başka bir klanla aranızı bozabilir. Hanların altındaki büyüteçlere tıklayarak, onların (en başta tabi kendi klanımızla durumu olmak üzere) diğer klanlarla olan durumuna bakabiliriz.

Klanlarla ilişkileriniz clan sentiment olarak geçer. Bunu; hanla olan ilişkilerinizle karıştırmayın. Hanla olan ilişkiniz, klanla olan ilişkinizi etkiler ancak aynı değildir. Örneğin en alttaki resimde gördüğünüz gibi; Tzachas klanının kağanın klanı ile ilişkisi +20, ancak hanın ilişkisi -100.




Önemli olan boylarla ilişkinizi yüksek tutmaktır. Hanlarla ilişkiniz ise ikinci planda olmalıdır. Tabi onu da sakın boşlamayın, çünkü han, kararlarda yine çok önemli pay sahibidir.

Soldaki resimde üst ortadaki sayıda yeni boy oluşturacak genişiğe sahipseniz, kağana sağ tıklayıp "split clan" dedikten sonra vereceğiniz bozkırı seçerek yeni bir boy oluşturabilirsiniz.

Boyun hanına sağ tıklayıp "absorb clan" diyerek o boyu topraklarıyla kendinize katabilirsiniz, daha doğru tanımıyla yutabilirsiniz. Tabi bu tiranlık olarak görülecek ve tüm boylarınızla ilişki cezası alacaksınız. Boylarınız size başkaldırıp kaybettiklerinde hanlarını esir alırsınız. Tıpkı feodal beylerde ünvanlarını aldığımız gibi, hain olduklarında tiranlık cezası almadan yutabilirsiniz.

Sahip olduğunuz bozkır sayısı arttıkça boylarınız sizden toprak talep eder. "Clan land demand" isimli bir uyarı gelir ve ilk resimde sağ üstteki rakamdan fazlalığı görebilirsiniz. Limitin üstüne çıktıkça klanlarınızla ilişkileriniz kötüleşecektir. Ancak daha da tehlikesi "minor clan rising" isimli isyanın çıkma ihtimalidir. Özellikle yeni başlayanların aklına tüm klanları yutup serbestçe oynamak fikri gelebilir. Bu isyanlar burada devreye giriyor. İsyan başladığında fazlalık topraklarda hak iddia eden bir isyancı önderliğinde nüfusunuzla orantılı büyük bir orduyla gelir. Kaybettiğinizde iddiası olan bozkırlarda bir boy olur. Nüfusla orantılı gelmesi oyunun her anında büyük bir tehlike olmasına neden olur. Çok can sıkıcı noktadaysa teslim olmak iyi bir seçenektir.

Bozkırları boylara dağıtırken de önümüzde iki seçenek var. İlki; çok bozkırlı, sayıca az ve güçlü boylar; diğeri az bozkırlı, sayıca çok ve zayıf boylar. 2 seçeneğin de kendi içinde avantajları ve dezavantajları var. Güçlü boylar fetihlere çıkıp kağanlığınızı genişletebilir. Sayıca az olduğundan kan kardeşi olmak iyi bir seçenek olabilir ve çok rahatlatır. Fakat çok güçlenen boyların ileride size problem çıkartma riski de yüksektir. Zamansız bir başkaldırı işleri zora sokabilir. Ayrıca ele geçirdiği feodal topraklarda yıkım yapıp bozkıra çevirmek yerine derebeyler yaratıp bozkırları daraltabilir, hatta gidip yerleşik hayata bile geçebilir. Ben tercih olarak zayıf ve az bozkırlı boyları seçiyorum. Mümkünse de kağanlığın köşelerinde tutup genişlemelerinin de önüne geçiyorum. İsyan etseler bile baş ağrıtmayacak seviyede oluyor. İlişki penceresine imlecinizi getirdiğinizde sizden talep ettikleri bölgeleri de görebilirsiniz. Verilebilecek durumdaysa o ünvanları vererek fazladan ilişki artısı alabilirsiniz.

Feodal vassallar sizlere vergi verir ve asker sağlar ancak hiç tavsiye etmiyorum. Bunun yerine topraklarını ellerinden alıp yıkmak çok daha karlı olacaktır (ekonomi bölümünde yıkımı daha detaylı anlatacağım). Sakın derebey atamayın, hatta size bağlı derebeylerin elindekileri de alıp yıkın. Derebeylerin toprağını nedensiz almak boylarınızla aranızı bozmayacaktır, sadece diğer derebeylerle aranızı bozacaktır. Eğer Tengri dinindeyse karakteriniz, kutsal şehirlerdeki tapınaklara elbette dokunmayın. Şamanlarla aranız bozulacaktır elbette ünvanlara el koyduğunuz için ancak şamanların size kafa tutacak durumları elbette yok.

« Son Düzenleme: 19 Aralık 2016, 18:01:03 Gönderen: Gregory »

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #21 : 18 Aralık 2016, 02:45:33 »
Önemli olan boylarla ilişkinizi yüksek tutmaktır. Hanlarla ilişkiniz ise ikinci planda olmalıdır. Tabi onu da sakın boşlamayın, çünkü han, kararlarda yine çok önemli pay sahibidir.
"Mühim olan soy değil boy boy" yazmamak için zor tuttum kendimi :D.

Ayrıca ele geçirdiği feodal topraklarda yıkım yapıp bozkıra çevirmek yerine derebeyler yaratıp bozkırları daraltabilir, hatta gidip yerleşik hayata bile geçebilir.
Temsili:
(aç/kapa)
Alıntı: https://www.chapelcomic.com/12/

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #22 : 18 Aralık 2016, 05:16:41 »

Konsey görevlerinin az bir kısmı göçebelere özel. Diğer görevler birçok yönetim biçimiyle ortak, ancak oyuna sıfırdan başlayacak arkadaşları düşünerek göçebelerin tüm konsey görevlerini açıklayacağım.

Diplomat:

İlişkileri Güçlendirme (improve diplomatic relations): Diplomata bu görev verildiğinde bulunduğu bölgedeki yöneticilerle ilişkileri ilerletmek için çalışır. Başarılı olduğunda +20, başarısız olduğunda -15 ilişki puanı sağlar. Başarısı diplomasi puanına bağlıdır. Sadece kendi topraklarınızda değil topraklarınız dışında da görevlendirebilirsiniz. Savaş açmasından çekindiğiniz karakterlerin bulunduğu bölgede görevlendirebilirsiniz.

Boylarla İlişkiyi Güçlendirme (improve clan sentiment): Boylarınızla olan ilişkilerin gelişmesini sağlar. Aranızın bozulduğu, size karşı faction başlatan ve size kafa tutabilecek boylarınızın topraklarında bu görevi verebilirsiniz. Sadece şamanlarda bulunur.

Huzursuzluk Çıkartmak (sow dissent): Görevlendirdiğiniz yerdeki yöneticilerin, bağlı bulunduklarıyla arasını açmak için verilen görev. Diplomatınız başarısız olursa sizinle ilişki cezası oluşur. Bu görevi veriyorsanız diplomatınızın güçlü olmasına dikkat edin. Eğer kağanlığı kaptırmışsanız, güçlü boyların kağana karşı gelmesi için bu görevi kullanabilirsiniz.


Mareşal:

İsyanları Bastırma (suppress revolts): Görev verdiğiniz bölgede isyan çıkma riskini azaltır. Hapsedilecek karakterin bulunduğu yerde bu görevi verirseniz hapsetme şansını yükseltir. Bölgeleri yıkmaya başladığınızda isyan riski çok yükselecektir. Gemi yokluğu gibi sebeplerden elinizin uzanmadığı küçük adalarda yıkım işlemi bitene kadar bu görevi vermek akıllıca olacaktır. Savaşla kendinize bağladığınız derebeylerin elinden toprağını alamazsınız çünkü aranızda ateşkes vardır. Böyle durumlarda onu hapsedip idam etmek çözümdür (önceki bölümde bahsettiğim gibi boylarınıza karşı bir işe kalkışmadığınız sürece tirenlık almazsınız). Hapsedemezseniz bitirdiğiniz savaş tekrar başlar ki hoş olmaz. Hapsetme ihtimalini bu görevle yükseltip savaştan kendinizi kurtarabilirsiniz. Aynı şeyler arkanızdan iş çeviren hanlarınız için de geçerli. Verebileceğim püf noktalar bunlar.

Asker Eğitmek (train warriors): İnsan gücünüzün artışını hızlandırır. Martial puanı artış hızını belirler. Yukarıda açıkladığım özel durumlar dışında yerleşkenizin bulunduğu yerde bu görevin verilmesini tavsiye ederim.

Askeri Teknoloji Araştırması (research military tech): Adından da anlaşılacağı üzere belli bir şansla askeri teknoloji artışı ve düşük bir şansla da düşüşü sağlar. İnsan gücü göçebeler için çok daha önemli olduğundan pek tavsiye etmiyorum bu görevi.


Ekonomi:

Vergi Toplama (collect tribute): Diğer yönetim biçimlerinin vergi toplamalarından farklı olarak bu görev ancak boylarımızın bölgelerinde verilebiliyor, yani boylarımızdan ödeme alıyoruz. Başarılı olduğunda para geliyor ancak boylarımızla ilişkimiz geriliyor. Zorda kalınmadıkça tavsiye etmem.

Bina İnşaası (oversee construction): Binaların yapılma hızını arttıran bir görev. Aynı zamanda belli bir şansla binaların hızını geçici olarak arttıran veya düşük bir şansla azaltan event gelme ihtimali var. Haliyle tek bina yapabildiğimiz yer olan yerleşkemizde bu görevi vermeliyiz. Yerleşkede çok sayıda bina yapılması gerektiğinden en çok kullandığım görev bu diyebilirim.

Ekonomik Araştırma (research economy tech): Ekonomik araştırmayı hızlandıran bir görev. Bina görevi bence çok daha önemli olduğundan kullanmanızı pek tavsiye etmem.





Casus:

Plan (scheme): Komploları açığa çıkartır. Suikastlerden korunmanız için savunma gibidir. Bunun dışında görevlendirdiğiniz yerdeki yöneticiyi factionınıza davet etmek için veya size karşı oluşturulan factiondan çıkması için tehdit edebilirsiniz. Ufak bir şansla saldırıya uğrama ihtimali vardır. Teknoloji belli bir seviyeye geldiğinde yerleşkenin bulunduğu yerde bu görevi vermenizi tavsiye ederim.

Casusluk Ağı (build spy network): Suikastlarınızı gerçekleştirme ihtimalini arttırır. Aynı zamanda görevlendirildiği yerde soylularla ilgili dedikoduları toplar, şantaj yaptırıp para sızdırabilirsiniz fakat casusunuzun zarar görme ihtimali de vardır. Size karşı ordu toplayan maceracılar gibi önemli tehlikelere karşı suikast girişimleriniz olursa kesinlikle kullanın.

Teknoloji Hırsızlığı (study technology): Görevlendirildiği yerden belli bir şansla teknoloji çalar. 3 teknoloji sekmesinden birine eşit şansla 50 puanlık bir artış getirir. Teknolojinin çok yüksek olduğu yerde bu görevi verirseniz şansınızı arttırırsınız. En çok kullandığım görev diyebilirim.



Şaman:

Misyonerlik (proselytize): Belli bir şansla bölgeyi veya bölgedeki farklı dindekilerin dininize dönmesini sağlar. Tengri reformasyonunu yaptıktan sonra tapınak bulunan kutsal şehirlerde bu görevi verebilirsiniz. Bunun dışında din değiştiren boylarınız için de kullanabilirsiniz.

Kültürel Araştırma (research culturel tech): Kültürel araştırma hızını arttırır. Belli bir şansla büyük düşünür bulur ve kültürel teknoloji puanı kazandırır, tabi iyi bir paraya. Yine şansla heretik olma ihtimali vardır, tabi "hak dine" geçmeniz için kapınızı çalar. Ya içeri atarsınız ya da siz de din değiştirirsiniz.

Din Otoriteleriyle İlişki Çalışması (improve religious relations): Adından da anlaşılacağı üzere din otoriteriler ve şamanlarla ilişkinizin artmasına veya düşük şansla azalmasına neden olabilir. Göçebelerle kullanmanız bence gereksiz.

Savaş ilanı, derebeylerin ünvanlarını geri alma gibi işlerde konseyin onayı gerekmekte ve göçebe olarak bunu maalesef değiştirememekteyiz. Bu sebeple konseyi sadık kişilerden kurmak akıllıca olacaktır. Bilmeyenler için kısaca content traitine sahip, sizinle ilişkisi çok yüksek olan kişiler ve rakibiniz olmayan doğrudan akrabalarınızın sadık olma ihtimali yüksektir. Ambitious traitine sahip, sizinle rakip olan ve ilişkinizin çok düşük olduğu kişileri yeteneklerine rağmen konseyinizden uzakta tutmak faydalı olacaktır. Özellikle geniş fetihlerin ardından derebeylerin ünvanlarını alırken bazen iş otomatikleşiyor. Arada konseyin hayır diyebileceği kişiler çıkabiliyor. Her seferinde konseyi takip edin, tiran cezası alırsanız işleri zorlaştırırsınız.



Oynadığım bir oyundan örnek teknoloji durumum:



Teknolojimiz toprağa değil yerleşkemize bağlıdır. Yerleşkemizi taşıdığımızda teknolojimizde bir değişiklik olmaz.

Askeri Teknoloji: Askerlerimiz sadece süvari olduğu için hafif ve ağır piyadelere çöp diyebiliriz. Gemilerle de işimiz olmadığından gemi yapıcılığı da (shipbuilding) çöp. Cavalry en önemli teknolojimiz, süvariler tek askerimiz. Kuşatma (siege equipment) hem savaşları hızlı bitirmekte hem de yağmaları hızlandırmak için önemli. Önem olarak ikinci sırada. Üçüncü sırada da askeri organizasyon (military organization) geliyor. Bunu 4 yapmak, pagan topraklarından rahat geçebilmek için önemli. Bunu yükselttikçe ordularımızı daha kalabalık gruplar halinde dolaştırabiliriz ve rota belirlerken daha rahat davranabiliriz.

Ekonomik Teknoloji: Binaların önemli bölümü kale ve şehir yapılarını istiyor (castle town infrastructure). Bunlar öncelikli iki teknolojimiz. Bina inşaa hızını arttırmak için inşaa (construction) 1-2 artırılsa iyi olur. İpek yolu üzerindeyse ticaret (trade post) için ticaret (trade practices) bir kere verilebilir. Kilise binaları (church ifrastructure) ve gelişmiş duvarlar (improve keeps) ellenmesini tavsiye etmediğim bölümler. Buraların gelişimini doğal akışına bırakmayı tavsiye ederim.

Kültürel Teknoloji: Göçebelerle yasa derdimiz olmadığından ben burada gelen tüm puanları; prestij ve din puanı artışı getirdiğinden, yeni gelen hükümdarlarımızın sahip olduğu kısa yönetim ilişki cezasını da kısalttığı için majesty bölümüne aktarıyorum. Kadınlara haklar vermek isterseniz tolerans da yürüyebilirsiniz. Kalanlarının gelişimini doğal akışına bırakmayı tavsiye ediyorum.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2016, 07:12:03 Gönderen: Turgay »

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #23 : 18 Aralık 2016, 06:20:13 »

Göçebelerde veraset sistemi çok basit çalışıyor. Hatta en basiti diyebilirim; en yüksek prestij kimdeyse o başa geçer. Eğer varisiniz yetişkin değilse kağanlık el değiştirir. Bu sebeple en kötü durumlar için her zaman hanedanınızda yetişkin birisini bulundurmaya özen gösterin. Kardeşlerinizin kökünü kazımayın. Yoksa kağanlığı başka bir boyunuza kaptırabilirsiniz.

Birçok kişinin yerine geçmesini istediği çocuğunu prestij kazanıp veliaht olsun diye paralı asker olarak görevlendirdiğini gördüm. Bence bu yanlış bir uygulama. Paralı asker olarak alabildiğinden çok daha fazla prestiji ünvanlarla sağlayabiliyoruz.

Bir paralı askerin görebileceği en yüksek prestij geliri:
          Bu da; onursal ünvanların ardından potansiyel veliahta sağlanan prestij geliri ve ünvanları:
         

Veliaht olarak ayarladığımız çocuk kötü bir hastalığa yakalandı veya arkadan çok daha iyisi geldi. Kısaca veliahtı değiştirmek istediğinizde kullanabileceğiniz bir de püf noktası vereyim. Daha önce belirttiğim gibi kağanlar imparator statüsünde kabul ediliyor. Evliliklerde bu durum geçerli. Yani ailesi olmayan bir kızla veliahtınızı evlendirdiğinizde prestij düşüşü yaşayacaktır:

Resimde gördüğünüz gibi bu evlilikle 400 prestij kaybı yaşayacak. Eğer yeterli gelmeyecekse hasta, çok yaşlı veya entrikası düşük bir bayanla evlendirmenizi öneririm. Böylece eşi hızlıca ölecek (veya entrikası düşük olduğundan hızlıca suikaste kurban gidecek) ve siz tekrardan aynı şekilde bir evlilikle 400 prestij daha düşürebileceksiniz.

Artılar-Eksiler:
-Paralı asker olarak gönderdiğiniz veliaht adayı lustful, wroth, brave vs. gibi çok iyi traitler kazanabilir bu önemli artı. Ancak tersi de mümkün, resimde gördüğümüz gibi paralı asker olarak gönderilen çocuk sakat kalmış ki ölebilir de. Üstelik son ek paketle birlikte hastalıklar, doktorunuz yoksa büyük problem ki çocuğunuzun onunla ilgilenecek doktoru olmayabilir, ancak courtunuzda böyle bir problem yok.
-Çocuğunuzu evlendiremezsiniz, evlendirip göndermişseniz de eşi ölüp bekar kalabilir. Paralı askerler evlenmeme eğilimi gösteriyor. Üstelik biraz da uzun yaşarsanız 40 yaşında ve çocuğu olmamış bir müzmin bekar karakterle ortada kalmanız işten değil.

Potansiyel veliahtı courtta tutmanın, dışarıya göndermekten daha garanti olduğunu savunuyorum. İkinci ve üçüncü veliaht adaylarını göndermeniz daha sağlıklı olacaktır. Nasılsa ünvanlar sayesinde ilk adayınız önde kalacaktır. Yedekler de kendilerini geliştirmiş olur.


Karakter Eğilimleri: Karakterinizi nasıl yönlendireceğiniz tamamıyla hayal gücünüze bağlı. Buraya pek karışmamak için oyununuzu kolaylaştırabilecek birkaç ipucu ile geçiştireceğim.
-Savaş (war) fokusunu seçerseniz belli bir şansla komutanlık traitlerinden seçebiliyorsunuz. Cavalry leader ve siege işlerinizi kolaylaştıracak traitlerdir. Her savaşta ordunun başında koşmanızı tavsiye etmem, çok riskli. Sadece çok zor durumlarda işleri kolaylaştıracaksa komuta edin. Ancak diğer komutanlarınıza öğretme eventları gelebiliyor, bu anlamda önemli oluyor cavalry leader traiti. Siege ile de muharebenin olmadığı kuşatma ve yağmalarda işi hızlandırabilirsiniz.
-Alemci (carousing) fokusu da önemli. Levy olmadığından martial değeri diğer yönetimlerdeki kadar önemli değil. Ekonomi (steward) yönelimleri de beraberinde stres getirdiğinden çok tavsiye etmiyorum. Bu nedenle fokusla alabileceğimiz en değerli puan diplomasi olacaktır. Savaşların arasında geçirdiğiniz yağma veya yıkım dönemlerinde alem yapmak iyi olabilir.
Gerisi sizin hayal gücünüz ve keyif alacağınız rollere bürünmek.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2016, 20:16:04 Gönderen: Gregory »

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #24 : 18 Aralık 2016, 06:29:28 »
Çocuk eğitimlerine, eventlarda seçeceklerimize vs. karışmak istemiyorum. Dediğim gibi rol yapma öğeleri oyuncunun fantazisine kalmalı. Ancak talep olursa ekleme yapabilirim. Mutemelen savaş ve diplomasi ile bitecek gibi görünüyor rehber. Bir de din var ama çok kısa olacak. Göçebelikle pek değişen birşey yok. Kısaca Tengri'den bahsederim son bölümün altında.

Paslanmışım gibi biraz, normalde bitirirdim bu tarz işleri. Neyse artık onu da yarına bırakıyorum. Eksik kalan, unuttuğum bir başlık varsa hatırlatın, yarına onları da yetiştireyim.

Çevrimdışı Sezar

  • The Great Khan
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 320
  • Victoria 2 Osmanlı Müptelası
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #25 : 18 Aralık 2016, 09:01:58 »
@Turgay,10 numara 5 yildiz bir rehber,devami gelecek mi?Mesela digerleriyle ilgili feodal olur musluman olur?

Çevrimdışı ak_gandalf

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 782
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #26 : 18 Aralık 2016, 10:20:36 »
Sınavlara 2 hafta kala bana oyunu yeniden yüklettirdin mutlu musun :D
Ellerine sağlık

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #27 : 18 Aralık 2016, 12:34:01 »
Çok başarılı, eline sağlık.

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #28 : 18 Aralık 2016, 17:15:25 »
Öncelikle destekleyen herkese teşekkürler. Forum olarak yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bize.

@ak_gandaalf
Sınavlardan sonra olsaydı daha mutlu olurdum tabi :) .

@sezar5
Bu rehberin ulaşacağı kitleyle ilgili. Bu rehberin başarısına göre devamını getiririm.

Bak bir de eskilerden bir yüz. Nasılsın lemelem?

Çevrimdışı steallaris

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 347
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #29 : 18 Aralık 2016, 17:29:42 »
Göçebe açıp kapatmıştım iyi oldu bu sağ ol

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #30 : 18 Aralık 2016, 17:34:10 »
Rica ederim.

Rehberle beraber oyuna başlayanlar; oyunlarında eksik, rehberin yetmediği yerlerdeki sorularını da sorsunlar. Cevapları aralara sıkıştırıp rehberin eksiklerini kapatırız. Soru-cevap çok artarsa da ayrı bir bölüm olarak hallederim. Unutmadan rehber bitmiş değil. Savaş,diplomasi ve din konusu bu gece gelecek.

Çevrimdışı steallaris

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 347
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #31 : 18 Aralık 2016, 18:49:19 »
Peki en kolay ve en iyi föçebe devlet hangisi?  Yeni başlayanlara tavsiydn nedir

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #32 : 18 Aralık 2016, 19:20:00 »
769 senaryosu göçebelik için rahat oluyor. Hem çok parçalanmış bir harita var hem de zayıf holdingler var. 769 Yabguid, Khazar veya Uygur ile rahatça oynayabilirsiniz.

Çevrimdışı Patlıcan

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 640
  • Iron sword huh? What are you killing, butterflies?
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #33 : 18 Aralık 2016, 21:19:28 »
müthiş rehber oldu valla  tbrk*

turgay sen nerdeydin bu zamana kadar yaw..
I used to be an adventurer like you... Then I took an arrow in the knee.                                                                                                                                                  So you can cast a few spells? Am I supposed to be impressed?                                                                                                                                                  Let me guess someone stole your sweetrole.                                                                                                                                                  Hey, you mix potions, right? Can you brew me an ale?

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #34 : 18 Aralık 2016, 21:22:21 »
Beğendiğine sevindim. Gregory'e de grafik çalışmaları ve düzenlemeler için ayrıca çok teşekkür ederim. Görünümü de hoş olmaya başladı.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #35 : 18 Aralık 2016, 21:52:17 »
Öncelikle destekleyen herkese teşekkürler. Forum olarak yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bize.

Bak bir de eskilerden bir yüz. Nasılsın lemelem?

İyidir. Çoluk çocuğa karıştık onun için çok aktif olamıyorum. Yine de sürekli takipteyim.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2016, 21:52:42 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #36 : 18 Aralık 2016, 21:54:46 »
İyidir. Çoluk çocuğa karıştık onun için çok aktif olamıyorum. Yine de sürekli takipteyim.
Valla ben de karıştım çoluk çocuğa da boş zaman bulduğum gibi yine buralardayım :) .

Çevrimdışı Elessar

  • CKII
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 1023
  • Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #37 : 18 Aralık 2016, 23:15:38 »
Mükkemmel bir rehber. İsveç den sonra bi  göçebe atacam.
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:


Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #38 : 18 Aralık 2016, 23:17:23 »
Son bölümü hazırlıyorum yavaştan. Bu gece biter.

Çevrimdışı Turgay

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings II Göçebelik Rehberi
« Yanıtla #39 : 19 Aralık 2016, 00:45:27 »

Göçebelerle oynamayı keyifli kılan en önemli etkenlerden biri de savaş sebebi için neredeyse hiç uğraşmıyor oluşumuz.

Fetih (Conquest Casus Belli): Göçebeler, sınırında olan tek bir bölgeyi almak için savaş ilan edebilir. Düşmanın aynı dinde olup olmaması bir şeyi değiştirmez ve savaşı açma karşılığında (prestij vs.) hiçbir şey kaybetmezsiniz.

Boyun eğdirme (Subordination cb): Göçebeler bir düklüğü ele geçirmek için 300 prestij karşılığında savaş ilan edebilir. Düklüğün sahibinin kim olduğunun veya düklükteki toprakların ne kadarına sahip olunduğunun bir önemi yoktur. Düşmanımızın düklükte tek bir toprağı bile olsa bu savaşı açabiliriz. Savaşı kazandığımızda, aldığımız topraklar üzerindeki feodal vassallar bize bağlanır. Eğer yıkım düşünüyorsak bu beylerden ünvanlarını geri almamız gerekir.

İstila (Invasion): Göçebeler besleyebildiği nüfusun (max population) %90'ın üzerindeyse bir krallığı istila etmek üzere açabildiğimiz bir savaş bu. En etkili iki göçebe savaş sebebinden birisidir. Nüfus yeterliyse 100 prestij karşılığında açılabilir. Savaş açtığınız kişinin, o krallıktaki topraklarını alırsınız. Savaşın sonunda kuşatmasını bitirdiğiniz bölgeler direk size bağlanır. Kuşatması tamamlanmayan bölgelerin derebeyleri sizin vassalınız olur. Yani vassallarla uğraşmak istemiyorsanız, savaş skorunuz yeterli olsa bile kuşatmaların bitmesini bekleyebilirsiniz. Koalisyon derdiniz yoksa hızlıca genişleyebilirsiniz. Strateji olarak tavsiyem, krallığı ele geçirip holdingleri yıkmaya başlayın. Bu sırada zaten iç savaşlarla uğraşacaksınız. Yıkım döneminde iç işlerle uğraşın. Bu sırada hem nüfusunuzun tekrardan yükselmesi hem de koalisyonların azalması için tehdit durumunuzun düşmesi için gereken zamanı harcamış olursunuz. Nüfusunuz ve tehdit durumunuz yeterli seviyeye geldiğinde yıkımlar bitmiş olacaktır, tekrardan yeni bozkırlar için istilaya çıkabilirsiniz.

Kendine Bağlamak (ya da buna da boyun eğdirmek diyebiliriz) (Subjugation): Göçebe olmayan bir devleti tamamıyla kendimize bağlamak için açılan savaş. Devletin büyüklüğünün, ünvanlarının hiçbir önemi yoktur; göçebe olmaması yeterlidir. Bir kağan bu savaşı hayatında bir kere açabilir. Savaşı kazandığınızda derebeyler size bağlanır. Özellikle büyük imparatorlukları tek seferde yutmayı sağladığı için en etkili savaş sebebidir diyebilir.

Kutsal Savaş (Holy War): Kutsal savaşlara müsade eden dinlerden birine (katolik, sünni, reforme edilmiş pagan) sahipseniz, dininizden olmayan bir ülkenin düklüğünü ele geçirmek için kutsal savaş açabilirsiniz. Sadece göçebelerle değil tüm yönetim biçimleri için geçerlidir. Dine bağlıdır ve mekanikleri de aynıdır. Savaşı kazandığınızda tüm holdingleriyle birlikte bölge sizin kontrolünüze geçer. Aynı dini paylaşan komşular, genelde kutsal savaşlarda dindaşlarını destekleyerek savaşa katılır.

Kutsal savaşlarda çok geçerli olmakla birlikte tüm savaşlarınızda kutsal savaşçılar (Holy Order) sizinle aynı dini paylaşmayan düşmanlarınız tarafından kullanılabilir. Zayıf diye saldırdığınız küçük bir devlet bir anda fazladan askerlerle karşınıza dikilebilir, buna dikkat edin.

Göçebelerin bozkırlarında holding olmadığı için kuşatma olmaz. Askerler bozkırdaysa kuşatmış sayılır, harekete geçtiği gibi kuşatma kalkmış olur. Göçebe olmayan yönetimler, göçebe bozkırlarına tahkimat (fort) yaparak bölgeyi kuşatmış olur. Göçebe olarak bozkırınızın kuşatmasını kaldırmak isterseniz bu tahkimatları kaleymiş gibi kuşatmalısınız. Kuşatma bittiğinde yıkılacaktır. Göçebeler tahkimat yapamazlar. Göçebelerin birbiriyle savaşı bu nedenle kaos dolu olabilir. Sadece yerleşkelerini kuşatabilirsiniz. Çoğu durumda yerleşkeyi kuşatmış olmak savaşı bitirmeye yetmez, ordularını da mağlup etmeniz gerekecektir.

Göçebe ordusu atlı askerlerden oluştuğu için hızlı kuvvetlere sahibiz. Bunun yanında ordu düzenli olduğundan savaş açmadan önce düşman topraklarının yakınında, hatta içeri girmeye bir gün kala savaş açabiliriz. Hız avantajıyla göçebe olmayan yönetim biçimlerinin orduları tek bir yerde toplanmadan temizleyebilirsiniz.

Eğer zorlanacağınızı düşündüğünüz bir savaşa giriyorsanız kenarda bir miktar kullanılabilir insan gücünü bırakmayı ihmal etmeyin ki ölen askerlerinizin yerlerine yenisini ekleyebilesiniz. Bunun yanında boylarınızın durumuna, toprak limitini aşmamış olmaya (minor clan rising isyanı çıkabilir) ve sürmekte olan yıkımlar varsa çıkabilecek isyanlar için önlem almayı unutmayın.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2016, 17:36:44 Gönderen: Gregory »