Gönderen Konu: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması  (Okunma sayısı 2801 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« : 15 Aralık 2016, 18:31:50 »
Merhaba, bu yazımızda oyuna 1.3 Torch(Meşale) yaması ile gelen değişikliklerin notlarını ele alacağız.

Yama için bir hızlı düzeltme (hotfix) yayınlandı, hotfix 1.3.2 yama notlarını buradan okuyabilirsiniz.

İşte oyuna gelen ücretli ve ücretsiz yenilikler:


(aç/kapa)

1.3 Torch Yaması Hotfix (Hızlı Düzeltme) Günlükleri:

« Son Düzenleme: 08 Şubat 2017, 18:24:17 Gönderen: kerem1249 »

Çevrimdışı SÜLO

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 217
  • Osmanlı Torunu
    • Profili Görüntüle
    • Ottoman Empire
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #1 : 16 Aralık 2016, 20:54:19 »
Oyun Çıkmadan Tıpkı ''Total War'' Serisinde Olduğu gibi Orduya Tıklayınca Ses Çıkarması ( Evet Efendim vs) gibi Eklenmeli demiştim Şimdi oluyor . Onun dışında çok kritik eklemeler değişmeler var oyun adeta beta haliyle çıktı ve geliştiriliyor.
Halk İçinde Mûteber Bir Nesne Yok Devlet Gibi
Olmaya Devlet Cihânda Bir Nefes Sıhhat Gibi

                Facebook.com/OttomanEmpireClan

Çevrimdışı Balamir

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #2 : 16 Aralık 2016, 23:03:43 »
Empire Total War ya da Battlefield 1'in ses dosyaları alınıp mod yapılabilir.

Uğraşmak isteyen varsa yardımcı olabilirim.
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2016, 23:37:05 Gönderen: Balamir »
İmlamız lisanımız düzelince, lisanımız da kafamız düzelince düzele­cek çünkü o da ancak onlar kadar bozuktur, fazla değil!
   
Yahya Kemal Beyatlı

Her aydınlığı yangın sanıp söndürmeye koşan zavallı insanlarım: Karanlığa o kadar alışmışsınız ki yıldızlar bile rahatsız ediyor sizi!
Düşüncenin kuduz köpek gibi kovalandığı bu ülkede, düşünce adamı nasıl çıkar?

Cemil Meriç

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #3 : 17 Aralık 2016, 00:45:06 »
Empire Total War oyununda Osmanlı birimlerinin seslerinin, HOI4 Türkiye birimlerinin üstsesi olarak aktarılması güzel olur. Böyle bir mod olsa indirir, oynarım ama şuan zamanım yok uğraşacak :)

Çevrimdışı SÜLO

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 217
  • Osmanlı Torunu
    • Profili Görüntüle
    • Ottoman Empire
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #4 : 17 Aralık 2016, 12:28:07 »
Empire Total War oyununda Osmanlı birimlerinin seslerinin, HOI4 Türkiye birimlerinin üstsesi olarak aktarılması güzel olur. Böyle bir mod olsa indirir, oynarım ama şuan zamanım yok uğraşacak :)
Üstses Dosyalarına ekleme yapılır aslında çok zahmetli değil yapılırsa güzel olur.
Halk İçinde Mûteber Bir Nesne Yok Devlet Gibi
Olmaya Devlet Cihânda Bir Nefes Sıhhat Gibi

                Facebook.com/OttomanEmpireClan

Çevrimdışı Balamir

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #5 : 18 Aralık 2016, 20:16:27 »
Empire Total War oyununda Osmanlı birimlerinin seslerinin, HOI4 Türkiye birimlerinin üstsesi olarak aktarılması güzel olur. Böyle bir mod olsa indirir, oynarım ama şuan zamanım yok uğraşacak :)

Empire Total War sesleriyle bir şeyler yaptım denemek ister misin?
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2016, 21:34:09 Gönderen: Balamir »
İmlamız lisanımız düzelince, lisanımız da kafamız düzelince düzele­cek çünkü o da ancak onlar kadar bozuktur, fazla değil!
   
Yahya Kemal Beyatlı

Her aydınlığı yangın sanıp söndürmeye koşan zavallı insanlarım: Karanlığa o kadar alışmışsınız ki yıldızlar bile rahatsız ediyor sizi!
Düşüncenin kuduz köpek gibi kovalandığı bu ülkede, düşünce adamı nasıl çıkar?

Cemil Meriç

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #6 : 18 Aralık 2016, 23:34:56 »
Denerim modlarda yayınlamışsın. Balanced Nations moduma da birleştirebilir miyim V0.7'sinde üstses mevcut olsun.

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #7 : 19 Aralık 2016, 18:18:53 »
Notları pek dikkatli okumamıştım, kale ve kıyı hisarı yapım bedeli 500 puana düşmüş. Bence en az 800 olmalıydı.

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #8 : 17 Ocak 2017, 14:25:12 »
1.3.2 Torch Hotfix (Meşale - Hızlı Düzeltme) Yama Notları
################################################
- Fixed CTD when double clicking the first factory in a line superduperfast to reset factories
- AI now much better at respecting airbase size limits
- Improved AI management of air missions
- Deployment is now allowed in locations where it supposed to, regardless if your capital state is not owned by you.
- Fixed huge slow down and eternal freeze in the peace conference.
- Lowered air combat delay so that some areas will still see combat even though caught in extreme time zones.
- Crusader Kings 2 achievement now requires correct states
- Rebalanced air combat for increased air casualties
- Air accidents should no longer happen in peacetime
- Added CTD safety for voice over playing in case player has some broken sound drivers
- Fixed potential CTD in clearing country resources on civil war starts
- Fixed a manpower transfer issue causing units to disappear after peaceful annexation (like the Anchluss)
- Fixed issue with Australia demanding New Zealand causing Australia to be kicked out of any faction it is currently in
- Fixed two typos in Indian focus tree/ideas
- Tech tree now refresh after switching tag (when choosing to play as new puppet) which made some achievements tricky
- Transfer ship effect (like in NZL focuses) no longer sometimes transfers wrong ships (or whole fleets :D )
- French language translation fixes.
- Fix for Crusader Kings 2 achievement. Flags are now set from events granting them immediate freedom.
- Added script flags for Crusader Kings 2 achievement if SAF chooses to puppet nations.
- Mil to Civ factory conversion now properly removes the military factory.
- Japan now creates own faction and adds New Zealand to it for befriend Japan focus.
- Changed trigger for Befriend Japan to require same ideology.
- Only create wargoal on AST if ideology differs.
- Fixed has_goverment trigger doing the opposite of what it was supposed to.
- JAP will only create faction if not already in a faction.
- AST will join JAP if JAP already leader of faction. AST cannot befriend JAP if JAP is in another faction.
- Fixed an issue where in civil wars the dynamic tag side would end up with no manpower in their divisions and get them disbanded
###################################################
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2017, 14:34:48 Gönderen: kerem1249 »

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
HOI4 Geliştirici Günlüğü - Modlama'ya Başlamak
« Yanıtla #9 : 29 Ocak 2017, 19:31:49 »
Herkese selam,
@postcat geçen haftaki günlüğünde belirttiği gibi, modding hakkında küçük bir şeyler yazmaya çalışacaktı. İşe yaramadı, hep birlikte yapmak istedim, hah! Bu hafta, modding'e nasıl girileceği ve modderslerden gelen isteklerle nasıl çalışacağımız hakkında biraz konuşacağım. Gelecek hafta, mod yapımcılarının 1.3.3'te bekleyebilecekleri yeni materyallerden bazılarına geçeceğim. Doğrusu bu günlük 1.3 Yaması ile ilgili olacak.

Bu değişiklikler 1.3 Torch yamasına hotfix (hızlı düzeltme) olarak uygulanacak, 1.4'e değil.

Modlama'ya başlamak başlarda oldukça zor bir iş gibi görünebilir ve nasıl başlayacağınıza ilişkin birçok sorularınız varmış. Bunları ele alacağız. İlk olarak Kullanıcı Modları Forumu'nda bakmanız için Useful threads/information for modders konusunu oluşturduk. Viki'de de modlama hakkında bir sayfa oluşturduk. Reddit'in de desteğiyle, Hearts of Iron Modding Discussion subredditini oluşturduk. Kullanıcılar bu kaynağı da sorularına cevap aramak adına kullanıyorlar.
S.S.S makalesi türünden olarak da, yine plaza'da, Modding - Quick Questions thread'ı oluşturduk ve burada sıkça sorulan sorulara yanıt verdik.

-debug özellikli bir oyun başlatmak, trigger_docs modunda düzenlemeler yapabilmenizi sağlar. Bu özelliğin nasıl çalıştığı hakkında ayrıntılı bilgiyi Viki'deki ilgili sayfadan edinebilirsiniz.

Hata ayıklama (-debug) modunda başladığınızda ayrıca size hatalarınızı bildirecek yardımcı bir köpek mevcuttur. Köpek sizin arkadaşınızdır, söylediklerini yapın ve hatalarınızı düzeltin tabii ki onlardan ders alarak. CTRL + ALT + Sağ Tık tuş kombinasyonu bu hataları gidermede daha işe yarar olacaktır.


Bir kere bu moda alıştıktan sonra artık tüm hata betiklemelerini rahatça çözebilirsiniz. Döküman bilgilerini ele alan bir resim daha:


Kullanıcıların modlamayı kolaylaştırma açısından yine de bazı istekleri var. Bunları da duruma göre hayata geçirebiliriz ve tüm geri bildirimlerinizi takip ediyoruz.
Modlama'ya yeni eklemelerden bazıları şunları içerir:
Kod: [Seç]
-Added console command: set_ruling_party <ideology group> - ideology group has shortcuts d f n c for vanilla HOI groups -Added console command: add_party_popularity <ideology group> <value> - ideology group has shortcuts d f n c for vanilla HOI groups -Added trigger has_full_control_of_state -Added has_army_experience has_air_experience has_navy_experience triggers -Dynamic state, country and global flags effect. set_global_flag = test_flag_@ROOT -Added triggers for date days and value to flags -Added modify_global_flag modify_country_flag modify_state_flag effects. Clearing script flags now removed them completely instead of setting value to zero -Added timed script flags.

Alman bilimadamlarının Fransa'nın düşüşünden sonra bir dizi kutlama yapmak isteyebileceklerini oyuna ekleyebilirsiniz:
Kod: [Seç]
set_country_flag = { flag = GER_drunk_scientists days = 120 value = 1 }
Bu 120 gün sonra kaybolan 1 değeri olan bir bayrak belirler.

Daha sonra bayrağını, size Bob Semple ya da sarhoş bilim adamlarınızın ortaya çıkardığı başka şeyler gibi ulusal bir odak için bir tetikleyici olarak kullanabilirsiniz.

Kod: [Seç]

modify_country_flag = { flag = GER_drunk_scientists value = 1 }

Ülke bayrağını 2'ye değiştirecek ve daha sonra başka bir şeyi tetiklemek için kullanabilirsiniz. Ayrıca bayrağın ne kadar süreyle ayarlandığını ve en son hangi tarihte ayarlandığını veya değiştirildiğini de görebilirsiniz.

Muhtemelen kendinize bir araç ipucu da vermek istiyorsunuz, çünkü bayraklar şu anda uygun ipucu üretmiyor. Onlara uygun araç ipuçları gelecekteki bir istek olabilir =)
Kod: [Seç]
custom_trigger_tooltip = { tooltip = GER_drunk_scientists_tooltip has_country_flag = GER_drunk_scientists }
Umarım bu, nasıl başlanacağına dair bir fikir verir ve Hearts of Iron'un modding işlemine daha fazla insanı teşvik eder.

Gelecek hafta, 1.3.3'te bulunan yeni modding özellikleri hakkında ayrıntılı olarak konuşacağım.

Çevrimiçi neifeless97

  • HOI4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 109
  • Türk, öğün, çalış, güven.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #10 : 29 Ocak 2017, 20:39:36 »
Ben şahsen başka modların kodları ile öğrendim modlamayı  :D

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
HOI4 Geliştirici Günlüğü - 1.3.3 Modlama Özellikleri
« Yanıtla #11 : 01 Şubat 2017, 21:17:02 »
Herkese selam,

Geçen haftaki günlükte bahsedildiği gibi, özellikle modlayıcıların dikkatle bekledikleri 1.3.3'teki yeni modlama özelliklerini detaylıca inceleyeceğiz.

Teknoloji Ağaçları
Sıklıkla, bir ülkeye özgü teknoloji ağacı ekleyen HOI4 Modları görülmekte. Bu şimdiye kadar bir ağaçtaki ilk teknolojinin yalnızca belirli bir ulus tarafından kullanılabildiği zekice bir numara ile gerçekleştirildi. Bu hedefe ulaşır, ancak aynı zamanda oyuncu onları asla araştırma yapamasa da, tüm ağaçların görünür olduğu anlamına gelir. 1.3.3'te, tünerle uymayan herhangi bir teknolojiyi klasöre gizleyen ve kilitleyen dinamik teknoloji klasörleri ekledik. Yeni modlama özelliğinin öncesi ve sonrası hakkında görüntüler hazırladık.


Açıkçası, tüm orijinal klasörleri kaldırmayı ve ülkenin benzersiz klasörlerini değiştirmeyi seçebilirler, ancak bu BICE kullanıcılarına kalmış.
Bu teknik olarak herhangi bir tetikleyici ile çalışıyor, ancak esasen etiketler için kullanmanızı öneriyorum. Oyun sırasında etkinleştirme ve oyunun geri kalanı için etkin kılınması bir sorun teşkil etmemelidir.

Endüstri
1.3.3'ün odak noktalarından biri, endüstriyel dengesinin iyileştirilmesidir. Gelecekte (gerçekte bittiğinde: D) bunun hakkında daha fazla konuşacağız ancak bu, modlayıcıların da talep ettikleri bazı yeni özelliklere yol açtı. Fabrikalar ve tersaneler arasındaki endüstriyel ikramiye sayısını ayırmak artık mümkün (örneğin konsantre ve dağınık sanayi dengelemek için de yararlı) ve üretim hatlarına atanabilecek fabrikaların maksimum sayısını kontrol edebiliyor (bazı modlar, Deniz inşaatı, örneğin seri olarak değil, paralel olarak daha fazla üretim yapıyorsunuz) ancak şu ana kadar kullanıcı arayüzünü yalnızca bir oyuncu için sınırlandırabilirsiniz. Artık askeri, sivil ve deniz hatları için ayrı ayrı ayarlanabilir.

Eyalet isimlerinde değişiklik


Zafer Puanı Şehirleri İsimlerini Değiştirmek
Şüphesiz modlayıcılar zafer puanı isimlerini (vilayet isimleri) değiştirmek istiyor olmalı. Artık bunu yapabilirsiniz!


Daha Fazlası!
Bu yeni özellikler sizi şaşırtacak. İnanamıyorum!!!
(aç/kapa)

Ekibin geri kalanı, hataları bastırıyor, geç oyun performansı üzerinde çalışıyor ve her zaman olduğu gibi AI'yi geliştiriyor.

Ayrıca şunu unutmayın, CET/GMT+0(Orta Avrupa Saati) 16:00'da Dünya Savaşı Çarşambası yayınımız her zaman olduğu gibi www.twitch.tv/paradoxinteractive adresinde! Bu hafta Millenium Dawn: Modern Day Mod 'u oynayacağız.
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2017, 21:18:11 Gönderen: kerem1249 »

Çevrimdışı Holy War

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 174
    • Profili Görüntüle
Patch 1.3.3 ve Gelistirici Gunlugu
« Yanıtla #12 : 08 Şubat 2017, 18:03:00 »
Podcat az once yayinladigi gunluk ile :
-savasi (cepheyi ) kazaninca ele gecirelen ekipmanlarin bildirimle belirtilmesini
-yeni ve degisen uretim .
-altyapi bonusunu
-bazi mekanik degisiklerini ve buglarini yazmistir.

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
HOI4 Geliştirici Günlüğü - 1.3.3 Yaması Güncelleme #1
« Yanıtla #13 : 08 Şubat 2017, 18:23:23 »
Herkese selam!
Başlangıçtaki yazarlarımız bir düşman kuşatmasının ortasında kaldıkları ve bunun sonucunda da çok yıprandıkları (öhö öhö yani hasta oldukları) için alternatif işler yapmaya yöneldiler ve günlük bu yüzden geç yazıldı. Bu, optimizasyon ve YZ hakkında konuşmak yerine, tamamlanmak üzere olan 1.3.3 yaması hakkında konuşacağımız anlamına da geliyor.

Sanayi - Altyapı etkileri
Altyapı, artık bir eyalette fabrika inşaa etme maliyetini etkileyecek. En üst seviyedeki altyapıda, her fabrikanın maliyeti öncekinden biraz daha düşüktür. Düşük altyapı düzeyine sahip eyaletleri olan az gelişmiş ülkelerde ise sivil fabrika biraz daha pahalıdır. Yüksek altyapı durumunda fabrika inşaa ederken kazanacağınız bonus haritanın inşaat modunda gösterilir.

Bu değişimin nedeni iki mislidir. Doğal olarak sanayileşme merkezleri haline gelecekleri için bazı eyaletlerin diğerlerinden daha değerli olmasını istedik! Diğer sebep ise, orta ve ileri oyunda endüstrinin büyümesini yavaşlatmaktı, ki biz bu durumu aşırı derecede hissettik (burada da teknoloji ilerlemesiyle birlikte çalıştık). Sonunda, ulusal odaklanmayı sağlayan altyapı ve altyapı değerinin çok düşük olduğunu ve bu durumun değişmesi gerektiğini hissettik!

Sanayi - Verimlilik Değişiklikleri
Kodun ilk yüzde 90'ı, geliştirme süresinin ilk yüzde 90'ını oluşturuyor. Kodun kalan yüzde 10'u kalkınma süresinin diğer yüzde 90'ını oluşturuyor.


Bu grafikte, eski ve yeni uygulama arasındaki farkı görebilirsiniz. Eski uygulama, kapağa ulaşıncaya kadar verimlilikte istikrarlı bir şekilde büyür. Yeni sistemle birlikte, başlangıçtaki verimlilik artışı daha hızlı, ancak maksimuma ulaşması çok daha uzun sürüyor. Bu, teknolojiden etkilenir, yani etkinlik büyüme hızına, arttırmaya ve büyümeye yönelik değiştiricilerin verimlilik artışını etkilediği anlamına gelir.

Bu değişikliğin ana yararı, yüksek verimlilik ve etkinlik tutmanın çok daha yüksek bir değere sahip olması ve bir üretim hattını değiştirip arttırmamamız gerektiğini düşünmektir.

Dünya Tansiyonu - yeni tehdit kuralları
Bir ülke savaşta olduğunda, bir hizipe katılması için gereken gerginlik sınırını düşürür. Bu ulusların erken oyunda garanti sistemi haricinde de savaşlara müdahil olabilmesini sağlar.

Kapitülasyon değişiklikleri
Daha önce, bir ülkenin teslim aldığı ekipman stoklarına erişebilirdiniz. Bunun çok kısıtlayıcı olduğunu ancak gerçekçi olmadığını hissettik. Artık kapitülasyon sırasında alınan ekipmanlar bir pencerede ve daha detaylı şekilde size bildirilecek.


Önümüzdeki hafta YZ, optimizasyon ve diğer birkaç şey hakkında konuşacağız. O zaman görüşürüz!

Ben(Podcat) ve Daniel Dünya Savaşı Çarşambası programı kapsamında bu hafta Kaiserreich modunda yeni bir mücadele başlatacağız. CET/GMT+1 (TSİ: 18:00/GMT+3)16:00'da http://www.twitch.tv/paradoxinteractive adresinde sizlerleyiz, sakın kaçırmayın!

Çevrimiçi ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 915
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #14 : 08 Şubat 2017, 18:32:02 »
Güzel
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimdışı Holy War

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 174
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #15 : 08 Şubat 2017, 20:08:54 »
benim takildigim nokta  A tankini uretmekten B tankina gecmek yavaslamaya sebep  olur tamam ama t-34 den t-44 e gecmek ile yasanacak farki yada tanktan ucak uretimine yapilan gecisleri daha detayli duzenlemeleri sart oldu bence. Tufek uretirken seri uretime alismak ile ucak uretirken alisma surecide farkli olmali bence.

Çevrimdışı Rapper

  • Loðbrók
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1286
    • Profili Görüntüle
HOI4 Geliştirici Günlüğü - Patch 1.3.3 Güncelleme #2
« Yanıtla #16 : 16 Şubat 2017, 01:57:04 »
Sanayi - kaynak yetersizliği değişiklikleri
Endüstüri üzerindeki çalışmalarımız bu hafta kaldığı yerden devam ediyor, şu anda üretim hatları kaynak yetersizliğinden dolayı % -80'lik bir azami ceza alıyor. Bu, bir kaynak yetersizliğinin yalnızca daha fazla fabrikaya sahip olmakla mücadele edebileceğiniz anlamına gelir. Bunun hem gerçek dışı hem de büyük uluslar için arzulanan kaynakları daha az önemli hale getirdiğini hissettik. Kaynak yetersizliğinden kaynaklanan cezalar şimdi birden çok satır boyunca her eksik kaynak tarafından hesaplanıyor ve % -100 ceza elde edilene kadar daha da yükseliyor.


Arayüz Güncellemeleri
Yamalarla normal olduğu gibi sadece hata düzeltmeleri ve denge değil, bir sürü arayüz iyileştirmesi yaptık.
  • Bir bina yapımına öncelik vermeniz mi gerekiyor? Sorun değil. Artık inşa ederken CTRL + Tıklayabilirsiniz, bu direkt olarak inşaatlarınızın üst kısmına gitmesine yarayacak.
  • Şimdi gerçekten orada uzun zaman önce olması gereken bir şey. Bir division seçtiğinizde listede de o divisionlar seçilmiş olacak.

  • Birliklerinizi bir kalabalık savaşta bulmakta sorun yaşıyor musunuz ? Şimdi, birimleriniz haricindeki TÜM birimleri gizleyen kısayol tuşu 'M' ile bir düğme (ekranın sağ alt tarafı) var.

  • Çünkü bazen zekice bilgiye sahip olduğunuz bölgeler üzerinde önceden savaş planı planlamak zor olduğundan araziyi daha iyi görmek için savaş efektinin sisini kapatan için bir geçiş düğmesi de ekledik.
  • Devrim niteliğinde yeni bir şey icat ettik; buna "yükleme ilerleme çubuğu" (Rapper notu: yapacağınız işi şey edeyim...)

  • Ayrıca, çok oyuncudan hep geride kalan(lag) bir arkadaşın var mı ? Tam planlarınızı başlattığınızda ekrana gelen "player lagging behind" yazısından rahatsız mısınız ? Şuandan itibaren artık bir alarm var. Bildirim simgesi, kimin geride kaldığını ve ne kadar kaldığını açıklıyor. Elbette, o oyuncu da yetiştiğinde size otomatik olarak kayboluyor bildirim simgesi.
  • Hava birlikleri tutarlı olmak için, atanmamış tüm birlikler için uyarı alıyorsunuz. Süper kullanışlı, örneğin bir arkadaşınız sizin emrinize güçler gönderiyor ve nerede oldukları hakkında hiçbir fikriniz yok. Artık atanmamış birimler arasında geçiş yapmak için uyarıyı tıklayın!


Yapay Zeka
  • Donanmaların değişken durumlara daha iyi şekilde karşılık vermesi sağlandı.
  • Donanma yapay zekası denizlerde her hangi bir görev almamış ise limanlara yapılan saldırılara yardımcı olacak.

İkincisi, AI'nın strike filosunu nasıl kullandığına (ki bu filo korumak veya avlamak için değil, düşman ana filosunu yok etmek için kullandığı filolar)
AI üzerine yapılan iyileştirmelerin tümü ele alınmamış olsa da bir sonraki güncelleme için AI hakkında heyecanlandırıcı değişiklikler mevcut, burada bir kaçından bahsetmek istiyorum.

Öncelikle birim spamı.
  • AI tedarik kullanımının hesaplanmasında daha iyi hale getirildi.
  • Ai'nin ihtiyaç duyduğu stok miktarını etkilemenize olanak tanıyan equipment_stockpile ai stratejisi eklendi
  • Çok fazla divisiona sahip olan tüm uluslar artık emniyet için daha büyük stoklar toplamaya çalışacaklar

AI'nin kaç tane division besleyebileceği tahmin ettiği kodda sıkıntılar vardı bunları düzelttik. Ayrıca AI, donanım stokunu daha da dikkatli kullanıyor ve halihazırda çok fazla divisiona sahip ülkeler için daha büyük stok toplayamaya çalışıyor.
  • Hatları daha iyi yönetmek için AI olması gereken kadar division yetiştirip yerleştiriyor.

Partially connected to the previous point; the AI was way too eager to put a major number of lines working on units but then under certain circumstances just deleting them and starting over. All of this has been given an overhaul, and the AI now acts more moderately both when planning and when reacting to changes.








Devamını yarın çevireceğim isteyen yardımcı olabilir tabi ki. Kaynak: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/hoi4-dev-diary-patch-1-3-3-update-2.999782/
« Son Düzenleme: 16 Şubat 2017, 21:10:04 Gönderen: Rapper »
 

Çevrimdışı ketolar

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1110
  • Erbörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 Geliştirici Günlüğü - Patch 1.3.3 Güncelleme #2
« Yanıtla #17 : 16 Şubat 2017, 11:11:27 »
Bir bina yapımına öncelik vermeniz mi gerekiyor? Sorun değil. Artık inşa ederken CTRL + Tıklayabilirsiniz, bu direkt olarak inşaatlarınızın üst kısmına gitmesine yarayacak.
Şimdi gerçekten orada uzun zaman önce olması gereken bir şey. Bir division seçtiğinizde listede de o divisionlar seçilmiş olacak.
Bunlar zaten var olan özellikler.

Devrim niteliğinde yeni bir şey icat ettik; buna "yükleme ilerleme çubuğu" (Rapper notu: yapacağınız işi şey edeyim...)

Bu da stellariste vardı yani devrim niteliği taşımıyor artık.

Çevrimiçi kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 900
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #18 : 16 Şubat 2017, 22:15:57 »
1.3.3'te, sanki yeni bir seri (örn 1.4) yama yayınlanıyormuşçasına çalışma var. Ancak pek önemli olmayan şeyleri anlatımda büyüterek ekliyorlar. Biraz daha tarihsel gerçekleri, mesela Mısır Krallığı'nı (Birleşik Krallık'tan 1922'de bağımsızlık kazandı) ekleyebilirler. Süveyş Kanalı'nı ayrı bir eyalete dönüştürüp Birleşik Krallık kontrolüne devredip Mısır'ı da Müttefikler üyesi bağımsız devlet yapabilirler.

Çevrimdışı Nomand Man

  • (3.Reich Empire)
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - 1.3 Torch(Meşale) Yaması
« Yanıtla #19 : 16 Şubat 2017, 22:38:48 »
Para için bunlar üç özellik ekleyip güncelleme yaptık diyecekler ardından da bir DLC iyi para.
Hardcore denemesi mi grup denemesi mi yoksa zenci gücü mü bu fikir nedir açıkla bize :)
Paradoxfan gelişiyor..