Gönderen Konu: Hearts of Iron IV Tam Çözüm ve Rehber  (Okunma sayısı 1340 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı boltux

  • Azab
  • *
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Hearts of Iron IV Tam Çözüm ve Rehber
« : 11 Ekim 2016, 16:48:11 »
 Bölüm Sonu Canavarı üzerinde kendi hazırladığım tam çözüm ve rehberi paylaşacağım. Belli bir kısmını paylaşacağım 40 sayfalık bir inceleme. Siteden okumanız daha iyi olur. Her konuda elimden geldiğince detaylı açıklama yaptım. Bu bir alıntıdır. [Forumun benden isteği üzerine. Bu yazıyı yazan kişi benim.]

    Bugün sizlerle birlikte Hearts of Iron IV’a derinlemesine bakacağız. Yayımcı firmaların geliştiricilerden beklentileri, oyuncuların oynadıkları oyunların çok farklı türlere kaymasıyla birlikte shooter ve moba oyunlarının cirit attığı bir zamanda strateji türüne ilgi yapımcı firmalarda bile azaldı. Blizzard ve Sega gibi büyük firmalar haricinde neredeyse bu türe sahip çıkmaya çalışan başka büyük bir geliştirici firma yok. Strateji türünün tamamı demesek de gerçek zamanlı strateji türünün gerçekten de büyük kan kaybettiği bir zaman diliminde Paradox Interactive’in büyük çaplı ve kaliteli stratejileri ilaç gibi geliyor doğrusu.
   
     Yayıncı olarak yakından tanıdığımız Mount & Blade gibi oyunların da bizlere ulaşmasında yardım eden, bağımsız firmalara destek vermeye çalışan Paradox Interactive’in tam 16 yıldır bizlere çok kaliteli ve detaylı tarihsel büyük stratejiler sunan Paradox Development Studio isminde bir alt firması var. 16 yıl önce, coğrafi keşiflerin yaşandığı zamanda diplomasinin ön planda olduğu, koloniciliğin büyük bir hızla yükseldiği Europa Universalis ile birlikte geliştirmeye başladıkları tarihsel stratejilerde, bizleri Crusader Kings ile birlikte adeta dev bir tarihsel Sims simülatörüne götürmeyi de başardılar. Sengoku ile minik Japon adasındaki Shogun olabilmek adına verdiğimiz savaşlardan, Victoria ile vatanımızda yaşayan herkesin görüşüne saygı duyup sanayinin önemini kavrayacak bir döneme de gittik.
 
     Şimdi de dünyanın hala izlerini taşıdığı, tarihin en büyük savaşı olan İkinci Dünya Savaşına dönüyoruz tekrardan. İlk oyunu 2002 yılında çıkan Hearts of Iron serisinin 3. oyunu 2009’da çıktıktan tam 7 sene sonrasında yeni oyunuyla karşımızda. Paradox Interactive’in oyunları genelde alışılması ve anlaması zor olan oyunlar olur. Yeni oyunu çıkmışken ben de hem herkese oyunu detaylıca anlatarak önemli konularda tavsiye vererek oyunun aslında kolay olduğunu gösterecek bir tam çözüm, hem de v1.1 ile giderilmiş hatalarla birlikte eski oyunları ile karşılaştırmalarımı, yorumlarımla beğendiğim ve beğenmediğim kısımları sizlere ileterek bir inceleme tadında rehber hazırlamak istedim. (Burada yazmayı unuttuğum veya burada okumanıza rağmen tam olarak anlayamadığınız oyunla alakalı her şey için özelden de yazabilirsiniz. Elimden geldiğince yardım ederim.)
 
     Öncelikle oyun serisi diğer Paradox stratejilerine kıyasla daha çok askeri, endüstri ve savaş özelliklerine odaklanıyor. O yüzden Victoria’daki hammadde yoğunluğuyla alakası dahi olmayan, Europa Universalis serisinin diplomasi çeşitliliğine hiç benzemeyen bir oyunla karşı karşıyayız.
 
     Her şeyden önce ilk söylenmesi gereken ise, Paradox firması son zamanlardaki DLC çılgınlığına kapılarak oyunlarını eksik ve bazı gerekli özelliklerden yoksun yapıda çıkartıp, oyuncular tarafından modlanmasını seven ve oyunda olması gereken şeylerin bir kısmını yamayla getirip önemli bir kısmını da DLC ile insanlara satmaya bayılan bir firma.
 
     Ocak 2014’te duyurulmasından tam 2.5 yıl sonrasında nihayet çıkan serinin yeni oyunu, eski oyunlarını seven herkesi mutlu ve mutsuz edebilecek bir çok farklı detaya sahip. Seriye yabancı olanlara kısaca anlatmak gerekirse; farklı coğrafi yer şekillerinden oluşan 13 binden fazla bölgeye ayrılmış bir dünya haritası üzerindeyiz. Yönettiğiniz devletin orduları ile başka ulusları ilhak etmeye çalıştığınız, teknolojinizi geliştirerek sanayi gücünüzü güçlendirmeye ve başka uluslara üstün gelmeye çalıştığınız bir oyun Hearts of Iron IV. İdeolojilerin ön planda olduğu oyunda, üç adet ana ittifak paktı bulunuyor. Bunlar sırasıyla; İngiltere’nin başında olduğu Müttefikler, Almanya’nın başında olduğu Mihver ve Rusya’nın başında olduğu Komintern. İsterseniz daha sonrasında ismini kendinizin verdiği bir ittifak paktı oluşturup, savaşta kendi istediğiniz saffı oluşturabilirsiniz. Oyunun asıl bir görevi yok, şunları yapmak zorundasınız diye size bir şey söylemiyor. Burada en önemlisi hayatta kalmak, isterseniz 1950’ye kadar tek bir savaş dahi yapmadan oyunu bitirebilirsiniz. Majör devletlerden birini seçip tüm dünyayı ilhak etmek ya da minör devletlerden birini seçip, sınırlı kapasitesine göre çok büyük gelişmelere imza atıp savaşta doğru tarafta yer alıp büyük toprak parçaları işgal ederek kendinizle gurur duyabilirsiniz. Oyundaki hedefinizi, ülkenizin ideolojisine ve kapasitesine göre ulaşmak istediğiniz başarıyı kendiniz belirliyorsunuz.

  Bizim ilgilendiğimiz oyunun tek kişilik modu. Europa Universalis’teki gibi tarihi belli bir zaman dilimi arasında istediğimiz güne alabilme seçeneğimiz yok bu sefer. Sadece buradaki iki tarihten başlangıç şansımız bulunuyor. Bu tarihlerden ilki olan 1 Ocak 1936 ile oyuna başladığınızda, daha alternatif bir tarih oluşturabilmeniz mümkün. Savaşa birkaç yıl öncesinden hazırlık yaparak, asıl savaşın başladığı tarihi ve tarafları da değiştirebilirsiniz. Eğer iyi yönetebilirseniz, minör devletlerle bile gayet iyi bir sanayi gücüne, teknolojik altyapıya ve iyi bir orduya ulaşabilirsiniz. Hatta iki değil, üçüncü ve dördüncü dünya savaşlarına da bulaşabilirsiniz.
 
     Diğer senaryo modu ise, 14 Ağustos 1939’da yani savaşa çok az bir süre kala başlıyor. Sanayi güçleri, askeri durum ve teknolojik altyapı bakımından tarihsel bir şekilde Almanya’nın güçlü olduğu, ittifak paktlarının kurulduğu, dünyadaki tansiyonun arttığı bir zaman içinde başlıyorsunuz. Tarihsel bir şekilde oynamak isteyen ve savaş öncesi hazırlıklarla uğraşmayarak direk savaşın içine girmek isteyen oyuncular için daha uygun bir senaryo modu.

    Bir senaryoyu seçtikten sonra oyun bize 7 adet majör devleti öneriyor ve tarihi değiştiren savaşın başlangıcına imza atan en mühim 7 adamın portresini görüyoruz. (Ek bilgi olarak, Almanya’dan oyunu satın alanlar Hitler’in portresinde yüzünün karartıldığını görecektir. Steam’de bulunan bir mod bunu düzeltebiliyor. Belki de sadece Almanya’ya özel bir durum olmamalıydı.) Buradaki ulus liderlerinin karakterlerine göre özellikleri bulunuyor. Mesela Amerika’nın lideri Franklin Almanya’yı sevmiyor. Ne kadar yararlı olduğu tartışılacak bir yetenek olsa da böyle bir özellik bulunuyor. İşin ilginci Stalin, Chamberlain ve Mussolini gibi çok önemli karakterlerin tek bir yeteneğe dahi sahip olmayan boş bir adammış gibi durması. İki üç yüzdelik etkisi olan birkaç yeteneği olsaydı bari. Ayrıca Chamberlain boş gözükürken, rehberde anlatacağım yöntemle faşist bir İngiltere’ye dönüşürseniz İngiltere’nin yeni lideri Edward VIII’ün kötü olsa da birçok özelliğe sahip olduğunu göreceksiniz. Fransa’nın lideri Daladier’in bile az da olsa bir özelliği bulunuyor. Adolf Hitler’in ise oyunda çok işe yarayacak Political Power ismi verilen puanı daha fazla kazanma özelliği bulunuyor.


    Yazının devamını okumak istiyorsanız aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz. Tekrardan belirtiyorum, benim adım Burak Gezgin. Bölüm Sonu Canavarı'nda editör olarak çalışıyorum. Bu yazı da kendi başıma yazdığım yazıdan bir alıntıdır.

http://www.bolumsonucanavari.com/TamCozumDetay-Hearts_of_Iron_IV_Tam_Cozum_ve_Rehber-67.htm

  Sadece bu detaylı rehberden herkesin yararlanmasını istiyorum. Saygılar dilerim.
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2016, 16:49:07 Gönderen: boltux »