Gönderen Konu: Yeni Mod Projesi  (Okunma sayısı 3223 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5824
    • Profili Görüntüle
Yeni Mod Projesi
« : 11 Ağustos 2016, 02:52:54 »
Evet arkadaşlar Victoria aşkım canlandı ve şu an bir mod yapsam mı diye düşünüyorum. Esas fikir başlangıç tarihini geri çekmek. Yani farklı bir başlangıç tarihi düşünüyorum. Victoria'nın oyun mekaniklerinden ötürü ortaçağlara kadar geriye gidemeyiz. Aklımda iki başlangıç tarihi var. Biri 1648 Vestfalya Barışı. Bu tarih, bugünkü anlamda olmasa da Avrupa'da ulus-devletin egemenlik anlayışının başlangıcıdır.



İkinci fikrim Prusya'nın yükselişini başlatan 1740 Avusturya Veraset Savaşı ya da bu savaşın bitişi olan 1748.



Bu dönemler sömürgeciliğin yeni yeni başladığı dönemler. Burjuvazi yavaş yavaş güçlenirken, devletler de küresel ticareti ellerine almaya yeni yeni başlıyor. Oyunun konu aldığı dönemdeki sosyal sınıflar oluşmuş durumda. Sanayi devrimi öncesi dönem olduğu henüz fabrikalar yok fakat belli başlı bölgelerde el emeğine dayalı toplu-seri üretim yapılan atölyeler var. Bu modla sanayi devriminin de bir nevi simülasyonunu yapabiliriz.

Böyle bir mod için yapılması gerekenler:

1- Yeni ve döneme uygun ticari ürünlerle yeni bir ekonominin hazırlanması. Bunun için PDM'den yararlanılabilir.

2- Döneme uygun siyasi yapının yansıtılabilmesi için yeni yönetim şekilleri, ideolojiler ve partiler tanımlanmalı.

3- Yeni harita ve tarihe uygun nüfus verileri.

4- Yeni (1836 öncesi) teknolojiler.

5- Yeni decision ve eventler.

Böyle 5 aşamalı bir plan çıkartabiliriz. Varsa fikirlerinizi siz de belirtin.
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2016, 17:08:32 Gönderen: ak_gandalf »

Çevrimdışı 1714empire

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 102
  • 1071-1453-1923-1991-?
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #1 : 11 Ağustos 2016, 12:52:08 »
kesinlikle yap ultimate mod  var baya buglu ve sonradan oyundan atıyor eğer 1648 yaparsan çok iyi olur yardımda edebilirim
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı GoktugPasa

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 569
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #2 : 11 Ağustos 2016, 13:07:28 »
İnfamy sınırı o dönem gereği 50'ye çekilebilir.

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #3 : 11 Ağustos 2016, 13:46:20 »
Bence ilk 1740 versiyonunu çıkar yapması daha kısa sürer sonra 1648'e götürürsün.



Çevrimiçi mosta13

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 373
  • Şeref,Onur,Şan,Saygı
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #4 : 11 Ağustos 2016, 13:55:26 »
Şu pdmnin güncel versiyonunu hiç kimse mi bilmiyor arkadaş lazım diyoruz hiç kimse sallamıyor.

Çevrimdışı GoktugPasa

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 569
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #5 : 11 Ağustos 2016, 14:51:24 »
Şu pdmnin güncel versiyonunu hiç kimse mi bilmiyor arkadaş lazım diyoruz hiç kimse sallamıyor.
Konu ile alakası ne?

Çevrimiçi mosta13

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 373
  • Şeref,Onur,Şan,Saygı
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #6 : 11 Ağustos 2016, 15:33:56 »
Konu ile alakası ne?
Pdmden yararlanılabilir demiş.

Çevrimdışı ak_gandalf

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 775
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #7 : 11 Ağustos 2016, 16:01:43 »
Nüfus işinide bence o dönem tahmini ülke nüfuslarını alıp ülkeye farklı sayılarla dağıtırız.
Rise of Prussia senaryosu daha güzel gibi.
HRE işini spherlerler veya kukla/uydu sistemiyle yapabiliriz.
Birde modu yapmayı düşünürsen mod ekibine girmek isterim.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2016, 16:02:17 Gönderen: ak_gandalf »

Çevrimdışı GoktugPasa

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 569
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #8 : 11 Ağustos 2016, 16:31:03 »
Birde modu yapmayı düşünürsen mod ekibine girmek isterim.
bende bende :P

Çevrimdışı Sultan Ahmet

  • CKII
  • Editör
  • *
  • İleti: 812
  • Victory for Mordor!
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #9 : 11 Ağustos 2016, 16:48:55 »
Ekibe katılmak isterim ama 2 hafta sonra. Bence 1740 çok daha iyi olur.
"Ash nazg durbatulûk Ash nazg gimbatul Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul!"

Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Omparatorluğu

Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5824
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #10 : 11 Ağustos 2016, 17:45:51 »
Ultimate modda baya bir timeline var ama söylendiği gibi çok buglıymış. Ben çalıştırmayı dahi beceremedim. Elimde tarihe uygun nüfus verileri var, bunları kolaylıkla oyuna yansıtabiliriz. Asıl sıkıntı geriye dönük teknolojiler bulmak. Daha fazla teknoloji olacağı için teknoloji arayüzünü de değiştirmek gerekebilir çünkü teknolojiler sığmayabilir. Ultimate moddan bu konuda yararlanmak istiyordum ama modu çalıştıramadım. Bunların dışında demotion-promotion ve rebel olaylarına da el atmak lazım, bunlar zor olacak. Beni esas düşündüren ise reformlar. Oyun 20. asra kadar süreceği için sosyal reformlara hiç dokunmasak mı diyorum? Fakat en aşağı 100 sene öyle boşu boşuna duracak reformlar. Infamy konusunda da yeni bir casus belli sistemi olacak elbette. Teknoloji, buluşlar ve yıla bağlı olarak yeni casus belliler eklenip eskiler obsolete hale getirilebilir.

Çevrimiçi mixedindustry

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 531
  • Deutschland, einig Vaterland!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #11 : 11 Ağustos 2016, 18:24:50 »
Ultimate modda baya bir timeline var ama söylendiği gibi çok buglıymış. Ben çalıştırmayı dahi beceremedim. Elimde tarihe uygun nüfus verileri var, bunları kolaylıkla oyuna yansıtabiliriz. Asıl sıkıntı geriye dönük teknolojiler bulmak. Daha fazla teknoloji olacağı için teknoloji arayüzünü de değiştirmek gerekebilir çünkü teknolojiler sığmayabilir. Ultimate moddan bu konuda yararlanmak istiyordum ama modu çalıştıramadım. Bunların dışında demotion-promotion ve rebel olaylarına da el atmak lazım, bunlar zor olacak. Beni esas düşündüren ise reformlar. Oyun 20. asra kadar süreceği için sosyal reformlara hiç dokunmasak mı diyorum? Fakat en aşağı 100 sene öyle boşu boşuna duracak reformlar. Infamy konusunda da yeni bir casus belli sistemi olacak elbette. Teknoloji, buluşlar ve yıla bağlı olarak yeni casus belliler eklenip eskiler obsolete hale getirilebilir.

Bu durum da aklıma medenileşmemiş devletleri getirdi. Batılı devletlere, dönemin Rönesans'ının ve Reform'unun etkisi devam ettiğinden yeni ve 19.YY'dekilerden farklı özellikler sunan reformlar eklenmeli ve bu reformlar Avrupa-Amerika medeniyetlerini Asya-Afrika medeniyetlerinden daha üstün yapıp çeşitli medenileşmişlerin (Mesela İsveç) "Literacy" ve Araştırma puanlarını oldukça arttırmalı. (Tabii ki de Avrupalılar da düşük araştırma ve literacy puanı oranıyla başlayıp zamanla bu oranı arttırmalı. Bunun içinde başlangıç araştırmaları oldukça düşük puanla olabilir)

 Medenileşmemişlere yani o dönem ellerine yeni yeni Masket alacaklara ise daha eskiye dayanan ama çeşitli reformlar eklenmeli ve oyun 1830'lara geldiğinde bu devletlerin batılılaşmasına 50-60 yıl(Vanilla'daki gibi) kalmalı. Bunun için de her batılılaşma reformunun eklediği "Civilisation" yüzdesi azaltılmalı; isyanlar çeşitlenmeli ve hızlı batılılaşacak ülkeler eventlerle savaş yorgunluğu, Infamy gibi şeyler kazanmalı.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2016, 18:27:28 Gönderen: mixedindustry »
Marxist-x----Revisionist
Political Left--x------Political Right
Open Society--x----Closed Society
Market Socialism-----x-Planned Economy
Hawk Lobby----x--Dove Lobby
Interventionism---x---Isolationism
Religious Policy: Secularism
Citizenship Policy: Full Citizenship
War Policy: Pro Military
Ideology: Communist
Consciousness: 7.00(+0.0115)
Millitancy: 5.00 (+0.00015)

Çevrimdışı Sultan Ahmet

  • CKII
  • Editör
  • *
  • İleti: 812
  • Victory for Mordor!
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #12 : 11 Ağustos 2016, 18:50:57 »
Teknolojiler aşırı zor olur. Ben yokum o konuda kıskıskıskıs. Cidden hiç fikrim yok la.
"Ash nazg durbatulûk Ash nazg gimbatul Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul!"

Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Omparatorluğu

Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5824
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #13 : 11 Ağustos 2016, 19:02:21 »
Zor olan şunu yapabilmek:



Ultimate moddaki interface ve gfxleri aktararak bunu yapabildim ama totalde 800 mb gibi bir veri var. Bu gereksiz bir yük olur mod için. Ayrıca izin meselesi de var tabi. Hangi dosyaların gerekli olduğunu bulabilirsem -ki en fazla birkaç dosyadır- o dosyaların kullanım iznini alırız. Sonrası ise teknolojileri belirleyip eklemek, bu kolay iş. Güzel tarafı bir alanda 15 teknoloji kullanabilecek olmamız. Tech schoolların ve teknoloji stratejisinin önemi artacak.

Bu durum da aklıma medenileşmemiş devletleri getirdi. Batılı devletlere, dönemin Rönesans'ının ve Reform'unun etkisi devam ettiğinden yeni ve 19.YY'dekilerden farklı özellikler sunan reformlar eklenmeli ve bu reformlar Avrupa-Amerika medeniyetlerini Asya-Afrika medeniyetlerinden daha üstün yapıp çeşitli medenileşmişlerin (Mesela İsveç) "Literacy" ve Araştırma puanlarını oldukça arttırmalı. (Tabii ki de Avrupalılar da düşük araştırma ve literacy puanı oranıyla başlayıp zamanla bu oranı arttırmalı. Bunun içinde başlangıç araştırmaları oldukça düşük puanla olabilir)

 Medenileşmemişlere yani o dönem ellerine yeni yeni Masket alacaklara ise daha eskiye dayanan ama çeşitli reformlar eklenmeli ve oyun 1830'lara geldiğinde bu devletlerin batılılaşmasına 50-60 yıl(Vanilla'daki gibi) kalmalı. Bunun için de her batılılaşma reformunun eklediği "Civilisation" yüzdesi azaltılmalı; isyanlar çeşitlenmeli ve hızlı batılılaşacak ülkeler eventlerle savaş yorgunluğu, Infamy gibi şeyler kazanmalı.
İkinci dediğin çok mantıklı, zaten öyle yapılmalı fakat ilk dediğin için sağlam bir tarihsel arkaplan bulamazsak ellemeyi düşünmüyorum. Sonuçta o reformlar 19. asırdan sonra gerekli olacak. Belki öncül birkaç reform ekleyebilir miyiz bunu düşünmek lazım.

Çevrimdışı Sultan Ahmet

  • CKII
  • Editör
  • *
  • İleti: 812
  • Victory for Mordor!
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #14 : 11 Ağustos 2016, 19:13:02 »
Benim bi sorum var şimdi. Ultimate den alma muhabbeti varken sorayım.Şimdi ben Way in modunu eksik buldum yada değiştirmek istediğim bir şey var sormadan değiştirsem ama yayınlamasam olur mu?
"Ash nazg durbatulûk Ash nazg gimbatul Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul!"

Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Omparatorluğu

Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5824
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #15 : 11 Ağustos 2016, 19:36:36 »
Yayınlamadıktan sonra sorun olmaz.

Bu arada biraz kurcaladıktan sonra hallettim.


Çevrimdışı Wayfear

  • VIC2
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 2320
  • Galaksiler fethedilmeyi bekleyen hazinelerdir.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #16 : 11 Ağustos 2016, 19:38:03 »
#Rez , Yardımcı olabilirim .
Efsane

Çevrimdışı Polat29

  • VIC2
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 179
  • Askerine Düşman Olan Düşmanına Asker Olur!
    • Profili Görüntüle
    • TeknoLavya
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #17 : 11 Ağustos 2016, 19:38:50 »
çok güzel bir mod olabilir yardım edebileceğim bir şey varsa yardım edebilirim sende bana yardım etmiştin  tbrk*
Alıntı
Meydanı geri almaya geldim ;)

Çevrimdışı Sultan Ahmet

  • CKII
  • Editör
  • *
  • İleti: 812
  • Victory for Mordor!
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #18 : 11 Ağustos 2016, 19:42:04 »
Biraz tuhaf durmuş gibi değil mi? Yeni techler nerde?
"Ash nazg durbatulûk Ash nazg gimbatul Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul!"

Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Omparatorluğu

Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5824
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Mod Projesi (Fikir Aşamasında)
« Yanıtla #19 : 11 Ağustos 2016, 20:00:01 »
Daha tech eklemedim.

Şimdilik sizlerden istediğim yardım özellikle event ve decision yazmayı bilenler için geçerli. Bütün yaratıcılığınızı konuşturarak, varolan bütün effect ve conditionlardan faydalanarak önemli devletler için tarihsel ve alternatif-tarihsel decision ve eventler yazmanızı, yazamıyorsanız da en azından fikir bazında belirtmenizi isteyeceğim.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2016, 20:00:15 Gönderen: Annibal »