Gönderen Konu: HOI4 - Konsol Komutları  (Okunma sayısı 14972 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
HOI4 - Konsol Komutları
« : 07 Haziran 2016, 13:49:31 »




KONSOL KOMUTLARI




rendertype   Hangi render'in kullanıldığını belirtir.
tweakergui   Tweaker GUI yaratır
add_equipment(ae) [<equipment amount>] [<equipment name>] İstenilen ekipmanı ekler.
reload [file name] Asset'leri yeniler.   
time   Zamanı gösterir.
reloadfx [Arguments: map/mapname/postfx or *.fx filename]   Shader'i yeniler.
particle_editor   Cisim editörü (particle) yaratır.   
whitepeace(wp) [<country tags>]   Belirtilen devletler ile beyaz barış sağlar.
testtool(test)   Test aracı.
analyzetheatres(anth)   Theater'ları hatalar için analiz eder.
massconquer(massc)   Devasa fetihler yapmanızı sağlar
deleteallunits(delall)   Belirtilen ülkenin tüm kara ve deniz askeri birimlerini yok eder.   
aircombat(airc) [<scenario name>] [<result name>] [<province id>] [<state id with airbase>] [<state id with airbase>]
[<equipment type>] [<equipment type>] [<equipment creator country>] [<equipment creator country>]
   Belirtilen bölgede hava savaşı yaratır.   
teleport(tp) [<province_id>]   Seçilen ordu veya gemileri belirtilen vilayete ışınlar.
theatersrebuild(trebuild)   Dünyadaki tüm theatre'ları yeniden inşa eder, tüm komutlar temizlenir.   
fronts   Yabancı istihkamları görünür yapar.
traderoutes   Ticaret rotalarını görünür yapar   
debug_tactics   Taktik araçkutusu için Debug modunu açar.   
allowdiplo(adiplo,nocb) Kuralları hiçe sayarak tüm diplomatik eylemleri kullanmanıza izin verir.   
debug_nuking   İstenilen herhangi bir vilayete nükleer bomba atmanıza olanak tanır.
reloadsupply(relsup)   İkmal limitlerini yeniden başlatır.
deltat [<speed factor>]   Animasyon hızını kontrol etmenizi sağlar.
building_health(bhealth) [<building type>] [<state or prov id>] [<building level>] [<health to add>] Belirtilen binanın sağlamlığını değiştirir.
instantconstruction(ic)   İnşaatları tıkladığınız anda yapmanızı sağlar.
nomapicons   Harita ikonları açar.
nopausetext   Daha güzel ekran görüntüleri için pause arayüzünü kapatır.   
nextsong   Çalan müziği değiştirir.
combatsound   Muharebe sırasında rastgele gelen seslerin ne sıklıkla geleceğini belirtir.   
morehumans(humans) [num] Daha fazla insan ekler.
window(wnd) [Arguments: open/close] [window gui name]   Belirli bir pencereyi açar veya kapatır.   
reloadinterface   Tüm arayüzü yeniler.
reloadtechnologies   Teknoloji veritabanını yeniler.   
updateequipments   Ekipman veritabanını günceller.
updatesubunits   Alt birimlerin veritabanını günceller.
reloadoob [<Target Country Tag>] OOB'leri yeniler.
update_loc [localization tag]   Lokalizasyon tag dosyasını günceller.   
poll   Geçerli eventleri polls ? eder.
event [event id] [<Target Country Tag>]   Belirtilen eventi icra eder.   
research [<slot id> or "all"]   Belirlenen bir araştırma sekmesindeki teknolojileri yada bütün teknolojileri elde etmenize yarar.   
research_on_icon_click   Teknoloji ağacındaki herhangi bir teknolojiye tıkladığınız anda o teknolojiyi elde etmenizi sağlar.   
annex [<Target Country Tag>]   Belirli bir devlet annexlemenizi sağlar. Ör: annex USA or annex d01
winwars   Tüm savaşlar max. savaş skoru elde etmenize yarar.   
testevent [<Event ID>] [<Character ID>]   Herhangi bir event'i tetiklemeden gerçekleştirir.   
manpower [<Amount>]   İnsangücü ekler.
add_opinion [<Country tag>]   Belirtilen devletle aranızdaki ilişkiyi geliştirir.   
tag [<Country tag>]   Diğer devletleri seçmek için kullanılır.
resign   Yenildiğini kabul etmenizi sağlar.
add_interest [<Country tag>]   İlgi alanınıza ülke ekler.   
remove_interest [<Country tag>]   İlgi alanınızdan ülke çıkarır.   

add_diplo   Diplomatic entroute ekler.
PrintSynchStuff   Prints random count and seed   
SetRandomCount   Sets the randomcount to 0 or arg   
observe(spectator)   Observe modu aktif eder.   
ai   AI'yi açıp kapatır.
human_ai   AI'yi oyuncu ülkeleri için kapatıp açar.   
ai_invasion   AI'yi deniz akınları için açıp kapatır.
ai_accept(yesman)   AI diplomasi seçeneklerini her zaman kabul eder.
fow(debug_fow) [<Province ID> OPTIONAL]   Herhangi bir vilayet yada genel haritadaki savaş sisini kaldırır.   
collision(debug_collision)   normals/bounding boxes/collision için debug modu aktif eder.
savegame   Oyunu kaydeder.   
savecheck   Oyunu kaydeder (Test_01), oyunu load eder ve bir kez daha kaydeder (Test_02). Bu save'ler aynı görünmeliler.   
IP   IP'ni gösterir.
requestgamestate   Host'tan oyun kurallarını istemenizi sağlar.   
nudge   Nudge aracını aktif eder.
mapmode [Mapmode type (int)]   Harita modunu değiştirir.   
fullscreen   Tam ekran açıp/kapar.
prices   Ücret bilgisi
add_core [<State ID>] [<Country TAG>]   Belirtilen eyalete core ekler.   
remove_core [<State  ID>] [<Country TAG>]   Belirtilen eyaletten core siler.

debug_zoom   Kamerayı yakınlaştırır.
debug_types   Will print the data type for all dynamic reference objects. Can only be used if using RTTI.   
debug_show_event_ID   Event'in ID'sini gösterir.   
debug_commands   Printing commandcount to message.log   
debug_events   Start Counting events   
debug_dumpevents   Dump Event data to game log   
debug_diploactions   Start Counting diplomatic actions   
debug_dumpdiploactions   Dump diplomatic action data to game log   
debug_assert   Assert açıp/kapar.   
debug_smooth   Framesmoothing açıp/kapar.
debug_nomouse   Mouse tekerliğini açıp/kapar.
debug_terrain   Araziyi açıp/kapar.
debug_cities   Toggles Cities painting mode on/off   
debug_water   Su kaynaklarını açıp kapatır. (Deniz, göl, okyanus)
debug_fronts   Toggles interpolated fronts debug
debug_off_front_snap(dbg_fsnap)   Toggles offensive fronts snapping debug   
debug_borders   Sınırları açıp/kapatır.   
debug_trees   Ağaçları açıp/kapatır.
debug_rivers   Nehirleri açıp/kapatır.   
debug_postfx   Post efektleri açıp/kapatır.
debug_sky   Gökyüzünü açıp/kapatır.   
debug_bloom   Bloom özelliğini açıp/kapatır.
debug_tooltip   İpuçlarını açıp kapatır.   
flagsoutput [<path>]   Creates texture atlas files from memory.   
cityreload   Şehirleri yeniler.   
error   Log dosyasındaki hataları gösterir.   
version   Mevcut oyun versiyonunu gösterir.
debug_nogui   GUI açıp/kapatır.
debug_volume [<Volume Delta>]   Müzik ses şiddetini ayarlamanızı sağlar.   
debug_lockcamera   Kilitli kamera modunu açıp/kapatır.
debug_lines   Toggles Debuglines   
debug_entities   Toggles Debug entities   
debug_info   Toggles Debug info   
debug_particle   Toggles Particles Debug info   
debug_ai_budget [CountryTag]   Belirli bir devletin bütçesini gösterir.   
debug_textures   Writes Texture info to application debug log   
debug_texture   Dokuları bloom efekti şeklinde gösterir.
debug_wireframe   Toggles forced wireframe on/off   
debug_achievements_clear   Tüm başarımları ve kullanıcı bilgilerini temizler.   
moveunit [<Unit ID>] [<Province ID>]   Belirtilen birimi belirtilen vilayete hareket ettirir.
spawnactor [<Actorname>] [<Province ID>] [<Animation> OPTIONAL]   Spawns an actor with an optional animation   
spawn [<SubUnit Type>] [<Province ID>] [<Amount>]   Belirtilen vilayette belirtilen birimi yaratır.   
guibounds(gui)   Toggles GUI bounds debug   
cameraclamp   Toggles the camera clamping   
provtooltipdebug(tdebug)   Vilayetler için debug mod açıp/kapar. (Vilayet/Eyalet/Ülkelerin ID/tag'ını öğrenmek için)
reloadweather [<randomseed>]   Hava koşullarını yeniler ve temizler.   
weather   Hava simülasyonunu açıp/kapatır.
debug_air_vs_land(dbg_cas)   Hava ve Kara muharebeleri için debug modu açıp/kapar.   
mapnames   Harita isimlerini açıp/kapar.
gbreload   Reloads gradient borders   
gbpaint [layer] [channel]   Toggles gradient border painting   
occupationpaint(op)   Toggles occupation painting   
setowner [country tag] [state id]   Eyalet (State) sahibini değiştirir.   
setcontroller [country tag] [province id]   Vilayet sahibini belirtir.   

profilelog   Prints out the profiling informations into time.log   
run   Runs the specified file with list of commands   
oos   Out of Synch   
debug_crash(crash)   Crash!   
sleep(wait) [time in sec]   Sleep   
goto_province [province id]   Kamera belirtilen vilayeti gösterir.
goto_state [state id]   Kamera belirtilen state'i gösterir.
trigger_docs(effect_docs)   Print docs for triggers and effects   
xp [XP amount]   Oyuncuya belirtilen miktarda kara, deniz ve hava deneyimi verir.   
threat [Threat amount]   Adds or show thread level of player   
pp(fuhrer_mana,political_power) [PP amount]   Oyuncuya politik güç verir.   
3dstats   3D istatikleri açıp/kapatır.
hdr   HDR'yi açıp/kapar.
hdr_debug   HDR debug modunu açar.   
srgb   sRGB'yi aktif eder.
bloom   Bloom efektini açıp kapar.   
PostEffectVolumes.Default [posteffect_values name]   Mevcut post efekt değerlerini değiştirir.   
night   Gece/Gündüz özelliğini açıp/kapar.
filewatcher   filewatcher   açıp kapatır.
civilwar [<ideology>] [<target country tag>]   Belirtilen ülkede belirtilen ideoljiye sahip bir iç savaş çıkartır. Ör: civilwar ENG
createlean   Lean dokuları yaratır.
helplog   Tüm konsol komutlarını game.log dosyasına kaydeder.
help [command name]   Belirli konsol komutlarını game.log dosyasına kaydeder.
helphelp   Double Rainbow help.   
hsv   RGB'yi HSV'ye çevirir.   
tag_color   Test setting a country's color   
browser [url]   Tarayıcı gösterir.   
browser_base_url [url]   Tarayıcının açılış sayfasının URL'sini gösterir.   
aiview   Enable AI debug info   
Focus.AutoComplete   Ulusal odakların anında tamamlanmasını sağlar.   
instant_prepare   Çıkartmalara karşı anında hazırlık sağlar.


Notlar:
- Parantez içlerindeki komutları daha kısa olması sebebiyle tercih edebilirsiniz.
- Komutları kopyala/yapıştır yapabilirsiniz oyun buna müsade etmekte.

« Son Düzenleme: 13 Haziran 2016, 11:37:36 Gönderen: Gregory »



Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV - Konsol Komutları
« Yanıtla #1 : 07 Haziran 2016, 13:51:56 »
Oyuna yabancı olmama rağmen elimden geldiğince Türkçeye çevirmeye ve hafiften açıklamaya çalıştım. HOI oyununda deneyimli olan üyeler yanlış/eksik olan kısımlar hakkında katkıda bulunabilirler.

Önemli ve sık kullanılacak olan komutların rengini değiştirdim.
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2016, 13:44:11 Gönderen: Gregory »



Çevrimdışı titatofb

  • Azab
  • *
  • İleti: 37
  • Yeni üye olmadım bunu bilmeniz yeter.
    • Profili Görüntüle
Ekipman konsol komutu
« Yanıtla #2 : 11 Haziran 2016, 23:13:37 »
oyuna rubber ve steel eklemek istiyorum. acaba hangi komutu kullanabilirim?

Çevrimdışı MrTurk

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekipman konsol komutu
« Yanıtla #3 : 11 Haziran 2016, 23:34:27 »
Öyle bir komut yok diye biliyorum.
"instantconstruction" komutuyla sivil fabrika inşa edip Rubber ve Steel ihtiyacını ithal ederek karşılıyabilirsin.Veya başka bir komutla istediğin ekipmanı üretebilirsin.
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2016, 01:16:25 Gönderen: Gregory »

Çevrimdışı Rapper

  • forever_ducale
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1307
    • Profili Görüntüle
    • İletişim
Ynt: Hearts Of Iron IV - Konsol Komutları
« Yanıtla #4 : 12 Haziran 2016, 01:46:15 »
Eline sağlık hepsini çevirmişsin tbrk*
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2016, 12:33:25 Gönderen: MrTurk »
 

Çevrimdışı fksahin

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 186
  • Veni Vidi Vici
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #5 : 13 Haziran 2016, 18:14:13 »
"ic" aktif iken "convert" sivil ve askeri fabrikaları 10'a kadar arttırabiliryorsunuz. Convert etmiyor yani direk yeni fabrika ekliyor.:)

Çevrimdışı zolomolo

  • Azab
  • *
  • İleti: 41
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #6 : 15 Haziran 2016, 03:18:29 »
Beyler bu inşaat, araştırma ve odaklanma hileleri sadece bize mi özel ? Mesela vic2'de inr yazarsak sadece bize özel, instantresource yazarsak yz de kullanabiliyordu. Buradada bu durum geçerli mi ?

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #7 : 15 Haziran 2016, 11:47:20 »
Araştırma ve odaklanma sana özel ikisini de kullandığım için söylüyorum fakat inşaatı bilmem.



Çevrimdışı zolomolo

  • Azab
  • *
  • İleti: 41
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #8 : 15 Haziran 2016, 14:01:14 »
Araştırma ve odaklanma sana özel ikisini de kullandığım için söylüyorum fakat inşaatı bilmem.
Teşekkür ederim.

Çevrimdışı hasan1145

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 207
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #9 : 15 Haziran 2016, 21:45:25 »
Beyler bu inşaat, araştırma ve odaklanma hileleri sadece bize mi özel ? Mesela vic2'de inr yazarsak sadece bize özel, instantresource yazarsak yz de kullanabiliyordu. Buradada bu durum geçerli mi ?
yzde kullanıyor

Çevrimdışı zolomolo

  • Azab
  • *
  • İleti: 41
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #10 : 16 Haziran 2016, 16:18:29 »
yzde kullanıyor
Tüh. Peki ic ile instantconstructions arasında fark olmuyor mu ?

Çevrimdışı hasan1145

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 207
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #11 : 17 Haziran 2016, 03:55:09 »
bildiğim kadarıyla hayır ayrı ayrı denemedim ic sadece kısaltma amaçlı diye biliyorum

Çevrimdışı guadalcanal

  • Azab
  • *
  • İleti: 40
  • Drittes Reich
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #12 : 22 Haziran 2016, 03:29:06 »
Next Song sizde çalışıyor mu?

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #13 : 22 Haziran 2016, 13:56:00 »
Hayır. Bitmemiş oyun çıkarmış köfteler.



Çevrimdışı Paytak

  • AAR Yazarı | EUIV
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 947
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Ynt: HOI4 - Kısa Sorular ve Cevaplar
« Yanıtla #14 : 23 Ekim 2016, 18:51:57 »
Acaba hangi komutla ülke taglarını görebiliyoruz?Sovyetlerden Azerbaycanı saldım onunla oynayacağım ama bir türlü geçemedim oraya

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #15 : 23 Ekim 2016, 19:32:26 »
provtooltipdebug(tdebug)   Vilayetler için debug mod açıp/kapar. (Vilayet/Eyalet/Ülkelerin ID/tag'ını öğrenmek için)



Çevrimdışı ketolar

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1282
  • Erbörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Konsol Komutları
« Yanıtla #16 : 20 Kasım 2016, 22:06:42 »
Help help yazın.