Gönderen Konu: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)  (Okunma sayısı 2932 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Schwarze Herz

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Yönetim biçimi: Indirect Democracy (Demokratik yönetim getirileri daha iyi ve ucuz liderler. Hery 5 yılda bir seçim yapılyor)

Yönetim Tarzı
Xenophile; uzaylılara merak(uzaylı fobisi yok) ve onlarla iyi geçinmek
Militarist; askeriyeye önem. Çok yönlü yararları var. Daha ucuz ve kaliteli uniteler gibi
Materialist(Önerilir): Daha hızlı araştırma puanı getiriyor. (Bütün dallarda) Sonu olmayan ve teknolojik sınırı tanımayan bir oyun için son derece önemli


Irki Özelliker:
Nonadaptive(Önerilir); Olumsuz bir özellik, ancak fazladan 1 trait puanı (Irki özellik almak için gereken puan) veriyor ve oynanışa çok zararı yok, o yüzden alınabilir. Götürüsü -20% başka gezegenlere adaptasyon. Yani ırkınız daha zor adapte oluyor. Ancak teknolojik gelişimler ile düzelebilir.
Industrious(Önerilir); Mineralden daha fazla üretilmesini sağlar. Mineraller her türlü yapı ve askeri ürün için kullanılan malzeme. Para birimi olan enerjinin aksine, buna çok ihtiyacınız olacak.
Strong: Askerleriniz fazladan saldırı gücü kazanır. Ayrıca fazladan %5 mineral üretirsiniz.





Mass Drivers: Makineli tüfekler kullanırsınız. Kalkan ve zırh delmekte son derece etkili olsalarda, kısa menzillilerdir.
Warp Travel(önerilir): İstediğiniz uzaklıktaki her yere ulaşabilirsiniz. Işık hızının üstüne çıkmak için herhangibi bir yapıya gerek duymazsınız. Ancak diğer seyahat türlerine göre daha yavaş yol alırsınız.



edit: sadece rehber
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2016, 21:33:23 Gönderen: Schwarze Herz »
In War, Victory. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice...

Çevrimdışı Oğuz Kağan

  • (NeoEgenazi)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 885
  • Haray Haray Men Türkem !!!
    • Profili Görüntüle
Ynt: UNOV (AAR + Rehber)
« Yanıtla #1 : 13 Mayıs 2016, 20:03:20 »
Takip

Çevrimdışı Schwarze Herz

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Ynt: UNOV ( Rehber)
« Yanıtla #2 : 14 Mayıs 2016, 13:01:02 »
Teşekkürler  tbrk*



Temeller

Oyunumuza 800 yıldız sistemi boyutunda eliptik bir galakside başlıyoruz.

Oyuna başlar başlamaz yapılması gerek ilk şey, bilim geminiz ile (science ship) kendi sisteminizi araştırmak olmalı.
(Surver, sadece sağ tıkladığınız gezegeni araştırır, Survey System, bütün sistemi)




Üst tarafta ki enerji işareti oyunda ki para birimi olarak geçse de, hiçbir şeyin yapımında kullanılmıyor, aksine sadece yapıların ve gemilerin masraflarını karşılıyor. O yüzden +1 de olsa, yeterlidir. (Tabi ki ne kadar çok o kadar iyi) Görüldüğü gibi bende şu anda aylık +6 geliyor.

Elmas işareti ise mineralleri gösteriyor. Bu kaynak, her türlü şeyin üretiminde kullanılıyor. Bu yüzden son derece değerli. Ne kadar çok üretilirse o kadar iyidir sizin için. Başlangıç da gösterdiğim özellikler sayesinde fazladan mineral kazanıyorum yani gelirim +11.

En sağda ki mor renkli simge ise influence. Prestij konumunu görüyor. Son derece önemli. Lider alımı, gezegenlerde ki reformlar, ''Frontlier Outpost'' gibi yapılar için gerekli material. Son derece değerli, bu yüzden az kazanılıyor. Ancak yönetim biçiminiz demokrasi ise artırmanın kolay bir yolu var. (Değineceğim)




Gördüğünüz gibi üst tarafta 3 adet sekme var. Bunlar yeni teknoloji araştırabileceğinizi gösteriyorlar. Enerji simgesinin hemen solunda ki simgeye tıklayarak, araştırmalar sekmesine gidebilirsiniz.



Buraya geldiğinizde, üç adet hazır bilim adamı bulacaksınız. Bu bilim adamlarını isterseniz değiştirebilirsiniz. Her bir teknolojik sekmeye tıkladığınızda size 3 seçenek verecek, istediğinizi seçebilirsiniz. Gördüğünüz gibi ben en başta, enerji gelirimi artıracak binaların araştırmasına başladım. Enerji dediğim gibi, +1 de olsa olur. Ancak yeni mineral madenleri ve daha pek çok yapıyı kurduğunuzda, her ay o yapı için sizden -1 enerji gidecek en az. O yüzden fazla mal göz çıkarmaz.
Society de ise kolonileştirmeyi seçtim. Açıkçası başka bir şey de seçebilirsiniz. Ben şahsen sağlam bir başlangıç yaptıktan sonra kolonileşmeye başlıyorum ancak, hazırda bir koloni araştırmasının sakıncası olmaz.
Engineering de ise füze savunmalarını ve gemiler için nükleer füzelerin üretilmesini seçtim. (Aslında yanlış bir kararda olabilir, çünkü benim Mass Driver olarak seçtiğim silah füzeler değildi. Ancak pekte bir değişiklik yapmıyor oyunda)
Bu arada bu araştırma dalları, yönetim biçiminize ve ırkınıza göre değişebilir. Tamamen askeri bir ırk da Society yerine sadece askeri araştırmalar bulunabilir.




Gel gelelim ana gezegenimiz Void e tıklıyoruz ve burada gezegenimizin temel özelliklerini görebiliyoruz. Ancak bizi asıl ilgilendiren şey sağ alttaki Edict List. Bu sekme o gezegende yapabileceğiniz reformları gösteriyor. (Daha fazla nüfus akımı, daha fazla gelir...) Ve bunlar içinde Influence gerekiyor. Size kolay yoldan Influence edinmenin yolunu az sonra göstereceğim.



Bir diğer nokta ise Surface. Burada o gezegende yapı yapabileceğiniz noktalar ve hangi malzemelerin orada daha çok üretebileceğini görüyorsunuz. Eğer bu resimlerde yapı veya bir yaratık veya doğal bir ''yapı'' var ise, ve bu sekme şeritler ile kaplıysa, orada nüfusunuzun oluşması için ve yapı yapabilmeniz için o bölgeyi ilk önce temizlemeniz gerekiyor. (Başka gezegenler için yeni teknolojiler gerekiyor.) Üstünde insan olan ancak yapı olmayan yerlerde henüz bina yok, oraya bir bina yapabilirsiniz. Ne insan ne bina olan yerler ise boş araziler, orada bina üretebilmek(üretilen binayı çalıştırabilmek) için ilk önce oraya nüfusunuzun yerleşmesi gerekiyor. İster biraz bekler nüfusun orada kendiliğinden artamısını izlersiniz, isterseniz değersiz görüdüğünüz bir kaynaktan halkınızı çekip oraya yollarsınız. Nüfus artışı daha tamamlanmamış yerlerde ise insan resimleri tam olarak belli olmaz. Bunu da ekleyelim.



Yine bir diğer nokta olan Armies e gelelim. Burada kısaca savunma ve saldırı askerleri üretebiliyorsunuz. Saldırı askerleri her ne kadar bir başka gezegeni ele geçirmek ile yükümlü olsalar da, evlerine gelen bir saldırıda savunma ordusuna destek olabiliyorlar. Bu arada evet, oyunumuzda ilk önce uzaydan sonrada karadan saldırı yapmanız lazım bir gezegeni alabilmek için. (Oyunun başlarında tabi ki) Gemileriniz gezegeni bombaladıkca Fortification azalacaktır. Bu da gezegenin savunmalarının düşmesi, düşman ordusunun hasar alması ve sizin saldırı taburlarınız için daha çok başarı şansı demek. Ancak bir nokta varki ona değinmek zorundayım. Orbital Bombardment. Dediğim gibi gemileriniz bir gezegeni bombalamak zorundalar. Ancak bu bombardıman ne kadar şiddetli olacak seçebiliyorsunuz. İster sadece askeri konumları vurursunuz, isterseniz bütün gezegeni yapıları ve içinde ki masumlarıyla birlikte yakabilirsiniz    evil*
Ayrıca gördüğünüz gibi 3 e bölünmüş bir resim var. Saldırı taburunuza ''enter Orbit'' dediğiniz de resmin en üst kısmına gelecek, ve siz saldırı veya geri çekilme emri verene kadar kadar orada bekleyecekler. İkinci kısımda ise oyuna muhtemelen sonralardan eklenen fighterlar gelecek. Kısaca savaş uçakları.



Bir diğer sekme ise spaceport. Burada kısaca gemiler üretiyorsunuz. Ayrıca bu yapı gezegenin uzay savunması da oluyor. Yani bir filo eğer evinize gelmek istiyorsa, ilk önce bu yapıyı geçmeli ki, harbiden güçlü bir yapı. Ayrıca zamanla geliştirebiliyorsunuz, ve eğer bu yapının kullandığı silahlarda gelişirseniz, yanında bir filo olmadan tek başına bir gezegeni koruyabilir hale geliyor.



Situation Log. Son derece önemli bir sekme. Pek çok kullanım amacı var. Kısaca belli eventleri gerçekleştirdiğiniz bölme. Tanımadığınız bir uzaylı ırkı için burada araştırma yapabilirsiniz. Ancak dikkatli olun, bu özel araştırmayı başlattığınızda, artık hangi daldan bir araştırma ise, o dala ait seçtiğiniz teknolojik gelişim bir süreliğine duracaktır.
Bir diğer kullanım noktası ise eventler. Size belli eventler ile verilen belli görevleri buradan görebilirsiniz.
Ama asıl size bahsettiğim konu başka. Eğer diplomatik bir devlet iseniz, yeni seçilen başkanınız halka bir söz verecek. Bu söz belli miktarda uzayda madenler kurmak yada araştırma merkezleri kurmak olabilir, hatta bir ırkı ortadan kaldırmak bile olabilir. Her neyse eğer bu sözü 5 yıl içinde gerçekleştirirseniz, verilen sözün değeri kadar çok Influence kazanabilirsiniz. Çoğunlukla Medium olarak geliyor Influence miktarı ki, bu yaklaşık 75-150 oluyor. Ancak neredeyse 5 yılda kazanılabilecek Influence miktarını bir anda cebe atabiliyorsunuz. Bunu unutmamakta fayda var.


Lütfen okuduysanız, yararlı bulduysanız yada eksik bulduğunuz bir şey olduysa yorum yapmayı unutmayın  ^-^
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2016, 15:03:43 Gönderen: Schwarze Herz »
In War, Victory. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice...

Çevrimdışı Sultan Ahmet

  • Stellaris
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 713
  • Publius Syrus(m.ö. 85-43)
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Ynt: UNOV -1.Bölüm-Temeller (AAR + Rehber)
« Yanıtla #3 : 18 Mayıs 2016, 15:15:32 »
Muhteşemsin.Ama bir sorum var neden askeri bir ırkı demokrasiyle yönetiyorsun. :)
"Judex damnatur guum nocens absolvitur."("Suçluyu affeden hakim kendini mahkum eder.")

Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Omparatorluğu

Çevrimdışı kralkafeci

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 491
    • Profili Görüntüle
    • Bozkurt Yurdu!
Ynt: UNOV -1.Bölüm-Temeller (AAR + Rehber)
« Yanıtla #4 : 18 Mayıs 2016, 20:03:21 »
Oldukça yerinde bir konu olmuş, ayrıca anlatımında gayet akıcı ve hoş duruyor güzel kardeşim. Aynen devam takipteyim, başarılarının devamını dilerim.

Çevrimdışı Schwarze Herz

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Ynt: UNOV -1.Bölüm-Temeller (AAR + Rehber)
« Yanıtla #5 : 19 Mayıs 2016, 23:24:37 »
Muhteşemsin.Ama bir sorum var neden askeri bir ırkı demokrasiyle yönetiyorsun. :)
Oyun aslında sizi belli başlı şeyler dışında bir yönetim biçimine zorlamıyor. Bu durumda, kolayca influence kazanabileceğiniz demokratik ama militarist bir ülke olmanının pek çok avantajı oluyor. Mesela şu ana kadar Despotik ve Militarist İmparatorluk olarak en başarılı oyunlarımdan bir tanesini gerçekleştirdim, ancak köleliğe hiç bulaşmadım :) Oynanış tarzı size bağlı, oyuna değil :) Muhtemelen aynı isimde farklı bir oyun ile devam edeceğim. Bu sadece göstermelik olarak dursun :)

Oldukça yerinde bir konu olmuş, ayrıca anlatımında gayet akıcı ve hoş duruyor güzel kardeşim. Aynen devam takipteyim, başarılarının devamını dilerim.
Teşekkürler :)
In War, Victory. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice...

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #6 : 20 Mayıs 2016, 21:46:45 »
Konu hikayeden çok rehber olacağı için sahibinin talebi üzeri rehberler kısmına taşındı.



Çevrimdışı Norse

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 86
  • Sons of Odin
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #7 : 21 Mayıs 2016, 15:53:28 »
Harika bir giriş seviyesi rehber olmuş teşekkürler.

Çevrimdışı Friedrich Paulus

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 755
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #8 : 21 Mayıs 2016, 16:21:16 »
Gayet iyi.
            

Çevrimdışı Schwarze Herz

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #9 : 21 Mayıs 2016, 20:29:24 »
Harika bir giriş seviyesi rehber olmuş teşekkürler.
Okuduğunuz için ben teşekkür ederim :)

Gayet iyi.
Teşekkürler :)
In War, Victory. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice...

Çevrimdışı pelobs

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 920
  • CMT
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #10 : 22 Mayıs 2016, 23:24:06 »
 influence ile sorunum var  onu nasıl arttıracagım
Cumhuriyet Muhafız Teşkilatı  çoook yakında...

Bu ismi unutma çok yakında herkesin dilinde olacak.

Çevrimdışı Schwarze Herz

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #11 : 22 Mayıs 2016, 23:34:48 »
Eğer demokratik bir yönetime sahipseniz dediğim şeyi yapabilirsiniz. Bunun dışında Rival seçmekte işe yarar ancak tam verimlilik için militarist olmak gerekir.
In War, Victory. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice...

Çevrimdışı Slenderman

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 248
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #12 : 23 Mayıs 2016, 00:21:12 »
Harikulade bir rehber.

Çevrimdışı Vezir

  • Prussian İnfantry
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 707
  • Herkes gibi, kendini stratejiye adamış oyuncu.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #13 : 23 Mayıs 2016, 16:25:58 »
Böyle giderse İngiliz Rehberlerini aratmayacaksın.  :)
(aç/kapa)

Çevrimdışı Schwarze Herz

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #14 : 23 Mayıs 2016, 18:48:35 »
Harikulade bir rehber.
Teşekkürler.

Böyle giderse İngiliz Rehberlerini aratmayacaksın.  :)
Umarım; teşekkürler :)
In War, Victory. In Peace, Vigilance. In Death, Sacrifice...

Çevrimdışı Feldmarschall

  • Azab
  • *
  • İleti: 15
  • HOI 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Temeller (Yeni Başlayanlar İçin Rehber)
« Yanıtla #15 : 15 Haziran 2016, 23:02:47 »
güzel bir rehber ama son mu buldu gayet açıklayıcı ve akıcıydı oysaki tbrk*