Gönderen Konu: Osman'ın Beyliğiyle Pagan İsveç Arasındaki Sıradışı Hikaye (Meiou&Taxes)(Rehber)  (Okunma sayısı 11985 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle



Ömer'in Osman'ı VEF'te ae'ye takılmış ve sona ermiş gibi duruyor, bakalım benim Meiou and Taxes'teki Osman ne olacak?
Evet forumdaki 876480119'uncu Osmanlı oyunu ile karşınızdayım  :smash: :smash:

Neyse oyuna Osmanlı olarak standart başlangıç yılı olan en erken 1356 yılında başladım. Oyun 1856 yılında bitiyor.

Soundtrack 1
https://soundcloud.com/stephen-wright-11/hymn-for-constantinoplekyrie-eleison-new






Kullanılan Modlar, Versiyon ve Ayarlar

Historical Luck, Normal Zorluk




Notlar:
* Oyuna başladıktan 100 yıl sonra bilgi verme amaçlı olarak konu açayım bari dedim malum Meiou & Taxes ile ilgili bir rehber yok sanırım mod'da kimse oynamadığına göre birazda karışık tabi. (Tabi bunun sebebi oyunun yüksek ölçekli işlemci istemeside olabilir o ayrı)
* Hikaye değil sadece bilgi amaçlı resimli açıklamalı kısımlar olacak. Belki arada 1-2 story mode'a bir geçiş yaparız.  ;)
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2015, 22:56:36 Gönderen: Gregory »



Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1041
  • Musa Kâzım Karabekir(1882-1948)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #1 : 28 Eylül 2015, 20:37:40 »
Takip. Ecdad Reloaded v.  2.0.1 yaz lütfen pls por favor.
« Son Düzenleme: 28 Eylül 2015, 21:04:45 Gönderen: FokluGeneral »

Çevrimdışı fff7

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1394
  • -
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #2 : 28 Eylül 2015, 20:41:30 »
Eu4 arayüzü zaten kötü bu şekilde daha da kötü olmuş.Takip.

Çevrimdışı Sky

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 589
  • Yeni bir üye değilim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #3 : 28 Eylül 2015, 20:43:24 »
Mod kaç yılında başlıyor kaç yılında bitiyor?

(aç/kapa)

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #4 : 28 Eylül 2015, 20:44:18 »
Bölüm 1

Önce Karaman'ı annex'leyerek Bizans'ın malum yerlerini alıp tek province'li olarak vassalladık.



- Burada bir açıklama yapalım, oyundaki savaşlarda tıpkı Vanilla'daki horde'larda olduğu üzere savaş sırasında işgal ettiğiniz topraklar size geçebiliyor. Genelde 3adm 5dip 9mil power gibi değerler karşılığında oluyor bu. Hiçbir şekilde ae alınmıyor bu şekilde.
- Oyundaki vassal annex'leme şekli vanilladan çok farklı işliyor. Öncelikle bir vassal'ınız olduğu zaman "assimilation process" diye bir mekanik devreye giriyor. Bu mekanik birçok faktöre bağlı bunlar;

  • Ülkenizin merkeziyetçi yapısı (10 kademe)
  • Vassal'ın toprak sayısı (4'ten fazla olunca sıkıntı)
  • Yönetim biçimi (Cumhuriyet ve Teokratik yönetim biçimleri daha yavaş)
  • Din (Farklı kültür grubu, Farklı kültür, Farklı din grubu ve Farklı dine sahipse daha yavaş)
  • Yönetim teknolojisi (10, 20, 30, 40 ve 50'de artar)


Şekilde gördüğünüz Bizans yaklaşık 80 senedir vassal ve ancak %60 oldu asimilasyon süreci.
Peki bu durumlarda ne yapmalıyız? Eğer amacınız vassal beslemekse benim burada yaptığım hataya düşmeyip Bizans'ı tek bölgeli iken vassal'ladıktan sonra Asimilasyon sürecinin %100 olmasını beklemek (Tahminen 15-25 sene sürer. Daha sonra besle besleyebildiğin kadar. :) )

« Son Düzenleme: 28 Eylül 2015, 21:45:36 Gönderen: Gregory »



Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #5 : 28 Eylül 2015, 20:54:14 »
Şekilde gördüğünüz Bizans yaklaşık 80 senedir vassal ve ancak %60 oldu asimilasyon süreci.
Peki bu durumlarda ne yapmalıyız? Eğer amacınız vassal beslemekse benim burada yaptığım hataya düşmeyip Bizans'ı tek bölgeli iken vassal'ladıktan sonra Asimilasyon sürecinin %100 olmasını beklemek (Tahminen 15-25 sene sürer. Daha sonra besle besleyebildiğin kadar. :) )
VeF'te de bu şekilde. Normal hali çok yavaş, açığını bulunca da hile gibi oluyor.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #6 : 28 Eylül 2015, 20:59:40 »
Aynen yapmayacağım zaten bu oyunda. Bizans'ta olduğu gibi Blue Horde'da da kaçırdım treni. Blue Horde dağıldı direk vassal'ladım ama tüm topraklarını savaşarak aldım geriye asimilasyon sürecinin bitmesini beklemeden. Artık 100 yıl sonra annex'lerim :(



Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #7 : 28 Eylül 2015, 20:59:50 »
Açık iyidir iyi :P .

Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1041
  • Musa Kâzım Karabekir(1882-1948)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #8 : 28 Eylül 2015, 21:04:58 »
Takip. Ecdad Reloaded v.  2.0.1 yaz lütfen pls por favor.

Çevrimdışı Rapper

  • Loðbrók
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1288
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #9 : 28 Eylül 2015, 21:21:16 »
Takip.
 

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #10 : 28 Eylül 2015, 21:30:21 »
Bölüm 0

Evet Bölüm 1'den sonra Bölüm 0'ı yazarak yine antika işler yapıyorum. O Bölüm 1 aslında flashback içinidi şimdi geriye dönüp bakalım neler olmuş başlangıçta. Yürop Yüniversalis'te nelel oluyoyy?
Osman'ın Beyliğini seçerek oyuna başladık.



Oyun açılışında hükümdarımızın hangi traitleri aldığını gösteren bir ekran geliyor. Evet tıpkı CK2'de gördüğümüz gibi traitler var burada da. (Hiç CKII oynamadım sallıyorum)



Oyun başı ekonomimiz. Direk kaleleri yıktım, ticari gemi hariç diğerlerini mountball ettim.



"Şimden gerü hiç gimesne divanda, dergahda, bergahda ve dahi her yerde Türk dilinden özge söz söylemeye. (13 Mayıs 1277)"

Sonra Konya'daki Türkleri kurtar diye görev geldi ki bilin bakalım kime karşı? Karamanoğlu Memed Bey  :fpalm:
Tüm Türk dünyasında gavur olarak görülen Osmanlılar Türkleri Karamanoğlu Memed Bey'den kurtaracak ;D Peki ne için? Arapça-Persçe katılmış bozuk Osmanlıcayı öğretmek için mi?

Neyse Eu4'ün bir alternatif tarih oyunu öğrenip tekrardan yolumuza koyuluyoruz ve attık annex'i Karamanoğullarına. Burada ilginç bir şey oldu ben 1 bölge hariç gerisini annexledim o kalan 1 bölge savaştan sonra bana inherit oldu gibi bir şey oldu ve bana geçti beleşten.

Hükümdar sayfamıza gelelim. Osmanlılar oyun başı çok çılgınlar baba-oğul tıpatıp aynı özelliklere sahipler. Ne demişler, hık demiş dağdan gelmiş.




Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1041
  • Musa Kâzım Karabekir(1882-1948)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #11 : 28 Eylül 2015, 21:38:00 »
Takip. Ecdad Reloaded v.  2.0.1 yaz lütfen pls por favor.

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #12 : 28 Eylül 2015, 21:43:11 »
O ne demek?



Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #13 : 28 Eylül 2015, 21:47:08 »
Karamanoğulları M&T'de Türk değildi değil mi XD ?

Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1041
  • Musa Kâzım Karabekir(1882-1948)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #14 : 28 Eylül 2015, 21:49:54 »
O ne demek?

Ecdad Reloaded gibi harikalar ötesi bir hikaye yaz hikayenin diğer adı da Ecdad Reloaded 2.0.1 olsun

Çevrimdışı blackwhist

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 638
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #15 : 28 Eylül 2015, 21:51:11 »
Bu ney layn ;D en iyisi düz oynamak bunu oynamaya kalkarsam pc ateş atar :P

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #16 : 28 Eylül 2015, 21:56:35 »
Karamanoğulları M&T'de Türk değildi değil mi XD ?
Primary kültürü Yörük.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #17 : 28 Eylül 2015, 21:57:43 »
Oldu olacak Taşköprülüleri ayrı kültür yapsınlar :P .

Çevrimdışı Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 5135
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #18 : 28 Eylül 2015, 22:00:04 »
Primary kültürü Yörük.

Hah iyi oldu onu söylediğin, oyunda core olan yerler bir süre sonra asimilasyona uğrayıp Türk kültürü oluyorlar fakat bu sadece kendi kültür grubun içinde mi oluyor yoksa diğer kültür gruplarında da oluyor mu şu an için bilemiyorum. Ama bayağı bir yörük Türk oldu benim oyunda.

Oldu olacak Taşköprülüleri ayrı kültür yapsınlar :P .

Ayrı kültür değil ya onlar da Turko-Byzantine kültür grubundalar.

Bu arada M&T'de Türk teknoloji grubu var, monarch points cap 1600 ve Avrupa'dan sonra ikinci. %110 pahalılık mevcut ve doğulularda bu %115'ler (Genç Slavlar rahatsız :P)
Ayrıca Turko-Byzantine kültür grup var içinde tüm Anadolu (yarısı yörük kültürü), Yunan, Pontus, Arnavutlar ve Bulgarlar var.
« Son Düzenleme: 28 Eylül 2015, 22:01:46 Gönderen: Gregory »



Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1642
    • Profili Görüntüle
Ynt: Osman'ın Beyliği (Meiou & Taxes)
« Yanıtla #19 : 28 Eylül 2015, 22:01:29 »
Bu kadar bölgeye ne gerek var ? Yozgat ve  Tokat ayrı olmasa oyunun akışı mı değişecek ?