Gönderen Konu: [MOD] Zendar Efsanesi v0.1 - Hemen İndirin!  (Okunma sayısı 11683 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CradonWar

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
  • KHAAAN!
    • Profili Görüntüle
    • Bethesda Türk
[MOD] Zendar Efsanesi v0.1 - Hemen İndirin!
« : 16 Temmuz 2015, 15:21:47 »

Crusader Kings II için Türk oyunu Mount&Blade'in Türk Modifkiasyonu

ÇIKTI!

Versiyon 0.1 İndirme Linkleri (15.01.2017)
Steam Atölyesi: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=842474457
ModDB (Müzik Dahil): http://www.moddb.com/mods/the-legend-of-zendar
Mediafire (Müzik Dahil): https://www.mediafire.com/folder/j2ntgmn82v3ir/The_Legend_of_Zendar

Checksum: HPWD
CK2 Versiyonu: 2.6.3

Güncelleme Notları:
(aç/kapa)

PI Forums: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/mod-the-legend-of-zendar-ck2-with-mount-blade.869800/
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2017, 23:06:34 Gönderen: CradonWar »

Çevrimdışı CradonWar

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
  • KHAAAN!
    • Profili Görüntüle
    • Bethesda Türk
Ynt: [MOD] Zendar Efsanesi - Mount&Blade ile CK2
« Yanıtla #1 : 16 Temmuz 2015, 15:22:58 »
Özellikler
  • Avrupa yerine Kalradya adlı alternatif bir dünyada geçen alternatif tarihli bir orta-çağ.
  • Mount&Blade: Warband'de gözüken Kalradya'nın tamamını içeren devasa bir harita.
  • Mount&Blade: Warband'den temel alınarak düklük yapılan 180 bölgeden yapılan toplam 765 vilayet.
  • Artık de jure imparatorluklar yok. Kendiniz kurun! Ve ardından tüm Kalradya İmparatorluğu'nu yeniden birleştirebilirsiniz.
  • Klasik Kalradya ülkelerinden yapılan 22 krallık.
  • Kalradya'nın 6 ulusu temel alınarak Kalradya halkları için yapılan 30 kadar genişletilmiş kültür.
  • Kalradya halkları için 40 kadar yeni din. Artık dinsiz Kalradyalı yok!
  • Mount&Blade ve Warband müziklerini içeren yepyeni bir repertuvar!
  • Ve elbette, Zendar'ımız var!

SSS - Sık Sorulan Sorular
Siz kimsiniz?
Biz Mount&Blade serilerinin kökeni olan Türkiye'den, birkaç maceracıdan oluşan güzel bir grubuz.

Mount&Blade ile Crusader Kings II? Neden?
Çünkü politik ve feodal yapı Crusader Kings II'ye tam oturuyor. Ne zaman Mount&Blade oynasam, harita bazlı bir strateji oyununda oynamayı gerçekten çok istiyorum. Ve tabii ki, Bannerlord'u da istiyorum. Yani... kim istemez ki :D?

Bir çıkış tarihi var mı?
[INDENT]
Hayır, tam olarak yok. Aslında erkenden bir alpha veya açık beta yayınlamak istiyoruz. Tonla şey yaptık fakat hala yapmamız gereken çok şey var.

Yapımcılar
Modun geliştirmesi başladığından beri bizimle çalışan, tasarım ve müzikleri yapanların listesi.

Kurucu & Proje Lideri
Savaş C. Coruh
adlı CradonWar

Kodlar
Savaş C. Coruh
- Tarih, Genel Eklemeler, İngilizce Lokalizasyon
Esen N. Akpınar adlı RuneeShoc - Genel Eklemeler, İngilizce Lokalizasyon
Gustavo Oliveira adlı Magnus Helvetti - Tarih
Tanner Flick adlı tsf4 - Tarih, Genel Eklemeler
Aleksa Krivošija adlı SBolshevik - Tarih, Genel Eklemeler

Grafik ve Tasarım
Savaş C. Coruh
- Resimler, Tasarımlar
Mert Gültekin adlı BlackOtto - Harita
Tomi Mäkelä adlı Chlodio - Harita, Genel Eklemeler

Müzikler
Savaş C. Coruh
- Mount&Blade Müzikleri

Testerlar
Alper Öcal
adlı r.alper

Çeviri
Zafer K. Coruh
adlı CrusonVictor

Teşekkürler
Deniz Kocatürk
adlı Wolfaust - Haritanın İlk Denemeleri
Altay Göktan adlı 8bit - Haritanın İlk Denemeleri

cRPG Mod Takımı - Kalradya İçin Strategus Haritası
Korbah - Bayrak Şablonları İçin Kaynak

Bütün bu modu yapmamıza olanak veren takıma özel olarak teşekkürler: TaleWorlds Entertainment

Bize bir noktada katkısı veya yardımı bulunan birilerini atladıysak, bizi bilgilendirin ve sizi de listeye ekleyelim.
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2016, 21:55:59 Gönderen: CradonWar »


Çevrimdışı ahmetnudu

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Zendar Efsanesi - Mount&Blade ile CK2
« Yanıtla #3 : 16 Temmuz 2015, 15:54:05 »
Hayırlı olsun kardeşim, eline sağlık başarılar.

Çevrimdışı CradonWar

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
  • KHAAAN!
    • Profili Görüntüle
    • Bethesda Türk
Ynt: [MOD] Zendar Efsanesi - Mount&Blade ile CK2
« Yanıtla #4 : 16 Temmuz 2015, 15:59:11 »
Teşekkürler, katılmak isteyene kapımız her zaman açık :toff:.

Çevrimdışı CradonWar

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
  • KHAAAN!
    • Profili Görüntüle
    • Bethesda Türk
Geliştirici Günlüğü #1 - Kalradya Haritası

Selamlar!
Bu hafta için Geliştiri Günlüğü yazmaya söz vermiştim fakat şimdiye dek fırsatını bulamadım. Fazla bir şey yok, fakat sizlere haritamızı göstermeye karar verdim. Evet, oyun-içi değil fakat onu da sizler için başka bir günlüğe saklıyoruz. Ve işte büyük sürpriz. Sizler için Kalradya'nın boyanabilir haritalarımız var! Crusader Kings II Haritaları kaynağı için Meneth'e teşekkürler.

Warband Tarafları (De Jure Değil!):


Tam 765 vilayet, 35 deniz bölgesi, 7/23 nehir, 2 göl ve 5 boş topraklar var. Toplam rakam şimdilik 830.

Krallık Listesi:

Kalradyalı (1)
  • Kingdom of Zendar (Cumhuriyet)

    Svadyalılar (4)
  • Kingdom of Praven (Feodal)
  • Kingdom of Suno (Feodal)
  • Kingdom of Uxkhal (Feodal)
  • Kingdom of Dhirim (Feodal)

    Rodoklar (3)
  • Republic of Yalen (Tüccar Cumhuriyeti)
  • Republic of Jelkela (Tüccar Cumhuriyeti)
  • Kingdom of Veluca (Feudal)

    Nordlar (3)
  • Kingdom of Sargoth (Kabile)
  • Kingdom of Wercheg (Kabile)
  • Kingdom of Tihr (Kabile)

    Vaegirler (4)
  • Grand Principality of Reyvadin (Feodal)
  • Grand Principality of Curaw (Feodal)
  • Kingdom of Rivacheg (Kabile)
  • Kingdom of Khudan (Kabile)

    Kergitler(4)
  • Khanate of Tulga (Göçebe)
  • Khanate of Ichamur (Göçebe)
  • Khanate of Narra (Göçebe)
  • Sultanate of Halmar (Ikta)

    Sarranidler (4)
  • Sultanate of Shariz (Ikta)
  • Sultanate of Durquba (Ikta)
  • Shahdom of Ahmerrad (Kabile)
  • Kingdom of Bariyye (Feodal)

    Toplam: 22 De Jure Krallık

    Kalradya'nın Boş Haritası:


    İkinci günlük oyun-içi olacak. Ve çok kısa zamanda gelecek! Çalışmamız için daha çok kişiye ihtiyacımız var. Eğer takımımıza katılmak istiyorsanız, haber verin!
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2016, 22:52:06 Gönderen: CradonWar »

Çevrimdışı SteppeWarrior

  • Azab
  • *
  • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Zendar Efsanesi - Mount&Blade ile CK2
« Yanıtla #6 : 27 Nisan 2016, 21:27:01 »
devam ediyormu ?

Çevrimdışı Sultan Ahmet

  • CKII
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 813
  • Victory for Mordor!
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
"Ash nazg durbatulûk Ash nazg gimbatul Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul!"

Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Omparatorluğu

Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.

Çevrimdışı lordhan37

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 82
  • İnsanı Yaşat Ki Devlet Yaşasın.
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Zendar Efsanesi - Mount&Blade ile CK2
« Yanıtla #8 : 30 Mayıs 2016, 23:43:53 »
Devam ediyor mu? Ediyorsa son durum nedir?
« Son Düzenleme: 30 Mayıs 2016, 23:44:53 Gönderen: lordhan37 »

Çevrimdışı weldan

  • Azab
  • *
  • İleti: 12
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Zendar Efsanesi - Mount&Blade ile CK2
« Yanıtla #9 : 30 Temmuz 2016, 12:38:37 »
mod ne zaman hazır olacak acaba

Çevrimdışı ak_gandalf

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 777
    • Profili Görüntüle
Ynt: [MOD] Zendar Efsanesi - Mount&Blade ile CK2
« Yanıtla #10 : 30 Temmuz 2016, 14:04:56 »
mod ne zaman hazır olacak acaba
Hiçbir zaman olmuyacak galiba.

Çevrimdışı CradonWar

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
  • KHAAAN!
    • Profili Görüntüle
    • Bethesda Türk
Geliştirici Günlüğü #2 - Kalradya Hakkında Bir Şeyler

Aslında, gizlice ve duyuru yapmadan halen geliştirme aşamasındayız :P. Ne yazık ki, üniversiteye giriş sınavlarına çalışmam gerekmişti -ve başardım da, olağanüstü bir durum olmazsa İngilizce öğretmenliğine başlayacağım- ki bu da geliştirme sürecini yavaşlatmıştı. An itibari ile mevcut ekimiz Tanner (tsf4) ve kendimden oluşuyor. Ve bu da modun neden hala hazır olmadığının cevabı, henüz.

Geldiğimiz son durumdan bazı örnekler:






Gördüğünüz gibi, pek çok şey hazır. Tek yapmamız gereken haritayı tarihe göre doldurmak, bayraklar ve bazı harita dosyalarını (topology ve world_normal_height) tamamlamak. Çeşitli kontluk/düklük bayrakları ve eksik harita dosyaları olmadan, şu an olduğu şekli ile bir erken beta sürümü yayınlayabiliriz.


Ve ayrıca, Mount & Blade'in yeni oyunu Bannerlord'dan olan, gelecekteki versiyon 2 haritamızdan bahsetmiş miydim :D?

Sınava hazırlanırken göstermiş olduğu yoğun çalışmadan ötürü, en iyi takım üyemiz Tanner Flick (tsf4) için buradan da ayrıca teşekkür ediyorum. Bu mod o olmadan mümkün olmazdı.
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2016, 18:22:49 Gönderen: CradonWar »

Çevrimdışı Sultan Ahmet

  • CKII
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 813
  • Victory for Mordor!
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Heyecanla bekliyorum. Bu arada Zendar neresi Warband'da olmadığından eminim.



Edit:Bir soru Kergitler neden moğol türk değil de?
« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2016, 12:51:29 Gönderen: Sultan Ahmet »
"Ash nazg durbatulûk Ash nazg gimbatul Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul!"

Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Omparatorluğu

Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.

Çevrimdışı FatihTr

  • HOI4
  • Bölüm Moderatörü
  • *
  • İleti: 786
  • Hearts of Iron IV - Bölüm Moderatörü
    • Profili Görüntüle
Takipteyim. Böyle modcularımızın teşvik edilmesi lazım arkadaşlar. Bu modu bekleyen çok arkadaşımız vardır. Güzel bir yorum bu arkadaşları teşvik edebilir.
Avrupada kurulacak bir birlik hiçbir zaman Amerika'nın rakibi olamayacaktır. Çünkü Avrupa halklarının birbirlerine olan tarihsel düşmanlıkları Avrupa Birliği'nin karar alma mekanizmalarını olumsuz yönde etkileyecektir.
-Adolf Hitler-


Çevrimdışı Altheir33

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 722
  • İslamdır bizi abâd eden, belki de sultan eden.
    • Profili Görüntüle
Herhangi bir türk devleti olacak mı?
Fantezi istiyorum  :D Not: Bu mesajı alıp imzasına koyanın taa.. yapmayın lütfen.
Eşcinsellik deme bana :) . Herşeyi anlarım da bir insan niye dedesiyle aşk yaşar :D

Çevrimdışı CradonWar

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
  • KHAAAN!
    • Profili Görüntüle
    • Bethesda Türk
Heyecanla bekliyorum. Bu arada Zendar neresi Warband'da olmadığından eminim.

Edit:Bir soru Kergitler neden moğol türk değil de?
Zendar Şehri, ilk Mount & Blade oyununun (eski adıyla Warrider) 0.950 versiyonuna kadar Vaegir ve Nord krallıkları arasındaki bir tarafsız bölgeydi.

İkinci soruyu ise TaleWorlds'ten Armağan Bey'e iletmek gerekir :D. Bkz:
(aç/kapa)

Ancak, Kergit kültür grubunu kendi arasında çeşitlendirdik ve Moğol portrelerine sahip olanlar doğudaki yönetici sınıfında olan Nomad kültürü ve Bannerlord'daki Khuzaitler. Kuzeydeki Ergenek ve Bozkirian (Bozkır Haydutları) kültürleri Kuman portrelerine, batıdaki Najar ve Tarkhan kültürleri ise Oğuz portrelerine sahip.

Takipteyim. Böyle modcularımızın teşvik edilmesi lazım arkadaşlar. Bu modu bekleyen çok arkadaşımız vardır. Güzel bir yorum bu arkadaşları teşvik edebilir.
Teşekkürler :D. Ne yazık ki Türk forumlarında, resmi İngilizce forumda olduğu kadar ilgi görmüyor. Tam tersi, Türklerin daha çok ilgi göstermesi gerekirdi, ilginç... Ayrıca, teşvikin yanı sıra, modlama hakkında az çok bilgi sahibi olan arkadaşların ekibe katılımı bizim için en büyük destek olur.

Herhangi bir türk devleti olacak mı?
Mount & Blade serisinde olduğu kadar, yani cevap: hayır! Türk kültürüne ait izler taşıyan Kergit kültür grubu ve devletleri (kimisi göçebe ve pagan, kimisi yerleşik ve Müslüman) olacak.

Çevrimdışı CradonWar

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
  • KHAAAN!
    • Profili Görüntüle
    • Bethesda Türk
Geliştirici Günlüğü #3 - Bölüm I: Kergit Hanlığı

The Legend of Zendar'ın bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu üçüncü günlük ile birlikte, her biri Kalradya'nın bir başka ulusu ile ilgili olacak 6 bölümlük bir dizi günlükler serisine başlıyoruz. Düzenli aralıklarla olmasa da, haftada iki-üç günlük çıkarmayı hedefliyoruz. Kalradya'nın bütün ulusları ile ilgili günlükler serimiz tamamlandığında, ortaya çıkabilecek hataları test edip düzelterek ve yeni özellikler ekleyerek, beta sürümünü çıkartacağız. Şu anda, ekip içerisinde 0.0.5 sürümündeyiz ve günlüğümüz de önceki 0.0.4'ten bu yana gelinen noktayı konu alıyor: Kergit Hanlığı! Modun genel hatları dışında, her bir ulus için versiyon artacak. v0.1.0'a geldiğimizde ise, açık beta yayınlanacak.

İlk olarak modun gidişatını önemli ölçüde değiştirecek bir karar açıklamak istiyorum. Modun tanıtımında olduğu gibi, Bannerlord ve Warband arasındaki bir tarih olan "Warrider" senaryosunu askıya aldık. Bunun yerine, 23 Mart 1257 tarihli Warband senaryosundan başlamayı uygun gördük. Bunun sebebi ise, Mount & Blade serisinin gelecek yeni oyunu olan Mount & Blade II: Bannerlord'un, Warband'den 200 sene öncesinde geçecek olması. Biz de, Warrider gibi ara senaryoları eklemeden önce, sondan başa doğru gideceğiz. v0.1.0 yani açık beta yayınladığımız zaman yalnızca Warband senaryosu seçilip oynanabilir olacak. Gelecek büyük güncellemeler ile yavaş yavaş 1060 yılında geçecek Bannerlord senaryosuna yaklaşacağız.

Şimdi sizlere, mevcut Kergit Hanlığı haritalarını göstermek istiyorum:
Not: Kergit dışındaki uluslar v0.0.5 itibariyle hazır değildir. Ancak hepsinin karakterleri, hanedanları, kültür ve dinleri ile ön hazırlığı çoktan tamamlandı. Karakter özellikleri (trait) ve portreleri ise rastgele oluşturuyor. Gelecek versiyonlarda onları da Warband'dekine benzeteceğiz.


İlk bakışta mor ve devasa bir Kergit Hanlığı görüyorsunuz. Fakat biraz dikkat edince, aslında bir bütün olmadığını söyleyebiliriz. Eğer bütün Kergit Hanlığı'nı tek bir bağımsız devlet halinde yapsaydık, gerçekten dengesiz ve sade bir oyun çıkardı. Bunun yerine, işleri biraz daha ilginçleştirdik.


Bu görüntüde ise Sancar Han'ın derebeylerinden Ichamur beyi Tonju Noyan'ın birincil ünvanı ile derebey haritasında kapsadığı sınırları parlatılmış ve net bir şekilde görebiliyoruz. CK2'nin kendisinde bulunan haraca bağlı devlet (tributary) sistemini, Warband'deki şehir sahibi beyler için kullandık. Warband'deki her bir "Şehir" için civardaki "Kale" ve "Köyleri" düklük seviyesinde kapsayan krallıklarımız mevcut. Bu da Kergit Hanlığı (İmparatorluk) içerisinde Ichamur, Narra ve Halmar krallıkları olduğu anlamına geliyor ve de jure Krallık haritasını da aşağıdan görebilirsiniz:


De jure olarak imparatorluk seviyesindeki Kergit Hanlığı'na bağlı olan bu krallıklar, Warband senaryosunda Kergit gibi fakat "titular" olarak imparatorluk seviyesindeler. Halmar hariç, onu yine "titular" olarak ve Sancar Han'a haraçla (tributary) bağlı fakat krallık seviyesinde yaptık. Bunun nedeni ise Ichamur ve Narra, Göçebe (Nomad) yönetiminde ve kendilerine bağlı Klanlar (Krallık) olması, fakat Halmar yerleşik ve Ikta sistemi ile Kergitler'e bağlı. Ve bütün bunlar kabile (tribe) ünvanına sahip. Yani aynı seviyede bir de jure ünvan aldıklarında mevcut olan haraç (tributary) ünvanı kalıcı şekilde yok olacak. Halmar beyini Kergit'e bağlayan tek şey aynı imparatorluk sınırlarında ve aynı kültür grubunda bulunması. Fakat dinleri pek çok Kergit beyinden farklı olarak, Sünni Müslümanlar.




Kalradya'da tıpkı gerçek dünyada (CK2 Avrupası) olduğu gibi Müslüman, Hristiyan, Zerdüşt, Musevi ve doğrudan olmasa da Aztek ile Hint dinleri mevcut. Müslümanlar her zamanki gibi Sünni ve Şii olarak iki büyük kola ayrılmışken, Kalradya'ya has bazı mezhepler de mevcut. Aynı şey diğer din grupları için de geçerli. Kalradya'da Hristiyanlık ise biraz daha farklı. Katolik kilisesi ve Roma'daki Papa, Kalradya'da mevcut değil. Onun yerine, Doğu Svadya ve Ön Vaegir'deki klasik Ortodoks kilisesi haricinde, en yaygın din Kalradik (Calradic) kilisesi ve ruhani lideri olan Suno Şehri'ndeki Kalradik Papa. Tabii bunlar gelecek günlüklerin konusu. Kergit Hanlığı ise genel olarak Tengrizm'in Kalradya versiyonu olan Bozkır İnancı (Steppe Pantheon) mensubu. Warband senaryosunda Halmar ve Narra'nın bir kısmı Sünni iken, Halmar'a bağlı Unuzdaq'ta Hristiyan ve Müslümanlar arasındaki baskıdan kurtulmaya çalışan, tıpkı Hazarlar'da olduğu gibi Musevilik yaygın. Doğuda, Sarranid sınırındaki Asugan Kalesi taraflarında ise ufak bir Nasturi topluluğu görülmekte.




Kergit kültürü ise daha önceki günlükler ve iletiler yolu ile belirttiğimiz gibi kendi arasında çeşitlendirilmiş durumda. Bu diğer uluslar için de geçerli. Kergit Hanlığı genelde göçebe ulusların bütünlüğünden oluşması sebebiyle, hemen hemen her bir de jure krallık sınırını belirleyen farklı kültürler bulunuyor. Yönetim sınıfını oluşturan Nomadic (Moğol Portresi) kültürünün yanı sıra, kuzeyde Ichamur taraflarında Ergenekon destanından esinlenilmiş Ergenek (Kuman Portresi) kültürü ve Warband'den hatırladığımız ufak bir Bozkırlı (Bozkirian, Kuman Portresi) haydutları mevcut. Batıya yaklaştığımızda ise Narra'da bizleri Kahpe Bizans filmindeki Nacaroğulları olarak tanıdığımız kurgusal Najar (Oğuz Portresi) kültürü selamlıyor. Najarlar henüz göçebe kültür ve pagan dinine sahip olsa da, yerleşik hayatı tercih edecek Sünni nesil gümbür gümbür geliyor! Daha batıda, Halmar'da ise gelecek versiyonlarda Sarranid Sultanlığı'nın içlerine kadar uzanacak olan ve orijinal Türk kültüründen esinlenilmiş Tarkhan (Oğuz Portresi) kültürü karşımıza çıkıyor. Musevi Tarkhan beyi de tam olarak burada bulunuyor.


Halmar demişken, yine Warband'den hatırladığımız ve söylentiye göre Janakir Han'ın ölümüyle Kergit Hanlığı'nın iki eş parçayla Sancar ve Dustum arasında paylaştırılması gerektiğini fakat Sancar'ın herkesi kandırdığını savunan Dustum Han burada, Halmar'da bulunuyor. Halmar'da olma sebebi tamamiyle işleri kızıştırmak. Söylediğim gibi, Halmar dediğimiz Kergitler arasındaki yerleşik hayata sahip tek bölge. Bu nedenle, diğerlerinden daha güçlüler, fakat derebey ve toprak sayısı olarak eksikler. Halmar diğerlerine nazaran, Dustum Han'ın hakkını kullanarak bütün Kergitler'e karşı koyabilecek tek seçenek. Yine de sayı üstünlüğünden dolayı yenilmeleri işten bile değil. Elbette Narra veya Ichamur arasında Halmar tarafına geçebilecek beyler de çıkabilir.


Kergit Hanlığı hakkında söylenebilecek son birkaç şey varsa, bunlardan en önemlisi derebey sistemidir. Ichamur ve Narra'nın tıpkı Tulga'daki Sancar Han gibi bağımsız ve imparatorluk seviyesinde olduğunu, fakat titular olup haraç (tributary) ile bağımlı olduğunu söylemiştik. Buna ilave olarak, Ichamur'daki Tonju bey Han olarak sıfatlandırılmıyor. Kendisi, Warband'deki Floris Mod Pack'in de kullandığı "Genişletilmiş Soylu Ünvanı" sisteminin rütbelerden Wang olarak sıfatlandırılıyor. Bu sayede haraca bağlı üç büyük bey hem diğer küçük beylerden hem de Sancar Han'dan statü olarak ayrılıyor. Krallık seviyesindeki göçebe Klan beyleri ise, isim olarak düklük seviyesindeki Noyan ünvanına sahip. Eğer kontluk seviyesinde bir derebeyiniz olursa Darga, baronluk seviyesinde ise Taishi ünvanlarına sahip olacaklar.


Klan sistemi gurur duyduğumuz bir diğer özelliklerden biri. Hanedanları, haritayı isimlendirmek ve ünvanları bayraklandırmak için kullanıyoruz. Evet yanlış duymadınınız; hangi ulus, kültür, din veya statüye sahip olursanız olun, sahip olduğunuz birincil ünvan her zaman hanedan armanıza sahip olacak. Tıpkı Warband'de olduğu gibi! Diğer ünvanlar ise bizim belirlemediğimiz rastgele oluşturulmuş bayraklara sahip olacaklar. Böylelikle hem Warband ile uyumlu hem de çeşitli bir bayrak/hanedan sistemine sahibiz. Fakat ne yazık ki, haritamız da hanedan ismimiz ile isimlendiriliyor. Warband'de soyad ve hanedan bulunmadığı için biz de bunları sahip oldukları topraklara göre isimlendirdik. Ve ortaya çok güzel bir hanedan sistemi çıktı. Kergit hanedanları Klan olarak adlandırılırken, diğer uluslarda bu farklı olacak.

Uzun ama hiç değilse yazmasının eğlenceli olduğunu düşündüğüm güzel bir günlüğün daha sonuna geldik. Gelecek günlüklerimiz de bu kadar uzun olmasa da detaylı ve bol ekran görüntüleri ile tatmin edici olacak. SPOILER ALERT! Gelecek günlük Sarranid Sultanlığı hakkında olacak! Birkaç gün sonra görüşmek dileğiyle.

Çevrimdışı Rapper

  • forever_ducale
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1296
    • Profili Görüntüle
    • İletişim
Kolay gelsin.
 

Çevrimdışı CradonWar

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
  • KHAAAN!
    • Profili Görüntüle
    • Bethesda Türk
Teşekkürler. Keşke Türkler'den de yabancılarda olduğu kadar ilgi görebilseydik :D.

Çevrimdışı Rapper

  • forever_ducale
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1296
    • Profili Görüntüle
    • İletişim
Pek Crusader Kings II oyuncusu yok Türkiye'de bu en büyük etken ikinci olarak ise ilgimizin olmadığı bir şey olsa da emeğe saygı göstermeyi ve onu desteklemeyi bilmiyoruz milletçe.