Gönderen Konu: Runemaster Geliştirici Günlüğü 16-Savaş  (Okunma sayısı 653 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Runemaster Geliştirici Günlüğü 16-Savaş
« : 05 Ağustos 2014, 15:02:44 »

Runemaster'da var olan düzeni korumayı ya da değiştirmeyi seçebileceğini bilmeyen kalmamıştır herhalde. Evet, Runemaster'da önemli seçimler yapmanız gerekiyor ve içlerinden belki de en önemlisi bu seçim. Neyse ki, bu haftaki günlüğümüzde herhangi bir seçim yapmanız gerekmeyecek, çünkü neyi seçerseniz seçin bir şekilde savaşmak zorunda kalacaksınız.

Runemaster'daki savaşlarda kahramanınız Dünya Haritasından düşmanlarınızla çatışacağınız Savaş Haritasına geçer. Ruenmaser'daki savaşlar petek halinde düzenlenmiş sıra tabanlı taktiksel çarpışmalardan oluşur ve bu haritalarda yer şekillerinin ve yüksekliği kendi yararına kullananlar savaşı kazanır. Kahramanınız savaşlar sırasında ordunuzu bizzat yönetir ve savaş alanında ayrı bir birim olarak karşımıza çıkar. İşte bu günlükte size oyunumuzdaki savaşlardan ve bu savaşlardaki temel etkenlerden biraz bahsedeceğim. Yalnız unutmamanız gereken bir nokta var; oyunumuz hala Alfa döneminde ve büyük ihtimalle bitene kadar çok büyük değişikliklere uğrayacak.

Hareket ve Eylemler
Savaşta birimler önce hareket edip sonra bir eylemde bulunabilir. Herhangi bir eylemde bulunmak o birim için turun bittiği anlamına gelir. Düşmana saldırmak ve çeşitli yetenekleri kullanmak birer eylem kabul edilir, ve herhangi bir eylemde bulunduktan sonra o birimi tekrar hareket ettiremezsiniz.

Görüş Alanı
Düşmanlara saldırmak ve çoğu yeteneği kullanmak için biriminizin o düşmanı ya da yeteneği kullanacağı bölgeyi görebilmesi gerekir. Dost birimler görüş alanını kapatmaz ama düşman birimleri kapatır. Yani menzilli birimleriniz zırhlı birliklerin arkasına saklanıp düşmana zarar görmeden mızrak fırlatabilirler ama aynı şekilde kendi zırhlı birliklerinin arkasında saklanan düşman mızrak fırlatıcılarına saldıramazlar. Ayrıca çoğu savaş alanında büyükçe kayalar, çadırlar, ya da kuleler gibi daha büyük binalar bazı yerlerde görüş alanını kapatıp doğal darboğazlar oluşturabilirler. Bütün bunların yanında Rünustaları'nın "Kapatma Rünü" gibi bazı yetenekleri de savaş alanında yapay geçitler oluşturmak ya da düşmanları engellemek için kullanılabilir

Denetim Altındaki Bölgeler
Herhangi bir birimin etrafındaki bütün petekler, o birimin denetimi altında sayılır ve bu bölgelere giren bütün düşmanlar o turluk hareketlerini bitirmek zorundadır. Bu bölgelerde hareket etmek mümkün olsa da hareket hızı tur başına 1 petek olduğundan düşman tarafından kesilip biçilmeden bunu başarmak zordur. Bu denetim bölgeleri sayesinde bir grup yakın dövüş birimi aralarında boşluklar kalacak şekilde savaş alanın yayılıp arkalarındaki menzilli birimleri koruyabilirler. Öte yandan, süvari birliklerinin "Hücum" yetenekleri gibi çeşitli yeteneklere sahip olan birimleri denetim altındaki bölgeleri tamamen gözardı edip arka saflara rahatça ulaşabilirler.

Zırh ve Can
Herhangi bir birimin hayatta kalmasını belirleyen temel özellik "Can"dır. Söz konusu birimin canı 0'a ulaşır ya da 0'ın altına düşerse bu birim savaş alanından kaldırılır. Ayrıca çoğu birim bir miktar zırha da sahiptir. Bu zırhı delmek için normal zararın yanında "Delici" zarar da veren saldırılar kullanmak gerekir. Zırhlı birimler zırhlarını tamamen kaybetmedikleri sürece canları azaltılamaz, ama zırhı tamamen delen saldırı zırhın yanında saldırı değerinin yarısı kadar canı da azaltır. Bazı birimler normal, bazılarıysa zırh delici saldırılara sahip olduklarından dolayı bu birimleri birlikte kullanmak sizi başarıya taşıyacaktır.

Dehşet ve Düzen
Düşmana normal bir şekilde zarar vermenin yanında çoğu saldırı düşmanı dehşete de düşürür. Dehşet düşmanda zaman içerisinde birikir ve dehşeti arttıran her saldırı sonucunda dehşete eklenen rastgele bir sayıyla birlikte oluşturulan toplam dehşet düşmanın düzen özelliğiyle karşılaştırılır. Eğer toplam dehşet düzenden fazlaysa, düşman korkup kaçar ve 2 tur boyunca kullanılamaz hale gelir. Yine de her birim, her tur toplam dehşetinin bir kısmını kaybettiği için dehşeti kontrol altında tutmak çok büyük bir sıkıntı yaratmayacaktır. Son olarak, zırhlı birimler yapılan saldırılar sadece zırhlarını etkilediği sürece dehşete düşmezler ama zırhı tamamen es geçip bu birimleri doğrudan dehşete düşüren yetenekler de mevcuttur.

Yüksekten Saldırmak
Runemaster'da yükseklik farkını kullanmak savaşların önemli bir parçasıdır. Şöyle ki, kendisinden alçaktaki bir birim tarafından saldırıya uğrayan birimler bu saldırıdan %25 daha az zarar görür. Kendisinden alçaktaki bir birime saldıran birimler ise bu saldırılarında karşılarındaki birimi daha fazla dehşete düşürüp korkup kaçmasını kolaylaştırırlar.

Bugünkü Geliştirici Günlüğümüzü burada bitiriyoruz, ama gelecek haftalardan birinde savaşın detaylarını ve çeşitli ırkların savaştaki farklılıklarını size anlatmak için geri geleceğim.

Ek olarak, İnsanlar vs. Tiröller:

Çevrimdışı Miltiades

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3134
  • Miltiades
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlüğü 16-Savaş
« Yanıtla #1 : 05 Ağustos 2014, 16:23:20 »
Bir sen vur bir de ben vurayım tarzı oyunlar genelde sıkıcı gelmiştir bana.

Çevrimdışı Görkem Han

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 95
  • North Remembers
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlüğü 16-Savaş
« Yanıtla #2 : 06 Ağustos 2014, 15:32:24 »
Bir sen vur bir de ben vurayım tarzı oyunlar genelde sıkıcı gelmiştir bana.
+1
Steam:King in the North
Origin:grk213
Uplay:grk213
Rockstar:gorkem213

Çevrimdışı Paradoxy

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 583
  • EuIV
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlüğü 16-Savaş
« Yanıtla #3 : 07 Ağustos 2014, 00:39:37 »
Tutmayacak bence bu oyun.