Gönderen Konu: Runemaster Geliştirici Günlükleri  (Okunma sayısı 2815 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Runemaster Geliştirici Günlükleri
« : 10 Şubat 2014, 19:31:41 »
RUNEMASTER GELİŞTİRİCİ GÜNLÜKLERİ

#1 Geliştirici Günlüğü : Görüşümüz (Tirollü.Doruk çevirisi)
#1 Geliştirici Günlüğü : Görüşümüz (Nogrod çevirisi)
#2 Geliştirici Günlüğü : Runemaster'ın Sanatı ve Arkaplanı
#3 Geliştirici Günlüğü : Ana Hikaye
#4 Geliştirici Günlüğü : Kişisel özellikler
#5 Geliştirici Günlüğü : Savas Özellikleri
#6 Geliştirici Günlüğü : Dünya Haritası ve Keşif
#7 Geliştirici Günlüğü : Değişim ve Denge
#8 Geliştirici Günlüğü : Temel Görev Mekanikleri
#9 Geliştirici Günlüğü :  Eşyalar ve Yağmalayabileceğiniz Her Şey
#10 Geliştirici Günlüğü :  Yetenek Ağaçları & Yetenekler
#11 Geliştirici Günlüğü :  Skald
#12 Geliştirici Günlüğü :  Öfkeci
#13 Geliştirici Günlüğü :  Rün Ustası
#14 Geliştirici Günlüğü :  Ordular ve Bayraklar
#15 Geliştirici Günlüğü :  İtibar & Asker Toplama Yolları
#16 Geliştirici Günlüğü :  Savaş
#17 Geliştirici Günlüğü : Geliştirilebilir Birimler ve Yetenekler
#18 Geliştirici Günlüğü : Midgard
#19 Geliştirici Günlüğü : İnsanlar
#20 Geliştirici Günlüğü : Jotunheim
#21 Geliştirici Günlüğü : Devler
#22 Geliştirici Günlüğü : Tiröller
23. Geliştirici Günlüğü Bazı Nedenlerden Dolayı Eklenmemiştir.
#24 Geliştirici Günlüğü: Svartalfheim
24. Geliştirici Günlüğü Bazı Nedenlerden Dolayı Eklenmemiştir.
25. Geliştirici Günlüğü Bazı Nedenlerden Dolayı Eklenmemiştir.
26. Geliştirici Günlüğü Bazı Nedenlerden Dolayı Eklenmemiştir.
#27 Geliştirici Günlüğü
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2014, 16:48:52 Gönderen: Hasan.Macit »

Çevrimdışı TheDoctor

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3422
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #1 : 10 Şubat 2014, 20:01:43 »
Resim görünmüyor.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #2 : 10 Şubat 2014, 20:08:04 »
Şimdi görünüyor mu?

Çevrimdışı cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1526
  • Jildirim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #3 : 07 Mart 2014, 15:23:33 »
17.02.2014
(aç/kapa)

24.02.2014
(aç/kapa)

03.03.2014
(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 07 Mart 2014, 15:28:32 Gönderen: cemoooo »
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1526
  • Jildirim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri #5 The Combat Attributes
« Yanıtla #4 : 11 Mart 2014, 12:22:46 »
Welcome to developer diary 5 for Runemaster where we focus on combat attributes! As you should know by now, Runemaster will focus on your hero in the quests and on the main map - but when the battle starts, your hero will be moved from the world map and into a battlefield when you encounter enemies. The battles of Runemaster will be turn-based, tactical battles based on a hex grid system. There your Hero joins his/her army and take active part in combat as a unit on the battlefield. And there are several combat attributes that govern how well the character performs during combat.

There will absolutely be more dev diaries describing the combat system later, but for now we’ll give you a quick overview of the combat attributes that all units have:
Health
Armor
Melee damage
Melee piercing
Ranged damage
Ranged piercing
Range
Magic damage
Magic resistance
Terror
Discipline
Movement speed
Health controls how much damage a unit can take before being removed from the combat.
Armor is used to prevent damage and piercing removes armor. Ranged units are usually weak in melee.
Magic damage is used to control the effects of a lot of aggressive magical abilities and magic resistance protects against magic damage. Discipline makes units hold their ground longer before breaking and falling back on the battlefield and terror makes units break faster.

The system is built such that we can create different rock-paper-scissor scenarios where some units (such as units with high armor) are best countered with other types of units (units with high piercing).

Modders should be happy to know that traits and attributes are fully scriptable and there’s no limitation in the number and types of attributes. There are triggers and effects that manipulate attributes and traits that can be used to control quests and dialog.

So, that was a teaser on the combat attributes for your hero and units. We will definitely delve more in this subject further along the development, rest assure! Talk more next week. :)



Bonus teaser: Concept art for the Human city
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1526
  • Jildirim
    • Profili Görüntüle

An early concept of a Troll in his prime years.

Hi everyone!
 
Welcome to the 6th developer diary for Runemaster. Today we’re going to tell you more about exploring the worlds in the game. Details on each of the different worlds will come in future dev diaries, so today we’ll just focus on how the world is generated and how you explore it within the game.

Procedural Worlds
We’ve said before that our worlds are procedurally generated, but what does that mean?
Initially, we made a procedural landscape made of mountains, plains, highlands and ocean, and we simulated rainfall and placed rivers, swamps forests and arid areas accordingly. Cities, bandit camps, iron mines, farms and other locations were placed based on factors like the availability of fresh water, proximity to the ocean,  presence of mountain passes and more. The result was cool, and it could have looked good if it wasn’t done with programmer art and random assets from CK2, but didn't work for the game we wanted to make. We’re making a role-playing game, not a grand strategy game, and while we had some control over the gameplay aspects of this world, we didn't have enough.

It wasn't an easy decision, but, as the saying goes, sometimes you have to kill your darlings, be it in writing literature or making software.

Back to the drawing board
So making a “realistic” world wouldn't give us the world we thought we needed, but what did we really need? What are the design goals of a Runemaster world? First of all, we needed a world that would support our quests, especially our main quest line. This means one that is plausible, that works with the quest arcs and that has the right sizes and distances to have the quests make sense. Secondly we wanted to be able to create memorable locations that allowed for exploration - we want the worlds to vary because that’s important for replayability but each playthrough has to create something meaningful in regards to the setting. And thirdly, we wanted to be able to control the flow of the game in some way. The world generation needed to be consistent in creating the worlds we wanted. Every player needs to get a world that gives a great gaming experience!

The current system starts out with a graph of different regions. That graph is scripted and selected specifically for each world depending on what race you play. A Human and a Troll starting in Midgard will find different versions of Midgard. The graph contains a lot of variations that can differ for each play-through so you won’t get the same regions in every game, but race selection will be a major variable in what is generated.

Once the graph is set, we place the regions generated by the graph into the world and make sure they’re connected to each other. This process has a high level of randomness, so the world will be different even starting from the same graph. Then, each region lays out its content, such as cities, NPCs, guard units, Runestones or large glowing crystals. A region can create a natural harbor and build a fishing village inside it or raise a mountain and place an hermit Troll on top of it.

Exploration
At the start, the world is unknown to you and there’s only one way to unveil its secrets. You have to travel the lands and meet its inhabitants, see its monuments and plunder its riches (if your character fancies riches, that is). Some places are connected by roads and others you have to reach by moving through forests, spiky rocks or along the shore of a poisoned lake. Every player will have to do some exploring, even if it just means going wherever the quests tell you to go, but if you find exploration interesting, there will be areas that are more hidden and off the beaten path of the main quest. Here you will find side quests, lore, loot or just an unexpected encounter. This will be especially true for the worlds in which you didn't start your journey and you’ll choose which you’ll delve deeper into. 

As an explorer you have to be on your watch, though, as areas have different levels of difficulty. If you walk too deep into the forest, the hostiles you encounter might be too difficult for you. We feel that this is an important part of exploring as it gives you choice. If you run into a band of high level Lightelfs, do you turn back, find a way around or are you good enough of a tactician to take them on even if the odds are stacked against you? It also means that you can come back later to fight your way through something that felt like an impassable wall when you and your army were weaker.

Modding
The region graph and the individual regions are all scripted and moddable. As a modder you’ll be able to control most parts of the world generation and configure how the different regions look and function.


Now you have a brief introduction to how we build our world! Stay tuned for more Runemaster information next week.
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı Snykdel

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2306
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #6 : 24 Mart 2014, 18:15:58 »
(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2014, 21:27:00 Gönderen: Snykdel »

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #7 : 13 Mayıs 2014, 19:48:07 »
1. Runemaster Geliştirici Günlüğü-Görüşümüz
Yeni RYO(Rol Yapma Oyunu)'miz Runemaster'ın ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Ben Johan Andersson, Paradox'un Stüdyo Yöneticisiyim ve size bu oyunu tanıtıp, hakkında haftalık bilgi verecek olmaktan mutluluk ve gurur duyuyorum.

Neden Bir RYO Üretiyoruz?
Çocukluğumda Commodore 64 bilgisayarımda kendi oyunlarımı yapmışlığım vardır. Pek çok değişik oyun üretmiştim ve arkadaşlarımla birlikte bu oyunları oynayarak çok eğlenmiştik. Her zaman Genel Strateji(ç.n. Grand Strategy/CK2, EU4 vb. Paradox oyunları.) türünden oyunlar ve harika bir RYO yapmak istemişimdir. Şimdi, yirmi yıl boyunca oyun yapma işinde çalıştıktan sonra gönül rahatlığıyla birkaç tane güzel strateji oyunu ürettiğimi söyleyebilirim.
Oysa güzel bir RYO yapmak nasip olmadı, ve inanıyorum ki Runemaster bu güzel RYO olacak!

Bazılarınızın bildiği gibi, Paradox olarak işe Target Games'in bilgisayar oyunları üreten kanadı olarak başladık. O dönemde Target Games kağıt & kalemle oynanan eski usul rol yapma oyunları üretmekle meşguldü ve aramızda hala o günlerden kalma kişiler var.

PDS olarak sadece bir grup strateji oyunu tutkunu değiliz. Aynı zamanda RYOlara da aşığız. Öyle ki, World of Warcraft'taki birliğimiz sayesinde yıllar boyunca aşırı eğlendik ve ne zaman yeni bir Bioware ya da Bethesda Rol Yapma oyunu çıksa yemekte bu oyun hakkında dedikodu yapacağımızdan emin olabilirsiniz! Bütün bunlar bir araya gelince, takımımızın konudaki engin deneyimlerini rüyalarını gerçekleştirmek için kullanma konusunda ne kadar heyecanlı olduklarını görebilirsiniz.

Görüşümüz ve Hedefimiz!
Peki, Runemasterla neler yapmak istiyoruz?
- Taktiksel unsurlar barındıran ve her defasında yepyeni bir destan yazabileceğiniz gerçekten de yeniden oynanabilen bir RYO yapmak istiyoruz.
-Altı harika Nors Diyarı'nı keşfedip, kendi Viking Destanı'nızı yazabilmenizi istiyoruz.
-Paradox'tan beklediğiniz gibi zevkli bir oyun üretmek istiyoruz.

Runemaster'ı Özel Kılacak Olan Nedir?
Oyunumuzun üç temel özelliğe sahip olmasını istiyoruz:
İlk olarak, Nors Efsaneleri'nden esinlenilmiş 6 zengin Dünya'nın keşfi. Her Dünya rastgele üretileceği için bu özellik başladığınız her oyunun kendine özgü olmasını sağlayacaktır.
İkincisi, Taktiksel Savaş sistemimiz. Yükseklik ve Arazi Özellikleri, değişik birim çeşitleri ve değişik seçenekler sayesinde size harika bir savaş zevki tattıracağız.
Son olarak, değişken hikayeler dediğimiz sistemin yepyeni özelliklerini ortaya çıkartacağız. Yaptığınız seçimler, çıktığınız yolculukları doğrudan doğruya etkileyecektir.

Haftaya, Runemaster'ın sanatı ve mitolojisi hakkında konuşacağız!

DİPNOT: Runemaster Tanıtımını kaçıranlarınız için buraya ekliyorum:
http://www.youtube.com/v/Ctn_X6UYKwc&fs=1&wmode=transparent


Runemaster'daki Irklar. Soldan sağa Cüceler, İnsanlar, Elfler(Ak ve Kara), Tiroller ve Devler.
(aç/kapa)

Resimdeki tarihe dikkat, oyunun 2 yıldan uzun bir süredir geliştirilmekte olduğunu gösteriyor.

Çevrimdışı cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1526
  • Jildirim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #8 : 28 Mayıs 2014, 15:37:34 »
Epey geliştirici günlüğü birikmiş takip için plazadaki arşiv konusunun linki:
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?756561-Runemaster-Developer-Diary-Archive

En son yayınlanan iki geliştirici günlüğünden görüntüler:

Tıkla büyür.


Tıkla büyür.
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2014, 15:38:19 Gönderen: cemoooo »
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı Nyderrath

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #9 : 28 Mayıs 2014, 16:15:43 »
Torçlaytımsı bir oyun olacak sanırım.
You feel the shaking of the ground,
a billion candles burn around.
Is it your birthday?

Çevrimdışı Snykdel

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2306
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #10 : 02 Haziran 2014, 21:25:27 »
(aç/kapa)

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 363
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #11 : 02 Haziran 2014, 21:42:58 »
(aç/kapa)

Çevirmeyi denerim.



Düzenleme: Profesyonel bir arkadaşımla çevirmeye başladım ama ne zaman atarım bilmiyorum.
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2014, 21:49:46 Gönderen: CrypeNeuron »

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 363
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #12 : 03 Haziran 2014, 18:25:30 »
Buyrun 2 kere kontrol ettim hata olduğunu sanmıyorum, umarım beğenirsiniz...

(aç/kapa)

Çevrimdışı TheDoctor

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3422
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #13 : 03 Haziran 2014, 18:27:27 »
Daha pre-alpha ama genede bir şey olacağı yok bu oyundan.

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 363
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #14 : 03 Haziran 2014, 18:33:04 »
Bir de genel olarak sormak istiyorum 3 mesaj flood olur diye yazmadım. Diğer günlükleri de çevireyim mi?

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Runemaster Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #15 : 03 Haziran 2014, 18:39:57 »
Daha pre-alpha ama genede bir şey olacağı yok bu oyundan.

Konsola da çıkıyor diye mi ;D ?