Gönderen Konu: MEIOU & Taxes [1.19 ile Uyumlu 1.27 Sürümü Çıktı!]  (Okunma sayısı 38258 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4786
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes
« Yanıtla #320 : 25 Nisan 2016, 18:47:25 »
Çok iyi olmuş bu.



Çevrimiçi cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1508
  • A. P. Kutepov
    • Profili Görüntüle
MEIOU & Taxes [Mare Nostrum ile Uyumlu 1.24 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #321 : 29 Nisan 2016, 16:57:00 »

MEIOU and Taxes İndir
v1.24 [1.16 ile uyumlu]
+
(Ekran çözünürlüğü düşük olanlar için Opsiyonel)
+
(TOT harita modu ile oynamak isteyenler için Opsiyonel)
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2016, 17:07:13 Gönderen: cemoooo »
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimiçi cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1508
  • A. P. Kutepov
    • Profili Görüntüle
MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #322 : 17 Mayıs 2016, 20:51:56 »

MEIOU and Taxes İndir
v1.25 [1.17 ile uyumlu]
+
(Ekran çözünürlüğü düşük olanlar için Opsiyonel)
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2016, 20:52:50 Gönderen: cemoooo »
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı Affedilmeyen

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 50
  • Kisi Sevdigi ile Beraberdir.
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #323 : 24 Mayıs 2016, 02:09:02 »
peki neden türkçe yaması tamamlanmadı bu yamanın çok merak ediyorum
Olmak Yada Olmamak..

Çevrimdışı Vezir

  • Prussian İnfantry
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 697
  • Herkes gibi, kendini stratejiye adamış oyuncu.
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #324 : 24 Mayıs 2016, 13:31:13 »
Ayılar gibi kasım kasım kasılıyor valla.
(aç/kapa)

Çevrimiçi cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1508
  • A. P. Kutepov
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #325 : 31 Mayıs 2016, 20:23:53 »
2. Yama
http://www.mediafire.com/download/11eo2tt292awaw9/v1.25.02+Patch.7z

Kod: (Changelog) [Seç]
Patch # 02
AI now centralises or decentralises by decisions, human by policies.
Starting rebels for Byzantium are now further west and slightly smaller.
There is now a seven event chain for Byzantium, Morea and the Serbians around the capture of the Byzantine Pretender in 1357.
Added events to end the colonisation of the Lappmarken provinces.
Some religions have had their modifiers rebalanced to be more attractive (mainly Vajrayana and Gnostic)
Players with the Cossacks DLC will now have Syncretic religions enabled for all pagan religions, but will no longer get access to the Pagan Tolerance system. Pagan countries can now choose to reject their modifiers from their original religion and adopt those of another nearby religion, although with lower tolerance_own and missionary strength. They also tolerate both religions as their own. Players without the Cossacks DLC will still continue to use the Pagan Tolerance system.
The Pagan Tolerance System (now mostly for Confucians) has been rewritten so that, like the Muslim Dhimmi system, it takes into account the percentage of your population that is tolerated rather than the number of religions tolerated.
Some ADM cost sinks have been slightly reduced, including coring and inflation reduction
Inflation is now self-limiting and will reach an equilibrium point at around 2% for every 0.01 yearly increase.
AI cheats involving inflation have been removed, the equilibrium system will prevent insanely high inflation.
Ise Shrine has been moved to Ise from Owari.
Military idea rebalancing.
Increasing/reducing autonomy effects and magnitude reduced.
Fixed an issue with the AI not centralising.
AE rebalanced involving size, distance, and continent. Continent reduction removed, distance reduction effects mildly increased, religion reduction effects mildly increased. Adjusted for paradox weird reversal higher is lower logic on one value.
Stability button now invokes a 10-year cooldown when used. ADM cost of stability increase halved.
Can only decrease autonomy in cored provinces.
Removed interest cheating from AI at normal difficulty.
Reduced values of interest and inflation from difficulty in either direction.
Colonies can no longer gain CE modifiers, though they can transmit it.
Superior weapons and ships triggered modifiers removed.
Bankruptcy effects made more severe, but now also include cost-cutting measures. Should help bankrupt states get back on their feet.
It no longer costs MIL points for Muslim countries to introduce a Devsirme Blood Tax on their Dhimmi subjects.
The effects of the Devsirme Blood Tax and Jizya Poll Tax are now explained within the events that allow Muslims to choose them.
The inflation penalty from the Devsirme Blood tax has been changed to Corruption (which the inflation was originally supposed to represent).
Veiled Criticism of the Church is now more generic so that it fits with a non-Catholic country getting the event
The AI will no longer choose to break with their state religion in favor of a Christian religion that is not part of their core areas/cultures.
Fixed a code typo for flags in the Sikh event chain
The Ghazi raid event now explains better how they work.
Added an event to remove Ghazi that have failed to achieve their aims (usually between 1 and 3 years of arriving). This may not affect existing rebels in saved games.
Ghazi rebels can no longer travel to other provinces.
The AI is now smarter about when to declare war over a province the Ghazi have seized control of.
When forming Italy and Netherlands, only respectively the Italian and Low Countries provinces are removed from the Empire.
Church Influence now has a tooltip explaining how it is calculated.
Rulers can now seize land from the Church even when it is already unhappy, but they will be far more likely to refuse.
Removed a former, outdated hotfix for the Capadocian cultured-provinces.
When forming the Netherlands and chosing to remain in the HRE, won't get the event to force it out later on.
The fortify_province mission now can only be taken once.
Added back a missing trade goods in the Kuba province.
Added Vorondil's Peace of Thorn events.
« Son Düzenleme: 21 Haziran 2016, 23:04:40 Gönderen: cemoooo »
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimiçi cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1508
  • A. P. Kutepov
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #326 : 21 Haziran 2016, 22:59:52 »
5. Yama
http://www.mediafire.com/download/6368unp93md8ku7/v1.25.05+Patch.7z

Kod: (Changelog) [Seç]
Patch # 05
Compatibility with EUIV v1.17.
Added Koramei's East Asian Portraits mod.
Wave of fixes to localisations, for a better Brtitsh English.
Rum CD can no longer be used to sieze Constantinople.
Religious rebels can no longer convert theocracies.
Chokosabe no longer starts animist.
Reworked the AI weight regarding centralisation.
Fixed the rank reduction for true kingdoms.
Added an event chain regarding the Union of Kalmar.
Reduced the autonomy impact of Turkish beyliks.
Church inluence and autonomy effects balanced.
New flags in Central Asia.
Various autonomy modifiers changed to min_authority.
Rus lands in the south incorporated into the White Horde from 1356.
Lithuania now has Permanent claims and WD on provinces that it took within 10 years of game start.
Tweaked trade good development.
Hungary and Bohemia should be more peaceful.
Smolensk made a vassal of Lithuania from 1356.
Split the Yellow Sea and Korea Bay sea provinces to prevent unwanted claim creations.
Split the Red Sea provinces to prevent unwanted claim creations.
Split the Franco-English Channel sea provinces to prevent unwanted claim creations.
Tweaks to the Nubian desert wastelands.
Fife province added in Scotland (recycled province id).
Channel Islands added, as wasteland for gameplay purposes.
Tweaks to the Hungaro-Croatian setup.
Fixed the bug in the junior partner assimilation process.
Centralisation and decentralisation efforts are now policies.
There are now limits to how much some governments can centralise or decentralise.
Added a missing Danish core in Bornholm.
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı hasan1145

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 196
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #327 : 04 Ağustos 2016, 20:28:31 »
Turkceye cevriliyor denmis ciktimi yamasi bu arada imla hatalari icin kusura bakmayin telden yaziyorum

Çevrimiçi Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4786
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #328 : 04 Ağustos 2016, 20:56:14 »
Bildiğim kadarıyla öyle bir çalışma yok nereden duydun?



Çevrimdışı hasan1145

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 196
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #329 : 04 Ağustos 2016, 20:59:01 »
Altta bir konu açılmış ve su yazıyor :

Merhaba. Ben MEIOU and Taxes (www.meiouandtaxes.com)'dan Lukew. Türk topluluğunda böylesine büyük EuIV fan kitlesi olduğunu görmek harika! M&T'yi Türkçeye çevrilmiş olarak hepiniz için yapmaya çalışmayı ve yapmayı isterdim. Ancak ne yazık ki, İngilizce konuşan çoğu insan gibi benim de diğer dillerdeki bilgim berbat. Bu yüzden yardımınıza ihtiyacım var! Eğer yüzlerce satırı İngilizceden Türkçeye çevirmekte yardımcı olmak isteyen varsa lütfen bana bildirsin! Teşekkürler.

Bu projeyi organize etmeye yardımcı olmak için, Türkçe konuşabildiği ve muhtemelen neler olup bittiğini daha iyi kavrayacağından Bersun benimle birlikte projeyi yönetecek. Bu sebeple bir sorunuz olduğunda bana ya da Bersun'a sorunuz.

Bunun işe yaraması için EuIV'ün Türkçe'ye çevrilmesi gibi muazzam bir görevi de üstlenmemiz gerekecek. Bu küçük bir görev değil ve ancak çok sayıda gönüllü ile başarılabilmesi mümkün. Lütfen gelin ve buna bir el atın!

Çevrimiçi Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4786
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #330 : 04 Ağustos 2016, 21:28:51 »
Tarihine bakmadın mı? :) Zamanında her Türkçe yama girişiminde olduğu gibi gaza gelinip başlanılmış ve sonra tamamlanamadan kalmış.



Çevrimdışı hasan1145

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 196
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #331 : 04 Ağustos 2016, 21:49:06 »
afrika neden bu kadar boş bu modda benmi birşeyleri eksik kuruyorum

Çevrimiçi Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4786
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #332 : 05 Ağustos 2016, 14:12:48 »
Doğru olan bu aslında vanilla'daki gibi değil kabile halinde yaşayan bir sürü millet vardı ve çoğu yer çöl zaten. Single Player'da Paradox herkesin her ülke ile oynayabilmesi için biraz OP olarak başlatıyor bu kabileleri.



Çevrimdışı hasan1145

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 196
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #333 : 05 Ağustos 2016, 18:48:56 »
keşke kolonileştirilebilir yapsalarmış. Modda oyun biraz yavaş ilerliyor işlemciyide çok kullanmıyor %30 falan kullanıyor performansı arttırmak için yapabileceğim birşey varmı

Çevrimiçi Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4786
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #334 : 05 Ağustos 2016, 19:17:15 »
Sanırım yok, işlemcin sağlam olması lazım. Bir de ben oynadığım zamanlara dayanarak oyunun ilk 20-30 yıldan sonra hızlandığını söyleyebilirim. İlk başta çok fazla devlet olduğu için daha yavaş sanırım.



Çevrimdışı hasan1145

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 196
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #335 : 05 Ağustos 2016, 19:28:28 »
Sanırım yok, işlemcin sağlam olması lazım. Bir de ben oynadığım zamanlara dayanarak oyunun ilk 20-30 yıldan sonra hızlandığını söyleyebilirim. İlk başta çok fazla devlet olduğu için daha yavaş sanırım.

dediğini bende düşündüm oyunun ilerleyen zamanlarında bir oyun açtım. Durum daha kötü idi işlemcimde kötü değil İ7 4720HQ var.

Neyse artık oynuyamıcam sanırım. Değerli yorumların için teşekkür ederim.

Çevrimdışı kerem1249

  • Master of Battles
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 763
  • Efsaneler unutulmadı, unutulmaz.
    • Profili Görüntüle
    • ParadoxFan
Ynt: MEIOU & Taxes [1.17 ile Uyumlu 1.25 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #336 : 29 Aralık 2016, 14:07:23 »
Facebook'ta bizi bulun / M&T Wiki / Paradoxplaza

MEIOU and Taxes İndir
v1.27 [1.19 ile uyumlu]
+
+
(Ekran çözünürlüğü düşük olanlar için Opsiyonel)
+
(TOT harita modu ile oynamak isteyenler için Opsiyonel)
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2016, 17:13:53 Gönderen: Gregory »

Çevrimdışı hasan1145

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 196
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.19 ile Uyumlu 1.27 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #337 : 29 Aralık 2016, 16:28:51 »
pach güncellenmemiş halen 1.25 pachı var bide tot grafik modları uyumluluk pach linkleri kırık

Çevrimiçi Gregory

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 4786
    • Profili Görüntüle
Ynt: MEIOU & Taxes [1.19 ile Uyumlu 1.27 Sürümü Çıktı!]
« Yanıtla #338 : 29 Aralık 2016, 17:10:37 »
Şimdi güncel olması lazım.

1.27 - 2. Yama
http://www.mediafire.com/file/razzxnntqbmxm7k/v1.27.02_Patch.7z

Kod: (Changelog) [Seç]
# v1.27.02 Patch
Fixes a number of republican_tradition values.
Fixes a localisation issue regarding the addition of provinces to the HRE.
Fixes a localisation issue with Swedish areas.
Nation formation decisions no longer grants accepted cultures.
Currency debasing turned off pending more work on it.
Fixes a issue with terrain map.
Fixes the starting heir of Bohemia.
The Bertand du Guesclin event of the Castilian Civil War now gives cb_restore_personal_union cb, instead of declaration of war.
Fixes opinion modifiers set in the Castilian Civil War.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2016, 17:12:56 Gönderen: Gregory »