Gönderen Konu: EUIV Mod Sohbet  (Okunma sayısı 23334 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #60 : 10 Eylül 2014, 18:48:32 »
Terrain texture'ları ile biraz oynadım, sizce daha mı iyi oldu eskiye göre?



Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı HulkSpider02

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2341
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #61 : 10 Eylül 2014, 18:51:45 »
Yeni olan grafiği düşük olanlar için iyi ama eskisi daha iyi duruyor :)

Çevrimdışı Plutarch

  • (Hasan.Macit)
  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2100
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #62 : 10 Eylül 2014, 18:53:42 »
Bence daha iyi link atarsan bunu modum da kullanmak isterim.Çok dikkat çeker.

Kod: [Seç]
                                                                             






 Allah'ım! Bu günde beni hoşnutluğuna götürecek bir kılavuz kıl bana; bu gün Şeytan'ı bana ulaştıracak hiçbir yol bırakma; benim yerleşeceğim ve rahat edeceğim yeri cennet kıl; ey arayanların hacetlerini yerine getiren -Rabbim-!

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5759
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #63 : 11 Eylül 2014, 14:44:19 »
Güzel DLC'ler yapılıyor fakat ben her zaman için oyunun daha gerçekçi mekaniklere sahip olmasını istemişimdir. EU3'te bu amaçla Il Principe modunu yapmış güzel geri dönüşler almıştım. Şu anki oyun EU3'e kıyasla daha gerçekçi, daha oynanabilir fakat yine de eksikleri çok. Gerçekçilik anlamında başlıca eksiklikleri yazıyorum:

1- Kara savaşlarının mekaniği. Mevsimsel etkiler oyuna doğru düzgün yansımıyor. Normalde kış mevsiminde bir ordunun sefer yapması intihar gibiyken oyunda hiçbirimiz mevsime dikkat etmiyoruz çünkü bunun belirleyici biçimde negatif bir etkisi yok.

Önerim: Kış mevsiminde attrition daha da artırılmalı, orduların yürüyüş hızı ve kuşatmaların ilerleyiş süreci ciddi anlamda azaltılmalı.

2- İşgale dayanan savaş mekaniği. WS üzerinden çalışan sistemde WS elde etmenin en garanti yolu düşman ülkeyi işgal etmek. Sonuç olarak hem yapay zeka için hem de multiplayerda karşılıklı olarak birbirlerini işgal eden fakat doğrudan çarpışmaya girişilmeyen savaşlar yaşanıyor. Halbuki dönemin savaş karakteriğini yansıtan şeyler bunlar değil.

Önerim: Ordusunu kaybeden devletin savaş azmini de kaybedeceği ilkesinden yola çıkarak muharebelerin WS katkısı artırılmalı.

3- Manpower kavramının daha mantıklı getirilmesi. Zamanla MP havuzu devasa boyutlara ulaşıyor ve böyle olunca büyük devletlerin kara gücünü birkaç defa yok etmeniz gerekebiliyor. Halbuki MP'ın asıl amacı takviyedir. Sıfırdan on binlerce kişilik orduyu tekrar tekrar kurmak o zamanlar mümkün değildi.

Önerim: MP havuzu iyice daraltılmalı fakat dolma hızı artırılmalı. Bu sayede Manpower, orduyu yeniden kurmak için dayanılan bir kaynak olmaktan çıkacaktır. Hızlı dolma oranı sayesinde barış zamanı orduyu yeniden kurma sıkıntısı da giderilmiş olur.

4- Kültürel asimilasyon. Oyundaki en büyük saçmalıklardan birisi. Bir bölgenin demografik yapısını değiştirmek bu kadar kolay olmamalı. Oyunda bir tıkla bunu yapmak mümkün. Örneğin tarihte önemli bir yer tutan Felemenk isyanlarını engellemek amacıyla pek çok multide Avusturya oyuncusu, kullanmadığı (pek gerek de duymadığı) diplomatik puanlarla kültürel asimilasyonu gerçekleştirebiliyor.

Önerim: Tarihsel gerçekçilik adına bu işin kaldırılması ya da çok maliyetli hale getirilmesi lazım. Sadece diplomatik değil, diğer puanlar da gerekli olabilir. Bunun yanında uygulanan bölgede base tax düşürülebilir.

5- Core mantığı. Bir devletin ilhak ettiği küçük devletçiklerin daha sonraki savaşlar neticesinde kurulabilmesi çok gerçekçi değil, dahası feodaliteden merkeziyetçiliğe geçilen dönem dinamiklerini de pek yansıtmıyor.

Önerim: Belirli bir etnik gruba ait olmayan corelar zamanla yok olmalı. Örneğin İrlanda'daki küçük prensliklerin coreları belirli bir süre sonra yok olup, bunun yerine İrlanda devletinin coreları gelmeli. Bu şekilde aslî kültürün içerisinden küçük devletler çıkması da önlenmiş olur. Bu şekilde, örneğin Osmanlı'da Balkan uluslarının coreları muhafaza edilirken Anadolu'daki beyliklerin coreları silinir.

6- Multiplayerda bitmeyen savaşlar. Sıklıkla böyle oyunculara rastlıyorsunuz. Hiçbir savaşma azmi kalmadığı halde %100 WS limitinin arkasına sığınarak barış yapmamakta direnen oyuncular yüzünden çok kişi oyundan soğumuştur, ben de dahil.

Önerim: Bu limitin aşağı çekilmesi meseleyi çözecektir.

Bunların ne kadarı modlanabilir bilmiyorum. Aklıma geldikçe bu maddelere eklemeler yapacağım.
« Son Düzenleme: 11 Eylül 2014, 14:58:29 Gönderen: Annibal »

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1940
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #64 : 11 Eylül 2014, 15:39:20 »
İlk 5 önerini 1-2 dosya(Defines vb.) değiştirerek oyuna eklemen boş bir akşamüstünde yapabileceğin bir şey. 6.'sı oyuncuların eşşekliğinden ve multi kurallarının sıkıntılı olmasından kaynaklanıyor. Yoksa oyun mekanikleriyle alakası yok.

Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1642
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #65 : 11 Eylül 2014, 15:42:22 »
.
« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2015, 20:20:53 Gönderen: Vatikan Müftüsü »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5759
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #66 : 11 Eylül 2014, 16:50:49 »
İlk 5 önerini 1-2 dosya(Defines vb.) değiştirerek oyuna eklemen boş bir akşamüstünde yapabileceğin bir şey. 6.'sı oyuncuların eşşekliğinden ve multi kurallarının sıkıntılı olmasından kaynaklanıyor. Yoksa oyun mekanikleriyle alakası yok.
Oyuncular eşek orası doğru da bu limitin aşağı çekilmesi lazım çünkü büyük bir devleti tamamen işgal ederek %100 WS skor elde etmek çok zor. Sırf bu yüzden multilerde %60-70 WS limiti koyuyorduk. Bunun da çözümü defines dosyasında olabilir bakmak lazım.

Çevrimdışı Plutarch

  • (Hasan.Macit)
  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2100
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #67 : 11 Eylül 2014, 16:59:13 »
Doğru SP de de böyle Memlüğe %100 ws düşünsene  :D

Kod: [Seç]
                                                                             






 Allah'ım! Bu günde beni hoşnutluğuna götürecek bir kılavuz kıl bana; bu gün Şeytan'ı bana ulaştıracak hiçbir yol bırakma; benim yerleşeceğim ve rahat edeceğim yeri cennet kıl; ey arayanların hacetlerini yerine getiren -Rabbim-!

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5759
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #68 : 11 Eylül 2014, 20:48:45 »
Ben de Ömer'e paralel bir şey sorayım. Sizce 3 boyutlu harita mı iyi duruyor yoksa 2 boyutlu mu?

3 boyutlu (orijinal)



2 boyutlu (yeni)


Çevrimdışı HulkSpider02

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2341
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #69 : 11 Eylül 2014, 20:50:18 »
2D daha iyi.tbrk*

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1940
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #70 : 11 Eylül 2014, 20:52:42 »
3 Boyutlu iyidir.

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #71 : 11 Eylül 2014, 20:55:16 »

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #72 : 11 Eylül 2014, 21:01:01 »
Vanilla Eu4'te 3d harita kötü görünüyor ama gerçek bir yükselti haritasından elde edilen bir 3d harita 2d'den daha güzel durur bence. Örnek:
(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 11 Eylül 2014, 21:01:14 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5759
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #73 : 12 Eylül 2014, 01:27:47 »
Bu hangi mod?

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1642
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #75 : 17 Eylül 2014, 16:38:10 »
.
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2015, 00:33:05 Gönderen: Vatikan Müftüsü »

Çevrimdışı Reichstag

  • (batufb94)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3816
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #76 : 17 Eylül 2014, 19:16:33 »
2d modun adı nedir ?


Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5759
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #77 : 17 Eylül 2014, 19:22:38 »
Mod değil kendim deneme yaptım.

Oyunda hanedan sistemini büyük oranda değiştiren bir mod var mı ?
Ayrıca sarayda olaya katılırsa iyi olur.Ben yabancı elçilere sarayımla hava atıp prestij kazanmak,her kralda  sarayımı büyütmek istiyorum.Hatta saray masrafları bile oyuna eklenebilir.
Hanedan istiyorsan CK2 var yanlış yerdesin.

Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1642
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #78 : 17 Eylül 2014, 19:24:07 »
.
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2015, 00:45:25 Gönderen: Vatikan Müftüsü »

Çevrimdışı Reichstag

  • (batufb94)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3816
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV Mod Sohbet
« Yanıtla #79 : 17 Eylül 2014, 19:29:52 »
Nasıl yaptın ?