Gönderen Konu: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi  (Okunma sayısı 7809 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« : 06 Nisan 2013, 12:22:27 »
Evet arkadaşlar, böyle güzel bir oyunun rehberlerinin çoğunlukla eski ve artık çalışmayan rehberler olduğunu görünce dayanamadım, aldığım o gazla girdim bir on yıl kadar oynayıp size CK2'nin en taze eklentisinin rehberini hazırlayıp getirdim! Hayırlı uğurlu olsun, eklemek istediğiniz bilgiler, taktikler vb. varsa çekinmeyin yazın konunun altına.

Cumhuriyetlere Genel Bakış ve Ülke Seçimi
-Ne yazık ki bu ilk kısmı printscreen olayını bir türlü beceremediğimden resimsiz olarak yazmak zorunda kaldım. Resim bulursanız ö.m.'den atın lütfen.-

Aldık çiğköftemizi, şalgam suyumuzu ve en önemlisi The Republic eklentimizi, oturduk bilgisayarın başına. Launcher mauncher derken geldik başlangıç ekranına. Dikkatimizi çeken ilk yenilik haritanın sağ tarafındaki küçük tuş oluyor. Gemili, altınlı bir şey. Merak edip tıkladığımızdaysa Crusader Kings 2'nin cumhuriyetleri bütün ihtişamlarıyla (!) karşımızda duruyor! Ve hayır, yanlış görmediniz. Gerçekten de sadece 4 tane var!
Şimdi "20 lirayı 4 tane yeni ülke için mi verdim lan ben?!" şeklinde düşünceler beyninizde oluşmadan bu olayın Paradox'un suçu olmadığını hatırlatmak lazım. O dönemde bu kadar cumhuriyet varmış, adamlar ne yapsın? Hem canınız sıkılırsa 1200'lü yıllarda Hansa da var. Gidip onu da oynayabilirsiniz. Sorun yok, sakinleşin... Önemli olan sayısı değil içeriği sonuçta.
Neyse, asıl konuya geri dönelim. 4 tane demiştik, değil mi? Peki kim bunlar, neyin nesidirler, nerede otururlar? Hiç korkmayın, hemen açıklayalım:
+Ceneviz Cumhuriyeti: Fransa, İtalya ve Almanya topraklarının birleştiği bölgede bulunan, riskli bir cumhuriyettir. Ama Cebelitarık'tan çıktığınız zaman Danimarka'ya kadar yolunuz var.
+Pisa Cumhuriyeti: Ceneviz'in azıcık aşağısında, İtalya'nın merkezindedir. Kuzey Afrika ve Sicilya'ya doğru genişleyebilirsiniz.
+Venedik Cumhuriyeti: Adriyatik'in içinde, korunaklı bir pozisyondadır. Ne yazık ki bu hem Bizans'ın, hem de Kutsal Roma Cermen İmparatorluğu'nun zengin şehrinize göz dikmesine engel olmuyor. Olsun, siz de gider ülkelerinde ticaret yaparsınız! İtalya'nın doğusu tamamen sizin, kafanıza göre takılın.
+Gotland Cumhuriyeti: Adıyla dalga geçmeye başlamadan önce bu cumhuriyetin Hansa kurulana kadar Fransa'nın kuzeyinde(Ve belki de güneyinde...) ne kadar kıyı şehri varsa toplayıp, aylık 50, hatta 100 altın geliri olabileceğini unutmayın. Üstelik İsveç Kralı'nın sizi koruması da rahat rahat ticaret yapabileceğiniz anlamına geliyor. Ama dikkatli olun, çünkü İsveç'in fazla düşünmeden girdiği bir savaşta önemli bir hedef haline gelebilirsiniz.
+Hansa Cumhuriyeti: Kuzey Almanya'nın özgür şehirlerinden oluşan bu cumhuriyet 1200-1300 arasında kuruluyor. Bu yüzden oyunun başında göremezseniz şaşmayın. Her ne kadar Kaiser'in ve bütün İmparatorluk'un gücü arkanızda olsa da, Gotland ile ticari alanda büyük savaşlar yaşayabilirsiniz. Dikkatli olun.

Peki, diyelim cumhuriyetinizi seçtiniz. -Ben bu seferlik Venedik'i seçiyorum ama Gotland favorimdir.- "Start"'a tıklayacaksınız. TIKLAMAYIN. Biraz durun ve vasallara bakın. Bir iki baron, rahip, kont ve... O da nesi? ""Patrician" mı? Bu kim ya?" Sorunuzun cevabı aslında basit, Patricianlar bir cumhuriyetin kalbidir. Belki de onlardan biri ölünce yerinize geçecek. Cumhuriyetlerin kötü yanı bu işte. Bu arkadaşlar sizin gibi gidip ticaret yapabilir, entrikayla uğraşabilir ve seçimlerde kazanmak için ellerinden geleni yapabilirler.

Bu da bizi ikinci yapacağımız ikinci seçime getiriyor: Cumhurbaşkanı(  :fpalm: ) mı, yoksa Patrician mı? Ben bu seferlik Venedik Doç'unu(Hah, bu daha iyi oldu.) oynayacağım, ama arada 1-2 şeyi göstermek için Patrician olarak da dönebilirim. Her neyse, seçiminizi yaptığınıza göre artık başlayabiliriz. Umarım altın içinde yüzmeye hazırsınızdır!
 


İkinci kısım akşama gelecek, aile sarayı, "Cumhuriyet" ekranı, seçimler vb. konulardan bahsedeceğim
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2013, 12:24:18 Gönderen: trolldoruk »

Çevrimdışı zafer2813

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 409
  • 20 Ramazan (Pazartesi) 1415
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #1 : 06 Nisan 2013, 17:11:40 »
Ticaret rehberini bekliyorum  tbrk*

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #2 : 06 Nisan 2013, 17:14:17 »
Ticaret rehberini bekliyorum  tbrk*
Ticareti iyi temsil edememişler. Sadece ticaret merkezi ve onlardan normal bir şekilde vergi gelmesi şeklinde olunca hiç güzel olmamış bence. Mesela Baharat alıp, bakır karşılığı satma vb. olsa, ticari mallar olsa daha iyi olurdu. Neyse, bununla yetineceğiz artık.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #3 : 06 Nisan 2013, 17:56:46 »
BÖLÜM 2-Cumhuriyet Ekranı ve Yasalar
Yasalar
Tüccarlar da Müslümanlar gibi tek bir miras yasasına mahkumdur. Patrician Elective veya Agnatic Patrician Elective olarak bilinen bu yasanın bazı garip ve tahmin edilmesi zor etkileri vardır.
Bu yasayı iki bölümde incelememiz gerekiyor.
1-Cumhuriyet Hükümdarının, yani Doç, Yüce Vali vb. kişileirn kullandığı sistem:
Bu sistem cumhuriyetin başına kimin geçeceğini belirlemek için kullanılır. Seçim ve cmuhuriyet ekranlarında daha ayrıntılı değineceğim konudur. Sadece erkekler başa geçebilir.
2-Tüccarların(Patrician) kullandığı sistem:
Bu sistem, -Osmanlı'nın son dönemlerinde kullanılan sisteme benzer şekilde- hanedanın en yaşlı erkek üyesinin başa geçtiği sistemdir. Yani varisiniz aniden ölebilir, veya siz onunla oynamaya başladıktan 1-2 gün sonra ölebilir. Hatta cumhurbaşkanı olduğunuz gün ölme olasılığınız bile vardır, ve emin olun bu hiç hoş değildir.

Görebildiğiniz gibi tek yasa var ve bunu değiştirmek mümkün değil.

Cumhuriyet Ekranı
Cumhuriyet ekranına arayüzün en üstteki kısmının sonundaki tuşa  tıklayarak ulaşabilirsiniz.



Cumhuriyet ekranında en üstteki kısım Cumhuriyeti şu anda kimin yönettiğini, kimin başa geçeceğinin tahmin edildiğini ve cumhuriyetin adını gösterir. Ayrıca seçim için ayırdığınız parayı da buradan görebilir ve arttırıbaliri ya da azaltabilirsiniz.
Bu kısmın altındaysa cumhuriyetin 5 büyük ailesi bulunmaktadır. Bunlar Venedik için Contarini(Benim oynadığım aile), Faliero, Ziani, Dandolo ve Morosini aileleridir. Her birin altında da o halkın o anki görüşü yazılıdır. Bu rakam prestij, yaş ve seçime ne kadar para yatırıldığına bağlıdır. Buna tüccar ailelerinde başa en yaşlı olanın da geçtiğini de eklersek cumhuriyetleri çoğu zaman yaşlı kişilerin yöneteciğini anlarız. Bu yüzden seçim kampanyasına aşırı yüklenmek çoğu zaman iyi bir seçim değildir.
5 Ailenin de altındaysa bu ailelerin sarayları gelir. Sadece kendi sarayınızı geliştirebilirsiniz, ama diğer ailelerin saraylarına tıklayıp hangi binaların olduğu vb. bilgileri görmeniz de mümkün.
Son olarak en altta, daha sonraki bölümlerde değineceğimiz ticaret merkezleri ve size ne kadar para kazandırdıklarını görebilirsiniz.


Görebileceğiniz gibi seçime yatırılan 10 veya 20 altın cumhuriyete bir nesil boyunca kimin hükmedeceğini değiştirebiliyor.

Aile Sarayı

Bir aile sarayına tıkladığınızda karşınıza detaylı bir görünüm çıkar. Aile saraylarını bu görünümden normal şehir, kale veya kiliseleri geliştirir gibi geliştirebilirsiniz.
Burada gördüğünüz binaların çeşitli etkileri vardır. Mesela "Bowyer" size fazladan okçu verirken, "Fortified Vault" gelirinizi arttırır. Ben özellikle "Fortified Vault" ve sonraki binaları inşa etmenizi öneririm, ayrıca "Military Warehouse" da yararlıdır. Gerisi büyük ölçüde size kalmış. İman gücünüz düşükse Shrine tarzı binalar inşa edin, asker lazımsa Bowyer ve Barracks'a yüklenin vb.

Geriye ticari merkezler ve ticaret kalıyor. Bunları da yarın, rehberin üçüncü bölümünde eklemeyi planlıyorum. Şimdilik  Paradoxfan ailesine iyi geceler diliyorum, "Campaing Fund'unuz" bol olsun  ;)

Çevrimdışı Deniz Ali

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1929
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #4 : 13 Nisan 2013, 08:42:51 »
Güzel rehber. tbrk*
Devamını bekliyorum.

Çevrimdışı AÖZÖZ

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #5 : 13 Nisan 2013, 14:38:45 »
helal be usta

Çevrimdışı oguz350

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #6 : 13 Nisan 2013, 19:35:33 »
sağlam rehber

Çevrimdışı erkanhan

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 677
  • “Europa Universalis IV”
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #7 : 13 Nisan 2013, 20:45:46 »
ne kadar güzel rehber olsada ilgi ve zaman olmayınca olmuyor ha ilgi var zaman yok  :sad3:

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #8 : 19 Haziran 2014, 12:07:31 »
Evet sevgili Paradoxfancılar, zibilyon günlük aradan sonra rehberin 3. bölümüyle tekrar aranızdayım. Rehberi Nisan ayında bırakmış olmamın bir sebebi yok, öylesine unutmuş gitmiştim. Şimdi forumda dolanırken böyle bir rehberin var olduğu yeni aklıma geldi. Her neyse, sonuçta başladığım rehberi bitirmekte kararlıyım...

BÖLÜM 3-Ticaret(Lazımlığında altın bulunduğu iddia edilen tek kişi Tywin Lannister değilmiş.)
Crusader Kings II'de ticaret gayet basit bir olay. Çeşitli bölgelere ticari karakol kuruyorsunuz, siz bu karakolları kurarken diğer aileler ve diğer cumhuriyetler de armut toplamıyor. Sonuçta, en çok ticari karakolu birbirine en yakın mesafelerde kuran kişi en çok parayı sı-... kazanıyor.


Ticari karakollar için normalde herhangi bir bölgedeki binaları görebildiğimiz ekranın yanındaki küçük sekmeye tıklayarak çabileceğimiz ayrı bir ekran var. Bu ekrandan varsa bir bölgedeki ticari karakolu ve o bölgeyle ilgili ticari bilgileri, eğer karakol yoksa da yeni karakol kurup kuramayacağımızı veya kurabiliyorsak bize kaç altına mal olacağını görebiliyoruz.



Resimde görüldüğü gibi ticari karakol kurmak için bu bölgenin sahibinin bize ambargo uygulamıyor olması, bölgenin bizden başka bir cumhuriyetin hakimiyetinde olmaması ve bölgenin sahibiyle savaşta olmamamız gerekiyor. Ayrıca ticari karakollar sadece kıyı bölgelerinde kurulabilir ve nehirler kıyı bölgesi sayılmaz.
Yine resimden anlaşılabileceği gibi, ticari karakol kurma masraflarını etkileyen 2 ana unsur var. Birincisi bölgenin sahibiyle olan ilişkimiz, eğer bölgenin sahibiyle aramız iyiyse, bu masraf düşer.(İlişkilerin +'da olduğu her 5 puan için %2. Mesela bölgenin sahibinin bizimle olan ilişkisi +50 ise karakol kurmak %20 daha ucuza gelir.) İkincisiyse bölgenin elimizdeki en yakın şehre uzaklığı. Bu örnekte İstriya bölgesi Vegliya'daki şehrimize fazla uzak olmadığı için sadece %7'lik bir fiyat artışı olduğunu görebilirsiniz. Öte yandan gidip sırf cinslik olsun diye Venedikle İzlanda'da ticari karakol açarsanız, bu fiyat artışının %111!1!1!!1!1111!!1!1!1!!1!!111!1!birbirbir! gibi ibretlik değerler aldığını görme zevkine erişebilirsiniz!(Forumda bunu okuduktan sonra gidip deneyecek çok kişi var, biliyorum.)
Sonuç olarak, mümkün olduğunca elinizdeki bölgelere yakın yerlerde ve ilişkilerinizin iyi olduğu kişilerin bölgelerinde ticari karakol kurmaya çalışın, ve bu karakolları mümkün olduğunca bir deniz bölgesine toplayın.(Niye diye de sormayın, birazdan onu da açıklayacağım.)

Peki, ticari karakolumuzu kurduk, her şey iyi güzel gidiyor, hazineye para akıyor vb. Ama, bir ticari karakoldan daha kazançlı olan şeyin ne olduğunu biliyor muydunuz? İki ticari karakol! Hatta üç, dört, beş, kırk!!!! Evet, ne kadar çok karakolumuz varsa, sarayın tesisat sistemlerinin altından dolayı tıkanma olasılığı da o kadar artar! Ne yazık ki, ne kadar ticari karakolumuz varsa, o kadar daha az karakol inşa edebiliriz. Evet, Paradox bu ticari karakolların ne kadar işe yarar olduklarını gördüğü için oyuna çok fazla karakol inşa etmemizi engelleyen bir sınır getirmiş.



Neyse ki, bu sınırı arttırabilmek için yapabileceğimiz bazı şeyler var. Öncelikle, aile sarayımızı geliştirerek fazladan birkaç karakol inşa edebiliriz. Ayrıca, etrafımızda bulunan ailemizin her yetişkin erkek bireyi de bize fazladan 1 karakol sağlar. Son olarak, ekonomik gelişmelerden Trade Practices de oyunun erken dönemlerine ticari karakol sınırını azaltırken zaman geçtikçe sınırı % cinsinden arttırır. Örnekte 1066 yılında bu gelişmenin ticari karakol sınırını %25 azalttığını görebilirsiniz.

Bu da demek oluyor ki, elimizde inşa edebileceğimiz ve bize para kazandıracak sınırlı sayıda karakolumuz var. Yani, bunlardan mümkün olduğunca çok para kazanmak için bunları en iyi nasıl yerleştireceğimizi bilmek işimize yarayacaktır. Cidden, bu karakolları nereye yerleştirelim yahu? Aslında, cevabı az önce vermiştim. Birbirlerinin yakınındaki beli bölgelere yerleştirmek en iyisi olur. Niye? Çünkü, ticari karakollar sadece gelirinizi arttırmaz, aynı zamanda belirli bir bölgedeki ticareti ele geçirmemizi de sağlar. Herhangi bir deniz bölgesinde en çok ticari karakola sahip olan aile, o bölgedeki ticareti kontrol eder ve bu sayede o bölgedeki ticari karakollarının ve şehirlerin daha kazançlı olmalarını sağlar. Aynı zamanda birkaç deniz bölgesi birleştirilerek daha da büyük bir ticari bölge kurulabilir ve bu bölge ticari karakolların ve şehirlerin gelirlerini daha da fazla arttırır.

(aç/kapa)
Yukarıda, iki değişik ticari bölge var. Biri Doria ailesinin 3 karakoldan oluşan ve 223,4 ticari güce sahip olan ticari bölgesi, diğeriyse 919,6 güce sahip olan Embriaco ailesinin ticari bölgesi. Bu bölgelerin altındaki satıra bakarsak(Family Total yazan satıra) her iki ailenin de 21 ticari karakolu olduğu halde Embriacoların Dorialardan 20 altın daha fazla para kazandıklarını görürüz. Bunun nedeni, Doriaların ticari karakolları ya dağınık halde, ya da daha küçük bölgelere sıkışmışken Embriaco karakollarının büyük ve düzenli bölgeler halinde olmalarıdır. Buradaki örnekte karakollar fazla gelişmedikleri halde ve bölgelerden çoğu başkente bağlı olmadığı halde %10 daha fazla kazanç sağlayan ticari güç, açıkçası hiç de azımsanacak bir özellik değildir.

Son olarak, bu bölümü de bitirmeden önce ticari karakollardaki binalara kısaca bir bakalım. Zaten kısaca bakmak zorundayız, çünkü 3 tane var ve her biri 3 seviyeye sahip. Her seviye, normal binalar gibi karakolu biraz daha geliştiriyor.
İlk binamız, Merchant Port. Bu bina kurulduğu karakolun içinde olduğu ticari bölgenin toplam ticari gücünü 1. seviyede 10, 2. seviyede 15 ve 3. seviyede 20 olmak üzere toplamda 45 puan arttırıyor.


İkinci binamız, Merchant Enclave. Bu bina da karakolun vergi gelirlerini 1, 1.50 ve 2 olmak üzere toplamda 4.5 altın arttırıyor.


Son olarak da elimizde Garrison binası var. Bu bina da karakolu savunan birlik sayısını, karakolun savunabilirliğini(Fort level) ve kişisel birliğimizin(Retinue) büyüklüğünü arttırıyor.


Bugünlük benden ve ticari rehberimden bu kadar. Dördüncü ve son bölümü(Ambargo, ticari savaş vb.'yle alakalı konularla ilgili olacak.) en kısa zamanda bitirip sizlere sunmayı diliyorum. İkinci bir yıllık ara vermezsek iyi olur. Herkese iyi günler, iyi kazançlar. Şekeliniz bol olsun. Oy vey!(Kafir Paradox niye Yavudi Cumhuriyeti koymadıysa oyuna...)

Çevrimdışı barkardes

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1599
  • Fakirin Fekeresi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #9 : 19 Haziran 2014, 19:09:16 »
Güzel rehber.Çok özelliği yok sanıyordum Republic'in.Başlıyayım bari.Devamını bekliyorum.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #10 : 19 Haziran 2014, 19:45:42 »
Devamında fazla bir şey yok. Ambargo olayını da açıklayıp kapatırım büyük ihtimalle. Yine de sağ ol, bu rehber bitsin yeni rehberler de yazabilirim, duruma bağlı.

Çevrimdışı Dracmpire

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 50
  • zimanê me rûmeta me ye
    • Profili Görüntüle
Ynt: Crusader Kings 2-Ticaret ve Cumhuriyet Rehberi
« Yanıtla #11 : 18 Temmuz 2014, 22:03:12 »
çok fayda lı 1 rehper olmuş
her bıji bıratiya gelan...!