Gönderen Konu: Yeni Başlayanlar İçin  (Okunma sayısı 19581 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fallschirmjagger

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #40 : 18 Şubat 2012, 06:21:55 »
Arkadaşlar iyi oyunlar, ordu düzenim hakkında bir kaç soru. Ben orduları böyle düzenliyorum, var mı yanlışım

4 adet ordum var, örneğin 1. Ordunun düzeni şöyle;

1 ad. HQ (tek başına)



1 ad. Ana Kolordu, HQ ile birlikte hareket ediyor (2 Tank ve 4 Piyade Tümeni)



1 ad. Panzer Kolordusu (3 Tank Tümeni)



2 ad. Hafif Zırhlı Kolordusu (İkisinde de 1 Light Tank ve 2 Mekanize Piyade Mevcut) (kanatlardan hızlı hareket için)



6 ad. Piyade Kolordusu (4'erli Tümenler halinde)



Orduları mı bu şekilde organize ediyorum, toplamda bir ordu da 10 Kolordu ve 1 HQ oluyor, diziliş mantıklı mıdır, daha fazla hq gerekli mi ? tavsiyeleriniz nelerdir ?

Çevrimdışı c.

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 471
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #41 : 18 Şubat 2012, 10:54:19 »
Ben fazla HQ kullanmam :P .Sana tavsiyem DH'ye geçmen bence.Süper bir haritası var.

Çevrimdışı Kenjiro

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 453
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #42 : 18 Şubat 2012, 14:29:11 »
DH'de 2.DS çok zor ama adam daha yeni bir üye.

Çevrimdışı Destroyer

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 5990
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #43 : 18 Şubat 2012, 14:32:08 »
Dh ezik oyun aod candır...

Soruya cevap Hqları birliklerin gerisinde tutuyorsun değil mi hq bonus alsınlar... Ayrıca tanklarla piyadeleri ayır yavaşlatırlar...
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2012, 14:33:55 Gönderen: Destroyer »
oyunlarindunyasi.com

Çevrimdışı Kenjiro

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 453
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #44 : 18 Şubat 2012, 14:33:04 »
Candır da keşke o haritası biraz daha güzel olsaydı.

Çevrimdışı Michael Wittmann

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2400
  • Gözümü kapatıyorum, Halep düşüyor...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #45 : 18 Şubat 2012, 15:35:04 »
Candır da keşke o haritası biraz daha güzel olsaydı.
Harita bakımından Dh harika ama bir savaşa giriyorsun çok uzun sürüyor.

Çevrimdışı c.

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 471
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #46 : 18 Şubat 2012, 15:41:55 »
AoD haritası berbat.

Çevrimdışı Turgay

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #47 : 18 Şubat 2012, 16:03:45 »
Hızları eşit olan tugayları birleştir. Inf-art tugaylarla zırhlı birimleri birleştirmişsin. Zırhlı birimlerin hız avantajınıda ortadan kaldırıyorsun.

Çevrimdışı Destroyer

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 5990
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #48 : 18 Şubat 2012, 16:06:42 »
İlla tankın yanına piyade koaycaksan mot veya mec olsun...
oyunlarindunyasi.com

Çevrimdışı Kenjiro

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 453
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #49 : 18 Şubat 2012, 16:54:47 »
AoD haritası berbat.
Aynen. DH'ye alışınca insanın AoD oynayası gelmiyor. Ama 2.DS'nin de tadı AoD'da çıkıyor.

Çevrimdışı Fallschirmjagger

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #50 : 20 Şubat 2012, 00:30:47 »

Soruya cevap Hqları birliklerin gerisinde tutuyorsun değil mi hq bonus alsınlar... Ayrıca tanklarla piyadeleri ayır yavaşlatırlar...

Her orduda, sadece bir kolorduda (ana kolordu) tank ve piyadeler birleşik, maksadım merkezde güçlü, hem defansif hem ofansif, yavaş ama etkili bir güç tutmak, yoksa diğer kolordularda zırhlılar ayrı. Ve evet HQ'lar geriden geliyor ama herzaman birliklerimin bulunduğu topraklara komşu topraklarda bulunuyorlar.

Çevrimdışı Fallschirmjagger

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #51 : 20 Şubat 2012, 00:33:32 »
İlla tankın yanına piyade koaycaksan mot veya mec olsun...



öyle zaten, o sadece merkez kolordusu için geçerli

Çevrimdışı Turgay

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #52 : 20 Şubat 2012, 12:45:05 »
Tavsiyem sp-arttan sapma. Bak roketle aynı özelliği veriyor ancak roketin 3 geliştirmesi var. Sp-art daha fazla gelişiyor ve ileri tarihlerde roketi solluyor. Mühendislikten bahsetmiyorum bile.

Çevrimdışı Fallschirmjagger

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #53 : 20 Şubat 2012, 22:09:44 »
Tavsiyem sp-arttan sapma. Bak roketle aynı özelliği veriyor ancak roketin 3 geliştirmesi var. Sp-art daha fazla gelişiyor ve ileri tarihlerde roketi solluyor. Mühendislikten bahsetmiyorum bile.

Doğru söylüyorsun, hatta roketin 1-2 puan eksisi bile var sp art.a göre. Dün rus saldırısından önce tüm tugaylarımı çıkartıp baştan düzenledim. Fakat çok ilginç bir şey yakaladım. İstatistiklere baktığımda mühendis tugaylarının hıza bir artısıda eksisi de olmamasına rağmen, zırhlılardaki mühendisleri çıkardığımda hızı -3 azalttığını fark ettim ??? yani tankın hızı 16 iken, müh. ekleyince hızı 13 oluyor. Artık asla müh.kullanmam. 4 tümenli herhangi bir kolorduma 2 sp art. 1 tank destroyer 1.de anti-air ekledim, hem canavar oldu hemde hızları eksilmedi :)

Çevrimdışı Fallschirmjagger

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #54 : 20 Şubat 2012, 22:16:46 »
Arkadaşlar, sabitlenmiş bir konuya alakasız bir şey yazdığım için kusuruma bakmayın ama geçen gördüm, bir arkadaşımız sanırsam editörle Kurtuluş Savaşı modu yapmış fakat devamı gelmemiş, ben modu çok sevdim. Eventleri çok mantıklı ve güzel olmuş, bulamaz mıyız veya yapacak biri yok mu ?

Çevrimdışı Turgay

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #55 : 20 Şubat 2012, 23:40:18 »
IC modu var. AoD'nin üzerine IC kurarsan oynayabilirsin. Birde dediğin gibi bu konuya konuyla alakasız şeyler yazmaktansa,yeni konu açmaktan çekinme.

Çevrimdışı Fallschirmjagger

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #56 : 22 Şubat 2012, 20:08:58 »
Arkaaşlar iyi oyunlar,

1. Savaş gemileri ile yapılan "Shore Bombardmend" ne işe yarıyor, ben bir işe yaradığını görmedim. O bölgeyi gemi ile bombardıman ediyoruz anladım ama ne adam nede organizasyon eksiliyor karşı tarafta

2. Savaşlar olurken, üzerinde tıkladığımda sürekli değişen simgeler ve resimler görüyorum az çok tahmin ediyorum ama tam olarak nedir bunlar, komutanların niteliği, hava şartları falan mı ?

Arkadaşlar soru değil ama tavsiye; oyunumda asla yenemeyeceğimi düşündüğüm İngiliz filosunu limanda görünce "Port Strike" yaptım, elimdeki hemen hemen tüm uçaklarla. Yanlız bir anda hepsini yollamadım, Avcı uçaklarına dokunmadım, bunun dışında Naval, Tactic, Strategic ne kadar uçağım varsa 8'er 10'ar Port Stirke yaptım, ama gece yaptım tabii, gündüz değil. Filoların gücü çok düşünce beklemeye aldım, diğerleri ile saldırdım, 2 ayda İngilizlerin 3 uçak gemisi, yaklaşık 10 savaş gemisi ve 15-20 kruvazör, destroyerden oluşan anavatan filosunu tamamen yok ettim. Ardından İngilizler limana "Mediterranean Group" ve "D Group" diye 2 filo daha getirdiler, bunları da aynı yöntemle yok ettim, strengleri çok düşen filolarımı port stirke yaptırmak yerine denizlerde dolaştırdım. Böylece 4 ayda tüm İngiliz filosunu sulara gömdüm, ardından da britanya işgalim gerçekleşti. Yeni başlayan arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim. İyi oyunlar.

Çevrimdışı Michael Wittmann

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2400
  • Gözümü kapatıyorum, Halep düşüyor...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #57 : 22 Şubat 2012, 20:35:48 »
1.Shore bombardment özelliği pek işe yaramıyor(neredeyse hiç) .
2.Doğru tahmin yürütmüşsün.Coğrafya(özellikle akarsular ve dağlar) ve hava şartları çok önemlidir.Dağlık bir alanda düşmanda 2 tümen dağcı olup sende 2 tümen infantry olsa düşman dağ avantajından dolayı senden üstün olur.Naziler isen Sovyetler'e kış aylarında sakın saldırma.Asker organizasyonları azalır.Anlayacağın önemli etkenler.

Çevrimdışı Turgay

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #58 : 22 Şubat 2012, 20:55:42 »
1. Hiç işe yaaramıyor falan denilmiş. Shore bombardment çıkartmayla birlikte kullanılırsa çok işe yarıyor. Zaten amacıda bu,çıkartmada kıyının güvenliğini sağlamak ve doğru kullanılırsa çok etkili olur.

2. Muharebeyi etkileyen tüm koşullar o resimlerde görünür. Resimlerin üzerine geldiğinde muharebenin ayarlarını oluşturan etkileri açıklar. Coğrafi şekiller(dağ,düzlük),hava durumu (buz,yağmur vs.),şehrin özelliği(urban),generalin avantajları,siper bonusları vs. Saldırı ve savunma bonuslarını gördüğünde zaten saldırıya devam edip etmemen gerektiğini anlarsın.

Donanmayı havadan indirmek çok önemli,özellikle kendinden büyük donanmaları. Örneğin ben Japonya hikayemde (bakmak istersen samurayın ruhu) tüm ABD donanmasını havadan indirdim. 1941'deki ABD donanmasını havadan bitirebilmek hava kuvvetlerinin denizlerdeki gücüne büyük bir örnek. Bunların dışında ek bilgi olarak hava kuvvetlerine konvoy devriyesi görevleride verebilirsiniz.

Çevrimdışı Fallschirmjagger

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Yeni Başlayanlar İçin
« Yanıtla #59 : 22 Şubat 2012, 23:58:50 »
1. Hiç işe yaaramıyor falan denilmiş. Shore bombardment çıkartmayla birlikte kullanılırsa çok işe yarıyor. Zaten amacıda bu,çıkartmada kıyının güvenliğini sağlamak ve doğru kullanılırsa çok etkili olur.

Büyük bir ihtimalle dediğin doğru. Çünkü, Malta adasına çıkarma yaparken Akdeniz Filomla Maltayı bombalamıştım, ve savaş ekranındaki bahsettiğim küçük simgelerde "shore bombardment" çıkmıştı, ve benim çıkartma yapan askerler ingiliz adasını işgal ederken kinden çok daha hızlı ve etkili çıkmışlardı adaya. Çünkü ingiliz istilasında kendi adamlarıma da zarar verir diye "shore bombardmend" seçeneğini kapatmıştım. Böylece askerler 2 saat kıyıda savaştılar, sonra da daha önce bahsettiğim gibi çıkarma gemilerinin supply'si bitip yenilmiş gibi geri çekilmiştim. Şimdi anlıyorum :)