Bağlanılan Hatırlatmalar

  • Magna Mundi - : 26 Aralık 2011 - 04 Ocak 2012

Gönderen Konu: Magna Mundi - İlk Bakış -  (Okunma sayısı 13494 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kyrafionn

  • Godhlauss
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1674
    • Profili Görüntüle
Magna Mundi - İlk Bakış -
« : 26 Aralık 2011, 19:23:42 »
Merhaba arkadaşlar. Magna Mundi'nin betası için seçilen testerlardan birisiyim. Bu konu altına oyunda ne güzel olmuş, ne yetersiz kalmış, oyunun detayları nelerdir ve benzeri şeyleri paylaşacağım. Böylece oyunu bekleyen arkadaşlarımız biraz olsun neyle karşılaşacağını anlayabilir. Şimdiye kadar pek oynama fırsatım olmadı, fakat yazayım.
1-Artık 1000 kişiyle kale kuşatayım diyemiyoruz. Oyunun mantığı açısından iyi olmuş.
2-Oyunda ticaret doğrudan etki ediyor. Harcamalar daha detaylı, ve minting olayı her devlet için kullanışlı bir hâl almış.
3-Bir çok birlik türü var. Hafif piyade, ağır piyade, atlı, atlı okçu ve böyle gidiyor. Victoria ve HoI serilerindeki savaş sistemine yaklaşmış, gerçekçilik artmış.
4-Savaşlar biraz fazla uzun ve sıkıcı.

Oynadıkça, ekleyeceğim.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2011, 19:54:55 Gönderen: Ömer »
-İnançsızlık-

Çevrimdışı Destroyer

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 5990
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #1 : 26 Aralık 2011, 19:25:56 »
Savaşları uzun olması daha güzel bence.Peki hangi birimin birbirine bonusu olduğu yazıyor mu? Yada ülkeye göre askerlerin bonusu değişiyor mu oyunda girdiğinde bakar mısın ? (Örnek =Moğollar güçlü atlı okçu gibi)
oyunlarindunyasi.com

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #2 : 26 Aralık 2011, 19:50:12 »
Bolca görüntü isteriz. :)

1-Artık 1000 kişiyle kale kuşatayım diyemiyoruz. Oyunun mantığı açısından iyi olmuş.
Neden ve nasıl?

4-Savaşlar biraz fazla uzun ve sıkıcı.
Savaş derken muharebeleri kastetmiyorsun, değil mi?
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Bersun

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 8798
  • Paralel Yetkili Abiniz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #3 : 26 Aralık 2011, 19:59:33 »
Hayırlı olsun, bolca bilgi isteriz. :)

Çevrimdışı Furkan Ali Tunca

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2262
  • Furkan Ali Tunca
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #4 : 26 Aralık 2011, 20:55:02 »
Bolca görüntü isteriz. :)
Neden ve nasıl?
Savaş derken muharebeleri kastetmiyorsun, değil mi?

Bence muharebeleri kastediyor ama 2000 vs 3000 kişilik savaşların 15 gün sürmesi gibi bir şey ise çok saçma olur.1000 kişiyle kale kuşatma olayı da çok saçmaydı ve bu özellik iyi olmuş.
Bu dünyada 2 şeyden nefret ediyorum.
1-Irkçılık
2-Yahudiler :P

Çevrimdışı kyrafionn

  • Godhlauss
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1674
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #5 : 26 Aralık 2011, 22:37:14 »
Evet muharebelerden bahsediyorum. Toplam 5.000 kişilik savaşlar bile 1-2 ay sürebiliyor. Gerçi kullandığım askerler pek kaliteli birlikler değil, ordu disiplini ve generalin özellikleri de pek yüksek değil. Fakat bu kadar yavaş olması içime kurt düşürdü.

Kale kuşatmalarında 5-10 günde bir kez savunan veya saldıran taraf puan kaybediyor.  Eğer saldıran tarafın % olarak başarısı -ye düşerse (EU3'teki food shortage olaylarını düşünün. Onun gibi artıp azalan bir yüzde) saldıran taraf geri çekilmek zorunda kalıyor. Asker sayısı çoksa bu şans binde, belki milyonda bire düşüyor.

Şimdi biraz devletle ilgili şeyler ve halkın sınıfları hakkında bilgi vereyim.
Ekonomik sliderların tümü tek sayfa altında toplanmış. Burada hazineye aktarılan para, halkın sınıflarını kontrol altında tutmak için ayrılan para ve bu sınıfarın güçleri (bu sınıflar asiller, tüccarlar, askerler, din adamları ve köylüler) yer alıyor. Görevlerinizi bu sınıflardan alıyorsunuz ve görevi yapıp yapmamanıza bağlı bu sınıflar güçlenebiliyor. Tabii günlük eventler de bunu etkiliyor. Ben şimdiye kadar sadece tüccarlardan görev aldım, yüklü miktarda para veriyorlar. Örneğin bir ülkeye ambargo uygulamam için 100 düka verdiler.

Core sistemi çok daha güzel. Eğer ele geçirdiğiniz şehir hem aynı kültür hem de aynı dindense 10 yıl içinde core olabilmesi mümkün.

National Idea'lar daha komplike ve daha etkin.

Askerlerin çeşitleri kültür ve teknolojiye göre değişiyor. EU3'tekinden pek farklı değil, sadece daha fazla birlik ve daha fazla özellik var. Hepsini görmek mümkün.

Şimdilik bu kadar. Sorunuz varsa sormaktan çekinmeyin. Birazdan birkaç resim de ekleyeceğim.
-İnançsızlık-

Çevrimdışı mithrandil

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1038
  • Paralel Admin 2 B or N 2 B
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #6 : 27 Aralık 2011, 05:06:07 »
Daha fazla birlik var derken mesela şöyle mi? Senin dediğin gibi hem hafif sınıf piyade ve ağır sınıf piyadeler mi var? Birde bu 2 sınıfta teknolojiye bağlı olarak gelişiyor mu eskisi gibi yoksa sadece ağır sınıf mı gelişiyor?
Paralel Admin

Çevrimdışı Franz

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2156
  • White Wolf
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #7 : 27 Aralık 2011, 06:17:17 »

Oyunu uplaod edip bizede versen süper olur :D
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2011, 06:22:30 Gönderen: Deniz »
Culture: Bishopish
Religion: Walterizm
Ideology: Fringeist
Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out death in judgement.

Çevrimdışı Bersun

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 8798
  • Paralel Yetkili Abiniz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #8 : 27 Aralık 2011, 11:57:41 »
Magna Mundi de hayal kırıklığı olacak gibi.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #9 : 27 Aralık 2011, 12:04:58 »
Neden hayal kırıklığı olacak?
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Bersun

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 8798
  • Paralel Yetkili Abiniz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #10 : 27 Aralık 2011, 12:16:20 »
Hiç beklediğim gibi çıkmadı. PI'nın edindiği bunca harita tecrübesinden sonra harita rezalet gibi.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #11 : 27 Aralık 2011, 12:27:45 »
Harita gayet iyi bence. Bana göre tek eksiği Ortadoğu'da biraz az vilayet oluşu ve yine Ortadoğu'daki vilayet sınırlarının neredeyse değiştirilmeden Eu3'ten aynen alınması. Bu eksiği bir harita modu yaparak giderebilirim. :)
Senin "rezalet" bulduğun kısımlar nedir?
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Bersun

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 8798
  • Paralel Yetkili Abiniz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #12 : 27 Aralık 2011, 12:32:28 »
HTTT havası var haritada. Şehir sınırları atari oyunu misalı köşeli möşeli. DW'de bu çok fazla değil mesela. Hele ki Sengoku falan bu konuda aşmış. Böyle haritalar kullanabilirlerdi. İkincisi harita çok iç karartıcı, gereksiz bir karanlık var harita üzerinde. Ülke renkleri de bu nedenle çok kötü. Onun dışında EU'daki bozulma bunda yok, o hoşuma gitti.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #13 : 27 Aralık 2011, 12:45:38 »
Sınırların köşeli görünmesinin nedeni provinces.bmp'nin çözünürlüğünün düşük olmasından geliyor ki bence bu iyi birşey. Esas olan fiziki haritanın çözünürlüğü ve detayı çok iyi.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı kyrafionn

  • Godhlauss
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1674
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #14 : 27 Aralık 2011, 19:52:20 »
Hiç beklediğim gibi çıkmadı. PI'nın edindiği bunca harita tecrübesinden sonra harita rezalet gibi.
Bana şuana kadar öyle kötü gelmedi. Harita evet çok iyi gözükmüyor, fakat düzeltilebilir. Oyun henüz alphada.
-İnançsızlık-

Çevrimdışı Jay-Jay Okocha

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2754
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #15 : 27 Aralık 2011, 20:37:38 »
Divine Vind ile karşılaştırdığında oyun hızı nasıl?Herhangi bir yavaşlama veya kasma var mı?
Bide DV'de Müslüman bir devlet ile Hristiyan bir devletin ittifak kurması çok zor Magna Mundi'de de öyle mi?
Çevrenizden 3-5 kız bulun da getirin şu foruma

Çevrimdışı kyrafionn

  • Godhlauss
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1674
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #16 : 27 Aralık 2011, 20:43:00 »
Divine Vind ile karşılaştırdığında oyun hızı nasıl?Herhangi bir yavaşlama veya kasma var mı?
Bide DV'de Müslüman bir devlet ile Hristiyan bir devletin ittifak kurması çok zor Magna Mundi'de de öyle mi?
Divine Wind ile hemen hemen eşit diyebilirim. Hatta en yüksek hızı fazla hızlı bulan kişi sayısı epey fazla.
Farklı dinden ülkelerin ittifak olmaları zor, fakat eventlerle aynı dinden ülkelerin ittifak olması kolaylaştırılmış.
-İnançsızlık-

Çevrimdışı Furkan Ali Tunca

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2262
  • Furkan Ali Tunca
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #17 : 27 Aralık 2011, 21:27:14 »
Çok feci hayal kırıklığına uğradım.5000 kişilik orduyla 2 ay savaşmak ne demek ya?Bu adamlar hiç tarih kitabı okumamışlar mı?Siper savaşı mı yapıyoruz?Harita rezalet DAO haritası bundan bin kat daha güzel.
Bu dünyada 2 şeyden nefret ediyorum.
1-Irkçılık
2-Yahudiler :P

Çevrimiçi lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1000
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #18 : 27 Aralık 2011, 21:48:35 »
Victoria ve HoI serilerindeki savaş sistemine özenmişler anladım kadarı ile ancak dönem farklı. Meydan muharebelerinin olduğu bi dönemde  iki ordu karşılaşır, saatler yada günler içinde savaş biter.
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2011, 21:49:03 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı mithrandil

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1038
  • Paralel Admin 2 B or N 2 B
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi - İlk Bakış -
« Yanıtla #19 : 27 Aralık 2011, 21:55:44 »
en fazla 10 sürer tahminimce  :( ama düzeltirler bence .
Paralel Admin