Gönderen Konu: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]  (Okunma sayısı 5600 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Deniz

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1898
    • Profili Görüntüle
    • DotA Türk
Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« : 27 Mart 2011, 21:10:52 »
SENGOKU YAPIMCI GÜNLÜKLERİ


#0 GÜNLÜK

Sengoku'nun ilk geliştirici günlüğü yazısına hoş geldiniz. Ben Johan Anderson, oyunun yapımcısı. Bu ilk geliştirici günlüğünde, sizlere oyun için amaçladıklarımız hakkında kabaca da olsa biraz bilgi vermek ve takımın çekirdek kadrosunu tanıtmak istiyorum.

Bu oyun için vizyonumuz: Crusader Kings'ten büyük bir parça karakter odağı, EU3'ten bir parça çalışma mekaniği, Victoria II'den bir parça arayüz bilgisi ve Japonya'ya uyacak güzel, yeni mekanikler

Takımın çekirdek kadrosunda; proje lideri olarak Besuchov (Victoria II'de de liderdi ve HoI2'den beri bizimle baş programcı olarak çalışıyor), oyunun görünümüyle uğraşan Aerie, programlamanın ağır yükünü çeken Birken, dizaynlarla uğraşan King ve scriptleri hazırlayan Captain Gars var. Oyunla yoğun olarak ilgilenen diğer isimler Yonaz, Solsara ve Viktor. Son olarak, işin eğlence kısmında olup da günlükleri yazan ben  :)

İşte, oyunun şu an neye benzediğini göstermek için bir screenshot... Gelecek hafta harita hakkında biraz konuşacağız, görüşürüz.

« Son Düzenleme: 02 Nisan 2011, 19:26:49 Gönderen: Deniz »

Çevrimdışı Türkan

  • Roué
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 4339
  • Go ask Alice.
    • Profili Görüntüle
Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #1 : 27 Mart 2011, 21:23:24 »
Çevirme yapman çok makbule geçti Deniz. :)
Aptallığa ve cahilliğe tahammülüm yok.

Çevrimdışı Deniz

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1898
    • Profili Görüntüle
    • DotA Türk
Sengoku Yapımcı Günlükleri #1 [Türkçe]
« Yanıtla #2 : 02 Nisan 2011, 16:15:33 »
SENGOKU YAPIMCI GÜNLÜKLERİ


#1 GÜNLÜK

Sengoku, feodal Japonya'da bir daimyonun kontrolünü elinize alarak, ülkeyi tek Shogun'un yeni SİZİN kudretiniz altında birleştirmenize olanak sağlıyor.

Paradox olarak, kendimizi oynadığımız oyunları yapmak gibi bir geleneğimiz var. Sengoku da bu geleneği oldukça yakından takip ediyor, oyunlarımızla daha önceden tanışmış olanlar bu oyunla neyi amaçladığımızı hemen anlayacaktır. Bu oyun Crusader Kings ve EU: Rome tarzında, ülkelerden çok karakterleri yönetmeye yönelik bir oyun. Tam anlamıyla Crusader Kings gibi strateji-RPG sentezi olmaktan ziyade, Rome ve CK oyunları arasında bir karakter etkileşimine sahip.

Oyunun başlangıcında 50 farklı klan bulunmakta, oyuncu isterse bir klanın küçük parçalarını, isterse de bir klanın bütün hakimiyet alanını ve bağıl daimyolarının tümünü kontrol edebilir. Bu klan mekaniğini gelecekteki geliştirici günlüklerinde daha detaylı olarak inceleyeceğiz, ama kısaca feodal hiyerarşi ve çıkar birlikteliklerinin bir kesişimi olarak özetlenebilir.

Oyun, muhtemelen Paradox ekibinin şimdiye kadar yapmış olduğu en güzel haritada oynanacak. Bu detaylı harita, 15. yüzyıl Japonyasını pirinç tarlalarından kalelere kadar her şeyiyle resmediyor.

Geçmiş oyunlarda iç ve dış dengeleri ve ilişkileri düzenlemek için kullanılan stability, infamy ve prestige kavramlarının yanında, Sengoku oyuna yeni Honor kavramını da getiriyor. Honor, skor tutmak ve şüpheli ve/veya daha az dikkat çeken çeşitli faaliyetleri gerçekleştirmek üzere iki farklı alanda kullanılıyor. Uyarmadı demeyin, bütün onurunuzu kaybetmek, kötü sonuçlara neden olabilir.

Sadece tek grubun desteğine güvenmemek adına, yabancı daimyoların etkilerini de dengelemeli ve çıkar elde edemeyeceğiniz durumlarda başka bir grubu kışkırtmaktan kaçınmalısınız. Hıristiyanlara mı yoksa Budistlere mi güveneceksiniz? Hangisi yönetiminizi daha da işlevsel kılabilir?

Sengoku'da diplomasi, sadece müttefiklik ve savaşı kapsamayarak, Japon stilli bir oyuna yakışacak yeni ve eşsiz kavramlarla daha önce gördüklerinizden daha farklı olacak. Bu merak uyandırıcı* opsiyonları daha detaylı anlatmakta olan birden fazla geliştirici günlüğü hazırlanmakta.

*: Orijinal metinden "merak uyandırıcı" olarak çevirdiğim kelime "intriguing" kelimesi. Kelime hem "merak uyandırıcı, şaşkınlık verici" hem de "entrikacı, düzenbaz" anlamına gelmekte. Yani oyunda bolca entrika çevirme opsiyonu olması imkan dahilinde.

Oyun ayrıca; ekonomi temelli, askeri yapılı veya ikisinin karışımı olarak geliştirebileceğiniz eyaletsel yönetimleri de içeriyor.

Son olarak, aileniz, klanınız, saray üyeleri ve potansiyel daimyonuz ile sizin astınız olanlarla da uğraşmanız gerekiyor. Kimin kiminle savaştığı belli olmadığı zamanlarda, kişisel görüşler, en az stratejik çıkarlar kadar önemli oluyor.

Sengoku'da amacımız, oynanabilirliğe yoğunlaşıp, öğrenme virajını kolaylaştırken derin ve kompleks bir Paradox oyunu ortaya koymak ve gerçek bir Japon soylusunun Shogun olma mücadelesindeki gibi hareketlerinizin bir önem taşımasını sağlamak. Sengoku'yu gerçekten eşsiz yapan şey, akıcı bir şekilde müttefikliklerinizi kontrol edebilmeniz ve uzun soluklu kuruluş dönemindeki karar ve ilişkileriniz doğrultusunda fetih yapmanız. Belki de, ileriyi düşünerek manevra yapmak, kaynaklarınızı harcayıp hemen savaşa girmekten daha kazançlıdır.

Ve her zaman hatırlayın: "Düşmanlarınızı onurlu bir şekilde ve çıkarınız doğrultusunda kandırın"*

*: "Double cross your enemies in an honorable an auspicious manner"








« Son Düzenleme: 02 Nisan 2011, 16:19:43 Gönderen: Deniz »

Çevrimdışı TheDoctor

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3422
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #3 : 03 Nisan 2011, 11:51:47 »
Grafikler Medieval andırıyor. tbrk*

Çevrimdışı Deniz

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1898
    • Profili Görüntüle
    • DotA Türk
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #4 : 03 Nisan 2011, 14:23:41 »
Harita gayet güzel fakat oyunun geçtiği alan bana biraz küçük gibi geldi.

Düzenleme: Demek istediğim, biraz daha bölebilirlerdi.
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2011, 14:24:05 Gönderen: Deniz »

Çevrimdışı NebuLa478

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 302
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #5 : 03 Nisan 2011, 15:51:08 »
Harita ve oyun oldukça güzel fakat Hokkaido adasınıda içerisine alan bir harita olsaymış güzel daha güzel olurmuş.

Çevrimdışı Amiral

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1546
  • Uncle Junior
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #6 : 03 Nisan 2011, 16:21:06 »
Alıntı
Geçmiş oyunlarda iç ve dış dengeleri ve ilişkileri düzenlemek için kullanılan stability, infamy ve prestige kavramlarının yanında, Sengoku oyuna yeni Honor kavramını da getiriyor. Honor, skor tutmak ve şüpheli ve/veya daha az dikkat çeken çeşitli faaliyetleri gerçekleştirmek üzere iki farklı alanda kullanılıyor. Uyarmadı demeyin, bütün onurunuzu kaybetmek, kötü sonuçlara neden olabilir.

Bu honor gelecek oyunlara da eklenir.
You heard about the Chinese Godfather? He made them an offer they couldn't understand.
-Uncle Junior

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5802
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #7 : 03 Nisan 2011, 16:43:13 »
O dönem Hokkaido Adası henüz kuş uçmaz, kervan geçmez balta girmemiş bir diyardı.
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2011, 16:48:47 Gönderen: Annibal »

Çevrimdışı Dadakoğlu

  • The show must go on
  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2992
  • Dadak Paşa
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #8 : 09 Nisan 2011, 14:14:02 »

Çevrimdışı Probang

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 8917
  • Red Ale
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #9 : 09 Nisan 2011, 15:07:27 »
Shogun 2 takliti gibi geldi.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5802
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #10 : 09 Nisan 2011, 17:28:39 »
Aynı coğrafya olduğuna göre illa ki benzeyecektir. Taklit demek hata zira aynı formatta haritalar değil.

Çevrimdışı NebuLa478

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 302
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #11 : 14 Nisan 2011, 21:55:54 »
O dönem Hokkaido Adası henüz kuş uçmaz, kervan geçmez balta girmemiş bir diyardı.

Abarttın sonuçta 15. yy'da orası Ainu'lara aitti yani yaşayanlar vardı.
Ayrıca dediğin gibi olsa orayı Kuş uçuran, Kervan geçen, Balta giren bir diyar yapma şansımız olabilirdi belkide :D
Orayı istila etmek güzel olurdu :D

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı ozaniel

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #13 : 17 Nisan 2011, 16:32:36 »
Rome'daki karakter sisteminin korunması güzel.

Çevrimdışı Kodazot

  • Usta Yazar
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 9486
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #14 : 17 Nisan 2011, 17:34:12 »
Karakteri yönetmek oyunun en zevkli tarafı olacak galiba...  :smoking:
Xfire:Kodazot
Steam:Kodazot
Legend Of Kodazot
I come in revenge

Çevrimdışı Deniz

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1898
    • Profili Görüntüle
    • DotA Türk
Sengoku Video: Yapımcı Günlükleri 2
« Yanıtla #15 : 30 Mayıs 2011, 21:04:20 »


<a href="http://www.youtube.com/v/5_TDFAnYPKE" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/5_TDFAnYPKE</a>

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5802
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #16 : 30 Mayıs 2011, 21:20:14 »
Bu ne ya arayüzü bile aynı.

Maydonoz

  • Ziyaretçi
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #17 : 30 Mayıs 2011, 22:06:33 »
Bu ne ya arayüzü bile aynı.
Hangi oyunla. :sombrero:

Çevrimdışı Barış

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2988
  • Salvador Allende
    • Profili Görüntüle
Ynt: Sengoku Yapımcı Günlükleri [Türkçe]
« Yanıtla #18 : 30 Mayıs 2011, 22:14:40 »
ROME olabilir.
yaşasın örgütlü mücadelemiz

Çevrimdışı Deniz

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1898
    • Profili Görüntüle
    • DotA Türk
Yeni: Sengoku Yapımcı Günlükleri 7 (Binalar)
« Yanıtla #19 : 17 Haziran 2011, 20:04:58 »
Metnin orijinali için: http://forum.paradoxplaza.com/forum/content.php?573-Development-Diary-7-Buildings&s=1df5a05830b16f28ddd2936cf78cacd0


Hello and welcome back to the Sengoku development diaries. After a two-week break due to holidays and E3 we are back to talk about buildings and province improvments. As For the Motherland is in its final stretch and Sengoku has reached beta stage, both Johan and Besuchov are busy knocking out code today, so the task of writing this diary passed down the chain of command and ended up with me.

In Sengoku every province - or kori as they are called - has a village that can be expanded with eight new buildings, giving mainly bonuses to tax income and your force limit. To build one of these you assign this task to your Master of Ceremonies. This means that you can only build one of these at a time - so choose wisely. These buildings have no upfront cost but instead heavily decrease your tax income during the construction time.


Every kori also have a castle that can be upgraded with four new castle levels that increase the size of the local levy as well as four defensive upgrades. Building one of these works the same way as for the village except that it is your Master of Arms that gets sent to the province to oversee the construction.

By using your third advisor, the Master of the Guard, you can expand a kori to hold up to four manufactory slots. Once one of these have been unlocked you can chose to construct one of eight powerful buildings with effects ranging from increasing your cavalry shock value to giving you more monthly honor.

The last building category is the religious one. Every kori can house one religious building, either a Shinto shrine, Buddhist temple or a Christian church, each giving a unique bonus. You can decide to build different ones in your koris, but having built enough of one kind will let you officially join that religious faction, giving you further bonuses. Being associated with a faction however doesn't come for free... But more on that later.


And of course: Christian churches, as well as gun manufactories, can only be built once Japan has come in contact with Europeans...

So stay tuned for next week's diary when we'll talk more about factions.