Gönderen Konu: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri  (Okunma sayısı 23798 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5813
    • Profili Görüntüle
Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« : 02 Kasım 2010, 15:02:30 »


Magna Mundi hakkında çıkan günlükleri ve geliştirmeleri bu konudan takip edebilirsiniz.

Arşiv:
Makale   I
Makale  II
Makale III
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2011, 14:00:41 Gönderen: Ömer »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5813
    • Profili Görüntüle
Makale 1 - Sahneyi Hazırlamak
« Yanıtla #1 : 02 Kasım 2010, 15:13:55 »
#MAKALE I – SAHNEYİ HAZIRLAMAK

GİRİŞ

Lizbon’da güneşli bir kış günüydü ve Amazon’dan sipariş ettiğim şeyin dünya çapındaki satış günü kapıma ulaşmasından dolayı çok memnundum. Bir oyun için heyecanlanmak benim için nadir bir durumdu ancak bu oyun Europa Universalis III idi.

Üç yıl sonra Paradox Buluşması’nda oyunun masa versiyonunun yaratıcısı Phillipe Thibault’a atmak üzere olduğum bir adımdan dolayı bizzat teşekkür etme fırsatım oldu.

O adım kısmen hayalkırıklığı kısmen umut doluydu. Yarım saatlik oynayış, Johan ve şirketinin bir cevher işlediğini anlamak için yeterliydi. Bu aynı zamanda zihnimde cevher olmaya aday bir başka oyun yaratma konusunda birşeyleri tetiklemişti. Europa Universalis’ten farklı, daha değişik özelliklere sahip, kendi başına durabilecek ve kendine ait bir yeri olacak bir oyun yaratmak…

Kısa zamanda .txt dosyalarını araştırmaya başladım. Johan’ın sayesinde oyun motoru modlamaya oldukça elverişliydi. Vizyonumu bir torrent tıklaması ve ilham ile gerçekleştirebilecektim. Hatta tasarılarımı Paradox forumlarında bile paylaştım. Kullanıcıların büyük kısmının bunu seveceğinden emindim. Peki ya 30 yıllık oyun geliştirme tecrübem var mıydı? 12 yıl evvel 300,000 satır C/C++ kodu içeren karmaşık bir PBEM oyununun yapımında yer almış mıydım? Sadece bu macerada benimle birlikte gelecek yetenekli insanlar çıkmasını umuyordum.

Böyle bir çalışmaya nasıl bir isim versek? Güçlü, tutkulu, anlamlı bir şey olmalı. Hey… Neydi o 16. yüzyıl dünya haritasındaki başlık? Neydi neydi? Mag… Magna… Magna Mundi… Evet… Kulağa hoş geliyor… Hadi alan adını kaydedelim de çalışmaya başlayalım!

Ondan sonra kodlama işi ciddi ciddi başladı.



Buraya imza atmak için gerekenlere sahip misiniz?

Ucu açık oyunlara gerçekten bayılırım. Belli bir çizgide ilerleyen oyunlardan ise nefret ederim. Bunlar için sinema ve kitaplarımız var zaten. Eğlence platformu olarak düşünüldüğünde bilgisayarın öteki dijital ortamlara üstünlüğü, kullanıcı seçimlerine bağlı olarak sınırsız ihtimal sunmasına dayanır. Kim aksini iddia ederse cahil bir yazar ya da yönetmendir.

Grafiker olarak benim işim sahneyi hazırlamak. Oyuncular oyunun ana karakteridir. Hikaye onların kararlarıyla şekillenir.

Bu başlangıç noktasından itibaren Magna Mundi’yi ne kadar geliştirdik? Cevap: Çok geliştirdik.

Hadi önem sırasına göre sırayla bakalım, ne kadar yol katetmişiz:


DOĞRUSALSIZLIK
HİKAYE
ÇEŞİTLİLİK
MANTIKLILIK
DENGE


Avrupa’da hava durumları. Gördüğünüz gibi mantıklı.

DOĞRUSALSIZLIK

Doğrusalsızlık gelişmiş tüm bilgisayar oyunlarının ana özelliklerinden biridir ve ben de Magna Mundi’nin her oynayışta öngörülemez ve emsalsiz olmasını istedim. Aynı ülkeyle aynı koşullarda oynanan oyunların farklı şekilde ilerlemesi ve sonuçlanması mümkün hale gelecek.

Bunu gerçekleştirmek için oyun dinamiklerine dört katmanlı bir yaklaşımda bulundum.

Basit seviyede, oyuncunun arayüzleri kullanarak yaptığı seçimler, eventlardaki seçenekler, oyunu kısa, orta ve uzun vadede sayısız sonuca götürebilir.
Orta seviyede, yapay zekanın her ülke için yaptığı benzer seçimler, onları farklı bir yola sokacak.
İleri seviyede, seçilen her ülke için yapılan tüm seçimler birbirleriyle etkileşimli olup ülkeyi farklı yönlere saptırabilecek.
Son olarak, oyundaki ülkelerin yaptıkları seçimler, öteki ülkelerin daha önceden yapmış oldukları seçimleri etkileyebilecek. Gelecekteki seçimler de etkilenebilecek.

Etkileşmleri birbiriyle çarparsanız ne kadar fazla olasılık olduğunu göreceksiniz.

Portekiz’e yakından bakış.

HİKAYE

Hikaye oyuncu için bir şey ifade etmiyorsa doğrusalsızlığın amacı nedir? Hiç. Oyuncu başıboşluk içinde kaybolur gider.

Öyleyse tasarımın mihenk taşlarından bir diğeri oyunu ilginç kılacak hikayeler oluşturmak. Bunu yapmak için bütün ülkelere uygulanabilen ve ortaya farklı ve mantıklı hikayeler çıkmasını sağlayan eventlar yazdık.  Şimdi önplanda oyuncunun kendi ülkesiyle yaşayacağı deneyimin öyküsü, arkaplanda ise dünyanın yaşadıkları olacak. İki hikaye de birbirini etkileyecek ve tamamlayacak, iki hikaye de her seferinde emsalsiz olacak.

İsterseniz ayarlardan Tarihte birbiriyle bağlantılı hikayeler seçeneğini seçebilirsiniz


Haritada günümüz ABD ve Meksika kıyılarını gösteren bazı kaydadeğer fiziki çalışmalar yapıldı.
Sizi temin ederim ki BP petrol platformu maksimum zoomda bile görülmüyor.

ÇEŞİTLİLİK

Peki ya hikayeler, oyuncunun ülkesinin kültürel, sosyal ve coğrafi özelliklerini yansıtmadan her ülke için tekdüze olsaydı ne olurdu?

Bütün dünyayı tekdüze bir hikayeye hapsetseydik tabi ki sıkıcı olurdu, üstelik doğrusalsız da olmazdı. O yüzden Magna Mundi’nin bir sonraki mihenk taşı ülekeri şekillendiren farklı eventların her birine emsalsiz hikayeler eklemekti.

Her ülkenin endişeleri ve hikayesi; kültürel, sosyal ve coğrafi özellikleriyle ilişkili olduğundan ülkeler tek düze olmayan bir yaklaşımla ekden geçirilecek.


Magna Mundi haritası fiziki yapıda radikal değişiklikler içeriyor.

MANTIKLILIK

Hikaye kafanıza yatmadıysa çeşitlilik eklemenin mantığı nedir? Bu sadece Diderot’nun Dördüncü Duvarı’nı yıkmamıza sebep olur.

Bu sebeple oyuncunun etrafında gelişmekte olan hikayenin tarihsel olduğu kadar mantıklı bir perspektiften ilerlemesine ihtiyaç duyduk. Nihayetinde, gerçek dünyanın mantıklı bir tarihini yazmak istedik, bir peri masalını değil.

Bunu dünya tarihinin mantıklı bir bağlamda ilerlemesini sağlayan binlerce bayrağı ve değişkeni kontrol ederek başardık.


Çin – Böyle küçük bir dünya, böyle büyük bir yer…

DENGE

Magna Mundi’de oyunu kazanmak dünyayı fethetme koşullarıyla ölçülmeyecek. Bunun yerine ülkenin çeşitli seviyelerdeki büyüme derecesi dikkate alınacak. Salt coğrafi genişlikten, kurnazca oluşturulmuş bir ticaret politikası bu konuda eşit öneme sahip olacak.

Tüm gelişme çeştileri dengelenmeli ve oyuncuyu meşgul etmeli. Oyun mekanikleri eğlenceli olmalı ve oynanan periyodu yansıtımalı. Seçimler, sonucu belli olmaktan ziyade farklı seçenekler içermeli. Son olarak dengelenmiş oyun mekanikleri, oyuncuya oyunu bitirme ve hikayeyi amacına ulaştırma hissi vermeli.


…daha fazlasını bilmek istiyorsanız bilinmeyenleri keşfedin!

Yukarıda teorik konsepti çizildiği üzere Magna Mundi'nin tasarım amacı, oyuncuyu emsalsiz bir hikayenin ana karakteri yapmaktır. Oyuncu hikayeyi etkileyebilecek ancak asla sonucunu belirleyemeyecektir. Oyuncu kendi yetenekleri, seçimleri ve şansıyla ülkesinin gelişimine yardımcı olacak. Her yeni başlangıç, emsalsiz şekilde sona erecek.

Orjinal metin: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?505555-Magna-Mundi-Developer-s-Diary-1-Setting-the-Stage&p=11775858#post11775858
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2010, 17:45:13 Gönderen: Ömer »

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Magna Mundi Makaleleri
« Yanıtla #2 : 02 Kasım 2010, 15:51:41 »
Çeviri için teşekkürler. Oyun harika olacak. Haritası Vic2 gibi Miller Projeksiyonu ile yapılıyor. (Aynı zamanda Devlet-i Ali Osman modunda Avrupa, Kuzey Afrika ve Ortadoğu için yaptığım harita)
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Delete®

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1506
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Makaleleri
« Yanıtla #3 : 02 Kasım 2010, 16:33:10 »
Asker modellemeleri çok güzel olmuş  :D

Çevrimdışı Kül Tigin

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 980
  • Pyrrhic Victory
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Makaleleri
« Yanıtla #4 : 02 Kasım 2010, 17:11:03 »
Çeviri için teşekkürler.

Gerçekten özenli bir yapım olacak.

Çevrimdışı Ahilex

  • Kısıtlı Üye
  • *
  • İleti: 1707
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #5 : 02 Kasım 2010, 18:26:57 »
  Süper bir oyun olucak :beatnik2:
don't be another brick in the wall

Çevrimdışı spyboy

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1545
  • In Soviet Russia, pants jizz in you!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #6 : 03 Kasım 2010, 00:03:27 »
Çeviri için teşekkürler.

Gerçekten özenli bir yapım olacak.
  Süper bir oyun olucak :beatnik2:

Aynen.
1.(ma)ru de (da)me na (o)ssan: good-for-nothing old man                       6.(ma)ttaku (da)ijobu ja nai (o)kyaku: customer who's really not all right
2.(ma)jide (da)ssai (o)yaji: the really uncool old man                              7.(ma)tomo ni (da)karetakunai (o)toko: men no one wants to date
3.(ma)ssa ni (da)rusou na (o)yaji: really uncool-looking old                      8.(ma)ji de (da)kaetai (o)toko: man one seriously wants to date
4.(ma)ttaku (da)rakushite (o)ssan: really depraved old man                     9.(ma)ttaku (da)masenai (o)toboke: fool who unconvincingly feigns ignorance
5.(ma)zui (da)shi to (o)age: horrid bean curd                                        10.(ma)ssugu ikite no (da)inashi na jinsei na (o)jisan: old man who lives as he wants, but accomplishes nothing

Çevrimdışı salihano

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 291
  • Hiç Düşünme- miştim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #7 : 05 Kasım 2010, 12:51:34 »
Umarım güzel olur. Olacağa da benziyor. Ancak oyun kaç MB olur. İndiremeyebilirim de.  :kid:
Almanya'dan korumak için mi? Assclugh olmasın diye mi?

Hacı Anchluss'u ne hale getirdin :P .

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #8 : 05 Kasım 2010, 12:54:55 »
500 MB üzerinde olur.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5813
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #9 : 05 Kasım 2010, 13:01:25 »
İnsan bu oyunu indirmez mi yahu...

Çevrimdışı Scipio

  • (osmanli askeri)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3171
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #10 : 06 Kasım 2010, 16:21:33 »
Kasarsa en çok üzeleceğim oyun bu olacak.
"The men who went to the moon to export peace, remained on the moon to rest in peace."

Çevrimdışı Ahilex

  • Kısıtlı Üye
  • *
  • İleti: 1707
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #11 : 07 Kasım 2010, 14:41:37 »
EU3'teki ekran artı özellikleriyle aynı olacaktır...
don't be another brick in the wall

Çevrimdışı shl_61

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #12 : 07 Kasım 2010, 22:59:05 »
Çeviri için teşşekürler eline sağlık.Oyunun güzel olacağa benziyor fakat yeni ek paket ile durumu nasıl olur merak etmiyor değilim.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5813
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #13 : 08 Kasım 2010, 13:21:15 »
Birbirine rakip iki oyun olacak gibi.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #14 : 08 Kasım 2010, 13:22:37 »
Magna Mundi'nin harita yönünden üstünlüğü şimdiden garanti.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Kratoss

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 864
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #15 : 08 Kasım 2010, 14:38:06 »
Bence bu ekip ayrı bir firma kurup paradox'a karşı oyunlar üretmeli :D

Çevrimdışı Ahilex

  • Kısıtlı Üye
  • *
  • İleti: 1707
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #16 : 08 Kasım 2010, 20:45:34 »
EU2 oyuncuları bir araya gelip nasıl For The Glory'yi kurdularsa EU3 oyuncuları bir araya gelip bunu yapmaya başladılar  :beatnik2:
don't be another brick in the wall

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5813
    • Profili Görüntüle
Makale 2: Beş Asır Geriye Bakmak
« Yanıtla #17 : 12 Kasım 2010, 17:37:37 »
#MAKALE II: BEŞ ASIR GERİYE BAKMAK

HARİTA

Bir strateji oyunu için bütün dünyayı kapsayan bir harita yapmak hiç de kolay bir iş değil. Ana sebeplerden biri, kendi ülkenizin coğrafyasını çok iyi bildiğiniz halde dünyanın geri kalanının coğrafyasını aynı ölçüde bilememeniz. Bir insana ülkesinin haritasını aklından çizmesini söylerseniz iyi bir iş çıkartacaktır, kendi kıtasını çiz derseniz geçer not alacaktır ancak bütün dünyayı çizmesini isterseniz işte o zaman pek çok hata yapacaktır. Bir insanın çizdiği haritaya bakarak nereli olduğunu çok kolay tahmin edebilirsiniz.

İşte kendi aklımdan çizdiğim bir harita. Nereli olduğumu tahmin edin bakalım.


(Cevap: Güney Amerika)

Peki Magna Mundi’de ne görmek istersiniz? Bir Avrupalı olarak çizdiğim Avrupa kıtası sizi memnun eder mi? Peki ya Doğu Asyalı falansanız? Mesela bir Japonsanız, muz gibi çizdiğim Japonya hoşunuza gider miydi? Dikkat edeceğiniz üzere bu pek çok küresel strateji oyununda varolan bir kusur: Haritayı yapanın memleketinden ne kadar uzaktaysanız, ülkenizin coğrafyası o kadar kötü çizilir!

Bundan kaçınmak için bir haritacının sahip olduğu en iyi araçları kullandık: Matematik ve veri. Sonuç olarak altı adet veribankasını birleştirdik:

•   Kıyı şeritleri
•   Hidrografya
•   Topografya
•   Yüzölçüm
•   Bitki örtüsü
•   Renk

Daha sonra bu verileri birleştirerek Braun stereografik projeksiyonunu kullandık.

Kıyı şeridi, topoloji, hidrografi efektleri ve renkleri bir haritanın kalitesinin kanıtlarıdır ancak Magna Mundi’ye hayat veren sadece bu değil. Arazi ve bitki örtüsü de oldukça gerçekçi ki bunu dünyanın beş asır evvelki coğrafi yapısını öğrenmemizi sağlayan bir algoritma kullanarak başardık. Dünyayı kuru, tropikal, ılıman ve arktik bölgelere ayırdık. Her bölge en az üç çeşit arazi yapısına (dağlar ve bataklıkların da eklenmesiyle) sahip. Hepsi sanatçılarımız tarafından elle çok güzel çizildi.

Bütün dünya çok ciddi detaylandırılmış durumda. Hangisini size gösterip ağzınızın suyunu akıtsak bilemiyorum. Umarım aşağıda gösterdiğimiz haritaları beğenirsiniz.

İskandinavya, kıyıların kalitesini sizlere göstermesi açısından kesinlikle dünyanın en iyi bölgelerinden biri. Bu ekran görüntüsünde iki tip arktik orman (kışın yaprak döken ve dökmeyen), iki tip ılıman orman (kışın yaprağını döken ve dökmeyen) ve ılıman çayır görüyorsunuz.



İberya’da ve Şimalî Afrika’da üç tip kurak bölge (çöl, açık ve yoğun maki) ve ılıman bir orman (geniş yapraklı ve kışın yaprak döken) görmeniz mümkün.



Birleşik Devletler’in güneyi ve kuzeydoğu Meksika, kurak topraklardan savanaya kadar geniş bir aralıktaki arazi tiplerini görmeniz açısından oldukça ideal bölgeler. Bu bölgede ovalar, çayırlar, ılıman ormanlar mevcut. Florida, bataklıklarıyla oyundaki en sulak bölgelerden.



Sıradaki bölgeyi eminim ilk bakışta tanıyamayacaksınız: Batı Sahraaltı Afrikası. Bütün dünyada aynı detay seviyesini kullandığımızın kanıtı bu. Bu bölgede toprak yapısının nasıl çölden bozkıra, tropikal savanadan kuru ormana, oradan da kıyı şeridi boyunca tropikal yağmur ormanlarına dönüştüğünü görebilirsiniz.


Şimdilik bu kadar beyler. Bütün dünyadan yüzlerce resim gösterebilirdim ama oynayarak keşfetme zevkinden sizi mahrum etmek istemem. Umarım bu kısa gösteri hoşunuza gitmiştir.

Bizi izlemeye devam,

Andrés Munoz Jaramillo

Orjinal metin: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?507051-Magna-Mundi-Developer-s-Diary-2-The-Map-Looking-Back-Five-Centuries

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5813
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #18 : 12 Kasım 2010, 17:43:54 »
Haritalardaki detay seviyesini görebilmeniz için resimleri küçültmedim. Kişisel fikrim; olağanüstü olmuş. Şu an bir mukayese yapsam bence Divine Wind'den daha hoş görünüyor. Fiziki haritayı oyunda nadir kullanan ben, Magna Mundi'yi sırf bu haritayla oynayabilirim. Keşke Türkiye'yi de görebilseydik.

Çevrimdışı Emperor

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1573
  • The Mad Baron
    • Profili Görüntüle
Ynt: Magna Mundi Yapımcı Günlükleri
« Yanıtla #19 : 12 Kasım 2010, 17:45:20 »
Harita konusuna çok önem veriyorlar sanırım. Gerçekten çok iyi duruyor. Ben de ilk defa fiziki haritada oynamayı deneyebilirim bu oyunda.
Heyder Baba, göyler bütün dumandı,
Günlerimiz birbirinden yamandı,
Birbirizden ayrılmayın, amandı,
Yakşılığı elimizden alıblar,
Yakşı bizi yaman güne salıblar!