Paradox Interactive Türkiye

Paradox Development Studio => Europa Universalis IV => Konuyu başlatan: fksahin - 24 Ocak 2018, 09:58:32

Başlık: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 24 Ocak 2018, 09:58:32
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-23rd-of-january-2018.1066296/


Herkese günaydın. Bir kez daha Salı geldi ve bugün iki kat heyecan yaşanıyor:EU4 Dev Clash'taki bir sonraki bölüm ve yeni bir geliştirme günlüğü. Geçen hafta TrinTragula direksiyondaydı ve gelecek 1.25 güncellemesi ile birlikte çıkacak harita değişikliklerini gösterdi. Immersion Pack ile birlikte gelen özellikler hakkında konuşmaya başlamadan önce, Mission System olarak adlandırılan ve 1.25 güncellemesi ile birlikte bedava gelecek bir özellikten söz etmek istiyorum.

EU3'teki görevler gerçek bir kumardı. İyi ya da en azından münkün olabilecek bir görev için umutla bekliyordunuz ve wiki'ye bakmadan ya da oyun dosyaları üzerinden kontrol etmeden ne için görevlendirilebileceğini bilmiyordunuz. Seçme şansı olmayan görevler için iki şıkka sahiptiniz, bitirmeye çalışmak ya da iptal etmek. EU4'te bunu biraz daha geliştirdik ve size her zaman 3 görev şıkkı sunuldu. Birini seçip bitirmeye çalıştınız ya da yeni görevler edinmek için iptal ettiniz. Bu iyi bir iyileştirme olduğu halde, milletiniz için tüm görevlerinizin neler olabileceğinden çok emin olmamanız, nasıl kilidinin açılacağı ve hatta yapmanın size zararlı olacağı görevler almak zorunda kalmanız eksikliklerindendi. Görev sistemi, yeni oyuncuların çoğunlukla rehberler için baktıkları bir şeydir ve onlara sadece 50 prestij kazandırdıklarını ya da rakipleriyle olan ilişkilerini geliştirdiklerini söylerken, yeni oyunculara tavsiyelerinin sezgisel olarak misyonları görmezden gelmek oldupğunu görebilirsiniz.

Tüm bunlar 1.25'te yeni "Görev Sistemi" ile değişiyor. Kısa bir görev listesinden seçim yapmak yerine, ulusunuz için tüm görevler en başından itibaren mevcut olacak ve onlar için kriterleri yerine getirirken, bu şekilde uyarılacaksınız ve ödülünüzü yeni eklenen "Görevler" sekmesinsen alacaksınız. Ödüller buna göre daha alakalı, daha uzun ömürlü hale getirildi ve çoğu kez daha fazla göreve yönelik taleplerde bulundu. Benim en sevdiğim uluslardan biri olan Bizans'tan Purple Phoenix görevleriyle, görev zincirine bir göz atalım (Osmanlının neden sürekli güç kaybettiği bu cümlede gizli :S ).

*1
rahat Bizans kampanyamdan mütevazı bir genişleme. Sanat / düzen son hali değil.

Tüm Bizans görevleri baştan görülebilir ve bunlar üzerinden ilerleme gösterilir.Gelişmekte olan Bizans oyuncusu Yunanistan'ı fethedince, bir sonraki görevlin yerine getirilmesine yardımcı olmak için zaman sınırlamalı bir ödül ve iddialar verilecek: "Recover Albania and Conquer Bulgaria." Bunlar tamamlandıktan sonra, yine ödüllerini alıp görev zincirinde ilerlemeye devam edecekler. Görevler, Batıda Genişleme, Anadolu'yu geri alma ve Adaları geri kazanmaya yönelik olarak farklı yönergeler için de ayrılıyor. Tüm görevler bir kampanya boyunca tamamlanabilmesine rağmen görev ödülleri sırayla talep edilmelidir.

*2
Purple Phoenix olmadan Bizans görev zincirinin sonu

Özel görevleri olan tüm uluslar, bu yeni sisteme sahipler. Buna ek olarak, Avrupalıların, örneğin Afrikalılar veya Yeni Dünya Yerlilerinden farklı görevler üstlenebilmeleri için tüm uluslara ve bölgeye özel görevlere ek olarak, genel görevler ekledik. Eski görevleri bu yeni sistemle çalışacak şekilde uyarlarken, daha eski görevleri temizleme fırsatı da elde ettik.

*3
Fransız görevleri, güzel kodlayıcı sanatıyla tamamlandı. Yine de Hebrides'le ilgili bir şey garip görünüyor...

Bu görev değişikliği, 1.25 Güncellemesinin ücretsiz bir parçasıdır ve amacımız, yeni oyuncular için bir rehberlik görevi görmesinin yanı sıra, görevlerin uluslarla daha fazla alakalı olmasını sağlamak.

Bazı sorularınıza erken cevap bulmaya çalışacağım:

     *Bir görevi nasıl seçerim?
          -Bir önceki görev sisteminin aksine, görevlerinizi seçemezsiniz, hepsi oyun başlangıcından görülebilir. Görev ağaçlarının üstündeki     tüm görevler "aktif" olur ve aktif bir görevi yerine getirirince ödülünü talep edebilir, altındaki herhangi bir görevi kendi zincirindeki oklarla birbirine bağlayabilirsiniz.

     *Eski sistemde bir görevin seçilmesi size görev için ihtiyaç duyduğunuz talep/CB'yi veriyordu, peki ya şimdi sitem nasıl çalışıyor?
          -Çoğu durumda, öncel görevler, aşağıdaki görevleri yerine getirmek için kullanılabilecek bir ödül olarak hak talepleri/CB'ler verecektir.

     *Görev kapısı nasıl çalışıyor?
          -Bir görev, hem birden çok görev için, hem de aktif olmadan önce birden fazla görevin tamamlanmasını gerektiren bir ön şart isteyebilir.

     *Ne kadar modlanabilir?
          -İstetiğiniz kadar geniş.

Önümüzdeki hafta, 1,25'in yanında piyasaya sürülecek olan ve henüz duyurulmamış Immersion Pack'te neler olduğunu konuşmaya başlayacağız. O zamana kadar yeni sistemdeki "Devasa Görkemli" Osmanlı görevlerine hayran hayran bakabiliriz. ("behemothic glory" şeklinde adlandırılmış; behemoth devasa yaratık/hayvan anlamına geliyor ama bizim kültürümüzde ne yazık ki yaratık/hayvan yakıştırmaları yakışıksız kalıyor :P )

*4

 


*1(https://i.hizliresim.com/2JkXg0.jpg) (https://hizliresim.com/2JkXg0)

*2(https://i.hizliresim.com/nOg871.jpg) (https://hizliresim.com/nOg871)

*3(https://i.hizliresim.com/1JkQy1.jpg) (https://hizliresim.com/1JkQy1)

*4(https://i.hizliresim.com/z0VPAB.jpg) (https://hizliresim.com/z0VPAB)



Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: battle4royal - 24 Ocak 2018, 10:04:43
Yeni sistem çok güzel görünüyor. Abuk subuk görev döngülerinden çok daha iyi olmuş bu sistem.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: vakanüvis - 24 Ocak 2018, 10:05:51
bildiğin HOI4 focus treelerine benziyor eğer bu kadar koklü değişiklik yapacaklarsa direk EU5 çıkarmaları lazımdı.(daha dorğusu son 10 DLC ile bir EU5 çıkardı)

yanlış anlamayın sevdim ama kaç yıllık EU4 oyuncusu olarak alışık olduğum bir durum değil

acaba bölgesel görevler nasıl olacak ?? ben afrikada çok oynamasam da çoğu kıtada aktif bir sekilde oynuyorum özellikle aztek,inka ve japonlar çok eğlenceli oluyor 1821 e kadar sıkılmadan gitme potansiyeli var iste bu yüzden bu üç devlete ilgi bekliyorum.(ilgi gösterilmesi en son düşünülecek devletler ama neyse umut etmek güzeldir)
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: HaylHitler - 24 Ocak 2018, 10:20:08
Hani çoğu kişi diyor ya daha ne ekleyebilirler diye, eklenecek bir şeyler buluyorlar işte. Oyuncular açısından da güzel bir durum, daha detaylı bir EU 4, geliştiriciler için de güzel bir durum, daha çok satılacak DLC.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: vakanüvis - 24 Ocak 2018, 10:23:06
Hani çoğu kişi diyor ya daha ne ekleyebilirler diye, eklenecek bir şeyler buluyorlar işte. Oyuncular açısından da güzel bir durum, daha detaylı bir EU 4, geliştiriciler için de güzel bir durum, daha çok satılacak DLC.
vallah ben demiyorum zaten bir yapımcı kaç yıllık bir oyunu bu düzeyde geliştirebiliyor ise zaten bir 10 yıl daha geliştirecek şey bulur.paradox yapımcılarının hayal güçü çok geniş.
en kötü oyunu baştan build ederler ki hiç yapmadıkları şey değil... (art of war mesela savaş sistemi baştan build edildi .)

işte ben bu baştan build etme işine karşıyım bi 2-3 yıl fikirleri biriktirip EU5 çıkarşınlar EU5 sağlam çıksın her 3 ayda bir fikir bulmak kolay da bu mu zor ?

paradox bir oyunu çok düşünmeden genel hatlarıyla yayınlıyor sonra da 100 tane DLC yapıyor simdi bu oyunun uzun vadeli olmasını sağlıyor diyebilirsiniz ama yeni gelen oyuncular için tam bir kanser oyundan zevk almak için tüm DLC olmak zorundalar  oyuna yeni başlayan ve hiç DLC olmayan bir arkadaşımla konuşurken farkına vardım ki Vanilla ile DLC oyun arasında uyguladığımız taktikler bile değişiyior
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 24 Ocak 2018, 10:36:41
EUIV'e ilgi devam ettiği sürece DLC'ler gelmeye devam edecektir. Arz talep dengesi hiçbir zaman değişmez ticarette. Ayrıca EUIV'te tüm DLC'lere sahipsin, o kadar para harcamışsın. EUV çıkması demek tüm bunların çöp olması demektir çünkü tüm paranı ve zamanını yeni oyuna aktarman gerekecek. Ayrıca yeni çıkacak bir oyunun EUIV'ün şimdiki geliştirilmiş seviyesine ulaşması için de kat etmesi gereken yolu bir düşün. Kendin diyorsun Vanilla oyunla tüm DLC'lere sahip olunan bir oyun arasında ne kadar fark olduğunu. Yeni çıkmış bir EUV'in gerçekten şimdiki EUIV tadını vermesini bekleyemezsin.

Yeni bir ekran görüntüsü; İspanya Görev Ağacı

(https://i.hizliresim.com/NZ4vdY.jpg) (https://hizliresim.com/NZ4vdY)
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Furkan 65 - 24 Ocak 2018, 10:57:15
Çok hoş duruyor.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Agnostik - 24 Ocak 2018, 11:59:50
Çok güzel olmuş. Saçma görevler yüzünden görevleri hiç yapmazdım. Bence çok güzel ve mantıklı bir yenilik olmuş. Bizansla Osman'ı yıkmak için sabırsızlanıyorum.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: battle4royal - 24 Ocak 2018, 12:22:14
Bi açıdan da şöyle düşünebiliriz. Bu şekilde daha tarihi olarak kolonileşme olabilir. Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 24 Ocak 2018, 12:36:27
Kanada'ya (yani doğal olarak Amerika'ya) Vikinglerin (etnik olarak Norveçlilerin) Kolomb'dan yüzlerce yıl önce ulaştığının akademik olarak da kanıtladığından habersizsin sanırım:)
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Furkan 65 - 24 Ocak 2018, 12:41:17
Ne diyecekler;
Dur dedem şu martıyı geçince sağa dönün demişti!
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: TürkHan - 24 Ocak 2018, 13:00:14
Görev sistemi çok güzel olmuş.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: battle4royal - 24 Ocak 2018, 14:52:12
Kanada'ya (yani doğal olarak Amerika'ya) Vikinglerin (etnik olarak Norveçlilerin) Kolomb'dan yüzlerce yıl önce ulaştığının akademik olarak da kanıtladığından habersizsin sanırım:)

Yoo gayet haberdarım. Gitmek başka kolonileştirmek başka. Birileri elbet gitmiş ki önceden, keşfedildiğinde yerliler varmış. Kolomb da Amerika'ya gitti ama burası Hindistan dedi :) Gel gelelim koca kıtaya ondan çok sonra giden oranın başka bir kıta olduğunu saptayan İtalyan kaşif Amerigo Vespucci'nin adı verildi.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 24 Ocak 2018, 17:33:20
Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.

Karar ver keşfetmek mi koloni kurmak mı?:)

Ayrıca Vikingler Kanada'da koloni kurdular.

Neyse konuyu fazla dağıtmayalım. Ben beğendim yeni görevler ekranını. YZ bu sayede daha fazla tarihsel olarak genişleyecektir.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Duchy - 24 Ocak 2018, 20:57:24
Herşeyi yaptılar ama bir türlü şu oyuna nüfus ve ticari mallarla ilgili kapsamlı bir düzenleme yapmadılar bu da benim uktemdir
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: nefer17 - 24 Ocak 2018, 23:10:04
Hoa4 teh gibi ordu düzenleme sistemi olsa keşke.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: HaylHitler - 24 Ocak 2018, 23:20:36
Nüfus sisteminin yerini şimdilik development mekaniği dolduruyor. Gereksiz yani. Ama nüfus ekleyen Meiou and Taxes modunu deneyebilirsin.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: battle4royal - 25 Ocak 2018, 02:23:35
Oyun mekaniğine göre keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok yahu. Her şekilde bu "yeni kıta" keşfinin Vespucci tarafından yapıldı gerçeğini değiştirmiyor.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 25 Ocak 2018, 09:17:58
O zaman senin düşünce tarzına göre "tarihsellik" olması için Floransa YZ'sinin "yeni kıtayı" keşfetmesi lazım:)

Ayrıca nasıl keşfetmekle koloni kurmak arasında fark yok? Oyun mekaniği tam olarak ikisini ayırt ediyor. Önce gemilerinle "keşfetmen" gerekiyor, daha sonra (koloni mesafen izin veriyorsa) kolonist göndererek koloni kuruyorsun. Yani gemi ile "keşfettiğin" bir toğrak yıllarca boş kalabiliyor, hatta bazen başkaları orada koloni kurabiliyor, ilk sen "keşfetmiş" olsan bile. Gemi ile "keşfetmediğin" alanlar " terra incognita" yani bilinmeyen topraklar olarak kalıyor (keşfedilmemiş).

Neden ısrarla bu kadar uzatıyorsun anlamıyorum ama ilkin "Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur." deyip daha sonra "Gitmek başka kolonileştirmek başka." deyip ve en sonunda da "keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok"a geldin. Yani sürekli kendi yazdıklarınla çelişiyorsun:)

Oyun mekaniğine göre keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok yahu. Her şekilde bu "yeni kıta" keşfinin Vespucci tarafından yapıldı gerçeğini değiştirmiyor.

Ayrıca Vespucci Brezilya kıyıları için "Yeni Kıta" tabirini kullanmıştır çünkü Kanada kıyılarına hiçbir zaman gitmemiştir.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: vakanüvis - 25 Ocak 2018, 09:25:55
Karar ver keşfetmek mi koloni kurmak mı?:)

Ayrıca Vikingler Kanada'da koloni kurdular.

Neyse konuyu fazla dağıtmayalım. Ben beğendim yeni görevler ekranını. YZ bu sayede daha fazla tarihsel olarak genişleyecektir.
bu iyice 'türkler bering boğazından geçip amerikayı fetih ettiler' tezine benzedi...

bazıları savunuyor olabilir ama ell tutulur bir kanıtı yok ikisinin de...
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 25 Ocak 2018, 09:48:39

bazıları savunuyor olabilir ama ell tutulur bir kanıtı yok ikisinin de...

Kanıt yok derken neye dayanarak söylüyorsun bilmiyorum ama aşağıdaki linkten The Royal Ontario Museum'da yer alan Viking yerleşimleriyle ilgili makaleyi okuyabilirsin. Kanada'da Viking mezarlarından çıkanların sergilendiği müzedir kendisi.

https://www.rom.on.ca/en/blog/vikings-in-canada

Ve hepsinden öte İzlanda ve Grönland Vikingler tarafından kolonileştirilmişken, Kanada'ya ulaşmadılar demek zaten oldukça mantıksız.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: battle4royal - 25 Ocak 2018, 10:11:22
Yahu ben Brezilya'yı örnek olarak söyledim. Brezilya olmasın Orta Amerika olsun ya da ne bileyim Avusturalya olsun ne fark eder :) Nordic fanatiğine denk geldim gele gele. Sen neden ısrar ediyorsun anlamıyorum :) Son oyunumda mesela Kuzey Amerikayı ve Avusturalya'yı İspanyolar, Güneyi İngilizler kolonileştirdi. Yeni mekanini,k bu YZ'den uzak senaryoyu tarihselleştirecek diyorum 2 gündür Vikingler Kanada'yı keşfetti koloni kurdu diyosun :D:D Vikingler Kanadayı keşfettiğine gittiği yerlerin yeni bir kıtaya ait olduğunu bildiğini hiç ama hiç sanmıyorum diyorum ben de sana. Petrol de bin yıldan uzun süre önce keşfedildi ama onun damıtılıp yakıt olarak kullanılmasında 150 sene bile yok. Bunu anlatmaya çalışıyorum :D
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 25 Ocak 2018, 10:15:34
Bi açıdan da şöyle düşünebiliriz. Bu şekilde daha tarihi olarak kolonileşme olabilir. Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.

Bu yazılan pek bir Brezilya örneği gibi durmuyor:) Ve Viking fanatiği olmakla alakası yok, doğru bilgiyle alaksı var. Orayı yeni kıta olarak adlandırmamaları (Belki de adlandırdılar ama yazılı bir metin kalmadığı için bilemiyoruz haliyle), orayı keşfetmiş oldukları gerçeğini değiştirmiyor. Ve en başa gelirsek "Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur." yazmış olmanın yanlış bilgi olduğu gerçeği.

Oyunda zaten Kanada'yı keşfetmeye ve koloni kurmaya en yakın devlet Norveç'tir her zaman, İzlanda'ya sahip olmasından dolayı (colonial range'te diğerlerinden daha avantajlı). Hala neyi tartışıyorsun anlamıyorum:)
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: battle4royal - 25 Ocak 2018, 10:27:50
Pekala ben onu örnek olarak söylemiştim. Çünkü aynı oyunumda Norveç Batı Afrika'yı da kolonileştirdi.

Dediğin gibi adlandırmadılarsa yeni kıta olduğunu bildiklerine dair bir tarihi kanıt yok. Zaten gitmemiş olmaları imkansız. Gidilen topraklar hiç insan eli değmemiş topraklar değil. Neticede yerliler var.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Göktürk Gökbörü - 25 Ocak 2018, 14:54:41
Prestij ve power projectiona daha fazla mekanik özellikler bekliyorum ben. Mesela

Prestij için her 1 prestij başına + % 0.03 misyoner gücü 100 prestijde + %3 misyoner gücü

Power Projection için her P.P İçin % 0.3 Kültür Değiştirme Etkinliği 100 P.P de % 30 kültür değiştirme etkinliği falan.

Kirim,Kazan,Nogai Ve Büyük Ordaya Update gelmeli oynanabilirlik git gide zorlaşıyor. Anadolu beylikleride Tribal Confederasyon yönetim şekline geçebilmeli. Selçuklu ideaları Atlı savaş gücü göremedim bu başlı başına saçmalık. Selçuklu yönetim şeklide tribal olmalı. Ottoman goverment sadece osmanlıya özgü. Görev mekanikleri güzel görünsede bu tüm ülkelere geleceğine göre dlcnin çıkması için en az 2 ay zaman var bence. Kültür meselesini çok geride bırakıyorlar bence. kültürel isyanlar ve yozlaştırma işleri bence daha ağırlıklı olmalı.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Agnostik - 25 Ocak 2018, 14:55:58
Tüm ülkelere gelmeyecek. Belli başlı ülkelere gelecek.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Armagedon - 25 Ocak 2018, 22:36:46
Peki minor ülkelere ne olucak ?
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 26 Ocak 2018, 14:35:40
Bölgesel ve genel görevleri olacak.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Furkan 65 - 26 Ocak 2018, 15:00:15
Minörler hoi4'teki jenarik odak ağacı gibi olacak galiba?
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: RoadWarriror - 26 Ocak 2018, 16:27:59
Minörler hoi4'teki jenarik odak ağacı gibi olacak galiba?
Bir ihtimal &)
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Celikhan - 18 Şubat 2018, 00:40:17
Hmmm guzel bir özellik peki ya custom nationda nasil olucak? kendimiz mi görev koyucaz?
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Vanilya - 19 Şubat 2018, 15:51:48
EUIV'e ilgi devam ettiği sürece DLC'ler gelmeye devam edecektir. Arz talep dengesi hiçbir zaman değişmez ticarette. Ayrıca EUIV'te tüm DLC'lere sahipsin, o kadar para harcamışsın. EUV çıkması demek tüm bunların çöp olması demektir çünkü tüm paranı ve zamanını yeni oyuna aktarman gerekecek. Ayrıca yeni çıkacak bir oyunun EUIV'ün şimdiki geliştirilmiş seviyesine ulaşması için de kat etmesi gereken yolu bir düşün. Kendin diyorsun Vanilla oyunla tüm DLC'lere sahip olunan bir oyun arasında ne kadar fark olduğunu. Yeni çıkmış bir EUV'in gerçekten şimdiki EUIV tadını vermesini bekleyemezsin.

EU4'e ilgi devam ettiği sürece DLC gelmeye devam edecektir yanlış bir hipotez. Birçok oyun mevcut ki, bu savı çürütsün. Söylediğin doğru olsa NFS Underground serisi, CS 1.6, Dota 1, FIFA 98, Winning Eleven Serisi, Championship Manager, Civilization 4-5, Fallout 1-2, Baldur's Gate 1-2, Silent Hill serisi, Neverwinter Nights 1-2, Icewind Dale 1-2, Vampire The Masquerade Bloodlines ve daha sayısız oyunun yenilerini çıkarmak veya rafa kaldırmak yerine bunlara DLC çıkartırlardı.

Olay şudur: Ne zaman ki, yeni bir oyun çıkarmak yaratacağı beklenti ve pazarlama stratejisinden ötürü daha çok kâr getirecektir; o noktada DLC yerine yeni oyun çıkarma işine girerler. EU4'ün motoru eskimeye başladı. Ayrıca insanların mod kullanım istatistiklerine ve taleplerine bakılırsa bariz şekilde daha geniş bir zaman aralığında, daha detaylı "event" örgüsüyle oynamak istiyorlar. Mevcut oyun bunları karşılama noktasında modları dahil yetersizdir. Çok geçmez EU5 duyurulur. 1-2 seneye görürüz reklamını. Ancak 5 numarayı bayağı devrimsel yeniliklerle çıkarmak isterler, Paradox çok hızla büyüyen bir firma, esas kökenini oluşturan bu seriye sadakatini göstermek için "hype" yaptırmaya çalışacaktır. 5'nci oyun beklentileri karşılayamayabilir. Umarım devrim yapacağız diye geleneksel ve gerekli tabanı değiştirmezler.
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 19 Şubat 2018, 18:59:26
Yukarıda saydığın oyunların zamanında henüz firmalar vahşi kapitalizm etkisiyle boş oyun/DLC ile doldur taktiğine geçmemişti.

Ayrıca "Olay şudur: Ne zaman ki, yeni bir oyun çıkarmak yaratacağı beklenti ve pazarlama stratejisinden ötürü daha çok kâr getirecektir; o noktada DLC yerine yeni oyun çıkarma işine girerler. " Yazmışsın yani benim sağ el ile gösterdiğim sağ kulağı sen sol elinle göstermişsin:) (EUIV'e ilgi devam ettiği sürece DLC'ler gelmeye devam edecektir. Arz talep dengesi hiçbir zaman değişmez ticarette. Yazmışım gördüğün gibi).

Ve en sonda da çok geçmez duyurulur demişsin ardından da 1-2 seneye reklamını görürüz yazmışsın yani en az 4 sene geçmesi lazım yayınlanması için, bu süre az mı sence gerçekten?:)

Oyunun tüm dlclerini ve güncelleştirmelerini kapatarak oyna, o zaman görürsün ki aslında şu anda biz EUVIII ya da IX oynuyoruz..
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Vanilya - 22 Şubat 2018, 11:45:47
İlk cümlene katılıyorum.

İkinci kısımda daha da önce karşı çıktığım sava halen karşıyım: Yazdığından anladığım müşteri ilgisine bağlı demişsin. Bana kalırsa sadece müşteri odaklı değil, rakip firmaların rakip oyunlarına, trendlere ve pazarlama stratejilerine de bağlı yeni bir oyunun çıkıp çıkmaması. Arz-talep grafiği kadar basit olduğunu düşünmüyorum.

Bahsettiğim süre çok, katılıyorum. Ancak kapitalist düzen de sağ olsun, pek çok oyun firmasının beyinsiz idare bölümlerine şükretsin Paradox, halen daha sağlam bir rakip oyun çıkartılamadı. Doğru düzgün denenmedi bile. Rakip oyun çıkartılsa şu an 250-300 liralık aslında oyuncu soymaya yönelik şu boktan ticaret stratejisine maruz kalmayacaktık ve EU5'i çok daha erken görecektik.

Oyunun tüm DLC'lerini kapatarak oynayınca samimiyetle söylüyorum yeni veya eski bir oyun oynuyormuş izlenimine kapılmıyorum. O söylediğini Skyrim'i modlu-modsuz oynarken hissedebiliyorum. Evet, DLC'lerle çok mekanik geldi. Ancak bunlar zaten olmalıydı. Daha açık izah etmeye çalışırsam hissiyatımı; ilk halini oynarken yavan ve tatsız geliyor, eski bir oyun oynuyormuşum gibi hissetmiyorum. Son halini oynarken halen daha yavan ve tatsız geliyor, ama bir şeyler daha doğru gibi. Ancak keşke şu da olsaymış demekten kendimi alamıyorum ve bunu sıklıkla tekrarlıyorum. Yepyeni şeyler görmüşüm, yepyeni şeylerle karşılaşmışım gibi hissetmiyorum. O hissiyat sadece DLC'yi ilk yüklediğim yarım saatte gerçekleşiyor. O da arayüzü tanıma süresi. Oyun bana kesinlikle senin bahsettiğin hissiyatı vermiyor. Keşke 2-3 DLC ile çıkartılabilecek bu yenilikleri 20 DLC olarak sunmasalar ve daha da mühimi oyunun içine entegre tasarlasalardı. Paradox gün geçtikçe beni kendinden soğutuyor. EA Games'e dönüşmeleri can sıkıcı.

 
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: fksahin - 23 Şubat 2018, 09:38:44
Sadece DLC'leri değil, güncellemeleri de kapat. Sonuçta her DLC kendi güncellemesiyle geldi. O zaman göreceksin aradaki farkı:)
Başlık: Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
Gönderen: Ügüt - 28 Şubat 2018, 18:15:20
Yahu ben Brezilya'yı örnek olarak söyledim. Brezilya olmasın Orta Amerika olsun ya da ne bileyim Avusturalya olsun ne fark eder :) Nordic fanatiğine denk geldim gele gele. Sen neden ısrar ediyorsun anlamıyorum :) Son oyunumda mesela Kuzey Amerikayı ve Avusturalya'yı İspanyolar, Güneyi İngilizler kolonileştirdi. Yeni mekanini,k bu YZ'den uzak senaryoyu tarihselleştirecek diyorum 2 gündür Vikingler Kanada'yı keşfetti koloni kurdu diyosun :D:D Vikingler Kanadayı keşfettiğine gittiği yerlerin yeni bir kıtaya ait olduğunu bildiğini hiç ama hiç sanmıyorum diyorum ben de sana. Petrol de bin yıldan uzun süre önce keşfedildi ama onun damıtılıp yakıt olarak kullanılmasında 150 sene bile yok. Bunu anlatmaya çalışıyorum :D

1.si oyun alternatif tarih yani bunların olması için var.Osmanlıyla koloni yap diye var oyun.Tamamen özgürsün ne yapacağın sana kalmış.

2.Fkşahinin bahsettiği viking kolonileri oyundaki gibi olmayabilir.Sonuçta tarih atlasına baktığınız zaman Yunanlıların Akdenizdeki kolonilerini görürsünüz.Oyundaki gibi bir mantığı olmayabilir.

3.Fkşahinin dediği gibi 1.1 yamasında oynayın.ben denemiştim.karakoyunlu fıstık yeşili  ;D