Gönderen Konu: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri  (Okunma sayısı 4194 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« : 08 Ağustos 2010, 22:12:03 »
« Son Düzenleme: 07 Eylül 2010, 00:20:30 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia bazı ipuçlar
« Yanıtla #1 : 08 Ağustos 2010, 22:27:11 »



Yukardaki resimde gördüğümüz üzere Frederick'in komuta ettiği Prusya ordusu. Rise of Prussia oyununda 3 yıldız olan komutanlar orduyu kontrol edebilmektedir. 2 yıldızlılar ise "corps" denilen orduya bağlı olan birlikleri temsil eder. Yukarda gördüğümüz üzere Frederick'in ana ordusu sarı renk ve yıldızlı kutucukla belirtilmiş. Aynı bölgede(region) olan gri renkli kutucuklar ise "corp" su temsil eder. Yani ana orduya bağlı iki yıldızlı komutanları. Eğer komutan tek yıldızlı ise ana orduya bağlı olan"corps" yani Gri renkteki kutucuklarla belirtilmez. Çünkü rütbesi yeterli değildir. Yeşil renkteki kutucuk ise garnizonu(şehirleri koruyan) veya bağımsız(ordu hiyerarşisine bağlı olmayan) birlikleri temsil eder. Ordu ve hiyerarşinin(oluşturmanın) en büyük avantajı "command points" denilen yani komuta etkinliğini arttıran "puanlar" oluşturmasıdır. Şöyle düşünelim bir general eğer rütbesi düşük ise büyük orduları etkili bir şekilde komuta edemez. Her askerin ayrıca "command cost" ihtiyacı vardır. Mesela tek yıldızlı(Brigader) 4 komuta puanı oluituruyorsa bir "line infantry" yani çizgi düzeninde savaşan asker 2 komuta puanına ihtiyaç duyar iyi yönetilmek için. Yani tek yıldızlı general 2 veya 3 "unit" denilen askeri birlikleri anca komuta edebilir. Eğer daha fazla asker emrine verilirse "command penalty" denilen yukardaki zarfın üzerinde mesela %35 belirebilir. Bunun sonucu olarak askerlerin hızı ve savaşma kalitesi oldukça düşer.

Resimde üzerinde imleç olan Wilhem's birliği. Bu birlikte 4 adte "unit" var 2, 2 tanesi elit,2 tanesi de "regular" düz asker. sağ tarafta ise bir unitte olan elementler gözükmekte. Bunlar nato sembolleri. Kare şeklindeki sembolün sol tarafında kalın bir siyah çizgi varsa bunlar "elit" birlikleri belirtir. Yani 2 elit birlik var demiştik ya Wilhelm'in komuta ettiği, sağ taraftaki kutularda bütün o birliğin içindeki elementleri(en küçük birimler, 1 element 200 askerden oluşabilir) gösterir. Yani bu birlik direk Frederick'in ordusu içindeki birlik ve wilhelm tarafından kontrol edilmekte. Sol tarafta ise bu birliğin komutanın resmi ve 4 adet unit resmi var. Sarı miğferli askerler alit birlikler onların elementleri ise sağ taraftaki kutucuklar bazıları koyu tekrarlamak gerekirse. 18 element+1 element(komutan)=  19 elementten oluşuyor bu birlik.

Şunu sorabilirsiniz peki ordunun sağ tarafındaki toplar ve bazı askerler neden bir brigade'e ait değil. Çünkü onların komuta puanı harcaması yok. Onlar sadece destek birlikleri. O yüzden tek yıldızlı brigade'ler yerine ordu içinde olması daha mantıklı. Onlar reserve birlikler ve savaşa başka şekilde destek veriyor.
Diğer soru şu olabilir neden brigade kurmamız gerekiyor? çünkü dediğim gibi her asker 2 komuta puanı harcadığı için ve "command penalty" olmaması için. Eğer bir ordunun içindeyse bir Brigade(resimdeki Wilhelm) sadece 4 komuta puanı harcar. Normalde 8 harcayacakken.(her asker 2 K puanı harcar) o Yüzden unitlerden(tek yıldızlı komutan en fazla 4 unitten bir brigade oluşturur) mümkün olduğunca brigade oluşturalım. Bir yıldızlı komutanlar bu iş için ideal.




Bu ekranda (f2) hangi tür birlikler için tazeleme hakkımız olduğunu gösterir . Mesela bir unitte 5 element olması gerekirken 3 adet kalmış ise 2 tane daha oluşturulması gerekir. Bu oluşturma f3 veya f4 ekranıyla yapılır. "ekonomik opsiyon f3" sonucu seçtiğimiz birlikler tazelenir. bu ekran sadece o bilginin gösterilmesidir. Ama şunu karıştırmayalım ki eğer bir ünitteki elementlerin rengi kırmızı olmuş ise sadece sağlıkları tükenmiştir. Bu tazeleme ekranı sadece eksik elementleri tazelemek içindir. Eğer 6 elementiniz kırmız renge dönmüş ise yapmanız gereken en yakın depo veya kaleye gidip ikmal almaktır. İkmal seviyesi 100% olduğu zaman elementler tekrar yeşil renge döner. Ama eğer savaşta element kayvettiyseniz mutlaka f3 teki opsiyonlarla tazeleme yapın. f2 de ise hangi tür birliklerin tazelenebileceğini gösterir.




Bu resimde görülen F3 ekranına bastığımızda ki ekonomik opsiyon. Elit asker ve regular asker farklı türden birlikler olduğu için tazeleme opsiyonu farklı. Elit askeri tazelemek için ödüyeceğiniz para ve insan kaynağı görülmekte resimde. Eğer burda tazelemeyi seçtiğimide f2 ekranında 2 elit eksik elementi tazeleyebileceğimizi belirtir. Ama bir tur sonra. Elementleri tazelemek için kale veya depolarda bulundurmak gerekir.

Alttaki mesajlarda(resimde görüldüğü üzere) mesela X birliği received y unit yazıyor. Bunlar eksik elementlerin tamamlanmasıdır. Oyun motoru otomotik olarak eksik elementi olan unitleri tazeliyor. Bizim bu konuda bir kontrolümüz yok. Ama eğer birlikler depo da veya kale içersinde ise onların eksik elementleri daha hızlı tamamlanıyor.

Birde alttaki mesajlarda "X unit trained with success" yazar. Bunun anlamı unitlerin tecrübe kazanmasıdır. Ordunun yüzde 10 u yavaş yavaş tecrübe kazanır. (bağlı bulunduğu komutanın özellikleriyle de ilgili) mesela millita-line inf- trained inf- elit diye gider. Milita tecrübe kazandığında line inf olur, özellikleri artar. Farklı bir katogeriden artık tazelenmesi gerekir. Artık line inf replacements kategorisine aittir o element.

Oyunu anlamak için mutlaka bu mekanikleri anlamak gerekir. Oyunun savaş motoru "elementler" üzerine kurulduğundan onların sağlıkları ve eksik elementlerin tazalenmesi çok önemli.
İkinci nokta ise genarallerin ürettiği komuta puanı.

3 yıldız- 12 puan üretir
2 yıldız-8
1 yıldız ise 4

Ama eğer bunlar birbirlerinden ayrı hiyerarşik yapıya bağlı birlikler değillerse bu komuta puanları yarıya düşer. Yani 2 yıldızlı komutan sadece 4 komuta puanı sağlar. Orduları mümkün olduğunca iyi organize edin. Bağımsız birlikler olmasın çünkü "command penalty" birlikleri oldukça negatif şekilde etkiliyor. Komutanların efektif bir şekilde komuta edebilecekleri birlikler oluşturmalı. Çünkü oyunun savai mekaniği bütün birliklerin aynı anda bir arada savaşa girmelerini engelliyor. Mesela 120 000 kişik bir düzenli ordunun belki 1/3 sadece dağlık bir arazide savaşa katılabilir. Ama eğer rakipre "irregular" düzensiz birlikler var ise onlar o arazide daha iyi savaşabildikleri için oyun motoru onları daha çok savaşa dahil eder. Buna "frontage " denir. Bu konuda meraklı olan database'e bakabilir oyun klasörü içindeki.

Önemli olan sayı değil, komutan bonusları, birlik tipleri ve arazi şartları ve savaşırken ki ikmal durumu tabi bunlar buzdağının görünen tarafı firma pek açıklamıyor daha ne etkenler var diye:) Lojistik bu oyunda mükemmel bir şekilde yansıtılmış, ayruca OOB(order of battle) yani savaş sırası. İlerleyen günlerde onları da açıklamaya çalışacağım.





« Son Düzenleme: 07 Eylül 2010, 02:28:58 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Kratoss

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 864
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia bazı ipuçlar
« Yanıtla #2 : 09 Ağustos 2010, 01:51:23 »
Ellerine sağlık oyuna yeni başladım bende bu yazıyı okuyarak birşeyler yapmaya çalışırım artık :)

Çevrimdışı Kodazot

  • Usta Yazar
  • Paşa
  • *
  • İleti: 9486
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #3 : 27 Ağustos 2010, 12:44:59 »
Niye sildin ki???
Xfire:Kodazot
Steam:Kodazot
Legend Of Kodazot
I come in revenge

Çevrimdışı Ragnarr Loðbrók

  • Paşa
  • *
  • İleti: 7032
  • Einhärjar
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #4 : 27 Ağustos 2010, 14:40:46 »
Galba bütün mesajlarını silmiş.

Çevrimdışı Kodazot

  • Usta Yazar
  • Paşa
  • *
  • İleti: 9486
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #5 : 28 Ağustos 2010, 11:58:41 »
Tamam da neden...
Xfire:Kodazot
Steam:Kodazot
Legend Of Kodazot
I come in revenge

Çevrimdışı Ragnarr Loðbrók

  • Paşa
  • *
  • İleti: 7032
  • Einhärjar
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #6 : 28 Ağustos 2010, 16:35:01 »
Depresyon :P

Çevrimdışı Kodazot

  • Usta Yazar
  • Paşa
  • *
  • İleti: 9486
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #7 : 29 Ağustos 2010, 03:48:18 »
Olabilir...
Xfire:Kodazot
Steam:Kodazot
Legend Of Kodazot
I come in revenge

Çevrimdışı PANZER GENERAL

  • Paşa
  • *
  • İleti: 6971
  • MR.KEY
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #8 : 29 Ağustos 2010, 03:59:15 »
Nolduki barışa?

Çevrimdışı PANZER GENERAL

  • Paşa
  • *
  • İleti: 6971
  • MR.KEY
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #9 : 29 Ağustos 2010, 14:55:13 »
Neden sildin peki?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #10 : 07 Eylül 2010, 01:54:28 »
not: Rehberin bir kısmı yenilenmiştir. devam edicek  ;)

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #11 : 09 Eylül 2010, 22:59:22 »
1.0 ile 1.2 arasında çok fark var mı? Oyunumu 1.2 yapınca key sorunu oldu da tüm oynama hevesimi söktü aldı :P
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Kodazot

  • Usta Yazar
  • Paşa
  • *
  • İleti: 9486
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia genel rehber ve oyun mekanikleri
« Yanıtla #12 : 16 Eylül 2010, 19:53:08 »
Güzel...
Xfire:Kodazot
Steam:Kodazot
Legend Of Kodazot
I come in revenge