Gönderen Konu: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler  (Okunma sayısı 9608 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #40 : 15 Temmuz 2014, 01:23:58 »
Çok iyi oyun. Gold versiyonunu merak ediyorum. AI'nin ROP Gold versiyonda performansı nasıl? Supply işleri baya zorlayıcı bu oyunda. AI üstesinden gelebiliyor mu?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #41 : 15 Temmuz 2014, 01:48:52 »
Bana göre en iyi YZ'si olan Ageod oyunları içinde bu oyun. Nedenleri:
- Ölçek olarak birimler tabur yapısı nedeni ile en çok tugay oluşturmaya müsait. (Napolyon döneminde tümenler daha önemliydi) Bu yüzden komplike organizasyon gerektirmiyor. Sadece 4 birimden oluşuyor. Diğer oyunları olan RUS ve ACW2 biraz daha detaylı bu konuda.
- Son yamayla test ettiğim üzere YZ çok iyi bir şekilde 4 birimi tek komuta altında toparlayabiliyor.
- Tarihsel olarak Prusya'nın bir çok devlete olan savaşı zaten doğal bir zorluk seviyesi oluşturuyor.

Keşke bu oyununun ilk hali bu şekilde çıksaymış ki kart sistemiyle çok ilgi görürdü. ROP 2 çıkardı.
« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2014, 16:55:56 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #42 : 23 Temmuz 2014, 22:31:01 »
Glagau kalesinden yola çıkan ve 4. günde görünen fakat sonrası için savaş sisine takılan Frederick'in muhtemel güzergahı.
[

Friedrich düşünülenin aksine Berlin'e yönelmeyip 2 en iyi kolordu komutanı olan Moritz ve Heinrich'i de alarak Schwedt kalesine saldırı başlattı. Bölgeyi savunan Rus kolordusu geri çekilmek zorunda kaldı.. Böylece 4 kolordudan oluşan Rus kuvvetlerinin gücü ayrı bölgelerde 2'ye bölünmüş oldu. Daha sonra Stettin kalesi kaybedildi. 2 ay önce başlayan pbem oyunun sehrini değiştirecek bir gelişme de nehir gemileriyle 1 Prusya kolordusunun Berlin'e olası hücumu. Bunun için Berlin'e 6 tur sürecek Wall (kale inşaası) kartı kullanıldı eğer ozamana kadar dayanabilirse.. İkmal durumundan dolayı Berlin'deki kuvvetler zaman zaman kış şartlarından dolayı asker kaybetse de Stralsund'a doğru yola çıktı.

Bir göze çarpan Avusturya oyuncusunun zaman zaman süvari göndererek bu çatışmaları izlemesi.













Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #43 : 23 Temmuz 2014, 22:56:11 »
Bu oyunda en önemli mevzu ikmal galiba. Hele  hele Ruslar için en zorlayıcı unsur.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #44 : 23 Temmuz 2014, 23:35:01 »
Ordular en hazır bir şekide başladığı için kalabalıklar. Bu yüzden ikmal ihtiyaçları fazla. ACW2'nin aksine var olan elit birimleri korumak özellikle birlik üretimi pek verimli olmadığı için önemli. Tarihsel sayılabilir.  Grenadier- Guard dışında cuirassier süvarileri çok iyi yakın muharebede hemde disiplini korumak açısından. Arada tek tük bunları üretmeye çalışıyorum. Fakat asıl savaşın ileri aşamalarında  ACW2'nin tersine militia-elit tarzı üretim yerine elit-militia daha uygun oluyor. Rayların olmamasına rağmen yinede dönem savaşını kendi açısından çok iyi verebilen bir oyun. Biraz daha hantal ve hata kabul etmeyen.

Rusları oynamak zevkli değil aslında (ikmal problemleri dışında çok izole bir bölgede başlıyor) fakat hem diğer oyuncuları görmek hemde 4 kişilik senaryo nasıl oynanıyor diye seçmiştim. 2 kişi yerine 4 kişi oynamak oyunun dengesini iyi yönde etkilemiş.
« Son Düzenleme: 23 Temmuz 2014, 23:37:33 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #45 : 24 Temmuz 2014, 02:33:28 »
Schwedt ve Stettin'in kaybından sonra Berlin'i kuşatan kolordun ne yapacak, nasıl dayanacak? Resimlerden anladığım kadarıyla ikmal alamıyorlar.

Üretim konusuna gelince ben her cephede farklı bir üretim politikası izliyorum. Königsberg'te düzenli piyadeye abanırken güneyde Avusturyalılara karşı ikmal katarları çok çok işe yarıyor. Diğer cephelerde ise milis ve topçu üretiyorum.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #46 : 24 Temmuz 2014, 22:08:09 »
Annibal benim de üretim aynı şekilde. Üretmesi uzun sürdüğü için Avusturya sınırına yakın kalelerde ayrıca fort battery üretmeye başlıyorum ilk turlarda. Kuşatmalarda +1 zar faydası oluyor. Fakat kuşatmalarla ilgili sanırım bir kural değişikliğine gidilmiş. Belki diğer Ageod oyunlarıyla uyumlu olsun diye breach olmadan assault olabiliyor kaleler. Burda eğer cephe genişliği (frontage) açısından  saldıran için büyük bir dezavantaj oluşuyor ise problem değil. Fakat sanki eski versiyonda kaleler daha yavaş el değiştiriyordu.

Berlin'i ele geçirdikten sonra tamamı piyadeden oluşan bir tugay bıraktım. Yanında 2 adet kale bataryası birimi mevcut. Ayrıca geçici bir 'fortified position' oluşturdum elde olan ikmal katarı ve mobil topçu ile. Fakat bu yeterli olmayacaktır. Bu yüzden wall denen kart opsiyonu da kullanıdım. Berlin 10. seviye olmasına rağmen 2 kolorduya yeteri kadar ikmal sağlamayacağı için Stettin yakınlarına gönderdim. Burda bana göre Stralsund'a geri dönmek yerine eldeki ikmal seviyesinin el verdiği ölçüde Friedrich'i rahatsız etmekte fayda var. Çünkü Kolberg'e sağ salim ulaşabilen diğer 2 Rus kolordunun ikmal sıkıntısı olabilir. (1-1.5 ay yetecek kadar ikmalleri var ilkbaharda Rus donanması tekrar gelene kadar.). Ayrıca Prusya hücuma geçerse 2 kolorduyu da kış şartlarında kırsala savurabilir.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #47 : 26 Temmuz 2014, 18:44:37 »


Barış oyunu uzun zaman sonra yeniden oynuyorum ve yukarıdaki gibi bir durumla karşılaştım. Gördüğün gibi Keith'in komuta özellikleri 6-10-10 ;D
Daha önce bu kadar arttığını görmemiştim bu yeni bir şey mi yoksa bir hata mı var ya da ayarlarda bir şeyi kurcaladım acaba? Benzer durum Ferdinand'a da oldu.
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2014, 18:44:55 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #48 : 26 Temmuz 2014, 22:04:55 »
Keith bende 5-5-5 başlıyor hem 2 hem de 4 kişilik senaryoda. Alışılmadık bir durum.
Genelde pbem tarzı oyunda şehrin tarihi önemine göre veyahut birlik çeşidine göre herhangi bir muharebede moral kaybı bilen (tarihi bilgisi olan bir bakıma host) tarafından editlenebiliyor. Official versiyon tamamen doğru olmayabilir. Fakat Gold versiyon ile temel versiyon exp değerleri farklı olabilir ona bir bakmak gerekebilir. Fakat yine de belirtmek gerekir burada başarı var.  :)

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #49 : 26 Temmuz 2014, 22:57:42 »
Bende de 5-5-5 başlıyor, fakat durum bu hale geldi. Ben hala bir problem olduğunu düşünüyorum, fazlasıyla uçuk rakamlar :)
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #50 : 27 Temmuz 2014, 10:31:07 »
Şu an oynadığım oyunda bile rakibin bir kaç kolordusu en fazla 6-6-6 civarlarında, bir kısmı Friedrich'in yükselttiği değerler.
Diğer Ageod oyunlarındaki gamelogic klasörüne baktım sistem aynı. 2 yıldızlı exp en fazla 1'er defansif ofansif puan yükseltmesi lazım. Bence oyunu bir daha kur son yamayı yükle belki orda bir hata oldu.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #51 : 27 Temmuz 2014, 18:01:40 »


İşte bu yüzden bu oyunu seviyorum. Yapay zeka hep güzel hamleler yapıyor. Yukarıdaki oyunda Prag ve Königgratz'ı erkenden düşürdüm. 1757 kışı gelmeden Olmütz'ü de alır baharda Viyana'ya yürürüm diyordum. Kışın zaten Batı cephesinde de pek hareketlilik olmuyor. Fakat Avusturya YZ'si önce Omütz önlerindeki Keith'e başarılı bir taarruz gerçekleştirip ardından Prag'a doğru yalancı bir taarruz tertip etti. Bu taarruzu karşılamak amacıyla Friedrich ve Ferdinand'ı bölgeye yolladım ama Avusturyalılar kaçtı ve Olmütz önlerine geldi. Burada yaptığım taarruzun ardından hızlıca tekrar Prag önlerine geldiler ve şu an kent düşmek üzere. Daha da kötüsü Königgratz da kuşatma altında. Lobositz'deki depom da yağmalandı. Ben ise bütün umudumu kış gelmeden Olmütz'ün düşüşüne bağladım. Erzak ve cephanem yeter mi bilemiyorum. Kış erken vurursa çok kötü olacak. Resmen izole olmuş durumdayım. 1140 conscriptim var. Buradan kış kayıplarımın ne kadar yüksek olduğunu tahmin edebilirsiniz. Çok düşünmeden hızlı hızlı oynuyorum turları ama yine de zevkli gidiyor bakalım Königsberg düşerse işler gerçekten berbat bir hal alabilir.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #52 : 27 Temmuz 2014, 22:04:57 »
Sanıyorum Königgratz kuşatma altında olmasa ve Olmütz ele geçirilse bile ikmal yeterli olmayabilir. İkmal sistemi oyunun en iyi taraflarından, bir yerde şehirler arası bağlantı gerekiyor.

YZ çok iyi hakkaten. RUS adlı oyunun Fatal Years modunu tecrübe ettikten (Şu ana kadar oyunlarda gördüğüm en iyi YZ lerden biriydi ) sonra hele 4 kişilik senaryoda ayrı ayrı ülkeler için YZ biraz daha elden geçirilse oyuncu çok zorlanabilir. Müthiş bir potensiyeli var motorun modlamak için. Benim son senelerde en çok SP oynadığım oyunların başında ROP gelir.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #53 : 27 Temmuz 2014, 23:03:06 »
Battım zaten ;D Olmütz'de paketlediğim 65 bin Avusturyalıya cehennemi yaşarken gösterdim ama zaten az olan erzak, ikmal yollarının düşmesiyle iyice sıkıntıya girdi. Kışın dağların kapanmasından dolayı ikmal katarlarını Silezya'ya göndermek de mümkün olmadı ve izole edilen ordum eridi ben de oyunu bitirdim ;D Bunlar olana kadar Avusturya ittifakı 180 bin muharebe kaybının yanında 180 bin esir vermişti, yani yazık oldu. Siz siz olun kış gelince sahrada kalmayın ;D

Bir dahaki oyunda Silezya üzerinde istila etmeyi planlıyorum. Daha garanti bir yol gibi. Kasel-Troppau-Olmütz bağlantısı sağlamak daha kolay görünüyor. Bu stratejinin çıkmazı Prag'ı savunmak. Kalabalık bir kolordu bırakabilirim belki orada. Ya da muhasara birliklerini Keith'e verip yemlemelerle örs yapıp Avusturyalıları kandırarak Prag önlerine çeker ve Friedrich ile çekici vurabilirim. Biraz Liddell Hart yapacağız artık. Deneyip göreceğiz.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2014, 23:11:51 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #54 : 28 Temmuz 2014, 01:32:32 »
Güzel olur bir hikaye bu şekilde anlatımı olan.  :)

Bu arada anlatımından dolayı aklıma gelen; ilk ROP hikayesi okuduğum zaman resim olmadan düz yazı anlatımı beni etkilemişti. Önce orduları ve kaleleri gözümde canlandırdım sonra grafikleri ve Friedrich'in besteleri eşliğinde oyunu sevdim. ROP Gold versiyonu ile oynaman farklı bir sonuç verecektir mutlaka o oyunu edinmekte fayda var.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #55 : 28 Temmuz 2014, 23:20:42 »


1757 Kasım (29. tur) gibi oldukça erken bir tarihte bitirdim bu sefer. Beklediğimden daha kolay oldu. Silezya'dan istila etmek kesinlikle daha mantıklı. Bohemya'nın geniş ovalarına kıyasla burada ikmal yapılabilecek kuvvetli bir kaleler ağı var. Daha önce dediğim gibi Prag'ı savunmak bu stratejinin zayıf noktasını oluşturuyordu. Resimde de görüldüğü gibi Prag kuşatma altında ve 1 breach yapıldı. Viyana'ya yürümek ve Prag'a yardım etmek arasında çok düşünüp en sonunda Viyana'ya yürümüştüm ve kent anında düştü. Bu da şansıma herhalde. Königgratz'ı Friedrich ile 2.5 ay kuşatıp alamamak, buna karşın muhasara topu dahi olmayan Heinrich ile hemen almak da oyunun ilginç gelişmelerinden biriydi.

Daha da ilginci Batı cephesinde hiç görmediğim kadar aktif bir Fransa gördüm. Wesel'i çok çabuk aldılar ve Hannover yolunu açmak için her yolu denediler. Münster-Lippstadt arasında önemli çatışmalar oldu. Cumberland'a çok güvenmediğimden fazla risk almak istemedim. Komutayı alması için yolladığım Fredinand'ı ise Berlin'in güneyine doğru yardıran İsveçliler ile Dresden'i tehdit eden Avusturyalılar kovalamakla görevlendirmek zorunda kaldım. Neticede Braunschweig ve Hannover savunmasız kaldı. 100 bin Fransıza karşı 50 bin kişilik savunmada kalmak zor iş. Viyana'nın çabuk düşmesi burada da işime yaradı yoksa Hanover'i korumak için Münster ve Lippstadt'ı feda edecektim.

Daha önceki oyunlarda İsveç'e karşı ofansif bir strateji izler ve Stralsund'u kuşatarak İsveçlileri hareketsiz bırakırdım. Bu oyunda ise Sttetin'i fazlasıyla tahkim ettim. Belki de bundan sebep İsveç orduları önce Berlin'i kuşatarak beni paniğe sevketti, burada mağlup olunca kuzeye dönmek yerine güneye inmeye devam ettiler. İsveç orduları için Lübeck üzerinden Hannover'i tehdit etmeyi de düşünmesi gerekiyor bence. YZ açısından bir eksik olarak görüyorum bunu. Doğu Prusya'da ise bu sefer Lehwaldt'ı kalede tuttum ve burayı fazla tahkim etmedim. Neticede daha az muharebe ve daha az can ve mal kaybı oldu. Rusları hareketsiz tuttuğu müddetçe benim için gayet güzel. Kış gelmek üzere olduğu için muhtemelen kaleyi alamayacaklardı ama bu plan başka oyunlarda ne kadar tutar bilmiyorum.

Artık Avusturya ile oynayacağım. Yakında Alea Iacta Est'e başlamayı da düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2014, 23:21:56 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #56 : 28 Temmuz 2014, 23:56:25 »
Top olmadan kalenin çabuk düşmesi zar şans belki üstelik Viyana'da liman da var. Sık tekrarlanan bir şey değil sanıyorum.

Fransa YZ'si ile gözlemim Kassel'e zaman zaman kuşatmaya gidiyor bu da zorlu arazi nedeniyle 'no mans land' türü bir arazide oyalanmalarına sebep oluyor.
İsveç YZ'si ise biraz Berlin konusunda takıntılı. 'Northener' özelliği nedeniyle cohesion kaybetmeleri gerekir. Bildiğim kadarıyla YZ için lokal harekat alanı tarzı bir kodlama yok. Fakat çok cohesion kaybettiğinde kendi bölgesine geri çekilebilir. Bunu şundan söylüyorum şu an için çıkacak Rus gold versiyonunda Ukrayna anarşist süvarilerini YZ taa Moskova'ya gönderebiliyor.  8| O oyunda daha sert bölgesel cohesion kuralları var.

Prusya oyuncusu Avusturya'ya karşı bahsettiğin rotada giderse gerçekten burada hızlı zafer kazanabilir. Pbem oynandığı vakit daha zorlu olacaktır.
Dikkatimi çeken message log'da askerlerin devamlı seviye atlaması. Exp miktarlarımı çok yüksek? yoksa kendi kendilerine mi bir süre sonra seviye atlıyorlar. Bu olasılık azaltılmıştı sabırım.

Alea Iacta Est benim de düşündüğüm bir oyun oynadıktan sonra fikirlerini bekliyorum.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2014, 23:57:37 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #57 : 29 Temmuz 2014, 00:24:50 »
Onlar seviye atlama değil de yeni recruitler sanırım. Bir önceki resimde muharebe dışı kayıpların fazlalığı nedeniyle conscript havuzu baya doldu ben de her tur hemen her yerde recruit yapıyordum.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #58 : 29 Temmuz 2014, 01:17:49 »
Kalelerdeki concriptlerin bile seviye atlaması problem çıkarıyordu başka bir &farm_ grubuna ait modellere geçebiliyordu. Historical attrition açısından benim gözlemim şu an için iyi işliyor ve muharebe kayıplarının tekrar havuza katılmasında hata yok gibi.  Bir tek bana göre hafif süvarilerin 'Pursuit&destroyed' konumuna biraz ayarlama yapılabilir. Benim oyunumda Friedrick Berlin'e daha yavaş olan 49 Dragoon ile karşı taarruz ettiğinde  daha hızlı olan Kazak süvarilerin tümü kovalamada yakalandı ve yok edildi.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #59 : 30 Temmuz 2014, 22:09:56 »
1759 Şubat ayı sonlarında Frederick'in başarısız Berlin saldırıları sonucu (kent henüz Prusya tarafından ele geçirilememesine rağmen her bir saldırı -4 Moral kaybı yaratıyor) Stettin yakınlarındaki iki Rus kolordusu Heinrich'e hücum başlattı. Ancak 14. günde yorgun bir biçimde başlatılan saldırı sonucu Heinrich'in kuvvetleri yenilgiye uğramış fakat geri çekilmemişti.. 3 adet elit depot battalion reservi bulunan Rusya'nin Grenadier'leri hasar görmeye başladılar.

Diğer iki kolorduda Frederich Stettin kentine dönmeden evvel 'forced march' komutu ile birlikte Kolberg'den yola çıktı. Yaklaşık 2-4 hafta arası sürecek Stettin yakınlarına gelmeleri..

Moral:
PRU: 120 RUS:111