Gönderen Konu: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler  (Okunma sayısı 9599 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #20 : 24 Ağustos 2012, 21:50:38 »
İki taraf da saldıran taraf olabilir  ofansif modda iseler aynı bölgede karşılaştıklarında. Ama eğer tarafların ikiside defansif modda ise muharebe olmaz. AYrıca 95% ve üstü military control sağlayan bir taraf varsa düşmanı otomatikman defansif moddan ofansif moda geçer tur geçişinde. Benim resimde anladığım yapay zeka 95% ve üstü Military control sağladığı halde birliği ofansif modda bırakmış ve defansif modda  oluşabilecek avantajlarını kullanamamış.

Evade komutu sadece (Wego tur sisteminin artısı)  birlik ilerlerken sürpriz bir şekilde başka bir birlik ile karşılaşırsa muharebeden kaçması için. Yani bir bölgede birlik sabit iken muharebeye etki etmez bu komut.
« Son Düzenleme: 24 Ağustos 2012, 22:03:04 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #21 : 24 Ağustos 2012, 22:12:43 »
Peki hem taarruz komutu hem de evade komutu verirsek, ilerlediğimiz sırada bir düşmanla karşılaşırsak ne olur?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Loki

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 4607
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #22 : 24 Ağustos 2012, 22:19:58 »
ilerlediğimiz sırada bir düşmanla karşılaşırsak ne olur?

http://www.youtube.com/watch?v=7b6brQHc8x4

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #23 : 24 Ağustos 2012, 22:35:28 »
Zaten düşman bölgeye girildiğinde (96%-100% arası MilitaryControl) birlik otomatik olarak ofansif moda geçiyor. Bir tek hafif süvariler(Raider tarzı) defansif modda kalıyor. Ofansif mod eğer kendi kontrolündeki bölgelerde  ilerliyorsan muharebeye girme olasılığını arttırır. Ama yolda düşman çıkarsa evade komutu bu olasılığı azaltır.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #24 : 25 Ağustos 2012, 12:53:12 »
Ben hafif süvarileri askeri kontrol sağlasınlar diye offensive moda alıyorum ama evade komutunu da açıyorum. Birkaç kez büyük ordulara yakalandılar bu şekilde.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #25 : 25 Ağustos 2012, 14:09:27 »
Pasif mod hariç her türlü ofansif,defansif emir MC artmasını sağlar bölgede. Ama tabiki ofansif mod ile biraz daha hızlı sağlanır. Genelde hussarlar ve kozaklar(eğer özellikle sadece 3-4 birimde oluşuyorlarsa) mutlaka her zaman defansif mod ve "retreat if engaged" komutu verilmeli. Ofansif mod çok riskli.  Ayrıca bu emirlerde kombo yapmak için bir de evade komutu ile desteklenmeli. Genelde kozakların kullanım şekli rakibin inşaa ettiği depoları yağmalamak.(Pillager,Raider)Depoları yok etmek için normak birliklere topçu lazım. Tabi YZ depo inşaa etmediği için önemli değil.
Oyunda "stack Hide value" çok önemli. Bu değer hafif süvarilerde fazla olsada çok kalabalık bir hussar grubu görünür oluyor ama artı olarak sefer de MC çabuk sağlıyor. Kullanım şekli biraz tercih meselesi.
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2012, 14:15:05 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #26 : 01 Aralık 2013, 00:49:43 »





Yılların eskitemediği Rise of Prussia oyunundan görüntüler.  ;)
ROP Gold versiyonu oyunda '4 player Pbem' olarak tasarlanan ana senaryodaki Avusturya ile oynanan oyun. Tarihsel olarak Prusya'ya karşı oluşan müttefiklik herhangi bir askeri koordinasyonu fazla içermediği için diğer müttefik devletler savaş sisi içerisinde ve ekonomileri ayrı planlandı. Oyunda Avusturya, Fransa ve Rusya'nın farklı bölge hedefleri mevcut. Ordu yapısı olarak Rus ordusu süvari ağırlıklı olarak öncü birlikleri Kozaklar, Fransızların çok miktarda piyade ve süvari birliklerden oluşması fakat kayıpları tazeleme konusundaki yetersizliği, Avusturya'nın ise Macar vs birçok milletle karma ordusu iyi işlenmiş.

Resimlerdeki YZ kontrolünde 'Der Alte Fritz'in(Prusya)birliklerinin epik bir manevra ile Prag'daki muharebeden sonra kış şartlarına rağmen Bresleu'a sap sağlim ulaşması ve ilkbaharda Kosel kalesinde kuşatmada bulunan V.Daun birliklerine karşı hücumu. Son yamayla daha verimli tugay ve kolordu yapıları oluşturduğu için YZ ile oynamak bile keyifli.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2013, 00:50:34 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #27 : 01 Aralık 2013, 14:07:03 »
Vay senin oyunun mu yoksa? Avusturya orduları çok kötü sıkışmış Oder'de.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #28 : 01 Aralık 2013, 21:50:32 »
Evet kırmızılı alan Avusturya tarafını oynadığım oyunda V.Daun'a uygulanan 'zone of control'. Çatışmalardan sonra mermi ve ikmali çok azalınca geriye çektim. Bir çok muharebe oldu ve Frederick'in Elbe Ordusu alay kayıpları yaşamadı neredeyse. Sadece 'strenght point' azaldı. Bir üstünlük kurulamadı.
Kış şartlarında  hızla nasıl ilerlediğini merak ettim açtım baktım YZ'nin save dosyasına. Çok az asker kaybetmiş bir de orduları çok düzenli. En azından kolay teslim olmuyor artık birde oyun normal zorluk seviyesinde oynandı.
Prusya ile oynanınca daha bir zorlaşıyor. Fransızlar'a karşı taktiksel olarak yıpratma savaşı uygulanması gerekiyor belli bir süre.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2013, 21:50:57 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #29 : 01 Aralık 2013, 22:39:48 »
Henüz Avusturya ile oynamışlığım yok ama Silezya tarafından taarruza geçmek Avusturya için boş bir çaba olur gibime geliyor.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #30 : 01 Aralık 2013, 23:25:28 »
Evet Silezya ve Saksonya bölgeleri çok riskli savaşmak için. Dağlık arazi sonucu özellikle kışın yolların kapanması ile kapana kısılma ihtimali var. Yanlış hatırlamıyor isem Pbem oynadığım zaman rakip bütün birlikleri Frederick'in ana ordusunda toplayıp Kasel'den hızla Dresden'e gönderip V. Daun'un birliklerini kırsala sürüp ikmali kesmişti.

Bu oyunda YZ Silezya'da odaklandığı için birlikleri oraya gönderdim. Aynı zamanda hedef bölgelere de yakın.
Dresden'e Fransız birliği ulaşmış fakat önceden birlik göndermiştim. Berlin'i Ruslar ele geçirmiş. Fransız ve Rusları YZ kontrol ediyor. Onlara savaş açamayacağıma göre oyunda bir problem var.



« Son Düzenleme: 01 Aralık 2013, 23:26:29 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #31 : 02 Aralık 2013, 18:22:11 »
Nasıl savaş açamıyorsun? Normalde müttefiklerin tamamıyla savaş halinde olmuyor muydu Prusya?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #32 : 02 Aralık 2013, 20:31:20 »
Prusya hepsiyle savaş halinde. Ben Avusturya tarafını oynarken Fransa ve Rusya'yı YZ kontrol ediyor. Oyunun versiyonu ROP Gold, yani ek paket gibi diyelim.  Bunlar Avusturya ile müttefik ama hepsinin kendi hedef bölgeleri ve planları var. Ortak ikmalleri yok ve hepsi savaş sisi içerisinde birliklerini hareket ettiriyor. Misal Avusturya oyuncusu Fransız birliklerini göremez. Oyun çıkmadan Veraset savaş senaryosunu(1740-1748) kontrol etmiştim ama ana campaign'deki (7 yıl savaşları) bir kaç hedef bölgede hata var.

ROP gold konusunu aşağıdaki linkte vermiştim.
Alıntı

- 200'ün üzerinde yeni lider ve portreleri.
- Avusturya Veraset Savaşı döneminde(1740-1748) geçen 2 adet tarihsel senaryo.
- Ana senaryo olan Yedi Yıl Savaşları'nı(1757-1763) 1-4 adet oyuncunun pbem oynama imkanı.
- AJE ve RUS oyunlarının benzeri bölgesel ve ulusal stratejileri belirleyen kart destelerinin oyuna eklenmesi.
- Hava durumu ve arazi şartlarının daha kolay belirlenmesi için arayüze eklenen harita filtresi.
- 18 yy'daki kuşatma şartlarını daha iyi simule edebilmek için birliklere eklenen yeni özellikler.

http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=35234.0
« Son Düzenleme: 02 Aralık 2013, 20:33:38 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #33 : 08 Haziran 2014, 13:43:14 »
4 kişilik Pbem oyundan görüntüler:

7 yıl savaşlarında Prusya&Hannover ve Birleşik Krallık tek oyuncunun yönetiminde diğerleri ise 3 ayrı oyuncu tarafından yönetilmektedir. Rise of Prussia'nın ilk versiyonunda sadece 2 oyuncunun oynayabildiği oyundaki 1758 yaz ayındaki 4 oyuncunun durumu. Rusya ve İsveç tarafı Köninsberg limanını ele geçirdikten sonra tarafsız kalan Polonya'nın Gdansk limanını açmamasından dolayı (Prusya'yı yöneten oyuncunun seçtiği event) ikmal problemleri yaşamakta. Limandaki Rus donanması ise sadece hava şartları iyi olduğu zaman ikmal görevi görüyor. Tarihsel olarak da Berlin'i yağmalayan Sibirya Kazakları dışında Rus ordusunun Silezya'ya ilerlemesi sırasında diğer devletlere oranla büyük ikmal sorunları ve asker kaçakları yaşadığı bir dönem.  Kalmuklar ve Hussarlar gibi hafif süvariler sayesinde hem keşif& ikmal ve de en önemlisi 'zone of control' alanı oluşturma avantajı mevcut.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Kalmuklar










« Son Düzenleme: 08 Haziran 2014, 13:45:44 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #34 : 30 Haziran 2014, 16:31:43 »
Ne olursa olsun Pomeranya'daki kıyı şeridinden ilerlemek çok zor, çünkü bataklık oralar. Polonya'nın tarafsızlığı bence oyunun kilit noktalarından, yoksa Ruslar rahatça ilerler. Zaten iyi tahkim edilmiş bir Königsberg uzun süre dayanıp Ruslara ağır kayıplar verdirebiliyor bu sayede ulusal moral kazanmak da mümkün. Yukarıdaki oyunda moraller birbirinde çok yakın görünüyor ki Ruslar da hafif süvarilerle kritik ikmal noktalarını kesmiş görünüyor. Prusya için oyun bitmiş gibi anladığım kadarıyla :)
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #35 : 02 Temmuz 2014, 14:33:34 »
Evet anlattığın gibi. Oyunun resimdeki safhasında Colberg kentinde bulunan ana kuvvet şu anda Stettin kale kuşatmasını bitirmek üzere. Prusya'nın teslim olma ihtimali yakın gözüküyor ama ulusal morali 142 benim ise 117  8|. Tahmin ediyorum Fransa ile giriştiği bazı muharebelerde başarılı oldu. Fransa ilerlemede biraz pasif kaldı fakat Avusturya'yı yöneten oyuncu ile ben şu anda Prusya'yı sıkıştırmış durumdayız.

Başlarda Köninsberg'da yenilgiye uğrayıp nehir gemileriyle Colberg'e kalan askerlerini taşıdı. Hava şartlarının çok iyi olmasını bekleyip (yağmur bile yağmayacak bir mevsimde) pasif posture'da yavaş yavaş tüm Rus kuvvetlerini alarak Pomeranya üzerinden ilerledim. Süvarileri önden gönderip bölge kontrolünü sağladıktan sonra daha hızlı ilerlediler ve dinç kaldılar. Cohesion seviyesini yüksek tutmak çok önemli oyunda. Savaş zarlarını yakın muharebede disiplini koruma ve ateş açma evresinde isabet olasılığını çok etkiliyor. Heinrich ile karşılamaya geldi fakat saldırıya geçmeyip akıllı bir kararla Stettin'e geri çekildi. Bu bölgelerin kontolünü kaybettiği için kuvvetlerimin gücünü savaş sisi dolayısı ile kestiremedi fakat sonradan benim süvarileri kovalamak için süvari getirdi.  Colberg'deki ikmal yetmeyeceği için fazla beklemeden İsveç kuvvetlerini kuzeyden gönderip Stettin'e doğru bir sıkıştırma yaptım  bunun üzerine daha güneye çekildi. Zaten Stettin kuşatması sırasında ikmal Stralsund'dan geldiği için ikmal problemi çözüldü. 

4 kişilik oyunda gözlemlerim:

- Rusya tarafını daha tecrübesiz oyuncu oynamalı fakat Rusya'yı kimse oynayıp YZ oynarsa iyi bir Prusya oyuncusu Fransa ve Avusturya'yı mağlup eder.
- Şehirlerarası dolaşan ikmal değerleri fazla. Bu yüzden şehir ve kalelerdeki depo seviyeleri düşürülebilir. AGEOD'un yeni oyunlarında dolaşan ikmal ve mermi bu kadar bol sayıda değil.
- Bazı süvari birimlerinin hide değerleri fazla. 3-4 'lü gruplar halinde dolaşmalarına rağmen görünmez oluyorlar. Bu oyunda süvarileri komando&özel harekat tarzı dönemim şartlarına uymayan bir şekilde kullanmadım (ana kuvvetlerin çok uzağında olmadan sadece skirmisher şekliyle oynadım) fakat ikmalsiz kalmadan kat edebildiği mesafe dolayısı ile Dresden'e kadar menzilleri var. Yani buna dikkat etmeden oynanırsa Prusya oyuncu daha çok zorlanır.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #36 : 02 Temmuz 2014, 22:29:54 »
Aslında gerçekte de Ruslar Doğu Prusya'yı işgal edip Berlin'e giriyorlar, bunu gerçek oyunculara karşı önlemek dahda da zor olmalı. O yüzden diğer taraflar savaşa dahil olana kadar Avusturya üzerine yapılacak kuvvetli bir taarruzla bu cephedeki direnişi kırmak belki de denenmesi gereken şey. Öbür türlü oyunda da görüldüğü gibi iyi oyunculara karşı Prusya yenilmeye mahkum görünüyor. Tabi Avusturya cephesini çok kısa sürede kırmak da hiç mümkün değil. Sormak istediğim bir soru var, Prusya'yı alan oyuncu Friedrich'i cepheden cepheye kaydırıyor mu yoksa bir cephede sabit mi tutuyor?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #37 : 03 Temmuz 2014, 21:14:10 »
Başta AGEOD sitesinde var olan mod üzerinden 5 kişilik oyun düşündük. Yani ilaveten Hannover&Birleşik Krallık başka oyuncu tarafından oynanacaktı. 5'li oyunun Prusya'nın gücünü kıracağı aşikardı ki sonradan bu oyuncuyu fazla beklemedik. Şu anki Avusturya'yı oynayan oyuncu çok tecrübeli. Daha evvel oynamıştık ve savaş oyunları üzerine blogları mevcut. Daha önemlisi 4 kişilik oyun senaryosu V.Daun'un güney Bohemya'dan kuzeye doğru ilerlemesi ile başlıyor. Ayrıca Viyana ve kuzeyinde destek birlikleri mevcut. Sanıyorum bunu kırmak kolay değil.

Prusya'nın hatası Stralsund'u alamamak ile oldu. Bunun için büyük bir kuvveti başlarda gönderdi fakat kale içine girmeden savunma yaptım. Bunun nedeni ise ROP GOLD oyunu ile gelen kart sistemi. Hem kuşatmayı kıracak kartların olması hem de savunma yapanın belli bir kuvveti aştığında penalty görmesi karşı ateşte.

Rusların oyun dengesini bozduğuna örnek olarak: Almanlar'ın Tunus'da yenilip terk etmesi tarihsel gerçeklik ki büyük güç farkı var. Fakat misal Marne muharebesinde bu kadar fark yoktur. Bu tür denk olmayan (bir tarafın çok güçlü olduğu) savaşlarda  özellikle Tiller oyunlarında VP sistemi başarılı oluyor. Fakat AGEOD oyunlarına bu biraz sonradan eklenmiş gibi.

Friedrich'in nerede olduğunu bende merak ediyorum çünkü Prusya'nın morali oldukça yüksek. Herhangi bir hücumda başarılı olabilir ülkesini kurtarmak isterse. Oyun kurulduktan sonra herhangi bir save gönderme dışında sözlü yazışmamız olmadı.


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #38 : 11 Temmuz 2014, 19:29:48 »
Stettin kalesinin kuşatması tamamlandı. Fakat Prusya'nın morali artmış gözüküyor. Frederick'in olası taarruzu karşısında Könisberg'deki tüm kuvvetler hızla Stettin'e kaydırılmaya ( forced march ) başlandı. V.Gessler'in süvarileri etrrafta dolaştığı için pasif yerine defansif posture kullanıldı.  Birlikleri iyice bir dinlendirmek vayahut bölgede hazır var olan kuvvetlerle Heinrich'e erken hücum etmek faydalı olabilir.









Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #39 : 15 Temmuz 2014, 00:08:05 »
Glagau kalesinden yola çıkan ve 4. günde görünen fakat sonrası için savaş sisine takılan Frederick'in muhtemel güzergahı. Rus kuvvetleri bir an evvel Berlin'i ele geçirmek için kaleye taarruz başlattı Amiral Mishukov önderliğinde.  Schwedt kalesi için kuşatmada savunma açısından avantaj sağlamak üzere circumvallatio kartı kullanıldı.
açıklaması:
http://en.wikipedia.org/wiki/Investment_(military)

« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2014, 00:12:46 Gönderen: Baris »