Gönderen Konu: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler  (Okunma sayısı 9610 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ertürkhan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2557
  • Yesil
    • Profili Görüntüle
Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« : 04 Ağustos 2012, 01:25:38 »
  Prusya ile 1756 Kasım. Nefes almadan ilerleyen birlikler neredeyse Prag'ı zapt edecek fakat bu zamana kadar bir Avusturya birliğine dahi rastlanmadı.

   Senaryo  1756 Saxony Invasion.

 
Taht Oyunları Hanedanları;

Stark Hanedanı: Kış geliyor.                                       Lannister Hanedanı : Beni kükrerken duy.
Kamuoyu Hanedanı: Medya kadar temiz.               Tyrell Hanedanı: Güçlenerek büyür.
Baratheon Hanedanı: Gazap bizimdir.                          Arryn Hanedanı: Onur kadar yüksek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bir ilim talebesi ilim tahsil etmekteyken ölüm ve ecel gelse, vefât etse şehiddir.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #1 : 04 Ağustos 2012, 02:42:50 »
1756 senaryosu sadece Saksonya işgali üzerine kurulu. Asıl mücadele için sonraki senaryoyu oynamanı tavsiye ederim.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #2 : 16 Ağustos 2012, 23:24:26 »
Avusturya ordusunun uzakta olmasını fırsat bilerek Prag'a yürüdüm fakat YZ de bunu tahmin etmiş olsa gerek ki ordusunu hemen Prag'a geri çekti ve büyük bir çarpışma yaşandı.

Prusya zaferi yazmasının sebebi sanırım iki tarafın sayı oranlarına göre iyi kayıp verdirtmem ve başarılı bir geri çekilme yapmış olmam, zira altta görebileceğiniz gibi Prag'ın dışına itildim. Kışın da gelmesiyle fazla zorlamak istemedim ve ordularımın dinlenmesi için önce Lobositz'e, hava şartları sebebiyle kapanan dağ yolunun açılmasıyla da Dresden'e geri döndüm. Silezya'daysa Troppau düştü, fakat kış sebebiyle Olmutz kuşatmasını kaldırdım.

Yanlış hatırlamıyorsam önceki oyunumda Prag'ı daha oyunun başlarında almıştım bu sebeple gerisi kolay olmuştu, ama şimdi Prag çok iyi savunuluyor ve bu sebeple alternatif yollar bulmam gerekecek. Hollanda ve Macaristan'dan Avusturya'ya yeni birliklerin geldiğini da belirteyim.
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #3 : 16 Ağustos 2012, 23:32:22 »
Bende aynısını yazacaktım.  ;)
Son yama sürümü notlarında yok ama yapay zeka artık gereksiz Saksonya hücumu yapıp Prag'ı boş bırakmıyor. Çok daha dikkatli özellikle kış ayları. Bütün bir campaign'i bir tekrar bir oynamak lazım.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #4 : 17 Ağustos 2012, 00:23:00 »
Bahar olsaydı o harekatın riskine değerdi ancak kış olduğu için bence biraz fazla adam kaybetmişsin. Ben Prag üzerine yürüyeceğim zaman daima yem kullanırım. Bu yemlerden biri Troppau diğeri de Königgratz. Bunları yalandan muhasara ederek düşmanın dikkatini dağıtmak iyi sonuç veriyor. Hazırlıklarınız tamsa, mevsim baharsa, şans da yanınızdaysa güzel manevralarla düşmanı hareketsiz bıraktırıp Prag'ı düşürmek veya düşman ordularını Prag, Troppau veya Königratz'da kıstırmak mümkün. Bu stratejiyi Napolyon'un İtalya Seferi sırasındaki harekat planından esinlenerek kurguladım. Kendisi orada kaleler dörtgenini güzel bir yem olarak kullanıp Avusturyalıların yan yollarını keserek hepsini Mantua'da paketlemeyi başarmıştı.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #5 : 17 Ağustos 2012, 00:39:20 »
Königsberg'teki ordumun Ruslar kaleyi kuşattığında şehrin içinde olduğunu varsayalım. Breach sayısı tehlikeli bir seviyeye ulaştığında orduyu dışarı çıkarsak ve kaybetse, şehrin içine çekilerek yok mu olur yoksa şehrin dışındaki bir bölgeye mi çekilir, bu konuda bir bilginiz var mı?
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #6 : 17 Ağustos 2012, 00:43:31 »
Galiba şehre çekilir. Savunma halinde çıkartırsan breach seviyesi de sanırım azalmıyor. En iyisi Ruslar gelmeden şehir dışında mevzilenmek.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #7 : 17 Ağustos 2012, 00:49:06 »
Aslında ben bir yöntem bulmuştum önceki oyunumda, breach seviyesi bir olduğunda içerideki ordumu defensive posture'ın en altındaki seçeneği seçerek dışarı çıkartıyordum. Ruslar ile savaş başlıyor, ordum çok az bir kayıpla yenilerek şehre geri dönüyor, kazanç ise breachın sıfırlanması oluyordu. Ama bu yamada da işe yarar mı bilemediğimden sorayım dedim. Belki başka posturelerla şehre değil de başka bir bölgeye çekilmesi de sağlanabiliyordur, Baris biliyordur herhalde.
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #8 : 17 Ağustos 2012, 00:51:28 »
Ama şu var, şehre çekildikten sonra tekrar huruç harekatı yapmak birz şansa bağlı, her zaman yapılamayabiliyor. Yapılsa da bazen çok kayıp veriliyor, Barış'a sorak lazım.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #9 : 17 Ağustos 2012, 01:19:49 »
Herhangi bir muharebede eğer muharebe sonucu çok cohesion kaybedilmiş ise bölgedeki birlik otomatik olarak diğer bölgeye geri çekilemiyor.(AGeod'un amerikan ve rus iç savaşı oyunlarında muharebeden önce "use rail" komutu kullanılır ise bu geri çekilme trenle sağlanabilir(not:çok gerçekçi değil)). Normal olarak bir birliğin kaç günde yan bölgeye ulaştığına bağlı. Böyle bir durumda eğer muharebe bölgesinde herhangi bir yapı varsa ilk önce ona geri çekilinir. Ama bazen nadir de olsa yan bölgeye çekilebiliyor ki birlik cohesion yeterli ise. En iyisi değerli ve güçlü birlikleri kale dışında tutmak ki tamamen kalede hapsolmasınlar. Ayrıca RUS oyunundan gelen özellik kuşatma altında kalede bulunan birlikler ayrıca strenght point de kaybediyor. Bu uygulama ROP'a uygulandı mı bilmiyorum ama kale içinde bulunmak hep dezavantaj. Yalnız eğer yakınlarda bir birlik varsa o birliği kuşatan birliğe saldırdıp kaleden çıkartmadan "sally out" komutu ile eş zamanlı saldırı düzenlenebilir.

Breach her şekilde sıfırlanıyor diye biliyorum bölgedeki herhangi bir muharebeden sonra. Ama 3. seviye bir breach sıfırlanır mı test etmedim.

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #10 : 17 Ağustos 2012, 01:24:26 »
Teşekkürler, Königsberg'i tahliye edeyim o halde.
« Son Düzenleme: 17 Ağustos 2012, 01:24:46 Gönderen: Spartan »
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #11 : 17 Ağustos 2012, 01:35:35 »
O halde 3. seviye breachler sıfırlanmıyor olmalı, birkaç kez rastladım bu duruma.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #12 : 17 Ağustos 2012, 01:36:18 »
Bahar olsaydı o harekatın riskine değerdi ancak kış olduğu için bence biraz fazla adam kaybetmişsin. Ben Prag üzerine yürüyeceğim zaman daima yem kullanırım. Bu yemlerden biri Troppau diğeri de Königgratz. Bunları yalandan muhasara ederek düşmanın dikkatini dağıtmak iyi sonuç veriyor. Hazırlıklarınız tamsa, mevsim baharsa, şans da yanınızdaysa güzel manevralarla düşmanı hareketsiz bıraktırıp Prag'ı düşürmek veya düşman ordularını Prag, Troppau veya Königratz'da kıstırmak mümkün. Bu stratejiyi Napolyon'un İtalya Seferi sırasındaki harekat planından esinlenerek kurguladım. Kendisi orada kaleler dörtgenini güzel bir yem olarak kullanıp Avusturyalıların yan yollarını keserek hepsini Mantua'da paketlemeyi başarmıştı.

Genel olarak tarihsel taktikler olsada yapay zeka Prag'ı korumalı iyi bir oyun için en azından 1756 yılında. Dediğin taktiği rakibim Pbem'de yaptı ama Troppau üzerinden  başarılı olamadı.  Pbem için çok riskli bir saldırı fakat getirisi de yüksek olabilir.
 Yapay zekanın işini kolaylaştırmak için  Königratz'a  Schwerin ile saldırmamak lazım. O zaman bütün Avusturya birlikleri oraya hücum ediyor Prag boş kalıyor. Fakat yinede bu yamayla gereksiz kış saldırıları olmuyor.
Genel tavsiyem yapay zekaya karşı  Schwerin dahil tüm birlikleri Dresden üzerinden Prag'a göndermek.
« Son Düzenleme: 17 Ağustos 2012, 01:41:33 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #13 : 19 Ağustos 2012, 05:29:22 »
Karların erimesiye Prag üzerine yürümeye karar verdim. Ferdinand Batıya, Hannover'a gönderildi fakat henüz 3 yıldızlı general olmadığı için Batı ordusunu Cumberland'a emanet etmek zorunda kaldım ki kendisi kötü bir general. Ferdinand'ın kolordusunuysa, geç keşfettiğim oldukça yetenekli general, Frederick'in kardeşi Heinrich'e verdim. Links Kolordusu'nu da elimdeki üç kolorduya dağıttım. Plana göre Frederick ve Keith Prag'ın Kuzey girişini tutacak, Heinrich ise Königgratz'ı kuşatacaktı. Schwerin de Troppau'dan hareket ederek Olmutz'u kuşatacaktı. Böylece Avusturya ya Prag savunmasını hafifletecek ya da bu iki şehrin düşmesine göz yumacaktı.   


Fakat Avusturya beklemediğim bir şey yaptı. Schwerin Olmutz'u kuşatmıştı fakat Elbe Ordusu -Frederick,Keith,Heinrich- henüz yolun başındaydı. Prag'ı savunan bütün Avusturya ordusu birden Olmutz'u kurtarmak adına Schwerin'e hareket etti. Prag'ı almak için elime geçebilecek en iyi şans buydu. Frederick ve Keith Prag'ı kuşattı, Heinrich ise Königgratz yönünden gelebilecek bir saldırıyı önlemek için nehri kullanarak savunmada bekledi. Schwerin'i ise tüm Avusturya ordusunun üzerine gelmesi sebebiyle Troppau'ya geri çektim. Fakat Avusturyalılar gelmeye devam etti. Troppau'da iki muharebe yaşandı, ilkinde Schwerin kendisinden dört kat daha kalabalık Avusturya ordusunu yenmeyi başardı -gerçi Avusturyalıların pek zorladığı söylenemez, sanırım conservative attack modundaydılar, iki taraf da 1800 kayıp verdi- ve Troppau'nun kuşatılmasını önledi. Fakat Avusturya ordusu da hala Troppau bölgesindeydi, nitekim bu sefer yalnızca yirmi bin kişilik bir kolordu Schwerin ile çarpıştı, Schwerin yine kazanmasını bildi ve Troppau olası bir tehditten kurtuldu. Şimdi Avusturya ordusu Königgratz yakınlarında lâkin eğer bir müdehale olmazsa Prag bir sonraki tur düşecek. Avusturyalılar Königgratz'a saldırsa da Heinrich'e güveniyorum.


Kuzeyde İsveç'in savaş ilanından sonra Brunswick-Lüneburg'tan gelen sayıca az ama  kaliteli 10 bin kişilik orduyu İsveç'e karşı savaşmak üzere yolladım. Başlarında Bavern adlı iyi denebilecek bir general var. Bölgedeki askerlerle de birleşince 20 bin kişilik bir ordu oluştu ve Stettin kurtarıldı. Batıda Wesel Fransızlar tarafından kuşatıldı, Ferdinand ise Munster civarında yerini almış bekliyor. Doğuda Ruslar harekete geçti, Memel'i hemen aldılar ve Königsberge geliyorlar. Şehirdeki tüm orduyu dışarı çıkardım, 20 bin kişi civarındalar. Artık dayanabileceğim kadar dayanacağım, yenilirsem Polonya üzerinden kaçacağım. Şimdiye kadar pek kritik savaşlar olmadı ki bu kötü de sayılabilir benim için hazır avantajlıyken Avusturya'ya birkaç darbe indirsem fena olmazdı. Ama Prag'ın düşmesi teselli olabilir. Prusya ve müttefikleri 13400 kayıp vermiş, Avusturya ve müttefikleriyse 18100.
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #14 : 19 Ağustos 2012, 12:28:14 »
Bavyera civarına keşif birlikleri yolla, oradan sızıp arkana düşebilirler
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #15 : 24 Ağustos 2012, 04:21:19 »
Buraya yazmıyorum fakat oynamaya devam ediyorum, oyun iyice kritik ve heyecanlı bir hal aldı. Ruslar Kolberg'i aldı ve güneye iniyorlar, Fransızlar Kassel'i ele geçirdi. Bu esnada Prag 90 bin kişilik bir ordu tarafından kuşatıldı, içeride Heinrich komutasındaki 24 bin kişilik orduyla beraber. Frederick ile kurtarmaya çalıştım.


Ve şimdiye kadar ROP'da aldığım en büyük zafer:



Sıra yine sende Annibal  8|  :P
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #16 : 24 Ağustos 2012, 12:19:16 »
Bu muharebede saldıran kimdi merak ediyorum. İki taraf da taarruz modunda çünkü. Ruslar Kolberg'i aldıysa çok kötü olmuş. Kış bitmeden Oder'e varamazlar o yüzden ne yap ne et bir cepheyi rahatlat. İşini en çok zorlaştıracak şey ise Kassel'in gitmesi. Kassel Batı Cephesi'nin ağırlık merkezi. Buradan rahatça Braunschwig'a girebilir, daha kötüsü Berlin'i bile tehdit edebilirler. Avusturya cephesi rahatlayınca Friedrich'i Batı Cephesi'ne yolla derim. Bu arada zafer şahaneymiş.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #17 : 24 Ağustos 2012, 18:10:54 »
Aynen, benim de bu saldıran-savunan taraf konusunda kafam karıştı. Senin Ageod forumlarında açtığın konudan soracağım. Ruslar hiç beklemediğim bir şekilde Oder'i paralel alarak güneye iniyorlar, Silezya'yı mı almaya çalışacaklar anlayamadım  nsll* Batıdaysa kış yaklaştığı için Fransızların o kadar içeri gireceğini sanmıyorum, Munster'e zorlayacaklardır bence. Ageod forumlarında yazıyorum oyunun gidişatını: http://www.ageod-forum.com/showthread.php?25224-For-Whom-the-Bell-Tolls&p=242519#post242519

« Son Düzenleme: 24 Ağustos 2012, 18:33:54 Gönderen: Spartan »
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #18 : 24 Ağustos 2012, 21:22:24 »
http://www.ageod.net/agewiki/Combat_Explained#Commitment_of_stacks

" pitched battle is initiated when the following conditions are met:

    There are at least two opposing stacks in the same region (subregion: region, not structure)
    An “offensive” or “assault” command posture has been assigned to at least one of the stacks "
« Son Düzenleme: 24 Ağustos 2012, 21:23:19 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #19 : 24 Ağustos 2012, 21:35:50 »
Ama işte saldıran kim? İki taraf da offensive modda. Gerçi karşı tarafta evade komutu da var ama bilemiyorum hangi taraf saldıran hangisi savunan.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #20 : 24 Ağustos 2012, 21:50:38 »
İki taraf da saldıran taraf olabilir  ofansif modda iseler aynı bölgede karşılaştıklarında. Ama eğer tarafların ikiside defansif modda ise muharebe olmaz. AYrıca 95% ve üstü military control sağlayan bir taraf varsa düşmanı otomatikman defansif moddan ofansif moda geçer tur geçişinde. Benim resimde anladığım yapay zeka 95% ve üstü Military control sağladığı halde birliği ofansif modda bırakmış ve defansif modda  oluşabilecek avantajlarını kullanamamış.

Evade komutu sadece (Wego tur sisteminin artısı)  birlik ilerlerken sürpriz bir şekilde başka bir birlik ile karşılaşırsa muharebeden kaçması için. Yani bir bölgede birlik sabit iken muharebeye etki etmez bu komut.
« Son Düzenleme: 24 Ağustos 2012, 22:03:04 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #21 : 24 Ağustos 2012, 22:12:43 »
Peki hem taarruz komutu hem de evade komutu verirsek, ilerlediğimiz sırada bir düşmanla karşılaşırsak ne olur?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Loki

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 4607
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #22 : 24 Ağustos 2012, 22:19:58 »
ilerlediğimiz sırada bir düşmanla karşılaşırsak ne olur?

http://www.youtube.com/watch?v=7b6brQHc8x4

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #23 : 24 Ağustos 2012, 22:35:28 »
Zaten düşman bölgeye girildiğinde (96%-100% arası MilitaryControl) birlik otomatik olarak ofansif moda geçiyor. Bir tek hafif süvariler(Raider tarzı) defansif modda kalıyor. Ofansif mod eğer kendi kontrolündeki bölgelerde  ilerliyorsan muharebeye girme olasılığını arttırır. Ama yolda düşman çıkarsa evade komutu bu olasılığı azaltır.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #24 : 25 Ağustos 2012, 12:53:12 »
Ben hafif süvarileri askeri kontrol sağlasınlar diye offensive moda alıyorum ama evade komutunu da açıyorum. Birkaç kez büyük ordulara yakalandılar bu şekilde.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #25 : 25 Ağustos 2012, 14:09:27 »
Pasif mod hariç her türlü ofansif,defansif emir MC artmasını sağlar bölgede. Ama tabiki ofansif mod ile biraz daha hızlı sağlanır. Genelde hussarlar ve kozaklar(eğer özellikle sadece 3-4 birimde oluşuyorlarsa) mutlaka her zaman defansif mod ve "retreat if engaged" komutu verilmeli. Ofansif mod çok riskli.  Ayrıca bu emirlerde kombo yapmak için bir de evade komutu ile desteklenmeli. Genelde kozakların kullanım şekli rakibin inşaa ettiği depoları yağmalamak.(Pillager,Raider)Depoları yok etmek için normak birliklere topçu lazım. Tabi YZ depo inşaa etmediği için önemli değil.
Oyunda "stack Hide value" çok önemli. Bu değer hafif süvarilerde fazla olsada çok kalabalık bir hussar grubu görünür oluyor ama artı olarak sefer de MC çabuk sağlıyor. Kullanım şekli biraz tercih meselesi.
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2012, 14:15:05 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #26 : 01 Aralık 2013, 00:49:43 »





Yılların eskitemediği Rise of Prussia oyunundan görüntüler.  ;)
ROP Gold versiyonu oyunda '4 player Pbem' olarak tasarlanan ana senaryodaki Avusturya ile oynanan oyun. Tarihsel olarak Prusya'ya karşı oluşan müttefiklik herhangi bir askeri koordinasyonu fazla içermediği için diğer müttefik devletler savaş sisi içerisinde ve ekonomileri ayrı planlandı. Oyunda Avusturya, Fransa ve Rusya'nın farklı bölge hedefleri mevcut. Ordu yapısı olarak Rus ordusu süvari ağırlıklı olarak öncü birlikleri Kozaklar, Fransızların çok miktarda piyade ve süvari birliklerden oluşması fakat kayıpları tazeleme konusundaki yetersizliği, Avusturya'nın ise Macar vs birçok milletle karma ordusu iyi işlenmiş.

Resimlerdeki YZ kontrolünde 'Der Alte Fritz'in(Prusya)birliklerinin epik bir manevra ile Prag'daki muharebeden sonra kış şartlarına rağmen Bresleu'a sap sağlim ulaşması ve ilkbaharda Kosel kalesinde kuşatmada bulunan V.Daun birliklerine karşı hücumu. Son yamayla daha verimli tugay ve kolordu yapıları oluşturduğu için YZ ile oynamak bile keyifli.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2013, 00:50:34 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #27 : 01 Aralık 2013, 14:07:03 »
Vay senin oyunun mu yoksa? Avusturya orduları çok kötü sıkışmış Oder'de.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #28 : 01 Aralık 2013, 21:50:32 »
Evet kırmızılı alan Avusturya tarafını oynadığım oyunda V.Daun'a uygulanan 'zone of control'. Çatışmalardan sonra mermi ve ikmali çok azalınca geriye çektim. Bir çok muharebe oldu ve Frederick'in Elbe Ordusu alay kayıpları yaşamadı neredeyse. Sadece 'strenght point' azaldı. Bir üstünlük kurulamadı.
Kış şartlarında  hızla nasıl ilerlediğini merak ettim açtım baktım YZ'nin save dosyasına. Çok az asker kaybetmiş bir de orduları çok düzenli. En azından kolay teslim olmuyor artık birde oyun normal zorluk seviyesinde oynandı.
Prusya ile oynanınca daha bir zorlaşıyor. Fransızlar'a karşı taktiksel olarak yıpratma savaşı uygulanması gerekiyor belli bir süre.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2013, 21:50:57 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #29 : 01 Aralık 2013, 22:39:48 »
Henüz Avusturya ile oynamışlığım yok ama Silezya tarafından taarruza geçmek Avusturya için boş bir çaba olur gibime geliyor.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #30 : 01 Aralık 2013, 23:25:28 »
Evet Silezya ve Saksonya bölgeleri çok riskli savaşmak için. Dağlık arazi sonucu özellikle kışın yolların kapanması ile kapana kısılma ihtimali var. Yanlış hatırlamıyor isem Pbem oynadığım zaman rakip bütün birlikleri Frederick'in ana ordusunda toplayıp Kasel'den hızla Dresden'e gönderip V. Daun'un birliklerini kırsala sürüp ikmali kesmişti.

Bu oyunda YZ Silezya'da odaklandığı için birlikleri oraya gönderdim. Aynı zamanda hedef bölgelere de yakın.
Dresden'e Fransız birliği ulaşmış fakat önceden birlik göndermiştim. Berlin'i Ruslar ele geçirmiş. Fransız ve Rusları YZ kontrol ediyor. Onlara savaş açamayacağıma göre oyunda bir problem var.



« Son Düzenleme: 01 Aralık 2013, 23:26:29 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #31 : 02 Aralık 2013, 18:22:11 »
Nasıl savaş açamıyorsun? Normalde müttefiklerin tamamıyla savaş halinde olmuyor muydu Prusya?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #32 : 02 Aralık 2013, 20:31:20 »
Prusya hepsiyle savaş halinde. Ben Avusturya tarafını oynarken Fransa ve Rusya'yı YZ kontrol ediyor. Oyunun versiyonu ROP Gold, yani ek paket gibi diyelim.  Bunlar Avusturya ile müttefik ama hepsinin kendi hedef bölgeleri ve planları var. Ortak ikmalleri yok ve hepsi savaş sisi içerisinde birliklerini hareket ettiriyor. Misal Avusturya oyuncusu Fransız birliklerini göremez. Oyun çıkmadan Veraset savaş senaryosunu(1740-1748) kontrol etmiştim ama ana campaign'deki (7 yıl savaşları) bir kaç hedef bölgede hata var.

ROP gold konusunu aşağıdaki linkte vermiştim.
Alıntı

- 200'ün üzerinde yeni lider ve portreleri.
- Avusturya Veraset Savaşı döneminde(1740-1748) geçen 2 adet tarihsel senaryo.
- Ana senaryo olan Yedi Yıl Savaşları'nı(1757-1763) 1-4 adet oyuncunun pbem oynama imkanı.
- AJE ve RUS oyunlarının benzeri bölgesel ve ulusal stratejileri belirleyen kart destelerinin oyuna eklenmesi.
- Hava durumu ve arazi şartlarının daha kolay belirlenmesi için arayüze eklenen harita filtresi.
- 18 yy'daki kuşatma şartlarını daha iyi simule edebilmek için birliklere eklenen yeni özellikler.

http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=35234.0
« Son Düzenleme: 02 Aralık 2013, 20:33:38 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #33 : 08 Haziran 2014, 13:43:14 »
4 kişilik Pbem oyundan görüntüler:

7 yıl savaşlarında Prusya&Hannover ve Birleşik Krallık tek oyuncunun yönetiminde diğerleri ise 3 ayrı oyuncu tarafından yönetilmektedir. Rise of Prussia'nın ilk versiyonunda sadece 2 oyuncunun oynayabildiği oyundaki 1758 yaz ayındaki 4 oyuncunun durumu. Rusya ve İsveç tarafı Köninsberg limanını ele geçirdikten sonra tarafsız kalan Polonya'nın Gdansk limanını açmamasından dolayı (Prusya'yı yöneten oyuncunun seçtiği event) ikmal problemleri yaşamakta. Limandaki Rus donanması ise sadece hava şartları iyi olduğu zaman ikmal görevi görüyor. Tarihsel olarak da Berlin'i yağmalayan Sibirya Kazakları dışında Rus ordusunun Silezya'ya ilerlemesi sırasında diğer devletlere oranla büyük ikmal sorunları ve asker kaçakları yaşadığı bir dönem.  Kalmuklar ve Hussarlar gibi hafif süvariler sayesinde hem keşif& ikmal ve de en önemlisi 'zone of control' alanı oluşturma avantajı mevcut.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Kalmuklar










« Son Düzenleme: 08 Haziran 2014, 13:45:44 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #34 : 30 Haziran 2014, 16:31:43 »
Ne olursa olsun Pomeranya'daki kıyı şeridinden ilerlemek çok zor, çünkü bataklık oralar. Polonya'nın tarafsızlığı bence oyunun kilit noktalarından, yoksa Ruslar rahatça ilerler. Zaten iyi tahkim edilmiş bir Königsberg uzun süre dayanıp Ruslara ağır kayıplar verdirebiliyor bu sayede ulusal moral kazanmak da mümkün. Yukarıdaki oyunda moraller birbirinde çok yakın görünüyor ki Ruslar da hafif süvarilerle kritik ikmal noktalarını kesmiş görünüyor. Prusya için oyun bitmiş gibi anladığım kadarıyla :)
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #35 : 02 Temmuz 2014, 14:33:34 »
Evet anlattığın gibi. Oyunun resimdeki safhasında Colberg kentinde bulunan ana kuvvet şu anda Stettin kale kuşatmasını bitirmek üzere. Prusya'nın teslim olma ihtimali yakın gözüküyor ama ulusal morali 142 benim ise 117  8|. Tahmin ediyorum Fransa ile giriştiği bazı muharebelerde başarılı oldu. Fransa ilerlemede biraz pasif kaldı fakat Avusturya'yı yöneten oyuncu ile ben şu anda Prusya'yı sıkıştırmış durumdayız.

Başlarda Köninsberg'da yenilgiye uğrayıp nehir gemileriyle Colberg'e kalan askerlerini taşıdı. Hava şartlarının çok iyi olmasını bekleyip (yağmur bile yağmayacak bir mevsimde) pasif posture'da yavaş yavaş tüm Rus kuvvetlerini alarak Pomeranya üzerinden ilerledim. Süvarileri önden gönderip bölge kontrolünü sağladıktan sonra daha hızlı ilerlediler ve dinç kaldılar. Cohesion seviyesini yüksek tutmak çok önemli oyunda. Savaş zarlarını yakın muharebede disiplini koruma ve ateş açma evresinde isabet olasılığını çok etkiliyor. Heinrich ile karşılamaya geldi fakat saldırıya geçmeyip akıllı bir kararla Stettin'e geri çekildi. Bu bölgelerin kontolünü kaybettiği için kuvvetlerimin gücünü savaş sisi dolayısı ile kestiremedi fakat sonradan benim süvarileri kovalamak için süvari getirdi.  Colberg'deki ikmal yetmeyeceği için fazla beklemeden İsveç kuvvetlerini kuzeyden gönderip Stettin'e doğru bir sıkıştırma yaptım  bunun üzerine daha güneye çekildi. Zaten Stettin kuşatması sırasında ikmal Stralsund'dan geldiği için ikmal problemi çözüldü. 

4 kişilik oyunda gözlemlerim:

- Rusya tarafını daha tecrübesiz oyuncu oynamalı fakat Rusya'yı kimse oynayıp YZ oynarsa iyi bir Prusya oyuncusu Fransa ve Avusturya'yı mağlup eder.
- Şehirlerarası dolaşan ikmal değerleri fazla. Bu yüzden şehir ve kalelerdeki depo seviyeleri düşürülebilir. AGEOD'un yeni oyunlarında dolaşan ikmal ve mermi bu kadar bol sayıda değil.
- Bazı süvari birimlerinin hide değerleri fazla. 3-4 'lü gruplar halinde dolaşmalarına rağmen görünmez oluyorlar. Bu oyunda süvarileri komando&özel harekat tarzı dönemim şartlarına uymayan bir şekilde kullanmadım (ana kuvvetlerin çok uzağında olmadan sadece skirmisher şekliyle oynadım) fakat ikmalsiz kalmadan kat edebildiği mesafe dolayısı ile Dresden'e kadar menzilleri var. Yani buna dikkat etmeden oynanırsa Prusya oyuncu daha çok zorlanır.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #36 : 02 Temmuz 2014, 22:29:54 »
Aslında gerçekte de Ruslar Doğu Prusya'yı işgal edip Berlin'e giriyorlar, bunu gerçek oyunculara karşı önlemek dahda da zor olmalı. O yüzden diğer taraflar savaşa dahil olana kadar Avusturya üzerine yapılacak kuvvetli bir taarruzla bu cephedeki direnişi kırmak belki de denenmesi gereken şey. Öbür türlü oyunda da görüldüğü gibi iyi oyunculara karşı Prusya yenilmeye mahkum görünüyor. Tabi Avusturya cephesini çok kısa sürede kırmak da hiç mümkün değil. Sormak istediğim bir soru var, Prusya'yı alan oyuncu Friedrich'i cepheden cepheye kaydırıyor mu yoksa bir cephede sabit mi tutuyor?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #37 : 03 Temmuz 2014, 21:14:10 »
Başta AGEOD sitesinde var olan mod üzerinden 5 kişilik oyun düşündük. Yani ilaveten Hannover&Birleşik Krallık başka oyuncu tarafından oynanacaktı. 5'li oyunun Prusya'nın gücünü kıracağı aşikardı ki sonradan bu oyuncuyu fazla beklemedik. Şu anki Avusturya'yı oynayan oyuncu çok tecrübeli. Daha evvel oynamıştık ve savaş oyunları üzerine blogları mevcut. Daha önemlisi 4 kişilik oyun senaryosu V.Daun'un güney Bohemya'dan kuzeye doğru ilerlemesi ile başlıyor. Ayrıca Viyana ve kuzeyinde destek birlikleri mevcut. Sanıyorum bunu kırmak kolay değil.

Prusya'nın hatası Stralsund'u alamamak ile oldu. Bunun için büyük bir kuvveti başlarda gönderdi fakat kale içine girmeden savunma yaptım. Bunun nedeni ise ROP GOLD oyunu ile gelen kart sistemi. Hem kuşatmayı kıracak kartların olması hem de savunma yapanın belli bir kuvveti aştığında penalty görmesi karşı ateşte.

Rusların oyun dengesini bozduğuna örnek olarak: Almanlar'ın Tunus'da yenilip terk etmesi tarihsel gerçeklik ki büyük güç farkı var. Fakat misal Marne muharebesinde bu kadar fark yoktur. Bu tür denk olmayan (bir tarafın çok güçlü olduğu) savaşlarda  özellikle Tiller oyunlarında VP sistemi başarılı oluyor. Fakat AGEOD oyunlarına bu biraz sonradan eklenmiş gibi.

Friedrich'in nerede olduğunu bende merak ediyorum çünkü Prusya'nın morali oldukça yüksek. Herhangi bir hücumda başarılı olabilir ülkesini kurtarmak isterse. Oyun kurulduktan sonra herhangi bir save gönderme dışında sözlü yazışmamız olmadı.


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #38 : 11 Temmuz 2014, 19:29:48 »
Stettin kalesinin kuşatması tamamlandı. Fakat Prusya'nın morali artmış gözüküyor. Frederick'in olası taarruzu karşısında Könisberg'deki tüm kuvvetler hızla Stettin'e kaydırılmaya ( forced march ) başlandı. V.Gessler'in süvarileri etrrafta dolaştığı için pasif yerine defansif posture kullanıldı.  Birlikleri iyice bir dinlendirmek vayahut bölgede hazır var olan kuvvetlerle Heinrich'e erken hücum etmek faydalı olabilir.









Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #39 : 15 Temmuz 2014, 00:08:05 »
Glagau kalesinden yola çıkan ve 4. günde görünen fakat sonrası için savaş sisine takılan Frederick'in muhtemel güzergahı. Rus kuvvetleri bir an evvel Berlin'i ele geçirmek için kaleye taarruz başlattı Amiral Mishukov önderliğinde.  Schwedt kalesi için kuşatmada savunma açısından avantaj sağlamak üzere circumvallatio kartı kullanıldı.
açıklaması:
http://en.wikipedia.org/wiki/Investment_(military)

« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2014, 00:12:46 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #40 : 15 Temmuz 2014, 01:23:58 »
Çok iyi oyun. Gold versiyonunu merak ediyorum. AI'nin ROP Gold versiyonda performansı nasıl? Supply işleri baya zorlayıcı bu oyunda. AI üstesinden gelebiliyor mu?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #41 : 15 Temmuz 2014, 01:48:52 »
Bana göre en iyi YZ'si olan Ageod oyunları içinde bu oyun. Nedenleri:
- Ölçek olarak birimler tabur yapısı nedeni ile en çok tugay oluşturmaya müsait. (Napolyon döneminde tümenler daha önemliydi) Bu yüzden komplike organizasyon gerektirmiyor. Sadece 4 birimden oluşuyor. Diğer oyunları olan RUS ve ACW2 biraz daha detaylı bu konuda.
- Son yamayla test ettiğim üzere YZ çok iyi bir şekilde 4 birimi tek komuta altında toparlayabiliyor.
- Tarihsel olarak Prusya'nın bir çok devlete olan savaşı zaten doğal bir zorluk seviyesi oluşturuyor.

Keşke bu oyununun ilk hali bu şekilde çıksaymış ki kart sistemiyle çok ilgi görürdü. ROP 2 çıkardı.
« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2014, 16:55:56 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #42 : 23 Temmuz 2014, 22:31:01 »
Glagau kalesinden yola çıkan ve 4. günde görünen fakat sonrası için savaş sisine takılan Frederick'in muhtemel güzergahı.
[

Friedrich düşünülenin aksine Berlin'e yönelmeyip 2 en iyi kolordu komutanı olan Moritz ve Heinrich'i de alarak Schwedt kalesine saldırı başlattı. Bölgeyi savunan Rus kolordusu geri çekilmek zorunda kaldı.. Böylece 4 kolordudan oluşan Rus kuvvetlerinin gücü ayrı bölgelerde 2'ye bölünmüş oldu. Daha sonra Stettin kalesi kaybedildi. 2 ay önce başlayan pbem oyunun sehrini değiştirecek bir gelişme de nehir gemileriyle 1 Prusya kolordusunun Berlin'e olası hücumu. Bunun için Berlin'e 6 tur sürecek Wall (kale inşaası) kartı kullanıldı eğer ozamana kadar dayanabilirse.. İkmal durumundan dolayı Berlin'deki kuvvetler zaman zaman kış şartlarından dolayı asker kaybetse de Stralsund'a doğru yola çıktı.

Bir göze çarpan Avusturya oyuncusunun zaman zaman süvari göndererek bu çatışmaları izlemesi.













Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #43 : 23 Temmuz 2014, 22:56:11 »
Bu oyunda en önemli mevzu ikmal galiba. Hele  hele Ruslar için en zorlayıcı unsur.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #44 : 23 Temmuz 2014, 23:35:01 »
Ordular en hazır bir şekide başladığı için kalabalıklar. Bu yüzden ikmal ihtiyaçları fazla. ACW2'nin aksine var olan elit birimleri korumak özellikle birlik üretimi pek verimli olmadığı için önemli. Tarihsel sayılabilir.  Grenadier- Guard dışında cuirassier süvarileri çok iyi yakın muharebede hemde disiplini korumak açısından. Arada tek tük bunları üretmeye çalışıyorum. Fakat asıl savaşın ileri aşamalarında  ACW2'nin tersine militia-elit tarzı üretim yerine elit-militia daha uygun oluyor. Rayların olmamasına rağmen yinede dönem savaşını kendi açısından çok iyi verebilen bir oyun. Biraz daha hantal ve hata kabul etmeyen.

Rusları oynamak zevkli değil aslında (ikmal problemleri dışında çok izole bir bölgede başlıyor) fakat hem diğer oyuncuları görmek hemde 4 kişilik senaryo nasıl oynanıyor diye seçmiştim. 2 kişi yerine 4 kişi oynamak oyunun dengesini iyi yönde etkilemiş.
« Son Düzenleme: 23 Temmuz 2014, 23:37:33 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #45 : 24 Temmuz 2014, 02:33:28 »
Schwedt ve Stettin'in kaybından sonra Berlin'i kuşatan kolordun ne yapacak, nasıl dayanacak? Resimlerden anladığım kadarıyla ikmal alamıyorlar.

Üretim konusuna gelince ben her cephede farklı bir üretim politikası izliyorum. Königsberg'te düzenli piyadeye abanırken güneyde Avusturyalılara karşı ikmal katarları çok çok işe yarıyor. Diğer cephelerde ise milis ve topçu üretiyorum.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #46 : 24 Temmuz 2014, 22:08:09 »
Annibal benim de üretim aynı şekilde. Üretmesi uzun sürdüğü için Avusturya sınırına yakın kalelerde ayrıca fort battery üretmeye başlıyorum ilk turlarda. Kuşatmalarda +1 zar faydası oluyor. Fakat kuşatmalarla ilgili sanırım bir kural değişikliğine gidilmiş. Belki diğer Ageod oyunlarıyla uyumlu olsun diye breach olmadan assault olabiliyor kaleler. Burda eğer cephe genişliği (frontage) açısından  saldıran için büyük bir dezavantaj oluşuyor ise problem değil. Fakat sanki eski versiyonda kaleler daha yavaş el değiştiriyordu.

Berlin'i ele geçirdikten sonra tamamı piyadeden oluşan bir tugay bıraktım. Yanında 2 adet kale bataryası birimi mevcut. Ayrıca geçici bir 'fortified position' oluşturdum elde olan ikmal katarı ve mobil topçu ile. Fakat bu yeterli olmayacaktır. Bu yüzden wall denen kart opsiyonu da kullanıdım. Berlin 10. seviye olmasına rağmen 2 kolorduya yeteri kadar ikmal sağlamayacağı için Stettin yakınlarına gönderdim. Burda bana göre Stralsund'a geri dönmek yerine eldeki ikmal seviyesinin el verdiği ölçüde Friedrich'i rahatsız etmekte fayda var. Çünkü Kolberg'e sağ salim ulaşabilen diğer 2 Rus kolordunun ikmal sıkıntısı olabilir. (1-1.5 ay yetecek kadar ikmalleri var ilkbaharda Rus donanması tekrar gelene kadar.). Ayrıca Prusya hücuma geçerse 2 kolorduyu da kış şartlarında kırsala savurabilir.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #47 : 26 Temmuz 2014, 18:44:37 »


Barış oyunu uzun zaman sonra yeniden oynuyorum ve yukarıdaki gibi bir durumla karşılaştım. Gördüğün gibi Keith'in komuta özellikleri 6-10-10 ;D
Daha önce bu kadar arttığını görmemiştim bu yeni bir şey mi yoksa bir hata mı var ya da ayarlarda bir şeyi kurcaladım acaba? Benzer durum Ferdinand'a da oldu.
« Son Düzenleme: 26 Temmuz 2014, 18:44:55 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #48 : 26 Temmuz 2014, 22:04:55 »
Keith bende 5-5-5 başlıyor hem 2 hem de 4 kişilik senaryoda. Alışılmadık bir durum.
Genelde pbem tarzı oyunda şehrin tarihi önemine göre veyahut birlik çeşidine göre herhangi bir muharebede moral kaybı bilen (tarihi bilgisi olan bir bakıma host) tarafından editlenebiliyor. Official versiyon tamamen doğru olmayabilir. Fakat Gold versiyon ile temel versiyon exp değerleri farklı olabilir ona bir bakmak gerekebilir. Fakat yine de belirtmek gerekir burada başarı var.  :)

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #49 : 26 Temmuz 2014, 22:57:42 »
Bende de 5-5-5 başlıyor, fakat durum bu hale geldi. Ben hala bir problem olduğunu düşünüyorum, fazlasıyla uçuk rakamlar :)
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #50 : 27 Temmuz 2014, 10:31:07 »
Şu an oynadığım oyunda bile rakibin bir kaç kolordusu en fazla 6-6-6 civarlarında, bir kısmı Friedrich'in yükselttiği değerler.
Diğer Ageod oyunlarındaki gamelogic klasörüne baktım sistem aynı. 2 yıldızlı exp en fazla 1'er defansif ofansif puan yükseltmesi lazım. Bence oyunu bir daha kur son yamayı yükle belki orda bir hata oldu.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #51 : 27 Temmuz 2014, 18:01:40 »


İşte bu yüzden bu oyunu seviyorum. Yapay zeka hep güzel hamleler yapıyor. Yukarıdaki oyunda Prag ve Königgratz'ı erkenden düşürdüm. 1757 kışı gelmeden Olmütz'ü de alır baharda Viyana'ya yürürüm diyordum. Kışın zaten Batı cephesinde de pek hareketlilik olmuyor. Fakat Avusturya YZ'si önce Omütz önlerindeki Keith'e başarılı bir taarruz gerçekleştirip ardından Prag'a doğru yalancı bir taarruz tertip etti. Bu taarruzu karşılamak amacıyla Friedrich ve Ferdinand'ı bölgeye yolladım ama Avusturyalılar kaçtı ve Olmütz önlerine geldi. Burada yaptığım taarruzun ardından hızlıca tekrar Prag önlerine geldiler ve şu an kent düşmek üzere. Daha da kötüsü Königgratz da kuşatma altında. Lobositz'deki depom da yağmalandı. Ben ise bütün umudumu kış gelmeden Olmütz'ün düşüşüne bağladım. Erzak ve cephanem yeter mi bilemiyorum. Kış erken vurursa çok kötü olacak. Resmen izole olmuş durumdayım. 1140 conscriptim var. Buradan kış kayıplarımın ne kadar yüksek olduğunu tahmin edebilirsiniz. Çok düşünmeden hızlı hızlı oynuyorum turları ama yine de zevkli gidiyor bakalım Königsberg düşerse işler gerçekten berbat bir hal alabilir.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #52 : 27 Temmuz 2014, 22:04:57 »
Sanıyorum Königgratz kuşatma altında olmasa ve Olmütz ele geçirilse bile ikmal yeterli olmayabilir. İkmal sistemi oyunun en iyi taraflarından, bir yerde şehirler arası bağlantı gerekiyor.

YZ çok iyi hakkaten. RUS adlı oyunun Fatal Years modunu tecrübe ettikten (Şu ana kadar oyunlarda gördüğüm en iyi YZ lerden biriydi ) sonra hele 4 kişilik senaryoda ayrı ayrı ülkeler için YZ biraz daha elden geçirilse oyuncu çok zorlanabilir. Müthiş bir potensiyeli var motorun modlamak için. Benim son senelerde en çok SP oynadığım oyunların başında ROP gelir.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #53 : 27 Temmuz 2014, 23:03:06 »
Battım zaten ;D Olmütz'de paketlediğim 65 bin Avusturyalıya cehennemi yaşarken gösterdim ama zaten az olan erzak, ikmal yollarının düşmesiyle iyice sıkıntıya girdi. Kışın dağların kapanmasından dolayı ikmal katarlarını Silezya'ya göndermek de mümkün olmadı ve izole edilen ordum eridi ben de oyunu bitirdim ;D Bunlar olana kadar Avusturya ittifakı 180 bin muharebe kaybının yanında 180 bin esir vermişti, yani yazık oldu. Siz siz olun kış gelince sahrada kalmayın ;D

Bir dahaki oyunda Silezya üzerinde istila etmeyi planlıyorum. Daha garanti bir yol gibi. Kasel-Troppau-Olmütz bağlantısı sağlamak daha kolay görünüyor. Bu stratejinin çıkmazı Prag'ı savunmak. Kalabalık bir kolordu bırakabilirim belki orada. Ya da muhasara birliklerini Keith'e verip yemlemelerle örs yapıp Avusturyalıları kandırarak Prag önlerine çeker ve Friedrich ile çekici vurabilirim. Biraz Liddell Hart yapacağız artık. Deneyip göreceğiz.
« Son Düzenleme: 27 Temmuz 2014, 23:11:51 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #54 : 28 Temmuz 2014, 01:32:32 »
Güzel olur bir hikaye bu şekilde anlatımı olan.  :)

Bu arada anlatımından dolayı aklıma gelen; ilk ROP hikayesi okuduğum zaman resim olmadan düz yazı anlatımı beni etkilemişti. Önce orduları ve kaleleri gözümde canlandırdım sonra grafikleri ve Friedrich'in besteleri eşliğinde oyunu sevdim. ROP Gold versiyonu ile oynaman farklı bir sonuç verecektir mutlaka o oyunu edinmekte fayda var.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #55 : 28 Temmuz 2014, 23:20:42 »


1757 Kasım (29. tur) gibi oldukça erken bir tarihte bitirdim bu sefer. Beklediğimden daha kolay oldu. Silezya'dan istila etmek kesinlikle daha mantıklı. Bohemya'nın geniş ovalarına kıyasla burada ikmal yapılabilecek kuvvetli bir kaleler ağı var. Daha önce dediğim gibi Prag'ı savunmak bu stratejinin zayıf noktasını oluşturuyordu. Resimde de görüldüğü gibi Prag kuşatma altında ve 1 breach yapıldı. Viyana'ya yürümek ve Prag'a yardım etmek arasında çok düşünüp en sonunda Viyana'ya yürümüştüm ve kent anında düştü. Bu da şansıma herhalde. Königgratz'ı Friedrich ile 2.5 ay kuşatıp alamamak, buna karşın muhasara topu dahi olmayan Heinrich ile hemen almak da oyunun ilginç gelişmelerinden biriydi.

Daha da ilginci Batı cephesinde hiç görmediğim kadar aktif bir Fransa gördüm. Wesel'i çok çabuk aldılar ve Hannover yolunu açmak için her yolu denediler. Münster-Lippstadt arasında önemli çatışmalar oldu. Cumberland'a çok güvenmediğimden fazla risk almak istemedim. Komutayı alması için yolladığım Fredinand'ı ise Berlin'in güneyine doğru yardıran İsveçliler ile Dresden'i tehdit eden Avusturyalılar kovalamakla görevlendirmek zorunda kaldım. Neticede Braunschweig ve Hannover savunmasız kaldı. 100 bin Fransıza karşı 50 bin kişilik savunmada kalmak zor iş. Viyana'nın çabuk düşmesi burada da işime yaradı yoksa Hanover'i korumak için Münster ve Lippstadt'ı feda edecektim.

Daha önceki oyunlarda İsveç'e karşı ofansif bir strateji izler ve Stralsund'u kuşatarak İsveçlileri hareketsiz bırakırdım. Bu oyunda ise Sttetin'i fazlasıyla tahkim ettim. Belki de bundan sebep İsveç orduları önce Berlin'i kuşatarak beni paniğe sevketti, burada mağlup olunca kuzeye dönmek yerine güneye inmeye devam ettiler. İsveç orduları için Lübeck üzerinden Hannover'i tehdit etmeyi de düşünmesi gerekiyor bence. YZ açısından bir eksik olarak görüyorum bunu. Doğu Prusya'da ise bu sefer Lehwaldt'ı kalede tuttum ve burayı fazla tahkim etmedim. Neticede daha az muharebe ve daha az can ve mal kaybı oldu. Rusları hareketsiz tuttuğu müddetçe benim için gayet güzel. Kış gelmek üzere olduğu için muhtemelen kaleyi alamayacaklardı ama bu plan başka oyunlarda ne kadar tutar bilmiyorum.

Artık Avusturya ile oynayacağım. Yakında Alea Iacta Est'e başlamayı da düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2014, 23:21:56 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #56 : 28 Temmuz 2014, 23:56:25 »
Top olmadan kalenin çabuk düşmesi zar şans belki üstelik Viyana'da liman da var. Sık tekrarlanan bir şey değil sanıyorum.

Fransa YZ'si ile gözlemim Kassel'e zaman zaman kuşatmaya gidiyor bu da zorlu arazi nedeniyle 'no mans land' türü bir arazide oyalanmalarına sebep oluyor.
İsveç YZ'si ise biraz Berlin konusunda takıntılı. 'Northener' özelliği nedeniyle cohesion kaybetmeleri gerekir. Bildiğim kadarıyla YZ için lokal harekat alanı tarzı bir kodlama yok. Fakat çok cohesion kaybettiğinde kendi bölgesine geri çekilebilir. Bunu şundan söylüyorum şu an için çıkacak Rus gold versiyonunda Ukrayna anarşist süvarilerini YZ taa Moskova'ya gönderebiliyor.  8| O oyunda daha sert bölgesel cohesion kuralları var.

Prusya oyuncusu Avusturya'ya karşı bahsettiğin rotada giderse gerçekten burada hızlı zafer kazanabilir. Pbem oynandığı vakit daha zorlu olacaktır.
Dikkatimi çeken message log'da askerlerin devamlı seviye atlaması. Exp miktarlarımı çok yüksek? yoksa kendi kendilerine mi bir süre sonra seviye atlıyorlar. Bu olasılık azaltılmıştı sabırım.

Alea Iacta Est benim de düşündüğüm bir oyun oynadıktan sonra fikirlerini bekliyorum.
« Son Düzenleme: 28 Temmuz 2014, 23:57:37 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #57 : 29 Temmuz 2014, 00:24:50 »
Onlar seviye atlama değil de yeni recruitler sanırım. Bir önceki resimde muharebe dışı kayıpların fazlalığı nedeniyle conscript havuzu baya doldu ben de her tur hemen her yerde recruit yapıyordum.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #58 : 29 Temmuz 2014, 01:17:49 »
Kalelerdeki concriptlerin bile seviye atlaması problem çıkarıyordu başka bir &farm_ grubuna ait modellere geçebiliyordu. Historical attrition açısından benim gözlemim şu an için iyi işliyor ve muharebe kayıplarının tekrar havuza katılmasında hata yok gibi.  Bir tek bana göre hafif süvarilerin 'Pursuit&destroyed' konumuna biraz ayarlama yapılabilir. Benim oyunumda Friedrick Berlin'e daha yavaş olan 49 Dragoon ile karşı taarruz ettiğinde  daha hızlı olan Kazak süvarilerin tümü kovalamada yakalandı ve yok edildi.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #59 : 30 Temmuz 2014, 22:09:56 »
1759 Şubat ayı sonlarında Frederick'in başarısız Berlin saldırıları sonucu (kent henüz Prusya tarafından ele geçirilememesine rağmen her bir saldırı -4 Moral kaybı yaratıyor) Stettin yakınlarındaki iki Rus kolordusu Heinrich'e hücum başlattı. Ancak 14. günde yorgun bir biçimde başlatılan saldırı sonucu Heinrich'in kuvvetleri yenilgiye uğramış fakat geri çekilmemişti.. 3 adet elit depot battalion reservi bulunan Rusya'nin Grenadier'leri hasar görmeye başladılar.

Diğer iki kolorduda Frederich Stettin kentine dönmeden evvel 'forced march' komutu ile birlikte Kolberg'den yola çıktı. Yaklaşık 2-4 hafta arası sürecek Stettin yakınlarına gelmeleri..

Moral:
PRU: 120 RUS:111



Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #60 : 31 Temmuz 2014, 20:42:06 »






Avusturya oyunumdan görüntüler. Oyun başında Pirna'yı kurtarmak için doğrudan hücuma kalkamadığımdan Husarları kullanarak Elbe'nin karşı yakasını kontrol altına aldım. Normalde Prusya'nın Pirna etrafındaki 3 yolu da kontrol etmesi gerekiyor ki Saksonlar teslim olsun. Ben karşı yakadaki yolu kontrol altına almam rağmen Pirna teslim oldu. Bu kısmı anlayamadım. Ardından elimdeki 45 bin kişiyi Lobositz'in ötesindeki dağlık araziye yolladım ve burada conservative müdafaa yerine Çanakkale geçilmez savunması yaptım. Sonuç olarak 30 bin kayıp verirken Friedrich'in başında olduğu Prusya ordusuna 20 bin kayıp verdirerek geri çekildim. Bu yenilgi NM açısından ağır fatura çıkardı ancak Prusyalıların kaybı da oldukça yüksek, bu kayıpları yerine koymaları onlar açısından zor olacak.

Daha sonra kış geldi ve Prusyalılar ilginç işler yapmaya başladı. En ilginci Wilhelm'in Silezya ordusunu aldığı gibi kuzeye yardırmasıydı. Şu an Stralsund'u kuşatmış durumda ve henüz İsveç ordusu aktif hale bile gelmedi. İsveç'i baya etkili kullanırım diyordum ama pek öyle olmayacak galiba. Umarım Stralsund düşmez. Batıda ise 4 kol halinde 100 bin Fransız aktif hale geldi. Prusya YZ'si Wesel'i zannediyorum boşalttı. Benim için iyi oldu bu. Yalnız Kassel'deki ordu Frankfurt'u kuşattı. Şimdi güneydeki Fransız koluyla kuzeyden bir kol daha getiriyorum ve burayı kurtarmaya çalışacağım. Fakat galiba Friedrich ve orduları o yöne doğru geliyor, napmaya çalıştıklarını hala çözemedim. Öbür tarafta ise Dortmund, Lipstadt ve Münster'i almaya çalışacağım. Hanover'in bir kolordusu kuzeye doğru gidiyordu, bu bana daha çok zaman kazandırır.

Doğu'da Ruslar hala aktif olmadı ne zaman olurlar onu da bilmiyorum. Silezya tamamen işgale müsait. Daun, Piccolomini ve Lucchese ile buraya ilerliyorum. Buradaki kaleleri alırsam 120 bin kişiyi Saksonya'ya yani tek cepheye döndürebilirim. NM olarak Prusya'dan şu an üstünüm, Daun gibi sağlam bir generalim var. Tek sıkıntım kaynaklarımı tamamen seferber edemediğim için bazen recruitment yapamamam. Bunun dışında ordularım genel olarak top ve erzak katarı sıkıntısı çekiyor. Katar sorununu bir şekil hallettik ama top yapmak hem pahalı hem zahmetli. Şu an garnizon birliklerine yönelmiş durumdayım, fazla seçeneğim kalmadı çünkü.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #61 : 01 Ağustos 2014, 00:53:32 »
Saksonya'nın teslim olması problemli event'di. 4 kişilik senaryoda onu kaldırdılar. Oldukça fazla NM değeri ve de tecrübe sağlıyordu Prusyalı komutanlara assault yaptıklarında Pirna kampına. Buna 'house rule' getirilmesi gerekiyordu. Fakat 1756'daki senaryodan başlanıldığında bendeki script bu şekilde. Kontrol edilmesi gereken bölgeler EvalControl Military control anlamında. Sanıyorum ayrıca Prusya YZ için kolaylaştırılmış event'ler vardır.

Umarım bu oyun erken bitmez çünkü 2 kişilik senaryo Pbem oynansa bile Prusya tarafı çok dezavantajlı .
Stralsund'un düşeceğini sanmam fakat belli olmaz. Sadece İsveç açısından değil Rusya açısındından da stratejik önemi var ikmal için.

Düzenleme: 4 kişilik senaryoda diğer ülkelerin Prusya'ya göre neredeyse 1/3 oranında tur başına daha az kaynak üretimi ve EP değeri kazanımı var. Bu yüzden kaynakları koalisyon açısından belli bir ülke için yoğunlaştırmak biraz oyun dengesini bozuyordu. Benim hatırladığım kadarıyla Prusya biriken Concript, money değerleri belli bir seviyeden sonra otomatik replacement sağlıyordu. Fakat bu koalisyon ülkeleri açısından geçerli değildi. Depot Bns üretilmesi zorunlu.

Alıntı
SelectFaction = $PRU

SelectFaction = $PRU
StartEvent = evt_nam_CMN_CapitulationSaxony_Trigger|1|0|NULL|NULL|NULL|NULL

Conditions
  MinDate = 1756/09/01
  MaxDate = 1756/12/30
  Probability = 75

EvalRgnOwned = $Dresden

SelectFaction = $PRU
SelectRegion = $Dresden

SelectRegion = $Dresden
  EvalControl = >=;60

SelectRegion = $Dippoldiswalde
  EvalControl = >=;60

SelectRegion = $Radeberg
  EvalControl = >=;60

SelectRegion = $Pirna
  EvalControl = >=;60
  EvalAreaPowerRatio = LAND;$Theater_Saxony;100;>=;50;25

Actions
  GenMsg
  SetEvtOccurs = evt_nam_CMN_CapitulationSaxony;MaxOccurs;1
  SetEvtOccurs = evt_nam_CMN_CapitulationSaxony_AI;MaxOccurs;0
  SetEvtOccurs = evt_nam_CMN_CapitulationSaxony_Escape_AI_Sortie;MaxOccurs;0
« Son Düzenleme: 01 Ağustos 2014, 01:42:59 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #62 : 03 Ağustos 2014, 22:25:52 »










Kış bitince planladığım gibi Silezya'ya saldırdım. Burada hiç düşman kuvveti yoktu ve üç kolorduyla kaleleri kuşattım. Prusya orduları ise sürpriz yaparak Bavyera'ya saldırdı. Buradan Viyana'ya yürüyebileceklerini farkettim. Nüremberg'teki HRE kuvvetlerinin başında olan Hindenburg'a yanlışlıkla Hold at all Cost komutu verince Heinrich bunları dümdüz etti. Bu bölge tehlikeye girince mecburen Daun'u oraya yolladım. İyi bir general olan Fransız Contades'in kolordusu da yetişince Heinrich ve Schwerin'i dağıttık ve bütün kuvvetlerini temizledik, yaklaşık 50 bin kişilik Prusya ordusu yok edildi. İkmal hatları da tamamen kesilmişti, bir etken de bu.

Doğu Prusya'da Lehwaldt, biz daha kuvvetlerimizi getiremeden sürpriz bir şekilde saldırdı. İlk çarpışmada mağlubiyet alsak da sonrakileri kazandık ve bu ordunun Königsberg ile bağlantısını keserek sahrada açlığa mahkum ettik. Bir yandan da vurkaç yaptık ve en sonunda bu orduyu da bitirdik. Königsberg düştü fakat gördük ki burası 90 bin Rusu beslemeye yetmiyor. Bu sebeple 10 bin kişilik Kozak kolordusunu Silezya'ya yardıma yolladık. Bir 10 bin kişiyi de Kolberg'i kuşatmakla görevlendirdik. Ordunun asıl kısmını ise geriden getirdik. Kolberg'i kuşatan 10 bin Kozak açlıktan erime noktasına geldi. Kuzeyde Prusyalılar geri çekilince İsveç'ten ek kuvvetler istedik. Bunlarla Stettin'i kuşattık. Ferdinand ve Wilhelm ise o sıralarda Hamburg civarındaydı.

Batı'da ise Fransız kuvvetleriyle beklediğimden iyi iş çıkarttım ve kış gelmeden bütün bölgeyi işgal ederek Elbe'nin karşı kıyısında Magdeburg'a konuşlandım. Bu ordunun başında Broglie vardı ve iyi bir general olduğunu kanıtladı. Baharla birlikte Berlin'i alması için onu yollayacaktım fakat sonra Ferdinand Hanover'i tehdit edince o tarafa kaydırdım. Prusya ise İngiliz ve HRE dahil olmak üzere bütün kuvvetlerini ki totalde 100 bin kişiydiler Silezya'ya alelacele getirip Breslav'da konuşlandılar. Ardından Friedrich'in başında olduğu bu orduya üstümüze yürüdüler ve Lorraine'e saldırdılar. Lorraine kötü bir generaldi ve biz yine Hold at all Cost komutu vermiştik. Neticede 60 bin kişilik ordumuz 15 bin kayıp verdi. Prusyalılar 80 bin kişiydi, onlar da 12 bin kayıp verdi ve kazanmalarına rağmen geri çekildiler. Daha sonra bu ordunun başına Daun'u getirdim, ancak iyi bir generalle kazanabilrdim. Lorraine'i de Daun'un ordusuna yolladım, yani bir anlamda komuta değişikliği yaptım. Lorraine savunmasız Saksonya'yı istila ederken pis işleri Daun yaptı. Avusturya ve Macaristan'dan gelen destek kuvvetleriyle oluşturduğum 2 kolorduyu daha Silezya'ya yolladım. Neticede Friedrich'in karşısına çıkmadan önce Daun, Bilberstein, Piccolomini, Lucchese, Resanov ve Kheul komutasında 6 kolordu ve 120 bin kişi topladım ve tabi ki Friedrich paramparça oldu. Alınması gereken şehirler var o yüzden zafer henüz gelmedi fakat artık devam etmeyeceğim çünkü Prusya dağıldı. Diplomasi olsa şartsız teslim olurlardı şu an. Bu da son durum:


"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #63 : 04 Ağustos 2014, 08:59:14 »
Oyununun finale ulaşması aşağı yukarı benim Rus ordularını Kolberg'e ilerlettiğim tarih. Sanıyorum hiç gerek kalmadı Kolberg'in işgaline. Rus ordusunun Köninsberg'de pek ikmal sıkıntısı çekmemesi lazım, fakat event'le gelen border depot kuruldu mu?  Ayrıca Ragnit'e en az 1. seviye depot kurmak gerekebiliyor. Kışın denizden ikmal kesildiği için bir de eğer Memel limanı ele geçirilmediyse problem olabilir.

HRE'nin komutanları çok zayıf yeteri kadar tugay komutanı da yoktu, ilerlemeleri command penalty yüzünden çok yavaş oluyordu. O yüzden Sakson, HRE destek birliklerini Prag'a çağırmak en iyisi.

'Hold at all Cost' komutu çok kayıp verdirse bile stratejik bölgeyi tutmak için olumlu sonuçlar verebiliyor. 'Retreaf if engaged' ise muharebenin uzamasını engelleyemiyor.  Muharebe turlarının postüre göre determinist olmaması güzel. Efsane oyunlardan Operational Art Of War 3 'te bile postürler hatalıydı.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #64 : 04 Ağustos 2014, 12:01:01 »
Memel'i aldım fakat eventle depot kurulmadı, belki de o eventi atlamış olabilirim. Onun yerine Königsberg'i kuşatırken yakınlara kendim depot kurdum. Kışın dediğin gibi denizden ikmal olmayınca şehirdeki ordunun erzağı bitti. Açlık başlamadı ama katarları bile tükenmişti. Gemiler yazın gelince ikmal sıkıntısı çözüldü ama bu olana kadar önden yolladığım Kozak kolordusu ciddi kayıp verdi. Gemiler gelene kadar şehirde tutman gerekirdi onları, acele ederek hata ettim.

Bir de şunu sormak istiyorum, nehirden ikmal nasıl oluyor? Yani ben bateux gemilerini kıyıya yanaştırsam, kıyıdaki ordu bundan ikmal alıyor diye biliyorum. Peki biraz iç kısımlarda olsa da ikmal alıyor mu? Bateuxlerle düşman ordusunun nehir geçişini engellemek mümkün mü?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #65 : 04 Ağustos 2014, 15:38:37 »
Rus ordusunun gelişi ile beraber 'border depot' adıyla otomatik olarak 2. seviye depot kurulması lazım. Yoksa özellikle off-map boxes türü yerlerden yeterli ikmal alamazlar, başlıca Petersburg'dan. Burada sanıyorum off-map türü bölgelerden gelen ikmal normal regionlar gibi aynı ikmal akışını&kurallarını oluşturuyor. Benim daha evvel başka bir Ageod oyununda test ettiğim üzere misal uçaklar keşif olarak  off-map türü bölgeler ayırt etmeksizin aynı verimlilikte görev görüyorlardı. Fakat ikmalin daha aydınlatıcı olması lazım çok iyi işleyen sistemi olmasına rağmen. Bu konuda tam bir ikmal dolaşım haritası yapmak tur processing süresini arttıracağı için vazgeçtiler diye biliyorum.

Bateux gemileri askeri özelliği olan gambotlar gibi işlev görüyor. Askerlerin nehir geçmesini engelliyordu. Hatta tooltip'te şu kadar gemi olursa geçiş engellenir türü mesaj vardı (tabi olasılık hesabı da var yeterli nehir gemisi olmasına rağmen). Benim farkettiğim ayrıca Bateux gemilerin düşman kaleleri tarafından top ateşine maruz kalmamaları belki tarihsel sayılabilir.

İkmal olarak nehir gemileri depot gibi çalışyor. Yani kara içine kadar belli bir ikmal var ara bölgelerde 25% MC sağlandıktan sonra. Ayrıca bir örnek olarak Rus donanması belirdiği zaman eğer Kolberg ele geçirilirse gemilerden kaleye sağlanan ikmal Polonyanın iç bölgelerine kadar ulaşabiliyor.  Azami 3-4 bölge diyelim.

Çevrimdışı Can Aydın

  • (canaydin98)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #66 : 05 Ağustos 2014, 22:50:58 »
Oyuna başladım,öğrenebileceğim yerler var mı?

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #67 : 06 Ağustos 2014, 01:05:44 »
Oyuna başladım,öğrenebileceğim yerler var mı?

Daha ilk kez Ageod oyunu oynuyorsan şuradan başla derim:   http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=8130.0

Bunun dışında oyun Manual'ini okuyabilirsin. Takıldığın yerlerde sorarsan yardımcı olmaya çalışırız.

Çevrimdışı Can Aydın

  • (canaydin98)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #68 : 06 Ağustos 2014, 01:35:29 »
Teşekkürler.  :)

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Avusturya Veraset Savaşı (1744-46)
« Yanıtla #69 : 14 Kasım 2014, 22:43:00 »
1740 'da II. Friedrich'in Silezya'yı ilhak için ilerlemesinden sonra savaşın 1744'deki bölümünü kapsayan pbem oyundan görüntüler:

Senaryo başlangıcında Friedrich'in ordusu Dresden'in güneyindeki Pirna kampından Prag şehrine doğru yola çıkıp kenti aldıktan sonra Avusturya ordularına saldırdı. Schwerin'in kolordusu Schweinitz bölgesinden yola çıktıktan sonra Koniggratz kentini ele geçirdi. Batıdaki Olmuzt kalesine yöneldi, kuşatma altına aldı. Muharebede Elbe ordusuna(Friedrich) yenilen Avusturya Schwerin'in kolordusuna doğru ilerlerken Friedrick'in manevraları..

Senaryonun askeri açıdan daha tarihsel olabilmesi için Avusturya ordularında bolca bulunan Grenzer (hafif; skirmish üzerine piyade) birimleri bir tugay altında 'regular' (düzenli) birlikle aynı çatı altında bulunamaz. Gerekçesi hem bu birimlerin dönemde kendi başlarına hareket etmeleri hem de sağladıkları insiyatif bonus'u. İkinci kural 'March to the sound of guns' (kolorduların yan bölgeden muharebeye katılabilmesi) tamamen ortadan kaldırıldı. Bunun için: ROP/Settings/gamelogic konumundan değerler 0'a ayarlanmalı. Leibgrenadier tarzı muhafız birimleri konusunda bir kısıtlama yok.

***** RESERVE *****
// ********************************************************
resBaseChanceOff     = 0    // Base chance if in Offensive posture
resBaseChanceDef     = 0    // Base chance if in Defensive posture 

Bu iki değişikliğin amacı Napolyon dönemine daha uygun olan durumların ortadan kaldırılması.

Freiberg'den ileriki turlarda destek olarak gelecek Sakson ordusuna kadarki durum:




[




 

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #70 : 14 Kasım 2014, 23:53:25 »
1740 senaryosunu merak etsem de hiç oynamadım. Veraset Savaşı'nın ilginç bir tarihi var aslında. İyi bir okuma yaptıktan sonra bu senaryoyu da oynamak lazım. Oyun için yapılan değişiklikler yerinde olmuş. Bu senaryoyu açarsam ben de bu değişiklikleri uygularım. Oyuna bakınca 1756 senaryosuna göre daha kolay görünüyor (Fransa düşman olmadığı için herhalde). Olmütz düşmek üzere, Friedrich ile batıdan da ayrı bir taarruz ekseni yakalanmış. Oradaki küçük kasabalar fazla ikmal imkanı sağlamayabilir fakat bölge kesin sonuçlu muharebe yapmaya çok uygun. Zaten NM'ye bakınca oyun bitmiş gibi. Sağlam bir zafer sonrası Automatic Victory gelebilir.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #71 : 15 Kasım 2014, 00:45:01 »
Dediğin çok doğru. İyi bir kaynak okuma ile bu senaryonun operasyon ölçeği çok yetersiz gelecektir. AGEOD oyunlarının temel başarısı Grand Campaign üzerinden operasyonel detay sağlamak ve bu ufak senaryolar daha çok yeni oyuncuları ısındırma olarak değerlendirilebilir. Bu senaryodaki düşük ölçek John Tiller'ın kısa ve orta düzeydeki senaryolarına daha uygun. Keza Napolyon dönemi ve 1. DS üzerine yapılan oyunları hem iyi bir operasyonel ve daha önemlisi taktiksel detay sunuyor.

Bu senaryoyu oynamamdaki amaç rakibin dizayn ekibinden olması hem de şu an için 1758 GC senaryosunu düşünmemem. İdeali AGEOD oyunlarının tümünü GC olarak oynamak; en azından döneme giriş&kavrama açısından yeterli operasyonel detay sunuyor.