Gönderen Konu: İsveç?  (Okunma sayısı 1821 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
İsveç?
« : 10 Temmuz 2012, 11:36:23 »
İsveç nasıl savaş dışı kalıyor?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #1 : 10 Temmuz 2012, 14:32:28 »
İsveç  Stralsund'u kaybettiği zaman savaş dışı kalması lazım. Aynı şekilde Fransa Paris'i kaybettiği zaman savaştan çekilmesi lazım. 1.03'ün ilk sürümlerinde denediğimde hatırladığım kadarıyla Fransa Paris'i kaybettikten sonra bile savaştan çekilmedi. Ama son sürümde tekrar denemem lazım.

Stralsund şehiri Malmö,Stokholm ve baltık denizindeki İsveç ve Rus gemilerinden ikmal aldığı için kolay düşmüyor. Mutlaka "siege guns" ve "engineer" getirmek lazım kuşatma için. 

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #2 : 10 Temmuz 2012, 14:42:08 »
Stralsund'u aldım. Anakarada İsveç'in şehri kalmadı. İsveç ordusu oraları kaybedince Polonya'ya çekildi ve oradan ikmal sağlamaya başladılar. Bunun nasıl olduğunu da anlamadım, Polonya tarafsız değil mi? Her neyse, kuzeydeki orduları güneye kaydırınca İsveçliler Breslav gibi bazı önemli şehirleri tekrardan kuşattılar, alamadılar gerçi ama savaş dışı da kalmadılar. İstersen save dosyasını yollayayım.
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2012, 14:56:58 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #3 : 10 Temmuz 2012, 15:47:04 »
1.02 yamasında: Danzig(Gdansk) eventi olması lazım. Yani Prusya para verirse polonya "neutral" olur Rus ikmali geçemez. Ben genelde yapay zekaya yardım için Danzig şehrinine para önermem ki Rus birlikleri daha az ikmal sıkıntısı çekerek Kolberg'e ilerlesin.

"Danzig: Multi-choice Event. Danzig [Gdansk] POL now, but was more or less an independent autonomous city. Russian
and Austrian tried to woo the city to join their side, when their situation was not so good, but Prussian money
prevented this. If AUS successful, they take over the city + large amount of supplies + depot there (to be under RUS
subfaction). If PRU successful, Gdansk remains Polish and neutral. {PRU has priority: if they spend the money, it really
doesn't matter what AUS chooses}"


1.3 yamasında: Supply can now pass through neutral territory (case of Russian supply in Polish territory).

Yani her şekilde ikmal Polonya'ya ulaşıyor. Zaten Polonya şehirlerinde Prusya veya  Avusturya koalisyonu orduları olsa bile Military Control %100 Polonya'ya ait. Polonya düşman şehir değil sadece "neutral"

Hangi opsiyonu seçtiğini bilmiyorum ama benim Prusya oyunumda Gdansk(Danzig) şehirinin AVusturya ittifakınba ikmal sağlamasına izin verdiğim için İsveç orduları zaman zaman Poznan'da bile ikmal sıkıntısı yaşamıyor. Çünkü ikmal limandan iç taraflara serbestçe ulaşıyor. Oradan bazen Silesia'ya saldırı düzenliyorlar. Yani Polonya  ikmali konusunda oyunda bir hata göremiyorum . Mutlaka son yamayı yükle. Steam'deki klasörün üzerine install et. Spartan problem yaratmadı demişti.

Stralsund konusunu son yamada test etmem lazım.
Ama 1759 başlarında biten oyunun son save dosyasını gönder ona bakayım.
 Back up göndermeden klasör içindeki en son turdaki bu dosyaları ziple:

Campaign 56-63.hst
Campaign 56-63~AUS.trn
Campaign 56-63~PRU.trn

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #4 : 10 Temmuz 2012, 16:01:50 »
1.03'ü yükledim zaten, o şekilde oynuyorum. Ben Danzig'e para ödedim. Uzun süre dayanmama rağmen yaptığım aptalca bir hata yüzünden Königsberg'i kaybettim. Hata yapmasam bile 100 bin kişilik Rus ordusu karşısında 25 bin kişiyle şehri en fazla 1 yıl daha savunabilirdim. Ruslar öyle çok taarruz ediyordu ki ilerleyen muharebelerde cephane bittiği için menzilde düşmana kayıp dahi verdiremiyordum.

Her neyse, bu save: http://www.mediafire.com/?98uranez6b604kt

Dediğim gibi Stralsund'u ve Hamburg'tan başlayarak kuzeydeki diğer şehirleri aldım ama İsveç hala savaşta. Belki unuttuğum birşey vardır sen bak da.
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2012, 16:02:05 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #5 : 10 Temmuz 2012, 16:30:59 »
Oyun 1.3 yaması ile başladıysa Stralsund düştüğü zaman İsveç'in savaştan çekilmesi lazım. Save dosyasında hala isveç birlikleri var. O zaman hata var. Birde isveç birliklerinin kuzey bölgeleri dışına çıktıklarında disiplin"penalty" alması lazım ki onu da göremiyorum.

Könisberg'i fazla dert etme. Ruslar sayıca oldukça fazla ama çoğu kozak atlısı hafif süvari. Bataklıkta ve ormanlardaki muharebelerde çok penalty alıyorlar. Özellikle eğer şansında yaver giderse   bölgeyi uzun süre koruyabilirsin. "fort battery" leri şehir dışına çıkar ve birlikleri Heinrich yönetsin. Arada istersen Beautaux'larla Könisberg"e asker takviye edebilirsin. Rus savaş gemileri malesef onları avlayamıyor. Buda ikinci hata.
Ama çok birliğin olduğu zamanda Rus savaş gemileri limanı bloke ettiği için ikmal sıkıntısı oluyor Prusya'nın.


Yanlız gayet iyi oynamışsın. Birlikler çok düzenli kurulmuş.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #6 : 10 Temmuz 2012, 17:31:31 »
1.03 ile başladım oyuna ve öyle devam ettim ama bazı muharebeler sırasında oyun hata verdi. Bilmiyorum belki de bunlarla alakalıdır, ben de anlamadım.

Königsberg'i boşaltmayı da düşündüm ama sonra vazgeçtim ve bölgeyi takviye ettim. Yaklaşık 32 bin kişilik ayrı bir ordu kurdum, başında Lehwaldt (4-2-4) vardı. Ruslar 100 bin kişiyle geldi. Sabit kale bataryalarını da yanıma alıp şehrin dışında kurdum savunmamı. Arazinin fundalıklı bataklık (moors) olması taarruzu zorlaştırdığından Ruslara karşı çok iyi direndim. Bir ay savaştıktan sonra Ruslar ikmal için geri çekildi.

Boşluktan yararlanmak amacıyla Königsberg'e gemilerle takviye kuvvetler götürdüm. Birliklerin kalitesi azalsa da yapacak birşey yok. Bu sırada Lehwaldt emekli oldu. Ben de alelacele Cumberland'i bölgeye yolladım, keşke daha iyi bir general yollasaymışım. Örneğin James Keith (6-6-7) Rusları perişan edebilirdi ama ona Bohemya'da ihtiyacım vardı. Cumberland'ın ilk müdafaası fena değildi ancak süvari kolordusuna verdiğim hatalı bir emir bütün kolorduyu kaybetmeme neden oldu. Yaklaşık 6 bin kaliteli ağır süvarim ve dragoonlarım telef oldu. Geriye kalan 20 bin kişilik piyade kolordusunun bir kısmı ise milis kuvvet idi. Erzak sıkıntısı çekmesem de cephane sıkıntısı çekiyordum bu da düşmana verdirdiğim kayıpları azaltıyordu. Sonraki muharebelerde bir başka hatalı emrim sonucunda Cumberland yenildi ben de sabit bataryaları bırakarak bölgeyi terketmek zorunda kaldım. Arkama bakmadan Kolberg'e doğru kaçıyordum ki Viyana düştü ve oyun bitti.
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2012, 17:34:32 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #7 : 10 Temmuz 2012, 18:58:52 »
Evet Ruslar Könisberg'i ele geçirdikten sonra zaten bölgedeki Prusya birliklerin  ölüm yürüşüşü başlıyor. Genel olarak eğer çevrede düşman olmadığını düşünüyorsan  birlikleri mutlaka "passive" komutla yürüt. Daha az Cohesion harcarlar.  Ama genel olarak Könisberg'de doğru taktik uygulamışsın.

Yalnız dikkatimi çeken ne senin save dosyanda nede benim kendi oyunumda Könisberg'e 3-4 bölge uzaklıktaki Pillkalen bölgesinde Rusların 1. seviye ikmal deposu yok. Bu depo otomotik olarak Ruslar bölgede belirdiğinde kurulması lazım. Bu deponun olması çok önemli ki olmaması Ruslara büyük ikmal problemi çıkarır. Daha evvelki yamada eklenmişti. Diğer başlangıç tarihlerinde(mesela 1760 senaryosu) bu depo var. Ama 1756 başlangıcında yok, ilginç.

Bu depo dışında bence bir ikinci depoda lazım en azından Rus yapay zekasının az çok tarihsel performans yakalaması için. Bu da Ragnit olabilir. 
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2012, 19:00:11 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #8 : 10 Temmuz 2012, 19:08:42 »
Peki süvarilerle ilgili bir soru sorayım. Tamamen süvarilerden oluşan bir kolordu yapmak mı yoksa süvarileri kolordular arasına birkaç tugay olarak yerleştirmek mi lazım? Hangisi daha efektif olur?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Ynt: İsveç?
« Yanıtla #9 : 10 Temmuz 2012, 19:34:29 »
Sadece süvarilerden oluşan kolordu kurarsan düşman topçusu ve piyadesi sen daha muharebede yanlarına yaklaşamadan bütün kolorduyu yok edebilir. Ağır süvariler(Cuirassiers ve Garde de corps) yakın muharebede müthiş etkili fakat ateş güçleri yok. Süvari modellerinde istatistik bilgileri var.
 Ağır süvarileri piyadelerinde olduğu bir kolorduda bir tugay komutanının emrine vermen daha mantıklı. Bu tugay sadece süvarilerden oluşabilir.  Bir de süvarileri yönetecek tugay komutanını seçerken ofansif puanının yüksek olmasına dikkat et. Çünkü muharebede süvarilere özel hücum aşamasında  ekstra bonus kazandırıyor. Öyle bir bonus ki  normal  "assault" puanını iki katına çıkıyor.
 "Cavalrymen" gibi bir komutan özelliği  kolordudaki tüm süvari birliklerini etkilediği için bu özelliği olan komutanı illa ki kolordudaki süvarileri yönetecek tugay komutanı yapmana lüzüm yok.
Ayrıca kolordudaki piyadelere komutanlık edecek tugay komutanını seçerken defans puanının yüksek olmasına dikkat et. Çünkü süvarilerin aksine piyadelerin özel yeteneği olan ve süvari hücumuna karşı etkili"form square" muharebede daha başarılı gerçekleşir.
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2012, 19:36:34 Gönderen: Baris »