Gönderen Konu: Replacement  (Okunma sayısı 908 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Replacement
« : 08 Temmuz 2012, 21:51:35 »
Bu olay nasıl işliyor? Yok olan ya da sayısı azalan companyler şehirde bekleyince otomatikman yenileniyor mu yoksa özel olarak yapmamız gereken birşey var mı?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Replacement
« Yanıtla #1 : 08 Temmuz 2012, 22:36:53 »
Elementler kaybettikleri strenghtleri replacementler sayesinde geri kazanırlar. Mesela senin bir grenadier elementin strenghti 10'dan 8'e düştü. F2 penceresindeki replacement pooldaki bir tane grenadier elementinden 2 strenght alınıp o yaralanan elemente verilir. Bu şekilde replacement pooldaki yedek birlikler orduya dağıtılır. Ama sen replacementlerin ne kadar strenghti kaldığını göremezsin, bitince oradan kaybolurlar o kadar. Yani kısaca o replamentler ordunda zarar gören ya da yokolan elementlerin yerine geçer. Bir ordunun bu yedeklerden faydalanabilmesi için bir şehirde bulunması, lojistik sıkıntı yaşamaması ve kuşatılmamış olması gerekir. Replacementler yılın belli dönemlerinde kendiliğinden gelir, ayrıca sen de F3 penceresinden ya da asker üretim bölümünde "Depot" birlikler olarak üretebilirsin.
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Replacement
« Yanıtla #2 : 09 Temmuz 2012, 00:49:29 »
Strenghten kastın elementin asker mevcudu mu?
Depot birlikleri ürettikten sonra replacement yapmaları için nasıl kullanabilirim?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Replacement
« Yanıtla #3 : 09 Temmuz 2012, 00:55:42 »
Strenght'ten kastettiğim elemente tıkladığında açılan pencerede en üstte Experience'nin altındaki değer. Yani evet teknik açıdan asker sayısıyla alakalı ama 0-10 arası bir değeri var. Manual'de sayfa 22'de kastettiğim pencere.
Depot birlikler üretimleri tamamlandığında replacement poola giderler otomatikman, senin yapman gereken bir şey yok.
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Replacement
« Yanıtla #4 : 09 Temmuz 2012, 01:30:03 »
Spartan'ın dediği gibi.

Bu linki göndermiştim. Genel olarak otomatik olsada sen oyun motoruna etki edebilirsin. Birlikleri "pasive posture"da bırakırsan ve bölgede depo varsa "replacement" önceliği o birliklere gelir.

Replacements

Replacements represent manpower which is being trained and held in reserve until such time as it can be forwarded on to eligible combat units. Replacements are represented on the Replacement Screen in terms of replacement chits. Each replacement chit is equivalent in strength to an average element of the nationality indicated.


Contents
[hide]

    1 Replacement Chits
    2 Absorbing Replacements
    3 Eligibility to Receive Replacements
    4 Prohibitions to Receiving Replacements
    5 Priority of Units recieving Replacements

Replacement Chits

Replacement chits may be purchased. See the manual for each game for details, as each game uses a slightly different "currency".

Replacements may arrive for a player by event.

A portion of attrition and combat losses suffered in the field is also returned to the Replacement Pool. This represents, in part, injured soldiers returning to duty and stragglers rejoining their units. The number of conscript companies returned to the Replacement Pool is as follows:

        1/3rd of combat losses is returned to the Replacement Pool as conscript companies,
        2/3rds of attrition losses are returned to the Replacement Pool as conscript companies.


Absorbing Replacements

Replacement chits are used in two (2) ways:

        absorbed into elements that have lost one or more strength points,
        used to create entire battalion-sized elements that can be merged into Brigade units that have lost an entire element.


Replacement chits that are used to replace lost strength points are removed from the Replacement Pool when the last of their strength points is consumed. Players do not have a means of knowing how many strength points are remaining in individual replacement chits. This is handled internally by the game engine. Replacement chits used to provide entire battalion-sized elements are removed from the Replacement Pool immediately.


Eligibility to Receive Replacements

In order for a unit that has suffered strength point losses to be eligible to receive replacements, it must remain stationary for the complete game turn. The number of replacement strength points a unit may absorb (as a percentage of its full strength) is a function of the type of terrain it occupies as follows:

        10%: Land unit in a region with an unbesieged town,
        20%: Land unit in a region with an unbesieged city.
            Minimum city level required is set in each game's City.str structure file by the parameter RplMinLevel:
                BoA = 2
                AACW = 2
                NCP = 1
                WIA = 2
                RoP = 2
        30%: Land unit in a region with an unbesieged Depot


        5% per Port level: Naval unit in harbor (represents repair to damaged ships)
            Minimum port level required is set in each game's Harbor.str structure file by the parameter RplMinLevel:
                All games = 3 (as of 12:26, 6 May 2010 (UTC))

Note: These percentages are non-cumulative. A unit with a maximum strength of 27 strength points is allowed to
replace nine (9) strength points per turn if it remains stationary in a region with a depot (30% of 27 = 9).

Note: In games where Advanced Attrition is selected in Game Options, units must also be present in a region
with a Depot to recieve replacements.


Prohibitions to Receiving Replacements

The following units may not receive replacements:

        units that are currently at full strength,
        units of a type different from the available replacement chits,
        units of a different nationality from the available replacement chits,
        units that have moved regardless of the terrain they occupy,
        units that are besieged (unless located with an un-blockaded harbor),

Note: In order to receive an entire element as a replacement for an element that has been lost, the receiving unit may
not be a component of a Brigade or Division. It must be located on the map as a Force independent of any Brigade or Corps.


Priority of Units recieving Replacements

Replacements are not added deterministically, i.e from lower region number to higher, etc. There is a weighted randomization taking place. But there are factors influencing the chances to get replacements, that is why some units will often get them before others.

        First there is posture, all passive units will be checked before defensive, before offensive.
        Then for a type of posture, you'll get much more chances to get a repl if you are in a region with high supply stock...
        And then, your chances will be increased if you are an 'alert unit'. Your chance is proportional to Detection Value x Hide value of the unit.

It may seem to be a weird criteria, but generally this is gets good mileage. Quality units, like rangers etc. will get repl before line units, and line units will get them before militia.
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2012, 01:30:38 Gönderen: Baris »