Gönderen Konu: Rise of Prussia ideal oyun ayarları  (Okunma sayısı 1190 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Rise of Prussia ideal oyun ayarları
« : 08 Temmuz 2012, 15:12:15 »
Düzenleme: konu alta kaydırıldı.
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2012, 23:21:38 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia ideal oyun ayarları
« Yanıtla #1 : 08 Temmuz 2012, 16:06:47 »
Güzel olmuş bu konuyu açman ama ayarların tek tek ne manaya geldiğini açıklarsan daha iyi olur bence.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia ideal oyun ayarları
« Yanıtla #2 : 08 Temmuz 2012, 23:20:28 »
Game ayarlari:
Use fog of war- savas sisi

Delayed Commitment- Delayed Commitment bence "Long" ayarinda olursa daha gerçekçi. Iki düsman ordusu ayni bölgede karsilastiklarinda hemen muharebeye girmemeliler. saatler ve günler geçmesi daha gerçekçi olur. Birde oyunda daha bir belirsizlik havasi yaratir. Bu ayar seçildiginde komutanin strateji puanina bagli olarak her an istedigini yapamamasi simule edilmis olur.

Foreign entry- Genel olarak Ageod oyunlarinda yabanci güçler savaslara katilir. örnek: "American civil war" da güneylilere Fransa birlik getirip yardim edebiliyor. Eger güney ordulari muharebelerde kuzeye karsi basarili olursa. Bunun için Belli bir"Foreign intervention" puanina ulasmasi gerekiyor. Her oyunda Fransa yardim etmiyor tabi.  Bu biraz gerçekçi alternatif tarih anlayisi kurgusu. Rise of Prussia'da danimarka ve Osmanli imp. düsünlüdü fakat sonra vazgeçildi çok uçuk kaçar diye. YAni bu bölümde isaretleyeceginiz kutucugun oyun üzerinde bir etkisi yok.

Historical attrition: Genelde Diger Ageod oyunlarinda Historical attrition'i "for player only" ayarina getiririm. Fakat Rise of Prussia'da "replacement" problem oldugu için bu seçenek hen YZ hemde oyuncu için kapali olmali. Eger Historical attrition seçilirse birlikler hastalik vs gibi durumlardan dolayi hareket etmese bile asker kaybeder. Sadece Ikmal deposu olan sehirlerde kaybetmez.

ACtivation Rule: bunun orta ayari yeterli. Yani aktif olmayan generaller hareket edebilmeli fakat muharebede "penalty" almali. Ve "offensive posture" kullanamamali. En sag kutucuk olan  Strict activation kuralinda ise aktif olmayan birlikler hiç hareket edemez ve o tur kilitlenirler. Fakat oyunda denge bozulmasin diye sanirim o tur ikmal ihtiyaçlari dondurulur. Ikmal kaybetmezler. Bu ayar Avusturya koalisyonun yöneten oyuncular için sikinti ve sinir yaratir. ;) orta ayar yeterli.

Randomized Generals: Oyun senaryosu ve oyun dengesi historical generals seklinde dizayn edildigi için generallere no ramdomized leaders en iyi seçenek. Fakat "low Randomized Generals" seçenegi oyuna renk getirebilir. zaman zaman onu da seçerim. Fakat kesinlikle "high random leaders" seçilmemeli. Çünkü 0-6-2 gibi  özellikleri olan liderler oyun motoru"random" olarak yaratabiliyor.  ;D. fakat "cavalryman" gibi ayrica bazi özellikleri varsa bunlar random degil.

Naval boxes handling: Bu ayarda gemiler hiç ikmal harcamazlar. Kesinlikle gerçekçi seçenek seçilmeli oda sol kutucuk.
Extended pool:
Bu ayar Pride of Nations için. Oyuna katkisi yok.


Yapay Zeka ayarlari:

Activate AI: AI'siz oyun için
AI ranking: yapay zeka seviyesi. Yapay zeka en zor seviye de muharebe ve ikmal bonusu almaz. Sadece daha çok "replacement" kazanir, cohesion'i daha çabuk tazelenir ve dah asüratli hareket eder. Ideal'i normalden sonra hard ile oynamaktir. Very hardi tavsiye etmem çünkü yapay zekanin birlikleri bir yerden bir yere yürüyerek gitmiyor. Adeta uçarak gidiyor. Oyun mekanigi çok bozuluyor. Ikmalini kesmek imkansiz oluyor.

Use all behavious: Saldiri ve savunma her türlü alternatifi düsünüyor. (En önemli ayar)

Activation bonus: Avusturya generalleri genelde starteji puani düsük oldugu için daha sik inactive olurlar ben genelde +1 bonus veririm yapay zekaya. Ideali de odur. Fazla bonus verilirse hiç inactive olmazlar.

AI detect bonus: Yapay zekanin düsmanin konumuna ve büyüklüklerine göre saglikli  bir algoritma hesabi yapmasi için mutlaka +2 olmalidir. Eger fazla bonus verilirse bu sefer kafasi karisiyor çünkü bütün haritayi görüyor. Eger Berlin'i korumasiz görürse taa Prag'dan yola çikiyor ve yolda telef olma ihtimali fazla. ;)

Agresiveness: Tüm ayarlari denedigim üzerine tavsiye ettigim normal ayar. Agresif oldugu zaman cohesion ve düsmanin gücüne aldirmadan intihar saldirilari yapabiliyor. Düsük seviye de oldugu zaman mesela Prusya yapay zekasi hiç Isveç'e saldirmiyor veyahut çok pasif oynuyor. Firsatlari degerlendiremiyor.

Give AI more time: Bu ikinci önemli ayar. YZ'nin bir turda hesaplama süresi artiyor. Program baska parametreleri devreye sokuyor.


By baris30 at 2012-07-08

By baris30 at 2012-07-08

 


« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2012, 23:21:49 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia ideal oyun ayarları
« Yanıtla #3 : 19 Temmuz 2012, 22:23:43 »
"AI detect bonus: Yapay zekanin düsmanin konumuna ve büyüklüklerine göre saglikli  bir algoritma hesabi yapmasi için mutlaka +2 olmalidir. Eger fazla bonus verilirse bu sefer kafasi karisiyor çünkü bütün haritayi görüyor. Eger Berlin'i korumasiz görürse taa Prag'dan yola çikiyor ve yolda telef olma ihtimali fazla. ;)

Agresiveness: Tüm ayarlari denedigim üzerine tavsiye ettigim normal ayar. Agresif oldugu zaman cohesion ve düsmanin gücüne aldirmadan intihar saldirilari yapabiliyor. Düsük seviye de oldugu zaman mesela Prusya yapay zekasi hiç Isveç'e saldirmiyor veyahut çok pasif oynuyor. Firsatlari degerlendiremiyor."


Bu yamada Özellikle Avusturya yapay zekası biraz fazla saldırgan. Oyunun başında Pirna kampına Elbe nehrinin doğu yakasından saldırıyor. Böylece kış geldiğinde Silisya ve Saksonya'nın doğusundaki karlarda ikmal sıkıntısı çekip Prag'a geri dönemeyebiliyor.
Oyunun başlarında Avusturya'nın çok asker kaybetmemesi için Detect bonus 0 veya 1 olabilir.

Ayrıca Agresiveness ayarları en Pasife getirebilir. Böylece yapay zeka Prag ve etrafında kalabiliyor. Kışın gereksiz hücum yapmıyor.

Ama sanırım bu ayarlarda bir bug var. En agresife getirildiğinde yapay zeka daha pasif olup dikkatlice oynuyor. Bu ayarı şimdilik tavsiye ederim başlangıç aşamasında daha iyi sonuç verdi.

Çevrimdışı Deniz

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1898
    • Profili Görüntüle
    • DotA Türk
Ynt: Rise of Prussia ideal oyun ayarları
« Yanıtla #4 : 29 Temmuz 2012, 01:09:37 »
Konu için teşekkür ederim. Hemen ayarları yapayım.