Gönderen Konu: Muharebe Mekanikleri  (Okunma sayısı 1715 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Muharebe Mekanikleri
« : 08 Temmuz 2012, 02:03:55 »
Muharebelerde anlayamadığım bazı hususlar var.


Örneğin yukarıdaki resimde Friedrich komutası altında Daun komutasındaki Avusturya ordusundan 2 kat kalabalığım ancak muharebe sırasındaki gösterge ekranı sürekli olarak aleyhimde gösteriyor. Bir başka husus da muharebeyi almama rağmen kesin nitelik muharebelerin yaşanmaması. Çoğu durumda da evade ile küçük birlikler muharebelerden kaçınıyor veya bir şekilde yaklaşınca hemen bulundukları yeri terkedyorlar ve bunlarla muharebeye girişemiyorum, bu da çok fazla vakit kaybettiriyor bana. Friedrich dışında da adam gibi komutana rastlamadım henüz. Ferdinand, Schwerin falan düşmandan kalabalık da olsalar devamlı kaybediyorlar. Üstelik herhangi bir stack penaltısı da yok.

Anlayamadığım bir başka mesele de muharebe safhaları. Bazen öyle şeyler oluyor ki birden biri muhariplerin sayısı durup dururken azalıyor. Muharebe sırasında ne yaşandığı yazmadığından anlamak da imkansız. Ayrıntılı rapora baktığımda şunu görüyorum:




Birinci safhada bütün tugaylar muharebede yer alırken ikinci safhada ne oluyorsa yalnızca bir tugay yer alıyor. Bu sebeple çok rahat alınabileceğini düşündüğüm bir muharebeyi Friedrich ile kaybettim ve burası bana fazlasıyla saçma geldi. Stack penaltısı yok, cohesion, moral ve supply problemi de yok. Sıkıntı nedir anlayamadım.

Başka bir mesele daha var. Bazen Avusturya ordularını izole ediyorum. Yani ikmal merkezleriyle olan bağlantılarını kesiyorum. Çevrelerindeki tüm arazi benim military kontrolümde oluyor ve bu durumda ikmal merkeziyle bağlantılarının kesildiği gibi sonuca vardım kendi kendime. Kendi kendime diyorum çünkü o sözde çok ayrıntılı manuelde tek kelime etmemişler bununla ilgili. Varsayımım doğru mu? Doğruysa buna rağmen Avusturya orduları nasıl oluyor da aylarca ikmal sıkıntısı çekmeden topraklarımda gezinebiliyor?

Avusturya, Fransa, Rusya ve İsveç dalga dalga gelirken bu savaşı kazanmanın bir yolu var mı? Herhalde bir 10 kat fazla orduları var benden ve ben Friedrich dışında kimseye güvenemiyorum ki o da kesin neticeli muharebeler yapamıyor. Prag'ı almam bile 25 tur sürdü bu yüzden. O kadar ordu sınırdan içeri akarken ne yapılabilir bu oyunda?
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2012, 02:04:15 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #1 : 08 Temmuz 2012, 12:26:33 »
Ageod'un manualleri çok kötü. Hatta bazıları bütün oyunlar için genel olarak hazırlanmış. Mesela Rise of Prussia manual'de "replacement" sistemi en gerçekçi ve diğer oyunlara göre en farklı olanı.  fakat nasıl olduğuna dair tek kelime yok. Ki çok önemli. Bu konuda bir yazı yazacağım. Ama ön bilgi olarak bu kaynaklar faydalı olabilir.
http://www.ageod.net/agewiki/Replacements

http://www.ageod.net/agewiki/Frontage
http://www.ageod.net/agewiki/Combat_Explained
http://www.ageod.net/agewiki/Retreat_and_Routing

Oyundaki muharebe sistemi oyun çıktıktan sonra çok elden geçti. Muharebe kayıpları o dönem yaşanmış muharebelere göre biraz daha fazla fakat  artık gerçeğe çok yakın.  Daha evvel mesela  Süvari saldırıları(assault aşamasında)çok güçlüydü bunlar 1.3 yamasında düzeltildi. Mutlaka en son yamayı kullan.

Benim resimde gördüğüm Itzenplitz Brigade Frederick'in ordu hiyerarşisinde değil. Çünkü Detaylı muharebe raporunda ,Formation'da Elbe armee yazmıyor. Bağımsız bir birlik ama aynı bölgede muharebeye katılmış. BAğımsız bir birlik olduğu için diğer birlikler her muharebe saatinde destek vermeyebilir.

Ayrıca resimde gördüğüm Frederick zar zor Daun ile olan muharebeyi kazanmış. Ki eğer Daun defensive posture da muharebeye girseydi Frederick çok kayıp verebilirdi. Çünkü Daun'un defansif puanı tecrübeyle 7 olmuş.
Genel olarak  Prusya 7 yıl savaşını kazanmak istiyorsa mutlaka en az 1/3 oranında kayıp vermeli muharebelerden Avusturya koalisyonuna karşı. Birde National Morale'e çok dikkat et hep Avusturya'dan yüksek olsun. Prusya ile oynarken her zaman komutanlara güven çünkü çoğu mükemmel.  ;)
 
Muharebe sırasındaki yuvarlak ekranın anlamı muharebeye katılan birlikler(Element committed) fakat şu varki muharebeye bütün "element"ler katılmıyor. Mesela dağlık arazi de line infantry daha az katılır. Ve "unit quality" parametresi -1 olur.

Back-up klasöründen 4-5 save dosyası gönderirsen ben de genel oyunun hakkında bir değerlendirme yapabilirim. Ziple ve upload yap.

Düzenleme: Oyundaki ikmal sistemi standart. Yapay zekanın en zor seviyede bile bonusu yok.
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2012, 12:33:07 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #2 : 08 Temmuz 2012, 12:44:54 »
Anladım ama gördüğün gibi bu durumda Frederick, Lucchese'yi yenemedi. Birinci safhadan sonra galiba geri çekildiler. Geri çekilme komutları da kapalı üstelik. Daha kalabalık olmama rağmen Frederick komutasında nasıl yenildiğimi anlayamadım.

Bu da save dosyası:

http://www.mediafire.com/?fcc2dc6nensnp6k

1.02'de oynuyorum hala henüz 1.03'ü yüklemeyi başaramadım.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #3 : 08 Temmuz 2012, 13:03:50 »
Geri çekilmelerde Cohesion çok önemli ve arazi şartları. Birde komutanların kararı oluyor. Frederick geri çekildiyse çok kayıp vermemek içindir. Başka komutan olsa"Reckless" özelliği olan çok kayıp verebilir.   Genel olarak Birlikleri dinlendir. Ben bir save lere bakayım.
Mutlaka 1.3'ü kur çünkü süvarilere özel parametre eklendi oyuna. Muharebelerde dengesizlik vardı. Lucchese genel olarak süvari birliklerini iyi yöneten bir komutan.
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2012, 13:07:14 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #4 : 08 Temmuz 2012, 13:19:09 »
1.03'ü eğer önce bir klasöre yükleyip ardından o klasördekileri Steam'deki ROP klasörüne atıyorsan sorun çıkabilir, ben Setuptayken yükleme klasörü olarak SteamApps/common/rise of prussia adresini seçiyorum. Eğer sen de böyle yapıyorsan aklıma başka bir ihtimal gelmiyor.
Avusturyalıların rahatça gezme konusunda belki de supply wagonları vardı ellerinde bolca. İkmal konusunda pek bilgim yok ilk bitirdiğim campaignde de tek dikkat ettiğim şey ordumda yeterli supply wagon olup olmadığıydı. Genel anlamda kendi oynadığım campaignimden yola çıkarak verebileceğim tavsiyeler:

1) Ruslar ne zaman Königsberg'e dayanıp breach yapsalar içerideki ordumu Defend and Retreat posturesiyle dışarı çıkarttım. Yaklaşık 1000 kayıp verip şehrin içine çekilsem de breach yokoluyordu bu sayede şehir hiç düşmedi ve her kış Ruslar da geri çekildi. Bu oyunum açısından bayağı etkili oldu Ruslar olmayınca daha rahat savaştım. Bu taktiği Ageod forumlarında da yazdım fakat düşmanın durumuna göre felaketle de sonuçlanabilirmiş bu yüzden dikkatli olmakta fayda var. İstersen de oyunun başında Königsberg'i tahliye edebilirsin. Rusların gelmesi biraz sürecektir lojistik sıkıntıları sebebiyle ama en nihayetinde geleceklerdir.
2) Batıda Fransızlar gelmeye başladığında Ferdinand von Brunswick'i batı ordusunun başına atıyabilirsin. Ve hiçbir durumda hücuma geçmeni tavsiye etmem. Ben savunmamı Munster-Lippstadt-Wesel şeklinde kurmuştum. Herhangi biri kuşatılınca tüm orduyu alıp o şehre yardıma gidiyordum.
3) Kışın pek ortalıkta gezinmeni tavsiye etmem, kış zamanı hep şehirlerde beklerim ben.
4) İsveç tam bir baş belası savaşa girer girmez şehirlerini almaya baksan iyi olur. Ben biraz geciktim ve topraklarıma dağıldılar, boşuna boşuna o tarafta ordu bulundurmak zorunda kalmıştım.   
5) James Keith da çok iyi generaldir ona da güvenebilirsin.
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2012, 13:20:57 Gönderen: Spartan »
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #5 : 08 Temmuz 2012, 13:44:02 »
Dediğin gibi kurmuştum ama yine hata vermişti, bir şekilde halledeceğiz artık.

Başka bir sorum daha var. Hannover savaşa girdiğinde birlikleri de bizim komutamıza veriliyor. Bu cephede ayrı bir ordu oluşturmak faydalı olur mu? Siz orduları neye göre oluşturuyorsunuz? Örneğin ben Prusya içinde Elbe ve Oder için iki ayrı ordu kuruyorum.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1952
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #6 : 08 Temmuz 2012, 13:57:40 »
Bende iki ordu vardı, Elbe ve batıdaki ordu. Herhangi bir ordu generalini seçip shifte basılı tutarsan bu ordunun menzilini görürsün. Bu menzilin dışına çıkan ordu birlikleri ordu generalinin özelliklerinden faydalanamaz ve Stacking Penalty yerler. Friedrich'in menzili de Hannover civarına kadar yetmediği için evet batıda ordu oluşturmak gerekli.
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #7 : 08 Temmuz 2012, 14:10:43 »
Mutlaka 1.3 ü kur. ;)
Genel olarak 1.3 yaması yapay zekada büyük ilerlemeler sağlıyor. Mesela yapay zeka gidip süvariler ile kale kuşatmıyor. Ayrıca Fransızların ve Avusturya'nın yapay zekası oldukça düzeliyor. Bu testleri özellikle yapımcıyla beraber yaptık.
Onun dışında kuşatmalardaki bazı hataları ve en önemlisi asker modelinin başka bir asker modeline otomatik olarak geçmesini önlüyor. Yani hepsi bir süre sonra Elit İnf. oluyordu. Ama problem şu ki Elit birlikler için "elit replacement" asla yeterli değil.
Zaten tarihsel olarak da birliklerin 7 yıl savaşlarında kaliteleri düşmesi lazım artması değil.
Bir süre sonra çoğu birliğin elit olup hepsinin "strenght" kutucuğu kırmızı oluyor aynı senin oyununda olduğu gibi. Bir çok birliğin çok zayıflamış. F2 ekranından "replacement chit"'leri takip et. Belli bir reserv oluştur.

Genel olarak birlikleri kışın pek fazla hareket ettirmemeye çalış. Çünkü diğer oyunlarından farklı olarak hemen her yere anında yetişme şansın yok ve de şartı yok. hemde birlikler kışın eğer "wild" arazide yürüyorsa ayrıca kış
"attrition"ı alır. Bu oyunda genel olarak "replacement" problem. O yüzden önemli olan savaş kazanmak değil nasıl kazandığın önemli. Eğer çok kayıp vererek kazanırsan bir anlamı olmaz. Genel olarak paradox plaza'ki rakibimle oynadığım AAR'de hep soruyorlardı. Neden hareket edip saldırmıyorsun. Bu oyun farklı bazen hareket etmeyip beklemek daha doğru karar olabiliyor.

Bütün save'lere bakamadım ama 1757 temmuzdaki Prag da çok farklı ordu hiyerarşisine bağlı birlikler var. Eğer kale kuşatması yapıyor isen mutlaka aynı hiyerarşiye bağlı birliklerle "assault" yap. Aynı bölgede farklı ordu grupları olmasın.  Bölgede Schwerin ve Frederick'in ordusu var. Bunlar beraber 100 tur bile geçse assault yapamaz şehre. Oyunun mekaniği böyle.
1757 aralık ayında "NM" lin çok düşmüş ve asıl saldırı 1758'de başlıyor dikkat et. Asker reservlerin iyi değil. Ordularının bir kısmının gücü kırmızıda.
Ama fena gitmemiş oyun. Aklıma geleni yazarım.
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2012, 14:13:47 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #8 : 08 Temmuz 2012, 14:21:14 »
Güçten kastın birliklerin sayıca azalmış olması mı? Peki replenishmenti nasıl sağlayabilirim? Otomatik yapılmıyor mu?

Bahsettiğin AAR'ın linkini yollar mısın?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Amiral

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1546
  • Uncle Junior
    • Profili Görüntüle
You heard about the Chinese Godfather? He made them an offer they couldn't understand.
-Uncle Junior

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #10 : 08 Temmuz 2012, 14:24:47 »
Ben genelde Heinrich'i Hannover cephesi komutanı yaparım. Çünkü "defansive master" özelliği var. Fransızlar çok büyük ordularla geliyorlar. Dresden ve bohemia cephesinde Frederick yeterli olabilir. Fakat Frederich yeri geldiğinde her yere gitmeli.

İsveç cephesinde Ferdinand olabilir,Keith olabilir. Nedeni ise Berlin kesinlikle düşmemeli. İkmal sıkıntısı yaratır şehir düşerde. Bölgeye mutlaka "Fortfied camp" kur ve garnizonda yeterli asker olsun. Rusları bırak gelsinler. Çünkü oyundaki performansları tarihsel performanslarına göre düşük. Ruslar pek etkili olamadı zaten.

Birde Münster'de Cumberland'ın birlikleri kuşatma altında ve sıkışmışlar. Genelde büyük birliklerini kale,şehir dışında tut. Çünkü ikmal alamazlar,kaçamazlar ve bir süre sonra teslim olurlar bütün orduyu kaybedersin.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe Mekanikleri
« Yanıtla #11 : 08 Temmuz 2012, 14:34:00 »
Güçten kastın birliklerin sayıca azalmış olması mı? Peki replenishmenti nasıl sağlayabilirim? Otomatik yapılmıyor mu?

Bahsettiğin AAR'ın linkini yollar mısın?

Amiral gönderdiği link. Onu mutlaka oku müthiş bir AAR. Ben avusturya koalisyonunu yönetiyordum. Oyun mekaniklerini de açıklıyor.
Güçten kastım "strenght point" replenish olayı için Depot batallion denilen birlikler üretmen lazım Construction ekranından. Asker modellerinin üzerinde "R" sembolü olur. Ayrıca military option'dan "F3" Prussian regular soldier training" opsiyonu var. Bu konuda rehber yazmıştım diye hatırlıyorum.