Gönderen Konu: Çeşitli Sorular  (Okunma sayısı 4556 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Çeşitli Sorular
« : 05 Temmuz 2012, 23:05:43 »
Bir muharebeyi kazanmama rağmen Friedrich geriye döndü ve gittiği şehirde 3 tur boyunca kilitli kaldı, sebebi yazmıyordu ama acaba yaralanmış olabilir mi?
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2012, 16:49:35 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #1 : 05 Temmuz 2012, 23:15:27 »
Frederick tek başına mıydı bölgede? yoksa bir birliğin içinde miydi? Muhtemelen savaşta yaralanmıştır ufak bir yüzde hesabıyla.   Aslında recovering injury diye yazması lazım.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2012, 23:16:47 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #2 : 05 Temmuz 2012, 23:20:38 »
Friedrich mareşaldi ve kolordular da ona bağlıydı bu yüzden onu diğer kolordulardan bağımsız tutuyordum nasıl olsa ordu hiyerarşisinde ona bağlılar diye. Yoksa böyle yapmam yanlış mı?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #3 : 05 Temmuz 2012, 23:30:03 »
Bir bölgede eğer hem ordu komutanı hemde kolordu varsa ilk önce muharebeye kolordu girer fakat zar bu.  Ordu Hq'ya düşman saldırısına önlem için mutlaka komutanın yanında 1-2 unite süvari bulundur. Yoksa ordu komutanı yaralanır ve Prusya için 3 tur çok önemli olabilir.
Birde şöyle bir şey var. Frederick'in müthiş yeteneklerinden dolayı tüm ordu onun emrinde olması gereken durumlar var özel yeteneklerini kullanabilmesi için. O durumda kolorduyu 1 region geride bırak önce savaşa Frederick girsin sonra kolordu savaşa katılsın. Manual'de yazan "March to the sound of guns" konsepti.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #4 : 05 Temmuz 2012, 23:38:19 »
Peki hiyerarşide ona bağlı olmayan kolordular aynı bölgede savaşa girdiğinde onların komutasını da alır mı ordu komutanı?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #5 : 06 Temmuz 2012, 00:10:34 »
BAttle Report'ta aynı hiyerarşiye bağlı olmasalar bile aynı bölgedeki seniority'si yüksek komutanın resmi çıkar. Fakat hiyerarşisi farklı ama aynı bölgede bulunan birliklerin savaşa gerçekten katılıp katılmadığını anlamanın en iyi yolu Detailed BAttle Report. Aynı hiyerarşiye bağlı olmayan birliklerin aynı bölgede savaşa katılma ihtimali daha düşük. Birde genel olarak "MArch to the  Sound of Guns" olasılığı sadece aynı emir komuta zincirinde olur. Bu olasılık hem komutanın hemde kolorduyu yöneten generallerin strateji puanına bağlı. Bir de aktif olup olmamasına o tur. Ayrıca bir bölge gerideki kolordu eğer "Offensive posture" düzenindeyse  "MArch to the  Sound of Guns" olasılığı artar.

Düzenleme: Eğer birlikler Direk Frederick'in komutasında değil fakat aynı hiyerarşiye bağlı kolordunun komutasında ise Frederick'in özel yeteneklerini kullanamaz.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2012, 00:38:22 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #6 : 06 Temmuz 2012, 01:58:42 »
O halde en mantıklısı diğer generalleri Friedrich'in doğrutan komutasına vermek?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #7 : 06 Temmuz 2012, 14:34:03 »
 Avusturya-Bohemya cephesinde Avusturya-macar orduları sayıca çok artıyor özellikle 1758 senesinde. "Command point" yettiği kadar 1 yıldızlı veyahut 2 yıldızlı komutanların hepsini Frederick'in direk komutasına ver. Saldırırken diğer kolorduları genelde 1 region geride bırak çünkü aynı bölgede oldukları zaman HQ birliği muharebeye en son katılır. Ama buda bir kumar ki eğer "Merch to the sound of guns" gerçekleşmez ise (Oyun yamalarla bu olasılığı azalttı o dönem savaşları Napolyon döneminden farklı olduğu için) bu sefer sadece Frederick savaşmış olur. Ama yinede Frederick kendi komutasında "command penalty" almadan en aşağı 30 000 birliği idare edebilir ve kolay yenilmez eğer ki "offensive posture" ile devamlı saldırırsa. Özel yeteneği. Frederick'le savunma yapma devamlı hücum et ama dikkatli bir şekilde.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2012, 14:35:21 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #8 : 06 Temmuz 2012, 15:35:40 »
Peki şu resme bakıp Friedrich'i neden hareket ettiremediğini söyler misin? Normalde rotası görünüyor ama ilerlemiyor bir türlü.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #9 : 06 Temmuz 2012, 15:50:57 »
Avusturya birlikleri "Zone of Control" uyguluyor. Tahminen o bölgelerde göremediğin süvariler var veyahut o bölgeleri tamamen Avusturya kontrol ediyor. Ayrıca Prag kalesinin "zone of control" puanı çok yüksek. Resimde kırmızı bölegelere hareket edemezsin zaten "stack" imlecinde neden olduğunu söyler. Mesela en fazla %20 MC olan bölgeye girebilirsin bu kuvvetle gibi. Genel olarak düşman bölgelere ilerlerken ayrıca ufak birlikler de getir ki diğer bölgelerinde az çok Military Control sağla sıkışığ kalmamak için. Bunun için en ideali hafif süvariler. Çünkü "Patrol" değerleri yüksek. "Offensive posture" da tutarsan biraz daha hızlı Military control sağlar.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #10 : 06 Temmuz 2012, 15:53:39 »
Yani şunu mu demek istiyorsun; o kırmızı bölgelere önden süvari alayları yollarsam arkadan gelen ana ordu ilerleyebilir?
MC nedir? Stack imleci nerededir?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #11 : 06 Temmuz 2012, 15:55:25 »
Birde resimde gördüğüm 3 yıldızlı komutanları Frederick ile aynı birliğe koyma. Onları kolordu komutanı yap. Çünkü yeteneklerini gösteremezler. Mesela Heinlich mükemmel bir komutan. sadece 1 yıldız ve 2 yıldızlıları koy. Gördüğüm kadarıyla Fredercik %33 Command penalty'si var. Bu muharebede ve manavrada çok penalty getirir. Ben bir ara oyunu açıp ideal hiyerarşinin resmini yayınlarım.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #12 : 06 Temmuz 2012, 15:57:45 »
Yani şunu mu demek istiyorsun; o kırmızı bölgelere önden süvari alayları yollarsam arkadan gelen ana ordu ilerleyebilir?
MC nedir? Stack imleci nerededir?

Kırmızı bölgeler olmaması için her zaman saldırı yapacağın bölgenin çevresinde süvariler ile Military control oluştur, hem sürprizle karşılaşmamak için hemde hareketsiz kalıp kapana kısılmamak için. "Stack" in anlamı Frederick'in kendi resmi içindeki birlikler. Altta bir de yuvarlak kırmızı yanıp sönen şekil var. İmleci onun üzerine getir.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #13 : 06 Temmuz 2012, 16:12:40 »
Mesela örnek.

       

By baris30 at 2012-07-06

By baris30 at 2012-07-06

Kolordu

By baris30 at 2012-07-06

By baris30 at 2012-07-06

Birde Avusturya ordusu nerde Prag'ı savunması lazım.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #14 : 06 Temmuz 2012, 16:30:47 »
Avusturyalılar Prag'ı 10,000 kişiyle savunuyor. Buranın fort leveli zaten 3. Bu yüzden mi hiç assault yapamıyorum. Çünkü Prag düşse ikmal yollarım çok rahatlayacak.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #15 : 06 Temmuz 2012, 16:35:44 »
100.000 kişilk bir ordunun Prag'ı daha kuşatmadan nehirin karşı tarafından savunması lazım. Oyunun ilk çıkış sürümü yapay zeka çok kötü birliklerini birleştiremiyor.
Prag'ı almak için "breached" yazması lazım. o zaman assault yapabilirsin. Prag'ı almak Prusya için çok önemli ve çok stratejik oyunun başlarında. Avusturyanın da lojistik dengesini bozuyor.

Düzenleme: İlk sürümünde bir de "replacement" mantığında büyük buglar var.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2012, 16:40:32 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #16 : 06 Temmuz 2012, 16:44:06 »
Evet ama breach uyarısı bir türlü gelmiyor. Diğer kalelerde en fazla 2-3 turda çıkarken burada uzun zamandır çıkmadı, fort level ile mi alakalı?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şehirde Kilitlenmek
« Yanıtla #17 : 06 Temmuz 2012, 16:45:51 »
Fort level,city level ile alakalı bir de nehirden ikmal alabiliyorlar çünkü limanda var. Nehir gemisi varsa eğer Prag limanın önünde beklesin. Prag kuşatması 4-5 tur bile sürdüğü bile olabiliyor.

DÜzenleme: kuşatma boyunca assault posture 'da bekletme. Defensive ve offensive posture yeterli.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2012, 16:48:33 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çeşitli Sorular
« Yanıtla #18 : 06 Temmuz 2012, 16:51:42 »
Peki hiyerarşiye tekrar dönersek stackte bağımsız gibi görünen piyadeler, topçular ve öteki birlikler kimin komutasında oluyor? Bunları o şekilde tutmak mı yoksa bir generalin komutasına vermek mi daha doğru olur? Mesela ikmal arabalarını stackteki bir generale versek bundan sadece kendi tugayı mı yararlanır yoksa tüm kolordu mu?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Çeşitli Sorular
« Yanıtla #19 : 06 Temmuz 2012, 17:08:16 »
Stack'in içindeki her birlikten kendi tugayı yararlanır. Bu durumda ikmal vagonları sadece o stack'e ikmal sağlar.

Bağımsız gibi görünen piyadeler muharebede sadece stack komutanının(kolordu veya ordu)defans veya ofans bonusunu alır. Ama eğer stack'ın içinde bir de tek yıldızlı(Brigade) komutasında olurlarsa onlarında ofans ve defans bonusu da ayrıca eklenir. Oyunda top ve ikmal vagonu dışında bütün modellerin "command cost"u var. Eğer piyadeler bir stack'ta tek başlarına olursa bu "cost" artıyor. Fakat bir brigade komutanı 4 ünite piyadeyi sadece 4 "Command cost" karşılığı komuta edebiliyor. İkmal vagonu ve "siege guns" bütün stack birlikleri(Ordu ve kolordu) içindir. Yani "Siege guns"  vagonlar ve engineerler mutlaka bir stack(Ordu ve kolordu veya bağımsız birlik) içinde ayrı  olmalı resimde gösterdiğim gibi. "Siege guns" imlecinde yazar zaten bu ağır topun özellikleri. Zaten bunlarını bir birliğe "Command cost"u yok. Fakat normal toplar bi (Tek yıldızlı genarallerin bir stack içinde idare ettiği) brigade'in içinde olabilir. Tercih meselesi

Düzenleme: Oyun motorunda genel olarak muharebelerde eğer bir ünite brigade komutanına bağlı olmadan sadece kolorduya bağlı olarak savaşa girerse bütün hücum ateşinden etkilenmesi söz konusu olabilir ve unite tamamen yok edilebilir savaşta. Eğer bir brigade'nin içinde olursa karşı tarafın ateşi eşit bir şekilde dağolabilir ve birlik yok olmaz.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2012, 17:15:20 Gönderen: Baris »